Likumprojekts
Grozījumi Tiesu izpildītāju likumā
Izdarīt Tiesu izpildītāju likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 23.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 37.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Minimālo apdrošināšanas summu individuālajam un grupas apdrošināšanas līgumam, kā arī apdrošināšanas līguma obligātos noteikumus pēc Tieslietu ministrijas priekšlikuma un pēc Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes viedokļa izvērtēšanas nosaka Ministru kabinets."
2. Izteikt 80.pantu šādā redakcijā:
"80.pants. Zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības takses pēc Tieslietu ministrijas priekšlikuma un pēc Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes viedokļa izvērtēšanas nosaka Ministru kabinets."
Tieslietu ministrs
A.Aksenoks
Likumprojekta
Grozījumi Tiesu izpildītāju likumā
anotācija
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2003.gada 1.janvārī spēkā stājās Valsts pārvaldes iekārtas likums. Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 26.februāra rīkojumam Nr.129 (protokols Nr.11 26§) un Valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas plānam, Tiesu izpildītāju likums ir viens no tiem, kura normas ir jāsaskaņo ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma normām. Pašreizējā Tiesu izpildītāju likuma 37.panta trešās daļas redakcija nosaka, ka zvērinātu tiesu izpildītāju profesionālās darbības riska apdrošināšanas minimālo apdrošināšanas summu individuālajam un grupas apdrošināšanas līgumam, kā arī apdrošināšanas līguma obligātos noteikumus nosaka tieslietu ministrs, saskaņojot ar finanšu ministru un Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomi. Savukārt, Tiesu izpildītāju likuma 80.panta redakcija nosaka, ka tieslietu ministrs un finanšu ministrs pēc Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes priekšlikuma apstiprina zvērinātu tiesu izpildītāju amata darbību takses, kas izsludināmas vispārējai zināšanai. Atbilstoši noteiktajam pašreiz spēkā ir 2003.gada 15.janvāra tieslietu ministra un finansu ministra apstiprināta instrukcija Zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības takses (publicēts Latvijas Vēstnesis, 14.01.2003., Nr.6). Savukārt, profesionālās darbības riska apdrošināšanas minimālo apdrošināšanas summu pašlaik nosaka 2003.gada 10.janvāra Tieslietu ministrijas instrukcija Minimālā apdrošināšanas summa zvērinātu tiesu izpildītāju individuālajam apdrošināšanas līgumam un apdrošināšanas līguma obligātie noteikumi (publicēts Latvijas Vēstnesis14.01.2003.,Nr.6) un 2004.gada 4.februāra Tieslietu ministrijas instrukcija Minimālā apdrošināšanas summa zvērinātu tiesu izpildītāju grupas apdrošināšanas līgumam un apdrošināšanas līguma obligātie noteikumi (publicēts Latvijas Vēstnesis 05.01.2004., Nr.19) Šīs instrukcijas, atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 73.panta pirmās daļas 3.punktam un arī Administratīvā procesa likuma normās ietvertajai definīcijai ir iekšēji normatīvie akti. Iekšējs normatīvais akts ir saistošs iestādei (tās struktūrvienībai, darbiniekiem) vai amatpersonām, attiecībā uz kurām tas izdots. Saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 16.panta pirmo daļu iekšējs normatīvs akts ir saistošs tikai tam publisko tiesību subjektam, kas šo aktu ir izdevis, kā arī tam padotajām institūcijām. Fiziskajām un juridiskajām personām iekšējais normatīvais akts nav saistošs. Visiem saistošus noteikumus ir tiesīgs izdot tikai Ministru kabinets. Saskaņā ar Tiesu izpildītāju likuma 40.pantu zvērinātu tiesu izpildītāja prasības un rīkojumi, ko viņš izvirza un dod, pildot amata pienākumus, ir saistoši visām personām valsts teritorijā. Līdz ar to ir nepieciešams izdarīt grozījumu Tiesu izpildītāju likuma 37.pantā trešajā daļā un 80.pantā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi Tiesu izpildītāju likuma 37. panta trešajā daļā un 80.pantā paredz izteikt pantus jaunā redakcijā, deleģējot Ministru kabinetam izstrādāt noteikumus, kuros noteiktas zvērināta tiesu izpildītāja amata atlīdzības takses un minimālo apdrošināšanas summu individuālajam un grupas apdrošināšanas līgumam, lai normas saskaņotu ar Administratīvā procesa likumu. |
3. Cita informācija |
Nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Zvērinātu tiesu izpildītāju profesionālās darbības minimālo apdrošināšanas summu un zvērinātu tiesu izpildītāju takses turpmāk tiks noteiktas Ministru kabineta noteikumos. Tādējādi persona būs pasargāta no iestāžu patvaļas takses un profesionālās darbības minimālās apdrošināšanas summas noteikšanā. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum- projekts šo jomu neskar |
3. Finansiālā ietekme |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
6. Cita informācija |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
Likum-projekts šo jomu neskar |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojektā noteikts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuros noteikta amata atlīdzības takse par zvērinātu tiesu izpildītāju darbībām. Noteikumi izstrādājami sešu mēnešu laikā no šī likuma spēkā stāšanās dienas. Likumprojektā noteikts pilnvarojums Ministru kabinetam izdot noteikumus, kuros noteikta minimālā profesionālās darbības riska apdrošināšanas summa individuālajam un grupas apdrošināšanas līgumam, kā arī līguma obligātos noteikumus. Noteikumi izstrādājami sešu mēnešu laikā no šī likuma spēkā stāšanās dienas. |
2. Cita informācija |
Ar Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās brīdi zaudēs 2003.gada 15.janvāra tieslietu ministra un finansu ministra apstiprināta instrukcija Zvērinātu tiesu izpildītāju amata atlīdzības takses (publicēts Latvijas Vēstnesis, 14.01.2003., Nr.6). |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
|
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
Likumprojekts šo jomu neskar |
5. Cita informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||
|
Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome |
|
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome neatbalsta grozījumus piedāvātajā redakcijā. |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti
|
|
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav veiktas |
|
5. Cita informācija |
Nav |
|
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks iepazīstināta ar normatīvo aktu, to publicējot Tieslietu ministrijas mājas lapā: www.tm.gov.lv; normatīvie akti tiek publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs A.Aksenoks
Valsts sekretāra vietā v.s. vietniece tiesu jautājumos |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|||
V.Krūmiņa |
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
I.Birzule |
05.02.2004. 16:00
1119
I.Birzule
7036709, Inta.Birzule@tm.gov.lv