Likumprojekts
Grozījumi Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 105.1, 105.2 un 105.3 pantu šādā redakcijā:
"
105.1 pants. Ciltsdarba noteikumu pārkāpšanaPar pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, embriju transplantācijas darba procesos noteikto tehnoloģiju neievērošanu, nesertificēta vaislas materiāla izmantošanu un ciltsdarba noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.
105.2 pants. Ciltsdarba pakalpojumu sniegšanas noteikumu pārkāpšana
Par ciltsdarba pakalpojumu sniegšanu bez sertifikāta vai kvalifikāciju apliecinoša dokumenta, kā arī par nekvalitatīvu un nolaidīgu pakalpojumu sniegšanu
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem.
105.3 pants. Vaislas materiāla pirkšanas un pārdošanas noteikumu pārkāpšana
Par šķirnes dzīvnieku, spermas, olšūnu un embriju pirkšanas un pārdošanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem."
2. Izslēgt 105.4 pantu.
3. Izteikt 105.5 pantu šādā redakcijā:
"
105.5 pants. Dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un dzīvnieku apzīmēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas noteikumu pārkāpšanaPar dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un dzīvnieku apzīmēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu līdz simt piecdesmit latiem."
4. Papildināt kodeksu ar 105.6, 105.7, 105.8, 105.9, 105.10 un 105.11 pantu šādā redakcijā:
105.6 pants. Piena ražotāja atbildība par piena pārdošanu neapstiprinātam piena pircējam
Ja piena ražotājs pārdod pienu piena pircējam, kurš nav apstiprināts atbilstoši normatīvajiem aktiem par darījumu veikšanu ar piena ražošanas kvotām,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzli
kðanas, uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem.
105.7 pants. Piena iepirkšana no piena ražotāja, kam nav piena piegādes kvotas
Par piena iepirkšanu no piena ražotāja, kam nav piena piegādes
kvotas, uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.
105.8 pants. Neapstiprināta piena pircēja atbildī
ba par piena iepirkðanuJa piena pircējs, kurš nav apstiprināts atbilstoši normatīvajiem aktiem par darījumu veikšanu ar piena ražošanas kvotām,
iepērk pienu uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.
105.9 pants. Piena uzskaites dokumentu neuzrādīšana vai dokumentu satura neatbilstība patiesībai
Par piena uzskaites dokumentu neuzrādīšanu vai dokumentu satura neatbilstību patiesībai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem.105.10 pants. Par piena kvotu administrēšanas noteikumu pārkāpšanu un informācijas sniegšanas noteikumu pārkāpšanu
Par piena kvotu administrēšanas noteikumu pārkāpšanu un informācijas sniegšanas pienākumu neievērošanu, kā arī nepilnīgu vai nepatiesu ziņu sniegšanu attiecīgai valsts institūcijai
uzliek naudas sodu līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā
soda uzlikðanas, uzliek naudas sodu līdz tūkstoš latiem.
105.11 pants. Piena vai piena produktu pārvadāšanas, pārstrādāšanas, uzglabāšanas un realizēšanas dokumentu noformēšanas prasību pārkāpšana
Par piena vai piena produktu pārvadāšanas, pārstrādāšanas, uzglabāšanas un realizēšanas dokumentu noformēšanas prasību pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, juridiskajām personām līdz piecsimt latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt latiem, juridiskajām personām līdz tūkstoš latiem."
5. Izteikt 107.pantu šādā redakcijā:
"
107.pants. Dzīvnieku slēpšana, dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu neidentificēšana un izvairīšanās no to uzskaitesPar dzīvnieku slēpšanu, dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu neidentificēšanu vai izvairīšanos no to uzskaites pašvaldībā
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz simt piecdesmit latiem, juridiskajām personām no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem.
Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tie izdarīti atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no simt piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem, juridiskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem."
6. Izteikt 230.3 pantu šādā redakcijā:
"230.3 pants. Ciltsdarba valsts inspekcija
Ciltsdarba valsts inspekcija izskata šā kodeksa 105.1 105.11 pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu
lietas.Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Ciltsdarba valsts inspekcijas vārdā ir tiesīgi:
1) Ciltsdarba valsts inspekcijas priekšnieks un daļas vadītājs naudas sodu līdz tūkstoš latiem;
2) Ciltsdarba valst
s inspekcijas inspektori naudas sodu līdz piecdesmit latiem."
Likumprojekta
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I Kādēļ normatīvais akts vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pēdējie grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā attiecībā uz ciltsdarbu ir izdarīti 2000.gada 23.martā. Šajā laikā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi par šķirnes dzīvnieku audzētāju organizācijas atbilstības kritērijiem, par ciltsdokumentācijas kārtošanu, par valsts cilt sgrāmatas kārtošanu un citi Ministru kabineta noteikumi saistīti ar ciltsdarbu, kā arī ir iegūta pieredze veicot pārbaudes dzīvnieku audzēšanas saimniecībās un šķirnes dzīvnieku audzētāju organizācijās.Pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīviem aktiem, kas ir izstrādāti uz Eiropas Savienības likumdošanas bāzes, ir nepieciešamas stingrākas kontroles prasības ne tikai ciltsdarba jomā ,bet arī dzīvnieku apzīmēšanā un novietņu un ganāmpulku reģistrēšanā. MK noteikumu projekts Darījumu veikšana ar piena ražošanas kvotām, to administrēšanas, soda naudas aprēķināšanas un kontroles kārtība, kurā Ciltsdarba valsts inspekcijas uzdevums būs veikt piena kvotu kontroli, tādējādi ir nepieciešams izdarīt atbilstošus grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paplašina ciltsdarba jomu un piena kvotu kontroles jomā piešķir Ciltsdarba valsts inspekcijai tiesības administratīvi sodīt fiziskās un juridiskās personās, kuras pārkāpj normatīvo aktu prasības. Ð is likumprojekts paredz arī Ciltsdarba valsts inspekcijas un Pārtikas un Veterinārā dienesta tiesības sodīt dzīvnieku īpašniekus par neapzīmētiem dzīvniekiem un nereģistrētām novietnēm un ganāmpulkiem. |
|||||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu n eskar. |
|||||||||||||
II Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
III Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||||||
Rādītāji |
2004.gads |
2005 |
2006 |
2007 |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
1,1 |
1,6 |
2,2 |
2,7 |
2,1 |
|||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: valsts pamatbudžeta nodokļu ieņēmumi |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
Nav |
|||||||||
6. Cita informācija- soda nauda kopā: |
1,1 |
1,6 |
2,2 |
2,7 |
2,1 |
|||||||||
t. sk. ciltsdarbs |
0,7 |
0,6 |
0,6 |
0,7 |
0,7 |
|||||||||
Piena kvotas |
0,4 |
1,0 |
1,6 |
2,0 |
1,4 |
|||||||||
IV Kāda varbūt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
||||||||||||||
V Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Eiropas Kopienas dibin āšanas līgums;Līgums starp Beļģijas Karalisti, Dānijas Karalisti, Vācijas Federatīvo Republiku, Grieķijas Republiku, Spānijas Karalisti, Francijas Republiku, Īriju, Itālijas Republiku, Luksemburgas Lielhercogisti, Nīderlandes Karalisti, Austrijas Republiku, Portugāles Republiku, Somijas Republiku, Zviedrijas Karalisti, Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienoto Karalisti (Eiropas Savienības Dalībvalstis) un Čehijas Republiku, Igaunijas Republiku, Kipras Republiku, Latvijas Republiku, Lietuvas Republiku, Ungārijas Republiku, Maltas Republiku, Polijas Republiku, Slovēnijas Republiku, Slovākijas Republiku par Čehijas Republikas, Igaunijas Republikas, Kipras Republikas, Latvijas Republikas, Lietuvas Republikas, Ungārijas Republikas, Maltas Republikas, Polijas Re publikas, Slovēnijas Republikas, Slovākijas Republikas iestāšanos Eiropas Savienībā;Eiropas padomes 1999.gada 17.maija regula (EEC) Nr. 1255/1999, kas nosaka piena un piena produktu kopējā tirgus organizāciju; Eiropas Komisijas 2001.gada 9.jūlija regula (EC) Nr. 1392/2001, kas nosaka detalizētus nosacījumus EP regulas Nr. 3950/1992 piemērošanai; Eiropas Padomes 2003.gada 29.septembra regula (EEC) Nr. 1788/2003, kas nosaka papildnodevas piena un piena produktu nozarē. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr. ) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VI Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikuðas. |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs , neatbalsta) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav notikuði. |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikuðas. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Normat īvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
VII Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Šī normatīvā akta izpildes kontroli veiks Ciltsdarba inspekcija un pārtikas un veterinārais dienests normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Jaunas institūcijas netiks veidotas. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Par normatīvā akta ieviešanu sabiedrība tiks informēta ar oficiāla laikraksta Latvijas Vēstnesis palīdzību. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Savas tiesības indivīds var aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||
4 . Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Zemkopības ministrs M.Roze
27.04.2004 2:41I.Grinberga
7027462, Inga.Grinberga@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
D.Malzubre |
I.Grinberga |