Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"
Izdarīt likumā "Par mērījumu vienotību" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1997, 7.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 7.nr.; 2001, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 9.panta ceturtajā daļā vārdus "ņemot vērā Metroloģijas centra ieteikumu".
2. Izteikt 14.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"(2) Metroloģijas centrs ir valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.
(3) Metroloģijas centra galvenie uzdevumi ir:
1) nodrošināt fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzi un mērvienību reproducēšanu;
2) apstiprināt mērīšanas līdzekļu tipus un iekļaut tos mērīšanas līdzekļu reģistrā;
3) verificēt valsts metroloģiskajai kontrolei pakļautos mērīšanas līdzekļus;
4) sniegt rūpnieciskās metroloģijas un kalibrēšanas pakalpojumus;
5) sadarboties ar citu valstu metroloģijas organizācijām;
6) piedalīties starptautiskajās metroloģijas organizācijās."
3. Izteikt 15.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Valsts metroloģiskā inspekcija ir Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde."
4. Izteikt pārejas noteikumus šādā redakcijā:
"Pārejas noteikums
Valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs" funkcijas līdz tās reģistrācijai komercreģistrā pilda valsts bezpeļņas organizācija sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs"."
Ekonomikas ministra vietas izpildītājs
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
I.Gaters
Likumprojekta Grozījumi likumā Par mērījumu vienotību anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši likuma Par mērījumu vienotību 14.panta 2.daļai, Metroloģijas centrs ir bezpeļņas valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 8.aprīļa rīkojumu Nr.204 Par koncepciju Par valsts un pašvaldību aģentūru izveidi un Koncepciju Par valsts un pašvaldību aģentūru izveidi, Valsts kanceleja un Ekonomikas ministrija ir izvērtējušas Latvijas Nacionālā metroloģijas centra funkcijas un uzdevumus un uzskata, ka Metroloģijas centra vēlamais juridiskais statuss būtu kapitālsabiedrība. |
2.Tiesību akta projekta būtība |
Saskaņā ar paredzamo BO VSIA Metroloģijas centrs pārveidošanu, tiesību akta projekts paredz grozīt likumā Par mērījumu vienotību noteikto šīs valsts pārvaldes iestādes statusu, nosakot, ka Metroloģijas centrs ir valsts kapitālsabiedrība, valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Tiesību akta projekts paredz arī grozījumus likuma Par mērījumu vienotību 14.panta 3.daļā, kas nosaka Metroloģijas centra galvenos uzdevumus. Grozījums nepieciešams, lai saskaņotu Metroloģijas centra funkcijas un uzdevumus ar Komerclikuma prasībām. |
Cita informācija |
Atbilstoši Ministru kabineta 2003.gada 26.februāra rīkojumam Nr.129 Par Valsts pārvaldes iekārtas likuma ieviešanas plānu, likumprojekta 2.pants stāsies spēkā 2004.gada 1.jūlijā, kad pārveidošanas rezultātā paredzēts izveidot valsts kapitālsabiedrību, valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību Metroloģijas centrs, kas būs BO VSIA Metroloģijas centrs tiesību un saistību pārņēmēja.
|
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
1.Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
3.Sociālo seku izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar
|
5. Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
tūkst. Ls
Rādītāji |
Kārtējaisgads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
*) |
||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
3.Finansiālā ietekme |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
|
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Kādi normatīvie akti - Likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piem. Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml., numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija) |
|||
2.tabula |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst / neatbilst) |
Komentāri |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu
1.Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav notikušas
|
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
4.Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem nav notikušas. |
5.Cita informācija |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar.
|
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses- vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas nav jārada, esošās institūcijas funkcija tiek paplašināta ar informācijas apmaiņas funkciju.
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Grozījumus likumā publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar. |
Ekonomikas ministrs J. Lujāns
Ekonomikas ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
J.Lujāns |
K.Gerhards |
M.Līdumniece |
J.Eglītis |
I.Pilmanis |
05.03.2004. 09:46
632
R.Kārkliņš
7013273, Raimonds.Karklins@em.gov.lv