Likumprojekts "Grozījumi Reģionālās attīstības likumā"

 

 

 

 

 

 

 

 

2005.gada 11.janvārī                                                        Noteikumi Nr.23

Rīgā                                                                               (prot. Nr.3   37.§)

 

Grozījums Reģionālās attīstības likumā

 

Izdoti Latvijas Republikas

Satversmes 81.panta kārtībā

 

Izdarīt Reģionālās attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 9.nr.; 2003, 2., 6.nr.) grozījumu un svītrot pārejas noteikumu 7.punktu.

 

 

 

Ministru prezidents                                                     A.Kalvītis

 

 

 

Reģionālās attīstības un

pašvaldību lietu ministrs                                              M.Kučinskis

 

 

 

 

 


 

Anotācija

Ministru kabineta noteikumu projektam

“Grozījums Reģionālās attīstības likumā”

 

I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs

1. Pašreizējās situācijas raksturojums 

 

1. Reģionālās attīstības likuma (turpmāk – likums) Pārejas noteikumu 7.punkts nosaka, ka reģionālās attīstības plānošanas dokumentus: reģionālās politikas pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu (turpmāk – NAP), nozaru attīstības programmas, plānošanas reģionu attīstības programmas un teritorijas plānojumu, rajonu pašvaldību attīstības programmas un teritoriju plānojumu un vietējo pašvaldību attīstības programmas un teritorijas plānojumu – apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas (līdz 2005.gada 23.aprīlim).

Ar šo punktu likumdevējs bija paredzējis noteiktu termiņu reģionālās attīstības plānošanas dokumentu izstrādes uzsākšanai. Papildus likuma II nodaļā ir arī piedāvāta sistēma reģionālās attīstības plānošanas dokumentu pastāvīgai aktualizēšanai (piemēram, likuma 7.pantā noteiktais termiņš 10 un vairāk gadi par reģionālās politikas pamatnostādnēm, 10.pantā noteiktais termiņš 7 gadi par nozares attīstības programma utt.).

 

   2. Viens no reģionālās attīstības plānošanas svarīgākajiem dokumentiem ir NAP, kas tiek veidots kā stratēģiskās plānošanas pamatdokuments valstī laika posmam no 2007. līdz 2013.gadam, kurā analizēs sociālo un ekonomisko situāciju, noteiks reģionālās attīstības mērķus un prioritātes, atbalsta pasākumus noteikto mērķu īstenošanai un izpildei nepieciešamos finanšu līdzekļus. NAP ir pamats Eiropas Savienības Struktūrfondu plānošanas dokumenta (2007 – 2013) izstrādei.

Kvalitatīvai NAP izstrādei ir vairāki nosacījumi:

1)     Jāizstrādā un jāapstiprina NAP izstrādes laika grafiks;

2)     saskaņošana ar Eiropas Komisijas un Eiropas Padomes lēmumiem par finanšu ietvara un likumdošanas paketēm;

3)     Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.565 “Nacionālā attīstības plāna izstrādes, ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtība” 3.6.apakšpunkts nosaka, ka ministrija organizē NAP sabiedrisko apspriešanu un sabiedris­kās apspriešanas ilgums nedrīkst būt mazāks par diviem mēnešiem;

4)     pašreiz ir izstrādāta NAP metodika, kas nosaka NAP izstrādes posmus, darba organizāciju NAP izstrādes procesā (piemēram, vairākkārtēju saskaņošanu ar izstrādes procesā iesaistītajām institūcijām) un darba apjomu;

 

3. Ņemot vērā iepriekš minēto, lai varētu izstrādāt kvalitatīvu NAP un tas neietekmētu citu reģionālās attīstības plānošanas dokumentu darbību, nepieciešams svītrot Reģionālās attīstības likums Pārejas noteikumu 7.punktu. Papildus jāatzīmē, ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija ir izstrādājusi NAP apstiprināšanas laika grafiku, kurā paredz, ka NAP apstiprina 2006.gada 30.aprīlī.

Lai 2005.gada 12.janvāra NAP izstrādes vadības grupas sanāksmē varētu apstiprināt Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izstrādāto NAP apstiprināšanas laika grafiku, ir nepieciešams steidzami grozīt likumu.

 

2. Normatīvā akta projekta būtība

Noteikumu projekts paredz svītrot Pārejas noteikumu 7.punktu, kas nosaka, ka šā likuma II nodaļā minētos reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentus apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas.

 

3. Cita informācija 

-

  II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību

1. Ietekme uz makroekonomisko vidi   

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

5. Cita informācija  

-

III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem

 

(tūkst. latu)

Rādītāji

Kārtējais gads

Nākamie trīs gadi

Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

2. Izmaiņas budžeta izdevumos 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

3. Finansiālā ietekme 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

4. Prognozēja­mie kompensē­jošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

6. Cita informācija

-

-

-

-

-

 IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu

1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt 

-

. Cita informācija 

 -

 V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts

1. Saistības pret Eiropas Savienību 

nav

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām

nav

3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem 

nav

 4. Atbilstības izvērtējums                                                                         1.tabula

Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju 

 Nav

 2.tabula

Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.)

Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr.

Atbilstības pakāpe (atbilst/
neatbilst)

Komentāri

-

-

-

-

5. Cita informācija 

 -

 VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas 

Konsultācijas nav notikušas

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums
to interesēs, neatbalsta)

nav

3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis 

sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti

4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem

Nav notikušas

5. Cita informācija

-

 VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde

1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas 

Norma­tīvais akts šo jomu neskar.

2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu  

Noteikumi tiks publicēti laikrakstā „Latvijas Vēstnesis”.

3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo 

Noteikumu projekts nesatur indivīdu tiesības ierobežojošas normas.

4. Cita informācija 

-

 

Ministrs                                                                                             M.Kučinskis

 

 

 

 

 

10.01.2005 12:20

964

E.Šmite

7770420; elina.smite@raplm.gov.lv

 

 

 

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs

Valsts sekretāre

Juridiskā departamenta direktors

Par kontroli atbildīgā amatpersona

Atbildīgā amatpersona

 

 

 

 

 

M.Kučinskis

I.Kukute

A.Stucka

S.Steinerte

Ņ.Linde