Iesniedz Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi likumā Par
piesārņojumu trešajam lasījumam
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija (Reģ. nr. 982) |
Nr. p.k |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijas slēdziens |
Komisijas atbalstītā 3. lasījuma redakcija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Grozījumi
likumā Par piesārņojumu
|
|
|
|
Grozījumi
likumā Par piesārņojumu
|
|
Izdarīt likumā Par piesārņojumu (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.; 2002, 16.nr.;
2004, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā Par piesārņojumu (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 9.nr.; 2002, 16.nr.;
2004, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu
pieteikums (attiecīgā locījumā) ar vārdu iesniegums (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
1. Aizstāt visā likumā vārdu
pieteikums (attiecīgā locījumā) ar vārdu iesniegums (attiecīgā locījumā). |
|
2. Aizstāt visā likumā vārdus
Latvijas Vides aģentūra (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
2. Aizstāt visā likumā vārdus
Latvijas Vides aģentūra (attiecīgā locījumā) ar vārdiem Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra (attiecīgā locījumā). |
|
3. Aizstāt
visā likumā vārdus Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Vides pārraudzības valsts birojs (attiecīgā locījumā). |
|
|
|
3. Aizstāt
visā likumā vārdus Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs (attiecīgā
locījumā) ar vārdiem Vides pārraudzības valsts birojs (attiecīgā locījumā). |
3.pants. Likuma darbības
joma (1) Šis likums nosaka prasības, kuras
piesārņojuma novēršanas un kontroles jomā jāņem vērā operatoram, un
piesārņojuma novēršanas un kontroles kārtību, kā arī: 1) prasības, kas jāņem vērā, uzsākot,
veicot un pārtraucot piesārņojošas darbības; 2) prasības, kas jāņem vērā, izsniedzot
atļaujas piesārņojošu darbību veikšanai un ūdens lietošanai, kā arī kārtību,
kādā sniedzama informācija par piesārņojošām darbībām, kuru veikšanai nav
nepieciešama atļauja; 3) vides kvalitātes normatīvu noteikšanas
kārtību; 4) kārtību, kādā nosakāma noteiktu vielu
emisijas robežvērtība, piesārņojošas darbības nosacījumi, kā arī citi
ierobežojumi, kas attiecas uz piesārņojošu darbību veikšanu; 5) piesārņotu vietu apzināšanas,
reģistrācijas, izpētes un sanācijas kārtību; 6) piesārņojošu darbību uzraudzības
nosacījumus, piesārņojošu darbību kontroli, monitoringu, kā arī kārtību, kādā
par šīm darbībām informējama sabiedrība; 7) prasības, kas jāņem vērā, izsniedzot
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas un emisijas kvotas; 8) prasības attiecībā uz darbībām ar
emisijas kvotām un nosacījumus emisijas kvotu sadales plāna izstrādei; 9) īpaši jutīgu teritoriju noteikšanas
kārtību, tai skaitā prasības attiecībā uz pilsētu un citu komunālo (turpmāk
pilsētu) notekūdeņu attīrīšanu, kā arī ūdens un augsnes aizsardzību
attiecīgajās teritorijās. |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt 3.panta
pirmo daļu ar 10.punktu šādā redakcijā: 10) prasības
noteiktas ķīmiskās vielas saturošām iekārtām un produktiem.. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
4. Papildināt 3.panta pirmo daļu ar
10.punktu šādā redakcijā: 10) prasības, kas noteiktas
ķīmiskās vielas saturošām iekārtām un produktiem. |
(2) Šis likums attiecas arī uz Ministru
kabineta noteiktajiem mobilajiem piesārņojuma avotiem. (3) Darbības ar radioaktīvajām vielām,
radioaktīvajiem atkritumiem, jonizējošā starojuma avotiem un ģenētiski
modificētiem organismiem regulē citi normatīvie akti. |
|
|
|
|
|
11.pants. Piesārņojošas
darbības veikšanas nosacījumi (1) Veicot piesārņojošu darbību, operators
ievēro: 1) aizliegumu attiecībā uz noteiktu
piesārņojošu vielu emisiju vidē; 2) noteiktu piesārņojuma veidu emisijas
robežvērtības un limitus; 3) emisijas samazināšanas, novēršanas vai
kontroles kārtību noteiktās saimnieciskās darbības jomās vai attiecībā uz
noteikta veida iekārtām vai vielām; 4) ar noteiktu piesārņojuma emisiju
saistītu iekārtu vai iekārtu grupu atbilstības novērtēšanas kārtību. |
|
|
|
|
|
(2)
Lai nodrošinātu šā panta pirmajā daļā minēto nosacījumu ievērošanu, Ministru
kabinets reglamentē: 1) kārtību, kādā novēršama, ierobežojama un
kontrolējama gaisu piesārņojošo vielu emisija no stacionārajiem piesārņojuma
avotiem; 2) notekūdeņu emisijas robežvērtības un
aizliegumus attiecībā uz piesārņojošu vielu emisiju ūdenī; 3) noteikumus par ūdens un augsnes
aizsardzību no lauksaimnieciskas darbības izraisīta piesārņojuma ar
nitrātiem; 4) noteikumus par trokšņa emisiju no
iekārtām, kuras izmanto ārpus telpām; 5) noteikumus par satiksmē neizmantojamo
pārvietojamo mehānismu iekšdedzes dzinēju radīto piesārņojošu vielu emisiju
gaisā; 6) noteikumus par azbesta un azbesta
izstrādājumu ražošanas radīto vides piesārņojumu; 7) noteikumus par atkritumu sadedzināšanai
un atkritumu sadedzināšanas iekārtu darbībai izvirzāmajām prasībām; 8) kārtību, kādā ierobežojama piesārņojošas
darbības izraisīto smaku izplatīšanās, un šo smaku noteikšanas metodes. |
|
|
|
|
|
|
4. Papildināt 11.panta otro daļu ar
9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā: 9) vides aizsardzības prasības
degvielas uzpildes stacijām, naftas bāzēm un pārvietojamām cisternām; |
|
|
|
5. Papildināt
11.panta otro daļu ar 9., 10., 11., 12. un 13.punktu šādā redakcijā: 9) vides
aizsardzības prasības degvielas uzpildes stacijām, naftas bāzēm un
pārvietojamām cisternām; |
|
10) noteikumus
par atsevišķu dzelzceļa un upju satiksmē izmantojamo iekšdedzes dzinēju
radīto piesārņojošo vielu emisiju gaisā; |
|
|
|
10) noteikumus
par atsevišķu dzelzceļa un upju satiksmē izmantojamo iekšdedzes dzinēju
radīto piesārņojošo vielu emisiju gaisā; |
|
11) noteikumus
par notekūdeņu dūņu un to kompostu izmantošanu, monitoringu un kontroli. |
|
|
|
11) noteikumus
par notekūdeņu dūņu un to kompostu izmantošanu, monitoringu un kontroli; |
|
|
2 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt
11.panta otro daļu ar 12. un 13.punktu šādā redakcijā: 12) kārtību, kādā ierobežojama piesārņojošo vielu emisija no noteiktiem produktiem; |
atbalstīt |
12) kārtību, kādā ierobežojama
piesārņojošo vielu emisija no noteiktiem produktiem; 13) atsevišķas bīstamas ķīmiskās
vielas saturošu iekārtu un produktu lietošanas un marķēšanas prasības un
videi kaitīgo preču sarakstu. |
(3) Ministru kabinets nosaka kopējo valstī
maksimāli pieļaujamo emisiju gaisā konkrētā laikposmā un konkrētiem
piesārņojuma veidiem. |
|
|
|
|
|
12.pants. Vides kvalitāte un vides
kvalitātes normatīvu noteikšana (1) Vides kvalitāti nosaka salīdzinājumā ar
vēlamo gaisa, virszemes ūdeņu, pazemes ūdeņu, augsnes un zemes dzīļu vai citu
vides komponentu kvalitāti, kuras nodrošināšanai tiek reglamentēti
kvantitatīvos rādītājos izteikti vides kvalitātes normatīvi. (2) Lai novērstu kaitējumu cilvēku
veselībai vai videi un nodrošinātu bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu
ilgākā laikposmā, ņemot vērā nepieciešamo drošības rezervi, Ministru kabinets
nosaka kvalitātes normatīvus gaisam, virszemes ūdeņiem, pazemes ūdeņiem un
augsnei, norādot: 1) šo normatīvu sasniegšanas termiņus un
teritoriju, uz kuru tie attiecas; 2) augstāko un zemāko pieļaujamo līmeni vai
raksturlielumus vielu, trokšņu, organismu vai citu vidi ietekmējošu faktoru
klātbūtnei vidē; 3) parametrus, monitoringa metodes un
metodes, pēc kurām nosaka attiecīgo normatīvu pārsniegšanu; 4) pasākumus, kas veicami gadījumos, kad
normatīvi tiek pārsniegti. |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt 12. pantu ar jaunu (2)1 daļu
šādā redakcijā: (2)1 Ministru kabinets ņemot vērā šī panta otrās daļas nosacījumus
nosaka kvalitātes normatīvus gruntij.. |
atbalstīt |
6. Papildināt 12.pantu ar 2.1 daļu
šādā redakcijā: (21) Ministru kabinets, ņemot vērā šā panta
otrās daļas nosacījumus, nosaka kvalitātes normatīvus gruntij. |
(3) Normatīvajos aktos noteiktos vides
kvalitātes normatīvus var sasniegt pakāpeniski, vairākos konkrētos
starpposmos. |
|
|
|
|
|
24.pants. Paziņojums par C
kategorijas darbību (1) Operators ne vēlāk kā 30 dienas pirms C
kategorijas darbības uzsākšanas iesniedz pieteikumu reģionālajai vides
pārvaldei. (2) Operators ne vēlāk kā 30 dienas pirms
būtiskas izmaiņas C kategorijas darbībā iesniedz pieteikumu reģionālajai
vides pārvaldei. (3) (Izslēgta ar 20.06.2002.
likumu). |
5. Aizstāt
24.panta pirmajā un otrajā daļā vārdus pieteikumu reģionālajai vides
pārvaldei ar vārdiem iesniegumu reģionālajai vides pārvaldei. |
|
|
|
7. Aizstāt
24.panta pirmajā un otrajā daļā vārdus pieteikumu reģionālajai vides
pārvaldei ar vārdiem iesniegumu reģionālajai vides pārvaldei. |
25.pants. Priekšnosacījumi
attiecībā uz atļaujas izsniegšanu piesārņojošas darbības uzsākšanai,
turpināšanai vai būtiskai izmaiņai (1) Atļauju piesārņojošas darbības
uzsākšanai, turpināšanai vai būtiskai izmaiņai izsniedz, ja operators ir
iesniedzis pieteikumu atbilstoši šajā likumā un citos normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām. (2) A vai B kategorijas atļauju
piesārņojošas darbības uzsākšanai, turpināšanai vai būtiskai izmaiņai
izsniedz, ja papildus šā panta pirmās daļas nosacījumam ir ievēroti arī šādi
nosacījumi: 1) operators ir novērtējis šīs darbības
ietekmi uz vidi un saņēmis atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma
nobeiguma ziņojumu gadījumos, kad piesārņojošai darbībai saskaņā ar
normatīvajiem aktiem ir nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums; 2) ir izstrādāta rūpniecisko avāriju
novēršanas programma vai drošības pārskats, kā arī objekta avārijgatavības un
civilās aizsardzības pasākumu plāns gadījumos, kad saskaņā ar normatīvajiem
aktiem tas ir nepieciešams; 3) ir sniegta informācija sabiedrībai un
dots pietiekami ilgs termiņš sabiedrības priekšlikumu iesniegšanai par
piesārņojošas darbības uzsākšanu, turpināšanu vai izmaiņu gadījumos, kad
saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir noteikta sabiedrības līdzdalība lēmuma pieņemšanā. (3) Siltumnīcefekta gāzu emisijas
atļauju šā likuma 2.pielikumā minēto piesārņojošo darbību uzsākšanai,
turpināšanai vai būtiskai izmaiņai izsniedz, ja operators papildus
pieteikumam ir iesniedzis arī pietiekamu informāciju, lai reģionālā vides pārvalde
varētu secināt, ka attiecīgais operators spēj nodrošināt siltumnīcefekta gāzu
emisijas monitoringu un sagatavot ikgadējos pārskatus par siltumnīcefekta
gāzu emisiju atbilstoši šajā likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām. |
6. Aizstāt
25.panta otrās daļas 1.punktā vārdu nobeiguma ar vārdu noslēguma. |
|
|
|
8. Aizstāt
25.panta otrās daļas 1.punktā vārdu nobeiguma ar vārdu noslēguma. |
26.pants. Konsultācijas ar citām valsts
institūcijām un pašvaldībām Pirms atļaujas izsniegšanas reģionālā vides pārvalde nosūta
attiecīgajai pašvaldībai un valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra
filiālei informāciju, kas nepieciešama priekšlikumu sniegšanai par pieteikumu
un atļaujas nosacījumiem, un izskata to iesniegtos priekšlikumus. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 20.06.2002. likumu, kas stājas spēkā no 25.07.2002.) |
7. Aizstāt
26.pantā vārdus pašvaldībai un valsts aģentūras Sabiedrības veselības
aģentūra filiālei informāciju ar vārdiem pašvaldībai (pirms atļaujas
izsniegšanas A vai B kategorijas piesārņojošām
darbībām arī valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra filiālei)
informāciju. |
|
|
|
9. Aizstāt
26.pantā vārdus pašvaldībai un valsts aģentūras Sabiedrības veselības
aģentūra filiālei informāciju ar vārdiem pašvaldībai (pirms atļaujas
izsniegšanas A vai B kategorijas piesārņojošām
darbībām arī valsts aģentūras Sabiedrības veselības aģentūra filiālei)
informāciju. |
27.pants. Sabiedrības
līdzdalība (1) Pieteikums A kategorijas atļaujas, bet
Ministru kabineta noteiktajos gadījumos arī B kategorijas atļaujas
saņemšanai ir pieejams sabiedrībai, lai tā varētu iesniegt priekšlikumus ar
atļaujas izsniegšanu saistītajos jautājumos. |
|
4 |
Deputāts A.TolmačovsAizstāt 27. panta 1. daļā vārdus bet
Ministru kabineta noteiktajos gadījumos - arī ar vārdu vai. |
neatbalstīt |
|
(11)
Sabiedrības viedokļu uzklausīšanu, ja tiek uzsākts lēmuma pieņemšanas
process, nodrošina vismaz tad, ja šis lēmums attiecas uz: 1) šā panta pirmajā daļā minēto atļauju
saņemšanu; |
|
|
|
|
|
2)
būtisku izmaiņu A kategorijas un noteiktos gadījumos arī B kategorijas
piesārņojošā darbībā; |
|
5 |
Deputāts A.TolmačovsAizstāt 27. panta (11) daļas 2.
punktā vārdus un noteiktos gadījumos arī ar vārdu vai. |
neatbalstīt |
|
3) atļaujas nosacījumu pārskatīšanu saskaņā
ar šā likuma 32.panta trešās daļas 8.punktu. (2) Sabiedrībai ir pieejama
līdzdalībai lēmuma pieņemšanā nepieciešamā informācija, kā arī visi lēmumi,
kas attiecas uz A vai B kategorijas vai siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju
izsniegšanu, izsniegto atļauju nosacījumi un informācija par monitoringa un
kontroles rezultātiem. (3)
Ja pieteikums vai atļauja ietver informāciju, kas saskaņā ar normatīvajiem
aktiem uzskatāma par ierobežotas pieejamības informāciju, reģionālā vides
pārvalde, pamatojoties uz operatora iesniegumu, pieņem lēmumu par atsevišķu
pieteikuma vai atļaujas sadaļu ierobežotu pieejamību. Šis noteikums
neattiecas uz informāciju par piesārņojuma emisiju, kā arī par avāriju risku. |
|
|
|
|
|
31.pants.
A un B kategorijas atļauju nosacījumi (1)
Atļaujā ietver nosacījumus, kuru ievērošana nepieciešama, lai nodrošinātu
cilvēku veselības aizsardzību un attiecīgu vides kvalitāti gaisa, virszemes
ūdeņu, pazemes ūdeņu, augsnes un zemes dzīļu aizsardzību, kā arī nosaka: 1)
emisijas limitus piesārņojošām vielām, kuras varētu tikt emitētas no
iekārtas, ievērojot attiecīgās vielas raksturu un iespējamo piesārņojuma
pārnesi no vienas vides citā (ūdens, gaiss, augsne), kā arī citu veidu
emisijas limitus; 2)
prasības, kas jāievēro operatoram, lai nodrošinātu cilvēku veselības un vides
aizsardzību, kā arī atkritumu apsaimniekošanu, izmantojot dabas resursus un
enerģiju, kā arī lietojot ķīmiskās vielas un ķīmiskos produktus; 3)
pasākumus, kas saistīti ar iekārtai netipiskiem darbības apstākļiem, arī ar
iekārtas darbības uzsākšanu, iespējamām noplūdēm, nepareizu darbību, pēkšņu
apstāšanos un darbības pārtraukšanu; 31)
vides kvalitātes mērķus konkrētajai teritorijai vai saskaņā ar upju baseinu
apgabalu apsaimniekošanas plānu veicamos pasākumus un to īstenošanas
termiņus; 4)
citus pasākumus, kas veicami, lai nodrošinātu šā likuma II nodaļā noteikto
prasību izpildi; 5)
prasības attiecībā uz iekārtas energoefektivitāti, kuras operators šā likuma
2.pielikumā minētajām iekārtām drīkst nepiemērot gadījumos, kad citādi nav
iespējams ievērot siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujā noteikto oglekļa
dioksīda emisijas limitu. (2) A kategorijas atļaujas nosacījumus
pamato ar labāko pieejamo tehnisko paņēmienu lietošanu, nenosakot konkrētu
izmantojamās tehnoloģijas veidu, bet ņemot vērā attiecīgās iekārtas tehniskos
raksturlielumus, tās ģeogrāfisko izvietojumu un vides apstākļus. |
8. Aizstāt 31.panta pirmās
daļas 5.punktā vārdus atļaujā noteikto oglekļa dioksīda emisijas limitu ar vārdiem atļaujas nosacījumus. |
|
|
|
10. Aizstāt
31.panta
pirmās daļas 5.punktā vārdus atļaujā noteikto oglekļa dioksīda emisijas
limitu ar vārdiem atļaujas
nosacījumus. |
(3)
Ja vides kvalitātes normatīvi paredz stingrākus nosacījumus, nekā tas izriet
no prasības lietot labākos pieejamos tehniskos paņēmienus, A kategorijas
atļaujā ietver citus nosacījumus, lai sasniegtu noteiktos vides kvalitātes
normatīvus. (4) B
kategorijas atļaujas nosacījumus pamato ar attiecīgās piesārņojošās darbības
raksturlielumiem, tās ģeogrāfisko izvietojumu un vides apstākļiem.
Normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos B kategorijas atļaujā ietver
konkrētās iekārtas tehniskos raksturlielumus. (5)
Atļaujā ietver nosacījumus, kas paredz samazināt piesārņojuma pārnesi lielākos
attālumos, kā arī pārrobežu pārnesi. (6)
Ja piesārņojoša darbība tiek veikta vai to paredzēts veikt piesārņotā vai
potenciāli piesārņotā vietā, reģionālā vides pārvalde atļaujas nosacījumos
ietver prasību operatoram veikt piesārņotās vai potenciāli piesārņotās vietas
izpēti vai piesārņotās vietas sanāciju. Lēmums par izpētes vai sanācijas
ietveršanu atļaujas nosacījumos tiek pieņemts saskaņā ar šā likuma VII
nodaļu. |
|
|
|
|
|
32.1 pants.
Emisijas kvotu sadales plāns (1) Vides ministrija,
ņemot vērā arī sabiedrības viedokli, izstrādā un Ministru kabinets apstiprina
emisijas kvotu sadales plānu valstī (turpmāk sadales plāns) katram šā
likuma 24.1 panta piektajā daļā noteiktajam periodam. |
9. 32.1 pantā: papildināt pirmo daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Sadales plānu noformē atbilstoši Eiropas
Savienības tiesību aktiem.; |
|
|
|
11. 32.1 pantā: papildināt pirmo daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Sadales plānu noformē atbilstoši Eiropas
Savienības tiesību aktiem.; |
(2)
Sadales plānā nosaka emisijas kvotu kopējo daudzumu, kas tiks piešķirts
operatoriem attiecīgajā periodā, un pievieno to iekārtu sarakstu, kuras veic
šā likuma 2.pielikumā minētās piesārņojošās darbības, kā arī plānoto emisijas
kvotu sadalījumu starp iekārtu operatoriem. |
|
|
|
|
|
(3) Sadales plānu izstrādā, ievērojot
šādus pamatnosacījumus: 1)
kopējo emisijas kvotu daudzumu, kuru valsts piešķir operatoriem attiecīgajā
periodā, saskaņo ar Apvienoto Nāciju Organizācijas Vispārējās konvencijas par
klimata pārmaiņām Kioto protokolā Latvijai noteikto siltumnīcefekta gāzu
emisiju samazināšanas mērķi; 2)
kopējo emisijas kvotu daudzumu nosaka, ņemot vērā esošās un prognozētās
siltumnīcefekta gāzu emisijas no šā likuma 2.pielikumā minētajām iekārtām, kā
arī siltumnīcefekta gāzu emisijas, uz kurām neattiecas šā likuma nosacījumi,
ņemot vērā arī politikas plānošanas dokumentus enerģētikas jomā; 3)
ievēro citu normatīvo aktu prasības, no kurām izriet siltumnīcefekta gāzu
emisiju palielinājums; 4)
ievēro noteikumu, ka attiecīgajai iekārtai piešķirto emisijas kvotu skaits
nedrīkst pārsniegt tai nepieciešamo daudzumu; 5)
emisijas kvotu sadalē kā nosacījumu var izmantot siltumnīcefekta gāzes
emisiju uz vienu šā likuma 2.pielikumā minēto piesārņojošas darbības
rezultātā saražotās produkcijas vienību un emisijas samazināšanā sasniedzamo
progresu; 6) ietver informāciju par emisijas kvotu
aprēķināšanas metodi un izmantojamiem bāzes (atskaites) gadiem emisiju
noteikšanā; |
papildināt trešās daļas 1.punktu pēc vārda
pārmaiņām ar vārdiem (turpmāk Konvencija); |
|
|
|
papildināt trešās daļas 1.punktu pēc vārda
pārmaiņām ar vārdiem (turpmāk Konvencija); |
7)
ietver informāciju par kārtību, kādā operators saņem emisijas kvotas
iekārtai, kurai atļauta lielāka siltumnīcefekta gāzu emisija sakarā ar
izmaiņām darbībā, ja tās ieviestas pēc lēmuma pieņemšanas par emisijas
kvotu sadali attiecīgajam periodam, kā arī jaunai iekārtai, attiecībā uz
kuru ir saņemta siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja pēc lēmuma
pieņemšanas par emisijas kvotu sadali attiecīgajam periodam; |
|
6 |
Vides ministrs R.VējonisIzteikt 32.1 panta trešās daļas
7.punktu šādā redakcijā: 7) ietver informāciju par kārtību, kādā
operators saņem emisijas kvotas iekārtai, kurai atļauta lielāka
siltumnīcefekta gāzu emisija sakarā ar izmaiņām darbībā, ja tās ieviestas pēc
sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijā, kā arī jaunai iekārtai,
attiecībā uz kuru ir saņemta siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja pēc
sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai un kura nav iekļauta sadales
plānā;. |
atbalstīt |
izteikt trešās daļas 7.punktu šādā
redakcijā: 7) ietver informāciju par kārtību, kādā
operators saņem emisijas kvotas iekārtai, kurai atļauta lielāka
siltumnīcefekta gāzu emisija sakarā ar izmaiņām darbībā, ja tās ieviestas pēc
sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai, kā arī jaunai iekārtai,
attiecībā uz kuru ir saņemta siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauja pēc
sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai un kura nav iekļauta sadales
plānā;; |
8)
ietver informāciju par jau veiktajiem siltumnīcefekta gāzu emisiju
samazināšanas pasākumiem, arī izmantojot labāko pieejamo tehnisko paņēmienu
vadlīnijas A kategorijas iekārtām; 9)
ņem vērā tīro tehnoloģiju, arī energoefektīvo tehnoloģiju ietekmi uz
siltumnīcefekta gāzu emisiju; 10)
ietver informāciju par šā plāna apspriešanas gaitā izteiktajiem sabiedrības
priekšlikumiem un informāciju par to, kā attiecīgie priekšlikumi tiks
izvērtēti pirms lēmuma par emisijas kvotu piešķiršanu pieņemšanas; 11)
var ietvert informāciju par konkurences ievērošanu attiecībā uz tādiem
uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas nav Eiropas Savienības dalībvalstu
uzņēmumi; 12)
neietver normas, kuras diskriminē uzņēmumus vai nozares, kā arī nosacījumus,
kurus var atzīt par normatīvajiem aktiem neatbilstošu valsts atbalstu. |
|
|
|
|
|
|
papildināt trešo daļu ar 13.punktu šādā
redakcijā: 13) nosaka maksimālo emisiju samazināšanas
vienību un sertificētas emisiju samazināšanas vienību daudzumu, ko operatori
drīkst izmantot Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā, kā
procentuālo daļu no katrai iekārtai piešķirtā emisijas kvotu daudzuma.
Emisiju samazināšanas vienības piešķir saskaņā ar Konvencijas Kioto protokola
6.pantu un lēmumiem, kas pieņemti saskaņā ar Konvenciju vai Konvencijas Kioto
protokolu. Sertificētas emisiju samazināšanas vienības piešķir saskaņā ar
Konvencijas Kioto protokola 12.pantu un lēmumiem, kas pieņemti saskaņā ar
Konvenciju vai Konvencijas Kioto protokolu. Šis punkts
attiecas uz sadales plānu, kuru izstrādā šā likuma 24.1 panta
piektās daļas 2. un 3.punktā noteiktajam periodam. |
|
|
|
papildināt trešo daļu ar 13.punktu šādā
redakcijā: 13) nosaka maksimālo emisiju samazināšanas
vienību un sertificētas emisiju samazināšanas vienību daudzumu, ko operatori
drīkst izmantot Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā, kā
procentuālo daļu no katrai iekārtai piešķirtā emisijas kvotu daudzuma.
Emisiju samazināšanas vienības piešķir saskaņā ar Konvencijas Kioto protokola
6.pantu un lēmumiem, kas pieņemti saskaņā ar Konvenciju vai Konvencijas Kioto
protokolu. Sertificētas emisiju samazināšanas vienības piešķir saskaņā ar
Konvencijas Kioto protokola 12.pantu un lēmumiem, kas pieņemti saskaņā ar
Konvenciju vai Konvencijas Kioto protokolu. Šis punkts attiecas uz sadales plānu, kuru
izstrādā šā likuma 24.1 panta piektās daļas 2. un 3.punktā
noteiktajam periodam. |
(4) Pēc tam, kad
sadales plānu apstiprinājis Ministru kabinets, Vides ministrija iesniedz to
apstiprināšanai Eiropas Komisijā. |
|
|
|
|
|
32.2 pants.
Emisijas kvotu sadale (1) Vides ministrija, izvērtējot arī
sabiedrības viedokli un ņemot vērā Eiropas Komisijas apstiprināto sadales
plānu, pieņem lēmumu par emisijas kvotu piešķiršanu operatoram, kurš saņēmis
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju. |
|
|
|
|
|
&
nbsp; |
|
7 |
Vides ministrs R.Vējonis32.2 pantā: papildināt ar 1.1daļu šādā
redakcijā: (11) Operatoram, kurš saņēmis
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju tām likuma 2.pielikumā minētajām
piesārņojošajām darbībām, kuru ražošanas jauda vai saražotais produkcijas
apjoms nepārsniedz šā likuma 2.pielikumā minētos rādītājus, emisijas kvotas
Vides ministrija piešķir pēc Eiropas Komisijas lēmuma par operatora
iekļaušanu Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā.; |
atbalstīt |
12.
32.2 pantā: papildināt pantu ar 1.1 daļu
šādā redakcijā: (11) Operatoram, kurš saņēmis
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju tām šā likuma 2.pielikumā minētajām
piesārņojošām darbībām, kuru ražošanas jauda vai saražotais produkcijas
apjoms nepārsniedz šā likuma 2.pielikumā minētos rādītājus, emisijas kvotas
Vides ministrija piešķir pēc Eiropas Komisijas lēmuma par operatora
iekļaušanu Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā.; |
(2) Emisijas kvota derīga tā perioda laikā,
uz kuru tā izsniegta. (3) Operators saņem emisijas kvotas
bez maksas. |
|
|
|
|
|
(4) Jaunai iekārtai, kas saņēmusi
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju pēc lēmuma pieņemšanas par emisijas
kvotu piešķiršanu attiecīgajam periodam, kā arī iekārtai, kurai pēc
izmaiņu ieviešanas darbībā saskaņā ar siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas
nosacījumiem atļauta lielāka siltumnīcefekta gāzu emisija, operators emisijas
kvotas var saņemt sadales plānā noteiktajā kārtībā. |
|
8 |
Vides ministrs R.Vējonisaizstāt 32.2 panta ceturtajā
daļā vārdus lēmuma pieņemšanas par emisijas kvotu piešķiršanu attiecīgajam
periodam ar vārdiem sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai un kas nav
iekļauta sadales plānā. |
atbalstīt |
aizstāt ceturtajā daļā vārdus lēmuma
pieņemšanas par emisijas kvotu piešķiršanu attiecīgajam periodam ar vārdiem
sadales plāna iesniegšanas Eiropas Komisijai un kas nav iekļauta sadales
plānā. |
(5) Latvijas Vides aģentūra
proporcionāli sadala attiecīgā perioda kopējo emisijas kvotu daudzumu katram
perioda gadam un pārskaita to uz operatora kontu siltumnīcefekta gāzu
emisijas vienību reģistrā (turpmāk arī emisijas reģistrs). (6) Latvijas Vides
aģentūra līdz katra gada 28.februārim sadala emisijas kvotas pa operatoru
kontiem emisijas reģistrā saskaņā ar šā panta pirmajā daļā minēto lēmumu par
emisijas kvotu piešķiršanu. |
|
|
|
|
|
32.3 pants.
Darbības ar emisijas kvotām (1) Operators katru gadu
nodod Latvijas Vides aģentūrai emisijas kvotas, kas atbilst iepriekšējā
kalendārajā gadā iekārtas emitētajam siltumnīcefekta gāzu daudzumam, kurš
pārbaudīts saskaņā ar šā likuma 45.panta septīto daļu un kuram ekvivalentu
emisijas kvotu daudzumu Latvijas Vides aģentūra anulē emisijas reģistrā. (2) Operators, kurš
nav nodevis šā panta pirmajā daļā minētās emisijas kvotas, maksā dabas
resursu nodokli normatīvajos aktos par dabas resursu nodokli noteiktajā apmērā
un kārtībā. Dabas resursu nodokļa samaksa neatbrīvo operatoru no attiecīgo
emisijas kvotu nodošanas. (3) Latvijas Vides
aģentūra katru gadu līdz 30.maijam apkopo informāciju par operatoriem, kuri
nav izpildījuši šā panta pirmās daļas nosacījumus. Šādos gadījumos
operatoriem tiek dotas ne mazāk kā 14 dienas rakstveida paskaidrojuma
iesniegšanai. Pēc šā paskaidrojuma izvērtēšanas Latvijas Vides aģentūra
pieņem lēmumu par minētās informācijas publicēšanu savā interneta mājas lapā
un laikrakstā Latvijas Vēstnesis. (4) Četrus mēnešus
pēc kārtējā perioda sākuma Latvijas Vides aģentūra anulē emisijas kvotas,
kurām beidzies derīguma termiņš un kuras nav nodotas atbilstoši šā likuma
noteikumiem par siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas nosacījumu izpildi. (5) Emisijas kvotas
īpašnieks var būt jebkura fiziskā vai juridiskā persona (turpmāk arī
persona). Persona, kurai pieder emisijas kvota, drīkst bez ierobežojumiem
nodot to citai personai. |
10. 32.3 pantā: |
|
|
|
13. 32.3 pantā: |
(6) Pēc
emisijas kvotu turētāja pieprasījuma Latvijas Vides aģentūra emisijas
reģistrā anulē attiecīgo emisijas kvotu daudzumu. |
aizstāt sestajā daļā vārdu turētāja ar
vārdu īpašnieka; |
|
|
|
aizstāt sestajā daļā vārdu turētāja ar
vārdu īpašnieka; |
(7)
Šā panta pirmās daļas nosacījumu izpildei Latvijā ir derīgas arī emisijas
kvotas, kuras izdevusi Eiropas Savienības dalībvalsts kompetentā institūcija
vai citas valsts kompetentā institūcija, ja attiecīgās valsts izsniegtās
emisijas kvotas ir atzinusi Eiropas Komisija. (8)
Persona nodrošina tai piešķirto emisijas kvotu, kā arī ar emisijas kvotām
veikto darbību uzskaiti atbilstoši grāmatvedību reglamentējošiem
normatīvajiem aktiem. |
|
|
|
|
|
(9) Ministru kabinets nosaka kārtību,
kādā emisijas kvotas tiek piešķirtas, uzkrātas, pārskaitītas, nodotas,
aizstātas un anulētas, kā arī kārtību, kādā īstenojama sadarbība ar Eiropas
Komisijas izveidoto Emisijas kvotu centrālo administratoru. |
izslēgt devītajā daļā
vārdus kā arī kārtību, kādā īstenojama sadarbība ar Eiropas Komisijas
izveidoto Emisijas kvotu centrālo administratoru. |
|
|
|
izslēgt devītajā daļā
vārdus kā arī kārtību, kādā īstenojama sadarbība ar Eiropas Komisijas
izveidoto Emisijas kvotu centrālo administratoru. |
|
11. 32.5 pantā: |
|
|
|
14. 32.5 pantā: |
32.5
pants. Iekārtu kopfondi (1)
Operatori, kuri veic šā likuma 2.pielikumā minēto piesārņojošo darbību un
vēlas izveidot iekārtu kopfondu šā likuma 24.1 panta piektajā daļā
minētajam pirmajam, otrajam vai abiem šiem periodiem, Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā un termiņā iesniedz Latvijas Vides aģentūrai pieteikumu
par kopfonda izveidi, norādot tajā kopfondā iekļaujamās iekārtas un periodu,
uz kuru vēlas izveidot kopfondu, kā arī apliecinot, ka kopfonda iekārtu
operatora pilnvarotā persona spēs izpildīt šā panta otrajā un trešajā daļā minētās
saistības. |
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa "šā likuma
2.pielikumā minēto" ar vārdiem "viena veida"; |
|
|
|
papildināt pirmo daļu pēc vārdiem un skaitļa šā likuma 2.pielikumā
minēto ar vārdiem viena veida; |
(2) Iekārtu operatora
pilnvarotajai personai: 1) piešķir visas kopfondā
apvienoto iekārtu emisijas kvotas; 2) neatļauj veikt turpmākus emisijas kvotu
pārskaitījumus, ja gada pārskats par kādu kopfondā apvienoto iekārtu nav
pārbaudīts un apstiprināts atbilstoši šā likuma 45.panta septītās daļas
prasībām. |
aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdu operatora
ar vārdu operatoru; |
|
|
|
aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdu operatora
ar vārdu operatoru; |
(3) Pilnvarotā
persona nodod Latvijas Vides aģentūrai emisijas kvotas, kas atbilst kopfondā
apvienoto iekārtu iepriekšējā kalendārajā gadā emitētajam siltumnīcefekta
gāzu daudzumam, kurš pārbaudīts saskaņā ar šā likuma 45.panta septīto daļu un
kuram ekvivalentu emisijas kvotu daudzumu Latvijas Vides aģentūra anulē
emisijas reģistrā. (4) Ja nav nodotas šā panta trešajā daļā
minētās emisijas kvotas, pilnvarotā persona maksā dabas resursu nodokli
normatīvajos aktos par dabas resursu nodokli noteiktajā apmērā un kārtībā.
Dabas resursu nodokļa samaksa neatbrīvo pilnvaroto personu no attiecīgo
emisijas kvotu nodošanas. Ja pilnvarotā persona nav nodevusi šā panta trešajā
daļā minētās emisijas kvotas, katrs kopfondā apvienotās iekārtas operators ir
atbildīgs par emisijas kvotu nodošanu Latvijas Vides aģentūrai un dabas
resursu nodokļa samaksu proporcionāli savām kopfondā nodotajām emisijas
kvotām. |
|
|
|
|
|
(5) Latvijas
Vides aģentūra katru gadu līdz 30.maijam apkopo informāciju par operatoriem,
kuri nav izpildījuši šā panta trešās daļas nosacījumus. Šādos gadījumos
operatoriem tiek dotas ne mazāk kā 14 dienas rakstveida paskaidrojuma
iesniegšanai. Pēc šā paskaidrojuma izvērtēšanas Latvijas Vides aģentūra
pieņem lēmumu par minētās informācijas publicēšanu savā interneta mājas lapā
un laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra katru gadu līdz 30.maijam apkopo informāciju par
kopfonda iekārtu operatoru pilnvarotajām personām, kuras nav izpildījušas šā
panta trešās daļas nosacījumus. Šādos gadījumos kopfonda iekārtu operatoru
pilnvarotajām personām tiek dotas ne mazāk kā 14 dienas rakstveida
paskaidrojuma iesniegšanai. Pēc šā paskaidrojuma izvērtēšanas Latvijas
Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pieņem lēmumu par minētās
informācijas publicēšanu aģentūras mājas lapā internetā un laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. |
|
|
|
izteikt piekto daļu šādā redakcijā: (5) Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra katru gadu līdz 30.maijam apkopo informāciju par
kopfonda iekārtu operatoru pilnvarotajām personām, kuras nav izpildījušas šā
panta trešās daļas nosacījumus. Šādos gadījumos kopfonda iekārtu operatoru
pilnvarotajām personām tiek dotas ne mazāk kā 14 dienas rakstveida
paskaidrojuma iesniegšanai. Pēc šā paskaidrojuma izvērtēšanas Latvijas
Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra pieņem lēmumu par minētās
informācijas publicēšanu aģentūras mājas lapā internetā un laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. |
(6) Latvijas
Vides aģentūra iesniedz apstiprināšanai Eiropas Komisijā pieteikumu par
kopfonda izveidošanu, norādot tajā kopfondā iekļaujamās iekārtas un periodu,
uz kuru vēlas veidot kopfondu. Kopfondu atļauts veidot tikai pēc tam, kad
Eiropas Komisija apstiprinājusi pieteikumu. (7) Ministru kabinets nosaka kārtību,
kādā tiek veidoti iekārtu kopfondi. |
|
|
|
|
|
45.pants. Operatora
veiktais monitorings (1) Operatora pienākums ir
regulāri kontrolēt emisiju apjomu, veikt monitoringu un sniegt informāciju
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. (2) Operatori, kuri veic A
kategorijas un B kategorijas darbības, saskaņā ar normatīvajos aktos un
atļaujā noteikto kārtību veic regulārus mērījumus un informē par tiem
reģionālo vides pārvaldi. (3) Operators veic
monitoringu saskaņā ar atļauju, kurā norādīti nosakāmie parametri, paraugu
ņemšanas vietas, mērījumu biežums un metodes, datu apkopošanas un
uzglabāšanas veids. (4) Operators nekavējoties
informē attiecīgās institūcijas: 1) ja piesārņojošas
darbības dēļ ir radušies vai var rasties draudi cilvēku dzīvībai, veselībai
vai videi; 2) avārijas vai tās draudu
gadījumā. (5) Monitoringa dati ir pieejami
atļaujas izsniedzējam, kontroles institūcijām, attiecīgajai pašvaldībai un
sabiedrībai. (6) A kategorijas un B
kategorijas darbības veicēji sastāda gada pārskatu par monitoringa
rezultātiem un nosūta to atļaujas izsniedzējam un attiecīgajai pašvaldībai.
Gada pārskats ir pieejams kontroles institūcijām un sabiedrībai. |
|
|
|
|
|
(7) Šā
likuma 2.pielikumā minēto piesārņojošo darbību veicēji sagatavo ikgadējo
pārskatu par siltumnīcefekta gāzu emisiju. Šo pārskatu pārbauda un apstiprina Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā. Ikgadējo pārskatu un ziņojumu par pārbaudes
rezultātiem nosūta siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas izsniedzējam un
Latvijas Vides aģentūrai. Ikgadējais pārskats ir pieejams kontroles
institūcijām un sabiedrībai. |
12. Papildināt
45.panta septīto daļu pēc vārda veicēji ar vārdiem kā arī operatori, kas
saņēmuši siltumnīcefekta gāzu atļauju tām šā likuma 2.pielikumā minētajām
piesārņojošām darbībām, kuru ražošanas jauda vai saražotais produkcijas
apjoms nepārsniedz šā likuma 2.pielikumā minētos rādītājus. |
|
|
Redakc. preciz. |
15. Papildināt
45.panta septīto daļu pēc vārda veicēji ar vārdiem kā arī operatori, kas
saņēmuši siltumnīcefekta gāzu emisijas atļauju tām šā likuma
2.pielikumā minētajām piesārņojošām darbībām, kuru ražošanas jauda vai
saražotais produkcijas apjoms nepārsniedz šā likuma 2.pielikumā minētos
rādītājus. |
(8) Operators,
kura ikgadējais pārskats līdz katra gada 31.martam nav pārbaudīts šā panta
septītajā daļā minētajā kārtībā vai ir atzīts par neatbilstošu, nevar veikt
šā likuma 32.3 pantā minētās darbības ar emisijas kvotām,
līdz tā ikgadējais pārskats tiek pārbaudīts vai papildināts. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 18.12.2003. likumu) |
|
|
|
|
|
48.pants. Ietekmes uz vidi
novērtējuma valsts birojs Ietekmes uz vidi novērtējuma
valsts birojs: 1) izskata iesniegumus par
reģionālo vides pārvalžu lēmumiem, kuri attiecas uz atļauju izsniegšanu un
atļauju nosacījumiem, piesārņoto vai potenciāli piesārņoto vietu izpēti,
sanāciju un izpētes vai sanācijas izdevumu segšanu vai sadalījumu; |
|
|
|
|
|
2)
saskaņojot ar Vides ministriju, informē citas valstis par atļaujas pieteikumu
gadījumos, kad iespējama piesārņojuma pārrobežu pārnese; |
13. Aizstāt
48.panta 2.punktā vārdus par atļaujas pieteikumu ar vārdiem par iesniegumu
atļaujas saņemšanai. |
|
|
|
16. Aizstāt
48.panta 2.punktā vārdus par atļaujas pieteikumu ar vārdiem par iesniegumu
atļaujas saņemšanai. |
3)
izveido un uztur datu bāzi par labākajiem pieejamiem tehniskajiem paņēmieniem
attiecīgajā jomā un informē par tiem reģionālās vides pārvaldes, kā arī šajā
jautājumā sniedz konsultācijas uzņēmējiem un organizē mācības; 4)
izveido un uztur izsniegto atļauju reģistru, kas bez maksas ir pieejams
jebkurai fiziskajai vai juridiskajai persona (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 18.12.2003. likumu) |
|
|
|
|
|
49.pants. Likuma izpildes
kontrole Šajā likumā noteikto
prasību izpildi kontrolē vides valsts inspektori, kuri pārbauda: 1) vai operators ir
saņēmis nepieciešamo atļauju, bet, ja tiek veikta C kategorijas darbība, ir
iesniedzis pieteikumu par šo darbību; 2) piesārņojošas darbības
atbilstību šā likuma II nodaļā noteiktajām prasībām; 3) atļaujas nosacījumu
ievērošanu; 4) vides kvalitātes
normatīvu un Ministru kabineta noteikumu ievērošanu; 5) piesārņotu vai potenciāli piesārņotu
vietu izpētes uzdevumu, piesārņotu vietu sanācijas uzdevumu un programmu
izpildi. |
|
|
|
|
|
|
14. 49.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: Trokšņa robežlielumu ievērošanu kontrolē
Valsts sanitārā inspekcija, kā arī attiecīgās pašvaldības institūcijas, kurām
pašvaldība ir deleģējusi minēto funkciju.; uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo
daļu. |
|
|
|
17. 49.pantā: papildināt pantu ar otro daļu šādā
redakcijā: (2) Trokšņa robežlielumu ievērošanu
kontrolē Valsts sanitārā inspekcija, kā arī attiecīgās pašvaldības
institūcijas, kurām pašvaldība ir deleģējusi minēto funkciju.; uzskatīt līdzšinējo panta tekstu par pirmo
daļu. |
|
15. 50.pantā: |
|
|
|
18. 50.pantā: |
50.pants.
Lēmuma apstrīdēšana (1) Reģionālās
vides pārvaldes pieņemto lēmumu par A vai B kategorijas atļaujas izsniegšanu
vai atsevišķus atļaujas nosacījumus operators vai fiziskā vai juridiskā
persona, arī sabiedriskā organizācija, mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās
dienas var apstrīdēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā. |
aizstāt pirmajā daļā vārdus par A vai
B kategorijas atļaujas izsniegšanu vai atsevišķus atļaujas nosacījumus
ar vārdiem attiecībā uz atļaujām A vai B kategorijas piesārņojošu
darbību veikšanai; |
|
|
|
aizstāt pirmajā daļā vārdus par A vai
B kategorijas atļaujas izsniegšanu vai atsevišķus atļaujas nosacījumus
ar vārdiem attiecībā uz atļaujām A vai B kategorijas piesārņojošu
darbību veikšanai; |
(2) Ikviena
persona var vērsties ar iesniegumu Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā
arī tad, ja netiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā
uz sabiedrības līdzdalības tiesībām un tiesībām uz informāciju. Iesniegumu
var iesniegt visā lēmuma pieņemšanas procesa laikā vai mēneša laikā no
reģionālās vides pārvaldes lēmuma spēkā stāšanās dienas. |
aizstāt otrajā daļā vārdus un tiesībām uz
ar vārdiem vai tiesībām uz vides; |
|
|
|
aizstāt otrajā daļā vārdus un tiesībām uz
ar vārdiem vai tiesībām uz vides; |
(3) Ja
saskaņā ar A vai B kategorijas atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai
turpināt tādu piesārņojošu darbību, kura var apdraudēt cilvēku dzīvību vai
būtiski negatīvi ietekmēt cilvēku veselību, īpašumu vai vidi, lēmumu par
izsniegtās atļaujas nosacījumiem var apstrīdēt jebkurā laikā, kamēr ir spēkā
attiecīgās atļaujas nosacījumi. |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja saskaņā ar A vai B kategorijas
atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai turpināt tādu piesārņojošu
darbību, kura var apdraudēt cilvēka dzīvību vai būtiski negatīvi ietekmēt
cilvēku veselību vai vidi, atļaujas nosacījumus var apstrīdēt jebkurā laikā,
kamēr ir spēkā attiecīgā atļauja. |
9 |
Vides ministrs R.Vējonis 50.pantā: papildināt trešo daļu ar jaunu otro teikumu
šādā redakcijā: Lēmuma apstrīdēšana neaptur atļaujas darbību. |
atbalstīt |
izteikt trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja saskaņā ar A vai B kategorijas
atļaujas nosacījumiem ir iespējams uzsākt vai turpināt tādu piesārņojošu
darbību, kura var apdraudēt cilvēka dzīvību vai būtiski negatīvi ietekmēt
cilvēku veselību vai vidi, atļaujas nosacījumus var apstrīdēt jebkurā laikā,
kamēr ir spēkā attiecīgā atļauja. Lēmuma apstrīdēšana neaptur atļaujas darbību.; |
(4)
Ja lēmums tiek apstrīdēts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojā šā panta
pirmajā un otrajā daļā noteiktajā termiņā, attiecīgās atļaujas darbība tiek
apturēta līdz iesnieguma izskatīšanai. |
|
10 |
Vides ministrs R.Vējonispapildināt 50.panta ceturto daļu ar jaunu
otro teikumu šādā redakcijā: Gadījumā
ja atļaujas darbības apturēšana var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz vidi,
Vides pārraudzības valsts birojs pieņem lēmumu neapturēt atļaujas darbību.;
|
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt ceturto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Ja atļaujas darbības apturēšana var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz
vidi, Vides pārraudzības valsts birojs pieņem lēmumu neapturēt atļaujas
darbību.;
|
(5) Ja
lēmums par tādas jau esošas iekārtas darbību, kurai nepieciešams pagarināt A
vai B kategorijas atļaujas termiņu vai vajadzīga cita veida atļauja, tiek
apstrīdēts, iekārtas darbība netiek apturēta, izņemot gadījumu, kad uzņēmuma
darbība tiek apturēta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. (6) Fiziskā
vai juridiskā persona, kuras veselību, drošību vai īpašumu var ietekmēt
reģionālās vides pārvaldes pieņemtais lēmums par piesārņotas vai potenciāli
piesārņotas vietas izpētes vai sanācijas nepieciešamību vai par pētījuma vai
sanācijas izdevumu segšanu, mēneša laikā no dienas, kad tā uzzinājusi par
lēmuma pieņemšanu, var to apstrīdēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts
birojā. |
|
|
|
|
|
(7) Ja
saskaņā ar šā panta sesto daļu reģionālās vides pārvaldes lēmums tiek
apstrīdēts, tā izpilde tiek apturēta līdz iesnieguma izskatīšanai. |
|
11 |
Vides ministrs R.Vējonispapildināt 50.panta septīto daļu ar jaunu
otro teikumu šādā redakcijā: Gadījumā ja lēmuma darbības
apturēšana var radīt būtisku negatīvu ietekmi uz vidi, Vides pārraudzības
valsts birojs neaptur lēmuma darbību.; |
atbalstīt Redakc. preciz. |
papildināt septīto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Ja lēmuma darbības apturēšana var radīt
būtisku negatīvu ietekmi uz vidi, Vides pārraudzības valsts birojs neaptur
lēmuma darbību.; |
(8) Lēmumu, kas saistīts ar
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas izsniegšanu, persona, kuru šis lēmums
var ietekmēt, ir tiesīga apstrīdēt Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts
birojā. (9) Šā panta astotajā daļā minētos
lēmumus, kas pieņemti, neievērojot šajā likumā noteiktās sabiedrības
līdzdalības tiesības un tiesības uz informāciju, vai pieņemti, neizvērtējot
lēmuma pieņemšanas procesā iesniegtos sabiedrības priekšlikumus, var
apstrīdēt ikviena persona. |
|
12 |
Vides ministrs R.Vējonispapildināt 50.panta astoto daļu ar jaunu
otro teikumu šādā redakcijā: Lēmuma apstrīdēšana neaptur
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas darbību.. |
atbalstīt |
papildināt astoto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Lēmuma apstrīdēšana neaptur
siltumnīcefekta gāzu emisijas atļaujas darbību. |
51.pants.
Iesniegumu izskatīšana (1) Ietekmes
uz vidi novērtējuma valsts birojs, izskatījis iesniegumu, izlemj, vai par
piesārņojošu darbību ir nepieciešama papildu informācija no reģionālās vides
pārvaldes. |
|
|
|
|
|
(2)
Ja lēmuma pieņemšanai vajadzīga papildu informācija, attiecīgā reģionālā
vides pārvalde uzdod operatoram sagatavot nepieciešamos materiālus. Šādā
gadījumā jautājums atkārtoti izskatāms ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no
iesnieguma iesniegšanas dienas. |
16. Izteikt 51.panta otro daļu šādā
redakcijā: (2) Ja
lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija, Vides pārraudzības
valsts birojs pieprasa nepieciešamos materiālus un var pagarināt lēmuma
pieņemšanas termiņu uz laiku, kas nepārsniedz četrus mēnešus no iesnieguma
iesniegšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam. |
|
|
|
19. 51.pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja
lēmuma pieņemšanai nepieciešama papildu informācija, Vides pārraudzības
valsts birojs pieprasa nepieciešamos materiālus un var pagarināt lēmuma
pieņemšanas termiņu uz laiku, kas nepārsniedz četrus mēnešus no iesnieguma
iesniegšanas dienas, par to paziņojot iesniedzējam.; |
(3)
Reģionālā vides pārvalde var pagarināt atļaujas termiņu, ja tas ir beidzies,
bet jaunas atļaujas izsniegšana aizkavējusies apstrīdēšanas dēļ. (4)
Ja Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs secina, ka saskaņā ar izsniegto
A vai B kategorijas atļauju netiek garantēta cilvēku dzīvības, veselības vai
vides drošība vai nav ņemtas vērā šajā likumā un citos normatīvajos aktos
noteiktās prasības, tas pieņem lēmumu atcelt reģionālās vides pārvaldes
lēmumu par attiecīgās atļaujas izsniegšanu vai atcelt daļu no atļaujas
nosacījumiem, kā arī uzdod reģionālajai vides pārvaldei izsniegt jaunu
atļauju vai mainīt atļaujas nosacījumus. (41)
Sabiedrības līdzdalības tiesību pārkāpuma gadījumā Ietekmes uz vidi
novērtējuma valsts birojs uzdod noteiktā termiņā novērst pārkāpumu un līdz
pārkāpuma novēršanai aptur reģionālās vides pārvaldes lēmuma pieņemšanas
procesu vai, ja lēmums jau pieņemts, lemj par nepieciešamību to atcelt vai
apturēt līdz pārkāpuma novēršanai un nosūta savu lēmumu iesniedzējam,
operatoram un reģionālajai vides pārvaldei. (5) Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts
biroja pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā likumā noteiktajā kārtībā. |
|
13 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt 51. panta piekto daļu ar jaunu
otro teikumu šādā redakcijā: Pieteikums tiesā neaptur administratīvā akta
darbību. |
atbalstīt |
papildināt piekto daļu ar teikumu šādā
redakcijā: Pieteikums tiesai neaptur administratīvā
akta darbību. |
Pārejas noteikumi
1. Šā likuma 22., 23. un 24.pants, kā arī V
nodaļas nosacījumi stājas spēkā: 1) attiecībā uz esošajām B kategorijas
darbībām saskaņā ar Ministru kabineta noteiktu grafiku līdz 2007.gada
1.janvārim; 2) attiecībā uz jaunām B kategorijas
darbībām 2003.gada 1.janvārī. 2. Attiecībā uz iekārtām, kurās veic
atkritumu sadedzināšanu, par esošām uzskata tādas iekārtas, kuru darbībai
visas normatīvajos aktos noteiktās atļaujas tiek saņemtas līdz 2002.gada
28.decembrim un kuras uzsāk darbību ne vēlāk kā 2004.gada 28.decembrī. 3. Ministru kabinets līdz 2002.gada
1.janvārim izdod šādus noteikumus: 1) par B kategorijas un C kategorijas
piesārņojošām darbībām, to pieteikšanu un B kategorijas atļauju izsniegšanu; 2) par notekūdeņu emisijas robežvērtībām,
par aizliegumu emitēt noteiktas piesārņojošas vielas ūdens vidē un par īpaši
jutīgām teritorijām, uz kurām attiecas paaugstinātas prasības pilsētu
notekūdeņu attīrīšanai; 3) par virszemes ūdens un pazemes ūdens
kvalitāti; 4) par ūdens un augsnes aizsardzību no
lauksaimnieciskas darbības izraisīta piesārņojuma ar nitrātiem un par īpaši
jutīgām teritorijām, uz kurām attiecas paaugstinātas prasības aizsardzībai no
piesārņojuma ar nitrātiem. 4. Ministru kabinets līdz 2003.gada
1.janvārim izdod šādus noteikumus: 1) par trokšņa emisiju no iekārtām, kuras
izmanto ārpus telpām; 2) par kārtību, kādā novēršama, ierobežojama
un kontrolējama gaisu piesārņojošu vielu emisija no stacionārajiem
piesārņojuma avotiem; 3) par augsnes kvalitātes normatīviem; 4) par satiksmē neizmantojamo pārvietojamo
mehānismu iekšdedzes dzinēju radīto piesārņojošu vielu emisiju; 5) par azbesta un azbesta izstrādājumu
ražošanas radīto piesārņojumu; 6) par operatora veiktā monitoringa kārtību
un piesārņojošu vielu reģistra izveidi un tā informācijas pieejamību
sabiedrībai; 7) par atkritumu sadedzināšanai un atkritumu
sadedzināšanas iekārtām izvirzāmajām prasībām. |
|
|
|
|
|
5. Ministru kabinets divu gadu laikā no
jutīgo teritoriju noteikšanas dienas izdod noteikumus par rīcības programmu
ūdens piesārņojuma ar nitrātiem samazināšanai vai novēršanai īpaši jutīgajās
teritorijās, uz kurām attiecas paaugstinātas prasības ūdens un augsnes
aizsardzībai no piesārņojuma ar nitrātiem. 6. Piesārņotu un potenciāli piesārņotu
vietu apzināšanu un sākotnējo izvērtēšanu veic līdz 2004.gada 31.decembrim. (18.12.2003. likuma redakcijā) 7. Atļaujas esošajām A kategorijas darbībām
pieprasāmas saskaņā ar Ministru kabineta noteiktu grafiku līdz 2007.gada
1.oktobrim. 8. Šā likuma 31.panta pirmās daļas 3.1 punkts
stājas spēkā vienlaikus ar ūdens apsaimniekošanas likumu. (2002.gada 20.jūnija likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 25.07.2002.) 9. Šā likuma 11.panta otrās daļas
8.punktā, 18.1 panta trešajā daļā un 24.2 panta otrajā
daļā minētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2004.gada 1.jūnijam. (18.12.2003. likuma redakcijā) 10. Šā likuma 18.1 panta
pirmajā un otrajā daļā minētās trokšņa stratēģiskās kartes, kas ataino
iepriekšējā gada trokšņa mērījumus attiecīgajās teritorijās, aglomerācijām ar
vairāk nekā 250 000 iedzīvotāju, autoceļiem, uz kuriem satiksmes
intensitāte ir vairāk nekā seši miljoni transportlīdzekļu gadā, dzelzceļa
līnijām, uz kurām satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 60 000 vilcienu
sastāvu gadā, un lidostām, kurās satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 50 000
gaisakuģu gadā, izstrādā līdz 2007.gada 30.martam, bet rīcības plānus trokšņa
samazināšanai līdz 2008.gada 30.aprīlim. (18.12.2003. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
11. Šā likuma 18.1 panta
pirmajā un otrajā daļā minētās trokšņa stratēģiskās kartes, kas ataino
iepriekšējā gada trokšņa mērījumus attiecīgajās teritorijās, aglomerācijām ar
vairāk nekā 100 000 iedzīvotāju, autoceļiem, uz kuriem satiksmes
intensitāte ir vairāk nekā trīs miljoni transportlīdzekļu gadā, un dzelzceļa
līnijām, uz kurām satiksmes intensitāte ir vairāk nekā 30 000 vilcienu
sastāvu gadā, izstrādā līdz 2012.gada 30.martam, bet rīcības plānus trokšņa
samazināšanai līdz 2013.gada 30.aprīlim. (18.12.2003. likuma redakcijā) 12. Ministru kabinets līdz 2004.gada
30.jūnijam apstiprina emisijas kvotu sadales plānu šā likuma 24.1
panta piektās daļas 1.punktā noteiktajam periodam, bet katram nākamajam 24.1
panta piektajā daļā minētajam periodam vismaz 19 mēnešus pirms attiecīgā
perioda. (18.12.2003. likuma redakcijā) 13. Vides ministrija pieņem lēmumu par
emisijas kvotu piešķiršanu šā likuma 24.1 panta piektās
daļas 1.punktā noteiktajam periodam līdz 2004.gada 1.decembrim, bet katram
nākamajam 24.1 panta piektajā daļā minētajam periodam vismaz 13
mēnešus pirms attiecīgā perioda. (18.12.2003. likuma redakcijā) 14. Šā likuma 32.2 panta
piektās un sestās daļas izpildi Latvijas Vides aģentūra uzsāk ar 2005.gada
1.janvāri. (18.12.2003. likuma redakcijā) 15. Ministru kabinets līdz 2004.gada
1.augustam izdod šā likuma 24.1 panta trešajā un septītajā
daļā, 32.3 panta devītajā daļā, 32.5 panta
septītajā daļā un 45.panta septītajā daļā minētos noteikumus. (18.12.2003. likuma redakcijā) 16. Šā likuma 32.1 panta
ceturtā daļa, 32.5 panta sestā daļa, 32.6 panta
otrā daļa un 32.8 pants stājas spēkā 2004.gada 1.maijā. (18.12.2003. likuma redakcijā) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. Papildināt
pārejas noteikumus ar 17.punktu šādā redakcijā: 17. Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.janvārim izdod šā likuma 11.panta otrās daļas 10.
un 11.punktā minētos noteikumus, bet līdz 2006.gada 1.jūlijam šā likuma
11.panta otrās daļas 9.punktā minētos noteikumus. |
14 |
Vides ministrs R.VējonisIzteikt likuma
pārejas noteikumu 17.punktu šādā redakcijā: 17. Ministru kabinets līdz 2005.gada
1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrās daļas 12.punktā minētos
noteikumus, bet līdz 2006.gada 1.jūlijam šā likuma 11.panta otrās daļas 9., 10.,
11. un 13.punktā minētos noteikumus. |
atbalstīt |
20. Papildināt pārejas noteikumus ar
17. un 18.punktu šādā redakcijā: 17. Ministru kabinets līdz 2005.gada
1.novembrim izdod šā likuma 11.panta otrās daļas 12.punktā minētos
noteikumus, bet līdz 2006.gada 1.jūlijam šā likuma 11.panta otrās daļas 9.,
10., 11. un 13.punktā minētos noteikumus. |
|
|
15 |
Vides ministrs R.Vējonis Papildināt likuma pārejas noteikumus ar jaunu 18.punktu šādā
redakcijā: 18. Ministru kabinets līdz 2006.gada
1.janvārim izdod šā likuma 12.panta (2)1 daļā minētos noteikumus. |
atbalstīt |
18. Ministru kabinets līdz 2006.gada
1.janvārim izdod šā likuma 12.panta 2.1 daļā minētos noteikumus. |
Informatīva atsauce uz
Eiropas Savienības direktīvām (Atsauce 18.12.2003.
likuma redakcijā) Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no direktīvām 96/61/EC, 2003/35/EC, 91/676/EEC un 2002/49/EC, 2003/87/EC. |
18. Izteikt informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes
1991.gada 12.decembra direktīvas 91/676/EEK attiecībā uz ūdeņu aizsardzību
pret piesārņojumu, ko rada lauksaimnieciskas izcelsmes nitrāti; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes
1996.gada 24.septembra direktīvas 96/61/EK par piesārņojuma integrētu
novēršanu un kontroli; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 25.jūnija direktīvas 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un
pārvaldību; 4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2003.gada 26.maija direktīvas 2003/35/EK, ar ko paredz sabiedrības līdzdalību
ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un attiecībā uz sabiedrības
līdzdalību un iespēju griezties tiesu iestādēs un groza Padomes direktīvas
85/337/EEK un 96/61/EK; |
|
|
|
21. Izteikt informatīvo atsauci uz
Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā: Informatīva
atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet
no: 1) Eiropas Parlamenta un Padomes
1991.gada 12.decembra direktīvas 91/676/EEK attiecībā uz ūdeņu aizsardzību
pret piesārņojumu, ko rada lauksaimnieciskas izcelsmes nitrāti; 2) Eiropas Parlamenta un Padomes
1996.gada 24.septembra direktīvas 96/61/EK par piesārņojuma integrētu
novēršanu un kontroli; 3) Eiropas Parlamenta un Padomes
2002.gada 25.jūnija direktīvas 2002/49/EK par vides trokšņa novērtēšanu un
pārvaldību; 4) Eiropas Parlamenta un Padomes
2003.gada 26.maija direktīvas 2003/35/EK, ar ko paredz sabiedrības līdzdalību
ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un attiecībā uz sabiedrības
līdzdalību un iespēju griezties tiesu iestādēs un groza Padomes direktīvas
85/337/EEK un 96/61/EK; |
|
5) Eiropas Parlamenta un Padomes
2003.gada 13.oktobra direktīvas 2003/87/EK, ar kuru nosaka sistēmu
siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas kvotu tirdzniecībai Kopienā un
groza Padomes direktīvu 96/61/EK; 6) Eiropas Parlamenta un Padomes
2004.gada 27.oktobra direktīvas 2004/101/EK, ar ko groza direktīvu
2003/87/EK, ar kuru izveido siltumnīcefekta gāzu emisijas kvotu tirdzniecības
sistēmu Kopienā, ņemot vērā Kioto protokola projekta mehānismus. |
|
|
|
5) Eiropas Parlamenta un Padomes
2003.gada 13.oktobra direktīvas 2003/87/EK, ar kuru nosaka sistēmu
siltumnīcas efektu izraisošo gāzu emisijas kvotu tirdzniecībai Kopienā un
groza Padomes direktīvu 96/61/EK; 6) Eiropas Parlamenta un Padomes
2004.gada 27.oktobra direktīvas 2004/101/EK, ar ko groza direktīvu
2003/87/EK, ar kuru izveido siltumnīcefekta gāzu emisijas kvotu tirdzniecības
sistēmu Kopienā, ņemot vērā Kioto protokola projekta mehānismus; |
|
|
16 |
Vides ministrs R.VējonisPapildināt Informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar jaunu 7.punktu šādā redakcijā: 7) Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva
(2004.gada 21.aprīlis) 2004/42/EK, ar ko ierobežo gaistošo organisko
savienojumu emisijas, kuras rada organisko šķīdinātāju izmantošana noteiktās
krāsās, lakās un transportlīdzekļu galīgās apdares materiālos, un ar ko groza
Direktīvu 1999/13/EK. |
atbalstīt Redakc. preciz. |
7) Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 21.aprīļa direktīvas
2004/42/EK, ar ko ierobežo gaistošo organisko savienojumu emisijas, kuras
rada organisko šķīdinātāju izmantošana noteiktās krāsās, lakās un
transportlīdzekļu galīgās apdares materiālos, un ar ko groza direktīvu
1999/13/EK. |