Likumprojekts
Grozījumi
Valsts kontroles likumā (reģ.nr.1168)
Attiecīgā panta spēkā esošā redakcija |
Otrajā lasījumā pieņemtais likumprojekts |
Pr. nr. |
Iesniegtie priekšlikumi(5) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr., 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Valsts kontroles likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 12.nr., 2005, 2.nr.) šādus grozījumus: |
2.pants. (1) Valsts kontrole, veicot revīziju, pārbauda: 1) valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus; 2) Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu, kuri iekļauti valsts budžetā vai pašvaldību budžetos; 3) rīcību ar valsts un pašvaldību mantu. (2) Valsts kontroles darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar šā panta pirmajā daļā minētajiem līdzekļiem ir tiesiska, pareiza, ekonomiska un efektīva. (Ar grozījumiem,
kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
1. 2.pantā: izteikt
pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Valsts
kontrole, veicot finanšu un lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu
un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem,
kontrolē:; papildināt pirmās daļas 3. punktu pēc vārda mantu ar vārdiem vai tās
daļu; |
|
|
|
1. 2.pantā: izteikt
pirmās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: (1) Valsts kontrole, veicot finanšu un
lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu un darbības atbilstību
normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem, kontrolē:; papildināt pirmās daļas 3. punktu pēc vārda mantu ar vārdiem vai tās
daļu; papildināt
otro daļu ar vārdiem kā arī sniegt rekomendācijas atklāto trūkumu novēršanai
. |
3.pants. Valsts kontrole: 1) katru gadu sniedz Saeimai atzinumu par finansu
ministra iesniegto saimnieciskā gada pārskatu par valsts budžeta izpildi un
par pašvaldību budžetiem (to finansiālo stāvokli). Valsts kontrole šo
atzinumu iesniedz arī Finansu ministrijai līdz pārskata gadam sekojošā
saimnieciskā gada 15.septembrim; 2) sniedz atzinumus par ministriju, citu centrālo
valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību; 3) iesniedz Saeimai un
Ministru kabinetam ziņojumu: a) par likumības
revīzijām tajās revidējamās vienībās, kurām sniegti Valsts kontroles atzinumi
ar piezīmēm, negatīvi atzinumi vai atteikts sniegt atzinumu, b) par visām Valsts
kontroles veiktajām lietderības revīzijām, c) par īpaši svarīgiem
un nozīmīgiem konstatējumiem; 4) ziņo valsts
iestādēm par konstatējumiem, kas skar šo iestāžu darbību, kā arī
tiesībaizsardzības iestādēm par revīzijā konstatētajiem tiesību normu
pārkāpumiem; 5) sadarbojas savas
kompetences ietvaros ar Eiropas Savienības institūcijām un citām
starptautiskām organizācijām vai institūcijām. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004.
likumu) |
2. 3.pantā: izteikt 2.punktu šādā redakcijā : 2) katru gadu sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu gada pārskatu sastādīšanas pareizību;; aizstāt 3.punkta a apakšpunktā vārdu likumības ar vārdu finanšu. |
|
|
|
2. 3.pantā: izteikt 2.punktu šādā redakcijā : 2) katru gadu sniedz atzinumus par ministriju un citu centrālo valsts
iestāžu gada pārskatu sastādīšanas pareizību;; aizstāt 3.punkta a apakšpunktā vārdu likumības ar vārdu finanšu. |
5.pants. Valsts
kontroles revīzijas un darbības kārtību nosaka Valsts kontroles padomes
apstiprināts Valsts kontroles nolikums. |
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Valsts kontroles iekšējo darbības kārtību
nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts nolikums. |
|
|
|
3. Izteikt 5.pantu šādā redakcijā: 5.pants. Valsts kontroles iekšējās darbības
kārtību nosaka Valsts kontroles padomes apstiprināts nolikums. |
8.pants. (1) Valsts kontrolieris: 1) pārstāv Valsts kontroli; 2) vada Valsts kontroles darbu; 3) piedalās Ministru kabineta sēdēs ar padomdevēja tiesībām; 4) ir Valsts kontroles padomes priekšsēdētājs; 5) ir Valsts kontroles budžeta izpildītājs; 6) paraksta Valsts kontroles padomes lēmumus; 7) pilnvaro katrā atsevišķā gadījumā Valsts kontroles amatpersonu vai
darbinieku pārstāvēt Valsts kontroli; 8) pieņem darbā Valsts kontroles darbiniekus; 9) iesaka Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes un revīzijas departamentu kolēģiju locekļu amata kandidātus. (2) Valsts kontrolieris iesniedz ziņojumus Saeimai un Ministru kabinetam. (3) Valsts kontrolieris
savas kompetences ietvaros izskata administratīvo pārkāpumu lietas. |
4. 8.panta pirmajā daļā: izteikt
9.punktu šādā redakcijā: 9) iesaka
Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes locekļu amata kandidātus.; papildināt daļu
ar 10. ,11. un 12.punktu šādā redakcijā: 10) ieceļ amatā
Valsts kontroles revīzijas departamentu direktorus, revīzijas departamentu
sektoru vadītājus un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus; 11) nosaka Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus atbilstoši Latvija
s
Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas standartiem, metodoloģiju un
prasības revīziju kvalitātes kontrolei; 12) atbild par iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas
izveidošanu. |
|
|
|
4. 8.panta pirmajā daļā: izteikt
9.punktu šādā redakcijā: 9) iesaka
Saeimai apstiprināšanai Valsts kontroles padomes locekļu amata kandidātus.; papildināt daļu
ar 10.,11. un 12.punktu šādā redakcijā: 10) ieceļ amatā Valsts kontroles revīzijas departamentu
direktorus, revīzijas departamentu sektoru vadītājus un apstiprina šo amatpersonu amatu aprakstus; 11) nosaka
Valsts kontrolē lietojamos revīzijas standartus atbilstoši Latvijas
Republikā atzītajiem starptautiskajiem revīzijas standartiem, metodoloģiju un prasības revīziju
kvalitātes kontrolei; 12) atbild par iekšējās kontroles sistēmas un iekšējās audita sistēmas
izveidošanu. |
10.pants. Valsts kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts kontroles padomes locekļi. |
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: |
|
|
|
5. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā: 10.pants. Valsts
kontroles padomes sastāvā ietilpst valsts kontrolieris un seši Valsts
kontroles padomes locekļi, kas pilda revīzijas departamentu direktoru
amatus. |
11.pants. Valsts kontroles padome: 1) apstiprina iekšējos Valsts kontroles darbību reglamentējošos normatīvos aktus; 2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu
kolēģiju ierosinātos jautājumus; 5) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu
par tā iesniegšanu Saeimai; 6) apstiprina šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus; 7) pieņem lēmumu par pieteikumu iesniegšanu Satversmes tiesai; 8) pieņem lēmumu par šā likuma 3.panta 4.punktā minētajiem ziņojumiem; 9) izvērtē kandidatūru atbilstību Valsts kontroles padomes un revīzijas
departamentu kolēģiju locekļu amatam; 10) pieņem lēmumu par revidējamo vienību iesniegtajām prasībām pārskatīt
revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu; 11) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu; 12) apstiprina Valsts kontroles darbinieku štatu sarakstu, amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu. |
6. Izteikt 11.pantu šādā
redakcijā: 11.pants. Valsts
kontroles padome: 1) apstiprina nolikumu un citus Valsts kontroles iekšējo darbību
reglamentējošos aktus; 2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu
direktoru ierosinātos jautājumus; 5) pieņem lēmumu par pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai; 6) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu
par tā iesniegšanu Saeimai, kā arī iesniedz Saeimai un Ministru
kabinetam šā likuma 3.panta 3.punktā minētos ziņojumus; 7) izveido atestācijas komisiju un apstiprina šīs komisijas nolikumu,
nosakot tās kompetenci; 8) pieņem lēmumu sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas
departamenta lēmumu, ar kuru apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja
ar to tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības
vai tiesiskās intereses; 9) izskata
un pieņem lēmumus par tiem revīzijas ziņojumiem, par kuriem, domām
daloties, nav pieņemts revīzijas
departamenta lēmums (20.panta trešā daļa). Revīzijas
departamenta direktors, kurš piedalījies revīzijas ziņojuma izskatīšanā
iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču nepiedalās balsošanā; 10) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu; 11) apstiprina Valsts kontroles struktūru, darbinieku štatu sarakstu,
amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu; |
|
6. Izteikt 11.pantu šādā
redakcijā: 11.pants. Valsts
kontroles padome: 1) apstiprina nolikumu un citus Valsts kontroles iekšējo darbību
reglamentējošos aktus; 2) apstiprina revīziju gada plānu un stratēģiskās attīstības plānu; 3) lemj par revīziju jomu sadali starp revīzijas departamentiem; 4) izlemj Valsts kontroles padomes locekļu un revīzijas departamentu
direktoru ierosinātos jautājumus; 5) pieņem lēmumu par pieteikuma iesniegšanu Satversmes tiesai; 6) apstiprina šā likuma 3.panta 1.punktā minēto atzinumu un pieņem lēmumu
par tā iesniegšanu Saeimai, kā arī iesniedz Saeimai un Ministru
kabinetam šā likuma 3.panta
3.punktā minētos ziņojumus; 7) izveido atestācijas komisiju un apstiprina šīs komisijas nolikumu,
nosakot tās kompetenci; 8) pieņem lēmumu sakarā ar sūdzībām, kas iesniegtas par revīzijas
departamenta lēmumu, ar kuru apstiprināts revīzijas ziņojums vai atzinums, ja
ar to tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības
vai tiesiskās intereses; 9) izskata
un pieņem lēmumus par tiem revīzijas
ziņojumiem, par kuriem, domām
daloties, nav pieņemts revīzijas
departamenta lēmums (20.panta trešā daļa). Revīzijas
departamenta direktors, kurš piedalījies revīzijas ziņojuma izskatīšanā
iepriekš, ir tiesīgs piedalīties padomes sēdē, taču nepiedalās balsošanā; 10) apstiprina Valsts kontroles budžeta pieprasījumu; 11) apstiprina Valsts kontroles struktūru, darbinieku štatu sarakstu,
amatu kvalifikācijas prasības un darba samaksas sistēmu; |
||
15.pants.
Revīzijas departamenta sastāvā ietilpst revīzijas departamenta direktors,
revīzijas departamenta kolēģija un revīzijas sektori. |
7. Izslēgt 15.pantā vārdus revīzijas departamenta
kolēģija. |
|
|
|
7. Izslēgt 15.pantā vārdus revīzijas departamenta
kolēģija. |
16.pants. (1) Revīzijas departamenta direktoru no
Valsts kontroles padomes locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris. (2) Revīzijas departamenta direktora
prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas
loceklis, kuru uz visu viņa pilnvaru laiku norīkojis valsts kontrolieris. Ja
arī šis kolēģijas loceklis ir prombūtnē, revīzijas departamenta direktora
pienākumus pilda šā revīzijas departamenta kolēģijas loceklis ar ilgāko
pilnvaru stāžu. |
8. Izteikt 16.panta otro daļu
šādā redakcijā: (2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā
viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā paša revīzijas
departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku pilnvarojis valsts
kontrolieris. |
|
8. Izteikt 16.panta otro daļu
šādā redakcijā: (2) Revīzijas departamenta direktora prombūtnes laikā
viņa pienākumus pilda cita revīzijas departamenta direktors vai šā paša
revīzijas departamenta sektora vadītājs, kuru uz šo laiku pilnvarojis valsts
kontrolieris. |
||
17.pants. Revīzijas departamenta direktors: 1) vada revīzijas departamenta darbu un atbild par to; 2) pārrauga kolēģijas locekļu un sektoru darbu; 3) apstiprina revīzijas uzdevumu un revīzijas darba plānu. |
9. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā: 17.pants. Revīzijas departamenta direktors: 1) vada
departamenta darbu un nosaka tā darbības stratēģiju revīziju veikšanai; 2) organizē
departamenta personāla resursus tā,
lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto Valsts kontroles
revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un
metodoloģiju; 3) apstiprina
katras revīzijas plānu, kā arī
iepriekš neparedzēto darba uzdevumu plānu; 4) pārbauda
revīziju rezultātus, arī revīziju ziņojumus un atzinumus, apstiprina tos un
nosūta revidējamai vienībai; 5) pārrauga
sektoru darbu; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu. |
|
|
|
9. Izteikt 17.pantu šādā
redakcijā: 17.pants. Revīzijas
departamenta direktors: 1) vada departamenta darbu un nosaka tā darbības stratēģiju revīziju
veikšanai; 2) organizē departamenta personāla resursus tā, lai nodrošinātu darbu izpildi saskaņā ar apstiprināto
Valsts kontroles revīziju gada plānu un Valsts kontrolē noteiktajiem
revīzijas standartiem un metodoloģiju; 3) apstiprina katras revīzijas plānu, kā
arī iepriekš neparedzēto darba uzdevumu plānu; 4) pārbauda revīziju rezultātus, arī revīziju ziņojumus un atzinumus,
apstiprina tos un nosūta revidējamai vienībai; 5) pārrauga sektoru darbu; |
18.pants. (1) Revīzijas departaments ir sadalīts sektoros. (2) Sektora sastāvā ietilpst sektora vadītājs un Valsts kontroles revidenti. (3) Sektora vadītāju no attiecīgā revīzijas
departamenta kolēģijas locekļu vidus ieceļ amatā valsts kontrolieris. |
10. Izteikt 18.panta trešo daļu šādā redakcijā: (3) Revīzijas departamenta sektora vadītāju pēc revīzijas
departamenta direktora ieteikuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu,
ieceļ amatā valsts kontrolieris. |
|
10. Izteikt 18.panta trešo daļu
šādā redakcijā: |
||
19.pants. Sektora vadītājs: 1) vada sektora darbu un atbild par to; 2) pārrauga Valsts kontroles revidentu darbu; 3) izskata revīzijas darba plānu un Valsts kontroles revidentu ziņojumu; 4) pieņem lēmumu par Valsts kontroles revidentu ziņojuma nosūtīšanu revidējamai vienībai. |
11.
Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants.
Revīzijas departamenta sektora vadītājs: 1)
vada sektora darbu un nodrošina sektora revīziju kopējo stratēģiju atbilstoši
Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas standartiem un metodoloģijai; 2)
pārbauda un apstiprina katru revīzijas plānu un tā atbilstību kārtējā gada revīziju plānam; 3)
pārstāv Valsts kontroli sarunās ar revidējamo vienību sektora veiktās revīzijas sakarā; 4)
pārrauga revīzijas pierādījumu iegūšanas procesu un, ja nepieciešams arī
iesaistās revīzijā; 5)
pārbauda un apstiprina revīzijas ziņojuma projektus pirms to nosūtīšanas
revidējamai vienībai paskaidrojuma sniegšanai; |
|
|
|
11. Izteikt 19.pantu šādā redakcijā: 19.pants. Revīzijas departamenta sektora vadītājs: 1) vada sektora darbu un nodrošina sektora
revīziju kopējo stratēģiju atbilstoši Valsts kontrolē noteiktajiem revīzijas
standartiem un metodoloģijai; 2) pārbauda un apstiprina katru revīzijas plānu un
tā atbilstību kārtējā gada revīziju
plānam; 3) pārstāv Valsts kontroli sarunās ar revidējamo
vienību sektora veiktās revīzijas
sakarā; 4) pārrauga revīzijas pierādījumu iegūšanas
procesu un, ja nepieciešams, arī iesaistās revīzijā; 5) pārbauda un
apstiprina revīzijas ziņojuma projektus pirms to nosūtīšanas revidējamai
vienībai paskaidrojuma sniegšanai; 6) veic citus pienākumus saskaņā ar amata aprakstu.
|
V nodaļa Revīzijas departamenta kolēģija
|
12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: V nodaļa. Revīzijas departamenta kompetence. |
|
|
12. Izteikt V nodaļas nosaukumu šādā redakcijā: V nodaļa. Revīzijas departamenta kompetence. |
|
20.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sastāvā ietilpst attiecīgā revīzijas departamenta direktors un seši revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. (2) Revīzijas departamenta direktors ir attiecīgā revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētājs. 21.pants. Revīzijas departamenta kolēģija: 1) lemj par revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā revīziju gada plāna projektu; 3) izskata revīzijas rezultātus; 4) apstiprina revīzijas atzinumu un nosūta to revidējamai vienībai un, ja
nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai; |
13. Izteikt 20.
un 21.pantu šādā redakcijā: 20.pants. (1) Revīzijas departamenta lēmumu, ar kuru apstiprina
revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas departamenta direktors un tā revīzijas
departamenta sektora vadītājs, kurš ir atbildīgs par konkrēto revīziju. (2) Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vienbalsīgi. (3) Ja balsojot domas dalās, revīzijas ziņojumu nodod
izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei. 21.pants. Revīzijas departamenta direktors un
revīzijas departamenta sektoru vadītāji : 1) lemj par
revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā
revīziju gada plāna projektu; |
|
|
|
13. Izteikt 20.
un 21.pantu šādā redakcijā: 20.pants. (1) Revīzijas departamenta lēmumu, ar
kuru apstiprina revīzijas ziņojumu, pieņem revīzijas departamenta direktors
un tā revīzijas departamenta sektora vadītājs, kurš ir atbildīgs par konkrēto
revīziju. (2) Lēmums, lai tas stātos spēkā, jāpieņem vienbalsīgi. (3) Ja balsojot domas dalās, revīzijas ziņojumu nodod
izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Valsts kontroles padomei. 21.pants. Revīzijas departamenta direktors un
revīzijas departamenta sektoru vadītāji : 1) lemj par
revīzijas darbu sadali starp sektoriem; 2) izstrādā
revīziju gada plāna projektu; 3) izskata Saeimai un Ministru kabinetam iesniedzamo ziņojumu
projektus.
|
22.pants. (1) Revīzijas departamenta kolēģijas sēdes ir atklātas, ievērojot likuma Par valsts noslēpumu un Informācijas atklātības likuma noteikumus. (2) Revīzijas departamenta kolēģijas sēde ir lemttiesīga, ja tajā piedalās revīzijas departamenta direktors vai viņa pienākumu izpildītājs un ne mazāk kā trīs revīzijas departamenta kolēģijas locekļi. Jautājumus izlemj ar balsu vairākumu. Balsīm sadaloties līdzīgi, izšķirošā ir revīzijas departamenta kolēģijas priekšsēdētāja balss. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
14. Izslēgt 22.pantu. |
|
|
|
14. Izslēgt 22.pantu. |
VI nodaļa Valsts kontroles kanceleja
|
15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu). |
|
|
|
15. Izslēgt VI nodaļu (23. un 24.pantu). |
25.pants. Valsts
kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta
kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ir valsts
amatpersonas (turpmāk Valsts kontroles amatpersonas). |
16. Aizstāt 25.pantā vārdus revīzijas departamenta
kolēģijas loceklis un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks ar vārdiem
revīzijas departamenta sektora vadītājs. |
|
27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem. (2) Valsts kontroles padomes locekļus un revīzijas departamentu kolēģiju locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004. likumu) |
17. Izteikt 27.pantu šādā redakcijā: 27.pants. (1) Valsts kontroles padomes locekļus
pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima uz četriem gadiem. (2) Valsts kontroles padomes locekļus var apstiprināt
amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas. |
|
|
|
17. Izteikt 27.pantu šādā
redakcijā: 27.pants. (1) Valsts
kontroles padomes locekļus pēc valsts kontroliera ieteikuma apstiprina Saeima
uz četriem gadiem. (2) Valsts kontroles padomes
locekļus var apstiprināt amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā divus termiņus pēc
kārtas. |
|
18. Papildināt likumu ar 27.1pantu šādā
redakcijā: 27.1pants. (1) Valsts kontroles padomes locekli pēc
apstiprināšanas Saeimā valsts kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas
departamenta direktora amatā uz četriem gadiem. (2)
Ja valsts kontroles padomes locekli Saeima apstiprinājusi amatā atkārtoti,
valsts kontrolieris ieceļ attiecīgo Valsts kontroles padomes locekli valsts
kontroles revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā
divus termiņus pēc kārtas. |
|
|
|
18. Papildināt likumu ar 27.1pantu
šādā redakcijā: 27.1 pants. (1) Valsts kontroles padomes locekli pēc
apstiprināšanas Saeimā valsts kontrolieris ieceļ valsts kontroles revīzijas
departamenta direktora amatā uz četriem gadiem. (2)
Ja valsts kontroles padomes locekli Saeima apstiprinājusi amatā atkārtoti,
valsts kontrolieris ieceļ attiecīgo Valsts kontroles padomes locekli valsts
kontroles revīzijas departamenta direktora amatā atkārtoti, bet ne vairāk kā
divus termiņus pēc kārtas. (3) Revīzijas departamentu
sektoru vadītājus amatā ieceļ valsts kontrolieris bez pilnvaru termiņa
ierobežojuma, ievērojot atestācijas komisijas atzinumu. |
28.pants. Valsts
kontrole uz Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka amatu izsludina konkursu
laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
19. Izslēgt 28.pantu. |
|
|
|
19. Izslēgt 28.pantu. |
29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes locekli un revīzijas departamenta kolēģijas locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata. (2) Valsts kontrolieris, Valsts
kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis var
iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata. |
20. Izteikt 29.pantu šādā redakcijā: 29.pants. (1) Valsts kontrolieri pirms šā likuma
26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī Valsts kontroles padomes
locekļi pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa no amata
atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata krimināllietā. (2) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis
var iesniegt Saeimai iesniegumu par atkāpšanos no amata. |
|
|
|
20. Izteikt 29.pantu šādā
redakcijā: 29.pants. (1) Valsts
kontrolieri pirms šā likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktā termiņa, kā arī
Valsts kontroles padomes locekli pirms šā likuma 27.panta pirmajā daļā
noteiktā termiņa no amata atbrīvo Saeima vienīgi uz tiesas sprieduma pamata
krimināllietā. (2) Valsts kontrolieris,
Valsts kontroles padomes loceklis var iesniegt Saeimai iesniegumu par
atkāpšanos no amata. |
|
21. Papildināt likumu ar 29.1 pantu šādā
redakcijā: 29.1pants. Valsts kontroles revīzijas departamenta sektora vadītāju no amata atbrīvo, ja valsts kontrolieris konstatē faktu, ka nav ievērots kāds no šā likuma 30.panta otrās daļas ierobežojumiem, vai sakarā ar atestācijas komisijas atzinumu par viņa neatbilstību ieņemajam amatam. |
|
21. Papildināt likumu ar 29.1pantu
šādā redakcijā: |
||
30.pants. (1) Par Valsts kontroliera, Valsts
kontroles padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts
kontroles kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu var būt persona, kura: 1) ir Latvijas pilsonis; 2) brīvi pārvalda valsts valodu; 3) ir ieguvusi augstāko izglītību un kuras
profesionālā kvalifikācija un pēdējo piecu gadu darba pieredze ir atbilstoša
Valsts kontroles uzdevumu veikšanai; 4) pārvalda vismaz divas svešvalodas. (2) Par Valsts kontroliera, Valsts kontroles
padomes locekļa, revīzijas departamenta kolēģijas locekļa un Valsts kontroles
kancelejas pārvaldnieka amata kandidātu nevar būt persona, kura: 1) sasniegusi likumā noteikto pensijas vecumu; 2) pēdējo triju gadu laikā bijusi Ministru
kabineta loceklis; 3) pēdējo triju gadu laikā bijusi vēlētos amatos
politiskajās organizācijās (partijās); 4) sodīta par tīša noziedzīga nodarījuma
izdarīšanu (neatkarīgi no sodāmības dzēšanas vai noņemšanas); 5) agrāk izdarījusi tīšu noziedzīgu nodarījumu,
bet no soda izciešanas atbrīvota sakarā ar noilgumu, amnestiju vai
apžēlošanu; 6)
ir vai ir bijusi PSRS vai Latvijas PSR vai ārvalsts valsts drošības dienesta,
izlūkdienesta vai pretizlūkošanas dienesta štata vai ārštata darbinieks,
minēto institūciju aģents, rezidents vai konspiratīvā dzīvokļa turētājs; 7) ir vai ir bijusi ar Latvijas Republikas
likumiem, Augstākās padomes lēmumiem vai tiesas nolēmumiem aizliegto
organizāciju dalībnieks (biedrs) pēc šo organizāciju aizliegšanas. (Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 09.12.2004.
likumu) |
22. 30.pantā: aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus kolēģijas locekļa ar vārdiem sektora vadītāja; izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka; izslēgt pirmās daļas 4.punktu. |
|
|
|
22. 30.pantā: aizstāt pirmajā un otrajā daļā vārdus kolēģijas locekļa ar vārdiem sektora vadītāja; izslēgt pirmajā un otrajā daļā vārdus un Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieka; izslēgt pirmās daļas 4.punktu. |
31.pants. Valsts kontrolieris, Valsts
kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un
Valsts kontroles kancelejas pārvaldnieks uz amata pildīšanas laiku pārtrauc
darbību politiskajās organizācijās (partijās). |
23. 31.pantā: aizstāt vārdus kolēģijas loceklis ar vārdiem sektora
vadītājs; |
|
|
|
23. 31.pantā: aizstāt vārdus kolēģijas
loceklis ar vārdiem sektora vadītājs; izslēgt vārdus un Valsts
kontroles kancelejas pārvaldnieks . |
32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un Valsts kontroles kancelejas darbinieki. |
24. Izteikt 32.pantu šādā redakcijā: 32.pants. Valsts kontroles darbinieki ir Valsts
kontroles revidenti un personāls, kurš nodrošina Valsts kontroles
organizatorisko, finansiālo un saimniecisko darbību. |
|
|
|
24. Izteikt 32.pantu šādā
redakcijā: 32.pants. Valsts
kontroles darbinieki ir Valsts kontroles revidenti un personāls, kurš
nodrošina Valsts kontroles organizatorisko, finansiālo un saimniecisko
darbību. |
37.pants. Valsts
kontrole uz vakantiem darbinieku amatiem izsludina atklātu konkursu
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un vērtē kandidātu atbilstību Valsts kontroles
apstiprinātajām attiecīgā amata kvalifikācijas prasībām. |
25. Izteikt 37.pantu šādā redakcijā: 37.pants. Valsts kontroles darbiniekus darbā
pieņem un no darba atbrīvo valsts kontrolieris atbilstoši Darba likuma
prasībām. |
|
|
|
25. Izteikt 37.pantu šādā
redakcijā: 37.pants. Valsts
kontroles darbiniekus darbā pieņem un no darba atbrīvo valsts kontrolieris
atbilstoši Darba likuma prasībām. |
43.pants. (1) Valsts kontroles amatpersona un
darbinieks saņem pabalstu mēnešalgas apmērā sakarā ar ģimenes locekļa vai
apgādājamā nāvi. (2) Valsts kontroles amatpersonas un darbinieka nāves gadījumā viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu mēnešalgas apmērā. (3) Ja Valsts kontrolieris, Valsts kontroles
padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis vai Valsts
kontroles revidents gājis bojā, pildot amata pienākumus, viņš tiek apbedīts
par valsts līdzekļiem un viņa ģimene saņem vienreizēju pabalstu 24 mēnešalgu
apmērā. |
26. Aizstāt 43.panta trešajā daļā vārdus kolēģijas
loceklis ar vārdiem sektora vadītājs. |
|
|
|
26. Aizstāt 43.panta trešajā daļā vārdus kolēģijas
loceklis ar vārdiem sektora vadītājs. |
43.1 pants. Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis un revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. (09.12.2004. likuma redakcijā) |
27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā: 43.¹ pants. Valsts kontrolieris un Valsts
kontroles padomes loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem
vienreizēju pabalstu triju vidējo mēnešalgu apmērā. |
1. |
Juridiskais birojsIzslēgt
likumprojekta 27.pantā (likuma 43.¹ pantā) vārdu vidējo. |
Atbalstīts
|
27. Izteikt 43.1 pantu šādā redakcijā: 43.¹pants. Valsts kontrolieris un Valsts kontroles padomes loceklis, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa izbeigšanās, saņem vienreizēju pabalstu triju mēnešalgu apmērā. |
47.pants. (1) Valsts kontrole veic likumības un
lietderības revīzijas. (2) Valsts kontrole, veicot likumības revīziju,
pārbauda un novērtē revidējamās vienības darījumu un finansu pārskatu
atbilstību normatīvajiem aktiem. Likumības revīzija ietver sevī finansu
revīziju, finansu pārskatu atestācijas revīziju un finansiālās atbilstības
pārbaudi. (3) Valsts kontrole, veicot lietderības revīziju, pārbauda
un novērtē revidējamās vienības darbības ekonomiskumu, efektivitāti,
lietderību un atbilstību plānotajam rezultātam. |
28. Izslēgt 47.pantu. |
|
|
|
28. Izslēgt 47.pantu. |
49.pants. (1) Valsts kontrolieris, Valsts kontroles padomes loceklis, revīzijas departamenta kolēģijas loceklis un valsts kontroliera pilnvaroti darbinieki, ja tas nepieciešams Valsts kontroles uzdevuma veikšanai, var netraucēti apmeklēt iestādes un uzņēmumus (komercsabiedrības) neatkarīgi no to pakļautības un īpašuma piederības un pieprasīt visu nepieciešamo informāciju. (2) Valsts kontroles
pilnvarotām amatpersonām un darbiniekiem ir tiesības revidējamā vienībā
piekļūt informācijai, ko Valsts kontrole uzskata par nepieciešamu revīzijas
veikšanai. |
29. Aizstāt 49.panta pirmajā daļā vārdus kolēģijas
loceklis ar vārdiem sektora vadītājs. |
|
|
|
29. Aizstāt 49.panta
pirmajā daļā vārdus kolēģijas loceklis ar vārdiem sektora vadītājs. |
53.pants. Pamatojoties uz revīzijā iegūtajiem revīzijas pierādījumiem un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revidentu ziņojums, kuru nosūta revidējamai vienībai. |
30. Izteikt 53., 54., 55., 56., un 57.pantu šādā redakcijā:
53.pants.
Pamatojoties uz revīzijā konstatējamiem faktiem un pārbaudītajiem
dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas ziņojuma projekts,
kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus paskaidrojumu
iesniegšanai. |
|
|
|
30. Izteikt 53., 54., 55., 56. un 57.pantu šādā redakcijā:
53.pants. Pamatojoties uz revīzijā konstatējamiem faktiem
un pārbaudītajiem dokumentiem, tiek sagatavots Valsts kontroles revīzijas
ziņojuma projekts, kuru nosūta revidējamai vienībai, nosakot termiņus
paskaidrojumu iesniegšanai. |
54.pants. Pamatojoties uz Valsts kontroles revidentu ziņojumu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas atzinuma projekts. |
54.pants. (1) Pamatojoties uz Valsts kontroles
revīzijas ziņojuma projektu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida
paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas ziņojums, bet gadījumos, ja tiek
veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību saskaņā ar šā likuma 3.panta 1. un 2.punktā
noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem, - arī atzinums. (2) Ja revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību
tiek veikta papildus šā likuma
3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem, Valsts kontrole lemj
par atzinuma nepieciešamību. |
|
|
|
54.pants. (1) Pamatojoties uz Valsts kontroles
revīzijas ziņojuma projektu un tam pievienoto revidējamās vienības rakstveida
paskaidrojumu, tiek sagatavots revīzijas ziņojums, bet gadījumos, kad tiek
veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību saskaņā ar šā
likuma 3.panta 1. un 2.punktā noteiktajiem Valsts kontroles uzdevumiem, - arī atzinums. (2) Ja revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību tiek veikta papildus šā
likuma 3.panta 1. un 2. punktā paredzētajiem gadījumiem, Valsts kontrole lemj par atzinuma
nepieciešamību. |
55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu par revīzijas atzinuma apstiprināšanu. (2) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmums stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Valsts kontroles padomei. (3) Valsts kontroles padomes lēmums par revidējamās vienības motivēto prasību (64.pants) stājas spēkā pēc 30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja revidējamā vienība nav šo lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants). |
55.pants. (1) Revīziju slēdz, pieņemot revīzijas
departamenta lēmumu par revīzijas ziņojuma apstiprināšanu. Šo lēmumu nosūta
revidējamai vienībai. Lēmums stājas spēkā pēc 15 dienām no tā pieņemšanas
dienas, ja tas nav apstrīdēts Valsts kontroles padomē. |
2. |
Juridiskais birojs
Papildināt likumprojekta 30.pantu (likuma 55.pantu) ar jaunu otro daļu šādā redakcijā: (2) Valsts
Kontroles padome sūdzību, kurā tiek apstrīdēts Valsts kontroles revīzijas
departamenta lēmums, izskata un lēmumu par to pieņem 30 dienu laikā pēc
sūdzības saņemšanas. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu nav iespējams
ievērot, Valsts kontroles padome to var pagarināt uz laiku, ne ilgāku par
sešiem mēnešiem, par to paziņojot sūdzības iesniedzējam.; uzskatīt līdzšinējo panta otro daļu par trešo daļu. |
Atbalstīts
|
55.pants. (1) Revīziju
slēdz, pieņemot revīzijas departamenta lēmumu par revīzijas ziņojuma
apstiprināšanu. Šo lēmumu nosūta revidējamai vienībai. Lēmums stājas spēkā
pēc 15 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja tas nav apstrīdēts Valsts
kontroles padomē. (2) Valsts
Kontroles padome sūdzību, kurā tiek apstrīdēts Valsts kontroles revīzijas
departamenta lēmums, izskata un lēmumu par to pieņem 30 dienu laikā pēc
sūdzības saņemšanas. Ja objektīvu iemeslu dēļ šo termiņu
nav iespējams ievērot, Valsts kontroles padome to var pagarināt uz laiku, ne
ilgāku par sešiem mēnešiem, par to paziņojot sūdzības iesniedzējam.
(3) Valsts kontroles padomes lēmums par personas
vai revidējamās vienības motivēto
sūdzību (64.pants) stājas spēkā pēc
30 dienām no tā pieņemšanas dienas, ja persona vai revidējamā vienība nav šo
lēmumu pārsūdzējusi Augstākās tiesas Senātā (65.pants).
|
56.pants. Valsts kontrolei ir tiesības dot saistošus norādījumus revidējamām vienībām grāmatvedības uzskaites uzlabošanai saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem un izteikt priekšlikumus iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanai. |
|
|
|
56.pants. Valsts
kontrolei ir tiesības sniegt rekomendācijas revidējamai vienībai atklāto
trūkumu novēršanai, kā arī noteikt termiņu, kādā revidējamā vienība
rakstveidā ziņo par trūkumu novēršanu. |
|
57.pants. (1) Valsts kontrole nosūta revīzijas
departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu revidējamai vienībai un,
ja nepieciešams, atbildīgajai ministrijai un Finansu ministrijai. (2) Valsts kontrole nosūta Finansu ministrijai
revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu un revīzijas atzinumu par Eiropas Savienības
un citu starptautisko organizāciju vai institūciju piešķirto un valsts
budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto līdzekļu izlietojumu. (3) Revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu
par valstij nodarītajiem neattaisnotiem zaudējumiem, kas radušies, revidējamai
vienībai nepareizi vai nelikumīgi rīkojoties ar valsts budžeta līdzekļiem, to
skaitā ar Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai
institūciju piešķirtajiem līdzekļiem, revidējamā vienība izpilda atbilstoši
finansu ministra noteiktajai kārtībai. |
57.pants. Valsts kontroles revīzijas ziņojumu, bet
gadījumos, ja tiek veikta revīzija par gada pārskata sastādīšanas pareizību,
- arī atzinumu Valsts kontrole nosūta revidējamai vienībai, attiecīgās nozares ministram un
finanšu ministram. |
|
|
|
57.pants. Valsts
kontroles revīzijas ziņojumu, bet gadījumos, kad tiek veikta revīzija par
gada pārskata sastādīšanas pareizību, - arī atzinumu Valsts kontrole nosūta
revidējamai vienībai, attiecīgās
nozares ministram un finanšu ministram. |
60.pants. Valsts kontroles padomes apstiprināto revīziju gada plānu valsts kontrolieris iesniedz zināšanai Saeimā. |
31. Izteikt 60.pantu šādā redakcijā: 60.pants. Pēc tam, kad Valsts kontroles padome ir
apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts kontrolieris nosūta Saeimai
izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas virzieniem, nenosaucot
revidējamās vienības. |
|
|
31. Izteikt 60.pantu šādā
redakcijā: 60.pants. Pēc tam, kad
Valsts kontroles padome ir apstiprinājusi revīziju gada plānu, valsts
kontrolieris nosūta Saeimai izvērstu ziņojumu par plānotajiem revīzijas
virzieniem, nenosaucot revidējamās vienības. |
|
62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības pievienot Valsts kontroles revidentu ziņojumam rakstveida paskaidrojumu par šo ziņojumu. |
32. Izteikt 62.pantu šādā redakcijā: 62.pants. Revidējamai vienībai ir tiesības
rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma projektu, kā arī sniegt paskaidrojumus. |
|
|
|
32. Izteikt 62.pantu šādā
redakcijā: 62.pants. Revidējamai
vienībai ir tiesības rakstveidā izteikt savu viedokli par revīzijas ziņojuma
projektu, kā arī sniegt
paskaidrojumus. |
63.pants.
Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties
revīzijas departamenta kolēģijas sēdē, kurā tiek izskatīts revīzijas atzinuma
projekts par šajā revidējamajā vienībā veikto revīziju, un pamatot Valsts
kontroles revidentu ziņojumam pievienoto savu paskaidrojumu. |
33. Izslēgt 63.pantu. |
|
|
|
33. Izslēgt 63.pantu. |
64.pants. (1) Revidējamā vienība 30 dienu laikā no revīzijas slēgšanas dienas ir tiesīga iesniegt Valsts kontroles padomei motivētu prasību pārskatīt revīzijas departamenta kolēģijas lēmumu. (2) Revidējamās vienības pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā prasība, un sniegt paskaidrojumus, pamatojoties uz tiem revīzijas pierādījumiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā. |
34. Izteikt 64.
un 65.pantu šādā redakcijā: 64.pants. (1) Ja ar Valsts kontroles revīzijas
departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās
vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai
vai revidējamai vienībai ir tiesības 15 dienu laikā no lēmuma
pieņemšanas dienas to apstrīdēt Valsts kontroles padomē. (2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā sūdzība, un sniegt paskaidrojumus, par revīzijā konstatētajiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, ko revidējamā vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā. |
3. |
Juridiskais birojs
Papildināt likumprojekta 34.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Ja ar Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu nav tieši aizskartas personas vai revidējamās vienības tiesības vai tiesiskās intereses un Valsts kontroles padome ir pieņēmusi lēmumu par šīs personas vai revidējamās vienības sūdzības atstāšanu bez izskatīšanas, tad šāds lēmums nav pārsūdzams. |
Atbalstīts
|
34. Izteikt 64. un 65.pantu šādā redakcijā: 64.pants. (1) Ja ar
Valsts kontroles revīzijas departamenta lēmumu tieši tiek aizskartas kādas
personas vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai
vai revidējamai vienībai ir tiesības 15 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas
to apstrīdēt Valsts kontroles padomē. (2) Sūdzības iesniedzējam vai tā pilnvarotiem
pārstāvjiem ir tiesības piedalīties Valsts kontroles padomes sēdē, kurā tiek
izskatīta šā panta pirmajā daļā minētā sūdzība, un sniegt paskaidrojumus par
revīzijā konstatētajiem faktiem un pārbaudītajiem dokumentiem, ko revidējamā
vienība sniegusi Valsts kontrolei revīzijas veikšanas laikā.
(3) Ja ar Valsts kontroles
revīzijas departamenta lēmumu nav tieši aizskartas personas vai revidējamās
vienības tiesības vai tiesiskās intereses un Valsts kontroles padome ir
pieņēmusi lēmumu par šīs personas vai revidējamās vienības sūdzības atstāšanu
bez izskatīšanas, tad šāds lēmums nav pārsūdzams. |
65.pants. Revidējamā vienība Valsts kontroles padomes pieņemto lēmumu par šīs revidējamās vienības iesniegto prasību 30 dienu laikā, skaitot no lēmuma pieņemšanas dienas, var pārsūdzēt Augstākās tiesas Senātā. |
65.pants. Ja Valsts kontroles padome šā likuma
64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī gadījumos, ja
Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo
daļu, personai vai revidējamai
vienībai ir tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu
Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums. |
4. |
Juridiskā komisija
Izteikt
65.pantu šādā redakcijā: 65.pants. Ja Valsts kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā
iesniegto sūdzību ir noraidījusi, kā arī gadījumos, ja Valsts kontroles
padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā likuma 20.panta trešo daļu un ar lēmumu
tieši tiek aizskartas kādas personas vai revidējamās vienības tiesības un
tiesiskās intereses, personai vai revidējamai vienībai ir tiesības pārsūdzēt
Valsts kontroles padomes lēmumu Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no
lēmuma pieņemšanas dienas. Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību
nosaka Senāta nolēmums. |
Atbalstīts
|
65.pants. Ja Valsts
kontroles padome šā likuma 64.panta kārtībā iesniegto sūdzību ir noraidījusi,
kā arī gadījumos, kad Valsts kontroles padome lēmumu pieņēmusi saskaņā ar šā
likuma 20.panta trešo daļu un ar lēmumu tieši tiek aizskartas kādas personas
vai revidējamās vienības tiesības un tiesiskās intereses, personai vai
revidējamai vienībai ir tiesības pārsūdzēt Valsts kontroles padomes lēmumu
Augstākās tiesas Senātā 30 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
Pārsūdzētajā daļā lēmuma spēkā stāšanās kārtību nosaka Senāta nolēmums.
|
Pārejas noteikumi 1. Ar šā likuma spēkā stāšanos spēku zaudē
likums Par Valsts kontroli un likums Valsts kontroles revīzijas
reglaments. 2. Valsts kontroles padome apstiprina Valsts
kontroles nolikumu. 3. Šā likuma 44.panta otrā daļa stājas spēkā
vienlaikus ar attiecīgiem grozījumiem likumā Par budžetu un finansu vadību. 4. Šā likuma 50.pants stājas spēkā vienlaikus
ar attiecīgiem grozījumiem Kredītiestāžu likumā. 5. Šā likuma 38.pants stājas spēkā 2003.gada
1.janvārī. 6. Ar terminiem kapitālsabiedrība un
komercsabiedrība šajā likumā tiek saprasts arī uzņēmums un uzņēmējsabiedrība. (09.12.2004. likuma redakcijā) 7. Ar terminiem biedrība un nodibinājums šajā
likumā tiek saprasta arī sabiedriskā organizācija un sabiedrisko organizāciju
apvienība. (09.12.2004. likuma redakcijā) |
35. Papildināt pārejas
noteikumus ar 8., 9., un 10. punktu šādā redakcijā: 8.Valsts kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju. 9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu
kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamentu
sektoru vadītāju amatus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu uz atkārtotu
iecelšanu amatā, viņiem ir nepieciešams pozitīvs atestācija komisijas
atzinums. 10. Ja Saeimas apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis
pēc šā likuma grozījumu spēkā stāšanās turpina darbu Valsts kontrolē kā
sektora vadītājs, tas nav uzskatāms par amata atstāšanu šā likuma 43.1
panta izpratnē. Šā likuma 43.1 pantā paredzēto pabalstu var
saņemt revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kurš pēc likuma grozījumu
spēkā stāšanās atstāj amatu un Valsts kontrolē darbu neturpina vai arī pēc
pilnvaru termiņa beigām atstāj amatu arī kā sektora vadītājs. |
5. |
Juridiskā komisija
Izteikt pārejas noteikumu 9.punktu šādā redakcijā: 9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu
kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamenta
sektora vadītāja amata pienākumus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu
atkārtotai iecelšanai amatā, ir nepieciešams pozitīvs atestācijas komisijas
atzinums. |
Atbalstīts |
35. Papildināt pārejas noteikumus ar 8., 9., un 10. punktu šādā
redakcijā: 8.Valsts kontroles padome viena mēneša laikā pēc šā likuma spēkā stāšanās apstiprina atestācijas komisijas nolikumu un izveido atestācijas komisiju. 9. Saeimas apstiprinātie revīzijas departamentu
kolēģijas locekļi atlikušajā pilnvaru laikā pilda revīzijas departamenta
sektora vadītāja amata pienākumus, bet pēc pilnvaru beigām, lai pretendētu
atkārtotai iecelšanai amatā, ir nepieciešams pozitīvs atestācijas komisijas
atzinums.
10. Ja
Saeimas apstiprinātais revīzijas departamenta kolēģijas loceklis pēc šā
likuma grozījumu spēkā stāšanās turpina darbu Valsts kontrolē kā sektora
vadītājs, tas nav uzskatāms par amata atstāšanu šā likuma 43.1
panta izpratnē. Šā likuma 43.1 pantā paredzēto pabalstu var saņemt
revīzijas departamenta kolēģijas loceklis, kurš pēc likuma grozījumu spēkā
stāšanās atstāj amatu un Valsts kontrolē darbu neturpina vai pēc pilnvaru
termiņa beigām atstāj amatu arī kā sektora vadītājs.
|