2005.gada 11.janvārī Noteikumi
Nr.22
Rīgā (prot. Nr.3
36.§)
Grozījumi
likumā "Par Valsts zemes dienestu"
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt likumā "Par Valsts zemes
dienestu" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs,
1993, 1./2.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
1994, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā:
"3.pants.
(1) Valsts zemes dienests ir Tieslietu ministrijas padotībā esoša tiešās
pārvaldes iestāde.
(2) Valsts zemes dienestam ir tiesības
sniegt publiskos pakalpojumus šādās darbības jomās:
1) nekustamo īpašumu sagatavošana to
reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastrā un Zemesgrāmatās;
2) zemes ierīcības projektu izstrādāšana;
3) ģeodēziskās uzmērīšanas tīkla
ierīkošana;
4) topogrāfiskā uzmērīšana un kartēšana;
5) valsts robežas uzmērīšana;
6) kadastrālā uzmērīšana;
7) nekustamo īpašumu inventarizācija un
vērtēšana;
8) valsts, pašvaldību, juridisko un
fizisko personu nodrošināšana ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra un citu
Valsts zemes dienesta uzturēto informāciju ārējos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā."
2. Svītrot 4.panta otro daļu.
3. Aizstāt 5.pantā vārdus "Valsts
centrālo zemes dienestu, tā nodaļas un attiecīgos valsts uzņēmumus" ar
vārdiem "Valsts zemes dienestu".
4. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
"10.pants. (1) Valsts zemes dienestam ir konti
Valsts kasē un zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa
attēlu.
(2) Valsts zemes dienesta teritoriālajām
(reģionālajām) nodaļām ir konti Valsts kasē un zīmogs ar Latvijas Republikas
valsts mazā ģerboņa attēlu."
Ministru kabineta noteikumu projekta
Grozījumi likumā Par Valsts zemes dienestu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums
Par Valsts zemes dienestu ir pieņemts 1992.gadā atbilstoši tā laika valsts
pārvaldes institucionālajai sistēmai. Stājoties spēkā Valsts pārvaldes
iekārtas likumam, Valsts zemes dienestam ir jāiekļaujas vienotā valsts
pārvaldes sistēmā kā Tieslietu ministrijas padotības valsts pārvaldes
iestādei ar 2005.gada 1.janvāri. Tiek plānot virzīt izskatīšanai Ministru
kabinetā Valsts zemes dienesta nolikumu, kurš būtu saskaņots ar Valsts
pārvaldes iekārtas likuma prasībām, taču šāds nolikums būtu pretrunā ar
likumu Par Valsts zemes dienestu. Lai sakārtotu Valsts zemes dienesta
darbības tiesisko regulējumu ir nepieciešams steidzami grozīt likumu Par
Valsts Zemes dienestu. Ievērojot to, ir nepieciešams steidzamības kārtā
Satversmes 81.panta kārtībā pieņemt grozījumus likumā Par Valsts zemes
dienestu.
|
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Grozījumi likumā Par Valsts zemes
dienestu paredz, ka Valsts zemes dienests ir Tieslietu ministrijas padotībā
esoša tiešās pārvaldes iestāde, kura darbojas uz Ministru kabineta
apstiprināta nolikuma pamata un tajā ietilpst centrālais aparāts un
teritoriālās (reģionālās) nodaļas. Noteikumu projekts izstrādāts
izpildot Ministru kabineta 30.11.2004
sēdē nolemto (prot.Nr.68 § 62 p.2.1.), lai sakārtotu Valsts zemes dienesta
institucionālo atbilstību Valsts pārvaldes iekārtas likumam. |
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Noteikumu projekts regulē Valsts zemes dienesta darbību valsts
pārvaldes sistēmā un sakārto tā institucionālo struktūru. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Finansiālā ietekme |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
|||||
6. Cita informācija |
Noteikumu projekta īstenošanai papildus finansējums nav
nepieciešams. |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Papildus likuma Par Valsts zemes
dienestu grozījumiem, Ministru kabinetam jāizdod Valsts zemes dienesta
nolikums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, ievērojot šo noteikumu
projektu. Nolikuma projekts ir izstrādāts vienlaicīgi ar šo noteikumu
projektu un tiks iesniegts Ministru kabinetā noteiktajā kārtībā. |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Noteikumu projekts šo jomu neskar. |
||
2.tabula |
|||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/ |
Komentāri |
Noteikumu
projekts šo jomu neskar. |
|||
|
|||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Nav notikušas |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Nav zināma |
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Papildus institūciju izveidošana nav
nepieciešama. Noteikumu projekta izpildi nodrošinās esošās institūcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Pēc noteikumu projekta pieņemšanas, to
publicēs laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds varēs aizstāvēt savas
tiesības Administratīvā procesa
likumā noteiktajā kārtībā. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
Tieslietu ministre
S.Āboltiņa
03.01.2005.
754
Veitners
7038640,
Zigurds.Veitners@vzd.gov.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
I.Brazauska |
G.Grūbe |