Saeima ir pieņēmusi un
Valsts
prezidents
izsludina šādu likumu:
Grozījums Nacionālo bruņoto spēku likumā
Izdarīt Nacionālo bruņoto
spēku likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1999,
24.nr.; 2001, 21.nr.; 2002, 3.nr.; 2004, 2., 8.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 40.nr.) grozījumu un papildināt 13.pantu ar jaunu otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Likuma Par aviāciju 491.panta noteiktajos gadījumos, Ministru
prezidentam ir visas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktās aizsardzības
ministra pilnvaras.
Uzskatīt
līdzšinējo panta otro daļu par trešo
daļu un trešo daļu par ceturto daļu.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā
pēc tā izsludināšanas.
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Atbildīgā par uzdevumu izpildes kontroli- valsts sekretāra palīdze |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
|
E.Repše |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
A.Viļumsons |
19.04.2005. 08:10
121
A.Viļumsons; andzejs.vilumsons@mod.gov.lv; tālr.7335245
S.Zaharova; signe.zaharova@mod.gov.lv; tālr.7335243
Likumprojekta
Grozījums Nacionālo bruņoto spēku likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Latvija atrodas intensīvā starptautiskās gaisa telpas satiksmes zonā. Tas paaugstina risku, ka arī Latvijas gaisa telpa un teritorija potenciāli var tikt izmantota uzbrukumiem, kurā kā ierocis var tikt izmantots gaisa kuģis. Lai īstenotu Apvienoto Nāciju Organizācijas Statūtos noteiktās valstu tiesības uz pašaizsardzību un veiktu aizsardzības pasākumus pret iespējamajiem draudiem nacionālajai drošībai, kā arī, lai nepieļautu darbības, kas vērstas uz cilvēku iznīcināšanu, ir nepieciešama atbilstoša juridiskā bāze. Patlaban Latvijas normatīvie akti nosaka tikai tiesības veikt gaisa kuģa piespiedu nosēdināšanu. Taču nav noteikta amatpersona, kas galējās nepieciešamības gadījumā būtu tiesīga pieņemt lēmumu par kaujas darbību veikšanu pret gaisa kuģi, par kuru pastāv pamatotas aizdomas, ka tas tiks izmantots kā ierocis, lai apdraudētu nacionālo drošību un cilvēku dzīvības. Ņemot vērā augstāk minēto, Aizsardzības ministrija ir izstrādājusi grozījumu likumā Par aviāciju. Grozījums paredz, ka galējās nepieciešamības gadījumā aizsardzības ministram tiek dots deleģējums pieņemt lēmumu par kaujas darbību veikšanu pret gaisa kuģi Latvijas teritorijā. Savukārt situācijā, ja aizsardzības ministrs ir aizkavēts pildīt savu amatu, Ministru prezidents pieņem lēmumu par kaujas darbību veikšanu pret gaisa kuģi. Lai deleģētu Ministru prezidentam šīs aizsardzības ministra pilnvaras, ir nepieciešams grozīt Nacionālo bruņoto spēku likuma 13.pantu, kas nosaka, ka Nacionālajos bruņotajos spēkos ir vienvadības princips un NBS komandieris ir pakļauts aizsardzības ministram. Latvijas Republikas gaisa telpas aizsardzības
tiesiskajai bāzei jābūt sakārtotai pēc iespējas ātrāk, tāpēc Aizsardzības
ministrija šo projektu saskaņošanai
virza kā steidzamu. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojektā Grozījums Nacionālo bruņoto spēku likumā Ministru prezidentam tiks deleģētas likuma Par aviāciju 491.panta noteiktajos gadījumos, visas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktās aizsardzības ministra pilnvaras. Tas ir, gadījumā, ja aizsardzības ministrs tiks aizkavēts pildīt savu amatu, lēmumu par kaujas darbību veikšanu pret gaisa kuģi Latvijas teritorijā pieņems Ministru prezidents. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā
ietekme |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
Likumpro-jekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||
6. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||||||||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Likumprojekts šo jomu
neskar |
|||||||||||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo
jomu neskar |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas konsultācijas |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādātie tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Likumprojekts šo jomu neskar
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts
šo jomu neskar |
|||||||||||
2.
Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts Latvijas Vēstnesī. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs E.Repše
Aizsardzības ministrs |
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Atbildīgā par uzdevumu izpildes kontroli- valsts sekretāra palīdze |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
|
E.Repše |
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
A.Viļumsons |
19.04.2005. 08:11
851
A.Viļumsons; andzejs.vilumsons@mod.gov.lv; tālr.7335245
S.Zaharova; signe.zaharova@mod.gov.lv; tālr.7335243