reģionālās politikas komisija
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs
Izdarīt
likumā
Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās
meža zemēs (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2003, nr.4 )šādus grozījumus:
1.
panta pirmajā daļā:
izteikt 3. punktu šādā redakcijā:
3) cirst kokus vējgāžu, vējlaužu
un snieglaužu seku likvidēšanai, kā arī sausos kokus;;
papildināt
daļu ar 4. punktu šādā redakcijā:
4) ja pirms šīs daļas 2. un 3. punktā minēto koku ciršanas paredzams, ka mežaudzes šķērslaukums būs mazāks par kritisko šķērslaukumu, tad mežaudzi atļauts nocirst galvenajā cirtē pēc Valsts meža dienesta sanitārā atzinuma saņemšanas.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par koku
ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Zemkopības ministrija ir apkopojusi pieejamo informāciju un
izvērtējusi Zemkopības ministrijas padotības institūciju un Latvijas
Kokrūpniecības federācijas un tās asociāciju viedokļus par 2005.gada 8. -
9.janvāra viesuļvētras izraisītajiem postījumiem Latvijas mežos. Apkopotā sākotnējā informācija liecina, ka Latvijas mežiem ir
nodarīti ievērojami postījumi: viesuļvētras ietekmē iznīcinātas mežaudzes vai
atsevišķi koki ievērojamā platībā visā valsts teritorijā, izgāzto koku apjoms
pārsniedz 7,3 miljonu kubikmetru. Situācijas kritiskumu pastiprina iespējamā
kukaiņu masveida savairošanās 2005.gada vasarā un ierobežotās ugunsgrēku
dzēšanas iespējas. Dabas stihijas seku likvidēšana ir jāuzsāk nekavējoties, jo
savlaicīgi nenovākti vēja izgāztie un lauztie koki var radīt kukaiņu masveida
savairošanos valsts mērogā jau vasaras sākumā. Tikai saskaņota visas meža nozares
valsts pārvaldes institūciju, meža nozares uzņēmumu un privāto meža īpašnieku
rīcība ļaus novērst vidi un saimnieciskās darbības stabilitāti negatīvi
ietekmējošos faktorus. Ņemot vērā to, ka ar likumu Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs fiziskajām personām, kurām zeme piešķirta pastāvīgā lietošanā un zemes robežas likumā noteiktajā kārtībā ierādītas dabā nav paredzētas tiesības cirst kokus dabas stihiju (vējgāzes, vējlauzes un snieglauzes) seku likvidēšanai, ir nepieciešams izstrādāt grozījumus likumā Par koku ciršanas kārtību fiziskajām personām pastāvīgā lietošanā piešķirtajās meža zemēs , kas ļautu veikt operatīvu rīcību dabas stihiju radīto seku likvidēšanai. |
|||||||||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz fiziskajām personām,
kurām zeme piešķirta pastāvīgā lietošanā un zemes robežas likumā noteiktajā
kārtībā ierādītas dabā tiesības cirst kokus vējgāžu, vējlaužu, un snieglaužu
seku likvidēšanai . |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
||||||||||||
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts
tiešā veidā makroekonomisko vidi neietekmēs. |
|||||||||||
2.
Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Tiks
samazināti vējgāžu, vējlaužu un snieglaužu rezultātā radītie zaudējumi. |
|||||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4.
Ietekme uz vidi |
Likumprojekts ļaus operatīvi stabilizēt meža sanitāro stāvokli |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. Ls) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta
izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura
punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar likumprojektu ir
izstrādāts likumprojekts Grozījumi Meža likumā |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1.
Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
Projekta 1., 2. un 3.pants |
|
Netiek regulēts |
Nav |
|||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||||||||||
1. Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta
izstrādes gaitā notikušas konsultācijas ar Latvijas Kokrūpniecības federāciju
un tās asociācijām, privāto mežu īpašnieku asociāciju un nevalstiskajām dabas aizsardzības
organizācijām |
|||||||||||
2.
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalsta |
|||||||||||
3.
Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās
domas viedoklis |
Sabiedrība
informēta vispārīgā kārtībā ar masu mēdiju starpniecību |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas
nav notikušas |
|||||||||||
5.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā
tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses -
vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju radīšana vai paplašināšana. |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais
akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS), Latvijas Avīzē, LETA un citos plašsaziņas
līdzekļos un sistēmās. |
|||||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Persona
savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4.
Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||