Likuma spēkā esošā redakcija
|
Otrā lasījuma redakcija
(dok.nr.4434) |
N.p.k. |
Priekšlikumi trešajam lasījumam
(24)
|
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā trešā
lasījuma redakcija |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Izdarīt Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Administratīvi teritoriālās reformas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.) šādus grozījumus: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1.
Aizstāt visā likumā vārdus apvienošanās (sadarbības) (attiecīgā locījumā)
ar vārdu apvienošanās (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1.
Aizstāt visā likumā vārdus apvienošanās (sadarbības) (attiecīgā locījumā)
ar vārdu apvienošanās (attiecīgā locījumā). |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2.
Aizstāt visā likumā vārdus Ministru kabineta pilnvarots ministrs (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
(attiecīgā locījumā). |
|
|
|
2.
Aizstāt visā likumā vārdus Ministru kabineta pilnvarots ministrs ar vārdiem
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
1. |
Frakcija Tēvzemei un Brīvībai/LNNKAizstāt visā likumā vārdus republikas pilsēta (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem valsts nozīmes pilsēta (attiecīgā locījumā). |
Noraidīt |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I nodaļa Vispārīgie noteikumi 1.pants. Likumā ir lietoti šādi termini: 1) administratīvā teritorija -
Latvijas teritorijas iedalījuma vienība, kurā valsts pārvaldes institūcijas
un pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē pārvaldi; 2) novads - administratīvā
teritorija, kura izveidota, apvienojoties pagastiem, pilsētām vai pagastiem
un pilsētām, un kurā ir viena vietējā pašvaldība; 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem, pilsētām un pagastiem, republikas
pilsētām, izņemot Rīgu. |
3. 1.pantā: izteikt
3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis - administratīvā
teritorija, kas sastāv no novadiem un republikas pilsētām. Apriņķu
izveidošanu nosaka īpašs likums;; papildināt pantu ar 4.punktu šādā
redakcijā: 4) republikas pilsēta apdzīvota
vieta ar administratīvo teritoriju, kurā ir viena vietējā pašvaldība, kurā
dzīvo ne mazāk kā 35 000 pastāvīgo iedzīvotāju un kurā ir kompakta
apbūve un attīstīta infrastruktūra. |
2. 3. 4. |
Zaļo un zemnieku savienības frakcija Izteikt 1.panta 3.punktu šādā redakcijā: apriņķis
administratīvā teritorija, kas sastāv no novadiem, pilsētām, pagastiem un
republikas pilsētām. Apriņķa pašvaldību izveidošanu nosaka īpašs likums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt likuma 1.panta 3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis administratīvā teritorija, kas sastāv no vietējo pašvaldību
administratīvajām teritorijām. Apriņķa pašvaldību izveidošanu nosaka īpašs
likums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt 2.lasījumā pieņemto 1.panta 4.punktu. |
Noraidīt Atbalstīt Atbalstīt |
3. Izteikt 1.panta 3.punktu šādā redakcijā: 3) apriņķis administratīvā
teritorija, kas sastāv no vietējo pašvaldību administratīvajām teritorijām.
Apriņķa pašvaldību izveidošanu nosaka īpašs likums. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.pants.
Administratīvi teritoriālās reformas mērķis ir izveidot ekonomiski
attīstīties spējīgas administratīvās teritorijas ar vietējām un reģionālajām
pašvaldībām, kas nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem. |
4. Izslēgt
2.pantā vārdus un reģionālajām. |
|
|
|
4. Izslēgt
2.pantā vārdus un reģionālajām. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. pants. Šis likums nosaka kārtību, kādā tiek veikta pagastu un
pilsētu administratīvi teritoriālā
reforma, un to, kādas administratīvās teritorijas izveidojamas,
realizējot reformu. |
5.
Aizstāt 3.pantā vārdus pagastu un pilsētu ar vārdiem vietējo pašvaldību. |
|
|
|
5.
Aizstāt 3.pantā vārdus pagastu un pilsētu ar vārdiem vietējo pašvaldību. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.pants. Apriņķu izveidošanu nosaka atsevišķs likums. |
6.
Izslēgt 4.pantu. |
|
|
|
6.
Izslēgt 4.pantu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.pants. (1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā
ir šādas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi, pagasti, pilsētas (arī
republikas pilsētas) un galvaspilsēta Rīga. (2) Pēc administratīvi teritoriālās
reformas Latvijā ir šādas pašvaldības: 1) vietējās pašvaldības - novados,
pilsētās un pagastos; 2) reģionālās pašvaldības - apriņķos. (3) Novada, pagasta un pilsētas
administratīvo teritoriju, pamatojoties uz attiecīgās pašvaldības lēmumu,
nosaka Ministru kabinets. (4) Apvienošanās rezultātā
izveidojusies jaunā pašvaldība pēc saskaņošanas ar Administratīvi
teritoriālās reformas padomi ir tiesīga saglabāt pagasta vai pilsētas
statusu. |
7. 5.pantā: izteikt
pirmo daļu šādā redakcijā: (1)
Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi,
republikas pilsētas.; izslēgt otro daļu; izslēgt trešo daļu; izslēgt ceturto daļu. |
5. 6. |
Zaļo un zemnieku savienības frakcija Izteikt likuma 5.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi, pilsētas, pagasti un republikas pilsētas. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Papildināt 2.lasījumā pieņemto likuma 5.pantu ar otro
un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Izveidojot novadu, administratīvās teritorijas,
kuras apvienotas novadā (pilsētas un pagasti), iegūst novada teritoriālās
vienības statusu un saglabā savu nosaukumu. (3) Pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju var
pārveidot par novadu, ja tas atbilst šā likuma 6.1panta pirmajā
daļā minētajam projektam. |
Noraidīt Atbalstīt |
7.
Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: (1)
Pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā ir šādas administratīvās
teritorijas: apriņķi, novadi,
republikas pilsētas. (2) Izveidojot novadu, tajā apvienotās administratīvās
teritorijas (pilsētas un pagasti) iegūst novada teritoriālās vienības statusu
un saglabā savu nosaukumu. (3)
Pagastu vai pilsētu ar lauku teritoriju var pārveidot par novadu, ja tas
atbilst šā likuma 6.1 panta pirmajā daļā minētajam projektam. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
II nodaļa. Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma 6.pants. (1) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek realizēta līdz 2004.gada 30.novembrim. (2) Vietējo pašvaldību administratīvi
teritoriālā reforma tiek veikta divos posmos: 1) pēc vietējo pašvaldību iniciatīvas
- līdz 2003.gada 31.decembrim; 2) pēc Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas izstrādātiem un šajā likumā noteiktajā
kārtībā saskaņotiem projektiem - no 2004.gada 1.janvāra līdz 2004.gada
30.novembrim. (3) Administratīvi teritoriālās
reformas ietvaros tiek realizēti šādi pasākumi: 1) administratīvo teritoriju izpēte; 2) pagastu un pilsētu apvienošanās
(sadarbības) projektu sagatavošana; 3) pagastu un pilsētu apvienošanās
(sadarbības) projektu realizācija. (4)
Šā panta trešajā daļā minētos pasākumus realizē par valsts piešķirtajiem
finansu līdzekļiem. |
8.
Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma
tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
|
|
8.
Izteikt 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma
tiek realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9.
Papildināt likumu ar 6.¹ un 6.2pantu šādā redakcijā: 6.1pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk administratīvi
teritoriālā iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets. (2)
Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai novada
administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo
pašvaldību pieņemtajiem lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās
reformas padomes atzinumu. (3)
Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanas,
pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem, Ministru kabinets var noteikt
tādas novada administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās
pašvaldības iekļaujas administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā
noteiktajās attiecīgā novada robežās. (4)
Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma
projektu, izdod noteikumus par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu (turpmāk administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros
nosaka: 1)
novadu administratīvās teritorijas, norādot kādi novada pagasti un kādas
novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju; 2)
republikas pilsētu administratīvās teritorijas. (5)
Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumiem, ikgadējā
valsts budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā Valsts zemes dienests
sagatavo administratīvo teritoriju robežu aprakstus. |
7. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 8. pantā (likuma 6.1 panta trešā daļa) vārdus
var noteikt ar vārdiem nosaka. |
Atbalstīt |
9.
Papildināt likumu ar 6.¹ un 6.2 pantu šādā redakcijā: 6.1pants. (1) Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija konsultējas ar vietējām pašvaldībām un izstrādā vietējo pašvaldību
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu (turpmāk administratīvi
teritoriālā iedalījuma projekts), kuru apstiprina Ministru kabinets. (2)
Līdz administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai novada
administratīvo teritoriju nosaka Ministru kabinets, pamatojoties uz vietējo
pašvaldību lēmumiem un pozitīvu Administratīvi teritoriālās reformas padomes
atzinumu. (3) Pēc administratīvi teritoriālā iedalījuma
projekta apstiprināšanas, pamatojoties uz vietējo pašvaldību lēmumiem,
Ministru kabinets nosaka tādas novada
administratīvās teritorijas, kur apvienotās vietējās pašvaldības iekļaujas
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektā noteiktajās attiecīgā novada
robežās. (4)
Ministru kabinets, pamatojoties uz administratīvā teritoriālā iedalījuma
projektu, izdod noteikumus par vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo
iedalījumu (turpmāk administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumi), kuros
nosaka: 1)
novadu administratīvās teritorijas, norādot, kuri novada pagasti un kuras
novada pilsētas veido katra novada administratīvo teritoriju; 2)
republikas pilsētu administratīvās teritorijas. (5)
Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumiem, Valsts zemes dienests ikgadējā valsts
budžeta likumā noteiktā finansējuma apjomā sagatavo administratīvo teritoriju
robežu aprakstus. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6.2pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumiem, vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu
līdz 2009.gada 31.janvārim, saskaņā ar administratīvi teritoriālo iedalījumu
noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, kurā iekļauta attiecīgā
vietējā pašvaldība, turklāt šajā gadījumā: 1)
lēmumus par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijai; 2)
novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" sasauc
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā pēc visu attiecīgo
vietējo pašvaldību lēmumu saņemšanas Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijā. |
|
|
|
6.2 pants. Stājoties spēkā administratīvi teritoriālā iedalījuma
noteikumiem, vietējā pašvaldība var pieņemt lēmumu par novada izveidošanu
līdz 2009.gada 31.janvārim saskaņā ar administratīvi teritoriālā iedalījuma
noteikumos noteikto novadu teritoriālo dalījumu, turklāt šajā gadījumā: 1)
lēmumu par novada izveidošanu nosūta Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrijai; 2)
novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" sasauc
reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs 10 dienu laikā pēc tam,
kad Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija ir saņēmusi visu attiecīgo vietējo pašvaldību
lēmumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.pants.
Administratīvo teritoriju izpēte saskaņā ar Administratīvi teritoriālās
reformas padomes apstiprināto metodiku ietver šādus uzdevumus: 1) sagatavot pārskatu par
sociālekonomisko situāciju attiecīgajās administratīvajās teritorijās; 2) noskaidrot iedzīvotāju attieksmi
pret administratīvi teritoriālo reformu; 3) formulēt novadu veidošanas
kritērijus; 4)
formulēt darba uzdevumus pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības)
projektiem. |
10.
Izslēgt 7.pantu. |
|
|
|
10. Izslēgt 7.pantu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.pants. Pagastu un
pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1) izvērtēt pašvaldību darbības
efektivitāti un sagatavot priekšlikumus pašvaldību reformēšanai; 2) sagatavot pamatojumu novada
izveidošanai; 3) sagatavot jaunizveidojamās
pašvaldības struktūras projektus un sadarbības līgumus; 4)
organizēt pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu publisku apspriešanu. |
11. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants. (1)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu. (2)
Vietējo pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1)
sagatavot novada attīstības stratēģiju; 2)
sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu; 3)
organizēt pašvaldību apvienošanās projektu publisku apspriešanu. (3)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem
finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošana, ievērojot publiskās apspriešanas rezultātus. |
8. |
Juridiskais birojs
Aizstāt
likumprojekta 11. pantā (likuma 8. panta trešā daļa) vārdu
ievērojot ar vārdu izvērtējot. |
Atbalstīt |
11. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā: 8.pants. (1)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros vietējās pašvaldības Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā sagatavo apvienošanās projektu. (2)
Vietējo pašvaldību apvienošanās projekta sagatavošana saskaņā ar
Administratīvi teritoriālās reformas padomes apstiprināto metodiku ietver
šādus uzdevumus: 1)
sagatavot novada attīstības stratēģiju; 2)
sagatavot veidojamās novada pašvaldības administratīvās struktūras projektu; 3)
organizēt pašvaldību apvienošanās projekta publisku apspriešanu. (3)
Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros par valsts piešķirtajiem
finanšu līdzekļiem notiek vietējo pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošana, izvērtējot publiskās apspriešanas rezultātus. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.pants.
(1) Pašvaldībām, kas šajā likumā noteiktajā kārtībā veic reformu, tiek
piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena procenta līdz piecu
procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu kopapjoma. Dotāciju
piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē Ministru kabinets. (2) Uz pašvaldībām, kuras saskaņā ar
likumu "Par pašvaldībām" ir noslēgušas sadarbības līgumu kopēju
uzdevumu veikšanai, šā panta pirmās daļas noteikumi ir attiecināmi, ja: 1) līgums noslēgts, pamatojoties uz
sadarbības projektu, kas sagatavots atbilstoši Administratīvi teritoriālās
reformas padomes apstiprinātajai metodikai; 2)
par attiecīgo sadarbības projektu ir pozitīvs Administratīvi teritoriālās
reformu padomes atzinums. |
12.
Izteikt 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants. Novadam, kas izveidojies vietējām pašvaldībām
apvienojoties šā likuma 61.panta otrajā un trešajā daļā minētajā
gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija no valsts budžeta viena
procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību gada budžetu
kopapjoma. Dotācijas piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
9. 10. |
Juridiskais birojs
Izteikt likumprojekta 12. pantu (likuma 9. pants) šādā
redakcijā: 9. pants. (1) Novadam, kas izveidots vietējām pašvaldībām
apvienojoties šā likuma 6.1 panta otrajā un trešajā daļā
paredzētajā kārtībā, no valsts budžeta tiek piešķirta vienreizēja dotācija. (2) Šā panta pirmajā daļā minētās dotācijas apmērus, piešķiršanas
kārtību un nosacījumus nosaka Ministru kabinets. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta 12.pantu šādā redakcijā: 12.
Izteikt 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants.
(1) Novadam, kas izveidojies, vietējām pašvaldībām apvienojoties šā likuma 61.panta
otrajā un trešajā daļā minētajā gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja dotācija
no valsts budžeta viena procenta līdz piecu procentu apmērā no apvienojušos
pašvaldību gada budžetu kopapjoma. (2) Ja pēc novada pašvaldības izveidošanas
tās budžeta ieņēmumi ir mazāki nekā novadu veidojošo pašvaldību budžetu summa
novada izveidošanas gadā, novada pašvaldībai turpmākos piecus gadus Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā no valsts budžeta piešķir dotāciju šīs starpības
izlīdzināšanai. (3) Šā panta pirmajā daļā
minētās dotācijas apmērus, piešķiršanas kārtību un nosacījumus reglamentē
Ministru kabinets. |
Daļēji atbalstīt, skat. 10.priekšl. Atbalstīt |
12.
Izteikt 9.pantu šādā redakcijā: 9.pants.
(1) Novadam, kas izveidojies, vietējām pašvaldībām apvienojoties šā likuma 61.
panta otrajā un trešajā daļā minētajā gadījumā, tiek piešķirta vienreizēja
dotācija no valsts budžeta 1 - 5 procentu apmērā no apvienojušos pašvaldību
gada budžetu kopapjoma. (2) Ja pēc novada pašvaldības izveidošanas
tās budžeta ieņēmumi ir mazāki nekā novadu veidojošo pašvaldību budžetu summa
novada izveidošanas gadā, novada pašvaldībai turpmākos piecus gadus Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā no valsts budžeta piešķir dotāciju šīs starpības
izlīdzināšanai. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
13. Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā: 9.1pants.
(1) Līdz 2009.gada 31.janvārim izveidotajām novadu pašvaldībām attiecīgi par
katru novadā ietilpstošo pilsētas un pagasta teritoriālo vienību piešķir
finanšu līdzekļus no valsts budžeta pašvaldības infrastruktūras attīstībai: 1)
100 000 latu apmērā, ja novada
teritorija atbilst šā likuma 10.pantā noteiktajiem kritērijiem; 2)
50 000 latu apmērā, ja novada teritorija neatbilst šā likuma 10.pantā
noteiktajiem kritērijiem. (2)
Kārtību finanšu līdzekļu piešķiršanai un šā likuma 10.pantā noteikto
kritēriju piemērošanai nosaka Ministru kabinets. |
11. |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
M.Kučinskis Izteikt
9¹.pantu šādā redakcijā: (1) Novada pašvaldībai, kura
izveidota līdz 2009.gada 31.janvārim, vietējām pašvaldībām apvienojoties
saskaņā ar šajā likumā minēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu
vai administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumiem, piešķir vienreizējus
finanšu līdzekļus no valsts budžeta novada infrastruktūras attīstībai 100 000
latu apmērā par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (pilsētu un
pagastu). (2) Novada pašvaldībai, kura
izveidota, vietējām pašvaldībām apvienojoties līdz šajā likumā minētā
administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai vai saskaņā ar
šā likuma 61. panta trešo daļu, piešķir vienreizējus finanšu
līdzekļus no valsts budžeta novada infrastruktūras attīstībai 50 000 latu
apmērā par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (pilsētu un pagastu).
(3) Ja novada pašvaldībai par
attiecīgajām teritoriālajām vienībām ir piešķirti finanšu līdzekļi saskaņā ar
šā panta otro daļu, tad saskaņā ar šā panta pirmo daļu piešķiramo finanšu
līdzekļu apjomu samazina par jau izmaksāto summu. (4) Šā panta pirmajā un otrajā
daļā noteikto finanšu līdzekļu piešķiršanas un izmantošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
Atbalstīt |
13. Papildināt likumu ar 9¹.pantu šādā redakcijā: 9.1pants.
(1) Novada pašvaldībai, kura izveidota līdz 2009.gada 31.janvārim, vietējām
pašvaldībām apvienojoties saskaņā ar šajā likumā minēto administratīvi
teritoriālā iedalījuma projektu vai administratīvi teritoriālā iedalījuma
noteikumiem, piešķir vienreizējus finanšu līdzekļus no valsts budžeta novada
infrastruktūras attīstībai 100 000 latu apmērā par katru novadā ietilpstošo
teritoriālo vienību (pilsētu un pagastu). (2) Novada pašvaldībai, kura
izveidota, vietējām pašvaldībām apvienojoties līdz šajā likumā minētā
administratīvi teritoriālā iedalījuma projekta apstiprināšanai vai saskaņā ar
šā likuma 61 .panta trešo daļu, piešķir vienreizējus finanšu
līdzekļus no valsts budžeta novada infrastruktūras attīstībai 50 000 latu
apmērā par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību (pilsētu un pagastu).
(3) Ja novada pašvaldībai par
attiecīgajām teritoriālajām vienībām ir piešķirti finanšu līdzekļi saskaņā ar
šā panta otro daļu, tad saskaņā ar šā panta pirmo daļu piešķiramo finanšu
līdzekļu apjomu samazina par jau izmaksāto summu. (4) Šā panta pirmajā un otrajā daļā noteikto finanšu
līdzekļu piešķiršanas un izmantošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.pants. (1) Pilsētu un pagastu administratīvi teritoriālās
reformas nepieciešamības vērtēšanas kritēriji ir šādi: 1) pašvaldības teritorijas ilglaicīga
attīstība; 2) finansu ieņēmumu bāze; 3) pašvaldības funkciju veikšanai
nepieciešamā infrastruktūra; 4) iedzīvotāju skaits; 5) pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā
un vēsturiskā vienotība; 6) pašvaldības pakalpojumu
sasniedzamība; 7) citi nosacījumi pēc rajona padomes
priekšlikuma. (2)
Šā panta pirmajā daļā minēto kritēriju lietošanas metodiku nosaka
Administratīvi teritoriālās reformas padome. |
14.
Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektu ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus: 1)
ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība; 2)
ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra; 3)
novada teritorijas lielums; 4)
pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā; 5)
pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā; 6)
novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība; 7)
novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā
vienotība; 8) ir nodrošināta optimāla novada
pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot vērā blakusesošo novadu pašvaldību
intereses. |
|
|
|
14.
Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Izstrādājot administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektu, ņem vērā šādus vērtēšanas kritērijus: 1)
ir nodrošināta novada teritorijas ilglaicīga un līdzsvarota attīstība; 2)
ir novada pašvaldības funkciju veikšanai nepieciešamā infrastruktūra; 3)
novada teritorijas lielums; 4)
pastāvīgo iedzīvotāju skaits novada teritorijā; 5)
pastāvīgo iedzīvotāju blīvums novada teritorijā; 6)
novada pašvaldības sniegto pakalpojumu sasniedzamība; 7)
novadu veidojošo vietējo pašvaldību ekonomiskā, ģeogrāfiskā un vēsturiskā
vienotība; 8)
ir nodrošināta optimāla novada pašvaldības teritorijas izveidošana, ņemot
vērā blakusesošo novadu pašvaldību intereses. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.pants. Pēc
divu vai vairāku administratīvo teritoriju apvienošanās līdz kārtējām
pašvaldību vēlēšanām pagasta padomes vai pilsētas domes sastāvā ir visi
attiecīgajā administratīvajā teritorijā ievēlētie deputāti. Novada
lēmējinstitūcija ir dome. |
15. Aizstāt 11.pantā
vārdus pagasta padomes vai pilsētas ar vārdu novada. |
|
|
|
15. Aizstāt 11.pantā
vārdus pagasta padomes vai pilsētas ar vārdu novada. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.pants. (1) Apvienotās administratīvās teritorijas domes
(padomes) pirmo sēdi sasauc saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām"
Ministru kabineta pilnvarotais ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies
spēkā Ministru kabineta noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas
izveidošanu. Ar šīs domes (padomes) pirmo sēdi izbeidzas attiecīgajā
administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) pilnvaras. (2) Līdz apvienotās administratīvās
teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes (padomes)
sēdi vada un lēmumu par domes (padomes) priekšsēdētāja ievēlēšanu paraksta
saskaņā ar likumu "Par pašvaldībām" Ministru kabineta pilnvarots
ministrs vai viņa pilnvarota amatpersona. (3)
Apvienotās administratīvās teritorijas domes (padomes) priekšsēdētāju ievēlē
no attiecīgajā administratīvajā teritorijā esošo domju (padomju) deputātiem
likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
16. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants. Šā likuma 6.1panta otrajā
un trešajā daļā minētajos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta noteikumi
par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu. |
|
|
|
16. Izteikt 12.pantu šādā redakcijā: 12.pants. Šā likuma 6.1 panta otrajā
un trešajā daļā minētajos gadījumos novada domes pirmo sēdi saskaņā ar likumu
"Par pašvaldībām" sasauc reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrs 10 dienu laikā pēc tam, kad stājušies spēkā Ministru kabineta
noteikumi par attiecīgās administratīvās teritorijas izveidošanu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
17. Papildināt likumu ar 12.1pantu šādā
redakcijā: 12.1pants. Ja izveidotā novada domes
pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām, tad ar
izveidotās novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā
bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā gadījumā: 1)
līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes sēdi vada un lēmumu
par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu saskaņā ar likumu "Par
pašvaldībām" paraksta reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
vai viņa pilnvarota amatpersona; 2)
novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā
esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
12. |
Juridiskais birojs
Aizstāt
likumprojekta 17. pantā (likuma 12.1 pants) vārdu vēlēšanām
ar vārdiem vēlēšanu dienai. |
Atbalstīt |
17. Papildināt likumu ar 12.1 pantu šādā
redakcijā: 12.1 pants. Ja izveidotā novada
domes pirmā sēde notiek līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanu dienai,
tad ar tā domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo
vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras, un šajā gadījumā: 1)
līdz novada domes priekšsēdētāja ievēlēšanai pirmo domes sēdi vada un lēmumu
par domes priekšsēdētāja ievēlēšanu saskaņā ar likumu "Par
pašvaldībām" paraksta reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
vai viņa pilnvarota amatpersona; 2)
novada domes priekšsēdētāju ievēlē no attiecīgajā administratīvajā teritorijā
esošajiem deputātiem likumā "Par pašvaldībām" noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.pants. Veicot administratīvi teritoriālo reformu, vietējās
pašvaldības nodrošina attiecīgās administratīvās teritorijas iedzīvotājus ar
informāciju par reformas uzdevumiem un realizācijas gaitu. |
18.
Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: 13.pants.Veicot administratīvi
teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju
viedokli par novada izveidošanu un informē viņus par reformas uzdevumiem un
realizācijas gaitu. |
|
|
|
18.
Izteikt 13.pantu šādā redakcijā: 13.pants. Veicot administratīvi
teritoriālo reformu, attiecīgās vietējās pašvaldības noskaidro iedzīvotāju
viedokli par novada izveidošanu un informē viņus par reformas uzdevumiem un
realizācijas gaitu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III nodaļa. Valsts reģionālā
administratīvi teritoriālā |
19. Izslēgt III nodaļu. |
|
|
|
19.
Izslēgt III nodaļu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.pants. Valsts iedalījums apriņķos tiek veidots, lai
nodrošinātu: 1) reģionālo pašvaldību funkciju
izpildi; 2) valsts pārvaldes reģionālo
funkciju izpildi; 3) reģionālo plānošanu un attīstību; 4)
reģionālo pašvaldību un valsts pārvaldes institūciju sadarbību un darbības
koordināciju. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.pants.
Nosakot funkciju sadali starp valsts pārvaldes institūcijām, apriņķa
pašvaldībām, kā arī vietējām pašvaldībām, tiek ievērots subsidiaritātes
princips, kas noteic, ka augstāka līmeņa iestādēm uzdod tikai to funkciju
pildīšanu, kuras nav lietderīgi vai nav iespējams pildīt zemāka līmeņa
iestādēm. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.pants. Ministru kabinets līdz 2000.gada 31.decembrim sagatavo
priekšlikumus par valsts teritorijas
iedalījumu apriņķos un par valsts pārvaldes reģionālajām un apriņķu
pašvaldību funkcijām un nodod tos apspriešanai pašvaldībām. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV nodaļa. Administratīvi teritoriālās reformas
koordinācija 17.pants. (1) Administratīvi teritoriālās reformas koordinācijai
Ministru kabinets izveido Administratīvi teritoriālās reformas padomi. Padomes
sastāvā vienādā skaitā ietilpst Latvijas Pašvaldību savienības un valsts
pārvaldes institūciju pilnvaroti pārstāvji. Padomes darbu vada Ministru
kabineta pilnvarots ministrs. (2) Administratīvi teritoriālās
reformas padome: 1) dod atzinumus par: a) administratīvo teritoriju izpēti
un apvienošanās (sadarbības) projektiem, b) normatīvo aktu projektiem
administratīvi teritoriālās reformas jautājumos; 2) apstiprina administratīvo
teritoriju izpētes un apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanas metodiku; 3) sagatavo priekšlikumus
administratīvo teritoriju izpētei un apvienošanās (sadarbības) projektiem. (3) Administratīvi teritoriālās
reformas padomes darbu nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde. |
20.
17.pantā: papildināt
otrās daļas 1.punktu ar c apakšpunktu šādā redakcijā: c)
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;; aizstāt trešajā daļā vārdus Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde ar vārdiem
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
|
|
|
20.
17.pantā: papildināt
otrās daļas 1.punktu ar c apakšpunktu šādā redakcijā: c)
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu;; aizstāt trešajā daļā vārdus Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvalde ar vārdiem
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.pants.
Administratīvi teritoriālās reformas nodrošināšanai savā rajonā
attiecīgā rajona padome: 1) veic pasākumus, kas nodrošina
administratīvo teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektu
sagatavošanu; 2) dod atzinumus par administratīvo
teritoriju izpēti un apvienošanās (sadarbības) projektiem; 3) nodrošina pašvaldību, valsts
iestāžu un iedzīvotāju informēšanu par administratīvi teritoriālo reformu. |
21. Izslēgt 18.pantu. |
|
|
|
21.
Izslēgt 18.pantu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pārejas noteikumi 1. Uz novadiem, kas izveidojušies
administratīvo teritoriju apvienošanās rezultātā, attiecināmi visi noteikumi,
ko likums "Par pašvaldībām" paredz vietējām pašvaldībām, ja tie nav
pretrunā ar šo likumu. 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās teritorijas, par nepieciešamajiem
rajonu un republikas pilsētu robežu grozījumiem lemj Ministru kabinets pēc
attiecīgo pašvaldību atzinumu saņemšanas. |
22.
Pārejas noteikumos: izteikt
2.punktu šādā redakcijā: 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, Ministru kabinets pēc attiecīgo pašvaldību lēmumu saņemšanas var
lemt: 1)
par nepieciešamajiem rajonu robežu grozījumiem; 2)
par republikas pilsētas statusa piešķiršanu tām rajona pilsētām, kuras
atbilst šā likuma 1.panta 4.punktā noteiktajām
prasībām.; |
13. 14. |
Juridiskais birojs
Aizstāt
likumprojekta 22. pantā (pārejas noteikumu 2. punkts) vārdus var
lemt ar vārdu lemj. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
pārejas noteikumu 2.punktu šādā redakcijā: 2.
Administratīvi teritoriālās reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu
un pagastu administratīvās teritorijas, Ministru kabinets lemj: 1)
pēc attiecīgās pašvaldības lēmuma saņemšanas - par republikas pilsētas
statusa piešķiršanu; 2) pēc
konsultācijām ar attiecīgajām pašvaldībām - par rajonu robežu grozīšanu. |
Atbalstīt Atbalstīt |
22.
Pārejas noteikumos: izteikt
2.punktu šādā redakcijā: 2. Administratīvi teritoriālās
reformas laikā veidojot novadus, grozot pilsētu un pagastu administratīvās
teritorijas, Ministru kabinets lemj: 1)
pēc attiecīgās pašvaldības lēmuma saņemšanas - par republikas pilsētas
statusa piešķiršanu; 2) pēc konsultācijām ar attiecīgajām
pašvaldībām - par rajonu robežu grozīšanu.; |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
papildināt
pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.,11., 12., 13. un 14.
punktu šādā redakcijā: 3. Ministru kabinets par novadu var pārveidot pagastu
vai pilsētu ar lauku teritoriju, ja tas atbilst administratīvi teritoriālā
iedalījuma projektam. |
15. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt 2.lasījumā pieņemto pārejas noteikumu 3.punktu. |
Atbalstīt, mainīt turpmāko punktu numerāc. |
papildināt
pārejas noteikumus ar 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., un 11.punktu šādā
redakcijā: |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. Līdz vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālās
reformas realizācijai apriņķa administratīvajā teritorijā ietilpst visas
vietējo pašvaldību administratīvās teritorijas, kuras nav izveidojušās par
novadiem vai kurām nav noteikts republikas pilsētas statuss. |
16. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izslēgt
2.lasījumā pieņemto pārejas noteikumu 4.punktu. |
Atbalstīt |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5.Ministru
kabinets: 1)
līdz 2005.gada 31.decembrim nosaka finansējuma piešķiršanas kārtību un
nosacījumus šā likuma 9.¹pantā minētās Valsts atbalsta programmas novadu
infrastruktūras attīstībai realizācijai; 2)
līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 6.1panta pirmajā
daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu; 3)
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 6.1panta ceturtajā daļā
paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus; 4) līdz 2008.gada 1.janvārim izstrādā un iesniedz Saeimai
likumprojektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. |
17.
18. 19. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt likumprojekta 22. pantā pārejas noteikumu 5. punkta
1. apakšpunktu šādā redakcijā: 1) līdz
2005. gada 31. decembrim izdod šā likuma 9. panta otrajā un
trešajā daļā, kā arī 9.¹ panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus. Juridiskais birojs Izslēgt likumprojekta 22. pantā pārejas noteikumu 5. punkta 4. apakšpunktu . Juridiskais birojs
Papildināt
likumprojekta 22. pantā pārejas noteikumu 5. punktu ar jaunu
5. apakšpunktu šādā redakcijā: 5) līdz
2006. gada 1. maijam sagatavo priekšlikumus par valsts
administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos.. |
Atbalstīt Atbalstīt Atbalstīt |
3.
Ministru kabinets: 1)
līdz 2005. gada 31. decembrim izdod šā likuma 9. panta otrajā
un trešajā daļā, kā arī 9.¹ panta ceturtajā daļā paredzētos noteikumus; 2)
līdz 2006.gada 1.jūlijam apstiprina šā likuma 6.1 panta pirmajā
daļā paredzēto administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu; 3)
līdz 2008.gada 1.janvārim izdod šā likuma 6.1 panta ceturtajā daļā
paredzētos administratīvi teritoriālā iedalījuma noteikumus; 4)
līdz 2006. gada 1. maijam sagatavo priekšlikumus par valsts
administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
20. |
Juridiskais
birojs
Papildināt
pārejas noteikumus (likumprojekta 22. pants) ar jaunu 5. punktu
šādā redakcijā: 5. Līdz šā likuma 9. panta trešajā daļā minēto Ministru kabineta
noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne vēlāk kā līdz 2005. gada
31. decembrim, piemērojami Ministru kabineta 1999. gada
30. augusta noteikumi Nr. 305 Noteikumi par vienreizējas dotācijas
piešķiršanu pašvaldībām, kuras veic administratīvi teritoriālo reformu. |
Atbalstīt, izteikt
kā pārejas noteikumu 4.punktu |
4. Līdz šā likuma 9. panta
trešajā daļā minēto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne
vēlāk kā līdz 2005. gada 31. decembrim piemērojami Ministru
kabineta 1999. gada 30. augusta noteikumi Nr. 305 Noteikumi
par vienreizējas dotācijas piešķiršanu pašvaldībām, kuras veic administratīvi
teritoriālo reformu. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. Stājoties spēkā šā likumā 6.1panta ceturtajā
daļā paredzētajiem administratīvi teritoriālo iedalījumu noteikumiem, vietējā
pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētās attiecīgās
novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais gadījums nav attiecināms
uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā likuma 6.2pantā
noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
5. Stājoties spēkā šā likumā 6.1 panta
ceturtajā daļā paredzētajiem administratīvi teritoriālā iedalījuma
noteikumiem, vietējā pašvaldība turpina pildīt savas funkcijas un uzdevumus
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā līdz 2009.gada pašvaldību vēlēšanās
ievēlētās attiecīgās novada domes pirmajai sēdei. Šajā punktā noteiktais
gadījums nav attiecināms uz tām novadu pašvaldībām, kuras izveidotas šā
likuma 6.2 pantā noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
7.
Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas
tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos. |
|
|
|
6.
Centrālā vēlēšanu komisija izsludina 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanas
tajās administratīvajās teritorijās, kuras noteiktas administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8.
Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav
pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process saskaņā ar administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām,
pēc 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā vietējo pašvaldību domes
(padomes) izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kura
ievēlē novada pašvaldību vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā: 1)
novadu vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu Par
pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām
ciktāl tas nav pretrunā ar šo likumu; 2)
komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai
viņa pilnvarota persona; 3)
novadu vēlēšanu komisijas darbu no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo
vietējo pašvaldību domes (padomes) proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju
skaitam tajās. |
|
|
|
7.
Lai nodrošinātu 2009.gada pašvaldību vēlēšanas, tajos novados, kuros nav
pabeigts novadu pašvaldību izveidošanas process saskaņā ar administratīvi
teritoriālā iedalījuma noteikumos noteiktajām administratīvajām teritorijām,
pēc 2008.gada 1.septembra vietējo pašvaldību domes (padomes) divu mēnešu
laikā izveido visu attiecīgo vietējo pašvaldību deputātu kopsapulci, kas
ievēlē novada vēlēšanu komisiju. Šajā gadījumā: 1)
novada vēlēšanu komisija tiek izveidota un darbojas saskaņā ar likumu Par
pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un iecirkņu komisijām,
ciktāl tas nav pretrunā ar šo likumu; 2)
komisijas pirmo sēdi sasauc Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs vai
viņa pilnvarota persona; 3)
novada vēlēšanu komisijas darbu no saviem budžetiem finansē visas attiecīgo
vietējo pašvaldību domes (padomes) proporcionāli balsstiesīgo iedzīvotāju
skaitam tajās. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9.
Ja deputātu kopsapulce no 2008.gada 1.septembra divu mēnešu laikā neizveido
novada pašvaldību vēlēšanu komisiju, to saskaņā ar Centrālās velēšanu
komisijas likumu ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija. |
21. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 22. pantā (pārejas noteikumu 9. punkts) vārdus
Centrālās velēšanu komisijas likumu ar vārdiem likumu Par Centrālo
vēlēšanu komisiju. |
Atbalstīt |
8.
Ja deputātu kopsapulce divu mēnešu laikā pēc
2008.gada 1.septembra neizveido novada vēlēšanu komisiju, to saskaņā ar likumu Par Centrālo velēšanu
komisiju ieceļ Centrālā vēlēšanu komisija. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
10. Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām, ne vēlāk kā pēc
10 dienām, novada domes pirmo sēdi sasauc novada vēlēšanu komisijas
priekšsēdētājs. Ar jaunievēlētās domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam
novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras. |
22. |
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijaIzteikt
2.lasījumā pieņemto pārejas noteikumu 10.punktu šādā redakcijā: 9. Ar jaunievēlētās
novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo
pašvaldību domju (padomju) pilnvaras. |
Atbalstīt |
9. Ar jaunievēlētās
novada domes pirmo sēdi izbeidzas visu pirms tam novada teritorijā bijušo
vietējo pašvaldību domju (padomju) pilnvaras. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
11.
Pēc 2009.gada pašvaldību vēlēšanām un līdz jaunās novada domes ievēlēšanai
visu pirms tam novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba
nepārtrauktību atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem nodrošina tie izpilddirektori, kuri veica izpilddirektora
pienākumus attiecīgajā teritorijā pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām. |
23. |
Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisija Izteikt
2.lasījumā pieņemto pārejas noteikumu 11.punktu šādā redakcijā: 10.
Novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktību
atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem nodrošina tie izpilddirektori, kuri veica
izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā 2009.gada pašvaldību
vēlēšanu dienā. |
Atbalstīt |
10.
Novada teritorijā bijušo vietējo pašvaldību institūciju darba nepārtrauktību
atbilstoši to apstiprinātajiem nolikumiem nodrošina tie izpilddirektori, kuri veica
izpilddirektora pienākumus attiecīgajā teritorijā 2009.gada pašvaldību
vēlēšanu dienā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
12.
Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību
un saistību pārņēmēja. |
|
|
|
11.
Novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību tiesību
un saistību pārņēmēja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
13.
Novada pašvaldības gada budžeta ieņēmumi pirmos piecus gadus nedrīkst būt
mazāki par to novadu izveidojušo vietējo pašvaldību budžetu summu, kāda bija
novada izveidošanas gadā. Novada pašvaldībai nepieciešamā finanšu summa šīs
normas realizācijai tiek nodrošināta, piešķirot dotāciju no valsts budžeta. |
24. |
Valsts pārvaldes un pašvaldību komisija Izslēgt
2.lasījumā pieņemtos pārejas noteikumu 13. un 14.punktu. |
Atbalstīt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
14.
Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.maijam sagatavo priekšlikumus par valsts
administratīvi teritoriālo iedalījumu apriņķos. |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||