2005.gada 11.janvārī Noteikumi Nr.18
Rīgā (prot. Nr.3 32.§)
Par nekustamo īpašumu atsavināšanu
valsts vajadzībām Latvijas Nacionālās bibliotēkas
projekta īstenošanai nepieciešamajā teritorijā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
1.pants. Atsavināt valsts vajadzībām dzīvokļu īpašumus un
neapdzīvojamās telpas Rīgā, Kuģu ielā 8/10, un Rīgā, Uzvaras bulvārī 2, kuri
atrodas Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas teritorijā
(1.pielikums).
2.pants. Atsavināt valsts vajadzībām nekustamos īpašumus, kuri atrodas Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas teritorijā (2.pielikums).
3.pants. Šo noteikumu 1. un 2.pantā minētie nekustamie īpašumi
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierakstāmi zemesgrāmatā uz valsts vārda
Kultūras ministrijas personā.
Ministru kabineta
2005.gada 11.janvāra
noteikumiem
Nr.18
1.
Nekustamajā īpašumā Rīgā, Kuģu ielā 8/10:
1.1. dzīvoklis Nr.1, kopējā
platība 56,75 kvadrātmetri;
1.2. dzīvoklis Nr.1a, kopējā
platība 74,8 kvadrātmetri;
1.3. dzīvoklis Nr.5, kopējā
platība 28,24 kvadrātmetri;
1.4. dzīvoklis Nr.10, kopējā
platība 31,78 kvadrātmetri;
1.5. dzīvoklis Nr.11, kopējā
platība 36,27 kvadrātmetri;
1.6. dzīvoklis Nr.8, kopējā
platība 61,34 kvadrātmetri.
2.
Nekustamajā īpašumā Rīgā, Uzvaras bulvārī 2:
2.1. dzīvoklis Nr.3, kopējā
platība 97,1 kvadrātmetrs;
2.2. dzīvoklis Nr.7, kopējā
platība 95,13 kvadrātmetri;
2.3. dzīvoklis Nr.9, kopējā
platība 97,48 kvadrātmetri;
2.4. dzīvoklis Nr.11, kopējā
platība 94,11 kvadrātmetri;
2.5. dzīvoklis Nr.17, kopējā
platība 55,71 kvadrātmetrs;
2.6. dzīvoklis Nr.18, kopējā
platība 116,44 kvadrātmetri;
2.7. dzīvoklis Nr.20, kopējā
platība 114,41 kvadrātmetrs;
2.8. dzīvoklis Nr.21, kopējā
platība 52,7 kvadrātmetri;
2.9. dzīvoklis Nr.22, kopējā
platība 118,36 kvadrātmetri;
2.10. mākslinieka darbnīca
Nr.II, kopējā platība 234,52 kvadrātmetri;
2.11. neapdzīvojamās telpas,
kopējā platība 650 kvadrātmetri.
Ministru kabineta
2005.gada 11.janvāra
noteikumiem
Nr.18
1. Nekustamais īpašums
zemesgabals 1158 m2 platībā (zemes kadastra
Nr. 0100 049 0106) un četras būves (liters Nr.1, 2, 3 un 4)
Rīgā, Akmeņu ielā 3.
2. Zemesgabals 4873 m2 platībā (zemes kadastra Nr. 0100 049 0102) Rīgā, Akmeņu ielā 7.
3. Zemesgabals
1901 m2 platībā (zemes kadastra
Nr. 0100 049 0116) Rīgā, Akmeņu ielā 8.
4. Zemesgabals 367 m2 platībā (zemes kadastra Nr. 0100 049 0117)
Rīgā, Akmeņu ielā 10.
5. Nekustamais īpašums
zemesgabals 2425 m2 platībā (zemes kadastra Nr. 0100 049 0118)
un trīs būves (liters Nr.1, 2 un 3) Rīgā, Akmeņu ielā 12.
6. Zemesgabals
1786 m2 platībā
(zemes kadastra Nr. 0100 049 0095) Rīgā, Kuģu ielā (bez
numura).
7. Zemesgabals 298 m2 platībā (zemes kadastra
Nr. 0100 049 0090) Rīgā, Kuģu ielā 2.
Ministru kabineta noteikumu projekta (paredzēts izdot LR
Satversmes 81.panta kārtībā) Par nekustamo īpašumu atsavināšanu valsts
vajadzībām Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanai paredzētajā
teritorijā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Noteikumu projektu paredzēts izdot Latvijas
Republikas Satversmes 81.panta kārtībā. Saskaņā ar Latvijas Republikas
Satversmes 81.pantu laikā starp Saeimas sesijām Ministru kabinetam ir
tiesība, ja neatliekama vajadzība to prasa, izdot noteikumus, kuriem ir
likuma spēks. Noteikumu projekta
izdošana Satversmes 81.kārtībā nepieciešama, lai: 1) nodrošinātu likuma Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta
īstenošanas likuma 1.panta trešās daļas izpildi, saskaņā ar kuru Latvijas
Nacionālās bibliotēkas projekts īstenojams līdz 2008.gada 18.novembrim.
Latvija šobrīd ir vienīgā Eiropas Savienības valsts bez atbilstīgas
nacionālās bibliotēkas ēkas. Nacionālās bibliotēkas ēkas trūkums atstāj tiešu
ietekmi uz Latvijas iedzīvotājiem un viesiem sniegto informācijas pakalpojumu
kvalitāti un pastarpināti uz Latvijas konkurētspēju starptautiskā mērogā, kā
arī iespēju Latvijai dot savu pienesumu Lisabonas stratēģijas mērķu sasniegšanā; 2) nodrošinātu Deklarācijas par Aigara Kalvīša vadītā Ministru
kabineta iecerēto darbību izpildi, saskaņā ar kuru nepieciešams uzsākt
Latvijas Nacionālās bibliotēkas celtniecību (Deklarācijas Kultūras sadaļas
1.punkts); 3) fiksētu nekustamo īpašumu īpašumtiesību sastāvu saskaņā ar
publiski pieejamo nekustamo īpašumu reģistru ziņām, kopš atsavināšanas
procesa uzsākšanas 2004.gada sākumā ir turpinājusies īpašumtiesību maiņa.
Turpinoties darījumiem ar atsavināšanai paredzētajiem nekustamajiem īpašumiem,
atsavināšanas tālākā gaita var tikt būtiski aizkavēta; 4) samazinātu iespējamos finansiālos zaudējumus, ko var ciest valsts,
paildzinot likuma pieņemšanu par nekustamo īpašumu atsavināšanu, ņemot vērā
nekustamā īpašuma cenu, kā arī būvniecības un citu pakalpojumu izmaksu
straujo pieaugumu; 5) nodrošinātu Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta izstrādes un
saskaņošanas gaitu lai saņemtu būvatļauju, nepieciešams nodrošināt valsts
īpašumtiesības uz atsavināto nekustamo īpašumu. 1. Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likuma 4.
panta otrā daļa nosaka, ka Latvijas Nacionālās bibliotēkas vajadzībām
nepieciešamo zemi, kā arī uz tās esošās ēkas, atsavina valsts vajadzībām
likumā Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām
vajadzībām noteiktajā kārtībā. Atsavinātais nekustamais īpašums ierakstāms
zemesgrāmatā uz valsts vārda Kultūras ministrijas personā. Latvijas
Nacionālās bibliotēkas celtniecības vajadzībām nepieciešamais zemesgabals
šobrīd ir aizņemts ar fiziskām un juridiskām personām piederošiem nekustamie
īpašumiem. 1.1. Īpašniekiem atsavināmie privatizētie dzīvokļu
īpašumi un neapdzīvojamās telpas: Rīgā, Kuģu ielā 8/10:
Rīgā, Uzvaras bulvārī 2:
1.2. Īpašniekiem atsavināmie nekustamie īpašumi
1.3. Bijušajiem īpašniekiem un
viņu mantiniekiem atsavināmais nekustamais īpašums: 298 kv.m liels zemes gabals (kadastra Nr.
1000490090) nav reģistrēts Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļā, ar Rīgas
pilsētas zemes komisijas atzinumu īpašumtiesības atjaunotas Renate Danci
Gerardi, un Vitālijam Mārtiņam Dance, atrodas Rīgā, Kuģu ielā 2. 2. Kultūras ministrijas pieaicinātie sertificētie nekustamā īpašuma
vērtētāji ir veikuši visu nekustamo īpašumu novērtēšanu. Pamatojoties uz
nekustamo īpašumu vērtētāju iesniegtajiem nekustamo īpašumu novērtējumiem,
Kultūras ministrija ir piedāvājusi nekustamo īpašumu īpašniekiem noslēgt
vienošanos par nekustamo īpašumu atsavināšanu. Atbilstoši 2004.gada 16.jūnija Latvijas Nacionālās bibliotēkas
Uzraudzības padomes lēmumam, Kultūras ministrijai tika uzdots atsavināt
dzīvokļa īpašumus par zemāko dzīvokļa īpašuma novērtējumu. Vidējā piedāvātā
par dzīvokļa īpašuma atsavinājumu bija Ls 504, 12 par kvadrātmetru. Par zemes gabalu atsavināšanu Kultūras ministrijas vidējā piedāvātā
summa bija Ls 53, 1 par kvadrātmetru. Nekustamo īpašumu īpašnieki par augstāk norādītajām summām nav gatavi
vienoties par nekustamo īpašumu atsavināšanu. 3. Likuma Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām 3. pants nosaka, ka priekšlikumu par nekustamā īpašuma atsavināšanu iesniedz uz attiecīgas valsts pārvaldes vai pašvaldības institūcijas ierosinājuma pamata, ja šī institūcija nekustamo īpašumu nevar iegūt, vienojoties ar īpašnieku |
|||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Noteikumu projekts paredz atsavināt valsts vajadzībām paātrināti privatizētos dzīvokļu īpašumus un nedzīvojamās telpas, zemes gabalus un zemes gabalus ar apbūvi, kas atrodas Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošana teritorijā. |
|||||||||
3. Cita
informācija |
Noteikumu projektu paredzēts izdot Latvijas
Republikas Satversmes 81.panta kārtībā. Saskaņā ar Latvijas Republikas
Satversmes 81.pantu laikā starp Saeimas sesijām Ministru kabinetam ir
tiesība, ja neatliekama vajadzība to prasa, izdot noteikumus, kuriem ir
likuma spēks. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo
jomu neskar |
|||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Pēc normatīvā akta pieņemšanas valstij saskaņā ar spēkā esošajiem
normatīvajiem aktiem būs tiesības nekustamos īpašumus pārreģistrēt
zemesgrāmatā uz valsts vārda Kultūras ministrijas personā. |
|||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Dzīvojamo māju īpašnieki un viņu ģimenes
locekļi, kuri dzīvo atsavināmajās dzīvojamās mājās saskaņā ar likuma Par
nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām
vajadzībām 12.panta otro daļu nodrošināmi ar citu dzīvojamo telpu. |
|||||||||
4. Ietekme
uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
0 |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Ls 1 812 000 apmērā |
Ņemot vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot
vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams
precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot
vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams
precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka taisnīgas
atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt
izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
3. Finansiālā
ietekme |
- Ls 1 812 000 |
Ņemot
vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams
precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot
vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams
precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot vērā, ka taisnīgas
atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams precīzi paredzēt
izmaiņas budžeta izdevumos |
Ņemot
vērā, ka taisnīgas atlīdzības galīgo apmēru nosaka tiesa, nav iespējams
precīzi paredzēt izmaiņas budžeta izdevumos |
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Atsavināmo nekustamo
īpašumu vērtējumu veicis neatkarīgs, sertificēts eksperts, kurš atsavināmos
nekustamos īpašumus novērtējis Ls 1 812 000 apmērā. 1. Dzīvoklis Nr.1, Kuģu ielā 8/10 Ls 23 000 (divdesmit trīs tūkstoši latu); 2. Dzīvoklis Nr.1a, Kuģu ielā 8/10 Ls 32 600 (trīsdesmit divi tūkstoši seši simti latu);
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
Cita informācija: |
Nekustamo īpašumu atsavināšanu valsts
vajadzībām Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanai paredzētajā
teritorijā īsteno no valsts akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība
privatizācijas rezultātā gūtajiem ieņēmumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Citi likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus nav jāizdod. |
|||||||||
2. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts nav pretrunā ar
Latvijas un Eiropas Savienības saistībām. |
|||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts nav pretrunā ar Latvijas noslēgtajiem un
spēkā esošajiem līgumiem. |
|||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums |
||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Atbilst |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas.
|
|||||||||
2. Kāda ir
šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav
notikušas. |
|||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
Nacionālās bibliotēkas projekts, kā arī tā realizēšanai veiktie pasākumi ir apspriesti masu informācijas līdzekļos. Sabiedriskā doma kopumā projektu atbalsta. |
|||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcija |
Normatīvā akta projekts neparedz jaunu valsts
institūciju izveidošanu vai esošo institūciju funkciju paplašināšanu. |
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Latvijas Republikas
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar LR Satversmes 105.pantu,
nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanas gadījumā īpašniekam ir
konstitucionālas tiesības uz taisnīgu atlīdzību. Pēc MK noteikumu projekta izdošanas LR Satversmes 81.panta kārtībā,
nekustamā īpašuma īpašnieks var vienoties ar attiecīgo institūciju (Kultūras
ministrija) par atlīdzības apmēru. Saskaņā ar likuma Par nekustamā īpašuma
piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām 9.pantu
gadījumā, ja vienošanās ar bijušajiem īpašniekiem par atlīdzību nav panākta,
lietu par atlīdzības noteikšanu izskata tiesa. Tiesa attiecīgi likuma Par nekustamā īpašuma piespiedu atsavināšanu valsts vai sabiedriskajām vajadzībām noteiktajā kārtībā veic attiecīgā nekustamā īpašuma aprakstīšanu un novērtēšanu. Indivīds savas intereses un tiesības tiesā var aizstāvēt Civilprocesa paredzētajā kārtībā. |
|||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||
Kultūras ministre |
Valsts sekretāra p.i. |
Juridiskās nodaļas vadītāja |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
H.Demakova ___.01.2005 |
U.Lielpēters ___.01.2005 |
I.Millersone ___.01.2005 |
I.Bērziņa ___.01.2005 |
S.Voldiņš ___.01.2005 |
10.01.2005. 11:32
2353
S.Voldiņš
7078129; Sandis.Voldiņš@km.gov.lv