Likumprojekts
Grozījumi likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā
I
Izdarīt
likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā (Latvijas
republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 11.nr.; 2003, 6.nr.,
12.nr.) šādus grozījumus:
1.
Izteikt 4.panta pirmās daļas 22.punktu šādā redakcijā:
22) Nacionālo
bruņoto spēku profesionālā dienesta karavīrs un militārais darbinieks,
Informācijas analīzes dienesta darbinieki un amatpersonas
2.
Papildināt 4.panta pirmo daļu ar 23.punktu šādā
redakcijā:
23) Informācijas
analīzes dienesta vadītājs.
3.
Izteikt 7.panta trešo daļu šādā redakcijā
(3) Latvijas
Bankas prezidentam, viņa vietniekam un Latvijas Bankas padomes locekļiem,
valsts kontrolierim, Valsts kontroles padomes locekļiem, Valsts kontroles
revīzijas departamentu kolēģijas locekļiem un Valsts kontroles kancelejas
pārvaldniekam, Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājam, viņa vietniekam un
Centrālās vēlēšanu komisijas sekretāram, Informācijas analīzes dienesta
vadītājam, Satversmes aizsardzības biroja direktoram un viņa vietniekam, Valsts
cilvēktiesību biroja direktoram un viņa vietniekam, Valsts prezidenta
kancelejas vadītājam un viņa vietniekam, Saeimas kancelejas direktoram un viņa
vietniekam, Nacionālās radio un televīzijas padomes locekļiem, Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes locekļiem, Finanšu un kapitāla tirgus
komisijas priekšsēdētājam, viņa vietniekam un padomes locekļiem, Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram, pārvalžu direktoriem un viņu vietniekiem,
teritoriālo iestāžu direktoriem un viņu vietniekiem, tiesnešiem, prokuroriem,
zvērinātiem notāriem un zvērinātiem tiesu izpildītājiem, Korupcijas novēršanas
un apkarošanas biroja amatpersonām, Noziedzīgi iegūto līdzekļu legalizācijas
novēršanas dienesta priekšniekam un viņa vietniekam ir atļauts savienot valsts
amatpersonas amatu tikai ar:
4.
Izteikt 10.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Valsts prezidents, Saeimas deputāti, Ministru prezidents, Ministru prezidenta biedrs, ministri, īpašu uzdevumu ministri, valsts ministri, parlamentārie sekretāri, valsts sekretāri un viņu vietnieki, Latvijas Bankas prezidents un viņa vietnieks, Latvijas Bankas padomes locekļi, valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes locekļi, Valsts kontroles revīzijas departamentu kolēģijas locekļi, Informācijas analīzes dienesta vadītājs, Satversmes aizsardzības biroja direktors un viņa vietnieks, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks un viņa vietnieks, Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors un pārvalžu direktori, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes locekļi, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padomes locekļi, kā arī minēto valsts amatpersonu radinieki nedrīkst būt tādas komercsabiedrības dalībnieki, akcionāri, biedri vai tādi individuālie komersanti, kas saņem pasūtījumu par iepirkumu valsts vai pašvaldības vajadzībām, valsts finanšu līdzekļus, valsts garantētus kredītus vai valsts privatizācijas fonda līdzekļus, izņemot gadījumus, kad tos piešķir atklāta konkursa rezultātā.
5. Izteikt 23.panta trešo un ceturto daļu
šādā redakcijā:
(3) Valsts drošības iestādēs un Informācijas analīzes dienestā strādājošās valsts amatpersonas, izņemot Satversmes aizsardzības biroja direktoru un Informācijas analīzes dienesta vadītāju, deklarācijas iesniedz Satversmes aizsardzības biroja direktoram.;
(4) Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieks un Informācijas analīzes dienesta vadītājs deklarāciju iesniedz Ministru prezidentam vai viņa pilnvarotai personai..
Likumprojekta Grozījumi Likumā par valsts amatpersonu interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Ar jaunas institūcijas -
Informācijas analīzes dienesta (turpmāk tekstā - IAD) izveidošanu,
nepieciešams papildināt normatīvo bāzi ar normām, kas regulē gan konkrētās
institūcijas darbību, gan institūcijas amatpersonu statusu, ierobežojumus,
tiesības, pienākumus u.t.t. |
|||||||||
2. Normatīvā akta
projekta būtība |
Likumprojekts paredz: - piešķirt IAD vadītājam, darbiniekiem un amatpersonām
valsts amatpersonas statusu; - noteikt ierobežojumus IAD vadītājam attiecībā uz
amatu apvienošanu un iespējamo komercdarbību; - noteikt amatpersonas deklarācijas iesniegšanas
kārtību IAD vadītājam. |
|||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem (tūkst. LVL) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
3.
Finansiālā ietekme |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
4.
Prognozējošie kompensējošie pasākumi papildu izdev. finansēšanai |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
likumi un MK noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā
uz MK noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešams izdot
jaunus normatīvos aktus |
|||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||
1. Saistības ar Eiropas
Savienību |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
2. Saistības ar citām
starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet
no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums
1.tabula |
||||||||||
Attiecīgie ES norm. akti
un citi dokumenti (piem., Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, jurid.
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot nr., pieņ. datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
LR norm. akta projekta
norma (att. panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||
4.panta 1.daļas
23.punkts |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Konsultācijas nav
veiktas |
|||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav
veiktas |
|||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti |
|||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
veiktas |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldības puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošās institūciju
funkcijas |
Jaunas valsts
institūcijas netiks radītas; esošās institūciju funkcijas netiks paplašinātas |
|||||||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas
Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS) un citi masu saziņas
līdzekļi |
|||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||