Likumprojekts
Izdarīt Dzīvnieku
aizsardzības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2000, 2.nr.; 2002, 2.nr.; 2003, 6., 16.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 4.panta pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā:
"9) mājas (istabas)
dzīvnieka izmantošana citu dzīvnieku apmācībai;".
2. Papildināt 4.panta pirmo
daļu ar 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
"14) dzīvnieku turēšanas noteikumu, labturības prasību un pārvadāšanas noteikumu neievērošana, kas apdraud dzīvnieka veselību vai var izraisīt tā nāvi;
15) kaušanai paredzēto dzīvnieku aizsardzības prasību neievērošana."
3. 5.pantā:
izteikt 2.1 daļu
šādā redakcijā:
"(21) Ja
dzīvnieka īpašnieks nespēj pildīt šā panta otrajā daļā minētos pienākumus, viņš
dzīvnieku atsavina par labu personai, kas spēj pildīt šos pienākumus. Ja
dzīvnieku nav iespējams atsavināt par labu personai, kura spēj pildīt šā panta
otrajā daļā minētos pienākumus, dzīvnieka īpašnieks nodod to patversmei vai
eitanazē atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā dzīvnieku nodod
patversmē vai eitanazē.";
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"(5) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests atzīst suni par bīstamu
un nosaka turpmāko rīcību ar to.";
izteikt septīto un astoto
daļu šādā redakcijā:
"(7) Bīstama suņa īpašnieks vai turētājs nodrošina dzīvnieka sterilizāciju vai kastrāciju mēneša laikā pēc tam, kad stājies spēkā Pārtikas un veterinārā dienesta komisijas lēmums par suņa sterilizēšanu vai kastrēšanu. Lēmumu var apstrīdēt mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Pārtikas un veterinārā dienesta ģenerāldirektoram. Ģenerāldirektora pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā. Par suņa sterilizēšanu vai kastrēšanu maksā dzīvnieka īpašnieks vai turētājs.
(8) Lai suni atzītu par bīstamu un noteiktu turpmāko rīcību ar to, Pārtikas un veterinārais dienests saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to, izveido komisiju. Komisijas lēmumu dzīvnieka īpašnieks vai turētājs mēneša laikā pēc tā spēkā stāšanās izpilda vai apstrīd, iesniedzot attiecīgu iesniegumu Pārtikas un veterinārā dienesta ģenerāldirektoram. Ģenerāldirektora pieņemto lēmumu var pārsūdzēt tiesā.";
papildināt pantu ar desmito
un vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
"(10) Ja uzsākts
process, lai atzītu suni par bīstamu, suņa īpašnieks vai turētājs ievēro
normatīvajos aktos par bīstama suņa turēšanu noteiktās prasības.
(11) Bīstamu suni tā
īpašnieka vai turētāja prombūtnes laikā aizliegts uzticēt citām personām,
izņemot patversmes, suņu viesnīcas, kā arī kinologus un veterinārārstus."
4. Papildināt 8.pantu ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
"(3) Vietējā
pašvaldība, saskaņojot ar Pārtikas un veterināro dienestu, organizē klaiņojošo
dzīvnieku izķeršanu vai, ja nepieciešams, arī likvidēšanu.
(4) Bezsaimnieku kaķi, kuri
ir sterilizēti un kuri uzturas dzīvojamo māju tuvumā, bet ne tālāk par
200 m, nav uzskatāmi par klaiņojošiem dzīvniekiem."
5. Papildināt 9.pantu ar
trešo daļu šādā redakcijā:
"(3) Pārtikas un
veterinārais dienests uzrauga un kontrolē Eiropas Savienības tieši piemērojamo
tiesību aktu izpildi dzīvnieku labturības un aizsardzības jomā, kā arī sniedz
Eiropas Savienības institūciju pieprasīto informāciju."
6. 10.pantā:
izteikt 2. un 3.punktu šādā
redakcijā:
"2) labturības prasības
mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai publiskās
izstādēs, suņa apmācībai un mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un turētāja
tiesības un pienākumus;
3) labturības prasības
sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai, apmācībai un
demonstrēšanai publiskās izstādēs un sacensībās, kā arī dzīvnieka īpašnieka un
turētāja tiesības un pienākumus;";
papildināt pantu ar 11. un
12.punktu šādā redakcijā:
"11) prasības bīstama
suņa turēšanai;
12) kārtību, kādā dzīvnieku
nodod dzīvnieku patversmē vai dzīvnieku viesnīcā."
7. Izteikt 19.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Dzīvnieku
sacensību organizētājs informē Pārtikas un veterinārā dienesta attiecīgo
teritoriālo struktūrvienību par sacensību norises vietu un laiku."
8.
Izteikt
24.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"(1) Eksperimentos un
citos zinātniskos nolūkos izmanto šim mērķim audzētus dzīvniekus (laboratorijas
dzīvniekus) vai citus dzīvniekus saskaņā ar 25.pantā noteiktajām
prasībām."
9. Izteikt 25.pantu šādā
redakcijā:
"25.pants.
Pārtikas un veterinārais dienests pēc Dzīvnieku aizsardzības ētikas padomes
atzinuma izvērtēšanas izsniedz atļauju dzīvnieku izmantošanai eksperimentos un
zinātniskos pētījumos, kā arī bioloģiskās, medicīniskās un
veterinārmedicīniskās profesionālās izglītības apgūšanai."
10. Izteikt 39.pantu
šādā redakcijā:
"39.pants. (1)
Vietējās pašvaldības izveido un uztur dzīvnieku patversmes, izķer, izmitina un
aprūpē klaiņojošos un konfiscētos mājas (istabas) dzīvniekus, kā arī izmitina
un aprūpē bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušus savvaļas dzīvniekus vai arī slēdz
līgumu ar fizisku vai juridisku personu par šādu dzīvnieku izmitināšanu,
uzturēšanu un aprūpi.
(2) Vietējās pašvaldības
organizē bezsaimnieku dzīvnieku līķu aizgādāšanu uz dzīvnieku kapsētām vai
kremēšanas vietām un tos apglabā vai kremē saskaņā ar normatīvo aktu prasībām
par dzīvnieku kapsētu uzturēšanu."
11. Izteikt 44.panta
6.punktu šādā redakcijā:
"6) gadījumiem,
kad dzīvnieks uzbrūk cilvēkam vai nodara kaitējumu cilvēka
veselībai vai dzīvībai;".
12. Izteikt 45.pantu
šādā redakcijā:
"45.pants.
Dzīvnieku atļauts nogalināt tikai ar dzīvnieka īpašnieka atļauju (eitanāzijas
gadījumā - rakstveida atļauju),
izņemot šā likuma 5.panta 2.1, astotajā un devītajā daļā un 44.panta
5., 6. un 7.punktā noteiktos gadījumus."
13. Pārejas noteikumu
2.punktā:
aizstāt skaitli un vārdu
"2004
.gada" ar skaitli un vārdu "2006.gada";
izteikt 1.apakšpunktu šādā
redakcijā:
"1) labturības prasības
sporta, darba un atrakciju dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai, apmācībai un
demonstrēšanai publiskās izstādēs un sacensībās, kā arī dzīvnieka īpašnieka un
turētāja tiesības un pienākumus;".
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības likumā
anotācija
(prezicēta)
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Grozījumi
Dzīvnieku aizsardzības likumā ir veikti, lai saskaņotu normatīvo aktu normas
mājas (istabas) dzīvnieku turēšanas jomā. Normatīvo
aktu nepilnības kavē nodrošināt mājas (istabas) dzīvnieku aizsardzību un
labturības prasību ievērošanu Latvijas Republikā. Pašreiz Dzīvnieku
aizsardzības likuma 4.pantā
nav pilnīgi norādīti dzīvnieku turēšanas noteikumu pārkāpumi, kuri apdraud
dzīvnieku veselību vai dzīvību, uzskaitot cietsirdīgas izturēšanās pret
dzīvniekiem veidus. 5.panta piektā daļa nosaka, ka Pārtikas un
veterinārais dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā par bīstamu atzīst
suni, bet neparedz lēmuma pieņemšanu par turpmāko rīcību ar bīstamiem suņiem.
Septītā un astotā daļa neskaidri definē laiku, kurā bīstama suņa īpašniekam
vai turētājam jāizpilda Pārtikas un veterinārā dienesta lēmums. 8.pantā nav noteikts kā vietējās pašvaldības organizē
klaiņojošu dzīvnieku izķeršanu vai likvidēšanu. 9.pantā nav noteikts, kas uzrauga un kontrolē
Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu izpildi dzīvnieku
labturības prasību jomā. 10.pants paredz tikai sporta, darba un atrakciju
dzīvnieku turēšanas nosacījumus, bet neparedz nosacījumus toizmantošanai,
apmācībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs un sacensībās. Atbilstoši 19.pantam pašreizējā situācijā sacensības
ar dzīvnieku piedalīšanos atļauts rīkot tikai ar attiecīgā teritoriālā
pārtikas un veterinārā dienesta vadītāja atļauju, bet starptautiska mēroga
pasākumus - tikai ar valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora
atļauju, nenodrošinot efektīvu kontroli un uzraudzību. 24. un 25.pantā šobrīd nav regulēts jautājums par
eksperimentālo dzīvnieku izmantošanu bioloģiskās, medicīniskās un
veterinārmedicīniskās profesionālās izglītības apgūšanā. 39.pants nosaka, ka pašvaldības tikai izveido un
uztur dzīvnieku patversmes, bet nenosaka pašvaldības funkcijas tur ievietoto
dzīvnieku aprūpei. Bez tam nav noteikts, kādiem dzīvnieku veidiem, saskaņā ar
Dzīvnieku aizsardzības likuma 3.pantu, vietējām pašvaldībām ir jānodrošina
aprūpe patversmēs. Patreiz Latvijā ir ņemtas uzskaitē Pārtikas un
veterinārajā dienestā 13 dzīvnieku patversmes, no kurām viena ir
privātperonas, bet trīs sabiedrisko organizāciju dzīvnieku patversmes. 44.panta sestā daļa nosaka, ka drīkst nogalināt
dzīvnieku, ja tas tieši apdraud cilvēku vai citu dzīvnieku veselību vai
dzīvību, taču normatīvajos aktos nav noteikts tieša apdraudējuma jēdziens. 45.pants nosaka, ka bez īpašnieka atļaujas nav
iespējama kaitīgo grauzēju un kukaiņu iznīcināšana. |
|||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi Dzīvnieku aizsardzības
likumā: 1) paredz paplašināt cietsirdīgas izturēšanās pret
dzīvniekiem jēdzienu; 2) deleģē Pārtikas un veterināro dienestam funkciju
atzīt par bīstamiem suņus un pieņemt lēmumu par turpmāko rīcību ar tiem; 3) nosaka bīstamā mājas (istabas) dzīvnieka
kastrācijas, sterilizācijas un eitanāzijas kārtību; 4) nosaka Pārtikas un veterinārā dienesta kompetenci
par Eiropas Savienības tieši piemērojamo tiesību aktu izpildes kontroli; 5) precizē pilnvarojumu Ministru kabinetam izdot
noteikumus par labturības prasībām sporta, darba un atrakciju dzīvnieku
izmantošanai, apmācībai un demonstrēšanai publiskās izstādēs un sacensībās un
mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai
publiskās izstādēs, suņa apmācībai un mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un
turētāja tiesības un pienākumus; 6) precizē prasības dzīvnieku izmantošanai
eksperimentos un zinātniskos pētījumos; 7) precizē vietējo
pašvaldību funkcijas: nodrošināt klaiņojošo un konfiscēto mājas (istabas)
dzīvnieku un bezpalīdzīgā stāvoklī nonākušu savvaļas dzīvnieku aprūpi
pašvaldību dzīvnieku patversmēs, kā arī apglabāt bezsaimnieka dzīvnieku
līķus; 8) precizē prasības dzīvnieku nogalināšanai; 9) pārejas noteikumos nosaka ar mājas (istabas)
dzīvnieku labturību un aizsardzību saistīto normatīvo aktu spēkā stāšanās
laiku - 2006.gada 1.janvāri. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts
nerada sociālās sekas, tomēr anotācijas I.sadaļas 1.punktā minēto normatīvo
aktu ieviešana ir nepieciešama, lai uzlabotu dzīves vidi un nodrošinātu
sabiedrības atbildību par pieradinātiem mājas (istabas) dzīvniekiem. |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekta
ieviešana sakārtos pienākumu un tiesību izpratni par mājas (istabas)
dzīvnieku aizsardzību un labturību (dzīvnieku īpašniekiem vai turētājiem, kam
jānodrošina viņa aprūpē esošā dzīvnieka fizioloģiskās un zoopsiholoģiskās
vajadzības, vietējām pašvaldībām, kam jāatbild par sabiedrisko kārtību un
Pārtikas un veterinārajam dienestam, kas atbild par dzīvnieku veselības,
labturības un aizsardzības prasību ievērošanas kontroli). Likumprojekta
ieviešana atvieglos dzīvnieku aizsardzības un labturības noteikumu pārkāpēju
saukšanu pie normatīvajos aktos noteiktās atbildības. Tā rezultātā būtiski
uzlabosies vides kvalitāte. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads 2005. |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|||||||
2006. |
2007. |
2008. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
0 |
0 |
139,2 |
121,1 |
130,2 |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
0 |
0 |
- 139,2 |
- 121,1 |
- 130,2 |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
||||||||||
Pārtikas un
veterinārais dienests MK noteikumu projekts
Kārtība, kādā suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to |
0 |
0 |
139,2 |
121,1 |
130,2 |
|||||
Atalgojums (8 vecāko inspektoru štata vienībām
un 5 vecāko referentu - juristu štata vietām (ierēdņi)). |
0 |
0 |
52,2 |
52,2 |
52,2 |
|||||
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas (24,09 %) |
0 |
0 |
12,6 |
12,6 |
12,6 |
|||||
Pasta, telefona un citu sakaru pakalpojumu
apmaksa. |
0 |
0 |
6,2 |
6,2 |
6,2 |
|||||
Darba devēja apmaksātie veselības apdrošināšanas
maksājumi. |
0 |
0 |
0,9 |
0,9 |
0,9 |
|||||
Transportlīdzekļu uzturēšana un remonts. |
0 |
0 |
4,3 |
3,8 |
4,1 |
|||||
Telpu un inventāra īre un noma. |
0 |
0 |
13,0 |
13,0 |
13,0 |
|||||
Kancelejas preces, materiāli, inventārs un
spectērpi. |
0 |
0 |
21,0 |
20,9 |
21 |
|||||
Maksa par degvielu. |
0 |
0 |
10,3 |
10,3 |
10,3 |
|||||
Ikgadējā apmācība (kvalifikācijas celšana). |
0 |
0 |
1,2 |
1,2 |
1,2 |
|||||
Citi izdevumi. |
0 |
0 |
0,2 |
0 |
0,1 |
|||||
KAPITĀLIEGULDĪJUMI |
0 |
0 |
17,3 |
0 |
8,7 |
|||||
Datori un skaitļošanas tehnika. Datortehnika
ietver 7 datorkomplektus un printerus. |
0 |
0 |
6,0 |
0 |
3,0 |
|||||
Kancelejas mēbeles un telpu iekārtas |
0 |
0 |
2,4 |
0 |
1,2 |
|||||
Pārējie kustamie īpašumi. Pārējie kustamie īpašumi ir 5 digitālās videokameras (500 Ls/gb.) katram reģionam un Rīgas pilsētai, 2 mobilie telefoni inspektorātam (75 Ls/gb.), 27 transponderu nolasītāji Pārtikas un veterinārajām pārvaldēm (230 Ls/gb.). Videokameras nepieciešamas suņa uzvedības
filmēšanai. Ja komisija pieņem lēmumu par suņa eitanāziju un suņa īpašnieks
apstrīd likumā noteiktā kārtībā komisijas lēmumu, nofilmētais materiāls
nepieciešams kā lietišķais pierādījums lēmuma pamatotībai. |
0 |
0 |
8,9 |
0 |
4,5 |
|||||
KOPĀ 5. |
0 |
0 |
139,2 |
121,1 |
130,2 |
|||||
6. Cita informācija |
Ministru kabineta noteikumu projekts Kārtība, kādā suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to ir administratīvā procesa sastāvdaļa. Par suņu uzbrukumu skaitu gada laikā ņemta informācija no Vides veselības informācijas centra. Pārtikas un veterinārajam dienestam nepieciešamo finansējumu 2007.gadam pieprasīs Zemkopības ministrija kā prioritāro pasākumu no valsts budžeta. Atalgojuma aprēķinos ierēdņiem ietverti atvaļinājuma pabalsti, piemaksa par prombūtnē (atvaļinājumā) esoša ierēdņa amata pienākuma pildīšanu, kompensācijas par ceļa izdevumiem u.c. saskaņā ar 16.12.2003. MK noteikumiem Nr.705. Inspektoriem ir noteikta 10 % piemaksa saskaņā ar 28.05.2002. MK noteikumu Nr.217 4.pielikumu par darbu veterinārajās iestādēs, kas saistītas ar veselībai bīstamiem darba apstākļiem. Aprēķiniem izmantota vidējā algas likme mēnesim Ls 170. Vidējā darba samaksa mēnesī Ls 215,33 vecākajam inspektoram un Ls 198,33 vecākajam referentam - juristam. Algas fonds aprēķināts trīs komisijas ārštata darbiniekiem par darbu komisijā. Kopā par 3917 komisijas darba stundām paredzēts samaksāt Ls 19585. Darba devēja samaksātie veselības apdrošināšanas maksājumi veido izdevumus par obligāto veselības pārbaudi saskaņā ar 04.03.1997. MK noteikumiem Nr.86 un darbu veselībai bīstamos darba apstākļos (darbs ar bīstamiem suņiem). Pašlaik nav zināms, cik būs jāmaksā par komisijas profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, jo tas būs iespējams tikai pēc Ministru kabineta noteikumu projekta pieņemšanas, izvērtējot iespējamo risku. Precīza summa par apdrošināšanu tiks noteikta pēc konkursa. Transportlīdzekļu uzturēšanas izdevumi ietver obligāto civiltiesisko apdrošināšanu, KASKO un kārtējo garantijas remontu. Telpu un inventāra īre un noma ietver piecu transportlīdzekļu nomu par kopējo summu Ls 9180. Kancelejas preces, materiāli, inventārs un spectērpi ietver 1305 transponderus gadā (8 Ls/gb) un 1305 videokasetes suņu uzvedības filmēšanai (3,05 Ls/gb.). Maksa par degvielu ietver piecus transportlīdzekļus ar gada nobraukumu katrai 49000 km. Ikgadējās mācības ietver kvalifikācijas paaugstināšanas kursus Latvijā. Datortehnika ietver 7 datorkomplektus un printerus. Pārējie kustamie īpašumi ir 5 digitālās videokameras (500 Ls/gb.) katram reģionam un Rīgas pilsētai, 2 mobilie telefoni inspektorātam (75 Ls/gb.), 27 transponderu nolasītāji Pārtikas un veterinārajām pārvaldēm (230 Ls/gb.). Inspektoriem
kameras nepieciešamas, lai varētu filmēt suņa uzvedību, pēc tam komisija
pieņem lēmumu, atzīt suni par bīstamu vai nē. Īpaši svarīgi, nofilmētais
materiāls ir tajā gadījumā, kad jāpieņem lēmums par suņa eitanāziju. Ja suņa
īpašnieks apstrīd komisijas lēmumu un pārsūdz tiesā, pēc suņa eitanāzijas,
tad nofilmētais materiāls kalpo kā lietiskais pierādījums komisijas lēmuma
pamatotībai. Digitālā kamera nepieciešama, jo ar to var arī
nofotografēt un pārkopēt uz datortehniku un līdz ar to pavairot. Mobilie telefoni
inspektoriem vajadzīgi, lai pildot savas dienesta funkcijas, nepieciešamības
gadījumā varētu izsaukt citus valsts dienestus (policiju, ātro palīdzību,
suņu ķērājus u.c.) palīdzības sniegšanai. |
|||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Vienlaicīgi ar šo likumprojektu tiek iesniegti šādi projekti: 1. Ministru kabineta noteikumu projekts Kārtība, kādā
suni atzīst par bīstamu un nosaka turpmāko rīcību ar to; 2. Ministru kabineta noteikumu projekts Labturības
prasības mājas (istabas) dzīvnieku turēšanai, tirdzniecībai un demonstrēšanai
publiskās izstādēs, suņa apmācībai un mājas (istabas) dzīvnieka īpašnieka un
turētāja tiesības un pienākumi.; 3. Ministru kabineta noteikumu projekts Labturības
prasības dzīvnieku patversmēs un dzīvnieku viesnīcās un kārtība, kādā
dzīvnieku nodod dzīvnieku patversmē vai dzīvnieku viesnīcā. |
|||||||||
2.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
2003.gada 26.novembra Eiropas Komisijas lēmums par
suņu, kaķu un mājas (istabas) sesku vienota parauga pasēm, pārvietojoties
Eiropas Savienības dalībvalstu teritorijās. |
|||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas
spriedums, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Latvijas normatīvā akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Iesniegtie priekšlikumi daļēji iestrādāti normatīvajā aktā. |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
05.03.2004. informatīvā sēde, 11.03.2004. tikšanās ar mednieku darba grupu, 11.03.2004. tikšanās ar vietējo pašvaldību
pārstāvjiem, 12.03.2004. tikšanās ar veterinārārstu darba grupu, 16.03.2004. tikšanās ar mednieku darba grupu, 18.03.2004. tikšanās ar veterinārārstu darba grupu. 2004.gada 21.jūnijā un 1.jūlijā sanāksmes, kurās piedalījās Latvijas Kinoloģiskā biedrība un tās dzīvnieku aizsardzības grupa, Latvijas dzīvnieku aizsardzības biedrība, SIA AB Grupa, SIA ZOO Centrs. |
|||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas valsts institūcijas netiks radītas. Likumprojekta ietvaros vietējo pašvaldību funkcijas
netiek paplašinātas, bet tiek precizētas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. |
|||||||||
21.01.2005 14:00
1961
A.Lancmane
7027365, Anita.Lancmane@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
D.Malzubre |
A.Lancmane |