Likuma spēkā esošā redakcija
|
Pirmā lasījuma
redakcija
(dok.nr.2606) |
N.p.k. |
Priekšlikumi otrajam
lasījumam (43)
|
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā otrā
lasījuma redakcija |
|
||||||||||||||||||||||
|
Izdarīt Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus: |
|
||||||||||||||||||||||
|
1.
Aizstāt visā likumā vārdus apvienošanās (sadarbības) (attiecīgā locījumā)
ar vārdu apvienošanās (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1.
Aizstāt visā likumā vārdus apvienošanās (sadarbības) ar vārdu
apvienošanās. |
|
||||||||||||||||||||||
|
2.
Aizstāt visā likumā vārdus Ministru kabineta pilnvarots ministrs (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
(attiecīgā locījumā). |
|
|
|
2.
Aizstāt visā likumā vārdus Ministru kabineta pilnvarots ministrs (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs (attiecīgā locījumā). |
|
||||||||||||||||||||||
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: 1) administratīvā teritorija -
Latvijas teritorijas iedalījuma vienība, kurā valsts pārvaldes institūcijas
un pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē pārvaldi; 2) novads - administratīvā
teritorija, kura izveidota, apvienojoties pagastiem, pilsētām vai pagastiem
un pilsētām, un kurā ir viena vietējā pašvaldība; 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem, pilsētām un pagastiem, republikas
pilsētām, izņemot Rīgu. |
|
1. 2. 3. |
Deputāts A.KamparsIzteikt 1.panta trešo daļu un papildināt ar ceturto daļu sekojošās
redakcijās: 3) republikas pilsēta pilsēta ar attīstītu infrastruktūru, transporta
un komunālo saimniecību, nozīmīgām kultūras tradīcijām un pilnvērtīgu sociālo
aprūpi, ja tajā ir ne mazāk par 50 tūkstošiem pastāvīgo iedzīvotāju. 4) apriņķis administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem un
republikas pilsētām. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis 1.pantā: izteikt
3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu
izveidošanu nosaka īpašs likums.; papildināt pantu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) republikas pilsēta apdzīvota
vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā
dzīvo ne mazāk kā 25 000 pastāvīgo iedzīvotāju ir kompakta apbūve un
attīstīta infrastruktūra. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Likuma 1.pantā: izteikt
3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu
izveidošanu nosaka īpašs likums;; papildināt pantu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) republikas pilsēta apdzīvota
vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā
dzīvo ne mazāk kā 35 000 pastāvīgo iedzīvotāju un kurā ir kompakta
apbūve un attīstīta infrastruktūra. |
Noraidīt Daļēji atbalstīt, skat.
3.priekšl. Atbalstīt, papildināt
likumproj. ar jaunu pantu, mainīt turpmāko numerāciju |
3. 1.pantā: izteikt
3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu
izveidošanu nosaka īpašs likums;; papildināt pantu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) republikas pilsēta apdzīvota
vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā
dzīvo ne mazāk kā 35 000 pastāvīgo iedzīvotāju un kurā ir kompakta
apbūve un attīstīta infrastruktūra. |
|
||||||||||||||||||||||
2.pants.
Administratīvi teritoriālās reformas mērķis ir izveidot ekonomiski
attīstīties spējīgas administratīvās teritorijas ar vietējām un
reģionālajām pašvaldībām, kas nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu
sniegšanu iedzīvotājiem. |
|
4. 5. |
Deputāts M.Gulbis Svītrot 2.pantā vārdus ar vietējām un
reģionālajām pašvaldībām. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Izslēgt likuma 2.pantā vārdus
un reģionālajām. |
Noraidīt Noraidīt |
|
|
||||||||||||||||||||||
3. pants. Šis likums nosaka kārtību, kādā tiek
veikta pagastu un pilsētu administratīvi teritoriālā reforma, un to, kādas administratīvās
teritorijas izveidojamas, realizējot reformu. |
3.
Aizstāt 3.pantā vārdus pagastu un pilsētu ar vārdiem vietējo pašvaldību. |
6. |
Deputāts M.GulbisAizstāt 3.pantā vārdus realizējot reformu ar vārdiem realizējot šo reformu. |
Noraidīt |
4.
Aizstāt 3.pantā vārdus pagastu un pilsētu ar vārdiem vietējo pašvaldību. |
|
||||||||||||||||||||||
4.pants. Apriņķu izveidošanu nosaka atsevišķs likums. |
|
7. 8. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzslēgt likuma 4.pantu. Deputāts A.Kampars Papildināt likuma 4.pantu ar otro un
trešo teikumu: Apriņķi
tiek izveidoti un sāk realizēt likumā deleģētās funkcijas sākot ar 2007.gada
1.janvāri. Šis likums nosaka apriņķa administrācijas funkcijas un
finansēšanas avotus. |
Atbalstīt Noraidīt |
5.
Izslēgt 4.pantu. |
|
||||||||||||||||||||||
5.pants. (1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā
ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, pagasti, pilsētas (arī
republikas pilsētas) un galvaspilsēta Rīga. (2) Pēc administratīvi teritoriālās
reformas Latvijā ir šādas pašvaldības: 1) vietējās pašvaldības - novados,
pilsētās un pagastos; 2) reģionālās pašvaldības - apriņķos. (3) Novada, pagasta un pilsētas
administratīvo teritoriju, pamatojoties uz attiecīgās pašvaldības lēmumu,
nosaka Ministru kabinets. (4) Apvienošanās rezultātā
izveido
jusies jaunā pašvaldība pēc saskaņošanas ar Administratīvi
teritoriālās reformas padomi ir tiesīga saglabāt pagasta vai pilsētas
statusu. |
|
9. 10. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisLikuma
5.pantā: izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Pēc administratīvi
teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, republikas pilsētas.; izslēgt otro daļu; izslēgt trešo daļu; izslēgt ceturto daļu. Deputāts M.GulbisIzteikt 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. (1) Pēc vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas vietējās pašvaldības-
novadi un pilsētas. (2) Novada un pilsētas administratīvo teritoriju nosaka
Ministru kabinets. |
Atbalstīt Noraidīt |
6. 5.pantā: izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā: (1)
Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi,
republikas pilsētas.; izslēgt otro daļu; izslēgt trešo daļu; izslēgt ceturto daļu. |
|
||||||||||||||||||||||
II nodaļa. Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma 6.pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2004.gada 30.novembrim. (2) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek veikta divos posmos: 1) pēc vietējo pašvaldību iniciatīvas
- līdz 2003.gada 31.decembrim; 2) pēc Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas izstrādātiem un šajā likumā noteiktajā
kārtībā saskaņotiem projektiem - no 2004.gada 1.janvāra līdz 2004.gada
30.novembrim. (3) Administratīvi teritoriālās
reformas ietvaros tiek realizēti šādi pasākumi: 1) administratīvo teritoriju izpēte; 2) pagastu un pilsētu apvienošanās
(sadarbības) projektu sagatavošana; 3) pagastu un pilsētu apvienošanās
(sadarbības) projektu realizācija. (4)
Šā panta trešajā daļā minētos pasākumus realizē par valsts piešķirtajiem
finansu līdzekļiem . |
4.
Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta brīvprātīgi, Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrijai konsultējoties ar vietējām pašvaldībām un
Administratīvi teritoriālās reformas padomi. Konsultāciju gaitā Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija precizē novadu izveidošanas
projektu un iesniedz to apstiprināšanai Ministru kabinetā.
(2) Vietējās pašvaldības var pieņemt lēmumus par novada izveidošanu un
attiecīgo pašvaldību iekļaušanu novada administratīvo teritoriju robežās,
kuras noteiktas Ministru kabineta apstiprinātā novadu izveidošanas projektā. (3) Administratīvi teritoriālās reformas
ietvaros par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem notiek vietējo
pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana. |
11. |
Zaļo un zemnieku savienības frakcija Izteikt likuma
6.pantu šādā redakcijā: 6. pants. (1) Vietējo
pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiek realizēta brīvprātīgi. (2) Administratīvi
teritoriālās reformas likuma ietvaros un
Ministru kabineta noteiktā kārtībā notiek vietējo pašvaldību
apvienošanās projektu sagatavošana par valsts piešķirtajiem finanšu
līdzekļiem. (3) Vietējās pašvaldības var
pieņemt lēmumus par apvienošanos un iesniegt priekšlikumu par reformētās
pilsētas, pagasta vai novada pašvaldības administratīvās teritorijas
izveidošanu Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram,
priekšlikumam tiek pievienots apvienošanās projekts, kas atbilst šā likuma
8.panta nosacījumiem un 10.pantā noteiktajiem kritērijiem. (4) Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs nodrošina pašvaldību priekšlikuma apspriešanu un
izvērtēšanu. (5) Priekšlikuma apspriešana
un izvērtēšana: 1) publiskā apspriešana notiek katrā no gatavību apvienoties
izteikušajām pašvaldībām saskaņā ar likuma Par pašvaldībām 61.1
un 61.2 panta noteikumiem, un pašvaldības nolikumā noteikto
kārtību; 2) apspriešana Administratīvi teritoriālās reformas padomē. (6) Apvienošanās projektus,
kas neatbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem, Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrs noraida, šo lēmumu var apstrīdēt
Satversmes tiesā. (7) Reformas padomes
atbalstītos apvienošanās projektus Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs sagatavo un iesniedz
Ministru kabinetam. (8) Ministru kabinets lemj
par reformētās administratīvās teritorijas izveidošanu. (9) Ministru kabineta lēmumu
par reformētās administratīvās teritorijas izveidošanu, ja tas ir pretrunā ar
attiecīgo pašvaldību domju (padomju) lēmumiem var apstrīdēt Satversmes
tiesā. |
Noraidīt |
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
12. 13. |
Deputāts M.GulbisIzteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma notiek brīvprātīgi, bet tiek pabeigta 2007.gada
31.decembrī, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai
konsultējoties ar vietējām pašvaldībām un Administratīvi teritoriālās
reformas padomi un par pamatu ņemot 102 novadu izveidošanas projektu.
Konsultāciju gaitā Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija
precizē novadu izveidošanas projektu un iesniedz to apstiprināšanai Ministru
kabinetā. (2) Vietējās
pašvaldības var pieņemt lēmumus par novada izveidošanu atbilstoši Ministru
kabineta apstiprinātajam novadu izveidošanas projektam. (3) Vietējo pašvaldību apvienošanās projektus sagatavo
par valsts piešķirtajiem finanšu līdzekļiem. Reģionālās attīstī bas un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt
likuma 6.pantu šādā redakcijā: Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma
tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
Noraidīt Atbalstīt |
7.
Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma
tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
14. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisPapildināt
likumu ar 6¹ un 62.pantiem šādā redakcijā: 61.pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk administratīvi teritoriālā
iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets. (2)
Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai, novada
administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo
pašvaldību pieņemtajiem lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās
reformas padomes atzinumu. (3)
Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanas,
pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem, Ministru kabinets var noteikt
tādas novada administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās pašvaldības
iekļaujas administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā noteiktajās
attiecīgā novada robežās; (4)
Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma
projektu, izdod noteikumus, par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu (turpmāk administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros
nosaka: 1)
novadu administratīvās teritorijas, norādot kādi novada pagasti un kādas
novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju; 2)
republikas pilsētu administratīvās teritorijas. (5)
Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījumu noteikumiem, ikgadējā
valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā Valsts zemes dienests,
sagatavo administratīvo teritoriju robežu aprakstus. |
Atbalstīt |
8.
Papildināt likumu ar 6.¹ un 6.2pantu šādā redakcijā: 6.1pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk administratīvi
teritoriālā iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets. (2)
Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai novada
administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo
pašvaldību pieņemtajiem lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās
reformas padomes atzinumu. (3)
Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanas,
pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem, Ministru kabinets var noteikt
tādas novada administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās pašvaldības
iekļaujas administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā noteiktajās
attiecīgā novada robežās. (4)
Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma
projektu, izdod noteikumus par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu (turpmāk administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros
nosaka: 1)
novadu administratīvās teritorijas, norādot kādi novada pagasti un kādas
novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju; 2)
republikas pilsētu administratīvās teritorijas. (5)
Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumiem, ikgadējā
valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā Valsts zemes dienests,
sagatavo administratīvo teritoriju robežu aprakstus. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
62.pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumiem vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu līdz
2009.gada 31.janvārim, saskaņā ar administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, kurā ir iekļauta attiecīgā
vietējā pašvaldība, turklāt šajā gadījumā: 1)
lēmumus par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijai; 2) novada domes pirmo sēdi, saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā, pēc visu attiecīgo vietējo pašvaldību lēmumu
saņemšanas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā. |
|
6.2pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumiem, vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu
līdz 2009.gada 31.janvārim, saskaņā ar administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, kurā iekļauta attiecīgā
vietējā pašvaldība, turklāt šajā gadījumā: 1)
lēmumus par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijai; 2) novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā pēc visu attiecīgo vietējo pašvaldību lēmumu
saņemšanas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā. |
|
||||||||||||||||||||||
7.pants.
Administratīvo teritoriju izpēte saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus: 1) sagatavot pārskatu par
sociālekonomisko situāciju attiecīgajās administratīvajās teritorijās; 2) noskaidrot iedzīvotāju attieksmi
pret administratīvi teritoriālo reformu; 3) formulēt novadu veidošanas
kritērijus; 4)
formulēt darba uzdevumus pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības)
projektiem. |
5.
Izslēgt 7.pantu. |
|
|
|
9.
Izslēgt 7.pantu. |
|
||||||||||||||||||||||
8.pants. Pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības)
projektu sagatavošana saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas padomes
apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus: 1) izvērtēt pašvaldību darbības
efektivitāti un sagatavot priekšlikumus pašvaldību reformēšanai; 2) sagatavot pamatojumu novada
izveidošanai; 3) sagatavot jaunizveidojamās
pašvaldības struktūras projektus un sadarbības līgumus; 4)
organizēt pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu publisku apspriešanu. |
6.
Aizstāt 8.pantā vārdus Pagastu un pilsētu ar vārdiem Vietējo pašvaldību. |
15. 16. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Izteikt
likuma 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants. (1) Administratīvi
teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru kabineta
noteiktā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu. (2)
Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1)
sagatavot novada attīstības stratēģiju; 2)
sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu; 3)
organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu. (3)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem
finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošana. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā:
10. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants. (1)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu. (2)
Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1)
sagatavot novada attīstības stratēģiju; 2)
sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu; 3)
organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu. (3)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem
finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošana, ievērojot publiskās apspriešanas rezultātus. |
Daļēji atbalstīt, skat. 16.priekšl. &n
bsp; Atbalstīt |
10. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants. (1)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu. (2)
Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1)
sagatavot novada attīstības stratēģiju; 2)
sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu; 3)
organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu. (3)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem
finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošana, ievērojot publiskās apspriešanas rezultātus. |
|
||||||||||||||||||||||
9.pants.
(1) Pašvaldībām, kas šajā likumā noteiktajā kārtībā veic reformu, tiek
piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena procenta līdz piecu
procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu kopapjoma. Dotāciju
piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē Ministru kabinets. (2) Uz pašvaldībām, kuras saskaņā ar
likumu "Par pašvaldībām" ir noslēgušas sadarbības līgumu kopēju
uzdevumu veikšanai, šā panta pirmās daļas noteikumi ir attiecināmi, ja: 1) līgums noslēgts, pamatojoties uz
sadarbības projektu, kas sagatavots atbilstoši Administratīvi teritoriālās
reformas padomes apstiprinātajai metodikai; 2)
par attiecīgo sadarbības projektu ir pozitīvs Administratīvi teritoriālās
reformu padomes atzinums. |
7.
Izslēgt 9.panta otro daļu. |
17. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Izteikt
likuma 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants. Novadam, kas izveidojies vietējām pašvaldībām
apvienojoties šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētajā
gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena
procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu
kopapjoma. Dotācijas piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
Atbalstīt |
11.
Izteikt 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants. Novadam, kas izveidojies vietējām pašvaldībām
apvienojoties šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētajā
gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena
procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu
kopapjoma. Dotācijas piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
||||||||||||||||||||||
|
8.
Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā: 9¹.pants.
Izveidotajiem novadiem tiek piešķirti
finanšu līdzekļi ikgadējā valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma
apjomā valsts atbalsta programmai novadu infrastruktūras attīstībai.
Finansējuma piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē Ministru
kabinets. |
18. 19. |
Deputāts M.Gulbis Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā
redakcijā: 9¹.pants. Ikgadējā valsts budžetā
tiek piešķirti finanšu līdzekļi Valsts atbalsta programmai novadu infrastruktūras
attīstībai ne mazāk kā 0,5% no IKP apjomā. Finansējuma piešķiršanas
kārtību reglamentē Ministru kabinets. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Izteikt
9.1pantu šādā redakcijā: 9.1pants.
(1) Līdz 2009.gada 31.janvārim izveidotajām novadu pašvaldībām attiecīgi par
katru novadā ietilpstošo pilsētas un pagasta teritoriālo vienību piešķir
finanšu līdzekļus no valsts budžeta pašvaldības infrastruktūras attīstībai: 1)
100 000 latu apmērā, ja novada
teritorija atbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem; 2)
50 000 latu apmērā, ja novada teritorija neatbilst šā likuma 10.pantā
noteiktajiem kritērijiem. (2)
Kārtību finanšu līdzekļu piešķiršanai un šā likuma 10.pantā noteikto
kritēriju piemērošanai nosaka Ministru kabinets. |
Noraidīt Atbalstīt |
12. Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā
redakcijā: 9.1pants.
(1) Līdz 2009.gada 31.janvārim izveidotajām novadu pašvaldībām attiecīgi par
katru novadā ietilpstošo pilsētas un pagasta teritoriālo vienību piešķir
finanšu līdzekļus no valsts budžeta pašvaldības infrastruktūras attīstībai: 1)
100 000 latu apmērā, ja novada
teritorija atbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem; 2)
50 000 latu apmērā, ja novada teritorija neatbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem
kritērijiem. (2)
Kārtību finanšu līdzekļu piešķiršanai un šā likuma 10.pantā noteikto
kritēriju piemērošanai nosaka Ministru kabinets. |
|
||||||||||||||||||||||
10.pants. (1) Pilsētu un pagastu administratīvi teritoriālās
reformas nepieciešamības vērtēšanas kritēriji ir šādi: 1) pašvaldības teritorijas ilglaicīga
attīstība; 2) finansu ieņēmumu bāze; 3) pašvaldības funkciju veikšanai
nepieciešamā infrastruktūra; 4) iedzīvotāju skaits; 5) pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā
un vēsturiskā vienotība; 6) pašvaldības pakalpojumu
sasniedzamība; 7) citi nosacījumi pēc rajona padomes
priekšlikuma. (2)
Šā panta pirmajā daļā minēto kritēriju lietošanas metodiku nosaka
Administratīvi teritoriālās reformas padome. |
9.
Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Izveidojot novadu tiek
ņemti vērā šādi vērtēšanas kritēriji: 1)
pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra; 2)
novada teritorijas lielums; 3)
iedzīvotāju skaits; 4)
iedzīvotāju blīvums novada teritorijā; 5)
pašvaldības pakalpojumu sasniedzamība; 6)
pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā vienotība. |
20. 21. 22. |
Deputāts M.GulbisIzteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. (1) Novadu izveidošanas projektā ņem vērā
šādus novadu vērtēšanas kritērijus: 1) pašvaldību funkciju veikšanai nepieciešamā
infrastruktūra; 2) iedzīvotāju skaits novada teritorijā; 3) novada teritorijas lielums; 4) pašvaldības pakalpojumu sasniedzamība; 5)
pašvaldību vēsturiskā, ģeogrāfiskā un ekonomiskā vienotība. (2) Pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju pārveido
par novadu, ja tas atbilst Ministru kabineta apstiprinātajam novadu
izveidošanas projektam. Zaļo un zemnieku savienības frakcija Izteikt likuma 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Vietējo pašvaldību apvienošanās kritēriji: 1) iedzīvotāju skaits, kuru
dzīves vieta deklarēta apvienotajā teritorijā; 2) apvienotās teritorijas
ekonomiskās attīstības priekšnoteikumi; 3) apvienotās teritorijas
vēsturiski ģeogrāfiskā vienotība; 4) blakus esošo vietējo
pašvaldību attīstības intereses. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt
likuma 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektu ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus: 1)
ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība; 2)
ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra; 3)
novada teritorijas lielums; 4)
pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā; 5)
pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā; 6)
novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība; 7)
novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā
vienotība; 8)
ir nodrošināta optimāla novada pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot
vērā blakus esošo novadu pašvaldību intereses. |
Daļēji atbalstīt, skat. 22.priekšl. Daļēji atbalstīt, skat. 22.priekšl. Atbalstīt |
13.
Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektu ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus: 1)
ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība; 2)
ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra; 3)
novada teritorijas lielums; 4)
pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā; 5)
pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā; 6)
novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība; 7)
novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā
vienotība; 8)
ir nodrošināta optimāla novada pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot
vērā blakus esošo novadu pašvaldību intereses. |
|
||||||||||||||||||||||
11.pants. Pēc
divu vai vairāku administratīvo teritoriju apvienošanās līdz kārtējām
pašvaldību vēlēšanām pagasta padomes vai pilsētas domes sastāvā ir
visi attiecīgajā administratīvajā teritorijā ievēlētie deputāti. Novada
lēmējinstitūcija ir dome. |
|
23. 24. |
Deputāts M.GulbisIzteikt
11.pantu šādā redakcijā: 11.pants.
Novada lēmējinstitūcija ir dome. Pēc divu vai vairāku administratīvo teritoriju
apvienošanas līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām novada domes sastāvā ir
visi novadu veidojošo pagastu padomēs un pilsētu domēs ievēlētie deputāti. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisAizstāt likuma
11.pantā vārdus pagasta padomes vai pilsētas ar vārdu novada. |
Daļēji atbalstīt, skat. 24.priekšl. Atbalstīt |
14. Aizstāt 11.pantā
vārdus pagasta padomes vai pilsētas ar vārdu novada. |
|
||||||||||||||||||||||
12.pants. (1) Apvienotās administratīvās teritorijas domes
(padomes) pirmo sēdi sasauc saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām"
Ministru kabineta pilnvarotais ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies
spēkā Ministru kabineta noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas
izveidošanu. Ar šīs domes (padomes) pirmo sēdi izbeidzas attiecīgajā
administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) pilnvaras. (2) Līdz apvienotās administratīvās
teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes (padomes)
sēdi vada un lēmumu par domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanu paraksta
saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" Ministru kabineta pilnvarots
ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona. (3)
Apvienotās administratīvās teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāju ievēlē
no attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) deputātiem
likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
|
25. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt
likuma 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants. Šā likuma 61.panta otrajā un
trešajā daļā minētos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām", sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta
noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu. |
Atbalstīt |
15. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants. Šā likuma 6.1panta otrajā
un trešajā daļā minētajos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta
noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
26. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisPapildināt
likumu ar 121.pantu šādā redakcijā: 121.pants.
Ja izveidotā novada domes pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību
vēlēšanām, tad ar izveidotās novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam
novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā
gadījumā: 1) līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai,
pirmo domes sēdi vada un lēmumu par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu, saskaņā
ar likumu "Par pašvaldībām", paraksta reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona; 2)
novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā
esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
Atbalstīt |
16. Papildināt likumu ar 12.1pantu šādā
redakcijā: 12.1pants. Ja izveidotā novada domes
pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, tad ar
izveidotās novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā
bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā gadījumā: 1)
līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes sēdi vada un lēmumu
par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu saskaņā ar likumu "Par
pašvaldībām" paraksta reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
vai viņa pilnvarota amatpersona; 2)
novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā
esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||||||||||||
13.pants. Veicot administratīvi teritoriālo
reformu, vietējās pašvaldības nodrošina attiecīgās administratīvās
teritorijas iedzīvotājus ar informāciju par reformas uzdevumiem un
realizācijas gaitu. |
10.
Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: 13.pants. Veicot administratīvi teritoriālo
reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli par
novada izveidošanu un informē tos par reformas uzdevumiem un realizācijas
gaitu. |
27. |
Deputāts M.Gulbis
Izteikt 13.pantu sekojošā redakcijā: 13.pants.
Veicot administratīvi teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības
noskaidro iedzīvotāju viedokli un priekšlikumus par novada izveidošanu
un informē tos par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu. |
Noraidīt |
17.
Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: 13.pants. Veicot administratīvi teritoriālo
reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju viedokli par novada izveidošanu
un informē viņus par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu. |
|
||||||||||||||||||||||
III nodaļa. Valsts reģionālā
administratīvi teritoriālā |
|
28. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt likumprojekta 11.pantu
šādā redakcijā: Izslēgt 3.nodaļu.
|
Atbalstīt |
18.
Izslēgt III nodaļu. |
|
||||||||||||||||||||||
14.pants. Valsts iedalījums apriņķos tiek veidots, lai
nodrošinātu: 1) reģionālo pašvaldību funkciju
izpildi; 2) valsts pārvaldes reģionālo
funkciju izpildi; 3) reģionālo plānošanu un attīstību; 4)
reģionālo pašvaldību un valsts pārvaldes institūciju sadarbību un darbības
koordināciju. |
|
29. 30. 31. |
Deputāts M.GulbisIzslēgt
14.pantu. Deputāts A.Kampars
Izslēgt 14.panta pirmo punktu. Deputāts A.KamparsIzteikt 14.panta ceturto punktu sekojošā redakcijā: 4)
novadu, republikas pilsētu un valsts pārvaldes institūciju sadarbību un
darbības koordināciju. |
Atbalstīt Atbalstīt Noraidīt |
|
|
||||||||||||||||||||||
15.pants.
Nosakot funkciju sadali starp valsts pārvaldes institūcijām, apriņķa
pašvaldībām, kā arī vietējām pašvaldībām, tiek ievērots subsidiaritātes
princips, kas noteic, ka augstāka līmeņa iestādēm uzdod tikai to funkciju
pildīšanu, kuras nav lietderīgi vai nav iespējams pildīt zemāka līmeņa
iestādēm. |
|
32. 33. |
Deputāts A.Kampars
Izslēgt likuma 15.pantu. Deputāts M.Gulbis Svītrot
15.pantā vārdus apriņķa pašvaldībām. |
Atbalstīt Atbalstīt, skat. 32.priekšl. |
|
|
||||||||||||||||||||||
16.pants. Ministru kabinets līdz 2000.gada
31.decembrim sagatavo priekšlikumus par valsts teritorijas iedalījumu
apriņķos un par valsts pārvaldes reģionālajām un apriņķu pašvaldību funkcijām
un nodod tos apspriešanai pašvaldībām. |
11. Izslēgt 16.pantu. |
34. |
Deputāts A.KamparsIzteikt
16.pantu sekojošā redakcijā: Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo
priekšlikumus par valsts administratīvi teritoriālo iedalījumu, iekļaujot
teritorijas iedalījumu apriņķos. |
Daļēji atbalstīt, skat. 42. priekšl. |
|
|
||||||||||||||||||||||
IV nodaļa. Administratīvi teritoriālās reformas
koordinācija 17.pants. (1) Administratīvi teritoriālās reformas koordinācijai
Ministru kabinets izveido Administratīvi teritoriālās reformas padomi.
Padomes sastāvā vienādā skaitā ietilpst Latvijas Pašvaldību savienības un
valsts pārvaldes institūciju pilnvaroti pārstāvji. Padomes darbu vada
Ministru kabineta pilnvarots ministrs. (2) Administratīvi teritoriālās
reformas padome: 1) dod atzinumus par: a) administratīvo teritoriju izpēti
un apvienošanās (sadarbības) projektiem, b) normatīvo aktu projektiem administratīvi
teritoriālās reformas jautājumos; 2) apstiprina administratīvo
teritoriju izpētes un apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanas
metodiku; 3) sagatavo priekšlikumus
administratīvo teritoriju izpētei un apvienošanās (sadarbības) projektiem. (3) Administratīvi teritoriālās
reformas padomes darbu nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde. |
12. Aizstāt 17.panta trešajā daļā
vārdus Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību
lietu pārvalde ar vārdiem Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija. |
35. 36. |
Zaļo un zemnieku savienības
frakcija Izteikt likuma 17. panta otro
daļu šādā redakcijā: (2) Administratīvi
teritoriālās reformas padome: 1) dod atzinumus par
administratīvo teritoriju apvienošanās projektiem; 2) piedalās administratīvo
teritoriju apvienošanās projektu sagatavošanas metodikas izstrādē; 3) detalizē šā likuma
10.pantā minētos kritērijus; 4) piedalās šā likuma
10.pantā minēto kritēriju lietošanas metodikas izstrādē. Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis Papildināt
likuma 17.panta otrās daļas 1.punktu ar c apakšpunktu šādā redakcijā: c) administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektu. |
Noraidīt Atbalstīt |
19.
17.pantā: papildināt
otrās daļas 1.punktu ar c apakšpunktu šādā redakcijā: c)
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;; aizstāt trešajā daļā vārdus Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde ar vārdiem
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
|
||||||||||||||||||||||
18.pants.
Administratīvi teritoriālās reformas nodrošināšanai savā rajonā
attiecīgā rajona padome: 1) veic pasākumus, kas nodrošina
administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektu
sagatavošanu; 2) dod atzinumus par administratīvo
teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektiem; 3) nodrošina pašvaldību, valsts
iestāžu un iedzīvotāju informēšanu par administratīvi teritoriālo reformu. |
13.
Izslēgt 18.pantu. |
|
|
|
20.
Izslēgt 18.pantu. |
|
||||||||||||||||||||||
Pārejas noteikumi 1. Uz novadiem, kas izveidojušies
administratīvo teritoriju apvienošanās rezultātā, attiecināmi visi noteikumi,
ko likums "Par pašvaldībām" paredz vietējām pašvaldībām, ja tie nav
pretrunā ar šo likumu. 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, par nepieciešamajiem rajonu un republikas pilsētu robežu
grozījumiem lemj Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību atzinumu
saņemšanas. |
|
37. 38. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt
pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā: 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību atzinumu saņemšanas
var lemt: 1)
par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem; 2)
par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras
atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijaIzteikt
pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā: 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību lēmumu
saņemšanas var lemt: 1)
par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem; 2)
par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras
atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām. |
Daļēji atbalstīt, skat. 38.priekšl. Atbalstīt |
21.
Pārejas noteikumos: izteikt
2.punktu šādā redakcijā: 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību lēmumu saņemšanas var
lemt: 1)
par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem; 2)
par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras
atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām prasībām.; |
|
||||||||||||||||||||||
|
14.
Papildināt pārejas noteikumus ar 3.un 4.punktu šādā redakcijā: 3. Lai nodrošinātu vietējo pašvaldību vēlēšanas, vietējo pašvaldību
domju (padomju) atzinumi un lēmumi par novadu izveidošanu Ministru kabinetā
netiek iesniegti no 2004.gada 1.novembra līdz 2005.gada 1.aprīlim. 4.
Šā likuma 6.panta otrā daļa stājas spēkā 2005.gada 1.aprīlī. |
39. |
Zaļo un zemnieku savienības frakcijaPapildināt likuma Pārejas noteikumus ar 3. un 4. punktu šādā redakcijā: 3. Pēc
reformētās pašvaldības izveidošanās visā tās teritorijā turpmāko piecu gadu
laikā nodrošina tādu pašvaldības ienākumu līmeni uz vienu iedzīvotāju, kāds
bija pirms apvienošanās vietējā pašvaldībā ar visaugstāko šī rādītāja
vērtību. Katru gadu indeksē šo ienākumu līmeni proporcionāli kopējam nodokļu
pieaugumam valstī. 4. Aprēķinot
reformēto pašvaldību ieņēmumus atbilstoši pārejas noteikumu 3.punkta
nosacījumiem un ieņēmumus atbilstoši Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likuma
nosacījumiem, starpību ik gadus sedz ar vispārējo dotāciju no valsts
pamatbudžeta. Minētās dotācijas aprēķinu nesaista ar pašvaldību finanšu
izlīdzināšanu. |
Noraidīt |
|
|||||||||||||||||||||||
|
|
40. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs M.KučinskisIzteikt likumprojekta 14.pantu šādā redakcijā: Papildināt
likuma pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.,11., 12. un 13.
punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets par novadu var pārveidot pagastu
vai pilsētu ar lauku teritoriju, ja tas atbilst administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektam. |
Atbalstīt |
papildināt
pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.,11., 12., 13. un 14.
punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets par novadu var pārveidot pagastu
vai pilsētu ar lauku teritoriju, ja tas atbilst administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektam. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
4. Līdz vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālās reformas realizācijai, apriņķa administratīvajā
teritorijā ietilpst visas vietējo pašvaldību administratīvās teritorijas,
kuras nav izveidojušās par novadiem vai kurām nav noteikts republikas
pilsētas statuss. |
|
4. Līdz vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālās reformas realizācijai apriņķa administratīvajā
teritorijā ietilpst visas vietējo pašvaldību administratīvās teritorijas,
kuras nav izveidojušās par novadiem vai kurām nav noteikts republikas
pilsētas statuss. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
5.Ministru
kabinets: 1)
līdz 2005.gada 31.decembrim nosaka finansējuma piešķiršanas kārtību un
nosacījumus šā likuma 9¹.pantā minētās Valsts atbalsta programmas novadu
infrastruktūras attīstībai realizācijai; 2)
līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 61.panta pirmajā
daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu; 3)
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 61.panta ceturtajā daļā
paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus; 4) līdz 2008.gada 1.janvārim izstrādā un iesniedz Saeimai
likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos.
|
|
5.Ministru
kabinets: 1)
līdz 2005.gada 31.decembrim nosaka finansējuma piešķiršanas kārtību un
nosacījumus šā likuma 9.¹pantā minētās Valsts atbalsta programmas novadu
infrastruktūras attīstībai realizācijai; 2)
līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 6.1panta pirmajā
daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu; 3)
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 6.1panta ceturtajā daļā
paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus; 4)
līdz 2008.gada 1.janvārim izstrādā un iesniedz Saeimai likumprojektus par
nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
6. Stājoties spēkā šā likumā 61.panta
ceturtajā daļā paredzētiem administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem,
vietējā pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētās
attiecīgās novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais gadījums nav
attiecināms uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā likuma 62.pantā
noteiktajā kārtībā.
|
|
6. Stājoties spēkā šā likumā 6.1panta
ceturtajā daļā paredzētajiem administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumiem, vietējā pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās
ievēlētās attiecīgās novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais gadījums
nav attiecināms uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā likuma 6.2pantā
noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
7.
Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas
tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos. |
|
7.
Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas
tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
8.
Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav
pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process, saskaņā ar administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām,
pēc 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā vietējo pašvaldību domes
(padomes) izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kura
ievēl novada pašvaldību vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā: 1)
novadu vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu Par
pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām
cik tas nav pretrunā ar šo likumu; 2)
komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai
viņa pilnvarota persona; 3) novadu vēlēšanu komisijas darbu
no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo vietējo pašvaldību domes
(padomes), proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju skaitam tajās.
|
|
8.
Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav
pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process saskaņā ar administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām,
pēc 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā vietējo pašvaldību domes
(padomes) izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kura
ievēlē novada pašvaldību vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā: 1)
novadu vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu Par
pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām
ciktāl tas nav pretrunā ar šo likumu; 2)
komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai
viņa pilnvarota persona; 3)
novadu vēlēšanu komisijas darbu no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo
vietējo pašvaldību domes (padomes) proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju
skaitam tajās. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
9.
Ja deputātu kopsapulce no 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā neizveido
novada pašvaldību vēlēšanu komisiju, to, saskaņā ar Centrālās velēšanu
komisijas likumu, ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija. |
|
9.
Ja deputātu kopsapulce no 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā neizveido
novada pašvaldību vēlēšanu komisiju, to saskaņā ar Centrālās velēšanu
komisijas likumu ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
10. Pēc 2009.gada pašvaldību
vēlēšanām, ne vēlāk kā pēc 10 dienām, novada domes pirmo sēdi sasauc novada
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi
izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju
(padomju) pilnvaras.
|
|
10. Pēc 2009.gada pašvaldību
vēlēšanām, ne vēlāk kā pēc 10 dienām, novada domes pirmo sēdi sasauc novada
vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi
izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju
(padomju) pilnvaras. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
11.
Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām, un līdz jaunās novada domes ievēlēšanai,
visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba
nepārtrauktību, atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem, nodrošina
izpilddirektori, kuri veica izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā
pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām. |
|
11.
Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām un līdz jaunās novada domes ievēlēšanai
visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba
nepārtrauktību atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem nodrošina tie izpilddirektori, kuri veica
izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā pirms 2009.gada pašvaldību
vēlēšanām. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
12.
Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību
un saistību pārņēmēja. |
|
12.
Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību
un saistību pārņēmēja. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
13. Novada pašvaldības gada budžeta
ieņēmumi pirmos piecus gadus nedrīkst būt mazāki par to novadu izveidojušo
vietējo pašvaldību budžetu summu, kāda bija novada izveidošanas gadā. Novada
pašvaldībai nepieciešamā finanšu summa šīs normas realizācijai tiek
nodrošināta, piešķirot dotāciju no valsts budžeta.
|
|
13. Novada pašvaldības gada
budžeta ieņēmumi pirmos piecus gadus nedrīkst būt mazāki par to novadu
izveidojušo vietējo pašvaldību budžetu summu, kāda bija novada izveidošanas
gadā. Novada pašvaldībai nepieciešamā finanšu summa šīs normas realizācijai
tiek nodrošināta, piešķirot dotāciju no valsts budžeta. |
|
||||||||||||||||||||||
|
|
41. 42. |
Deputāts M.GulbisPapildināt
likuma pārejas noteikumus ar 5.punktu šādā redakcijā: Šā
likuma 9.1pants stājas spēkā 2005.gada 1.janvārī. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijaPapildināt likuma pārejas noteikumus ar jaunu punktu šādā redakcijā: Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts
administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos. |
Noraidīt Atbalstīt |
14.
Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts
administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos. |
|
||||||||||||||||||||||