Likumprojekts
Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli
Izdarīt likumā Par akcīzes nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 23.nr.) šādus grozījumus:
aizstāt septītajā daļā vārdus iekļaujot tajā ar vārdiem tajā skaitā;
(1) Naftas produktiem, izņemot šā panta otrajā, trešajā, ceturtajā, piektajā un sestajā daļā minētos gadījumus, nodokli aprēķina pēc šādām likmēm:
(2) Šā panta pirmās daļas 3., 4. un 6.punktā minētajiem naftas produktiem nodokli aprēķina pēc likmes 13 latu par 1000 litriem, ja attiecīgie naftas produkti ir iezīmēti (marķēti) saskaņā ar šā likuma 28.pantu un tos izmanto par kurināmo siltuma ieguvei apkurē vai siltuma enerģijas ieguvei produkcijas ražošanas (pārstrādes) tehnoloģiskajā procesā (turpmāk kurināmais).
(3) Šā panta pirmās daļas 1.punktā minētajiem naftas produktiem nodokli aprēķina pēc likmes 165 lati par 1000 litriem, ja attiecīgajiem naftas produktiem ir pievienots viens no šādiem produktiem:
(4) Ja šā panta pirmās daļas 4.punktā minētajiem naftas produktiem ir pievienota no rapša sēklu eļļas iegūta biodīzeļdegviela, attiecīgajiem naftas produktiem nodokli aprēķina:
(5) Biodīzeļdegvielai, kas pilnībā iegūta no rapša sēklu eļļas, nodokli aprēķina pēc likmes 0 lati par 1000 kilogramiem.
(6) Šā panta pirmās daļas 5.punktā minētajiem naftas produktiem nodokli aprēķina pēc likmes 0 lati par 1000 kilogramiem, ja attiecīgie naftas produkti tiek piegādāti personām, kas tos izmanto par kurināmo vai gāzes krāsnīs un citās iekārtās, nevis par degvielu.
(7) Ministru kabinets nosaka šā panta trešajā, ceturtajā un piektajā daļā minēto naftas produktu aprites un attiecīgā nodokļa administrēšanas kārtību.
papildināt ar astoto daļu šādā redakcijā:
(8) Komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā atmaksā nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu).
izslēgt no trešās daļas pirmā teikuma vārdus 15 dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas;
papildināt ar piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Ministru kabinets nosaka prasības šajā pantā minētās akcīzes nodokļa atmaksas veikšanai, nosakot atmaksas termiņus, prasības nodokļa samaksas apliecinājumam un citus papildus nosacījumus..
9. Likuma 2.panta sestā daļa un septītās daļas 1.punkts, kā arī 31. un 32.pants stājas spēkā 2004.gada 1.aprīlī licenču un nodrošinājumu spēkā esības no 2004.gada 1.maija nodrošināšanai.
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no direktīvām 1992/12/EEC, 1992/83/EEC, 1992/84/EEC, 1992/79/EEC, 1992/80/EEC, 1995/59/EC, 1995/60/EC un 2003/96/EC.
Likums stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. Likuma 18.panta astotā daļa stājas spēkā 2004.gada 1.jūlijā, bet likuma 2.panta sestā daļa un septītās daļas 1.punkts, kā arī 31. un 32.pants stājas spēkā 2004.gada 1.aprīlī.
Finanšu ministra vietā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
I.Gaters |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
08.03.2004. 18:12
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumā Par akcīzes nodokli šobrīd noteiktās likmes neatbilst Eiropas Savienības noteiktajām minimālajām likmēm no 2004.gada 1.maija. Nodokļa likmju neatbilstību Eiropas Savienības normām rada tikai EUR/LVL valūtas kursa izmaiņas pēdējo divu gadu laikā. Latvija pēdējos gados nav samazinājusi akcīzes nodokļa likmes nevienam naftas produktiem. Gluži pretēji, Latvija konsekventi nodokļa likmes ir pakāpeniski palielinājusi, tādā veidā, piemēram, svinu nesaturošam benzīnam sasniedzot minimālo nodokļa līmeni jau pat 2002.gada 1.janvārī (ņemot vērā EUR/LVL maiņas kursu 2002.gada 1.janvārī). Taču Direktīva 2003/96/EC nosaka īpašu kārtību, kādā dalībvalstīs noteiktās nodokļa likmes tiek salīdzinātas ar ES minimālo līmeni. Proti, nacionālās likmes, kas noteiktas nacionālajā valūtā, tiek salīdzinātas ar ES minimālajām likmēm pēc katra gada oktobra pirmajā darba dienā noteiktā oficiālā eiro kursa, un nepieciešamības gadījumā likmes tiek attiecīgi precizētas. Taču, lai jau ar 2004.gada 1.maiju būtiski nepalielinātu akcīzes nodokli un naftas produktu cenas, atbilstoši Ministru Kabineta 2004.gada 10.februāra sēdē apstiprinātajai Latvijas nacionālajai pozīcijai (prot.Nr.6, 2.§) Latvijas pārstāvniecība sarunās ar Eiropas Savienības institūcijām ir panākusi, ka Latvija, saskaņojot nacionālās nodokļa likmes ar direktīvā noteiktajām minimālajām likmēm uz 2004.gada 1.maiju, var piemērot EUR/LVL kursu vidēji 2002. gada decembrī (atbilstoši valūtas kursam, kas ir publicēts Eiropas Kopienu Oficiālajā Vēstnesī), kas Latvijai ir izdevīgāks (0,6049 lati par 1 eiro nevis 0,6495 lati par 1 eiro). Pamatojums šāda kursa izvēlei ir tas, ka 2002.gada 13.decembrī Kopenhāgenas samitā Latvija noslēdza sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā. Šobrīd ES dalībvalstis un ES institūcijas ir piekritušas šādam risinājumam, taču jāatzīmē, ka Direktīvas projekts vēl ir jāpieņem ES Ministru padomē. Tā kā Direktīvas projektu paredzēts pieņemt tikai aprīlī, jau šobrīd nepieciešams grozīt likumu Par akcīzes nodokli, jo nodokļa palielinājums ir gaidāms jebkurā gadījumā un likumam ir jāstājas spēkā līdz 2004.gada 1.maijam (jaunās nodokļa likmes, kas noteiktas likumprojektā, skatīt 2.pielikumā). Saskaņā ar Eiropas Komisijas pozīciju, atbilstoši Direktīvas 2003/96/EC mērķiem, degviela, kas tiek izmantota starppilsētu pārvadājumiem, ir apliekama ar nodokli, bet var atbrīvot to degvielu, ka tiek izmantota pilsētas un piepilsētas transportā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
|
3. Cita informācija |
Latvija šobrīd ir panākusi to, ka Eiropas Komisijas izstrādātais Direktīvas projekts paredz Latvijai dažādus pārejas periodus ES noteikto nodokļa likmju ieviešanai energoproduktiem un elektrībai, piemēram, dīzeļdegvielai līdz pat 2013.gada 1.janvārim (sīkāk pārejas periodus skatīt 1.pielikumā). Taču likumprojektā Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli nodokļa likmju paaugstināšanas grafiks turpmākajiem gadiem nav iestrādāts, jo:
|
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Paaugstinot akcīzes nodokļa naftas produktiem likmes atbilstoši ES prasībām, varētu palielināties naftas produktu cenas, kas, savukārt, varētu ietekmēt kopējo cenu līmeni tautsaimniecībā. Nodokļa likmju palielināšana neietekmēs lauksaimniecības produkcijas ražotājus, kam tiek atmaksāts akcīzes nodoklis par izmantoto dīzeļdegvielu. Tāpat, ņemot vērā, ka likumprojektā paredzēts uzsākt atmaksāt akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus, nodokļa likmju kāpums neatstās būtisku ietekmi uz pasažieru pārvadātāju darbību un pasažieru pārvadāšanas tarifiem. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts nodrošina, ka uzņēmumi, kas strādā ar akcīzes precēm, varēs saņemt licences savai darbībai jau pirms likuma Par akcīzes nodokli jaunās redakcijas spēkā stāšanās 2004.gada 1.maijā. Tādejādi tiks novērsta iespējamā situācija, kad uzņēmējiem pēc 2004.gada 1.maija līdz jaunu licenču saņemšanai nebūtu iespējas veikt darbības ar akcīzes precēm. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Nodokļa likmju pieauguma radītais naftas produktu cenu kāpums un ar to saistītais izmaksu pieaugums varētu atstāt negatīvu iespaidu uz iedzīvotāju dzīves līmeni. Taču likumprojektā iestrādātā norma par nodokļa atmaksāšanu komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus nodrošinās, ka sabiedriskā transporta tarifi būtiski nemainīsies un tiks mazināta likumprojekta negatīvā ietekme uz trūcīgākajiem iedzīvotāju slāņiem, kas izmanto sabiedrisko transportu. |
4. Ietekme uz vidi |
Atbilstoši ES politikai energoproduktu aplikšana ar nodokli ir viens no līdzekļiem, lai sasniegtu Kioto Protokola mērķus. |
5. Cita informācija |
Nav |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
||
|
+10651,2 |
+30503,4 |
+38614,1 |
+47400,0 |
+48212,3 |
|
-3240,0 |
-6599,0 |
-7687,9 |
-8874,8 |
-8981,8 |
|
+7411,2 |
+23904,4 |
+30926,2 |
+38525,1 |
+39230,5 |
|
Papildus izdevumi tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem. Nodokļa ieņēmumu pieaugums valsts budžetā pilnībā kompensēs papildus izdevumus. |
||||
|
Papildus ieņēmumi un izdevumi ir prognozēti kā starpība starp prognozētajiem ieņēmumiem/izdevumiem attiecīgajā gadā un plānotajiem ieņēmumiem/izdevumiem 2004. gadā. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: Sakarā ar akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanu ir sagaidāms akcīzes nodokļa ieņēmumu kāpums. Nodokļa ieņēmumu prognozes ir veidotas, ņemot vērā nodokļa likmes, kas tiks noteiktas ar 2004.gada 1.maiju. Tā kā ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo darījumu vērtībā iekļauj arī nodokļus, prognozēts, ka palielināsies arī PVN ieņēmumi. Izmaiņas budžeta izdevumos:
Kārtējam gadam papildus izdevumi ir prognozēti, ņemot vērā likumā Par valsts budžetu 2004.gadam plānoto līdzekļu apjomu nodokļa atmaksām lauksaimniekiem 5,5 milj. latu (pie nodokļa likmes 100 lati par 1000 litriem). Papildus izdevumi pēc 2004.gada 1.maija aprēķināti pēc formulas: ((5 500 000 / 100) * 8/12 *148) (5 500 000 * 8/12) = 1 760 000 lati Turpmākajiem gadiem papildus izdevumi ir prognozēti, pieņemot, ka pieprasīto atmaksu apjoms pieaugs. Kārtējam gadam papildus izdevumi ir prognozēti, ņemot vērā Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas sniegtos datus par dīzeļdegvielas patēriņu (40 milj. litru gadā). Pieņemot, ka pilsētas un piepilsētas pārvadājumiem tiek izmantota puse no minētā degvielas daudzuma, un, ņemot vērā, ka nodokļa atmaksāšana varētu tikt uzsākta ar 1.jūliju, kārtējam gadam papildus izdevumi aprēķināti pēc formulas: (40 000 000 / 2 * 6/12) * (148 / 1000) = 1 480 000 lati Turpmākajiem gadiem papildus izdevumi ir prognozēti, pieņemot, ka degvielas patēriņš vietējos maršrutos pieaugs. |
||||
|
|
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams papildus izdot šādus normatīvos aktus: 1) ņemot vērā likumprojekta ietekmi uz valsts budžetu kārtējā gadā, ir nepieciešams izstrādāt grozījumus likumā Par valsts budžetu 2004.gadam; 2) būs nepieciešams izstrādāt Ministru kabineta noteikumus par kārtību, kādā komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus, atmaksā akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu (gāzeļļu) (likumprojekta 3.pants). Ministru kabineta noteikumu projekts tiks izstrādāts līdz 2004.gada 1.jūlijam. |
2. Cita informācija |
Nav |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Likumprojekta normas izriet no Latvijas saistībām ar ES līguma prasībām. ES paredz harmonizēt akcīzes nodokli alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un naftas produktiem. Ar likumprojektu tiks ieviests Padomes Direktīvas, ar kuru tiek grozīta Direktīva 2003/96/EC attiecībā uz iespējām atsevišķām dalībvalstīm piemērot pagaidu nodokļa atbrīvojumus vai samazinājumus energoproduktiem un elektrībai, projekts. Atbilstības izvērtējumā minētas tikai tās direktīvu normas, kas vēl nav ietvertas esošajos likumos. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
4. Atbilstības izvērtējums |
|||
Attiecīgie ES normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesu spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Padomes Direktīvas, ar kuru tiek grozīta Direktīva 2003/96/EC attiecībā uz iespējām atsevišķām dalībvalstīm piemērot pagaidu nodokļa atbrīvojumus vai samazinājumus energoproduktiem un elektrībai, projekts. |
||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekta 2.pants (nodokļa likmes) |
1.panta 2.punkts |
Atbilst |
Atkarībā no EUR/LVL valūtas kursa svārstībām nodokļa likmes 2004.gada beigās būs jākoriģē. Nav iestrādāts nodokļa likmju paaugstināšanas grafiks turpmākajiem gadiem. |
Likumprojekta 3.pants (nodokļa atmaksa komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus) |
Direktīvas pielikums |
Atbilst |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Masu informācijas līdzekļiem ir sniegta informācija par Direktīvas projektu un par nepieciešamību Direktīvas projektā iekļautās normas iekļaut Latvijas likumdošanā. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojektā ietvertās normas ir apspriestas ar Eiropas Komisijas ekspertiem. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai institūcijām. Likumprojekta normu administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienests savu esošo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, un pēc tam arī "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav |
Finanšu ministra vietā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
I.Gaters |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
08.03.2004. 18:12
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv
1.pielikums
Latvijai piešķirtie pārejas periodi un nodokļa likmes energoproduktiem un elektroenerģijai saskaņā ar Eiropas Komisijas izstrādātajiem priekšlikumiem grozījumiem Direktīvā 2003/96/EK
ar 01.05.2004. |
ar 01.01.2007. |
ar 01.01.2008. |
ar 01.01.2010. |
ar 01.01.2011. |
ar 01.01.2013. |
|
Motordegviela*: |
||||||
Bezsvina benzīns (eiro par 1000 l) |
287 |
323 |
359 |
|||
Benzīns ar svinu (eiro par 1000 l) |
421 |
|||||
Dīzeļdegviela (gāzeļļa) (eiro par 1000 l) |
245 |
274 |
302 |
330 |
||
Petroleja (eiro par 1000 l) |
245 |
274 |
302 |
330 |
||
Sašķidrinātā naftas gāze (eiro par 1000 kg) |
125 |
|||||
Dabas gāze (eiro par gigadžoulu bruto siltumietilpības)** |
0 |
|||||
Energoprodukti, ko izmanto par kurināmo, un elektroenerģija: |
||||||
Dīzeļdegviela (gāzeļļa) (eiro par 1000 l) |
21 |
|||||
Mazuts (eiro par 1000 kg) |
15 |
|||||
Mazuts, ko izmanto dzīvojamo rajonu apkurināšanai (eiro par 1000 kg) |
0 |
15 |
||||
Petroleja (eiro par 1000 l) |
0 |
|||||
Sašķidrinātā naftas gāze (eiro par 100 kg) |
0 |
|||||
Dabas gāze (eiro par gigadžoulu bruto siltumietilpības)** |
||||||
izmantošanai uzņēmuma vajadzībām |
0 |
|||||
izmantošanai ārpusuzņēmuma vajadzībām*** |
0 |
|||||
Akmeņogles un kokss (eiro par gigadžoulu bruto siltumietilpības) |
||||||
izmantošanai uzņēmuma vajadzībām |
0 |
0,075 |
0,15 |
|||
izmantošanai ārpusuzņēmuma vajadzībām |
0 |
0,15 |
0,3 |
|||
Elektroenerģija (eiro par MWh) |
||||||
izmantošanai uzņēmuma vajadzībām |
0 |
0,25 |
0,5 |
|||
izmantošanai ārpusuzņēmuma vajadzībām |
0 |
0,50 |
1,0 |
*- Latvijai ir piešķirtas tiesības atbrīvot no nodokļa energoproduktus un elektroenerģiju, kas tiek izmantota vietējos pasažieru pārvadājumos. Šī atvieglojuma piemērošanas nepieciešamību Eiropas Komisija līdz 2006. gada 31. decembrim pārskatīs.
** Latvijai dabas gāzei būs jāsāk piemērot nodoklis tad, kad dabas gāzes īpatsvars valsts gala enerģijas patēriņā sasniegs 20%. Kamēr dabas gāzes īpatsvars valsts enerģijas patēriņā ir no 20% līdz 25%, nodokļa likmju apmērs nav noteikts (likmēm ir jābūt ar pozitīvu vērtību). Līdz 2014. gadam vai pēc tam, kad dabas gāzes īpatsvars valsts enerģijas patēriņā ir sasniedzis 25% (kurš nosacījums stājas spēkā pirmais), ir jāsāk piemērot ES noteiktās minimālās likmes 0,15 eiro par gigadžoulu bruto siltumietilpības izmantošanai uzņēmuma vajadzībām un 0,3 eiro par gigadžoulu bruto siltumietilpības izmantošanai ārpusuzņēmuma vajadzībām.
***- piemēram, privātpersonu vajadzībām.
Finanšu ministra vietā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
I.Gaters |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
08.03.2004. 17:58
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv
2.pielikums
Izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs, kas paredzētas likumprojektā Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli
Pašreiz, ar 01.05.2004. |
Likumprojekts, ar 01.05.2004. |
|
Svinu nesaturošam benzīnam, Ls/1000 l |
160 |
174 |
Svinu saturošam benzīnam, Ls/1000 l |
210 |
255 |
Petrolejai, Ls/1000 l |
130 |
148 |
Dīzeļdegvielai, Ls/1000 l |
130 |
148 |
Naftas gāzēm, Ls/1000 kg |
50 |
76 |
Degvieleļļai (14.panta 1.daļas 6.punkts), Ls/1000 l |
130 |
148 |
Degvieleļļai (14.panta 1.daļas 7.punkts), Ls/1000 kg |
7 |
9 |
Marķētie naftas produkti - kurināmais (14.panta 2.daļa), Ls/1000 l |
13 |
13 |
Benzīns ar spirta piedevu (14.panta 3.daļa), Ls/1000 l |
152 |
165 |
Dīzeļdegvielai ar biodīzeļdegvielas īpatsvaru: |
||
no 5 līdz 30 tilpumprocentiem, Ls/1000 l |
130 |
141 |
no 30 līdz 99 tilpumprocentiem, Ls/1000 l |
100 |
104 |
100 tilpumprocenti, Ls/1000 kg |
0 |
0 |
Naftas gāzēm, ko izmanto par kurināmo, Ls/1000 kg |
0 |
0 |
Papildus likumprojektā Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli paredzēts ar 2004. gada 1. jūliju uzsākt atmaksāt akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus.
Finanšu ministra vietā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
I.Gaters |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
08.03.2004. 17:58
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv
2.pielikums
Izmaiņas akcīzes nodokļa likmēs, kas paredzētas likumprojektā Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli
Pašreiz, ar 01.05.2004. |
Likumprojekts, ar 01.05.2004. |
|
Svinu nesaturošam benzīnam, Ls/1000 l |
160 |
174 |
Svinu saturošam benzīnam, Ls/1000 l |
210 |
255 |
Petrolejai, Ls/1000 l |
130 |
148 |
Dīzeļdegvielai, Ls/1000 l |
130 |
148 |
Naftas gāzēm, Ls/1000 kg |
50 |
76 |
Degvieleļļai (14.panta 1.daļas 6.punkts), Ls/1000 l |
130 |
148 |
Degvieleļļai (14.panta 1.daļas 7.punkts), Ls/1000 kg |
7 |
9 |
Marķētie naftas produkti - kurināmais (14.panta 2.daļa), Ls/1000 l |
13 |
13 |
Benzīns ar spirta piedevu (14.panta 3.daļa), Ls/1000 l |
152 |
165 |
Dīzeļdegvielai ar biodīzeļdegvielas īpatsvaru: |
||
no 5 līdz 30 tilpumprocentiem, Ls/1000 l |
130 |
141 |
no 30 līdz 99 tilpumprocentiem, Ls/1000 l |
100 |
104 |
100 tilpumprocenti, Ls/1000 kg |
0 |
0 |
Naftas gāzēm, ko izmanto par kurināmo, Ls/1000 kg |
0 |
0 |
Papildus likumprojektā Grozījumi likumā Par akcīzes nodokli paredzēts ar 2004. gada 1. jūliju uzsākt atmaksāt akcīzes nodokli par dīzeļdegvielu komersantiem, kas veic vietējos pasažieru pārvadājumus.
Finanšu ministra vietā reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
I.Gaters |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
08.03.2004. 17:58
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv