Iesniedz Tautsaimniecības,
agrārās,
vides un reģionālās politikas
komisija Likumprojekts
Izdarīt Meža likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000,nr.8; 2003, nr.8 )šādus grozījumus:
1. Izteikt 9. panta pirmās daļas 3. punktu
šādā redakcijā:
3) saņemts šā likuma 11.pantā noteiktais Valsts meža dienesta sanitārais atzinums. Šādos gadījumos nepiemēro šā panta otrās daļas 1. un 2. punktā minēto.
2. Izteikt 11. pantu šādā redakcijā:
Ja pirms kopšanas vai sanitārās
cirtes uzsākšanas ir paredzams, ka, izcērtot slimību inficētos, kaitēkļu
invadētos vai citu iemeslu dēļ bojātos kokus, mežaudzes šķērslaukums būs mazāks
par kritisko šķērslaukumu, tad mežaudzi atļauts nocirst galvenajā cirtē pēc
Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma saņemšanas.
3. Izteikt 12. panta trešo daļu šādā
redakcijā:
(3) ) Koku ciršana mežā ir aizliegta, ja meža īpašnieka vai
tiesiskā valdītāja mežā nav veikta meža inventarizācija, izņemot šā panta
otrajā daļā minētos gadījumus vai
gadījumus, kad kokus cērt vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu seku likvidēšanai.
4. Papildināt 40. pantu ar trešo daļu šādā
redakcijā:
(3) Šā panta pirmās daļas 2. un 3. punkta noteikumi netiek piemēroti,
ja kokus cērt šā likuma 12. panta otrajā daļā minētajos gadījumos vai vējgāžu,
vējlaužu un snieglaužu seku likvidēšanai.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta Grozījumi Meža likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Zemkopības ministrija ir apkopojusi pieejamo informāciju un izvērtējusi Zemkopības ministrijas padotības institūciju un Latvijas Kokrūpniecības federācijas un tās asociāciju viedokļus par 2005.gada 8. - 9.janvāra viesuļvētras izraisītajiem postījumiem Latvijas mežos. Apkopotā sākotnējā informācija liecina, ka Latvijas mežiem ir
nodarīti ievērojami postījumi: viesuļvētras ietekmē iznīcinātas mežaudzes vai
atsevišķi koki ievērojamā platībā visā valsts teritorijā, izgāzto koku apjoms
pārsniedz 7,3 miljonu kubikmetru. Situācijas kritiskumu pastiprina iespējamā
kukaiņu masveida savairošanās 2005.gada vasarā un ierobežotās ugunsgrēku
dzēšanas iespējas. Dabas stihijas seku likvidēšana ir jāuzsāk nekavējoties, jo
savlaicīgi nenovākti vēja izgāztie un lauztie koki var radīt kukaiņu masveida
savairošanos valsts mērogā jau vasaras sākumā. Tikai saskaņota visas meža nozares
valsts pārvaldes institūciju, meža nozares uzņēmumu un privāto meža īpašnieku
rīcība ļaus novērst vidi un saimnieciskās darbības stabilitāti negatīvi
ietekmējošos faktorus. Ņemot vērā to, ka operatīvu dabas stihiju
(vējgāzes, vējlauzes un snieglauzes) seku likvidēšanu ierobežo atsevišķas
Meža likuma normas nepieciešams izstrādāt grozījumus Meža likumā, kas ļautu
veikt operatīvu rīcību dabas stihiju radīto seku likvidēšanai. |
|||||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz speciālus nosacījumus
koku ciršanai un apliecinājuma koku ciršanai izsniegšanai, lai mežā operatīvi
varētu likvidēt vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu sekas . |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
tiešā veidā makroekonomisko vidi neietekmēs. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks
samazināti vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu rezultātā radītie zaudējumi un
vējgāzto un vējlauzto un snieglauzto koku ciršanā tiks vienkāršota
administratīvā procedūra apliecinājuma koku ciršanai saņemšanai |
|||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ļaus operatīvi stabilizēt meža sanitāro stāvokli |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar likumprojektu ir
izstrādāts likumprojekts Grozījumi likumā Par koku ciršanas kārtību
fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
Projekta 1., 2. un 3.pants |
|
Netiek regulēts |
Nav |
|||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta
izstrādes gaitā notikušas konsultācijas ar Latvijas Kokrūpniecības federāciju
un tās asociācijām, privāto mežu īpašnieku asociāciju un nevalstiskajām dabas aizsardzības
organizācijām |
|||||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|||||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrība
informēta vispārīgā kārtībā ar masu mēdiju starpniecību |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju radīšana vai paplašināšana. |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais
akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS), Latvijas Avīzē, LETA un citos plašsaziņas
līdzekļos un sistēmās. |
|||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona
savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||