Likumprojekts
Grozījums likumā Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli
Izdarīt likumā Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 23.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:
Pārejas noteikums
Par tiem transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, nodokli nemaksā, ja par minētajiem transportlīdzekļiem samaksāts akcīzes nodoklis saskaņā ar likumu Par akcīzes nodokli.
Likums stājas spēkā ar 2004.gada 1.maiju.
Finanšu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītājs |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
O.Spurdziņš |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
00.00.0000. 0:00
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv
Likumprojekta Grozījums likumā Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Atbilstoši likumam Par akcīzes nodokli, kas ir spēkā līdz 2004.gada 30.aprīlim, par vieglajiem automobiļiem un motocikliem ir jāmaksā akcīzes nodoklis. Fiziskā un juridiskā persona aprēķināto nodokli par vieglo automobili vai motociklu (turpmāk transportlīdzekli), kuras no ārvalstīm ievests Latvijas Republikas muitas teritorijā izlaišanai brīvam apgrozījumam, samaksā kredītiestādē pirms uzrādīšanas muitas iestādē. Savukārt ar 2004.gada 1.maiju par transportlīdzekļiem būs jāmaksā vieglo automobiļu un motociklu nodoklis (turpmāk nodoklis) saskaņā ar likumu Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli (turpmāk likums). Saskaņā ar likumu, nodoklis ir maksājams valsts budžetā pirms attiecīgā transportlīdzekļa reģistrācijas Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu, transportlīdzeklis ir jāreģistrē Ceļu satiksmes drošības direkcijā piecu dienu laikā no to iegādes vai ievešanas dienas. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļus, kas Latvijā tiks ievesti 2004.gada aprīļa beigās, varēs reģistrēt Ceļu satiksmes drošības direkcijā arī maija sākumā. Tādejādi var rasties situācija, kurā nodokļa maksātājam nodoklis par transportlīdzekli ir jāmaksā divas reizes pirms ievešanas Latvijā un pirms reģistrācijas. Šī problēma daļēji ir novērsta, Ministru kabineta noteikumos Vieglo automobiļu un motociklu nodokļa maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība iekļaujot normu, kas nosaka, ka transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, maksājuma dokumenta, kas apliecina vieglo automobiļu un motociklu nodokļa nomaksu, vietā transportlīdzekļa reģistrēšanai ir derīgs maksājuma dokuments, kas apliecina nodokļa samaksu saskaņā ar likumu Par akcīzes nodokli. Taču, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumi ir zemāka ranga normatīvais akts, pārejas noteikumu normu ir nepieciešams iestrādāt arī likumā. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts nosaka, ka par tiem vieglajiem automobiļiem un motocikliem, kuri ir ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, bet Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiks reģistrēti pēc 2004.gada 1.maija, vieglo automobiļu un motociklu nodoklis nebūs jāmaksā, ja par minētajiem transportlīdzekļiem būs samaksāts akcīzes nodoklis saskaņā ar likumu Par akcīzes nodokli. |
3. Cita informācija |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts neietekmē makroekonomisko vidi. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts novērš situāciju, kurā nodokļa maksātājam nodoklis par transportlīdzekli būtu jāmaksā divas reizes pirms ievešanas Latvijā un pirms reģistrācijas. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojektam nav sociālu seku. |
4. Ietekme uz vidi |
Nav. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtē- jais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
||
|
Likumprojekts neietekmē budžeta ieņēmumus |
||||
|
Likumprojekts neietekmē budžeta izdevumus |
||||
|
Nav |
||||
|
Kompensējošie pasākumi nav nepieciešami. |
||||
|
Nav |
||||
|
Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. Ministru kabineta noteikumos Vieglo automobiļu un motociklu nodokļa maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība jau ir iekļauta norma, kas nosaka, ka transportlīdzekļiem, kuri ievesti izlaišanai brīvam apgrozījumam Latvijas Republikā no ārvalstīm līdz 2004.gada 30.aprīlim, maksājuma dokumenta, kas apliecina vieglo automobiļu un motociklu nodokļa nomaksu, vietā transportlīdzekļa reģistrēšanai ir derīgs maksājuma dokuments, kas apliecina nodokļa samaksu saskaņā ar likumu Par akcīzes nodokli. |
2. Cita informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
4. Atbilstības izvērtējums |
|||
Attiecīgie ES normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesu spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav veiktas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojektā paredzēto normu īstenošana neradīs vajadzību pēc jaunām struktūrvienībām vai institūcijām. Likumprojekta normu administrēšanu veiks Valsts ieņēmumu dienests likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu noteikto funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par likumprojekta ieviešanu tiks informēta vispārējā kārtībā. Pēc tā pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, un pēc tam arī "Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. |
4. Cita informācija |
Nav |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
K.Birznieks |
00.00.0000. 0:00
K.Birznieks
7095517, karlisb@fm.gov.lv