Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija
Likumprojekts trešajam lasījumam
Dziesmu
un deju svētku likums
(reģ.nr.1005)
Saeimā
otrajā lasījumā pieņemtā likumprojekta redakcija |
Pr. nr. |
Priekšlikumi
trešajam lasījumam |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Atbildīgās
komisijas sagatavotā trešā lasījuma redakcija |
Dziesmu
un deju svētku likums |
|
|
|
Dziesmu
un deju svētku likums |
1.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir latviešu dziesmu un
deju svētkus kā unikālu Latvijas kultūras tradīciju saglabāt un nodot tālāk
nākamajām paaudzēm. |
1. |
Juridiskais birojs Izteikt likumprojekta 1.panta tekstu šādā
redakcijā: Šā likuma mērķis ir dziesmu un deju svētku tradīciju saglabāt,
attīstīt un nodot tālāk nākamajām
paaudzēm. |
Atbalstīts Redakcionāli
precizēts |
1.pants. Likuma mērķis Šā likuma mērķis ir saglabāt, attīstīt un nodot tālāk nākamajām paaudzēm
dziesmu un deju svētku tradīciju. |
2.pants.
Likuma uzdevums Šā likuma uzdevums ir: 1) nodrošināt svētku cikliskā procesa
nepārtrauktību; 2) nodrošināt dziesmu un deju svētku
sagatavošanas procesu; 3) noteikt attiecīgo valsts un pašvaldību
finansiālo un organizatorisko atbildību. |
2. 3. |
Juridiskais birojs Izteikt 2.panta 1.punktu šādā redakcijā: 1) nodrošināt
dziesmu un deju svētku ciklisku nepārtrauktu norisi; . Juridiskais birojs
Izslēgt 2.panta trešajā punktā vārdu
attiecīgo. |
Atbalstīts Atbalstīts |
2.pants.
Likuma uzdevums Šā likuma uzdevums ir: 1) nodrošināt dziesmu un
deju svētku ciklisku nepārtrauktu norisi; 2) nodrošināt dziesmu un deju svētku
sagatavošanas procesu; 3) noteikt valsts un pašvaldību finansiālo
un organizatorisko atbildību. |
3.pants.
Dziesmu un deju svētki kā nacionāla vērtība (1) Dziesmu un deju svētki ir unikāla
Latvijas kultūras tradīcija un nacionālās identitātes sastāvdaļa. Dziesmu un
deju svētki veicina iedzīvotāju, īpaši jauniešu, izglītošanos un pilsonisko
audzināšanu. Dziesmu un deju svētku tradīcija procesuāli izpaužas kā nozīmīga
sociālās līdzdalības un sabiedrības integrācijas forma. Šī tradīcija, kuras
atzari ir Ziemeļvalstu un Baltijas valstu dziesmu svētki un Baltijas studentu
dziesmu svētki, veicina starpkultūru dialogu un valstu sadarbību Baltijas
jūras reģionā. (2) Latvijas Dziesmu un deju svētkus kopā
ar Lietuvas un Igaunijas dziesmu un deju svētkiem kā nozīmīgu pasaules
kultūras vērtību UNESCO 2003.gadā pasludināja par cilvēces mutvārdu un
nemateriālā kultūras mantojuma meistardarbu. |
4. 5. |
Juridiskais birojs Izteikt
3.panta pirmo daļu šādi: (1) Dziesmu un deju
svētki ir unikāla Latvijas kultūras tradīcija un latviešu nacionālās identitātes sastāvdaļa. Dziesmu
un deju svētku tradīciju veido Vispārējie latviešu
dziesmu un deju svētki un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki (turpmāk
- Dziesmu un deju svētki). Atbildīgā komisija Izteikt 3.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Dziesmu un deju
svētku tradīciju un simbolismu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā Apvienoto Nāciju
Izglītības, zinātnes un kultūras organizācija 2003.gada 7.novembrī pasludināja
par Cilvēces mutvārdu un nemateriālā kultūras mantojuma meistardarbu. |
Atbalstīts Redakcionāli precizēts Atbalstīts |
3.pants.
Dziesmu un deju svētki kā nacionāla vērtība (1) Dziesmu un deju svētki ir unikāla
Latvijas kultūras tradīcija un latviešu nacionālās identitātes sastāvdaļa. Dziesmu un deju svētkus tradicionāli
veido Vispārējie latviešu dziesmu un deju
svētki un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki (turpmāk arī - Dziesmu un deju svētki). (2) Dziesmu un deju svētku tradīciju un
simbolismu Latvijā, Igaunijā un Lietuvā Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes
un kultūras organizācija 2003.gada 7.novembrī pasludināja par Cilvēces
mutvārdu un nemateriālā kultūras mantojuma meistardarbu. |
4.pants.
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma (1) Lai nodrošinātu Dziesmu un deju
svētku cikliskā procesa nepārtrauktību un savlaicīgi sagatavotu svētku
norisi, tiek izstrādāta un Ministru kabinetā apstiprināta Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma. (2) Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma tiek izstrādāta pieciem
gadiem laika posmam starp kārtējiem Vispārējiem latviešu
dziesmu un deju svētkiem. |
6. |
Juridiskais birojs Izteikt 4.panta pirmo daļu šādā redakcijā: (1) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma nodrošina Dziesmu un deju svētku ciklisku norisi un savlaicīgu to sagatavošanas procesu. |
Atbalstīts |
4.pants.
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma (1) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programma nodrošina Dziesmu un deju svētku ciklisku norisi un savlaicīgu to sagatavošanas procesu. (2) Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programma tiek izstrādāta pieciem
gadiem laika posmam starp kārtējiem Vispārējiem latviešu
dziesmu un deju svētkiem. |
5.pants. Dziesmu un
deju svētki un to periodiskums (1) Dziesmu un deju svētku tradīciju
veido: 1) Vispārējie latviešu dziesmu un deju
svētki (turpmāk arī Dziesmu un deju svētki), kas notiek reizi piecos gados; 2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētki, kas notiek reizi piecos gados. (2) Dziesmu un deju svētku starplaikā
notiek: 1) amatierkolektīvu darbība; 2) repertuāra sagatavošana; 3) koru, tautas deju, folkloras un
tautas mūzikas kopu (kolektīvu), pūtēju orķestru skates un tautas lietišķās
mākslas studiju izstādes; 4) diriģentu un vadītāju semināri; 5) novadu, rajonu dziesmu un deju, kā
arī tautas mūzikas svētki; 6) jaunrades pasākumi un iniciatīvas. |
7. 8. |
Juridiskais birojs
Izteikt
5.panta nosaukumu un pirmo un otro
daļu šādā redakcijā: 5.pants. Dziesmu un deju svētku periodiskums (1) Vispārējie latviešu dziesmu un deju
svētki notiek reizi piecos gados. (2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un
deju svētki notiek reizi piecos gados starplaikā starp Vispārējiem latviešu dziesmu
un deju svētkiem.; - pašreizējo 5.panta otro daļu izteikt kā
trešo daļu. Juridiskais
birojs
Papildināt 5.panta otro daļu ar 7. punktu šādā redakcijā: 7) citi attiecīgajā Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmā paredzētie pasākumi un norises. |
Atbalstīts Atbalstīts |
5.pants. Dziesmu un deju svētku
periodiskums (1) Vispārējie latviešu dziesmu un deju
svētki notiek reizi piecos gados. (2) Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju
svētki notiek reizi piecos gados starplaikā starp Vispārējiem latviešu dziesmu
un deju svētkiem. (3) Dziesmu un deju svētku starplaikā
notiek: 1) amatierkolektīvu darbība; 2) repertuāra sagatavošana; 3) koru, tautas deju, folkloras un
tautas mūzikas kopu (kolektīvu), pūtēju orķestru skates un tautas lietišķās
mākslas studiju izstādes; 4) diriģentu un vadītāju semināri; 5) novadu, rajonu dziesmu un deju, kā
arī tautas mūzikas svētki; 6) jaunrades pasākumi un iniciatīvas; 7) citi attiecīgajā Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmā paredzētie pasākumi un norises. |
6.pants. Dziesmu un
deju svētku dalībnieki un norises vieta (1) Dziesmu un deju svētkiem gatavojas un
tajos var piedalīties jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas deju, folkloras
un tautas mūzikas kopas (kolektīvi), pūtēju un
simfoniskie orķestri, lietišķās mākslas studijas un amatierteātri, u.c. (2) Dziesmu un deju svētku dalībnieku
sastāvs tiek noteikts pēc konkursu un skašu rezultātiem atbilstoši to
nolikumiem. (3) Dziesmu un deju svētku koru un orķestru
kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka estrādes teritorijā un citās
šiem pasākumiem piemērotās vietās; deju kolektīvu mēģinājumu un koncertu
norises vietu valsts nodrošina atbilstoši Deju svētku koncepcijai. |
9. 10. |
Juridiskais
birojs Izteikt 6. panta trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Dziesmu un deju svētku
kopmēģinājumu un koncertu norises vietas nodrošina valsts. Dziesmu un deju svētku koru un orķestru
kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka estrādes teritorijā un citās
šiem pasākumiem piemērotās vietās; deju kolektīvu mēģinājumu un koncertu norises vietas tiek
noteiktas atbilstoši Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmai. Atbildīgā komisija
Izteikt 6.panta trešo
daļu šādā redakcijā: (3) Dziesmu un deju svētku kopmēģinājumu
un koncertu norises vietas nodrošina valsts. Dziesmu un deju svētku koru un orķestru kopmēģinājumi un
koncerti notiek Rīgā, Mežaparka Lielajā estrādē, tās teritorijā un citās šiem pasākumiem
piemērotās vietās; deju kolektīvu mēģinājumu
un koncertu norises vietas tiek noteiktas atbilstoši Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmai. |
Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.10 Atbalstīts |
6.pants. Dziesmu un
deju svētku dalībnieki un norises vieta (1) Dziesmu un deju svētkiem gatavojas
un tajos var piedalīties jauktie, sieviešu un vīru kori, tautas deju,
folkloras un tautas mūzikas kopas (kolektīvi),
pūtēju un simfoniskie orķestri, lietišķās mākslas studijas un
amatierteātri u.c. (2) Dziesmu un deju svētku dalībnieku
sastāvs tiek noteikts pēc konkursu un skašu rezultātiem atbilstoši to
nolikumiem. (3) Dziesmu un deju svētku
kopmēģinājumu un koncertu norises vietas nodrošina valsts. Dziesmu un deju svētku koru un orķestru
kopmēģinājumi un koncerti notiek Rīgā, Mežaparka Lielajā estrādē, tās teritorijā un citās šiem pasākumiem
piemērotās vietās; deju kolektīvu mēģinājumu
un koncertu norises vietas tiek
noteiktas atbilstoši Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmai. |
7.pants.
Valsts institūciju kompetence Dziesmu un deju svētku sagatavošanā un rīkošanā (1)
Ministru kabinets: 1) nosaka kārtējo Vispārējo latviešu
dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises laiku un vietu; 2) nosaka kārtējo Latvijas Skolu
jaunatnes dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises laiku un vietu; 3) sagatavojot ikgadējā valsts budžeta
likumprojektu, paredz tajā finansējumu Dziesmu un deju svētkiem un to
sagatavošanas procesa nodrošināšanai; 4) izveido Dziesmu un deju svētku
padomi un apstiprina tās nolikumu; 5) apstiprina Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu. (2) Kultūras ministrija: 1) savas kompetences ietvaros nodrošina
Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesu un pārrauga
procesā iesaistīto Kultūras ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku
padomes ierosināto Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku māksliniecisko
padomi un tās nolikumu un nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju izstrādā Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmu un iesniedz to Ministru kabinetam; 4) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju izstrādā ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanai; 5) nodrošina Vispārējo latviešu dziesmu
un deju svētku sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un
virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam
Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžetu. (3) Izglītības un
zinātnes ministrija: 1) savas kompetences ietvaros
nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanas
procesu un pārrauga procesā iesaistīto Izglītības un zinātnes ministrijas
atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku
padomes ierosināto Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku
māksliniecisko padomi un tās nolikumu un nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Kultūras ministriju
izstrādā Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības
programmu; 4) sadarbībā ar Kultūras ministriju
izstrādā ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanai; 5) nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un
virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžetu. (4) Iekšlietu ministrija Dziesmu un deju
svētku laikā nodrošina sabiedrisko kārtību un drošību. (5) Veselības ministrija Dziesmu un deju
svētku laikā nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību svētku dalībniekiem
un skatītājiem. (6) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanas pārraudzībai Ministru kabinets izveido Dziesmu un deju
svētku padomi 13 cilvēku sastāvā. (7) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvu apstiprina uz pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. Dziesmu un deju svētku padomes
priekšsēdētāju no sava vidus uz pieciem gadiem ievēlē padomes locekļi. (8) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā ir 13 locekļi: 1) kultūras ministrs; 2) izglītības un zinātnes ministrs; 3) finanšu ministrs; 4) Rīgas Domes priekšsēdētājs; 5) Latvijas Pašvaldību savienības
priekšsēdis; 6) divi koru nozares padomes
pārstāvji (pieaugušo koru pārstāvis un skolēnu koru pārstāvis); 7) divi deju nozares padomes
pārstāvji (pieaugušo deju kolektīvu pārstāvis un skolēnu deju kolektīvu
pārstāvis); 8) pūtēju orķestru nozares padomes
pārstāvis; 9) tautas lietišķās mākslas nozares padomes
pārstāvis; 10) tautas mūzikas nozares padomes pārstāvis; 11) tradicionālās
kultūras nozares padomes pārstāvis. Dziesmu un deju svētku
padomes sastāvā, ja nepieciešams, var iekļaut arī citus ministrus un citu
institūciju pārstāvjus; (9) Dziesmu un deju svētku padomes
tehnisko un organizatorisko darbību nodrošina Kultūras ministrija. (10) Dziesmu un deju svētku padome ir
kompetenta: 1) pārraudzīt Dziesmu un deju svētku
organizācijas ciklisko procesu un kārtējo Vispārējo latviešu dziesmu un deju
svētku un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku norisi; 2) veicināt Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas izstrādi un sniegt atzinumu
par programmas projektu pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā; 3) apstiprināt ikgadējo rīcības plānu
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanai; 4) izteikt priekšlikumus par Vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju
svētku mākslinieciskās padomes sastāvu; 5) sniegt atzinumu par Vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju
svētku un to sagatavošanas procesa budžeta projektu; 6) reizi gadā iesniegt Ministru
kabinetam ziņojumu par Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas īstenošanas gaitu; 7) ieteikt pārstāvjus darbam Baltijas
valstu dziesmu un deju svētku komitejā un sagatavot priekšlikumus
attiecīgajam Baltijas valstu sadarbības plānam; 8) ierosināt citu ar Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanu un attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu
attiecīgajās institūcijās, kā arī piedalīties šādu jautājumu izskatīšanā un
sniegt atzinumus par tiem. |
11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. |
Juridiskais
birojs Izteikt 7. panta pirmās daļas
3.punktu kā 5. punktu (attiecīgi 4.
un 5. punktu izteikt kā 3. un 4. punktu). Juridiskais
birojs Papildināt 7.panta otrās daļas 3. punktu ar vārdu apstiprināšanai. Juridiskais
birojs Aizstāt 7.panta otrās daļas
6.punktā vārdu budžetu ar vārdiem
budžeta projektu. Juridiskais
birojs Aizstāt 7.panta trešās daļas 6.punktā
vārdu budžetu ar vārdiem budžeta projektu. Juridiskais
birojs Izslēgt 7.pantā sesto
līdz desmito daļu.
Deputāts J.Esta
Izteikt likumprojekta 7.panta sesto, septīto, astoto un devīto daļu kā
likumprojekta 8.panta pirmo daļu un 7.panta desmito daļu kā likumprojekta
8. panta otro daļu; -
esošo 8.pantu uzskatīt par 9.pantu. Juridiskais
birojs Papildināt likumprojektu ar jaunu 8.pantu
un tā nosaukumu izteikt šādā redakcijā: 8.pants. Dziesmu un deju svētku padome; - 8.pantā ietvert likumprojekta 7.panta
sesto līdz desmito daļu ar šādiem precizējumiem : - 7.panta sesto daļu izteikt kā 8.panta
pirmo daļu un izslēgt tajā vārdus 13 cilvēku sastāvā; -
7.panta septīto, astoto daļu izteikt kā 8.panta
otro un trešo daļu; - 7.panta astotās daļas pēdējo teikumu
izteikt kā 8.panta ceturto daļu, bet
7.panta devīto daļu izteikt kā 8.panta piekto daļu; - desmito daļu izteikt kā
sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Dziesmu un deju svētku padome: 1) veicina Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas izstrādi un sniedz atzinumu
par programmas projektu pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) apstiprina ikgadējo rīcības plānu
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanai; 3) ierosina Kultūras ministrijā un
Izglītības un zinātnes ministrijā
Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku mākslinieciskās padomes sastāvu; 4) sniedz atzinumu Ministru kabinetam
par Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžeta projektu; 5) pārrauga Dziesmu un deju svētku
sagatavošanu un norisi atbilstoši Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmai; 6) reizi gadā iesniedz Ministru
kabinetam ziņojumu par Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas īstenošanas gaitu; 7) ierosina pārstāvjus darbam Baltijas
valstu dziesmu un deju svētku komitejā un sagatavo priekšlikumus attiecīgajam
Baltijas valstu sadarbības plānam; 8) ierosina citu ar Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanu un attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu
attiecīgajās institūcijās, kā arī piedalās šādu jautājumu izskatīšanā un
sniedz atzinumus par tiem. Atbildīgā komisija Papildināt likumprojektu ar jaunu 8.pantu
šādā redakcijā: 8.pants. Dziesmu
un deju svētku padome (1) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanas pārraudzībai Ministru kabinets izveido Dziesmu un deju svētku
padomi. (2) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvu apstiprina uz pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. Dziesmu un deju svētku padomes
priekšsēdētāju no sava vidus uz pieciem gadiem ievēlē padomes locekļi. (3) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā ir 14 locekļi: 1) kultūras ministrs; 2) izglītības un zinātnes ministrs; 3) finanšu ministrs; 4) Rīgas Domes priekšsēdētājs; 5) Latvijas Pašvaldību savienības
priekšsēdis; 6) divi koru nozares pārstāvji
(pieaugušo koru pārstāvis un skolēnu koru pārstāvis); 7) divi deju nozares pārstāvji
(pieaugušo deju kolektīvu pārstāvis un skolēnu deju kolektīvu pārstāvis); 8) pūtēju orķestru nozares pārstāvis; 9) tautas lietišķās mākslas nozares pārstāvis; 10) tautas
mūzikas nozares pārstāvis; 11) tradicionālās
kultūras nozares pārstāvis; 12) profesionālās mūzikas pārstāvis. (4) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā, ja nepieciešams, var iekļaut arī citus ministrus un citu institūciju
pārstāvjus. (5) Dziesmu un deju svētku padomes
tehnisko un organizatorisko darbību nodrošina Kultūras ministrija. Dziesmu un
deju svētku padomes priekšsēdētāja un sekretariāta darbs tiek apmaksāts no
valsts budžeta. (6)
Dziesmu un deju svētku padome: 1) veicina Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas izstrādi un sniedz atzinumu
par programmas projektu pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) apstiprina ikgadējo rīcības plānu
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanai; 3) iesaka Kultūras ministrijai un
Izglītības un zinātnes ministrijai Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku
un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku mākslinieciskās padomes
sastāvu; 4) sniedz atzinumu Ministru kabinetam
par Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžeta projektu; 5) pārrauga Dziesmu un deju svētku
sagatavošanu un norisi atbilstoši Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmai; 6) reizi gadā iesniedz Ministru
kabinetam ziņojumu par Dziesmu un deju svē
tku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas īstenošanas gaitu; 7) iesaka pārstāvjus darbam Baltijas
valstu dziesmu un deju svētku komitejā un sagatavo priekšlikumus attiecīgajam
Baltijas valstu sadarbības plānam; 8) ierosina citu ar Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanu un attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu
attiecīgajās institūcijās, kā arī piedalās šādu jautājumu izskatīšanā un
sniedz atzinumus par tiem. |
Redakcionāli
precizēts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts, (skat.
arī priekšl. Nr.17, Nr.18) Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā
Nr.18 Atbalstīts, iekļauts
komisijas priekšlikumā Nr.18 Atbalstīts |
7.pants.
Valsts institūciju kompetence Dziesmu un deju svētku sagatavošanā un rīkošanā (1)
Ministru kabinets: 1) nosaka kārtējo Vispārējo latviešu
dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises laiku un vietu; 2) nosaka kārtējo Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku rīkotāju, norises laiku un vietu; 3) izveido Dziesmu un deju svētku padomi
un apstiprina tās nolikumu; 4) apstiprina Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu; 5) sagatavojot ikgadējā valsts budžeta
likumprojektu, paredz tajā finansējumu Dziesmu un deju svētkiem un to
sagatavošanas procesa nodrošināšanai. (2) Kultūras ministrija: 1) savas kompetences ietvaros nodrošina
Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesu un pārrauga
tajā iesaistīto Kultūras ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku
padomes ierosināto Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku māksliniecisko
padomi un tās nolikumu un nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju izstrādā
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmu un
iesniedz to Ministru kabinetam apstiprināšanai; 4) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes
ministriju izstrādā ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas īstenošanai; 5) nodrošina Vispārējo latviešu dziesmu
un deju svētku sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un
virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam
Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžeta
projektu. (3) Izglītības un zinātnes ministrija: 1) savas kompetences ietvaros
nodrošina Latvijas Skolu
jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesu un pārrauga tajā
iesaistīto Izglītības un zinātnes ministrijas atbildīgo institūciju darbu; 2) apstiprina Dziesmu un deju svētku
padomes ierosināto Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku
māksliniecisko padomi un tās nolikumu un nodrošina šīs padomes darbu; 3) sadarbībā ar Kultūras ministriju
izstrādā Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības
programmu; 4) sadarbībā ar Kultūras ministriju
izstrādā ikgadējo rīcības plānu Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas
un attīstības programmas īstenošanai; 5) nodrošina Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku sagatavošanas procesam nepieciešamo virsdiriģentu un
virsvadītāju darbību; 6) iesniedz Ministru kabinetam Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžeta
projektu. (4) Iekšlietu ministrija Dziesmu un deju
svētku laikā nodrošina sabiedrisko kārtību un drošību. (5) Veselības ministrija Dziesmu un deju
svētku laikā nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību svētku dalībniekiem
un skatītājiem. 8.pants.
Dziesmu un deju svētku padome (1) Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanas pārraudzībai Ministru kabinets izveido Dziesmu un deju
svētku padomi. (2) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvu apstiprina uz pieciem gadiem laika posmam starp kārtējiem
Vispārējiem latviešu dziesmu un deju svētkiem. Dziesmu un deju svētku padomes
priekšsēdētāju no sava vidus uz pieciem gadiem ievēlē padomes locekļi. (3) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā ir 14 locekļi: 1) kultūras ministrs; 2) izglītības un zinātnes ministrs; 3) finanšu ministrs; 4) Rīgas Domes priekšsēdētājs; 5) Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis; 6) divi koru nozares pārstāvji
(pieaugušo koru pārstāvis un skolēnu koru pārstāvis); 7) divi deju nozares pārstāvji
(pieaugušo deju kolektīvu pārstāvis un skolēnu deju kolektīvu pārstāvis); 8) pūtēju orķestru nozares pārstāvis; 9) tautas lietišķās mākslas
nozares pārstāvis; 10) tautas
mūzikas nozares pārstāvis; 11) tradicionālās
kultūras nozares pārstāvis; 12) profesionālās mūzikas pārstāvis. (4) Dziesmu un deju svētku padomes
sastāvā, ja nepieciešams, var iekļaut arī citus ministrus un citu institūciju
pārstāvjus. (5) Dziesmu un deju svētku padomes
tehnisko un organizatorisko darbību nodrošina Kultūras ministrija. Dziesmu un
deju svētku padomes priekšsēdētāja un sekretariāta darbs tiek apmaksāts no
valsts budžeta. (6)
Dziesmu un deju svētku padome: 1) veicina Dziesmu un deju svētku
tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas izstrādi un sniedz atzinumu
par programmas projektu pirms tā apstiprināšanas Ministru kabinetā; 2) apstiprina ikgadējo rīcības plānu
Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmas
īstenošanai; 3) iesaka Kultūras ministrijai un
Izglītības un zinātnes ministrijai Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku
un Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku mākslinieciskās padomes
sastāvu; 4) sniedz atzinumu Ministru kabinetam
par Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku un Latvijas Skolu jaunatnes
dziesmu un deju svētku un to sagatavošanas procesa budžeta projektu; 5) pārrauga Dziesmu un deju svētku
sagatavošanu un norisi atbilstoši Dziesmu un deju svētku tradīcijas
saglabāšanas un attīstības programmai; 6) reizi gadā iesniedz Ministru
kabinetam ziņojumu par Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un
attīstības programmas īstenošanas gaitu; 7) iesaka pārstāvjus darbam Baltijas
valstu dziesmu un deju svētku komitejā un sagatavo priekšlikumus attiecīgajam
Baltijas valstu sadarbības plānam; 8) ierosina citu ar Dziesmu un deju
svētku tradīcijas saglabāšanu un attīstību saistīto jautājumu izskatīšanu
attiecīgajās institūcijās, kā arī piedalās šādu jautājumu izskatīšanā un
sniedz atzinumus par tiem. |
8.pants.
Dziesmu un deju svētku sagatavošanas un rīkošanas finansēšana (1) No valsts budžeta tiek nodrošināts finansējums: 1) Vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai, arī svētku dalībnieku
naktsmītņu un ēdināšanas izdevumu segšanai
svētku laikā; 2) Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai. (2) Kārtējo Dziesmu un deju svētku
starplaikā ikgadējais valsts budžeta līdzekļu apjoms nedrīkst būt mazāks par
iepriekšējā gadā piešķirto līdzekļu apjomu un tiek izmantots: 1) kultūrvēsturisko
novadu dziesmu un deju svētku un tautas mūzikas svētku mākslinieciskajai
sagatavošanai; 2) Dziesmu
un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības programmā paredzēto valsts
nozīmes pasākumu rīkošanai; 3) rajonu
koru un pūtēju orķestru virsdiriģentu, tautas deju kopu (kolektīvu) un tautas
mūzikas ansambļu virsvadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai; 4) jaundarbu
iepirkšanai; 5) koncertrepertuāra
nošu materiāla sagatavošanai un izdošanai; 6) repertuāra
apgūšanas kopmēģinājumiem; 7) kolektīvu
vadītāju tālākizglītībai. (3) Kora, orķestra, tautas mūzikas ansambļa,
deju vai cita kolektīva dibinātājs nodrošina šim kolektīvam: 1) mēģinājumu telpas; 2)tērpu, nošu materiālu un deju aprakstu
iegādi; 3) mēģinājumiem
nepieciešamo audioaparatūru; 4) kolektīvu
vadītāju, diriģentu un koncertmeistaru darba samaksu; 5) transporta
pakalpojumus Dziesmu un deju svētku starplaikā un norises laikā. (4) Pašvaldības iespēju robežās piedalās
Dziesmu un deju svētku sagatavošanas
procesā un norisē. |
19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. |
Atbildīgā
komisija
Papildināt 8.panta pirmās daļas
2.punktu ar vārdiem arī svētku dalībnieku naktsmītņu
un ēdināšanas izdevumu segšanai
svētku laikā. Juridiskais
birojs
Izteikt 8. pantu kā 9. pantu un tajā
precizēt: otrās daļas 2.punktā izslēgt vārdus
valsts nozīmes. Deputāts
J.Porietis
Izteikt 8.panta otrās daļas piekto
punktu šādā redakcijā: 5)
koncertrepertuāra nošu materiāla un deju aprakstu sagatavošanai un
izdošanai;. Deputāts
J.Porietis
Papildināt 8.panta otro daļu ar jaunu
astoto punktu šādā redakcijā: 8) autoratlīdzības samaksai
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Atbildīgā komisija Papildināt 8.panta otro daļu ar jaunu
punktu šādā redakcijā: 5) autoratlīdzības samaksai
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;; - mainīt turpmāko punktu numerāciju. Atbildīgā komisija
Papildināt 8.panta otro daļu ar jaunu punktu šādā redakcijā: 9) valsts mērķdotācijai kolektīvu
vadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai. Juridiskais birojs Izteikt 8.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Kora, orķestra, tautas mūzikas ansambļa,
deju vai cita kolektīva darbībai nepieciešamās mēģinājumu telpas, mēģinājumiem
nepieciešamo audioaparatūru, tērpu, nošu materiālu, deju aprakstu iegādi, kolektīva vadītāja,
diriģenta, koncertmeistara darba samaksu, transporta pakalpojumus Dziesmu un
deju svētku starplaikā un svētku norises laikā nodrošina šī kolektīva dibinātājs. Atbildīgā komisija Izteikt 8.panta trešo daļu šādā
redakcijā: (3) Kora, orķestra, tautas mūzikas
ansambļa, deju vai cita kolektīva darbībai nepieciešamās mēģinājumu telpas, mēģinājumiem
nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, tērpu, nošu materiālu, deju aprakstu iegādi, kolektīva vadītāja,
diriģenta, koncertmeistara darba samaksu, transporta pakalpojumus Dziesmu un
deju svētku starplaikā un svētku norises laikā nodrošina šī kolektīva dibinātājs. |
Redakcionāli
precizēts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā
Nr.23 Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts, iekļauts
komisijas priekšlikumā Nr.26 Atbalstīts |
9.pants.
Dziesmu un deju svētku sagatavošanas un rīkošanas finansēšana (1) No valsts budžeta tiek nodrošināts finansējums: 1) Vispārējo
latviešu dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai, arī svētku dalībnieku
naktsmītņu un ēdināšanas izdevumu segšanai
svētku laikā; 2) Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanai un rīkošanai, arī svētku dalībnieku naktsmītņu un ēdināšanas izdevumu segšanai svētku laikā. (2) Kārtējo Dziesmu un deju svētku starplaikā
ikgadējais valsts budžeta līdzekļu apjoms nedrīkst būt mazāks par iepriekšējā
gadā piešķirto līdzekļu apjomu un tiek izmantots: 1) kultūrvēsturisko novadu dziesmu un
deju svētku un tautas mūzikas svētku mākslinieciskajai sagatavošanai; 2) Dziesmu un deju svētku tradīcijas saglabāšanas un attīstības
programmā paredzēto pasākumu rīkošanai; 3) rajonu koru un pūtēju orķestru
virsdiriģentu, tautas deju kopu (kolektīvu) un tautas mūzikas ansambļu
virsvadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai; 4) jaundarbu iepirkšanai; 5)
autoratlīdzības samaksai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā; 6) koncertrepertuāra
nošu materiāla un deju aprakstu sagatavošanai un izdošanai; 7) repertuāra apgūšanas kopmēģinājumiem; 8) kolektīvu
vadītāju tālākizglītībai; 9) valsts mērķdotācijai kolektīvu
vadītāju darba un sociālā nodokļa samaksai. (3) Kora, orķestra, tautas mūzikas ansambļa,
deju vai cita kolektīva darbībai nepieciešamās mēģinājumu telpas, mēģinājumiem
nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, tērpu, nošu materiālu, deju aprakstu iegādi, kolektīva vadītāja,
diriģenta, koncertmeistara darba samaksu, transporta pakalpojumus Dziesmu un
deju svētku starplaikā un svētku norises laikā nodrošina attiecīgā kolektīva
dibinātājs. (4) Pašvaldības iespēju robežās piedalās
Dziesmu un deju svētku sagatavošanas
procesā un norisē. |
Likums stājas spēkā
2005.gada 1.jūlijā. |
|
|
|
|
Pārejas
noteikumi 1. Nākamie Vispārējie
latviešu dziesmu un deju svētki notiek 2008. gadā. 2. Nākamie Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki notiek 2010.gadā. 3. Dziesmu un deju svētku padome izveidojama ne vēlāk kā
triju mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās dienas. 4. Minētās Dziesmu un
deju svētku padomes pilnvaru laiks izbeidzas 2008.gada 1.septembrī. |
27. |
Atbildīgā komisija Izteikt
pārejas noteikumu 3. un 4.punktu kā 3.punktu šādā redakcijā: 3. Dziesmu un deju
svētku padome izveidojama ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā
stāšanās dienas, un tās pilnvaru laiks izbeidzas 2008.gada 1.septembrī." |
Atbalstīts |
Pārejas
noteikumi 1. Nākamie Vispārējie
latviešu dziesmu un deju svētki notiek 2008. gadā. 2. Nākamie Latvijas
Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki notiek 2010.gadā. 3. Dziesmu un deju svētku
padome izveidojama ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc šā likuma spēkā
stāšanās dienas, un tās pilnvaru laiks izbeidzas 2008.gada 1.septembrī. |
|
|
|
|
Likums stājas spēkā
2005.gada 1.jūlijā. |