Izdarīt Meža likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 8.nr.; 2003, 8.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 32.pantu šādā
redakcijā:
"32.pants
Meža īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam meža apsaimniekošanas plāns ir viens no priekšnoteikumiem valsts un Eiropas Savienības finansējuma vai līdzfinansējuma saņemšanai mežsaimniecības attīstībai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
2. Svītrot 33.pantu.
3. 43.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
"(2) Valsts ar tās institūcijām un valsts un Eiropas Savienības finansējumu vai līdzfinansējumu atbalsta meža ilglaicīgo funkciju stabilizāciju un meža nozares attīstību."
aizstāt trešajā daļā vārdu "mežsaimniecības" ar vārdiem "meža nozares".
Zemkopības ministrs
M.Roze
Likumprojekta
Grozījumi Meža likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Grozījumu projekts izstrādāts, lai
saskaņotu nacionālo un Eiropas Savienības atbalsta politiku meža ilglaicīgo
funkciju stabilizācijai un meža nozares attīstībai. Atbalsts mežsaimniecībai un ar mežu
saistītām aktivitātēm saskaņā ar Eiropas Savienības nostādnēm ietverts lauku
attīstības pasākumos, tāpēc atbalsta saņemšanas nosacījumiem jābūt vienotiem. Ņemot vērā to, ka formulējums atbalsts
var izpausties dažādi, ir nepieciešams to mainīt precīzākā formā, formulējot
to kā finansējumu vai līdzfinansējumu. Iestājoties Eiropas Savienībā, finansējumu vai līdzfinansējumu būs iespējams saņemt arī no Eiropas Savienības fondiem, līdz ar to pašreizējā likuma redakcija ir nepilnīga, jo neparedz šādu gadījumu. Meža attīstības fonda (MAF) padome,
pamatojoties uz Meža likuma 43.panta 3.punktu un MK 2001.gada 23.oktobra
noteikumiem Nr.456 Meža attīstības fonda nolikums, nosaka MAF izlietojumu,
kas šobrīd praktiski ir vienīgais valsts finansējuma avots. Turklāt 43.panta
2.punkta jaunajā redakcijā tiek reglamentētas jomas un kārtība valsts ar
tās institūcijām un valsts un Eiropas Savienības finansējumu vai līdzfinansējumu
atbalsta meža ilglaicīgo funkciju stabilizāciju un meža nozares attīstību. Šī
iemesla dēļ 33.pants ir lieks. 43.panta 2. un 3.daļa, kurā tiek norādītas
jomas, kas jāfinansē no Meža attīstības fonda, šobrīd ir sašaurinātā
redakcijā, jo norādīts, ka Meža attīstības fondam jāfinansē tikai
mežsaimniecības (nevis meža nozares) atbalsta un attīstības programmas. |
||||||||||||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ņemot vērā to, ka meža nozarei ir iespējams
saņemt Eiropas Savienības atbalstu, likumprojekts paredz grozīt Meža likuma
32.panta un 43.panta 2. un 3.daļu, kā arī svītrot 33.pantu, saskaņojot
nacionālo un Eiropas Savienības atbalsta politiku meža ilglaicīgo funkciju
stabilizācijai un meža nozares attīstībai. Likumprojekta grozījumi paredz šādus
precizējumus: 1. valsts atbalsts vietā tiek lietots
valsts un Eiropas Savienības finansējums vai līdzfinansējums, jo valsts
atbalsts Latvijas likumdošanā tiek traktēts dažādi, līdz ar to tas ļaus
izvairīties no dažādām interpretācijām. Turklāt pēc iestāšanās Eiropas
Savienībā ir iespējams saņemt arī Eiropas Savienības atbalstu, kas likumā
šobrīd nav paredzēts. 2. Tiek svītrots 33.pants, jo 43.panta
2.punktā jaunajā redakcijā tiek reglamentētas jomas un kārtība valsts ar
tās institūcijām un valsts un Eiropas Savienības finansējumu vai
līdzfinansējumu atbalsta meža ilglaicīgo funkciju stabilizāciju un meža
nozares attīstību, bet MAF padome, pamatojoties uz Meža likuma 43.panta
3.punktu un MK 2001.gada 23.oktobra noteikumiem Nr.456 Meža attīstības fonda
nolikums, nosaka MAF izlietojumu, līdz ar to tiek novērsta normatīvo aktu
dublēšanās. 3. 43.panta 2. un 3.daļā tiek paplašināta
finansējuma atbalsta sfēra, vārda mežsaimniecības vietā lietojot meža
nozares. Veicot šīs izmaiņas, I sadaļas 1.puntā
minētās problēmas tiks atrisinātas. |
||||||||||||||||||||||||
3.
Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts nodrošinās saskaņotu valsts un ES atbalstu
meža ilglaicīgo funkciju stabilizācijai un meža nozares attīstību. |
||||||||||||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Tiks veicināta meža nozares attīstība un konkurētspēja. |
||||||||||||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Grozījumi likumā, paredzot Eiropas Savienības fondu izmantošanu
Latvijā, veicinās labvēlīgu ietekmi uz vidi, jo vide kā horizontāla joma
attiecas uz visiem Vienotajā programmdokumentā iekļautajiem un Eiropas
Savienības struktūrfondu līdzfinansētajiem pasākumiem. |
||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
Ls) |
|||||||||||||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
6.
Cita informācija ·
·
Eiropas Savienības atbalsta apjoms ·
Valsts atbalsts ·
Privātie fondi ·
Kopējais finansējums |
Struktūrfondu atbalsts
attīstības plāna vienotā programdokumenta pasākumam Mežsaimniecības
attīstība:
|
||||||||||||||||||||||||
Finansējums ES struktūrfondu
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai mežsaimniecībā ir paredzēts
likumā Par valsts budžetu 2005.gadam, arī saistībās uz turpmākiem gadiem.
Papildus valsts budžeta līdzekļi likumprojekta īstenošanai nav nepieciešami. |
|||||||||||||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|||||||||||||||||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
normatīvais akts |
|||||||||||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe |
Komentāri |
||||||||||||||||||||||
Projekta
1., 2., 3., 4.pants |
|
Netiek
regulēts |
Nav |
||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||||||||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||||||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Likumprojekta izstrādes gaitā notikušas konsultācijas
ar Latvijas Mežizstrādātāju savienību. |
||||||||||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts ir apspriests un atbalstīts Latvijas Meža
konsultatīvās padomes 22.12.2003. sanāksmē. |
||||||||||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildes kontroli nodrošinās Valsts meža
dienests. |
||||||||||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), Latvijas Avīzē, LETA
un citos plašsaziņas līdzekļos un sistēmās. |
||||||||||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
14.01.05. 13:09
1045
R.Timermanis
7027593, Ritvars.Timermanis@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
M.Salenieks |
R.Timermanis |