Iesniedz
Tautsaimniecības, agrārās,
vides
un reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
trešajam lasījumam
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās
politikas komisijas apkopotie priekšlikumi likumprojekta
Grozījumi
Būvniecības likumā trešajam lasījumam
(reģ.
nr. 1011)
Spēkā
esošā likuma redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
Nr. |
Iesniegtie priekšlikumi |
Komisijaslēdziens |
Redakcija,
kādā komisija ierosina pieņemt likumprojektu trešajā lasījumā |
1 |
2 |
|
|
|
|
Būvniecības likums |
Grozījumi
Būvniecības likumā |
|
|
|
Grozījumi
Būvniecības likumā |
|
Izdarīt
Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2004,
9.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt
Būvniecības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 20.nr.; 1997, 7., 22.nr.; 2002, 7.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2004,
9.nr.) šādus grozījumus: |
1.pants.
Likumā ir lietoti šādi termini: |
|
|
|
|
|
1) apbūve
noteiktā teritorijā izvietotu būvju kopums; |
|
|
|
|
|
2) būvatļauja Vispārīgajos būvnoteikumos
paredzētajā kārtībā izsniegts dokuments, kas apliecina tiesības veikt objekta
būvdarbus; |
|
|
|
|
|
3) būve
būvniecības procesā radies ar zemi saistīts veidojums, kam ir noteikta
funkcija; |
|
|
|
|
|
4) būvekspertīze profesionāla pārbaude, kuras
mērķis ir dot pamatotu atzinumu par būves tehnisko stāvokli, būvprojekta vai
veikto būvdarbu tehnisko risinājumu atbilstību normatīvo aktu un tehnisko
noteikumu prasībām; |
|
|
|
|
|
5) būveksperts - sertificēta fiziskā persona,
kas valsts, pašvaldības vai būvniecības dalībnieka uzdevumā veic
būvekspertīzi; |
|
|
|
|
|
6) būvdarbi būvniecības procesa sastāvdaļa,
darbi, kas tiek veikti būvlaukumā vai būvē, arī nojaukšana; |
|
|
|
|
|
7) būvētājs - fiziskā vai juridiskā persona
(nekustamā īpašuma īpašnieks, nomnieks vai lietotājs), kas veic būvniecību
saviem spēkiem; |
|
|
|
|
|
8) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
9) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
10) būvinspektors
valsts vai pašvaldības amatpersona, kurai piešķirtas būvdarbu kontroles
tiesības; |
|
|
|
|
|
11) būvizstrādājums ikviens materiāls, detaļa
vai rūpnieciski izgatavota konstrukcija, kas paredzēta iestrādāšanai būvē; |
|
|
|
|
|
12) būvniecība visu veidu būvju projektēšana
un būvdarbi; |
|
|
|
|
|
13) būvniecības dalībnieki fiziskās vai
juridiskās personas, kuras ar īpašumu, finanšu līdzekļiem, darbu vai
pakalpojumu piedalās būvniecības procesā; |
|
|
|
|
|
14) būvnormatīvi
visiem būvniecības dalībniekiem saistošu normu un noteikumu kopums, kas
reglamentē būvniecību un būvju ekspluatāciju, kā arī skaidro būvniecības
terminoloģiju; |
|
|
|
|
|
15) būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts
dokuments, kas apliecina fiziskās personas profesionālo kvalifikāciju
attiecīgajā būvniecības jomā; |
|
|
|
|
|
16) būvprojekts - būvniecības ieceres īstenošanai
nepieciešamo dokumentu, rasējumu un teksta materiālu kopums; |
|
|
|
|
|
17) būvuzņēmējs fiziskā vai juridiskā persona,
kas, pamatojoties uz līgumu, kurš noslēgts ar pasūtītāju, veic būvdarbus; |
|
|
|
|
|
18) būvuzraugs fiziskā vai juridiskā persona,
kas pasūtītāja interesēs uzrauga būvdarbus; |
|
|
|
|
|
19) inženierkomunikācija - ierīce, aprīkojums
vai ierīču un aprīkojumu kopums, kas paredzēts būves apgādei ar izejvielām,
sakariem, energoresursiem un citiem resursiem; |
|
|
|
|
|
20) licence - dokuments, kas apliecina juridiskās
personas profesionālo kompetenci un atļauj tai veikt uzņēmējdarbību noteiktās
būvniecības jomās; |
1. 1.pantā: izslēgt 20.punktu; |
|
|
|
1. 1.pantā: izslēgt 20.punktu; |
21) patvaļīga būvniecība būvdarbi, kas
tiek veikti bez būvatļaujas vai neatbilst akceptētajam būvprojektam, izņemot
Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētos gadījumus; |
|
|
|
|
|
22) (izslēgts ar 07.03.2002. likumu); |
|
|
|
|
|
23) Vispārīgie būvnoteikumi - Ministru kabineta
izdoti noteikumi, kas reglamentē būvniecības pamatnosacījumus, ciktāl tos
nenosaka šis likums; |
|
|
|
|
|
24) pasūtītājs - nekustamā īpašuma īpašnieks,
nomnieks, lietotājs vai tā pilnvarota persona, kuras uzdevumā, pamatojoties
uz noslēgto līgumu, tiek veikta būvniecība; |
|
|
|
|
|
25) tehniskie noteikumi konkrētai būvei,
apbūvei, būvizstrādājumam vai būvdarbu procesam noteiktās tehniskās prasības; |
|
|
|
|
|
26) būvvalde pašvaldības institūcija, kas
pārzina, kā arī kontrolē būvniecību attiecīgajā administratīvajā teritorijā; |
|
|
|
|
|
27) vides pieejamība iespēja cilvēkiem ar
kustību, redzes vai dzirdes traucējumiem pārvietoties vidē atbilstoši
plānotajai būves funkcijai; |
|
|
|
|
|
28) būvamatniecība būvniecības darbi, kurus
veic fiziskā vai juridiskā persona atbilstoši likumam Par amatniecību; |
|
|
|
|
|
29) arhitekta
prakse sertificēta arhitekta patstāvīga profesionāla darbība; |
|
|
|
|
|
30)
būvprakse sertificēta būvinženiera patstāvīga profesionāla darbība. |
|
|
|
|
|
|
papildināt
pantu ar 31.punktu šādā redakcijā: 31) trešā persona
būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā jebkura
fiziskā vai juridiskā persona, izņemot apdrošinājuma ņēmēju, apdrošināto,
apdrošinātā darbinieku vai personu, kas uz cita līguma pamata veic būvdarbus
apdrošinātā labā, apdrošinātāju un pārējos būvniecības dalībniekus. |
|
|
|
papildināt
pantu ar 31.punktu šādā redakcijā: 31) trešā persona
būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā
jebkura fiziskā vai juridiskā persona, izņemot apdrošinājuma ņēmēju,
apdrošināto, apdrošinātā darbinieku vai personu, kas uz cita līguma pamata veic
būvdarbus apdrošinātā labā, apdrošinātāju un pārējos būvniecības dalībniekus. |
II nodaļa. Valsts pārvaldes un pašvaldību
institūciju kompetence būvniecības jomā |
|
|
|
|
|
4.pants. (1)
Būvniecības vispārējo pārraudzību un koordināciju valstī veic Ekonomikas
ministrija. Ministrija izstrādā vienotu valsts politiku būvniecībā un
nodrošina šīs politikas realizēšanu. Lai veiktu šo uzdevumu, ministrija: |
|
|
|
|
|
1)
izstrādā būvniecības attīstības stratēģiju un programmu; |
|
|
|
|
|
2) izstrādā priekšlikumus būvniecību reglamentējošu
normatīvo aktu sistēmas pilnveidošanai; |
|
|
|
|
|
3) izstrādā, apkopo un iesniedz Ministru kabinetam
apstiprināšanai būvnormatīvus; |
|
|
|
|
|
4) pārbauda pašvaldību apstiprināto saistošo apbūves
noteikumu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem; |
|
|
|
|
|
5) savas kompetences ietvaros izskata sūdzības par
valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju un šo institūciju amatpersonu
rīcību būvniecības jomā; |
|
|
|
|
|
6) likumos un normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos
izsniedz un reģistrē būvniecības uzņēmējdarbības veikšanai izsniegtās
licences; |
2. 4.panta pirmajā daļā: izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) uztur būvkomersantu reģistru;; |
|
|
|
2. 4.panta pirmajā daļā: izteikt 6.punktu šādā redakcijā: 6) uztur būvkomersantu reģistru;; |
7)
nodrošina valsts kontroli būvniecībā; |
|
|
&nbs
p; |
|
|
8) uzrauga un kontrolē vides pieejamības prasību
ievērošanu publiskajās ēkās un būvēs. |
|
|
|
|
|
|
papildināt daļu ar 9.punktu šādā redakcijā: 9) uztur informatīvu bāzi būvniecības
pārraudzības un kontroles nodrošināšanai. |
|
|
|
papildināt daļu ar 9.punktu šādā redakcijā: 9) uztur informatīvu bāzi būvniecības
pārraudzības un kontroles nodrošināšanai. |
(2) Ministrijas kompetencē var būt arī citi
normatīvajos aktos paredzētie pienākumi būvniecības jomā. |
|
|
|
|
|
7.pants.
(1) Vietējo
pašvaldību kompetencē ir: |
|
|
|
|
|
1) izstrādāt un apstiprināt savas administratīvās
teritorijas plānojumu, detālos plānojumus un to sastāvā esošos apbūves
noteikumus, kas ir obligāti visiem būvniecības dalībniekiem un attiecas uz
visu veidu būvēm vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā, kā arī
kontrolēt un nodrošināt to izpildi; |
|
|
|
|
|
2)
izskatīt būvprojektus un pieņemt lēmumus par tiem; |
|
|
|
|
|
3) izsniegt un reģistrēt būvatļaujas (arī citu
institūciju izsniegtās būvatļaujas); |
|
|
|
|
|
4) kontrolēt, kā būvniecības dalībnieki ievēro šā
likuma un citu būvniecību reglamentējošu normatīvo aktu prasības. |
|
|
|
|
|
(2) Būvniecības pārzināšanai un kontrolei vietējās
pašvaldības savā administratīvajā teritorijā izveido būvvaldes. |
|
|
|
|
|
(3) Būvniecību vietējās pašvaldības administratīvajā
teritorijā pārzina būvvaldes amatpersonas, kurām ir augstākā izglītība
būvniecībā. |
|
|
|
|
|
(4) Būvniecību vietējās pašvaldības
administratīvajā teritorijā kontrolē amatpersonas, kurām šā likuma 29.panta
trešajā daļā noteiktajā kārtībā piešķirtas būvniecības kontroles tiesības. |
|
|
|
|
|
(5) Vietējās pašvaldības likuma Par pašvaldībām
10.pantā noteiktajā kārtībā var nodot viena otrai būvniecības pārzināšanas
funkciju izpildi vai veidot kopīgus kontroles dienestus. (2002.gada 7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
3. Izteikt 7.panta piekto daļu šādā
redakcijā: (5) Vietējā pašvaldība Valsts pārvaldes iekārtas likuma V nodaļā noteiktajā kārtībā var deleģēt citai pašvaldībai ar būvniecības pārzināšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā saistītās funkcijas, atsevišķus uzdevumus vai veidot kopīgus kontroles dienestus šo uzdevumu izpildei, saglabājot atbildību par funkcijas izpildi kopumā. |
|
|
|
3. Izteikt 7.panta piekto daļu šādā
redakcijā: (5) Vietējā pašvaldība Valsts pārvaldes iekārtas likuma V nodaļā noteiktajā kārtībā var deleģēt citai pašvaldībai ar būvniecības pārzināšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā saistītās funkcijas, atsevišķus uzdevumus vai veidot kopīgus kontroles dienestus šo uzdevumu izpildei, saglabājot atbildību par funkcijas izpildi kopumā. |
III nodaļa.
Sertifikātu un licenču izsniegšana |
4. Izteikt III nodaļas
nosaukumu šādā redakcijā: III nodaļa. Būvniecības pakalpojumu
regulēšana. |
|
|
|
4. Izteikt III nodaļas nosaukumu
šādā redakcijā: III nodaļa. Būvniecības pakalpojumu
regulēšana. |
8.pants. (1) Ja fiziskās personas ir saņēmušas attiecīgu būvprakses vai
arhitekta prakses sertifikātu, tām ir patstāvīgas prakses tiesības šādās
būvniecības jomās: |
|
|
|
|
|
1) inženierizpēte; |
|
|
|
|
|
2) projektēšana; |
|
|
|
|
|
3)
būvekspertīze; |
|
|
|
|
|
4)
būvdarbu vadīšana; |
|
|
|
|
|
5)
būvuzraudzība. |
|
|
|
|
|
(2)
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikātus piešķir, reģistrē un anulē
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(3)
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikātus piešķir uz laiku, kas
nepārsniedz piecus gadus. |
|
|
|
|
|
(4) (Izslēgta ar 07.03.2002.
likumu). |
|
|
|
|
|
(5) Ja
persona attiecīgo izglītību un profesionālo kvalifikāciju ieguvusi ārvalstīs
un šī izglītība un profesionālā kvalifikācija ir atzīta likumā Par
reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu
noteiktajā kārtībā, šai personai ir tādas pašas tiesības kā šā panta pirmajā
daļā minētajām personām. (Ar grozījumiem, kas
izdarīti ar 27.02.97. likumu, 07.03.2002. likumu un 31.03.2004. likumu) |
|
|
|
|
|
10.pants. (1) Juridiskajām
personām ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās saņēmušas
licenci Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. |
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. (1) Lai veiktu
komercdarbību vienā vai vairākās būvniecības jomās, kurās fiziskajai personai
patstāvīgai darbībai saskaņā ar šā likuma 8.panta pirmo daļu nepieciešams
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, komersantam jāreģistrējas
būvkomersantu reģistrā. |
|
|
|
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. (1) Lai veiktu
komercdarbību vienā vai vairākās būvniecības jomās, kurās fiziskajai personai
patstāvīgai darbībai saskaņā ar šā likuma 8.panta pirmo daļu nepieciešams
būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, komersantam jāreģistrējas
būvkomersantu reģistrā. |
(2)
Licences izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus. |
(2) Komersants
nav tiesīgs izpildīt darbus būvniecības jomās, kurās komersantam nav
attiecīgu speciālistu. |
|
|
red. precizēts |
(2) Komersants
nav tiesīgs izpildīt darbus būvniecības jomās, kurās viņam nav
attiecīgu speciālistu. |
(3) Juridiskajām personām no valstīm,
kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis un Eiropas Ekonomikas zonas
dalībvalstis, vai citām valstīm, kurām saskaņā ar Latvijas Republikai saistošiem
starptautiskajiem līgumiem ir šajos līgumos noteiktās Eiropas Savienības
dalībvalstu tiesības, ir tiesības veikt uzņēmējdarbību būvniecībā, ja tās
saņēmušas vispārējā kārtībā vienreizēju licenci konkrēta darba veikšanai un
ja Latvijai saistoši starptautiskie līgumi nenosaka citādi. |
(3) Būvkomersantu
reģistrā iekļauj informāciju par komersantu, būvniecībā nodarbināto
personālu, tai skaitā par personām, kurām ir pastāvīgas prakses tiesības
saskaņā ar šā likuma 8.pantu, komersantu raksturojošus datus, ziņas par
pārkāpumiem būvniecībā un ziņas par reģistra noteikumu pārkāpumiem. |
|
|
|
(3) Būvkomersantu
reģistrā iekļauj informāciju par komersantu, būvniecībā nodarbināto
personālu, tai skaitā par personām, kurām ir pastāvīgas prakses tiesības
saskaņā ar šā likuma 8.pantu, komersantu raksturojošus datus, ziņas par
pārkāpumiem būvniecībā un ziņas par reģistra noteikumu pārkāpumiem. |
(4) Licencē norādāma atļautās būvniecības joma un
veidi. |
(4) Būvkomersantu
reģistrs ir publiski pieejams, izņemot datus, kuru pieejamība ir ierobežota
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercnoslēpumu un datu aizsardzību. |
|
|
|
(4) Būvkomersantu
reģistrs ir publiski pieejams, izņemot datus, kuru pieejamība ir ierobežota
saskaņā ar normatīvajiem aktiem par komercnoslēpumu un datu aizsardzību. |
(5) Juridiskajai personai, kas veic
uzņēmējdarbību būvniecībā, var izsniegt licenci tajās būvniecības jomās,
kurās šīs juridiskās personas atbildīgajiem būvprojektētājiem un būvdarbu
vadītājiem ir patstāvīgas prakses tiesības saskaņā ar šā likuma 8.pantu. |
(5) Kārtību,
kādā komersanti reģistrējami un pārreģistrējami būvkomersantu reģistrā un
izslēdzami no tā, kā arī reģistra datu saturu un izmantošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
|
|
|
(5) Kārtību,
kādā komersanti reģistrējami un pārreģistrējami būvkomersantu reģistrā un
izslēdzami no tā, kā arī reģistra datu saturu un izmantošanas kārtību nosaka
Ministru kabinets. |
10.1 pants. (1) Būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts nav
nepieciešams personām, kuras saskaņā ar akceptētu būvprojektu un būvatļauju
savām vajadzībām būvē ģimenes mājas, zemnieku sētas, saimniecības ēkas,
vasarnīcas Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajā kārtībā. |
|
|
|
|
|
(2) Fiziskajām personām nav nepieciešams būvprakses vai
arhitekta prakses sertifikāts un juridiskajām personām nav nepieciešama
licence gadījumos, kad būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem
būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts
būvprojekts un būvatļauja. |
6. 10.1 pantā: izteikt otro daļu šādā redakcijā: (2) Fiziskajām personām nav nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, ja būvdarbu izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja.; |
|
|
|
6. 10.1 pantā: izteikt otro un trešo daļu šādā redakcijā: (2) Fiziskajām personām nav
nepieciešams būvprakses vai arhitekta prakses sertifikāts, ja būvdarbu
izpildei atbilstoši Vispārīgajiem būvnoteikumiem un citiem normatīvajiem
aktiem nav nepieciešams akceptēts būvprojekts un būvatļauja. |
(3) Amatu meistariem un amatnieku
personālsabiedrībām, kurās darbus vada attiecīgi amata meistari, nav
nepieciešams sertifikāts vai licence, ja viņi veic atbilstošus
būvamatniecības darbus likuma Par amatniecību izpratnē. |
izslēgt trešajā daļā vārdus vai licence; |
1. |
Deputāti A.Seile, I.Emsis, Dz.Zaķis
Izteikt 10. 11 panta
trešo daļu šādā redakcijā: (3)Amatu meistariem nav nepieciešams
sertifikāts, ja viņi veic vai vada būvamatniecības darbus atbilstoši likumam
Par amatniecību. |
Atbalstīt |
(3)Amatu meistariem nav nepieciešams
sertifikāts, ja viņi veic vai vada būvamatniecības darbus atbilstoši likumam
Par amatniecību.; |
(4)
Personālsabiedrība var uzņemties būvniecību, ja: |
izslēgt ceturto daļu. |
|
|
|
izslēgt ceturto daļu. |
1) vismaz viena juridiskā persona, kas ir
personālsabiedrības biedrs, vispārējā kārtībā ir saņēmusi būvniecības
licenci; |
|
|
|
|
|
2) tiesības pārstāvēt personālsabiedrību ir piešķirtas
juridiskajai personai, kura vispārējā kārtībā ir saņēmusi būvniecības
licenci; |
|
|
|
|
|
3)
personālsabiedrības izraudzītajam būvprojektētājam un būvdarbu vadītājam ir
patstāvīgas prakses tiesības saskaņā ar šā likuma 8.pantu. |
|
|
|
|
|
VII nodaļa. Būvniecības kontrole |
|
|
|
< o:p> |
|
30.pants. (1)
Būvinspektoram ir tiesības apskatīt un pārbaudīt būves, ieiet tajās, apsekot
tās, pieprasīt paskaidrojumus un Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētos
dokumentus, kā arī lūgt uz būvuzņēmēja vai būvētāja rēķina atbrīvot telpas,
padarot tās pieejamas, un atsegt būvju daļas, lai varētu pārbaudīt uzbūvēto
konstrukciju, ja konstatētas nedrošuma pazīmes. |
|
|
|
|
|
(2) Par katru pārbaudi būvinspektors dod atzinumu un,
ja nepieciešams, arī norādījumus par to, kā novēršami pārkāpumi. |
|
|
|
|
|
(3) Būvinspektoram ir tiesības apturēt būvniecību līdz
laikam, kad atzinumā dotie norādījumi tiek izpildīti. |
|
|
|
|
|
(4) Ja būvniecība notiek bez būvatļaujas vai neatbilst
akceptētajam būvprojektam, būvinspektors uzdod nekavējoties pārtraukt
būvdarbus, līdz attiecīgā pašvaldība pieņem lēmumu par būves vai tās daļas
nojaukšanu Vispārīgajos būvnoteikumos paredzētajā kārtībā vai par iespēju
turpināt būvniecību. |
|
|
|
|
|
(5) Pašvaldības lēmumu var pārsūdzēt tiesā viena mēneša
laikā no tā paziņošanas dienas. |
|
|
|
|
|
(6) Ja
pašvaldība pieņēmusi lēmumu par nelikumīgi būvētas būves vai tās daļas
nojaukšanu, bet pasūtītājs vai būvētājs līdz noteiktajam laikam nav to
izpildījis, attiecīgā pašvaldība organizē šīs būves vai tās daļas nojaukšanu.
Ar nojaukšanu saistītos izdevumus sedz pasūtītājs vai būvētājs. |
|
|
|
|
|
|
7. Papildināt likumu ar 30.1 pantu
šādā redakcijā: 30.1 pants. (1) Būvniecības procesā izdotu
administratīvo aktu likumā noteiktā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot
attiecīgu iesniegumu iestādē vai pārsūdzēt, iesniedzot pieteikumu tiesā. |
|
|
|
7. Papildināt likumu ar 30.1 pantu
šādā redakcijā: 30.1 pants. (1) Būvniecības procesā izdotu
administratīvo aktu likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt, iesniedzot
attiecīgu iesniegumu iestādē vai pārsūdzēt, iesniedzot pieteikumu tiesā. |
|
(2)
Iesniegums par būvatļaujas apstrīdēšanu Valsts būvinspekcijā neaptur tās
darbību. |
|
|
Red. precizēts |
(2) Iesniegums par būvatļaujas apstrīdēšanu Valsts būvinspekcijā neaptur šīs būvatļaujas darbību. |
|
(3) Lēmuma par būvatļaujas atcelšanu,
atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur šā lēmuma darbību. |
|
|
|
(3) Lēmuma par būvatļaujas atcelšanu,
atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu apstrīdēšana vai pārsūdzēšana
neaptur šā lēmuma darbību. |
|
(4) Iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, kurā apstrīdēta būvatļauja vai lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, vai tiesa, kas saņēmusi pieteikumu, kurā apstrīdēts iestādes lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, nosūta paziņojumu būvatļaujas izdevējam un būvatļaujas adresātam par to, ka šīs iestādes vai tiesas rīcībā atrodas iesniegums vai pieteikums par būvatļaujas apstrīdēšanu. |
|
|
Red. precizēts |
(4) Iestāde, kas saņēmusi iesniegumu, kurā apstrīdēta būvatļauja vai lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, vai tiesa, kas saņēmusi pieteikumu, kurā apstrīdēts iestādes lēmums par būvatļaujas atcelšanu, atzīšanu par spēku zaudējušu vai spēkā neesošu, nosūta paziņojumu būvatļaujas izdevējam un būvatļaujas saņēmējam par to, ka šīs iestādes vai tiesas rīcībā ir iesniegums vai pieteikums par būvatļaujas apstrīdēšanu. |
|
(5) Pašvaldības būvvalde, kas saņēmusi šā panta ceturtajā daļā minēto paziņojumu, neizdod izziņu, kurā norādīts jaunbūves būvniecības tiesiskais pamatojums un jaunbūves raksturojums un nepieņem būvi ekspluatācijā līdz brīdim, kad iestādes lēmums kļuvis neapstrīdams vai likumīgā spēkā stājies tiesas spriedums. |
|
|
|
(5) Pašvaldības būvvalde, kas saņēmusi šā panta ceturtajā daļā minēto paziņojumu, neizdod izziņu, kurā norādīts jaunbūves būvniecības tiesiskais pamatojums un jaunbūves raksturojums un nepieņem būvi ekspluatācijā līdz brīdim, kad iestādes lēmums kļuvis neapstrīdams vai likumīgā spēkā ir stājies tiesas spriedums. |
IX nodaļa. Atbildība
un apdrošināšana būvniecībā |
|
|
|
|
|
33.pants. (1) Katra būvniecības dalībnieka pienākums ir noslēgt civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina to zaudējumu atlīdzību, kuri
var rasties trešajām personām būvniecības dalībnieku darbības vai bezdarbības
(vai šādas darbības vai bezdarbības seku) rezultātā. |
8. Izteikt IX nodaļu Atbildība
un apdrošināšana būvniecībā šādā redakcijā: IX nodaļa. Atbildība un apdrošināšana
būvniecībā 33.pants. (1) Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā un Civillikumā noteiktajā
kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un trešajām personām tos
zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai bezdarbību. |
|
|
|
8. Izteikt IX nodaļu Atbildība
un apdrošināšana būvniecībā šādā redakcijā: IX nodaļa. Atbildība un apdrošināšana
būvniecībā 33.pants. (1) Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā un Civillikumā
noteiktajā kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un trešajām
personām tos zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai bezdarbību. |
(2) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
līgumam ir jābūt spēkā visu laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi, un tā termiņš
nedrīkst būt īsāks par Vispārīgajos būvnoteikumos paredzēto garantijas laiku. |
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis
līgumu ar otru būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai
10.pantu nav tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības
dalībnieka nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par
minētajiem zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
|
|
|
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis
līgumu ar otru būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai
10.pantu nav tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības
dalībnieka nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par
minētajiem zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
(3) Gadījumus,
kad nav piemērojami šā panta noteikumi, reglamentē Ministru kabinets. |
(3) Katrs būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs
savas līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs
par zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā
garantijas laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
|
|
|
(3) Katrs būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs
savas līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs
par zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā
garantijas laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
(4) Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas
summai (limitam) obligātajā apdrošināšanā būvniecībā jābūt pietiekamai, lai,
iestājoties apdrošināšanas gadījumam, tā segtu trešajām personām radušos
zaudējumus vai nodarīto kaitējumu. |
|
|
|
|
|
(5) Būvniecības dalībnieka obligātās
civiltiesiskās apdrošināšanas noteikumus izdod Ministru kabinets. |
|
|
|
|
|
34.pants. Ja
pasūtītājs ir noslēdzis būvniecības līgumu ar būvniecības dalībnieku, kas nav
veicis savas civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, pasūtītājs ir atbildīgs
par trešajām personām nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies būvniecības
dalībnieka darbības vai bezdarbības (vai šādas darbības vai bezdarbības seku)
rezultātā projektēšanas, būvdarbu vai būves ekspluatācijas laikā, ja
zaudējumu piedziņa no vainīgā nav iespējama. |
34.pants. (1) Būvuzņēmējam un būvētājam ir pienākums apdrošināt savu
civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto
kaitējumu trešo personu dzīvībai un veselībai un nodarītajiem zaudējumiem
trešo personu mantai. |
|
|
|
34.pants. (1) Būvuzņēmējam un būvētājam ir pienākums apdrošināt savu
civiltiesisko atbildību par tā darbības vai bezdarbības rezultātā nodarīto
kaitējumu trešo personu dzīvībai un veselībai un nodarītajiem zaudējumiem
trešo personu mantai. |
|
(2) Ja būvdarbu
veikšanai nepieciešama būvatļauja, būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā
atbildība apdrošināma līdz būves pieņemšanai ekspluatācijā. |
2. |
Atbildīgā komisija Izteikt
34. panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Ja būvdarbu veikšanai nepieciešama būvatļauja, būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā atbildība apdrošināma, turklāt uz laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi. |
Atbalstīt |
(2) Ja būvdarbu veikšanai nepieciešama būvatļauja, būvuzņēmēja un būvētāja civiltiesiskā atbildība apdrošināma, turklāt uz laiku, kamēr tiek veikti būvdarbi. |
35.pants. (1)
Būvniecības dalībnieka pienākums ir šajā likumā un Civillikumā noteiktajā
kārtībā atlīdzināt citam būvniecības dalībniekam un trešajām personām tos
zaudējumus, kurus viņš nodarījis ar savu darbību vai bezdarbību. |
35.pants. Pēc apdrošinājuma ņēmēja
izvēles apdrošināšanas līgumu slēdz uz vienu gadu par visiem objektiem
(ģenerālpolise), katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī
atsevišķi par katru būvobjektu, kuram nepieciešama būvatļauja. |
3. |
Atbildīgā komisija Izteikt 35. pantu šādā redakcijā: 35. pants. Civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas līgumu noslēdz uz vienu gadu par visiem
būvobjektiem, katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī
atsevišķi par katru būvobjektu. |
Atbalstīt |
35.pants. Civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas līgumu noslēdz uz vienu gadu par visiem
būvobjektiem, katru gadu atjaunojot vai noslēdzot to no jauna, vai arī
atsevišķi par katru būvobjektu. |
(2) Ja viens no būvniecības dalībniekiem ir noslēdzis
līgumu ar otru būvniecības dalībnieku, kuram saskaņā ar šā likuma 8. vai
10.pantu nav tiesību veikt līgumā paredzētos darbus, un šā otrā būvniecības
dalībnieka nekompetences dēļ ir nodarīti zaudējumi trešajām personām, par
minētajiem zaudējumiem materiāli atbildīgs ir pirmais būvniecības dalībnieks. |
|
|
|
|
|
(3) Katrs
būvniecības dalībnieks un būvē lietoto būvizstrādājumu ražotājs savas
līdzdalības ietvaros saskaņā ar šo likumu un Civillikumu ir atbildīgs par
zaudējumiem, kas radušies Vispārīgajos būvnoteikumos noteiktajā garantijas
laikā, ja savstarpēji noslēgtajos līgumos nav paredzēts citādi. |
|
|
|
|
|
36.pants.
Būvniecības dalībnieka atbildība neiestājas, ja zaudējumi radušies
nepārvaramas varas rezultātā. |
36.pants. (1) Apdrošinātāja atbildības
limits ir maksimālā apdrošināšanas atlīdzības summa faktisko zaudējumu
kompensēšanai, kura noteikta attiecīgi vienam apdrošināšanas gadījumam un
visam līguma (polises) darbības periodam. |
4. |
Atbildīgā komisija Aizstāt 36. panta pirmajā daļā vārdus ir maksimālā
apdrošināšanas atlīdzības summa ar vārdiem ir izmaksājamā maksimālā naudas
summa. |
Atbalstīt |
36.pants. (1) Apdrošinātāja atbildības
limits ir izmaksājamā maksimālā naudas summa faktisko zaudējumu
kompensēšanai, kura noteikta attiecīgi vienam apdrošināšanas gadījumam un
visam līguma (polises) darbības periodam. |
|
(2) Apdrošinātāja atbildības
limits par vienu apdrošināšanas gadījumu un par apdrošināšanas līguma
(polises) apdrošināšanas periodu kopā tiek norādīts apdrošināšanas līgumā
(polisē). |
|
|
|
(2) Apdrošinātāja atbildības
limits par vienu apdrošināšanas gadījumu un par apdrošināšanas līguma
(polises) apdrošināšanas periodu kopā tiek norādīts apdrošināšanas līgumā
(polisē). |
|
(3) Atbildības limits vienam
gadījumam ir vienāds ar atbildības limitu, kas noteikts par apdrošināšanas
līguma (polises) darbības periodu kopā. |
|
|
|
(3) Atbildības limits vienam
gadījumam ir vienāds ar atbildības limitu, kas noteikts par apdrošināšanas
līguma (polises) darbības periodu kopā. |
|
37.pants. Iestājoties apdrošināšanas
gadījumam, apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu vai kaitējumu
nodarījušā apdrošinātā civiltiesisko atbildību, izmaksā apdrošināšanas
atlīdzību tādā apmērā, kas atbilst trešajai personai nodarītā kaitējuma
faktiskajam apmēram naudas izteiksmē, nepārsniedzot apdrošināšanas līgumā
noteikto apdrošinātāja atbildības limitu attiecībā uz jebkuru vienu gadījumu
un ieturot polisē norādīto pašrisku, kas nedrīkst pārsniegt 20 procentus no
atbildības limita. |
|
|
|
37.pants. Iestājoties apdrošināšanas
gadījumam, apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu vai kaitējumu
nodarījušā apdrošinātā civiltiesisko atbildību, izmaksā apdrošināšanas
atlīdzību tādā apmērā, kas atbilst trešajai personai nodarītā kaitējuma
faktiskajam apmēram naudas izteiksmē, nepārsniedzot apdrošināšanas līgumā
noteikto apdrošinātāja atbildības limitu attiecībā uz jebkuru vienu gadījumu
un ieturot polisē norādīto pašrisku, kas nedrīkst pārsniegt 20 procentus no
atbildības limita. |
|
38.pants. (1) Trešās personas
mantai nodarītie zaudējumi tiek novērtēti, ievērojot kompensācijas principu
un mantas vērtību zaudējumu rašanās brīdī. Apdrošināšanas atlīdzības
apmērs tiek noteikts, pusēm vienojoties. |
5. |
Atbildīgā komisija Izteikt likumprojektā piedāvātā
38. panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: Trešās personas mantai
nodarītie zaudējumi tiek novērtēti ievērojot kompensācijas principu
atbilstoši likumam Par apdrošināšanas līgumu. |
Atbalstīt |
38.pants. (1) Trešās personas mantai nodarītie zaudējumi tiek novērtēti, ievērojot
kompensācijas principu atbilstoši likumam Par apdrošināšanas līgumu. Apdrošināšanas atlīdzības
apmērs tiek noteikts, pusēm vienojoties. |
|
(2) Pušu strīdus gadījumā
apdrošināšanas atlīdzības apmēru normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā
nosaka tiesu instances. |
6. |
Atbildīgā komisija Izslēgt likumprojektā piedāvātā
38. panta otrajā daļā vārdus tiesu instances, redakcionāli precizējot pārējo
tekstu. |
Atbalstīt |
(2) Pušu strīda gadījumā
apdrošināšanas atlīdzības apmēru nosaka normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. |
|
39.pants. Ja apdrošināšanas gadījuma
rezultātā zaudējumi ir nodarīti vairākām personām un zaudējumu apmērs
pārsniedz apdrošināšanas līgumā (polisē) noteikto atbildības limitu,
apdrošināšanas atlīdzība tiek aprēķināta katram prasītājam proporcionāli viņam
nodarītajiem zaudējumiem tādā apmērā, lai kopējā izmaksājamā atlīdzība
nepārsniegtu apdrošināšanas līgumā (polisē) norādītā viena apdrošināšanas
gadījuma atbildības limitu. |
|
|
Red. precizēts |
39.pants. Ja, iestājoties
apdrošināšanas gadījumam, zaudējumi ir nodarīti vairākām personām un
zaudējumu apmērs pārsniedz apdrošināšanas līgumā (polisē) noteikto atbildības
limitu, apdrošināšanas atlīdzība tiek aprēķināta katram prasītājam
proporcionāli viņam nodarītajiem zaudējumiem tādā apmērā, lai kopējā izmaksājamā
atlīdzība nepārsniegtu apdrošināšanas līgumā (polisē) norādītā viena
apdrošināšanas gadījuma atbildības limitu. |
|
40.pants. Būvuzņēmēja vai
būvētāja civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas esamību uzrauga
būvatļaujas izsniedzējs. |
|
|
|
40.pants. Būvuzņēmēja vai
būvētāja civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas esamību uzrauga
būvatļaujas izsniedzējs. |
|
41.pants. Civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas kārtību un apdrošinātāja atbildības limitus
nosaka Ministru kabinets. |
7. |
Atbildīgā komisija Aizstāt
likumprojektā piedāvātajā 41. pantā vārdus un apdrošinātāja atbildības
limitus ar vārdiem un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas minimālo
atbildības limitu. |
Atbalstīt |
41.pants. Civiltiesiskās
atbildības apdrošināšanas kārtību un civiltiesiskās atbildības
apdrošināšanas minimālo atbildības limitu nosaka Ministru kabinets. |
X
nodaļa. Starptautiskie
līgumi |
|
|
|
|
|
37.pants. (1)
Ja starptautiskajā līgumā, ko apstiprinājusi Saeima, ir paredzēti citādi
būvniecības noteikumi nekā šajā likumā, piemērojami starptautiskā līguma
noteikumi. |
9. Aizstāt 37.pantā skaitli un vārdu 37.pants ar skaitli un vārdu 42.pants. |
|
|
|
9. Aizstāt 37.pantā skaitli un vārdu 37.pants ar skaitli un vārdu 42.pants. |
(2) Ja starptautiskajā līgumā, ko nav apstiprinājusi
Saeima, paredzēti citādi būvniecības noteikumi nekā Latvijas likumos,
piemērojami Latvijas likumu noteikumi |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi |
|
|
|
|
|
1. Līdz Vispārīgo būvnoteikumu izdošanai apbūve
saskaņojama ar tām valsts pārvaldes institūcijām, kuras norādītas Ministru
kabineta izdotajos "Teritoriālplānošanas noteikumos", un tās
uzsākšana pieļaujama pēc publiskas apspriešanas. |
|
|
|
|
|
2. Šā likuma 10.panta noteikumi piemērojami ar
1996.gada 1.martu, bet 33. un 34.panta noteikumi - pēc tam, kad tiks pieņemts
likums par obligāto apdrošināšanu. |
10. Pārejas noteikumos: izslēgt 2.punktu; |
|
|
|
10. Pārejas noteikumos: izslēgt 2.punktu; |
3. Līdz 1998.gada 1.martam 31.panta pirmās, otrās un
trešās daļas noteikumi nav attiecināmi uz būvēm, kuras bijušas nacionalizētas
vai citādi prettiesiski atsavinātas un kuras bojā ainavu, ja iemesls šādam
būvju tehniskajam stāvoklim radies periodā, kad tās nav atradušās likumīgā
īpašnieka valdījumā. |
|
|
|
|
|
4.
Licence, kuru Latvijas Arhitektu savienība, Latvijas Būvinženieru savienība vai
Latvijas Siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas inženieru savienība līdz šim
izsniegusi saskaņā ar likuma "Par uzņēmējdarbību" 32.pantu,
pielīdzināma šā likuma 8.pantā minētajam būvprakses vai arhitekta prakses
sertifikātam, paliekot spēkā licencē norādītajam derīguma termiņam. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 07.03.2002.
likumu, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
5. Līdz attiecīgu Latvijas būvnormatīvu apstiprināšanai
piemērojami pašreizējie būvnormatīvi. |
|
|
|
|
|
6. Ministru kabinets izstrādā projektu grozījumiem
likumā "Par valsts budžetu 1995.gadam", paredzot 10 būvinspektoru
štata vietas reģionālajās vides aizsardzības komitejās. |
|
|
|
|
|
7. (Izslēgts ar 07.03.2002. likumu, kas stājas spēkā no
03.04.2002.). |
|
|
|
|
|
8. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē Satversmes
81.panta kārtībā izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.17 "Būvniecības
noteikumi" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1995, 4.nr.). |
|
|
|
|
|
9. Grozījumi likuma 33.pantā stājas spēkā
2005.gada 1.janvārī. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
izslēgt 9.punktu; |
|
|
|
izslēgt 9.punktu; |
10. Ja attiecīgajā vietējā pašvaldībā nav
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā izstrādāts un apstiprināts teritorijas
plānojums (ja nepieciešams arī detālais plānojums), līdz 2003.gada
31.decembrim vietējā pašvaldība ir tiesīga Vispārīgajos būvnoteikumos
paredzētajā kārtībā pieņemt lēmumu par atļauju veikt būvniecību konkrētā
zemes gabalā, izņemot Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes krasta
kāpu aizsargjoslu. Minētajā lēmumā norādāmi konkrētā zemes īpašuma
atsavināšanas un lietošanas tiesību aprobežojumi, kas īpašniekam jāievēro
visā būvniecības un būves pastāvēšanas laikā. (2003.gada 13.marta likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 27.03.2003.) |
|
|
|
|
|
11. Pēc 2003.gada 31.decembra vietējās
pašvaldībās, kurām nav spēkā esoša teritorijas plānojuma (arī detālā
plānojuma), jebkura būvniecības iecere nododama publiskai apspriešanai. (2002.gada 7.marta likuma redakcijā, kas stājas
spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
12. Ministru kabinets līdz 2002.gada
1.aprīlim izstrādā attiecīgus grozījumus normatīvajos aktos, lai nodrošinātu
vides pieejamības prasību ievērošanu. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
13. Likuma 6.panta jaunā redakcija stājas
spēkā 2002.gada 1.jūlijā. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
14. Šā likuma 10.1 panta
noteikumi līdz 2004.gada 31.decembrim attiecināmi arī uz līgumsabiedrībām un
amatnieku individuālajiem un ģimenes uzņēmumiem. (2002.gada
7.marta likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 03.04.2002.) |
|
|
|
|
|
15. Licences, kuras Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija izsniegusi līdz 2003.gada 1.martam, ir derīgas līdz
licencē norādītā derīguma termiņa beigām. (2003.gada 27.februāra
likuma redakcijā, kas stājas spēkā no 22.03.2003. |
izteikt 15.punktu šādā
redakcijā: 15. Līdz 2006.gada 30.jūnijam
komersants, kuram ir spēkā esoša Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas vai Ekonomikas ministrijas izsniegta licence uzņēmējdarbībai
būvniecībā un kurš darbojas atbilstoši licences nosacījumiem, var
nereģistrēties būvkomersantu reģistrā.; |
|
|
|
izteikt 15.punktu šādā
redakcijā: 15. Līdz 2006.gada 30.jūnijam
komersants, kuram ir spēkā esoša Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas vai Ekonomikas ministrijas izsniegta licence uzņēmējdarbībai
būvniecībā un kurš darbojas atbilstoši licences nosacījumiem, var
nereģistrēties būvkomersantu reģistrā.; |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 16.punktu
šādā redakcijā: 16. Ministru
kabinets līdz 2006.gada 1.jūlijam izdot attiecīgus normatīvos aktus, lai
nodrošinātu Būvniecības likuma 4.panta pirmās daļas 9.punkta izpildi. |
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 16. un 17.
punktu šādā redakcijā: 16. Ministru kabinets
līdz 2006.gada 1.jūlijam izdot attiecīgus normatīvos aktus, lai nodrošinātu
Būvniecības likuma 4.panta pirmās daļas 9.punkta izpildi. |
|
papildināt pārejas noteikumus ar 17.punktu
šādā redakcijā: 17. Šā likuma
10.pants un IX nodaļa stājas spēkā 2005.gada 1.jūlijā. |
8. |
Atbildīgā komisija
Izteikt likumprojektā piedāvāto pārejas noteikumu 17.punktu šādā redakcijā: 17. Šā likuma normas, kas regulē būvkomersantu reģistrāciju un civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (grozījumi šā likuma 1.panta 20.punktā, 10.1panta ceturtajā daļā un 37.pantā, kā arī 1.panta 31.punkta, 4.panta pirmās daļas 6.punkta, 10.panta, 10.1panta otrās daļas un IX nodaļas jaunā redakcija), stājas spēkā 2005.gada 1.jūlijā. |
Atbalstīt |
17. Šā likuma normas, kas regulē būvkomersantu reģistrāciju un
civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu (grozījumi šā likuma 1.panta
20.punktā, 10.1panta ceturtajā daļā un 37.pantā, kā arī 1.panta
31.punkta, 4.panta pirmās daļas 6.punkta, 10.panta, 10.1panta
otrās daļas un IX nodaļas jaunā redakcija), stājas spēkā 2005.gada 1.jūlijā. |