Likumprojekts trešajam lasījumam

Juridiskā komisija                                                                                                                                                   Likumprojekts trešajam lasījumam

 

Likumprojekts

“Grozījumi Valsts kontroles likumā” (reģ.nr.1168)

 

 

 

Attiecīgā panta spēkā esošā redakcija

Otrajā lasījumā pieņemtais likumprojekts

Pr.

nr.

Iesniegtie priekšlikumi

(5)

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

 

Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr., 2005, 2.nr.) šādus grozījumus:

 

 

 

Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr., 2005, 2.nr.) šādus grozījumus:

2.pants. (1) Valsts kontrole, veicot revīziju, pārbauda:

1) valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus;

2) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu, kuri iekļauti valsts budžetā vai pašvaldību budžetos;

3) rīcību ar valsts un pašvaldību mantu.

(2) Valsts kontroles darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar šā panta pirmajā daļā minētajiem līdzekļiem ir tiesiska, pareiza, ekonomiska un efektīva.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu)

1. 2.pantā:

izteikt pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts kontrole, veicot finanšu un lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem, kontrolē:”;

 

papildināt pirmās daļas 3. punktu pēc vārda “mantu” ar vārdiem “vai tās daļu”;

 

papildināt otro daļu ar vārdiem “kā arī sniegt rekomendācijas atklāto trūkumu novēršanai ”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 2.pantā:

izteikt pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:

“(1) Valsts kontrole, veicot finanšu un lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem, kontrolē:”;

 

papildināt pirmās daļas 3. punktu pēc vārda “mantu” ar vārdiem “vai tās daļu”;

 

papildināt otro daļu ar vārdiem “kā arī sniegt rekomendācijas atklāto trūkumu novēršanai ”.

3.pants. Valsts kontrole:

1) katru gadu sniedz Saeimai atzinumu par finansu ministra iesniegto saimnieciskā gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli). Valsts kontrole šo atzinumu iesniedz arī Finansu ministrijai līdz pārskata gadam sekojošā saimnieciskā gada 15.septembrim;

2) sniedz atzinumus par ministriju, citu centrālo valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību;

3) iesniedz Saeimai un Ministru kabinetam ziņojumu:

a) par likumības revīzijām tajās revidējamās vienībās, kurām sniegti Valsts kontroles atzinumi ar piezīmēm, negatīvi atzinumi vai atteikts sniegt atzinumu,

b) par visām Valsts kontroles veiktajām lietderības revīzijām,

c) par īpaši svarīgiem un nozīmīgiem konstatējumiem;

4) ziņo valsts iestādēm par konstatējumiem, kas skar šo iestāžu darbību, kā arī tiesībaizsardzības iestādēm par revīzijā konstatētajiem tiesību normu pārkāpumiem;

5) sadarbojas savas kompetences ietvaros ar Eiropas Savienības institūcijām un citām starptautiskām organizācijām vai institūcijām.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu)

2. 3.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā :

“2) katru gadu sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu gada pārskatu sastādīšanas pareizību;”;

 

aizstāt 3.punkta “a” apakšpunktā vārdu “likumības” ar vārdu “finanšu”.

 

 

 

 

2. 3.pantā:

izteikt 2.punktu šādā redakcijā :

“2) katru gadu sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu gada pārskatu sastādīšanas pareizību;”;

 

aizstāt 3.punkta “a” apakšpunktā vārdu “likumības” ar vārdu “finanšu”.

 

5.pants. Valsts kontroles revīzijas un darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts Valsts kontroles nolikums.

3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:

“5.pants. Valsts kontroles iekšējo darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts nolikums.”

 

 

 

3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā:

“5.pants. Valsts kontroles iekšējās darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts nolikums.”

8.pants. (1) Valsts kontrolieris:

1) pārstāv Valsts kontroli;

2) vada Valsts kontroles darbu;

3) piedalās Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām;

4) ir Valsts kontroles padomes priekšsēdētājs;

5) ir Valsts kontroles budžeta izpildītājs;

6) paraksta Valsts kontroles padomes lēmumus;

7) pilnvaro katrā atsevišķā gadījumā Valsts kontroles amatpersonu vai darbinieku pārstāvēt Valsts kontroli;

8) pieņem darbā Valsts kontroles darbiniekus;

9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amata kandidātus.

(2) Valsts kontrolieris iesniedz ziņojumus Saeimai un Ministru kabinetam.

(3) Valsts kontrolieris savas kompetences ietvaros izskata administratīvo pārkāpumu lietas.

4. 8.panta pirmajā daļā:

izteikt 9.punktu šādā redakcijā:

“9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes locekļu amata kandidātus.”;

 

papildināt daļu ar 10. ,11. un 12.punktu šādā redakcijā:

10) ieceļ amatā Valsts kontroles revīzijas departamentu direktorus, revīzijas departamentu sektoru vadītājus un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus;

11) nosaka Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus atbilstoši Latvija s Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas standartiem,

metodoloģiju un prasības revīziju kvalitātes kontrolei;

12) atbild par iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas izveidošanu.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. 8.panta pirmajā daļā:

izteikt 9.punktu šādā redakcijā:

“9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes locekļu amata kandidātus.”;

 

papildināt daļu ar 10.,11. un 12.punktu šādā redakcijā:

“10) ieceļ amatā Valsts kontroles revīzijas departamentu direktorus, revīzijas departamentu sektoru vadītājus un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus;

11) nosaka Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus atbilstoši Latvijas Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas standartiem, metodoloģiju un prasības revīziju kvalitātes kontrolei;

12) atbild par iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas izveidošanu.”

10.pants.  Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi.

 

5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi, kas pilda revīzijas departamentu direktoru amatus.”

 

 

 

5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:

“10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi, kas pilda revīzijas departamentu direktoru amatus.”

11.pants. Valsts kontroles padome:

1) apstiprina iekšējos Valsts kontroles darbību reglamentējošos normatīvos aktus;

2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu;

3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem;

4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu kolēģiju ierosinātos jautājumus;

5) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu Saeimai;

6) apstiprina šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus;

7) pieņem lēmumu par pieteikumu iesniegšanu Satversmes tiesai;

8) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 4.punktā minētajiem ziņojumiem;

9) izvērtē kandidatūru atbilstību Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amatam;

10) pieņem lēmumu par revidējamo vienību iesniegtajām prasībām pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu;

11) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu;

12) apstiprina Valsts kontroles darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu.

 

6. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

“11.pants. Valsts kontroles padome:

1) apstiprina nolikumu un citus Valsts kontroles iekšējo darbību reglamentējošos aktus;

2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu;

3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem;

4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu direktoru  ierosinātos jautājumus;

5) pieņem lēmumu par pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai;

6) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā  iesniegšanu Saeimai, kā  arī iesniedz  Saeimai un Ministru  kabinetam šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus;

7) izveido atestācijas komisiju un apstiprina šīs komisijas nolikumu, nosakot tās kompetenci;

8) pieņem lēmumu sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja ar to tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses;

9) izskata un pieņem lēmumus par  tiem  revīzijas ziņojumiem, par kuriem, domām daloties, nav pieņemts revīzijas  departamenta lēmums (20.panta trešā daļa). Revīzijas departamenta direktors, kurš piedalījies revīzijas ziņojuma izskatīšanā iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču nepiedalās balsošanā;

10) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu;

11) apstiprina Valsts kontroles struktūru, darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu;

12) nosaka Valsts kontroles kancelejā ietilpstošās struktūrvienības un to pakļautību.”

 

 

 

6. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:

“11.pants. Valsts kontroles padome:

1) apstiprina nolikumu un citus Valsts kontroles iekšējo darbību reglamentējošos aktus;

2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu;

3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem;

4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu direktoru  ierosinātos jautājumus;

5) pieņem lēmumu par pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai;

6) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu par tā  iesniegšanu Saeimai, kā  arī iesniedz  Saeimai un Ministru  kabinetam  šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus;

7) izveido atestācijas komisiju un apstiprina šīs komisijas nolikumu, nosakot tās kompetenci;

8) pieņem lēmumu sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja ar to tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses;

9) izskata un pieņem lēmumus par  tiem  revīzijas  ziņojumiem,  par kuriem, domām daloties, nav pieņemts revīzijas  departamenta lēmums (20.panta trešā daļa). Revīzijas departamenta direktors, kurš piedalījies revīzijas ziņojuma izskatīšanā iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču nepiedalās balsošanā;

10) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu;

11) apstiprina Valsts kontroles struktūru, darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu;

12) nosaka Valsts kontroles kancelejā ietilpstošās struktūrvienības un to pakļautību.”

15.pants.  Revīzijas departamenta sastāvā ietilpst revīzijas departamenta direktors, revīzijas departamenta kolēģija un revīzijas sektori.

7. Izslēgt 15.pantā vārdus “revīzijas departamenta kolēģija”.

 

 

 

7. Izslēgt 15.pantā vārdus “revīzijas departamenta kolēģija”.

16.pants. (1) Revīzijas departamenta direktoru no Valsts kontroles padomes locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris.

(2)  Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kuru uz visu viņa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja arī šis kolēģijas loceklis ir prombūtnē, revīzijas departamenta direktora pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis ar ilgāko pilnvaru stāžu.

8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā paša revīzijas departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku pilnvarojis valsts kontrolieris.”

 

 

 

 

8. Izteikt 16.panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā paša revīzijas departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku pilnvarojis valsts kontrolieris.”

 

17.pants. Revīzijas departamenta direktors:

1) vada revīzijas departamenta darbu un atbild par to;

2) pārrauga kolēģijas locekļu un sektoru darbu;

3) apstiprina revīzijas uzdevumu un revīzijas darba plānu.

 

9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:

“17.pants. Revīzijas departamenta direktors:

1) vada departamenta darbu un nosaka tā darbības stratēģiju revīziju veikšanai;

2) organizē departamenta personāla resursus  tā, lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto Valsts kontroles revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģiju;

3) apstiprina katras revīzijas plānu, kā  arī iepriekš neparedzēto darba uzdevumu plānu;

4) pārbauda revīziju rezultātus, arī revīziju ziņojumus un atzinumus, apstiprina tos un nosūta revidējamai vienībai;

5) pārrauga sektoru darbu;

6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.”

 

 

 

9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:

“17.pants. Revīzijas departamenta direktors:

1) vada departamenta darbu un nosaka tā darbības stratēģiju revīziju veikšanai;

2) organizē departamenta personāla resursus  tā, lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto Valsts kontroles revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģiju;

3) apstiprina katras revīzijas plānu, kā  arī iepriekš neparedzēto darba uzdevumu plānu;

4) pārbauda revīziju rezultātus, arī revīziju ziņojumus un atzinumus, apstiprina tos un nosūta revidējamai vienībai;

5) pārrauga sektoru darbu;

6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.”


 

18.pants. (1) Revīzijas departaments ir sadalīts sektoros.

(2) Sektora sastāvā ietilpst sektora vadītājs un Valsts kontroles revidenti.

(3) Sektora vadītāju no attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris.

10. Izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Revīzijas departamenta sektora vadītāju pēc revīzijas departamenta direktora ieteikuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu, ieceļ amatā valsts kontrolieris.”

 

 

 

10. Izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Revīzijas departamenta sektora vadītāju pēc revīzijas departamenta direktora ieteikuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu, ieceļ amatā valsts kontrolieris.”

19.pants. Sektora vadītājs:

1) vada sektora darbu un atbild par to;

2) pārrauga Valsts kontroles revidentu darbu;

3) izskata revīzijas darba plānu un Valsts kontroles revidentu ziņojumu;

4) pieņem lēmumu par Valsts kontroles revidentu ziņojuma nosūtīšanu revidējamai vienībai.

 

11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:

“19.pants. Revīzijas departamenta sektora vadītājs:

1) vada sektora darbu un nodrošina sektora revīziju kopējo stratēģiju atbilstoši Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģijai;

2) pārbauda un apstiprina katru revīzijas plānu un tā atbilstību  kārtējā gada revīziju plānam;

3) pārstāv Valsts kontroli sarunās ar revidējamo vienību sektora  veiktās revīzijas sakarā;

4) pārrauga revīzijas pierādījumu iegūšanas procesu un, ja nepieciešams arī iesaistās revīzijā;

5) pārbauda un apstiprina revīzijas ziņojuma projektus pirms to nosūtīšanas revidējamai vienībai paskaidrojuma sniegšanai;

6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā:

“19.pants. Revīzijas departamenta sektora vadītājs:

1) vada sektora darbu un nodrošina sektora revīziju kopējo stratēģiju atbilstoši Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģijai;

2) pārbauda un apstiprina katru revīzijas plānu un tā atbilstību  kārtējā gada revīziju plānam;

3) pārstāv Valsts kontroli sarunās ar revidējamo vienību sektora  veiktās revīzijas sakarā;

4) pārrauga revīzijas pierādījumu iegūšanas procesu un, ja nepieciešams, arī iesaistās revīzijā;

5) pārbauda un apstiprina revīzijas ziņojuma projektus pirms to nosūtīšanas revidējamai vienībai paskaidrojuma sniegšanai;

6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.”

V nodaļa

Revīzijas departamenta kolēģija

 

12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

“V nodaļa. Revīzijas departamenta kompetence”.

 

 

 

12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:

“V nodaļa. Revīzijas departamenta kompetence”.

20.pants.  (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvā ietilpst attiecīgā revīzijas departamenta direktors un seši revīzijas departamenta kolēģijas locekļi.

(2) Revīzijas departamenta direktors ir attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētājs.

 

21.pants. Revīzijas departamenta kolēģija:

1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem;

2) izstrādā revīziju gada plāna projektu;

3) izskata revīzijas rezultātus;

4) apstiprina revīzijas atzinumu un nosūta to revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai;

5) gatavo ziņojumu projektus Saeimai un Ministru kabinetam.

13. Izteikt 20. un 21.pantu šādā redakcijā:

“20.pants.

(1) Revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprina revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas departamenta direktors un tā revīzijas departamenta sektora vadītājs, kurš ir atbildīgs par konkrēto revīziju.

(2) Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vienbalsīgi.

(3) Ja balsojot domas dalās, revīzijas ziņojumu nodod izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei.

21.pants. Revīzijas departamenta direktors un revīzijas departamenta sektoru vadītāji :

1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem;

2) izstrādā revīziju gada plāna projektu;

3) izskata Saeimai un Ministru kabinetam iesniedzamo ziņojumu projektus.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Izteikt 20. un 21.pantu šādā redakcijā:

“20.pants. (1) Revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprina revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas departamenta direktors un tā revīzijas departamenta sektora vadītājs, kurš ir atbildīgs par konkrēto revīziju.

(2) Lēmums, lai tas stātos spēkā, jāpieņem vienbalsīgi.

(3) Ja balsojot domas dalās, revīzijas ziņojumu nodod izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei.

21.pants. Revīzijas departamenta direktors un revīzijas departamenta sektoru vadītāji :

1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem;

2) izstrādā revīziju gada plāna projektu;

3) izskata Saeimai un Ministru kabinetam iesniedzamo ziņojumu projektus.”

22.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sēdes ir atklātas, ievērojot likuma “Par valsts noslēpumu” un Informācijas atklātības likuma noteikumus.

(2)  Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu)

14. Izslēgt 22.pantu.

 

 

 

 

14. Izslēgt 22.pantu.

 

VI nodaļa

Valsts kontroles kanceleja

15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu).

 

 

 

15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu).

25.pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ir valsts amatpersonas (turpmāk — Valsts kontroles amatpersonas).

16. Aizstāt 25.pantā vārdus “revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks” ar vārdiem “revīzijas departamenta sektora vadītājs”.

 

 

 

16. Aizstāt 25.pantā vārdus “revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks” ar vārdiem “revīzijas departamenta sektora vadītājs”.


 

27.pants.  (1) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem.

(2) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu)

17. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā:

“27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem.

(2) Valsts kontroles padomes locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.”

 

 

 

17. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā:

“27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem.

(2) Valsts kontroles padomes locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.”

 

18. Papildināt likumu ar 27.1pantu šādā redakcijā:

“27.1pants. (1) Valsts kontroles padomes locekli pēc apstiprināšanas Saeimā valsts kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas departamenta direktora amatā uz četriem gadiem.

(2) Ja valsts kontroles padomes locekli Saeima apstiprinājusi amatā atkārtoti, valsts kontrolieris ieceļ attiecīgo Valsts kontroles padomes locekli valsts kontroles revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.

(3) Revīzijas departamentu sektoru vadītājus amatā ieceļ valsts kontrolieris bez pilnvaru termiņa ierobežojuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu.”

 

 

 

 

 

 

 

18. Papildināt likumu ar 27.1pantu šādā redakcijā:

“27.1 pants. (1) Valsts kontroles padomes locekli pēc apstiprināšanas Saeimā valsts kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas departamenta direktora amatā uz četriem gadiem.

(2) Ja valsts kontroles padomes locekli Saeima apstiprinājusi amatā atkārtoti, valsts kontrolieris ieceļ attiecīgo Valsts kontroles padomes locekli valsts kontroles revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.

(3) Revīzijas departamentu sektoru vadītājus amatā ieceļ valsts kontrolieris bez pilnvaru termiņa ierobežojuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu.”

28.pants. Valsts kontrole uz Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amatu izsludina konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

19. Izslēgt 28.pantu.

 

 

 

 

19. Izslēgt 28.pantu.

 

29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli un revīzijas departamenta kolēģijas locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata.

(2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata.

20. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:

“29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekļi pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata krimināllietā.

(2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata.”

 

 

 

20. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā:

“29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata krimināllietā.

(2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata.”


 

 

21. Papildināt likumu ar 29.1 pantu šādā redakcijā:

“29.1pants. Valsts kontroles revīzijas departamenta sektora vadītāju no amata atbrīvo, ja valsts kontrolieris konstatē faktu, ka nav ievērots kāds no šā likuma 30.panta otrās daļas ierobežojumiem, vai sakarā ar atestācijas komisijas atzinumu par viņa neatbilstību ieņemajam amatam.”

 

 

 

21. Papildināt likumu ar 29.1pantu šādā redakcijā:

“29.1pants. Valsts kontroles revīzijas departamenta sektora vadītāju no amata atbrīvo, ja valsts kontrolieris konstatē faktu, ka nav ievērots kāds no šā likuma 30.panta otrās daļas ierobežojumiem, vai sakarā ar atestācijas komisijas atzinumu par viņa neatbilstību ieņemajam amatam.”

30.pants. (1)  Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu var būt persona, kura:

1) ir Latvijas pilsonis;

2) brīvi pārvalda valsts valodu;

3) ir ieguvusi augstāko izglītību un kuras profesionālā kvalifikācija un pēdējo piecu gadu darba pieredze ir atbilstoša Valsts kontroles uzdevumu veikšanai;

4) pārvalda vismaz divas svešvalodas.

(2) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu nevar būt persona, kura:

1) sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu;

2) pēdējo triju gadu laikā bijusi Ministru kabineta loceklis;

3) pēdējo triju gadu laikā bijusi vēlētos amatos politiskajās organizācijās (partijās);

4) sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu (neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas);

5) agrāk izdarījusi tīšu noziedzīgu nodarījumu, bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai apžēlošanu;

6) ir vai ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR vai ārvalsts valsts drošības dienesta, izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata vai ārštata darbinieks, minēto institūciju aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs;

7) ir vai ir bijusi ar Latvijas Republikas likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto organizāciju dalībnieks (biedrs) pēc šo organizāciju aizliegšanas.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu)

 

22. 30.pantā:

aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus “kolēģijas locekļa” ar vārdiem “sektora vadītāja”;

 

izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus “un Valsts kontroles kancelejas  pārvaldnieka”;

 

izslēgt pirmās daļas 4.punktu.

 

 

 

 

 

 

 

 

22. 30.pantā:

aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus “kolēģijas locekļa” ar vārdiem “sektora vadītāja”;

 

izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus “un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka”;

 

izslēgt pirmās daļas 4.punktu.

 

31.pants.  Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks uz amata pildīšanas laiku pārtrauc darbību politiskajās organizācijās (partijās).

23. 31.pantā:

aizstāt vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”;

 

izslēgt vārdus “un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ”.

 

 

 

23. 31.pantā:

aizstāt vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”;

 

izslēgt vārdus “un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ”.

32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un Valsts kontroles kancelejas darbinieki.

 

24. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā:

“32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un personāls, kurš nodrošina Valsts kontroles organizatorisko, finansiālo un saimniecisko darbību.”

 

 

 

24. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā:

“32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un personāls, kurš nodrošina Valsts kontroles organizatorisko, finansiālo un saimniecisko darbību.”

37.pants. Valsts kontrole uz vakantiem darbinieku amatiem izsludina atklātu konkursu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un vērtē kandidātu atbilstību Valsts kontroles apstiprinātajām attiecīgā amata kvalifikācijas prasībām.

25. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā:

“37.pants. Valsts kontroles darbiniekus darbā pieņem un no darba atbrīvo valsts kontrolieris atbilstoši Darba likuma prasībām.”

 

 

 

25. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā:

“37.pants. Valsts kontroles darbiniekus darbā pieņem un no darba atbrīvo valsts kontrolieris atbilstoši Darba likuma prasībām.”

43.pants.  (1) Valsts kontroles amatpersona un darbinieks saņem pabalstu mēnešalgas apmērā sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi.

(2) Valsts kontroles amatpersonas un darbinieka nāves gadījumā viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu mēnešalgas apmērā.

(3) Ja Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis vai Valsts kontroles revidents gājis bojā, pildot amata pienākumus, viņš tiek apbedīts par valsts līdzekļiem un viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu 24 mēnešalgu apmērā.

26. Aizstāt 43.panta trešajā daļā vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”.

 

 

 

 

26. Aizstāt 43.panta trešajā daļā vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”.

 

43.1 pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā.

(09.12.2004. likuma redakcijā)

27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā:

“43.¹ pants. Valsts kontrolieris un Valsts kontroles padomes loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā.”

1.

Juridiskais birojs

Izslēgt likumprojekta 27.pantā (likuma 43.¹ pantā) vārdu “vidējo”.

 

Atbalstīts

27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā:

“43.¹pants. Valsts kontrolieris un Valsts kontroles padomes loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju mēnešalgu apmērā.”

47.pants.  (1) Valsts kontrole veic likumības un lietderības revīzijas.

(2) Valsts kontrole, veicot likumības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darījumu un finansu pārskatu atbilstību normatīvajiem aktiem. Likumības revīzija ietver sevī finansu revīziju, finansu pārskatu atestācijas revīziju un finansiālās atbilstības pārbaudi.

(3) Valsts kontrole, veicot lietderības revīziju, pārbauda un novērtē revidējamās vienības darbības ekonomiskumu, efektivitāti, lietderību un atbilstību plānotajam rezultātam.

28. Izslēgt 47.pantu. 

 

 

 

 

28. Izslēgt 47.pantu. 

 

49.pants. (1) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un valsts kontroliera pilnvaroti darbinieki, ja tas nepieciešams Valsts kontroles uzdevuma veikšanai, var netraucēti apmeklēt iestādes un uzņēmumus (komercsabiedrības) neatkarīgi no to pakļautības un īpašuma piederības un pieprasīt visu nepieciešamo informāciju.

(2) Valsts kontroles pilnvarotām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības revidējamā vienībā piekļūt informācijai, ko Valsts kontrole uzskata par nepieciešamu revīzijas veikšanai.

29. Aizstāt 49.panta pirmajā daļā vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”.

 

 

 

29. Aizstāt 49.panta pirmajā daļā vārdus “kolēģijas loceklis” ar vārdiem “sektora vadītājs”.


 

53.pants. Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem revīzijas pierādījumiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revidentu ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai.

 

30. Izteikt 53., 54., 55., 56., un 57.pantu šādā redakcijā:

“53.pants. Pamatojoties uz revīzijā konstatējamiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projekts, kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus paskaidrojumu iesniegšanai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30. Izteikt 53., 54., 55., 56. un 57.pantu šādā redakcijā:

“53.pants. Pamatojoties uz revīzijā konstatējamiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projekts, kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus paskaidrojumu iesniegšanai.

54.pants. Pamatojoties uz Valsts kontroles revidentu ziņojumu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas atzinuma projekts.

 

54.pants. (1) Pamatojoties uz Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projektu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas ziņojums, bet gadījumos, ja tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību saskaņā ar šā likuma 3.panta 1. un 2.punktā noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem, - arī atzinums.

(2) Ja revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību tiek veikta papildus šā likuma 3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem, Valsts kontrole lemj par atzinuma nepieciešamību.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

54.pants. (1) Pamatojoties uz Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projektu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas ziņojums, bet gadījumos, kad tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību saskaņā ar šā likuma 3.panta 1. un 2.punktā noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem, - arī atzinums.

(2) Ja revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību tiek veikta papildus šā likuma 3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem, Valsts kontrole lemj par atzinuma nepieciešamību.


 

55.pants.  (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinuma apstiprināšanu.

(2) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmums stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Valsts kontroles padomei.

(3) Valsts kontroles padomes lēmums par revidējamās vienības motivēto prasību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants).

 

55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta lēmumu par revīzijas ziņojuma apstiprināšanu. Šo lēmumu nosūta revidējamai vienībai. Lēmums stājas spēkā pēc 15 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja tas nav apstrīdēts Valsts kontroles padomē.

(2) Valsts kontroles padomes lēmums par personas vai revidējamās vienības motivēto sūdzību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja persona vai revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants).

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Papildināt likumprojekta 30.pantu (likuma 55.pantu)

ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Valsts Kontroles padome sūdzību, kurā tiek apstrīdēts Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmums, izskata un lēmumu par to pieņem 30 dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams ievērot, Valsts kontroles padome to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par sešiem mēnešiem, par to paziņojot sūdzības iesniedzējam.”;

 

uzskatīt līdzšinējo panta otro daļu par trešo daļu.

 

 

Atbalstīts

55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta lēmumu par revīzijas ziņojuma apstiprināšanu. Šo lēmumu nosūta revidējamai vienībai. Lēmums stājas spēkā pēc 15 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja tas nav apstrīdēts Valsts kontroles padomē.

(2) Valsts Kontroles padome sūdzību, kurā tiek apstrīdēts Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmums, izskata un lēmumu par to pieņem 30 dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams ievērot, Valsts kontroles padome to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par sešiem mēnešiem, par to paziņojot sūdzības iesniedzējam.
(3) Valsts kontroles padomes lēmums par personas vai revidējamās vienības motivēto sūdzību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja persona vai revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants).

56.pants.  Valsts kontrolei ir tiesības dot saistošus norādījumus revidējamām vienībām grāmatvedības uzskaites uzlabošanai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un izteikt priekšlikumus iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai.

 

56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības sniegt rekomendācijas revidējamai vienībai atklāto trūkumu novēršanai, kā arī noteikt termiņu, kādā revidējamā vienība rakstveidā ziņo par trūkumu novēršanu.

 

 

 

56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības sniegt rekomendācijas revidējamai vienībai atklāto trūkumu novēršanai, kā arī noteikt termiņu, kādā revidējamā vienība rakstveidā ziņo par trūkumu novēršanu.

57.pants.  (1) Valsts kontrole nosūta revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu revidējamai vienībai un, ja nepieciešams, — atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai.

(2) Valsts kontrole nosūta Finansu ministrijai revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu par Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu izlietojumu.

(3) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par valstij nodarītajiem neattaisnotiem zaudējumiem, kas radušies, revidējamai vienībai nepareizi vai nelikumīgi rīkojoties ar valsts budžeta līdzekļiem, to skaitā ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirtajiem līdzekļiem, revidējamā vienība izpilda atbilstoši finansu ministra noteiktajai kārtībai.

57.pants. Valsts kontroles revīzijas ziņojumu, bet gadījumos, ja tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību, - arī atzinumu Valsts kontrole nosūta revidējamai vienībai, attiecīgās nozares ministram un finanšu ministram.”

 

 

 

 

57.pants. Valsts kontroles revīzijas ziņojumu, bet gadījumos, kad tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību, - arī atzinumu Valsts kontrole nosūta revidējamai vienībai, attiecīgās nozares ministram un finanšu ministram.”

 

60.pants.  Valsts kontroles padomes apstiprināto revīziju gada plānu valsts kontrolieris iesniedz zināšanai Saeimā.

 

31. Izteikt 60.pantu šādā redakcijā:

“60.pants. Pēc tam, kad Valsts kontroles padome ir apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts kontrolieris nosūta Saeimai izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas virzieniem, nenosaucot revidējamās vienības.”

 

 

 

31. Izteikt 60.pantu šādā redakcijā:

“60.pants. Pēc tam, kad Valsts kontroles padome ir apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts kontrolieris nosūta Saeimai izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas virzieniem, nenosaucot revidējamās vienības.”

62.pants.  Revidējamai vienībai ir tiesības pievienot Valsts kontroles revidentu ziņojumam rakstveida paskaidrojumu par šo ziņojumu.

 

32. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā:

“62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma projektu, kā arī sniegt paskaidrojumus

 

 

 

 

32. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā:

“62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma projektu, kā arī sniegt paskaidrojumus

63.pants.  Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties revīzijas departamenta kolēģijas sēdē, kurā tiek izskatīts revīzijas atzinuma projekts par šajā revidējamajā vienībā veikto revīziju, un pamatot Valsts kontroles revidentu ziņojumam pievienoto savu paskaidrojumu.

33. Izslēgt 63.pantu.

 

 

 

 

 

 

33. Izslēgt 63.pantu.

 

64.pants. (1) Revidējamā vienība 30 dienu laikā no revīzijas slēgšanas dienas ir tiesīga iesniegt Valsts kontroles padomei motivētu prasību pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu.

(2) Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.

 

34. Izteikt 64. un 65.pantu šādā redakcijā:

“64.pants. (1) Ja ar Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības 15 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas to apstrīdēt Valsts kontroles padomē.

(2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā sūdzība, un sniegt paskaidrojumus, par revīzijā konstatētajiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.

3.

 

 

 

 

 

 

 

Juridiskais birojs

Papildināt likumprojekta 34.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Ja ar Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu nav tieši aizskartas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses un Valsts kontroles padome ir pieņēmusi lēmumu par šīs personas vai revidējamās vienības sūdzības atstāšanu bez izskatīšanas, tad šāds lēmums nav pārsūdzams.”

 

Atbalstīts

34. Izteikt 64. un 65.pantu šādā redakcijā:

“64.pants. (1) Ja ar Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības 15 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas to apstrīdēt Valsts kontroles padomē.

(2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā sūdzība, un sniegt paskaidrojumus par revīzijā konstatētajiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.

(3) Ja ar Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu nav tieši aizskartas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses un Valsts kontroles padome ir pieņēmusi lēmumu par šīs personas vai revidējamās vienības sūdzības atstāšanu bez izskatīšanas, tad šāds lēmums nav pārsūdzams.

65.pants.  Revidējamā vienība Valsts kontroles padomes pieņemto lēmumu par šīs revidējamās vienības iesniegto prasību 30 dienu laikā, skaitot no lēmuma pieņemšanas dienas, var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā.

 

65.pants. Ja Valsts kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī gadījumos, ja Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo daļu, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums.”

4.

Juridiskā komisija

Izteikt 65.pantu šādā redakcijā:

“65.pants. Ja Valsts kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī gadījumos, ja Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo daļu un ar lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums.”

Atbalstīts
65.pants. Ja Valsts kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī gadījumos, kad Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo daļu un ar lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas. Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums.”

 

Pārejas noteikumi

 

1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums “Par Valsts kontroli” un likums “Valsts kontroles revīzijas reglaments”.

2. Valsts kontroles padome apstiprina Valsts kontroles nolikumu.

3. Šā likuma 44.panta otrā daļa stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem likumā “Par budžetu un finansu vadību”.

4. Šā likuma 50.pants stājas spēkā vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem Kredītiestāžu likumā.

5. Šā likuma 38.pants stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

6. Ar terminiem “kapitālsabiedrība” un “komercsabiedrība” šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība.

(09.12.2004. likuma redakcijā)

7. Ar terminiem “biedrība” un “nodibinājums” šajā likumā tiek saprasta arī sabiedriskā organizācija un sabiedrisko organizāciju apvienība.

(09.12.2004. likuma redakcijā)

35. Papildināt pārejas noteikumus ar 8., 9., un 10. punktu šādā redakcijā:

“8.Valsts kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju.

9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamentu sektoru vadītāju amatus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu uz atkārtotu iecelšanu amatā, viņiem ir nepieciešams pozitīvs atestācija komisijas atzinums.

10. Ja Saeimas apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis pēc šā likuma grozījumu spēkā stāšanās turpina darbu Valsts kontrolē kā sektora vadītājs, tas nav uzskatāms par amata atstāšanu šā likuma 43.1 panta izpratnē. Šā likuma 43.1 pantā paredzēto pabalstu var saņemt revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kurš pēc likuma grozījumu spēkā stāšanās atstāj amatu un Valsts kontrolē darbu neturpina vai arī pēc pilnvaru termiņa beigām atstāj amatu arī kā sektora vadītājs.”

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

Juridiskā komisija

Izteikt pārejas noteikumu 9.punktu šādā redakcijā:

“9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamenta sektora vadītāja amata pienākumus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu atkārtotai iecelšanai amatā, ir nepieciešams pozitīvs atestācijas komisijas atzinums.”

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

35. Papildināt pārejas noteikumus ar 8., 9., un 10. punktu šādā redakcijā:

“8.Valsts kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju.

9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamenta sektora vadītāja amata pienākumus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu atkārtotai iecelšanai amatā, ir nepieciešams pozitīvs atestācijas komisijas atzinums.
10. Ja Saeimas apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis pēc šā likuma grozījumu spēkā stāšanās turpina darbu Valsts kontrolē kā sektora vadītājs, tas nav uzskatāms par amata atstāšanu šā likuma 43.1 panta izpratnē. Šā likuma 43.1 pantā paredzēto pabalstu var saņemt revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kurš pēc likuma grozījumu spēkā stāšanās atstāj amatu un Valsts kontrolē darbu neturpina vai pēc pilnvaru termiņa beigām atstāj amatu arī kā sektora vadītājs.”