Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Vispārējo
latviešu Dziesmu un deju svētku likums
(reģ.nr.1005)
Saeimā pirmajā lasījumā pieņemtā likumprojekta
redakcija |
Pr. nr. |
Priekšlikumi otrajam lasījumam (30) |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Atbildīgās komisijas sagatavotā otrā lasījuma
redakcija |
Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku likums |
1. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Ābiķis Likumprojekta nosaukumu
izteikt šādā redakcijā: Dziesmu un deju svētku likums. |
Atbalstīts |
Dziesmu un deju svētku likums |
1.
pants. Likuma mērķis Šī likuma mērķis ir vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku kā unikālas Latvijas kultūras sastāvdaļas
saglabāšana. |
2. 3. 4. |
Kultūras ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Ābiķis
Izteikt likumprojekta 1.pantu
šādā redakcijā: 1.pants. Likuma mērķis Šī likuma mērķis ir vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku kā
unikālas Latvijas kultūras tradīcijas saglabāšana un tālāk nodošana nākamajām
paaudzēm. Juridiskais birojsLikumprojekta 1.panta tekstu izteikt šādā redakcijā: Šā likuma mērķis ir Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku
(turpmāk Dziesmu svētki) kā unikālas
Latvijas kultūras sastāvdaļas saglabāšana un attīstīšana. Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 1.pantu
šādā redakcijā: 1.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir latviešu
dziesmu un deju svētku kā unikālas Latvijas kultūras tradīcijas saglabāšana
un tālāk nodošana nākamajām paaudzēm. |
Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.4 Neatbalstīts Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
1.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir latviešu
dziesmu un deju svētkus kā unikālu Latvijas kultūras tradīciju saglabāt un
nodot tālāk nākamajām paaudzēm. |
2.
pants. Likuma uzdevums Likuma uzdevums ir: 1) svētku cikliskā procesa
nodrošināšana; 2) valsts un pašvaldību finansiālās
un organizatoriskās atbildības noteikšana; 3) starp svētku sagatavošanās
procesa finansēšana. |
5. 6. 7. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.ĀbiķisIzteikt 2.panta 1.punktu šādā redakcijā : 1) svētku cikliskā procesa
nepārtrauktības nodrošināšana. Juridiskais birojsLikumprojekta 2.panta tekstu izteikt šādā redakcijā: Šā likuma uzdevums ir: 1) Dziesmu svētku cikliskas norises nodrošināšana; 2) Dziesmu svētku sagatavošanas
procesa nodrošināšana; 3) valsts un pašvaldību finansiālās un organizatoriskās atbildības noteikšana. Atbildīgā komisija Likumprojekta 2.panta tekstu
izteikt šādā redakcijā: Šā likuma uzdevums ir: 1) svētku cikliskā procesa
nepārtrauktības nodrošināšana;
2) Dziesmu svētku sagatavošanas
procesa nodrošināšana; 3) valsts un pašvaldību finansiālās
un organizatoriskās atbildības noteikšana. |
Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.7 Daļēji atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.7 Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
2. pants. Likuma uzdevums Šā likuma uzdevums ir: 1) nodrošināt svētku cikliskā procesa nepārtrauktību; 2) nodrošināt dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesu; 3) noteikt attiecīgo valsts un pašvaldību finansiālo un
organizatorisko atbildību. |
3. pants. Vispārējie latviešu dziesmu un deju svētki
kā kultūras vērtība Vispārējie latviešu Dziesmu un
deju svētki ir unikāla Latvijas kultūras iezīme un nacionālās identitātes
sastāvdaļa. Kopā ar Lietuvas un Igaunijas dziesmu svētkiem tie kā nozīmīga
pasaules kultūras vērtība 2003. gadā pasludināti par UNESCO Cilvēces mutvārdu
un nemateriālās kultūras meistardarbu. |
8. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.Ābiķis Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: 3. pants. Dziesmu un deju
svētki kā nacionāla vērtība (1) Dziesmu un deju svētki ir
unikāla Latvijas kultūras tradīcija un nacionālās identitātes sastāvdaļa. Dziesmu un deju svētki veicina
iedzīvotāju, īpaši jauniešu, izglītošanos un pilsonisko audzināšanu. Dziesmu
un deju svētku tradīcija kā process izpaužas kā nozīmīga iedzīvotāju sociālās
līdzdalības un sabiedrības integrācijas forma. Tradīcija, izveidojusi atzarus
Ziemeļvalstu un Baltijas valstu dziesmu svētku un Baltijas studentu dziesmu
svētku formās, veicina starpkultūru dialogu un valstu sadarbību Baltijas
jūras reģionā. (2) Kopā ar Lietuvas un
Igaunijas dziesmu un deju svētkiem tos kā nozīmīgu pasaules kultūras vērtību
2003. gadā UNESCO pasludināja par Cilvēces mutvārdu un nemateriālā kultūras mantojuma
meistardarbu. |
Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
3. pants. Dziesmu un deju svētki kā nacionāla
vērtība (1) Dziesmu un deju svētki ir
unikāla Latvijas kultūras tradīcija un nacionālās identitātes sastāvdaļa. Dziesmu un deju svētki veicina
iedzīvotāju, īpaši jauniešu, izglītošanos un pilsonisko audzināšanu. Dziesmu
un deju svētku tradīcija procesuāli izpaužas kā nozīmīga sociālās līdzdalības
un sabiedrības integrācijas forma. Šī tradīcija, kuras atzari ir Ziemeļvalstu
un Baltijas valstu dziesmu svētki un Baltijas studentu dziesmu svētki,
veicina starpkultūru dialogu un valstu sadarbību Baltijas jūras reģionā. (2) Latvijas Dziesmu un deju
svētkus kopā ar Lietuvas un Igaunijas dziesmu un deju svētkiem kā nozīmīgu
pasaules kultūras vērtību UNESCO 2003.gadā pasludināja par cilvēces mutvārdu
un nemateriālā kultūras mantojuma meistardarbu. |
4. pants. Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētki 1) Svētki notiek reizi piecos
gados starplaikā starp Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem; 2) Svētki ir Vispārējo latviešu
Dziesmu un deju svētku sagatavošanās procesa neatņemama sastāvdaļa; 3) Svētku dalībnieki ir topošie
Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku tradīciju turpinātāji. |
9. 10. |
Kultūras ministrijas
parlamentārais sekretārs Dz.Ābiķis
Izslēgt likumprojekta 4.pantu. Juridiskais birojsLikumprojekta 4. pantu izteikt kā 6. pantu šādā redakcijā: 6. pants. Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētki (1) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki ir Dziesmu svētku
sagatavošanas procesa neatņemama sastāvdaļa, to dalībnieki ir topošie Dziesmu
svētku tradīciju turpinātāji. (2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki notiek reizi piecos
gados starplaikā starp Dziesmu svētkiem. (3) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku koncerti, koru un orķestru
kopmēģinājumi notiek Rīgā, Mežaparka Lielajā estrādē. |
Atbalstīts Neatbalstīts |
|
|
11. |
Atbildīgā komisija
Papildināt likumprojektu ar jaunu
4.pantu: 4.pants. Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma (1)
Dziesmu un deju svētku cikliskā procesa nepārtrauktības nodrošināšanai un
svētku norises savlaicīgai sagatavošanai tiek izstrādāta un Ministru kabinetā
apstiprināta Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma. (2) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma tiek izstrādāta pieciem gadiem laika posmam no vieniem Vispārējiem
latviešu Dziesmu un deju svētkiem līdz nākamajiem. |
Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
4.pants. Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma (1) Lai nodrošinātu Dziesmu un deju svētku cikliskā procesa
nepārtrauktību un savlaicīgi sagatavotu svētku norisi, tiek izstrādāta un
Ministru kabinetā apstiprināta Dziesmu
un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma. (2) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma tiek izstrādāta pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. |
5. pants. Dziesmu un deju svētku periodiskums (1) Vispārējie latviešu Dziesmu
un deju svētki (turpmāk tekstā Dziesmu svētki) notiek reizi piecos gados. (2) Starplaikā starp Dziesmu svētkiem notiek: 1) koncertrepertuāra sagatavošana; 2) koru, tautas deju kopu
(kolektīvu), pūtēju orķestru skates; 3) diriģentu un vadītāju semināri; 4) novadu, rajonu Dziesmu un
deju, tautas mūzikas svētki; 5) Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētki. |
12. 13. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.ĀbiķisLikumprojekta 5.pantu izteikt šādā redakcijā: 5. pants. Dziesmu un deju svētku periodiskums (1) Dziesmu un deju svētku tradīciju veido 1.1. Vispārējie latviešu
Dziesmu un deju svētki (turpmāk tekstā Dziesmu svētki), kas notiek reizi
piecos gados. 1.2. Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētki, kas notiek reizi piecos gados. (2) Starplaikā starp Dziesmu svētkiem notiek: 1) amatierkolektīvu darbība; 2) repertuāra sagatavošana; 3) koru, tautas deju, folkloras
un tautas mūzikas kopu (kolektīvu), pūtēju orķestru skates un tautas lietišķās
mākslas studiju izstādes; 4) diriģentu un vadītāju
semināri; 5) novadu, rajonu Dziesmu un
deju, tautas mūzikas svētki; 6) jaunrades pasākumi un
iniciatīvas. Atbildīgā komisijaLikumprojekta 5.pantu izteikt šādā redakcijā: 5.pants. Dziesmu un deju svētki un to periodiskums (1) Dziesmu un deju svētku tradīciju veido: 1) Vispārējie latviešu
Dziesmu un deju svētki (turpmāk tekstā Dziesmu svētki), kas notiek reizi
piecos gados. 2) Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki, kas notiek reizi piecos gados. (2) Starplaikā starp Dziesmu svētkiem notiek: 1) amatierkolektīvu darbība; 2) repertuāra sagatavošana; 3) koru, tautas deju, folkloras un tautas mūzikas kopu (kolektīvu),
pūtēju orķestru skates un tautas lietišķās mākslas studiju izstādes; 4) diriģentu un vadītāju semināri; 5) novadu, rajonu Dziesmu un deju, tautas mūzikas svētki; 6) jaunrades pasākumi un iniciatīvas. |
Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.13 Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
5.pants. Dziesmu un deju svētki un to
periodiskums (1) Dziesmu un deju svētku tradīciju veido: 1)Vispārējie latviešu dziesmu
un deju svētki (turpmāk arī Dziesmu un deju svētki), kas notiek reizi
piecos gados; 2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki, kas notiek
reizi piecos gados. (2) Dziesmu un deju svētku starplaikā notiek: 1) amatierkolektīvu darbība; 2) repertuāra sagatavošana; 3) koru, tautas deju, folkloras un tautas mūzikas kopu (kolektīvu),
pūtēju orķestru skates un tautas lietišķās mākslas studiju izstādes; 4) diriģentu un vadītāju semināri; 5) novadu, rajonu dziesmu un deju, kā arī tautas mūzikas svētki; 6) jaunrades pasākumi un iniciatīvas. |
6. pants. Dziesmu svētku dalībnieki un norises
vieta 1) visas Latvijas Dziesmu svētkiem gatavojas un tajos var piedalīties
jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas deju kopas (kolektīvi), pūtēju orķestri,
instrumentālie ansambļi u.c.; 2) dziesmu svētku dalībnieku sastāvu nosaka konkursu un skašu rezultāti
atbilstoši to nolikumiem; 3) Dziesmu svētku, Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku koru,
orķestru kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka Lielajā estrādē. |
14. 15. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs Dz.ĀbiķisIzteikt likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā: 6. pants. Dziesmu svētku dalībnieki un norises vieta 1) Latvijas Dziesmu un deju svētkiem
gatavojas un tajos var piedalīties jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas
deju, folkloras un tautas mūzikas kopas (kolektīvi), pūtēju un simfoniskie orķestri,
lietišķās mākslas studijas un amatierteātri; 2) dziesmu svētku dalībnieku
sastāvu nosaka konkursu un skašu rezultāti atbilstoši to nolikumiem; 3) Dziesmu un deju svētku koru
un orķestru kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka estrādes
teritorijā, deju kolektīvu mēģinājumu un koncertu norises vietu valsts
nodrošina atbilstoši Deju svētku koncepcijai. Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 6.pantu šādā redakcijā: 6.pants. Dziesmu svētku dalībnieki un norises vieta (1) Latvijas Dziesmu un deju svētkiem
gatavojas un tajos var piedalīties jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas
deju, folkloras un tautas mūzikas kopas (kolektīvi), pūtēju un simfoniskie orķestri,
lietišķās mākslas studijas un amatierteātri u.c. (2) Dziesmu un deju svētku dalībnieku
sastāvu nosaka konkursu un skašu rezultāti atbilstoši to nolikumiem. (3) Dziesmu un deju svētku koru
un orķestru kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka estrādes
teritorijā un citās šim pasākumam piemērotās vietās; deju kolektīvu
mēģinājumu un koncertu norises vietu valsts nodrošina atbilstoši Deju svētku
koncepcijai. |
Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.15 Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
6.pants. Dziesmu un deju svētku dalībnieki un norises vieta (1) Dziesmu un deju svētkiem
gatavojas un tajos var piedalīties jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas
deju, folkloras un tautas mūzikas kopas (kolektīvi), pūtēju un simfoniskie orķestri,
lietišķās mākslas studijas un amatierteātri, u.c. (2) Dziesmu un deju svētku dalībnieku sastāvs tiek noteikts pēc konkursu
un skašu rezultātiem atbilstoši to nolikumiem. (3) Dziesmu un deju svētku koru un orķestru kopmēģinājumi un koncerti
notiek Rīgā, Mežaparka estrādes teritorijā un citās šiem pasākumiem
piemērotās vietās; deju kolektīvu mēģinājumu un koncertu norises vietu valsts
nodrošina atbilstoši Deju svētku koncepcijai. |
7.pants. Dziesmu svētku sagatavošana un organizēšana (1) Ministru kabinets: 1) nosaka kārtējo vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku sarīkošanas kārtību
un norises laiku; 2) nosaka kārtējo Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sarīkošanas
kārtību, norises laiku un finansēšanas kārtību; 3) nodrošina ikgadēju finansējumu no valsts budžeta starp svētku periodā. (2) Kultūras ministrija: 1) izveido Dziesmu svētku
padomi, apstiprina tās nolikumu; 2) pārrauga (atbild par)
Dziesmu svētku sagatavošanas procesu;
3) sadarbībā ar Izglītības un
zinātnes ministriju izstrādā un īsteno programmu Par kordziedāšanas tradīciju
saglabāšanu un veicināšanu mācību iestādēs. |
16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. |
Juridiskais birojs- izteikt likumprojekta 7. panta nosaukumu šādā redakcijā: 7. pants. Valsts institūciju kompetence Dziesmu
svētku sagatavošanā un rīkošanā; Juridiskais birojs- likumprojekta 7. panta pirmās daļas pirmajā punktā aizstāt vārdus vispārējo
latviešu Dziesmu un deju svētku ar vārdiem Dziesmu svētku; Finanšu ministrs O.SpurdziņšSvītrot likumprojekta 7.
panta pirmās daļas 2. punktā vārdus finansēšanas kārtību. Finanšu ministrs O.SpurdziņšSvītrot likumprojekta 7. panta pirmās daļas 3.punktu. Juridiskais birojs- likumprojekta 7. panta pirmās daļas trešo punktu izteikt šādā
redakcijā: 3) sagatavojot ikgadējo valsts budžeta likumprojektu, paredz tajā
finansējumu Dziesmu svētkiem un to
sagatavošanas procesa nodrošināšanai. Deputāts J.EstaPapildināt likumprojekta 7. panta
pirmo daļu ar jaunu punktu šādā redakcijā: 4) izveido Dziesmu svētku padomi un apstiprina tās
nolikumu. Deputāts J.EstaIzslēgt likumprojekta 7.
panta otrās daļas 1.punktu. Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta
7.panta tekstu šādā redakcijā: (1) Ministru kabinets: 1)
nosaka
kārtējo Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises laiku un
vietu; 2)
nosaka
kārtējo Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises
laiku un vietu; 3)
sagatavojot
ikgadējo valsts budžeta likumprojektu, paredz tajā finansējumu Dziesmu un
deju svētkiem un to sagatavošanas procesa nodrošināšanai; 4)
izveido
Dziesmu un deju svētku padomi un apstiprina tās nolikumu; 5)
apstiprina
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas programmu. (2) Kultūras
ministrija: 1)
savas
kompetences ietvaros nodrošina Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku
sagatavošanas procesu un pārrauga procesā iesaistīto Kultūras ministrijas
atbildīgo institūciju darbu; 2)
apstiprina
Dziesmu un deju svētku padomes ierosināto Vispārējo latviešu Dziesmu un deju
svētku Māksliniecisko padomi un tās nolikumu un nodrošina tās darbu; 3)
sadarbībā
ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu un iesniedz to Ministru
kabinetam; 4)
sadarbībā
ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas ikgadējo rīcības
plānu; 5)
nodrošina
Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesam nepieciešamo
virsdiriģentu un virsvadītāju darbību; 6)
iesniedz
Ministru kabinetam Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku un to
sagatavošanas procesa budžetu. (3) Izglītības un
zinātnes ministrija: 1)
savas
kompetences ietvaros nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju
svētku sagatavošanas procesu un pārrauga procesā iesaistīto Izglītības un
zinātnes ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2)
apstiprina
Dziesmu un deju svētku padomes ierosināto Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētku Māksliniecisko padomi un tās nolikumu un nodrošina tās darbu; 3)
sadarbībā
ar Kultūras ministriju izstrādā Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmu; 4)
sadarbībā
ar Kultūras ministriju izstrādā Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas ikgadējo rīcības plānu; 5)
nodrošina
Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesam
nepieciešamo virsdiriģentu un virsvadītāju darbību; 6)
iesniedz
Ministru kabinetam Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku un to
sagatavošanas procesa budžetu. (4) Iekšlietu ministrija Dziesmu un deju svētku laikā nodrošina sabiedrisko
kārtību un drošību. (5) Veselības ministrija Dziesmu un deju svētku
laikā nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību svētku dalībniekiem un
skatītājiem. (6) Dziesmu un deju svētku padome: 1) Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas pārraudzībai Ministru kabinets izveido Dziesmu un
deju svētku padomi 13 cilvēku sastāvā; 2) Dziesmu un deju svētku
padomes sastāvu apstiprina uz pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem. Dziesmu un deju svētku padomes
priekšsēdētāju no sava vidus uz pieciem gadiem ievēlē padomes locekļi; 3) Dziesmu un deju svētku
padomes sastāvā ir 13 locekļi: a) kultūras ministrs, b) izglītības un zinātnes
ministrs, c) finanšu ministrs, d) Rīgas domes
priekšsēdētājs, e) Latvijas Pašvaldību
savienības priekšsēdis, f) koru nozares padomes
izvirzīti pārstāvji divi (pieaugušo koru un skolēnu koru pārstāvji), g) deju nozares padomes
izvirzīti pārstāvji divi (pieaugušo un skolēnu deju kolektīvu pārstāvji), h) pūtēju orķestru nozares
padomes pārstāvis viens, i) tautas lietišķās
mākslas nozares padomes pārstāvis viens, j) tautas mūzikas nozares
padomes pārstāvis viens; k) tradicionālās kultūras
nozares padomes pārstāvis viens. Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā pēc nepieciešamības var tikt iekļauti citi ministri un citu
institūciju pārstāvji; 4) Dziesmu un deju svētku
padomes tehnisko un organizatorisko darbību nodrošina Kultūras ministrija; 5) Dziesmu un deju svētku padomes
kompetencē ir:
a) pārraudzīt Dziesmu un deju svētku organizācijas ciklisko procesu un
kārtējo Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku norisi,
b) veicināt Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas izstrādi un sniegt atzinumu par sagatavoto programmas
projektu pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā, c) apstiprināt Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas ikgadējo rīcības
plānu,
e) sniegt atzinumu par Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku un
Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sarīkošanas un to
sagatavošanas procesa budžeta projektu,
f) reizi gadā iesniegt Ministru kabinetam ziņojumu par Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas gaitu,
g) ieteikt pārstāvjus darbam Baltijas valstu dziesmu un deju svētku
komitejā un sagatavot priekšlikumus Baltijas valstu sadarbības plānam,
h) ierosināt citu ar Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanu un
attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu attiecīgajās institūcijās, kā arī
piedalīties šādu jautājumu izskatīšanā un sniegt atzinumus par tiem. |
Atbalstīts, redakcionāli precizējot Neatbalstīts Atbalstīts (sk. priekšlik. Nr. .23) Atbalstīts (sk. priekšlik. Nr. .23) Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas redakcijā priekšlikumā Nr.23 Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.23 Atbalstīts Atbalstīts |
7.pants. Valsts institūciju kompetence Dziesmu
un deju svētku sagatavošanā un rīkošanā (1) Ministru kabinets: 1) nosaka kārtējo Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku
rīkotāju, norises laiku un vietu; 2) nosaka kārtējo Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku
rīkotāju, norises laiku un vietu; 3) sagatavojot ikgadējā valsts budžeta likumprojektu, paredz tajā
finansējumu Dziesmu un deju svētkiem un to sagatavošanas procesa
nodrošināšanai; 4) izveido Dziesmu un deju svētku padomi un apstiprina tās
nolikumu; 5) apstiprina Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmu. (2) Kultūras ministrija: 1) savas kompetences ietvaros nodrošina Vispārējo latviešu dziesmu
un deju svētku sagatavošanas procesu un pārrauga procesā iesaistīto Kultūras
ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku padomes ierosināto Vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku māksliniecisko padomi un tās nolikumu un
nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā Dziesmu
un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu un iesniedz to
Ministru kabinetam; 4) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā
ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas īstenošanai; 5) nodrošina Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku
sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam Vispārējo latviešu dziesmu un deju
svētku un to sagatavošanas procesa budžetu. (3) Izglītības un zinātnes
ministrija: 1) savas kompetences ietvaros nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesu un pārrauga procesā iesaistīto
Izglītības un zinātnes ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku padomes ierosināto Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku māksliniecisko padomi un tās nolikumu
un nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Kultūras ministriju izstrādā Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu; 4) sadarbībā ar Kultūras ministriju izstrādā ikgadējo rīcības
plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanai; 5) nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku
sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētku un to sagatavošanas procesa budžetu. (4) Iekšlietu ministrija
Dziesmu un deju svētku laikā nodrošina sabiedrisko kārtību un drošību. (5) Veselības ministrija
Dziesmu un deju svētku laikā nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību
svētku dalībniekiem un skatītājiem. (6) Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas pārraudzībai Ministru kabinets izveido Dziesmu un
deju svētku padomi 13 cilvēku sastāvā. (7) Dziesmu un deju svētku
padomes sastāvu apstiprina uz pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. Dziesmu un deju svētku padomes
priekšsēdētāju no sava vidus uz pieciem gadiem ievēlē padomes locekļi. (8) Dziesmu un deju svētku
padomes sastāvā ir 13 locekļi: 1) kultūras ministrs; 2) izglītības un zinātnes ministrs; 3) finanšu ministrs; 4) Rīgas Domes priekšsēdētājs; 5) Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis; 6) divi koru nozares padomes pārstāvji (pieaugušo koru pārstāvis un
skolēnu koru pārstāvis); 7) divi deju nozares padomes pārstāvji (pieaugušo deju kolektīvu
pārstāvis un skolēnu deju kolektīvu pārstāvis); 8) pūtēju orķestru nozares padomes pārstāvis; 9) tautas lietišķās mākslas nozares padomes pārstāvis; 10) tautas mūzikas nozares padomes pārstāvis; 11) tradicionālās kultūras nozares padomes pārstāvis. Dziesmu un deju svētku padomes sastāvā, ja nepieciešams, var iekļaut arī
citus ministrus un citu institūciju pārstāvjus. (9) Dziesmu un deju svētku
padomes tehnisko un organizatorisko darbību nodrošina Kultūras ministrija. (10) Dziesmu un deju svētku
padome ir kompetenta: 1) pārraudzīt Dziesmu un deju svētku organizācijas ciklisko procesu
un kārtējo Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu
jaunatnes dziesmu un deju svētku norisi; 2) veicināt Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas izstrādi un sniegt atzinumu par programmas projektu
pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) apstiprināt ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanai; 4) izteikt priekšlikumus par Vispārējo latviešu dziesmu un deju
svētku un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku mākslinieciskās
padomes sastāvu; 5) sniegt atzinumu par Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un
Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa
budžeta projektu; 6) reizi gadā iesniegt Ministru kabinetam ziņojumu par Dziesmu un
deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanas
gaitu; 7) ieteikt pārstāvjus darbam Baltijas valstu dziesmu un deju svētku
komitejā un sagatavot priekšlikumus attiecīgajam Baltijas valstu sadarbības
plānam; 8) ierosināt citu ar Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanu
un attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu attiecīgajās institūcijās, kā arī
piedalīties šādu jautājumu izskatīšanā un sniegt atzinumus par tiem. |
8. pants. Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku
sagatavošanas un rīkošanas finansēšana. (1) No valsts budžeta tiek nodrošināts finansējums: 1) Vispārējo latviešu Dziesmu
un deju svētku rīkošanai; 2) Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku rīkošanai; 3) novadu Dziesmu un deju svētku
un tautas mūzikas svētku rīkošanai; 4) valsts nozīmes mūzikas svētku
rīkošanai; 5) rajonu koru un pūtēju orķestru
virsdiriģentu, tautas deju kopu (kolektīvu) un tautas mūzikas ansambļu
virsvadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai; 6) jaundarbu iepirkšanai; 7) koncertrepertuāra nošu
materiāla sagatavošanai, izdošanai; 8) Vispārējo latviešu Dziesmu
un deju svētku dalībnieku naktsmītņu un ēdināšanas izdevumu segšanai svētku
laikā; 9) kopmēģinājumu rīkošanai; 10) kolektīvu vadītāju tālāk
izglītībai. (2) Ikgadējais valsts budžeta līdzekļu paredzētais apjoms nedrīkst būt
mazāks par iepriekšējā starp svētku periodā piešķirto līdzekļu apjomu. (3) Koru, orķestru, tautas mūzikas ansambļu, deju un citu kolektīvu dibinātāji,
pašvaldības (vietējās, rajona, novada) nodrošina: 1) mēģinājumu telpas koriem,
deju kolektīviem, pūtēju orķestriem un citiem svētku dalībniekiem; 2) tērpu, nošu materiālu, deju
aprakstu iegādi; 3) audioaparatūru mēģinājumiem; 4) darba samaksu kolektīvu vadītājiem,
diriģentiem un koncertmeistariem; 5) transporta pakalpojumus
starpsvētku periodā un Dziesmu un deju svētku laikā; 6) iespēju robežās piedalās
Dziesmu un deju svētku organizēšanā un finansēšanā. |
24. 25. 26. 27. 28. |
Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs
Dz.Ābiķis Izteikt likumprojekta 8.panta nosaukumu šādā redakcijā: 8. pants. Dziesmu svētku sagatavošanas un rīkošanas finansēšana. Finanšu ministrs O.SpurdziņšSvītrot 8.panta pirmās daļas 1., 2., 3. un 4. punktu un trešās daļas
6.punktu. Kultūras ministrijas parlamentārais
sekretārs Dz.Ābiķis
Izteikt 8.panta pirmās daļas 3.punktu šādā redakcijā: 3) kultūrvēsturisko novadu Dziesmu un deju svētku un tautas mūzikas
svētku mākslinieciskajai sagatavošanai. Finanšu ministrs O.Spurdziņš Svītrot likumprojekta 8. panta otro daļu. Atbildīgā komisija Izteikt likumprojekta 8.panta
tekstu šādā redakcijā: (1) No valsts budžeta tiek nodrošināts finansējums: 1)
Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai, tai
skaitā svētku dalībnieku naktsmītņu
un ēdināšanas izdevumu segšanai
svētku laikā; 2)
Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai. (2)
Ikgadējais valsts budžeta līdzekļu paredzētais apjoms nedrīkst būt mazāks par
starpsvētku periodā iepriekšējā gadā piešķirto līdzekļu apjomu un tiek
izmantots: 1)
kultūrvēsturisko novadu Dziesmu un deju svētku un tautas mūzikas svētku mākslinieciskajai sagatavošanai; 2)
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmā paredzēto valsts nozīmes pasākumu rīkošanai; 3)
rajonu koru un pūtēju orķestru virsdiriģentu, tautas deju kopu (kolektīvu) un
tautas mūzikas ansambļu virsvadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai; 4)
jaundarbu iepirkšanai; 5)
koncertrepertuāra nošu materiāla sagatavošanai, izdošanai; 6)
repertuāra apgūšanas kopmēģinājumiem; 7) kolektīvu vadītāju tālākizglītībai. (3) Kora, orķestra, tautas mūzikas
ansambļa, deju vai cita kolektīva dibinātājs nodrošina šim kolektīvam: 1) mēģinājumu telpas; 2) tērpu, nošu materiālu,
deju aprakstu iegādi; 3) audioaparatūru mēģinājumiem; 4) darba samaksu kolektīvu
vadītājiem, diriģentiem un koncertmeistariem; 5) transporta pakalpojumus
starpsvētku periodā un Dziesmu un deju svētku laikā. (4) Pašvaldības iespēju robežās piedalās Dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesā un norisē. |
Atbalstīts, redakcionāli precizēts Neatbalstīts Atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas priekšlikumā Nr.28 Neatbalstīts Atbalstīts, redakcionāli precizēts |
8.pants. Dziesmu un deju svētku sagatavošanas un
rīkošanas finansēšana (1) No valsts budžeta tiek
nodrošināts finansējums: 1) Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku
sagatavošanai un rīkošanai, arī svētku dalībnieku naktsmītņu un ēdināšanas
izdevumu segšanai svētku laikā; 2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku
sagatavošanai un rīkošanai. (2)
Kārtējo Dziesmu un deju svētku starplaikā ikgadējais valsts budžeta līdzekļu
apjoms nedrīkst būt mazāks par iepriekšējā gadā piešķirto līdzekļu apjomu un
tiek izmantots: 1) kultūrvēsturisko novadu dziesmu un deju
svētku un tautas mūzikas svētku mākslinieciskajai sagatavošanai; 2) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmā paredzēto valsts nozīmes pasākumu rīkošanai; 3) rajonu koru un pūtēju orķestru virsdiriģentu,
tautas deju kopu (kolektīvu) un tautas mūzikas ansambļu virsvadītāju darba un
sociālā nodokļa samaksai; 4) jaundarbu iepirkšanai; 5) koncertrepertuāra nošu materiāla sagatavošanai
un izdošanai; 6) repertuāra apgūšanas kopmēģinājumiem; 7) kolektīvu vadītāju
tālākizglītībai. (3) Kora, orķestra, tautas mūzikas
ansambļa, deju vai cita kolektīva dibinātājs nodrošina šim kolektīvam: 1) mēģinājumu telpas; 2) tērpu, nošu materiālu un deju aprakstu iegādi; 3) mēģinājumiem nepieciešamo audioaparatūru; 4) kolektīvu vadītāju, diriģentu un koncertmeistaru darba samaksu; 5) transporta pakalpojumus Dziesmu un deju svētku starplaikā un
norises laikā. (4) Pašvaldības iespēju robežās
piedalās Dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesā un norisē. |
Likums stājas spēkā 2005. gada 1. jūlijā. |
|
|
|
Likums stājas spēkā 2005. gada 1. jūlijā. |
Pārejas noteikumi. 1. Nākamie vispārējie latviešu Dziesmu un deju svētki notiek 2008. gadā. |
29. 30. |
Kultūras ministrijas parlamentārais
sekretārs Dz.Ābiķis Papildināt Pārejas noteikumus ar jaunu 2.punktu šādā redakcijā: 2. Nākamie Latvijas Skolēnu Dziesmu un deju svētki notiek 2010.gadā. Deputāts J.Esta Papildināt likumprojekta pārejas noteikumus ar otro un trešo punktu šādā
redakcijā: 2. Dziesmu svētku
padome ir izveidojama ne vēlāk kā trīs mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā
stāšanās dienas. 3. Izveidotās Dziesmu
svētku padomes pilnvaru laiks izbeidzas 2008.gada 1.septembrī. |
Redakcionāli precizēts Atbalstīts, redakcionāli precizēts Atbalstīts, redakcionāli precizēs |
Pārejas noteikumi. 1. Nākamie Vispārējie latviešu dziesmu un deju svētki notiek 2008. gadā. 2. Nākamie Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki notiek
2010.gadā. 3. Dziesmu un deju svētku
padome izveidojama ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā
stāšanās dienas. 4. Minētās Dziesmu un deju svētku padomes pilnvaru laiks izbeidzas
2008.gada 1.septembrī. |