2005.gada 11.janvārī Noteikumi
Nr.23
Rīgā (prot.
Nr.3 37.§)
Grozījums
Reģionālās attīstības likumā
Izdoti Latvijas Republikas
Satversmes 81.panta kārtībā
Izdarīt Reģionālās
attīstības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs,
2002, 9.nr.; 2003, 2., 6.nr.) grozījumu un svītrot pārejas noteikumu 7.punktu.
Ministru
prezidents A.Kalvītis
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs M.Kučinskis
Anotācija
Ministru kabineta
noteikumu projektam
Grozījums
Reģionālās attīstības likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Reģionālās attīstības likuma (turpmāk likums) Pārejas noteikumu
7.punkts nosaka, ka reģionālās attīstības plānošanas dokumentus: reģionālās politikas
pamatnostādnes, nacionālo plānojumu, nacionālo attīstības plānu (turpmāk
NAP), nozaru attīstības programmas, plānošanas reģionu attīstības programmas
un teritorijas plānojumu, rajonu pašvaldību attīstības programmas un
teritoriju plānojumu un vietējo pašvaldību attīstības programmas un
teritorijas plānojumu apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās
dienas (līdz
2005.gada 23.aprīlim). Ar šo punktu
likumdevējs bija paredzējis noteiktu termiņu reģionālās attīstības plānošanas
dokumentu izstrādes uzsākšanai. Papildus likuma II nodaļā ir arī piedāvāta
sistēma reģionālās attīstības plānošanas dokumentu pastāvīgai aktualizēšanai
(piemēram, likuma 7.pantā noteiktais termiņš 10 un vairāk gadi par reģionālās
politikas pamatnostādnēm, 10.pantā noteiktais termiņš 7 gadi par nozares
attīstības programma utt.). 2. Viens no reģionālās attīstības
plānošanas svarīgākajiem dokumentiem ir NAP, kas tiek veidots kā stratēģiskās plānošanas pamatdokuments valstī laika
posmam no 2007. līdz 2013.gadam, kurā analizēs sociālo un ekonomisko
situāciju, noteiks reģionālās attīstības mērķus un prioritātes, atbalsta
pasākumus noteikto mērķu īstenošanai un izpildei nepieciešamos finanšu
līdzekļus. NAP ir pamats Eiropas Savienības Struktūrfondu plānošanas dokumenta
(2007 2013) izstrādei. Kvalitatīvai NAP izstrādei ir vairāki nosacījumi: 1) Jāizstrādā un jāapstiprina NAP izstrādes laika grafiks; 2) saskaņošana ar Eiropas Komisijas un Eiropas Padomes lēmumiem par
finanšu ietvara un likumdošanas paketēm; 3) Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.565 Nacionālā attīstības plāna izstrādes,
ieviešanas, uzraudzības un sabiedriskās apspriešanas kārtība 3.6.apakšpunkts
nosaka, ka ministrija organizē NAP sabiedrisko apspriešanu un
sabiedriskās apspriešanas ilgums nedrīkst būt mazāks par diviem mēnešiem; 4) pašreiz ir izstrādāta NAP metodika, kas nosaka NAP izstrādes posmus, darba organizāciju NAP
izstrādes procesā (piemēram, vairākkārtēju saskaņošanu ar izstrādes procesā
iesaistītajām institūcijām) un darba apjomu; 3. Ņemot vērā iepriekš
minēto, lai varētu izstrādāt kvalitatīvu NAP un tas neietekmētu citu
reģionālās attīstības plānošanas dokumentu darbību, nepieciešams svītrot
Reģionālās attīstības likums Pārejas noteikumu 7.punktu. Papildus jāatzīmē,
ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija ir izstrādājusi NAP
apstiprināšanas laika grafiku, kurā paredz, ka NAP apstiprina 2006.gada
30.aprīlī. Lai 2005.gada
12.janvāra NAP izstrādes vadības grupas sanāksmē varētu apstiprināt
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izstrādāto NAP
apstiprināšanas laika grafiku, ir nepieciešams steidzami grozīt likumu. |
|||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Noteikumu
projekts paredz svītrot Pārejas noteikumu 7.punktu, kas nosaka, ka šā likuma
II nodaļā minētos reģionālās attīstības politikas plānošanas dokumentus
apstiprina triju gadu laikā no likuma spēkā stāšanās dienas. |
|||||||||||||||
3. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||
6. Cita informācija |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti.
Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir
paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos
satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
- |
|||||||||||||||
. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
nav |
|||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
nav |
|||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
nav |
|||||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums
1.tabula |
||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Nav |
|||||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||||
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
nav |
|||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Nav notikušas |
|||||||||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvais akts šo jomu neskar. |
|||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Noteikumi tiks
publicēti laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Noteikumu
projekts nesatur indivīdu tiesības ierobežojošas normas. |
|||||||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||||||
Ministrs
M.Kučinskis
10.01.2005 12:20
964
E.Šmite
7770420; elina.smite@raplm.gov.lv
Reģionālās attīstības
un pašvaldību lietu ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta
direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
M.Kučinskis |
I.Kukute |
A.Stucka |
S.Steinerte |
Ņ.Linde |