Juridiskā
komisija
Likumprojekts otrajam lasījumam
Likumprojekts
Grozījumi
Valsts kontroles likumā (reģ.nr.1168)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmajā lasījumā pieņemtais likumprojekts |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi(30) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr., 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr.; 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
2.pants. (1) Valsts kontrole, veicot revīziju, pārbauda: 1) valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus; 2) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu, kuri iekļauti valsts budžetā vai pašvaldību budžetos; 3) rīcību ar valsts un pašvaldību mantu. (2) Valsts kontroles darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar šā panta pirmajā daļā minētajiem līdzekļiem ir tiesiska, pareiza, ekonomiska un efektīva. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
1. 2.pantā: izteikt pirmās
daļas pirmo rindkopu šādā redakcijā: (1) Valsts
kontrole, veicot finanšu un lietderības
revīzijas, kā arī pārbaudot
darījuma un darbības
atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem,
kontrolē:; papildināt
pirmās daļas trešo punktu pēc vārda
mantu ar vārdiem vai tās daļu; papildināt otro
daļu ar vārdiem kā arī sniegt rekomendācijas atklāto nepilnību novēršanai.. |
1. 2. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 1.pantā vārdus pirmo rindkopu ar vārdu ievaddaļu. Juridiskais birojsAizstāt likumprojekta 1.pantā vārdu nepilnību ar
vārdu trūkumu. |
Atbalstīts
Atbalstīts |
1. 2.pantā: izteikt
pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Valsts
kontrole, veicot finanšu un lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu
un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem,
kontrolē:; papildināt pirmās daļas 3. punktu pēc vārda mantu ar vārdiem vai tās
daļu; papildināt otro daļu ar vārdiem kā
arī sniegt rekomendācijas atklāto trūkumu novēršanai .
|
3.pants. Valsts kontrole: 1) katru gadu sniedz Saeimai atzinumu par finansu ministra iesniegto saimnieciskā gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli). Valsts kontrole šo atzinumu iesniedz arī Finansu ministrijai līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 15.septembrim; 2) sniedz atzinumus par ministriju, citu centrālo valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību; 3) iesniedz Saeimai un Ministru kabinetam ziņojumu: a) par likumības revīzijām tajās revidējamās vienībās, kurām sniegti Valsts kontroles atzinumi ar piezīmēm, negatīvi atzinumi vai atteikts sniegt atzinumu, b) par visām Valsts kontroles veiktajām lietderības revīzijām, c) par īpaši svarīgiem un nozīmīgiem konstatējumiem; 4) ziņo valsts iestādēm par konstatējumiem, kas skar šo iestāžu darbību, kā arī tiesībaizsardzības iestādēm par revīzijā konstatētajiem tiesību normu pārkāpumiem; 5) sadarbojas savas kompetences ietvaros ar Eiropas Savienības institūcijām un citām starptautiskām organizācijām vai institūcijām. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
2. 3.pantā: izteikt
2.punktu šādā redakcijā : 2) katru gadu
sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu gada pārskatu
sastādīšanas pareizību;; aizstāt
3.punkta a apakšpunktā vārdu likumības ar vārdu finanšu. |
|
|
|
2. 3.pantā: izteikt 2.punktu šādā redakcijā : 2) katru gadu sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu gada pārskatu sastādīšanas pareizību;; aizstāt 3.punkta a apakšpunktā vārdu likumības ar vārdu finanšu. |
5.pants. Valsts kontroles revīzijas un darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts Valsts kontroles nolikums. |
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Valsts kontroles iekšējo darbības kārtību nosaka
Valsts kontroles padomes apstiprināts nolikums. |
|
|
|
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Valsts
kontroles iekšējo darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes
apstiprināts nolikums. |
8.pants. (1) Valsts kontrolieris: 1) pārstāv Valsts kontroli; 2) vada Valsts kontroles darbu; 3) piedalās Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām; 4) ir Valsts kontroles padomes priekšsēdētājs; 5) ir Valsts kontroles budžeta izpildītājs; 6) paraksta Valsts kontroles padomes lēmumus; 7) pilnvaro katrā atsevišķā gadījumā Valsts kontroles amatpersonu vai darbinieku pārstāvēt Valsts kontroli; 8) pieņem darbā Valsts kontroles darbiniekus; 9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amata kandidātus. (2) Valsts kontrolieris iesniedz ziņojumus Saeimai un Ministru kabinetam. (3) Valsts kontrolieris savas kompetences ietvaros izskata administratīvo pārkāpumu lietas. |
4. 8.pantā: izteikt pirmās
daļas 9.punktu šādā redakcijā: 9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes locekļu amata kandidātus; papildināt pirmo daļu ar 10. un 11.punktu šādā redakcijā: 10) ieceļ amatā Valsts kontroles revīzijas departamentu
direktorus un
revīzijas departamentu sektoru
vadītājus; 11) nosaka
Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus, metodoloģiju un
prasības revīziju kvalitātes kontrolei. |
3. 4. 5. |
Juridiskais birojsIzslēgt
likumprojekta 4.panta 10.punktā saikli un un papildināt pēc vārda
vadītājus ar vārdiem un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus. Juridiskais birojsPapildināt
likumprojekta 4.panta 11.punktu pēc vārdiem revīzijas standartus ar vārdiem
atbilstoši Latvijas Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas
standartiem. Publisko izdevumu un revīzijas komisijaPapildināt 8.panta pirmo daļu ar 12.punktu šādā redakcijā: atbild par
iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas izveidošanu. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts |
4. 8.panta pirmajā daļā: izteikt
9.punktu šādā redakcijā: 9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles
padomes locekļu amata kandidātus.; papildināt daļu ar 10. ,11. un 12.punktu šādā redakcijā: 10) ieceļ amatā
Valsts kontroles revīzijas departamentu direktorus, revīzijas departamentu
sektoru vadītājus un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus; 11) nosaka Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus atbilstoši Latvijas
Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas standartiem, metodoloģiju un prasības revīziju kvalitātes kontrolei; 12) atbild par iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas
izveidošanu. |
10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi. |
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā : Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts
kontrolieris un ne vairāk kā seši revīzijas
departamentu direktori kā
Valsts kontroles padomes locekļi. |
6. |
Juridiskais birojsIzteikt
10.pantu šādā redakcijā: 10.pants.
Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts
kontroles padomes locekļi, kas pilda revīzijas departamentu direktoru
amatus. |
Atbalstīts
|
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi, kas pilda revīzijas departamentu direktoru amatus. |
11.pants. Valsts kontroles padome: 1) apstiprina iekšējos Valsts kontroles darbību reglamentējošos normatīvos aktus; 2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu kolēģiju ierosinātos jautājumus; 5) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai; 6) apstiprina šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus; 7) pieņem lēmumu par pieteikumu iesniegšanu Satversmes tiesai; 8) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 4.punktā minētajiem ziņojumiem; 9) izvērtē kandidatūru atbilstību Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amatam; 10) pieņem lēmumu par revidējamo vienību iesniegtajām prasībām pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu; 11) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu; 12) apstiprina Valsts kontroles darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu. |
6. Izteikt
11.pantu šādā redakcijā: Valsts kontroles padome: 1) apstiprina nolikumu un citus Valsts kontroles
iekšējo darbību reglamentējošos aktus; 2) apstiprina
revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas
departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un
revīzijas departamentu direktoru
ierosinātos jautājumus; 5) pieņem
lēmumu par pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai; 6) apstiprina
šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai, kā arī iesniedz Saeimai un
Ministru kabinetam šā likuma 3.panta 3.punktā minētos
ziņojumus; 7) izveido
atestācijas komisiju un
apstiprina šīs komisijas
nolikumu, nosakot tās
kompetenci; 8) pieņem
lēmumu sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas departamenta lēmumu,
ar kuru apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja ar to tieši tiek aizskartas
kādas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses; 9) izskata un
pieņem lēmumus par tiem revīzijas
ziņojumiem, par kuriem, domām
daloties, nav pieņemts revīzijas
departamenta lēmums. (20.panta 3.d.) Revīzijas departamenta direktors, kurš ir piedalījies revīzijas ziņojuma izskatīšanā iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču viņš nepiedalās balsošanā; 10) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu; 11) apstiprina Valsts kontroles struktūru, darbinieku
štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu; 12) nosaka Valsts kontroles kancelejā ietilpstošās
struktūrvienības un to pakļautību. |
|
6. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā: 11.pants. Valsts kontroles padome: 1) apstiprina nolikumu un citus Valsts
kontroles iekšējo darbību reglamentējošos aktus; 2) apstiprina revīziju
gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas
departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un
revīzijas departamentu direktoru
ierosinātos jautājumus; 5) pieņem lēmumu par
pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai; 6) apstiprina šā
likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai, kā arī iesniedz Saeimai un Ministru kabinetam šā likuma
3.panta 3.punktā minētos ziņojumus; 7) izveido atestācijas
komisiju un apstiprina šīs komisijas nolikumu, nosakot tās kompetenci; 8) pieņem lēmumu
sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru
apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja ar to tieši tiek aizskartas
kādas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses; 9) izskata un pieņem lēmumus par tiem
revīzijas ziņojumiem, par kuriem, domām daloties, nav pieņemts
revīzijas departamenta lēmums
(20.panta trešā daļa). Revīzijas departamenta direktors, kurš piedalījies revīzijas ziņojuma
izskatīšanā iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču nepiedalās
balsošanā; 10) apstiprina Valsts kontroles budžeta
pieprasījumu; 11) apstiprina Valsts kontroles struktūru,
darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas
sistēmu; |
15.pants. Revīzijas
departamenta sastāvā ietilpst revīzijas departamenta direktors, revīzijas
departamenta kolēģija un revīzijas sektori. |
7. 15.pantā izslēgt vārdus revīzijas departamenta
kolēģija. |
|
|
7. Izslēgt 15.pantā vārdus
revīzijas departamenta kolēģija. |
|
16.pants. (1) Revīzijas departamenta direktoru no Valsts kontroles padomes locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris. (2) Revīzijas
departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda šā revīzijas
departamenta kolēģijas loceklis, kuru uz visu viņa pilnvaru laiku norīkojis
valsts kontrolieris. Ja arī šis kolēģijas loceklis ir prombūtnē, revīzijas
departamenta direktora pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas
loceklis ar ilgāko pilnvaru stāžu. |
8. Izteikt
16.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā
viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā revīzijas
departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku ir pilnvarojis valsts
kontrolieris. |
|
|
|
8. Izteikt 16.panta otro daļu
šādā redakcijā: (2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā
viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā paša
revīzijas departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku pilnvarojis valsts
kontrolieris. |
17.pants. Revīzijas departamenta direktors: 1) vada revīzijas departamenta darbu un atbild par to; 2) pārrauga kolēģijas locekļu un sektoru darbu; 3) apstiprina revīzijas uzdevumu un revīzijas darba plānu. |
9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: Revīzijas
departamenta direktors: 1) vada departamenta darbu un nosaka tā darbības
stratēģiju revīziju veikšanai; 2) organizē
departamenta personāla resursus tā,
lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto Valsts kontroles
revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un
metodoloģiju; 3) apstiprina
katras revīzijas plānu, kā arī
iepriekš neplānoto darba uzdevumu plānu; 4) pārbauda
revīziju rezultātus, tajā skaitā revīziju ziņojumus un atzinumus, apstiprina
tos un nosūta revidējamai vienībai; 5) pārrauga sektoru darbu; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu. |
|
|
|
9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. Revīzijas departamenta direktors: 1) vada departamenta darbu un nosaka tā darbības
stratēģiju revīziju veikšanai; 2) organizē
departamenta personāla resursus tā,
lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto Valsts kontroles
revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un
metodoloģiju; 3) apstiprina
katras revīzijas plānu, kā arī
iepriekš neparedzēto darba uzdevumu plānu; 4) pārbauda
revīziju rezultātus, arī revīziju ziņojumus un atzinumus, apstiprina tos un
nosūta revidējamai vienībai; 5) pārrauga sektoru darbu; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu. |
18.pants. (1) Revīzijas departaments ir sadalīts sektoros. (2) Sektora sastāvā ietilpst sektora vadītājs un Valsts kontroles revidenti. (3) Sektora vadītāju no attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris. |
10. Izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Revīzijas
departamenta sektora vadītāju pēc revīzijas departamenta direktora ieteikuma,
ievērojot atestācijas komisijas atzinumu, ieceļ amatā valsts kontrolieris. |
|
|
|
10. Izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā: |
19.pants. Sektora vadītājs: 1) vada sektora darbu un atbild par to; 2) pārrauga Valsts kontroles revidentu darbu; 3) izskata revīzijas darba plānu un Valsts kontroles revidentu ziņojumu; 4) pieņem lēmumu par Valsts kontroles revidentu ziņojuma nosūtīšanu revidējamai vienībai. |
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: Revīzijas departamenta sektora vadītājs: 1) vada sektora
darbu un nodrošina sektora revīziju kopējo stratēģiju atbilstīgi Valsts
kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģijai; 2)
pārbauda un apstiprina katru
revīzijas plānu un tā atbilstību
kārtējā gada revīziju plānam; 3) pārstāv
Valsts kontroli sarunās ar revidējamo vienību sektora veiktās revīzijas sakarā; 4) pārrauga
revīzijas pierādījumu iegūšanas
procesu, bet nepieciešamības gadījumā
arī iesaistās revīzijā; 5) pārbauda un apstiprina revīzijas ziņojuma
projektus pirms to nosūtīšanas revidējamai
vienībai; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu. |
7. |
Juridiskais birojsPapildināt likumprojekta
11.panta (likuma 19.panta) 5.punktā pēc vārdiem revidējamai vienībai ar vārdiem paskaidrojuma iesniegšanai. |
Atbalstīts |
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. Revīzijas departamenta sektora vadītājs: 1) vada sektora
darbu un nodrošina sektora revīziju kopējo stratēģiju atbilstoši Valsts
kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģijai; 2) pārbauda un
apstiprina katru revīzijas plānu un tā atbilstību kārtējā gada revīziju plānam; 3) pārstāv
Valsts kontroli sarunās ar revidējamo vienību sektora veiktās revīzijas sakarā; 4) pārrauga
revīzijas pierādījumu iegūšanas procesu un, ja nepieciešams arī iesaistās
revīzijā; 5) pārbauda un
apstiprina revīzijas ziņojuma projektus pirms to nosūtīšanas revidējamai
vienībai paskaidrojuma sniegšanai; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.
|
V nodaļa Revīzijas departamenta kolēģija
|
12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: V nodaļa. Revīzijas departamenta kompetence |
|
|
|
12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: |
20.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvā ietilpst attiecīgā revīzijas departamenta direktors un seši revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. (2) Revīzijas departamenta direktors ir attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētājs. 21.pants. Revīzijas departamenta kolēģija: 1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā revīziju gada plāna projektu; 3) izskata revīzijas rezultātus; 4) apstiprina revīzijas atzinumu un nosūta to revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai; 5) gatavo ziņojumu projektus Saeimai un Ministru
kabinetam. |
13 Izteikt 20. un 21.pantu šādā redakcijā: 20.pants. (1) Revīzijas
departamenta lēmumu, ar kuru apstiprina revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas
departamenta direktors un tā revīzijas departamenta sektora vadītājs, kurš ir
atbildīgs par konkrēto revīziju. (2) Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vienbalsīgi. (3) Ja balsojot domas dalās, jautājums nav izlemts, un
to nodod izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei. 21.pants. Revīzijas departamenta direktors un
revīzijas departamenta sektoru vadītāji: 1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā
revīziju gada plāna projektu; 3) izskata ziņojumu projektus Saeimai un Ministru
kabinetam. |
8. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 13.panta trešajā daļā vārdus jautājums nav izlemts, un to ar
vārdiem revīzijas ziņojumu. |
Atbalstīts |
13. Izteikt 20.
un 21.pantu šādā redakcijā: 20.pants. (1) Revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprina
revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas departamenta direktors un tā revīzijas
departamenta sektora vadītājs, kurš ir atbildīgs par konkrēto revīziju. (2) Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vienbalsīgi. (3) Ja balsojot domas dalās, revīzijas ziņojumu nodod
izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei. 21.pants. Revīzijas departamenta direktors un
revīzijas departamenta sektoru vadītāji : 1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā
revīziju gada plāna projektu; 3) izskata Saeimai un Ministru kabinetam iesniedzamo ziņojumu
projektus.
|
22.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sēdes ir atklātas, ievērojot likuma Par valsts noslēpumu un Informācijas atklātības likuma noteikumus. (2) Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
14. Izslēgt 22.pantu. |
|
|
|
14. Izslēgt 22.pantu. |
VI nodaļa Valsts kontroles kanceleja
|
15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu). |
|
|
|
15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu). |
23.pants.
(1) Valsts kontroles kancelejas uzdevums ir radīt priekšnoteikumus
Valsts kontroles saskaņotai un optimālai darbībai, sekmēt šajā likumā un
citos normatīvajos aktos Valsts kontrolei noteikto uzdevumu veikšanu. (2) Valsts kontroles kancelejā ietilpst
struktūrvienības, kas risina iestādes finansu, personāla, lietvedības,
starptautisko sakaru, juridiskos, informācijas un saimnieciskos jautājumus. |
|
||||
24.pants. Valsts kontroles kancelejas darbu vada Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks, kas ir tieši pakļauts valsts kontrolierim. |
|
||||
VII nodaļa Valsts kontroles
amatpersonu iecelšanas, apstiprināšanas un atbrīvošanas kārtība |
|
||||
25.pants. Valsts
kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta
kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ir valsts
amatpersonas (turpmāk Valsts kontroles amatpersonas). |
|
27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem. (2) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
17. Izteikt
27.pantu šādā redakcijā: (1) Valsts
kontroles padomes locekļus pēc valsts kontroliera
ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem
gadiem. (2) Valsts kontroles
padomes locekļus var
apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus
termiņus pēc kārtas. |
|
|
|
17. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā: 27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus
pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem. (2) Valsts kontroles padomes locekļus var apstiprināt
amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas. |
|
18. Papildināt ar jaunu 27.1pantu
šādā redakcijā: 27.1pants. (1) Valsts kontroles
revīzijas departamenta direktoru ieceļ amatā valsts kontrolieris uz
četriem gadiem. (2) Valsts kontroles revīzijas departamenta
direktoru var iecelt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus
pēc kārtas. (3) Revīzijas departamentu sektoru vadītājus amatā ieceļ valsts kontrolieris bez pilnvaru termiņa ierobežojuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu. |
9. 10. |
Juridiskais birojsIzteikt
likumprojekta 18.panta (likuma 27.¹.panta) pirmo un otro daļu izteikt šādā
red
akcijā: (1)
Valsts kontroles padomes locekli pēc apstiprināšanas Saeimā valsts
kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas departamenta direktora amatā uz
četriem gadiem. (2)
Ja valsts kontroles padomes loceklis Saeimā apstiprināts amatā atkārtoti, tad
valsts kontrolieris ieceļ Valsts kontroles padomes locekli valsts kontroles
revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus
termiņus pēc kārtas. |
Atbalstīts
Atbalstīts |
18. Papildināt likumu ar 27.1pantu šādā
redakcijā: 27.1pants. (1) Valsts kontroles padomes locekli pēc
apstiprināšanas Saeimā valsts kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas
departamenta direktora amatā uz četriem gadiem. (2)
Ja valsts kontroles padomes locekli Saeima apstiprinājusi amatā atkārtoti,
valsts kontrolieris ieceļ attiecīgo Valsts kontroles padomes locekli valsts
kontroles revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā
divus termiņus pēc kārtas. (3) Revīzijas departamentu sektoru vadītājus amatā ieceļ valsts
kontrolieris bez pilnvaru termiņa ierobežojuma, ievērojot atestācijas
komisijas atzinumu.
|
28.pants. Valsts
kontrole uz Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amatu izsludina konkursu
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
19. Izslēgt 28.pantu. |
|
|
|
19. Izslēgt 28.pantu. |
29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli un revīzijas departamenta kolēģijas locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata. (2) Valsts kontrolieris, Valsts
kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis var
iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata. |
20.
Izteikt 29.pantu šādā
redakcijā: (1)
Valsts kontrolieri pirms
šā likuma 26.panta
pirmajā daļā noteiktā
termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekļi pirms šā likuma
27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa
no amata atbrīvo Saeima
vienīgi uz tiesas
sprieduma pamata
krimināllietā. (2) Valsts
kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis var
iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no
amata. |
|
|
|
20. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā: 29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma
26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes
locekļi pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata
atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata krimināllietā. (2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis
var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata. |
|
21. Papildināt ar jaunu 29.1
pantu šādā redakcijā: 29.1pants. Valsts kontroles revīzijas departamenta sektora vadītāju no amata atbrīvo, ja valsts kontrolieris konstatē faktu, ka nav ievērots kāds no šā likuma 30.panta otrās daļas ierobežojumiem, vai sakarā ar atestācijas komisijas atzinumu par viņa neatbilstību ieņemamajam amatam. |
11. |
Juridiskais birojs |
Atbalstīts
|
21. Papildināt likumu ar 29.1 pantu šādā
redakcijā: 29.1pants. Valsts kontroles revīzijas departamenta sektora vadītāju no amata atbrīvo, ja valsts kontrolieris konstatē faktu, ka nav ievērots kāds no šā likuma 30.panta otrās daļas ierobežojumiem, vai sakarā ar atestācijas komisijas atzinumu par viņa neatbilstību ieņemajam amatam. |
30.pants. (1) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu var būt persona, kura: 1) ir Latvijas pilsonis; 2) brīvi pārvalda valsts valodu; 3) ir ieguvusi augstāko izglītību un kuras profesionālā kvalifikācija un pēdējo piecu gadu darba pieredze ir atbilstoša Valsts kontroles uzdevumu veikšanai; 4) pārvalda vismaz divas svešvalodas. (2) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu nevar būt persona, kura: 1) sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu; 2) pēdējo triju gadu laikā bijusi Ministru kabineta loceklis; 3) pēdējo triju gadu laikā bijusi vēlētos amatos politiskajās organizācijās (partijās); 4) sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu (neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas); 5) agrāk izdarījusi tīšu noziedzīgu nodarījumu, bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu; 6) ir vai ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR vai ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata vai ārštata darbinieks, minēto institūciju aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs; 7) ir vai ir bijusi ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks (biedrs) pēc šo organizāciju aizliegšanas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
22. 30.pantā: aizstāt pirmajā
un otrajā daļā vārdus kolēģijas
locekļa ar vārdiem revīzijas departamenta sektora vadītāja; pirmajā un
otrajā daļā izslēgt vārdus un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka; izslēgt pirmās daļas 4.punktu. |
12. |
Juridiskais birojsIzslēgt
22.panta pirmajā daļā (likuma 30.pantā) vārdus revīzijas departamenta. |
Atbalstīts
|
22. 30.pantā: aizstāt pirmajā
un otrajā daļā vārdus kolēģijas locekļa ar vārdiem sektora vadītāja; izslēgt pirmajā
un otrajā daļā vārdus un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka; izslēgt pirmās daļas 4.punktu. |
31.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles
padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts
kontroles kancelejas pārvaldnieks uz amata pildīšanas laiku pārtrauc darbību
politiskajās organizācijās (partijās). |
23. 31.pantā: vārdus
kolēģijas loceklis aizstāt ar vārdiem revīzijas departamenta sektora
vadītājs; |
|
|
23. 31.pantā: aizstāt vārdus
kolēģijas loceklis ar vārdiem sektora vadītājs; izslēgt vārdus un Valsts kontroles kancelejas
pārvaldnieks . |
|
32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un Valsts kontroles kancelejas darbinieki. |
24. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā: Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti
un personāls, kurš nodrošina Valsts kontroles organizatorisko, finansiālo un
saimniecisko darbību. |
|
|
|
24. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā: 32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts
kontroles revidenti un personāls, kurš nodrošina Valsts kontroles
organizatorisko, finansiālo un saimniecisko darbību. |
37.pants. Valsts
kontrole uz vakantiem darbinieku amatiem izsludina atklātu konkursu
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un vērtē kandidātu atbilstību Valsts
kontroles apstiprinātajām attiecīgā amata kvalifikācijas prasībām. |
25. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā: Valsts kontroles darbiniekus darbā pieņem un no darba
atbrīvo valsts kontrolieris atbilstīgi darba likuma normu prasībām. |
|
|
|
25. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā: 37.pants. Valsts kontroles darbiniekus darbā
pieņem un no darba atbrīvo valsts kontrolieris atbilstoši Darba likuma
prasībām. |
43.pants. (1) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks saņem pabalstu mēnešalgas apmērā sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi. (2) Valsts kontroles amatpersonas un darbinieka nāves gadījumā viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu mēnešalgas apmērā. (3) Ja Valsts kontrolieris,
Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis
vai Valsts kontroles revidents gājis bojā, pildot amata pienākumus, viņš tiek
apbedīts par valsts līdzekļiem un viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu 24
mēnešalgu apmērā. |
26. 43.panta trešajā daļā vārdus Kolēģijas loceklis
aizstāt ar vārdiem sektora vadītājs. |
|
|
|
26. Aizstāt 43.panta trešajā daļā vārdus kolēģijas
loceklis ar vārdiem sektora vadītājs. |
43.1 pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. (09.12.2004. likuma redakcijā) |
27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā: Valsts
kontrolieris un Valsts kontroles padomes
loceklis, atstājot amatu pēc
pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. |
|
|
|
27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā: 43.¹ pants. Valsts kontrolieris un Valsts
kontroles padomes loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem
vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. |
44.pants. (1) Valsts kontrole tiek finansēta no valsts budžeta. (2) Valsts kontroles budžeta pieprasījums līdz budžeta likuma projekta iesniegšanai Ministru kabinetā bez pieprasījuma iesniedzēja piekrišanas nav grozāms. |
|
13. |
Publisko izdevumu un revīzijas komisijaIzteikt
44.panta otro daļu šādā redakcijā: (2) Valsts
kontroles budžeta pieprasījums līdz budžeta likuma projekta iesniegšanai
Saeimā bez pieprasījuma iesniedzēja piekrišanas nav grozāms. |
Neatbalstīts
|
|
47.pants. (1) Valsts kontrole veic likumības un lietderības revīzijas. (2) Valsts kontrole, veicot likumības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darījumu un finansu pārskatu atbilstību normatīvajiem aktiem. Likumības revīzija ietver sevī finansu revīziju, finansu pārskatu atestācijas revīziju un finansiālās atbilstības pārbaudi. (3) Valsts kontrole, veicot
lietderības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darbības
ekonomiskumu, efektivitāti, lietderību un atbilstību plānotajam rezultātam. |
28. Izslēgt 47.pantu. |
|
|
|
28. Izslēgt 47.pantu. |
49.pants. (1) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un valsts kontroliera pilnvaroti darbinieki, ja tas nepieciešams Valsts kontroles uzdevuma veikšanai, var netraucēti apmeklēt iestādes un uzņēmumus (komercsabiedrības) neatkarīgi no to pakļautības un īpašuma piederības un pieprasīt visu nepieciešamo informāciju. (2) Valsts kontroles
pilnvarotām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības revidējamā vienībā
piekļūt informācijai, ko Valsts kontrole uzskata par nepieciešamu revīzijas
veikšanai. |
29. 49.panta pirmajā daļā vārdus kolēģijas loceklis
aizstāt ar vārdiem sektora vadītājs. |
|
|
|
|
53.pants. Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem revīzijas pierādījumiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revidentu ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai. |
30. Izteikt 53.pantu šādā redakcijā: Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem faktiem un
pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas
ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus
paskaidrojumu iesniegšanai. |
14. 15. |
Publisko izdevumu un revīzijas komisijaAizstāt
likumprojekta 30.pantā (likuma 53.pantā) vārdu ziņojums ar vārdiem
ziņojuma projekts. |
Atbalstīts Atbalstīts |
30. Izteikt 53., 54., 55., 56., un 57.pantu šādā redakcijā:
53.pants. Pamatojoties uz revīzijā konstatējamiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projekts, kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus paskaidrojumu iesniegšanai. |
54.pants. Pamatojoties uz Valsts kontroles revidentu ziņojumu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas atzinuma projekts. |
31. Izteikt 54.pantu šādā redakcijā: (1)
Pamatojoties uz Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projektu un tam
pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots
revīzijas ziņojums, bet gadījumos, ja tiek veikta revīzija par gada pārskata
sastādīšanas pareizību atbilstīgi šā likuma 3.panta pirmā un
otrā punkta prasībām, -
arī atzinums. (2) Ja revīzija
par gada pārskata
sastādīšanas pareizību tiek
veikta revidējamā vienībā, kas nav uzskaitīta šā
likuma 3.panta pirmajā un otrajā
punktā, Valsts kontrole
lemj par atzinuma
nepieciešamību. |
16. 17. |
Juridiskais birojsAizstāt likumprojekta 31.panta pirmajā
daļā vārdus atbilstīgi šā likuma 3.panta pirmā un otrā punkta prasībām ar
vārdiem saskaņā ar šā likuma 3.panta 1. un 2.punktā noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem. Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 31.panta otrajā daļā vārdus revidējamā vienībā, kas nav
uzskaitīta šā likuma 3.panta pirmajā un otrajā punktā ar vārdiem papildus
šā likuma 3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem. |
Atbalstīts
Atbalstīts |
54.pants. (1) Pamatojoties uz Valsts kontroles
revīzijas ziņojuma projektu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida
paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas ziņojums, bet gadījumos, ja tiek
veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību saskaņā ar šā
likuma 3.panta 1. un 2.punktā noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem, - arī atzinums. (2) Ja revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību tiek veikta papildus šā likuma
3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem, Valsts
kontrole lemj par atzinuma nepieciešamību.
|
55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinuma apstiprināšanu. (2) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmums stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Valsts kontroles padomei. (3) Valsts kontroles padomes lēmums par revidējamās vienības motivēto prasību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants). |
32. Izteikt 55.pantu šādā redakcijā: (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta
lēmumu par revīzijas ziņojuma apstiprināšanu, un to nosūta revidējamai
vienībai. Lēmums stājas spēkā pēc 15 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja tas
nav pārsūdzēts Valsts kontroles padomē. (2) Ja ar revīzijas ziņojumu tieši tiek aizskartas
kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, šīm
personām ir tiesības to pārsūdzēt Valsts kontroles padomei 15 dienu laikā no
revīzijas ziņojuma pieņemšanas. (3) Valsts kontroles padomes lēmums par personas vai
revidējamās vienības motivēto sūdzību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām
no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu
pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants). |
18. 19. 20. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 32.panta pirmajā daļā vārdu pārsūdzēts ar vārdu apstrīdēts. Publisko izdevumu un revīzijas komisijaIzslēgt
likumprojekta 1.lasījuma redakcijā 55.panta otro daļu. Juridiskais birojsPapildināt
likumprojekta 32.panta trešajā daļā pēc vārda ja ar vārdiem persona vai. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts |
55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas
departamenta lēmumu par revīzijas ziņojuma apstiprināšanu. Šo lēmumu nosūta
revidējamai vienībai. Lēmums stājas spēkā pēc 15 dienām no tā pieņemšanas
dienas, ja tas nav apstrīdēts Valsts kontroles padomē. (2) Valsts kontroles padomes lēmums par personas vai revidējamās
vienības motivēto sūdzību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā
pieņemšanas dienas, ja
persona vai revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi
Augstākās tiesas Senātā (65.pants).
|
56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības dot saistošus norādījumus revidējamām vienībām grāmatvedības uzskaites uzlabošanai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un izteikt priekšlikumus iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai. |
33. Izteikt 56.pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības sniegt
rekomendācijas revidējamai vienībai atklāto trūkumu novēršanai, kā arī
noteikt termiņu, kādā revidējamā vienība rakstveidā ziņo par trūkumu
novēršanu. |
57.pants. (1) Valsts kontrole nosūta revīzijas
departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu revidējamai vienībai un,
ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai. (2) Valsts kontrole nosūta Finansu ministrijai
revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu par Eiropas
Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un
valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu izlietojumu. (3) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu
par valstij nodarītajiem neattaisnotiem zaudējumiem, kas radušies,
revidējamai vienībai nepareizi vai nelikumīgi rīkojoties ar valsts budžeta
līdzekļiem, to skaitā ar Eiropas Savienības un citu starptautisko
organizāciju vai institūciju piešķirtajiem līdzekļiem, revidējamā vienība
izpilda atbilstoši finansu ministra noteiktajai kārtībai. |
34. Izteikt 57.pantu šādā redakcijā: Valsts
kontroles revīzijas ziņojumu, bet
gadījumos, ja tiek veikta revīzija
par gada pārskata sastādīšanas
pareizību, - arī atzinumu Valsts kontrole nosūta revidējamai vienībai, nozares
atbildīgajam ministram un finanšu
ministram. |
21. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 34.pantā vārdus nozares atbildīgajam ministram ar vārdiem
attiecīgās nozares ministram. |
Atbalstīts
|
57.pants. Valsts kontroles revīzijas ziņojumu, bet
gadījumos, ja tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību,
- arī atzinumu Valsts kontrole nosūta revidējamai vienībai, attiecīgās nozares ministram un
finanšu ministram. |
60.pants. Valsts kontroles padomes apstiprināto revīziju gada plānu valsts kontrolieris iesniedz zināšanai Saeimā. |
35. Izteikt 60.pantu šādā redakcijā: Pēc tam, kad
Valsts kontroles padome ir apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts
kontrolieris nosūta Saeimai izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas virzieniem, nenosaucot revidējamās
vienības. |
|
|
|
31. Izteikt 60.pantu šādā redakcijā: 60.pants. Pēc tam, kad Valsts kontroles padome ir
apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts kontrolieris nosūta Saeimai
izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas virzieniem, nenosaucot
revidējamās vienības. |
62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības pievienot Valsts kontroles revidentu ziņojumam rakstveida paskaidrojumu par šo ziņojumu. |
36. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā: Revidējamai
vienībai ir tiesības rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma projektu. |
22. |
Juridiskais birojsPapildināt
likumprojekta 36.pantu (likuma 62.pantu) pēc vārdiem ziņojuma projektu ar
vārdiem kā arī sniegt paskaidrojumus. |
Atbalstīts
|
32. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā: 62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma projektu, kā arī sniegt paskaidrojumus. |
63.pants.
Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties
revīzijas departamenta kolēģijas sēdē, kurā tiek izskatīts revīzijas atzinuma
projekts par šajā revidējamajā vienībā veikto revīziju, un pamatot Valsts
kontroles revidentu ziņojumam pievienoto savu paskaidrojumu. |
37. Izslēgt 63.pantu. |
|
|
|
33. Izslēgt 63.pantu. |
64.pants. (1) Revidējamā vienība 30 dienu laikā no revīzijas slēgšanas dienas ir tiesīga iesniegt Valsts kontroles padomei motivētu prasību pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu. (2) Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā. |
38. Izteikt
64.pantu šādā redakcijā: (1) Ja ar
Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas
personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, šīm
personām ir tiesības 15 dienu
laikā no lēmuma pieņemšanas
dienas to pārsūdzēt Valsts kontroles padomei. (2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā. |
23. 24. 25. 26. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 38.panta pirmajā daļā vārdus šīm personām ar vārdiem
personai vai revidējamai vienībai. Juridiskais
birojs Aizstāt
likumprojekta 38.panta pirmajā daļā vārdu pārsūdzēt ar vārdu apstrīdēt. Juridiskais
birojs Aizstāt
likumprojekta 38.panta otrajā daļā vārdu prasība ar vārdu sūdzība. Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 38.panta otrajā daļā vārdus pamatojoties uz tiem revīzijas
pierādījumiem ar vārdiem par revīzijā konstatētajiem faktiem un
pārbaudītajiem dokumentiem. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
34. Izteikt 64.
un 65.pantu šādā redakcijā: 64.pants. (1) Ja ar Valsts kontroles revīzijas
departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās
vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai
vai revidējamai vienībai ir tiesības 15 dienu laikā no lēmuma
pieņemšanas dienas to apstrīdēt Valsts kontroles padomē. (2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem ir
tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā
panta pirmajā daļā minētā sūdzība,
un sniegt paskaidrojumus, par revīzijā konstatētajiem faktiem un
pārbaudītajiem dokumentiem, ko revidējamā vienība sniegusi
Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.
|
65.pants. Revidējamā vienība Valsts kontroles padomes pieņemto lēmumu par šīs revidējamās vienības iesniegto prasību 30 dienu laikā, skaitot no lēmuma pieņemšanas dienas, var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā. |
39. Izteikt 65.pantu šādā redakcijā: Ja Valsts
kontroles padome šā likuma 64.panta
kārtībā iesniegto sūdzību
ir noraidījusi, kā arī
gadījumos, ja Valsts kontroles
padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo daļu, šīm personām ir tiesības pārsūdzēt
Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās
tiesas Senātā 30
dienu laikā no lēmuma
pieņemšanas dienas.
Pārsūdzētajā daļā lēmuma
spēkā stāšanās kārtību
nosaka Senāta nolēmums. |
27. |
Juridiskais birojsAizstāt
likumprojekta 39.pantā vārdus šīm personām ar vārdiem personai vai
revidējamai vienībai. |
Atbalstīts
|
65.pants.
Ja Valsts kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī
gadījumos, ja Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma
20.panta trešo daļu, personai vai revidējamai vienībai ir
tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās tiesas Senātā 30
dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā
stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums.
|
Pārejas noteikumi 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par Valsts kontroli un likums Valsts kontroles revīzijas reglaments.
2. Valsts kontroles padome apstiprina Valsts kontroles nolikumu.
3. Šā likuma 44.panta otrā daļa stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem likumā Par budžetu un finansu vadību.
4. Šā likuma 50.pants stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem Kredītiestāžu likumā.
5. Šā likuma 38.pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.
6. Ar terminiem kapitālsabiedrība un komercsabiedrība šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība. (09.12.2004. likuma redakcijā)
7. Ar terminiem biedrība un nodibinājums šajā likumā tiek saprasta arī sabiedriskā organizācija un sabiedrisko organizāciju apvienība. (09.12.2004. likuma redakcijā) |
40. Papildināt
pārejas noteikumus ar 8., 9., 10. un 11.punktu šādā
redakcijā: 8.Valsts kontroles
padomei viena mēneša
laikā apstiprināt atestācijas komisijas nolikumu un
izveidot atestācijas komisiju. 9. Šā likuma 8.panta 1.daļas 10.punkta noteikumi
attiecas uz Valsts
kontroles revīzijas
departamenta direktoru un kolēģijas
locekli, kura pilnvaru
termiņš beigsies pēc
likuma spēkā stāšanās
vai kurš amatā tiek iecelts pirmo reizi. 10.
Saeimas apstiprinātie revīzijas
departamentu kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda
revīzijas departamentu sektoru vadītāju
pienākumus, bet pēc
pilnvaru beigām, lai pretendētu atkārtotai iecelšanai amatā, ir nepieciešams pozitīvs atestācijas komisijas
atzinums. 11. Ja Saeimas
apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis pēc šā
likuma grozījumu stāšanās
spēkā turpina darbu Valsts kontrolē kā sektora vadītājs,
tas nav uzskatāms
par amata atstāšanu
Likuma 43.1 panta
izpratnē. Šā likuma
43.1 pantā
paredzēto pabalstu var saņemt
revīzijas departamenta kolēģijas
loceklis, kurš pēc likuma grozījumu
spēkā stāšanās atstāj
amatu un Valsts
kontrolē darbu neturpina
vai arī pēc
pilnvaru termiņa beigām
atstāj amatu arī kā
sektora vadītājs. |
28. 29. 30. |
Juridiskais birojsIzteikt
pārejas noteikumu 8.punktu šādā redakcijā: 8.Valsts
kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina
atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju. Juridiskais birojsIzslēgt
pārejas noteikumu 9.punktu. Juridiskais birojsAizstāt pārejas
noteikumu 10.punktā vārdu pienākumus ar vārdu amatus. |
Atbalstīts
Atbalstīts Atbalstīts |
35. Papildināt
pārejas noteikumus ar 8., 9., 10. un 11.punktu šādā redakcijā: 8.Valsts
kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina
atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju. 9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu kolēģijas
locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamentu sektoru
vadītāju amatus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu uz atkārtotu
iecelšanu amatā, viņiem ir nepieciešams pozitīvs atestācija komisijas
atzinums. 10. Ja Saeimas apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis
pēc šā likuma grozījumu spēkā stāšanās turpina darbu Valsts kontrolē kā
sektora vadītājs, tas nav uzskatāms par amata atstāšanu šā likuma 43.1
panta izpratnē. Šā likuma 43.1 pantā paredzēto pabalstu var saņemt
revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kurš pēc likuma grozījumu spēkā
stāšanās atstāj amatu un Valsts kontrolē darbu neturpina vai arī pēc pilnvaru
termiņa beigām atstāj amatu arī kā sektora vadītājs.
|