Izdarīt Krimināllikumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 15.nr.; 2000, 12., 13.nr.; 2001, 15.nr.;
2002, 11., 16., 22., 23.nr.; 2003, 10., 15.nr.; 2004, 2., 3., 4., 6., 11., 12.,
13.nr.; 2005, 2.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 195.1 pantu šādā
redakcijā:
"195.1 pants. Izvairīšanās no
skaidras naudas deklarēšanas
(1) Par skaidras naudas, ko, šķērsojot Latvijas
Republikas valsts robežu, ieved Kopienas muitas teritorijā vai izved no tās,
nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā, soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz
diviem gadiem vai ar naudas sodu līdz simt minimālajām mēnešalgām.
(2) Par skaidras naudas, ko, šķērsojot Latvijas Republikas
valsts robežu, ieved Kopienas muitas teritorijā vai izved no tās, nedeklarēšanu
vai nepatiesu deklarēšanu, ja tas
izdarīts ar noziedzīgi iegūtu skaidru naudu vai ja to izdarījusi organizēta
grupa, soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem vai ar naudas
sodu līdz divsimt minimālajām mēnešalgām."
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Finanšu ministra vietā
ekonomikas ministrs
A.K.Kariņš
Normatīvā akta
projekta
Grozījums
Krimināllikumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs
|
|||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Eiropas Parlamentā un Padomē tiek izskatīts regulas projekts
Nr.14843/1/04 (17.02.05.REV 1) (turpmāk Regula) par naudas līdzekļu
kontroli, šķērsojot Kopienas muitas teritoriju. Regulas projekts nosaka, ka
dalībvalstīm jāparedz sankcijas, ja persona, šķērsojot Kopienas robežu, nav
iesniegusi vai ir iesniegusi nepilnīgu deklarāciju par skaidras naudas
pārvietošanu. Pašreiz Krimināllikums nenosaka atbildību par gada laikā atkārtotu
naudas līdzekļu, ko, šķērsojot Latvijas Republikas robežu, ieved Kopienas
muitas teritorijā vai izved no tās, nedeklarēšanu vai nepatiesu deklarēšanu. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Grozījums Krimināllikumā īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes regulas
projektā Nr.14843/1/04 (17.02.05.REV 1) par kontroli attiecībā uz skaidras
naudas ievešanu Kopienā vai izvešanu no tās, noteikto. Likumprojekta mērķis ir noteikt personu kriminālatbildību, par gada
laikā atkārtotu naudas līdzekļu, ko, šķērsojot Latvijas Republikas robežu,
ieved Kopienas muitas teritorijā vai izved no tās, nedeklarēšanu vai
nepatiesu deklarēšanu. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
|
||||||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību
|
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
|
|||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Papildus
šim grozījumam jāpieņem likums Par skaidras naudas deklarēšanu un jāizdara
grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, paredzot atbilstošas
sankcijas. Pieminētie likumprojekti tiek virzīti pieņemšanai paralēli šim
likumprojektam. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
|
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts Nr.14843/1/04
(17.02.05.REV 1) par kontroli attiecībā uz skaidras naudas ievešanu Kopienā
vai izvešanu no tās. |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Finanšu darba grupas nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas jomā (FATF)
2004.gada 22.oktobra IX īpašs ieteikums, kas aicina valdības paredzēt
pasākumus, lai atklātu skaidras naudas fizisku pārvietošanu. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
ANO Konvencija pret transnacionālo organizēto noziedzību
(7.pants) |
||||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts Nr.14843/1/04
(17.02.05.REV 1) par kontroli attiecībā uz skaidras naudas ievešanu Kopienā
vai izvešanu no tās. |
||||||||||||||
2.tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||
195.1pants |
8.pants |
Pilnībā |
Nacionālā
kompetence |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
- |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīva akta izpilde tiks
nodrošināta esošo valsts institūciju ietvaros. |
||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvie akti tiks
publicēti Latvijas Vēstnesī, Ministru kabineta mājas lapā, NAIS sistēmā. |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var
aizstāvēt Kriminālprocesa kodeksa noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||||
Finanšu ministrs O.Spurdziņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā dienesta
vadītājs |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
V. Andrējeva |
E.Strazdiņa |
M. Radeiko |
S.Birne |
08.04.2005. 10:54
729
S.Birne
7504954, signe.birne@iaui.gov.lv