2004.gada 17.augustā Noteikumi Nr.710
Rīgā (prot. Nr.48 4.§)
Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Teritorijas plānošanas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 13.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2002, 189.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, 10.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 6.panta piek
to daļu šādā redakcijā:"(5) Detālplānojums attiecas uz vietējās pašvaldības domes (padomes) lēmumā noteiktu plānošanas teritoriju, un to izstrādā pēc vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma stāšanās spēkā, ievērojot vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu."
2. Papildināt pārejas noteikumus ar 7. un 8.punktu šādā redakcijā:
"7. Ja vietējai pašvaldībai nav spēkā esoša teritorijas plānojuma, detālplānojumu izstrādā, pamatojoties uz spēkā esošā rajona pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu.
8. Pārejas noteikumu 7.punkts piemērojams līdz 2004.gada 31.decembrim."
Ministru prezidenta vietā
ekonomikas ministrs J.Lujāns
Reģionālās attīstības un
pað
valdību lietu ministrs A.Radzevičs
Anotācija
Ministru kabineta noteikumu projektam
Grozījumi Teritorijas plānošanas likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Saskaņā ar likuma Par pašvaldībām 15.panta pirmās daļas 13.punktu pašvaldību patstāvīgā funkcija ir saskaņā ar attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumu noteikt zemes izmantošanas un apbūves kārtību. Atbilstoši šī likuma 14.panta otrās daļas 1.punktam, lai izpildītu savas funkcijas, pašvaldībām likumā noteiktajā kārtībā ir pienākums izstrādāt pašvaldības teritorijas plānojumu un nodrošināt tā administratīvo pārraudzību.Atbilstoši Teritorijas plānojuma likuma 6.panta piektajai daļai vietējās pašvaldības detālplānojums attiecas uz vietējās pašvaldības lēmumā noteiktu plānošanas teritoriju, to izstrādā saskaņā ar vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu. Uz doto brīdi spēkā esoši teritorijas plānojumi ir 179 vietējām pašvaldībām. Līdz ar to rodas situācija, ka tikai 33% pašvaldību ir iespēja izst rādāt detālplānojumus.Pēc Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas rīcībā esošās informācijas pašvaldībā esošais finansējums ir nepietiekams teritorijas plānojumu izstrādei. Ņemot vērā, ka šobrīd privātpersonas ir aktīvi iesaistījušās attīstības projektu īstenošanā, par kuriem saņemts Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējums un šādu projektu īstenošanai nepieciešama detālplānojumu izstrāde, tad, lai neradītu privātpersonām zaudējumus, apgūstot Eiropas Savienības finanšu līdzekļus, ir nepieciešamība grozījumus izstrādāt jau šobrīd. |
|||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Lai atrisinātu radušos situāciju, ka tikai 33% pašvaldību drīkst uzsākt detālplānojumu izstrādi, likums tiek papildināts ar normu, kas atļauj uzsākt detālplānojuma izstrādi saskaņā ar spēkā esošu rajona pašvaldības teritorijas plānojumu. Dotajā brīdī spēkā esoši rajonu pašvaldību teritoriju plānojumi ir 11 rajonos (42%). Noteikumu projektā iekļautā norma palielinās to pašvaldību skaitu, kurās ir iespēja izstrādāt detālplā nojumu neesot spēkā vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam par 121 vietējām pašvaldībām. |
|||||||||||||||
3. Cita informācija |
Pašlaik teritorijas plānojumu izstrāde notiek 15 rajonos, bet vietējā līmenī teritorijas plānojuma izstrāde nav uzsākta 78 vietējās pašvaldībās. |
|||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs makroekonomisko vidi, jo iespēja izstrādāt detālplānojumu saskaņā ar spēkā esošu rajona pašvaldības teritorijas plānojumu palielinās iespēju piesaistīt finansējumu dažādu attīstības projektu īstenošanai piemēram, lauku tūrismā, mežsaimniecībā, gan no Eiropas Savienības struktūrfondiem, gan SAPARD. |
|||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Noteikumu projekts pozitīvi ietekmēs uzņēmējdarbības vidi, jo iespēja izstrādāt detālplānojumu saskaņā ar spēkā esošu rajona pašvaldības teritorijas plānojumu paplašinās to pašvaldību skaitu, kurās darbojošies uzņēmēji varēs īstenot savas uzņēmējdarbības ieceres. |
|||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Noteikumu projekts rada lielākas iespējas attīstīties uzņēmējdarbībai, līdz ar to radot papildus darba vietas un sakārtotu apkārtējo vidi. |
|||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi
|
Nor matīvais akts šo jomu neskar, jo izstrādājot detālplānojumus, pašvaldībai ir jānodrošina, ka to izstrādē tiek ievērotas normatīvo aktu prasības. |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts š o jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvais akts šo jomu nes kar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||||||
1. K ādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ir jāveic grozījumi 13.01.2004. Ministru kabineta noteikumos Nr.34 Vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma noteikumi, svītrojot no tā normas, kas paredz, ka ar detālplānojumu var grozīt vietējās pašvaldības teritorijas plānojumu, kā arī nosakot procedūru, kā tiek izstrādāts detālplānojums, ja to izstrādā pamatojoties uz spēkā esoša rajona pašvaldības teritorijas plānojumā noteikto teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu. Not eikumu projekts jāizstrādā līdz 01.09.2004. |
|||||||||||||||
. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Eiropas Savienības dokumentu, kas uzliek speciālas saistības telpiskās plānošanas jomā nav, ir stratēģisks dokuments, kam ir rekomendējošs raksturs - 1999.gada Potsdamas ES Teritorijas plānošanas ministru sanāksmes akceptētais dokuments Eiropas Telpiskās attīstības perspektīva. |
|||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām
|
Saistošu dokumentu nav, bet ir, piemēram, |
|||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem
|
Vīzijas un stratēģijas 2010 apkārt Baltijas jūrai (VASAB 2010), VASAB 2010 plus telpiskās attīstības rīcības programma un Vismāras Deklarācija par transnacionālās telpiskās plānošanas un attīstības politiku Baltijas jūras reģionā līdz 2010. Šiem dokumentiem ir rekomendējošs raksturs. |
|||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtē jums 1.tabula |
||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Nav. |
|||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Ir notikušas diskusijas ar Latvijas Pašvaldību savienību un Latvijas teritoriālplānotāju asociāciju. |
|||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
- |
|||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikuðas |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde notiks izstrādājot detālplānojumus. Jaunas valsts institūcijas netiek veidotas. |
|||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Noteikumi ti ks publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis un par to tiks informētas pašvaldības. |
|||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Noteikumu projekts nesatur indivīdu tiesības ierobežojošas normas. |
|||||||||||||||
4. Cita informācija |
- |
Ministrs A.Radzevičs
09.08.2004. 13:00
1128
A.Stucka
7770463;
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāres vietā valsts sekretāra vietnieks |
J uridiskā departamenta direktors un atbildīgā amatpersona |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
A.Radzevičs |
A.Pīlēģis |
A.Stucka |
S.Steinerte |