Likumprojekts
Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā
Izdarīt Sabiedrības integrācijas fonda likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 9.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Fonda padomes sastāvā ir pieci ministri, Valsts prezidenta pārstāvis, pa vienam pašvaldību pārstāvim no Kurzemes, Vidzemes, Latgales, Zemgales un Rīgas plānošanas reģioniem, kā arī pieci nevalstisko organizāciju deleģēti pārstāvji."
2. Papildināt 12.pantu ar astoto daļu šādā redakcijā:
"(8) Komiteja, kas izvērtē Eiropas Savienības finansētos projektus, darbojas atbilstoši Latvijas un Eiropas Komisijas noslēgtajiem līgumiem."
3. Aizstāt 13.pantā vārdu "finansu" ar vārdu "finanšu".
Īpašu uzdevumu ministrs
sabiedrības integrācijas lietās
N.Muižnieks
Likumprojekta
Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Sabiedrības integrācijas fonda likumā noteikts Sabiedrības integrācijas fonda padomes sastāvs, kurā ir izglītības un zinātnes ministrs, kultūras ministrs, labklājības ministrs, tieslietu ministrs, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs, Valsts prezidenta pārstāvis, pa vienam pašvaldību pārstāvim no Kurzemes, Vidzemes, Latgales, Zemgales un Rīgas, pieci nevalstisko organizāciju deleģēti pārstāvji. Ņemot vērā, ka 2002. gada rudenī pēc LR 8. Saeimas vēlēšanām tika izveidota jauna valdība, kurā ir vairākas nozīmīgas izmaiņas, piemēram, Ministru kabineta sastāvs ir papildināts ar jaunu amatu īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās, kā arī vairs nav vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra amata, ir nepieciešamība izdarīt grozījumus Saeimas 05.07.2001. pieņemtajā Sabiedrības integrācijas fonda likumā. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Sabiedrības integrācijas fonda likums paredz izdarīt grozījumus likuma 9. panta pirmajā daļā, nosakot, ka fonda padomē ir pieci ministri, bet konkrēto padomes sastāvu ar precīziem ministru amatiem, nosaka Ministru kabinets ar rīkojumu. Minētais grozījums sekmēs iespēju līdzīgās situācijās izvairīties no nepieciešamības izdarīt grozījumus minētajā likumā. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Cita informācija |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2002 |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
5.3.Izdevumi kopā |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Pēc izdarītajiem grozījumiem Sabiedrības integrācijas fonda likumā būs jāizdara grozījumi Ministru kabineta 28.08.2001. noteikumos Nr. 390 Sabiedrības integrācijas fonda nolikums, kuros tiks reglamentēts Sabiedrības integrācijas fonda padomes sastāvs un tās izveidošanas kārtība. |
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nevalstisko organizāciju centrs, Latvijas Nedzirdīgo savienība, NVO Rietumu krievi, Latvijas Čigānu nacionālā kultūras biedrība, pamatojoties uz to, ka šo organizāciju pārstāvji ir Sabiedrības integrācijas fonda padomes locekļi, kā arī padomē pārstāv ne tikai savas organizācijas, bet arī plašākas sabiedrības intereses. |
|||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsts. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcija |
Normatīvā akta izpildei jaunas valsts institūcijas netiks radītas un esošās funkcijas netiks paplašinātas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrības integrācijas fonds sagatavos informāciju plašsaziņas līdzekļiem par izdarītajiem grozījumiem. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Īpašu uzdevumu ministra
sabiedrības integrācijas lietās vietā-
vides ministrs /R. Vējonis/
15.08.2003 12:44
786
A. Dimitrovs
7365337, Aleksejs.Dimitrovs@integracija.gov.lv
Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās vietā - vides ministrs |
Sekretariāta vadītāja |
Sekretariāta jurists |
Par kontroli atbildīgā persona |
Atbildīgā amatpersona |
R. Vējonis |
K. Vāgnere |
A. Dimitrovs |
A. Dimitrovs |
A. Dimitrovs |