2004.gada 17.augustā Noteikumi Nr.707
Rīgā (prot. Nr.48 1.§)
Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 21.nr.; 2003, 6., 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt C sadaļas I nodaļu ar
23.1 pantu šādā redakcijā:"
23.1 pants. Valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrības firmaValsts vai pašvaldības kapitālsabiedrības firmā ietver vārdu "valsts" vai "pašvaldība". Uz valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrību, kura firmā lieto vārdu "valsts" vai "pašvaldība", neattiecas Komerclikuma 27.panta ceturtā daļa."
2. Aizstāt 61.panta ceturtajā daļā skaitļus un vārdu "62.64.pantā" ar skaitļiem un vārdiem "63. un 64.pantā".
3. Izslēgt 62. un 93.pantu.
Ministru prezidenta vietā
ekonomikas ministr
s J.Lujāns
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Ministru kabineta noteikumu projekta Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām
anotācija (precizēta)
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situāci jas raksturojums |
Šobrīd, Komerclikuma 27. pants paredz ierobežojumu ietvert valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību firmā vārdu valsts vai pašvaldība. Ņemot vērā to, ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām ir deleģēti attiecīgi valsts pārvaldes uzdevumi, piem., Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likums, ir lietderīgi paredzēt vārda valsts vai pašvaldība lietošanu firmā. Tādējādi, nepieciešams izdarīt grozījumus speciālajā likumā Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām, kas regulē valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību darbību, papildinot C sadaļas Valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības I nodaļu ar jaunu 23¹ pantu, kas nosaka, ka atsevišķām kapitālsabiedrībām nosaukuma šaurākā un plašākā nozīmē ir atļa uts lietot vārdu valsts vai pašvaldība.Tā kā statūti ir dokuments, kas precizē konkrētas tiesiskās attiecības kapitālsabiedrībā, saskaņā ar Komerclikumu (144.pantu), bez citiem nosacījumiem, statūtos ir jānorāda valdes locekļu pārstāvības tiesības. Likums Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām, atšķirībā no Komerclikuma, nepieļauj valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām ar atšķirīgiem uzdevumiem un organizatorisko struktūru, tāpat kā privātām sabiedrībām, piemērot valdes locekļ iem atšķirīgus nosacījumus pārstāvēt sabiedrību. Tādējādi, ņemot vērā, ka Komerclikums šādu atšķirību tieši atļauj, ir pamats svītrot likuma Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām 62.pantu un 93.pantu.Steidzamība pamatojama ar to, ka Komerclikuma spēkā stāšanās likuma 12.pants nosaka, ka valsts un pašvaldību statūtsabiedrību līdz 2004.gada 31.oktobrim piesaka ierakstīšanai komercreģistrā. Pašreiz notiek aktīva valsts un pašvaldību statūtsabiedrību pārreģistrēšana komercreģistrā, b et bez šādiem likuma grozījumiem Uzņēmumu reģistram nav tiesību ierakstīt komercreģistrā valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības, kuru firmā ietverts vārds "valsts" vai "pašvaldība", jo Komerclikuma 29.panta piektā daļa to neatļauj. Tāpat, kapitālsabiedrībām ar atšķirīgiem uzdevumiem un organizatorisko struktūru, nav iespējams statūtos paredzēt tos nosacījumus, kas bija spēkā līdz šim, jo likums Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām neparedz noteikt valdes priekšsēdētājam tiesības pārstāvēt sabiedrību atsevišķi. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz, ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām ir deleģēti attiecīgi valsts pārvaldes uzdevumi, firma šaurākā nozīmē ir atļauts lietot vārdu valsts vai pašvaldība. Tiesību akta projekts paredz, ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām, statūtos, tāpat kā privātajām kapitālsabiedrībām, valdes locekļiem var noteikt atšķirīgas pārstāvības tiesības. Lai saskaņotu administratīvo vadību un nodrošinātu attiecīgo lēmumu izpildi, ievērojot attiecīgās kapitālsabiedrības uzdevumus un valdes locekļu skaitu, statūtos ir nepieciešams noteikt valdes priekšsēdētājam, kas pēc būtības ir valdes priekšgalā, tiesības pārstāvēt sabiedrību atsevišķi. |
3. Cita i nformācija |
Valsts iestāžu juridisko dienestu 2004.gada 28.maija sanāksmes protokols Nr.7 |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo j omu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts precizē valsts un pašvaldību akciju sabiedrību darbību. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts š o jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2004. |
2005. |
2006. |
2007. |
||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos un izdevumos nebūs |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
2. Finansiālā ietekme. Normatīvā akta projekts neietekmē valsts un pašvaldību budžetus |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
3. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai
|
Nav nepiecieðami |
Nav nepiecieðami |
Nav nepiecieðami |
Nav nepiecieðami |
Nav nepiecieðami |
4. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu ne skar |
5. Cita informācija |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti |
Nav jāizdod. |
2. Cita informācija |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts ðo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
|
||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||
5. Cita informācija |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Konsultācijas nav notikušas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neat balsta) |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
5. Cita infor mācija |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institū ciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās esošās institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publikācija izdevumos "Latvijas Vēstnesis" un "Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs". |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Finanðu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā dienesta vadītāja |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
O.Spurdziņš |
V.Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M.Radeiko |
J.Cakalovs |
28.07.2004 8:18
947
J.Cakalovs
7024622, cakalovs@mail.vnia.lv