Likumprojekts

Likumprojekts

Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā

Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Izteikt 105.1, 105.2 un 105.3 pantu šādā redakcijā:

"105.1 pants. Ciltsdarba noteikumu pārkāpšana

Par pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, embriju transplantācijas darba procesos noteikto tehnoloģiju neievērošanu, nesertificēta vaislas materiāla izmantošanu un ciltsdarba noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.

105.2 pants. Ciltsdarba pakalpojumu sniegšanas noteikumu pārkāpšana

Par ciltsdarba pakalpojumu sniegšanu bez sertifikāta vai kvalifikāciju apliecinoša dokumenta, kā arī par nekvalitatīvu un nolaidīgu pakalpojumu sniegšanu –

uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.

105.3 pants. Vaislas materiāla pirkšanas un pārdošanas noteikumu pārkāpšana

Par šķirnes dzīvnieku, spermas, olšūnu un embriju pirkšanas un pārdošanas noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem."

2. Izslēgt 105.4 pantu.

3. Izteikt 105.5 pantu šādā redakcijā:

"105.5 pants. Dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un dzīvnieku apzīmēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas noteikumu pārkāpšana

Par dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un dzīvnieku apzīmēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas noteikumu pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem."

 

4. Papildināt kodeksu ar 105.6, 105.7, 105.8, 105.9, 105.10 un 105.11 pantu šādā redakcijā:

105.6 pants. Piena ražotāja atbildība par piena pārdošanu neapstiprinātam piena pircējam

Ja piena ražotājs pārdod pienu piena pircējam, kurš nav apstiprināts atbilstoši normatīvajiem aktiem par darījumu veikšanu ar piena ražošanas kvotām, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām – līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikðanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem.

105.7 pants. Piena iepirkšana no piena ražotāja, kam nav piena piegādes kvotas

Par piena iepirkšanu no piena ražotāja, kam nav piena piegādes kvotas, –

uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.

105.8 pants. Neapstiprināta piena pircēja atbildība par piena iepirkðanu

Ja piena pircējs, kurš nav apstiprināts atbilstoši normatīvajiem aktiem par darījumu veikšanu ar piena ražošanas kvotām, iepērk pienu –

uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.

105.9 pants. Piena uzskaites dokumentu neuzrādīšana vai dokumentu satura neatbilstība patiesībai

Par piena uzskaites dokumentu neuzrādīšanu vai dokumentu satura neatbilstību patiesībai –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām – līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām – līdz tūkstoš latiem.

105.10 pants. Par piena kvotu administrēšanas noteikumu pārkāpšanu un informācijas sniegšanas noteikumu pārkāpšanu

Par piena kvotu administrēšanas noteikumu pārkāpšanu un informācijas sniegšanas pienākumu neievērošanu, kā arī nepilnīgu vai nepatiesu ziņu sniegšanu attiecīgai valsts institūcijai –

uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikðanas, –

uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.

105.11 pants. Piena vai piena produktu pārvadāšanas, pārstrādāšanas, uzglabāšanas un realizēšanas dokumentu noformēšanas prasību pārkāpšana

Par piena vai piena produktu pārvadāšanas, pārstrādāšanas, uzglabāšanas un realizēšanas dokumentu noformēšanas prasību pārkāpšanu –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām – līdz piecsimt latiem.

Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām – līdz tūkstoš latiem."

5. Izteikt 107.pantu šādā redakcijā:

"107.pants. Dzīvnieku slēpšana, dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu neidentificēšana un izvairīšanās no to uzskaites

Par dzīvnieku slēpšanu, dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu neidentificēšanu vai izvairīšanos no to uzskaites pašvaldībā –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem, juridiskajām personām – no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.

Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, –

uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskajām personām – no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem."

6. Izteikt 230.3 pantu šādā redakcijā:

"230.3 pants. Ciltsdarba valsts inspekcija

Ciltsdarba valsts inspekcija izskata šā kodeksa 105.1 – 105.11 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.

Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Ciltsdarba valsts inspekcijas vārdā ir tiesīgi:

1) Ciltsdarba valsts inspekcijas priekšnieks un daļas vadītājs – naudas sodu līdz tūkstoš latiem;

2) Ciltsdarba valsts inspekcijas inspektori – naudas sodu līdz piecdesmit latiem."

 

 

 

 

 

 

Likumprojekta

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

anotācija

I Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums

Pēdējie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā attiecībā uz ciltsdarbu ir izdarīti 2000.gada 23.martā. Šajā laikā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi par šķirnes dzīvnieku audzētāju organizācijas atbilstības kritērijiem, par ciltsdokumentācijas kārtošanu, par valsts ciltsgrāmatas kārtošanu un citi Ministru kabineta noteikumi saistīti ar ciltsdarbu, kā arī ir iegūta pieredze veicot pārbaudes dzīvnieku audzēšanas saimniecībās un šķirnes dzīvnieku audzētāju organizācijās.

Pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīviem aktiem, kas ir izstrādāti uz Eiropas Savienības likumdošanas bāzes, ir nepieciešamas stingrākas kontroles prasības ne tikai ciltsdarba jomā ,bet arī dzīvnieku apzīmēšanā un novietņu un ganāmpulku reģistrēšanā.

MK noteikumu projekts “Darījumu veikšana ar piena ražošanas kvotām, to administrēšanas, soda naudas aprēķināšanas un kontroles kārtība”, kurā Ciltsdarba valsts inspekcijas uzdevums būs veikt piena kvotu kontroli, tādējādi ir nepieciešams izdarīt atbilstošus grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

2. Normatīvā akta projekta būtība

Likumprojekts paplašina ciltsdarba jomu un piena kvotu kontroles jomā piešķir Ciltsdarba valsts inspekcijai tiesības administratīvi sodīt fiziskās un juridiskās personās, kuras pārkāpj normatīvo aktu prasības.

Ðis likumprojekts paredz arī Ciltsdarba valsts inspekcijas un Pārtikas un Veterinārā dienesta tiesības sodīt dzīvnieku īpašniekus par neapzīmētiem dzīvniekiem un nereģistrētām novietnēm un ganāmpulkiem.

3. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu

Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

tūkst. Ls

Rādītāji

2004.gads

2005

2006

2007

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos

1,1

1,6

2,2

2,7

2,1

2. Izmaiņas budžeta izdevumos

Nav

Nav

Nav

Nav

Nav

3. Finansiālā ietekme

Nav

Nav

Nav

Nav

Nav

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai

Nav

Nav

Nav

Nav

Nav

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: valsts pamatbudžeta nodokļu ieņēmumi

Nav

Nav

Nav

Nav

Nav

6. Cita informācija- soda nauda kopā:

1,1

1,6

2,2

2,7

2,1

t. sk. ciltsdarbs

0,7

0,6

0,6

0,7

0,7

Piena kvotas

0,4

1,0

1,6

2,0

1,4

IV Kāda varbūt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Papildus normatīvie akti nav jāizdod.

2. Cita informācija

 

V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību

Eiropas Kopienas dibināšanas līgums;

Līgums starp Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku, Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Īriju, Itālijas Republiku, Luksemburgas Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības Dalībvalstis) un Čehijas Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku, Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku, Slovēnijas Republiku, Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Republikas, Slovēnijas Republikas, Slovākijas Republikas iestāšanos Eiropas Savienībā;

Eiropas padomes 1999.gada 17.maija regula (EEC) Nr. 1255/1999, kas nosaka piena un piena produktu kopējā tirgus organizāciju;

Eiropas Komisijas 2001.gada 9.jūlija regula (EC) Nr. 1392/2001, kas nosaka detalizētus nosacījumus EP regulas Nr. 3950/1992 piemērošanai;

Eiropas Padomes 2003.gada 29.septembra regula (EEC) Nr. 1788/2003, kas nosaka papildnodevas piena un piena produktu nozarē.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

4. Atbilstības izvērtējums

1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

2.tabula

Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr. )

ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst)

Komentāri

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas

Nav notikuðas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis

Nav notikuði.

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikuðas.

5. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas

Šī normatīvā akta izpildes kontroli veiks Ciltsdarba inspekcija un pārtikas un veterinārais dienests normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Jaunas institūcijas netiks veidotas.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu

Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta ar oficiāla laikraksta “Latvijas Vēstnesis” palīdzību.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo

Savas tiesības indivīds var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Cita informācija

Normatīvā akta projekts šo jomu neskar.

Zemkopības ministrs M.Roze

27.04.2004 2:41

I.Grinberga

7027462, Inga.Grinberga@zm.gov.lv

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktore

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

L.Straujuma

S.Grigaļūna

D.Malzubre

I.Grinberga