Projekts
Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli
Izdarīt likumā Par nekustamā īpašuma nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 13., 24.nr.; 1998, 24.nr.; 1999, 4., 24.nr.; 2001, 1., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. 2.pantā:
papildināt pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
(1.1) Par laika periodu, kad nekustamam īpašumam vienlaicīgi ir īpašnieks un tiesiskais valdītājs, nodokļa maksātājs ir nekustamā īpašuma tiesiskais valdītājs.
2. Pārejas noteikumos:
aizstāt 8.punktā skaitli 2002 ar skaitli 2003;
aizstāt 9.punkta ievaddaļā skaitli 2002 ar skaitli 2003;
aizstāt 12.punktā skaitli 2003 ar skaitli 2004.
Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Atbilstoši likumā Par nekustamā īpašuma nodokli noteiktajam, ar 2003.gada 1.janvāri nodokļa bāze ne tikai zemei, bet arī ēkām būs to kadastrālā vērtība, savukārt būves vairs nebūs ar nodokli apliekams objekts. Ņemot vērā iepriekš minēto, Valsts zemes dienests ir veicis ēku kadastrālo vērtēšanu. Ieviešot likumā paredzēto, t.i., uzsākot nodokļa aprēķināšanu arī ēkām pēc to kadastrālās vērtības un izslēdzot no ar nodokli apliekamā apliekamā objekta būves, pašvaldību ieņēmumi no nekustamā īpašuma nodokļa 2003.gadā samazināsies par 5870 tūkst.latu jeb 14,18 procentiem, salīdzinot ar 2002.gada ieņēmumu prognozi. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Likumprojekts izstrādāts, lai novērstu 2003.gadā paredzamo ievērojamo pašvaldību ieņēmumu samazinājumu no nekustamā īpašuma nodokļa. Likumprojektā iestrādātas normas, kas pagarina likuma ieviešanas pārejas periodu līdz 2004.gada 1.janvārim, ar kuru likumā paredzēta nodokļa likmes samazināšana no 1,5 procentiem līdz 1 procentam, vienlaicīgi paplašinot ar nodokli apliekamo objektu loku. |
||||||||||
3. Cita informācija |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Likumprojektam nav būtiska ietekme uz makroekonomisko vidi. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu
|
Likumprojekts neietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo saglabāsies pašreiz spēkā esošā nodokļa aprēķināšanas kārtība. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija
|
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
Pašvaldību budžeta ieņēmumi no nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām un būvēm
|
- |
830,6 |
- |
- |
- |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos
|
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
3. Finansiālā ietekme
|
- |
830,6 |
- |
- |
- |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
- |
- |
- |
- |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins Nekustamā īpašuma nodoklis ēkām un būvēm 2003.gadam tiks aprēķināts no to bilances vai inventarizācijas vērtības. Nodokļa prognozes aprēķinam tiek izmantoti nodokļa maksātāju Valsts ieņēmumu dienestam sniegtie dati par paredzamo ēku un būvju ar nodokli apliekamo gada vidējo bilances vērtību 2002.gadā, piemērojot 1,5 procentu likmi. Nodokļa ieņēmumu aprēķins: (1380952,7 - 22713,1 ) x 0,015 349,2 = 20024,3 2002.gada prognoze 19193,7, pieaugums 830,6
kur: 1380952,7 ēku un būvju prognozējamā gada vidējā bilances vērtība; 22713,1 - vērtības samazinājums atbilstoši Ministru kabineta 2002.gada 7.maija noteikumiem Nr.180 Noteikumi par nekustamā īpašuma nodokļa prognozi un saskaņošanu ar pašvaldībām; 0,015 nodokļa likme; 349,2 nodokļa ieņēmumu samazinājums atbilstoši iepriekš minētajiem Ministru kabineta noteikumiem; 20024,3 prognozētie nodokļa ieņēmumi no ēkām un būvēm 2003.gadam Nodokļa ieņēmumu pieaugums 2004.gadā tiek prognozēts, ņemot vērā, ka ar 2004.gadu paredzēts samazināt nodokļa likmi no 1,5 procentiem līdz 1 procentam, uzsākt ēku aplikšanu ar nodokli pēc to kadastrālās vērtības un paplašināt ar nodokli apliekamo objektu loku.
|
|
|
|
|
|
||||||
6. Cita informācija |
|
|
|
|
|
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
|
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija
|
|
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Likumprojekta izstrādāšanas aktualitāte apspriesta Latvijas Pašvaldību savienības un Finansu ministrijas sarunu ietvaros. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
|
Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērā Latvijas Pašvaldību savienības sarunās ar Finansu ministriju izteikto priekšlikumu par nodokļa aprēķinu ēkām pēc to kadastrālās vērtības uzsākšanu ar 2004.gadu. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis
|
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem
|
Konsultācijas nav notikušas.
|
5. Cita informācija |
|
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas
|
Likumprojekta izpildi nodrošinās pašvaldības, Valsts zemes dienests un Valsts ieņēmumu dienests atbilstoši likumā Par nekustamā īpašuma nodokli noteiktajai kompetencei. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu
|
Likumprojekts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo
|
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
|