Likumprojekts

Likumprojekts

 

Grozījumi Apsardzes darbības likumā

 

 

Izdarīt Apsardzes darbības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 24.nr.; 2001, 3.nr.; 2002, 13.nr.; 2003, 14.nr., Latvijas Vēstnesis, 2003, 178.nr.) šādus grozījumus:

papildināt 6.panta pirmo daļu pēc vārdiem „Eiropas Savienības dalībvalstu” ar vārdiem „un Eiropas Ekonomikas zonas valstu” un pēc vārdiem „Eiropas Savienības” ar vārdiem „dalībvalstu un Eiropas Ekonomikas zonas valstu”.

Likums stājas spēkā 2004.gada 1.maijā.

 

 

 

Iekšlietu ministrs

Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā

amatpersona

         

M.Gulbis

K.Trautmanis

M.Rāzna

T.Stragova

I.Koka

         

 

 

 

 

01.03.2004 9:58

90

I.Koka

7219500, ilze.koka@iem.gov.lv

 

 

 

 

 

Likumprojekta

“Grozījumi Apsardzes darbības likumā”

anotācija

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējā situācija

Saskaņā ar Apsardzes darbības likuma 6.panta pirmo daļu speciālo atļauju (licenci) apsardzes darbības veikšanai ir tiesīgi saņemt uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuros ārvalstu ieguldītāji, izņemot Eiropas Savienības dalībvalstu ieguldītājus, nav ieguvuši (tiešā vai netiešā veidā) kontrolpaketi, bet par apsardzes uzņēmumu vadītājiem var būt Eiropas Savienības pilsoņi, kuri nav sodīti par noziedzīgu nodarījumu izdarīšanu un kuriem nav konstatētas psihiskas slimības, alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība.

2003.gada 14.oktobrī Latvija parakstīja Līgumu par dalību Eiropas Ekonomikas zonā, kas nosaka, ka jaunajām Eiropas Savienības dalībvalstīm no minētā līguma spēkā stāšanās (t.i., no 2004.gada 1.maija) ir saistoši Eiropas Ekonomikas zonas līguma nosacījumi.

Saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas līguma 31.-35.pantu aizliegts ierobežot Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas brīvās tirdzniecības asociācijas valstu, kas noslēgušas Eiropas ekonomikas zonas līgumu (t.i. Norvēģijas, Lihtenšteinas un Islandes), pilsoņu tiesības veikt uzņēmējdarbību citā Eiropas ekonomikas zonas līguma dalībvalstī. Brīvība veikt uzņēmējdarbību ietver darbības sākt un izvērst darbības kā pašnodarbinātām personām, kā arī dibināt un vadīt uzņēmumus ar tādiem pašiem nosacījumiem, kādus saviem pilsoņiem paredz tās valsts likumi, kurā tiek veikta uzņēmējdarbība. Saskaņā ar Eiropas Ekonomikas zonas līguma 36.-39.pantu aizliegts ierobežot pakalpojumu sniegšanas brīvību to Eiropas Savienības dalībvalstu un Eiropas brīvās tirdzniecības asociācijas valstu, kas noslēgušas Eiropas ekonomikas zonas līgumu (t.i. Norvēģijas, Lihtenšteinas un Islandes), pilsoņiem, kas veic uzņēmējdarbību tādā Eiropas Ekonomikas zonas valstī, kuras pilsoņi nav personas, kam domāti pakalpojumi.

Ņemot vērā minēto, Apsardzes darbības likuma 6.panta pirmajā daļā izvirzītās prasības apsardzes uzņēmumiem un apsardzes uzņēmumu vadītājiem ir uzskatāmas par uzņēmējdarbības un pakalpojumu sniegšanas brīvības ierobežojumiem attiecībā uz Eiropas brīvās tirdzniecības asociāciju valstu, kas noslēgušas Eiropas ekonomikas zonas līgumu (t.i., Norvēģijas, Lihtenšteinas un Islandes) uzņēmumiem un pilsoņiem.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Projekts paredz grozīt Apsardzes darbības likuma 6.panta pirmo daļu, nosakot, ka speciālo atļauju (licenci) apsardzes darbības veikšanai ir tiesīgi saņemt arī uzņēmumi, kuros Eiropas Ekonomikas zonas valstu ieguldītāji ir ieguvuši kontrolpaketi. Vienlaikus minētie grozījumi paredz papildināt 6.panta pirmo daļu ar normu, ka par apsardzes uzņēmumu vadītājiem var būt arī Eiropas Ekonomikas zonas valstu pilsoņi.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme

uz valsts budžeta un pašvaldības budžetiem

 

(tūkst.latu)

Rādītāji

Kārtējais

gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji

piecu

gadu

laikā

pēc

kārtējā

gada

1

2

3

4

5

6

1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Finansu ietekme

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

6. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz

spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt

Papildus nepieciešams izdarīt grozījumus 2001.gada 25.septembra Ministru kabineta noteikumos Nr.417 „Apsardzes darbības licencēšanas noteikumi”. Grozījumus paredzēts izstrādāt divu mēnešu laikā no likumprojekta akceptēšanas Saeimā.

2. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

V. Kādam Latvijas starptautiskajām saistībām

atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

 

Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām pret Eiropas Savienību un sagatavots, lai nodrošinātu Latvijas Republikas normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības Acquis Communitaire prasībām uzņēmējdarbības un pakalpojumu sniegšanas jomā.

Likumprojekts atbilst Eiropas Ekonomikas zonas līguma 31.-35.panta un 36.-39.panta prasībām.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

 

Likumprojekts atbilst Latvijas saistībām pret starptautiskajām organizācijām, kurās Latvija ir dalībvalsts.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības

Pakāpe

(atbilst/

neatbilst)

Komentāri

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

Normatīva akta projekts šo jomu neskar

 

 

     

5. Cita informācija

 

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VI. Kādas konsultācijas notikušas,

sagatavojot normatīvā akta projektu

1.Ar kurām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Konsultācijas nav notikušas

2. Kādi ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

 

Konsultācijas nav notikušas

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses – vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta līdzšinējā kārtībā. Jaunas institūcijas netiks radītas.

 

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Laikraksts “Latvijas Vēstnesis”, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas līdzekļi un sistēmas.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Indivīds savas tiesības var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar

 

 

 

 

 

 

 

Ministrs M.Gulbis

 

 

Valsts sekretāra pienākumu izpildītājs

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

     

K.Trautmanis

M.Rāzna

T.Stragova

I.Koka

       

 

 

 

 

01.03.2004 9:59

972

I.Koka

7219500, ilze.koka@iem.gov.lv