2005.gada 5.maijā
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Par grozījumu LatvijasAdministratīvo pārkāpumu kodeksā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības
ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam likumprojektu
Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Pielikumā: 1.Likumprojekts, 1
lpp.
2.Anotācija, 1 lpp.
1.-------------------------------- 2.--------------------------------
3.-------------------------------- 4.--------------------------------
5.-------------------------------- 6.--------------------------------
7.-------------------------------- 8.--------------------------------
9.-------------------------------- 10.------------------------------
LIKUMPROJEKTS
Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt
Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā šādu grozījumu:
Izteikt
201.5 pantu šādā redakcijā:
Par
masu informācijas līdzekļa izgatavošanu vai izplatīšanu, arī raidorganizācijas
programmas sagatavošanu vai izplatīšanu, ja šis masu informācijas līdzeklis vai
raidorganizācija nav reģistrēti likumā noteiktajā kārtībā vai ir izbeiguši savu
darbību,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz
simt piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām līdz tūkstoš piecsimt
latiem.
Par raidorganizācijas darbības neatbilstību vispārējai programmas
koncepcijai, par Radio un televīzijas likumā paredzētās informācijas
nesniegšanu vai nepatiesu ziņu sniegšanu Nacionālajai radio un televīzijas
padomei, par programmu veidošanas un uzskaites noteikumu pārkāpumiem
uzliek naudas sodu juridiskajām personām no piecsimt līdz piectūkstoš
latiem.
Par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tos izdarījusi persona, kura jau ir
administratīvi sodīta par šā panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu,
uzliek naudas sodu juridiskajām personām no divtūkstoš
līdz desmit tūkstoš latiem.
Likumprojekta Grozījums Administratīvo
pārkāpumu kodeksā
ANOTĀCIJA
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||
Šobrīd APK nosaka, ka par raidorganizācijas darbības neatbilstību
vispārējai programmas koncepcijai, par Radio un televīzijas likumā paredzētās
informācijas nesniegšanu vai nepatiesu ziņu sniegšanu Nacionālajai radio un
televīzijas padomei, par programmu veidošanas un uzskaites noteikumu
pārkāpumiem (t.sk. attiecībā uz vardarbības atspoguļošanas aizliegumu)
uzliek naudas sodu juridiskajām personām līdz tūkstoš piecsimt latiem,
bet par tādiem pašiem pārkāpumiem, ja tos izdarījusi persona, kura jau ir
administratīvi sodīta par šā panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, uzliek naudas sodu
juridiskajām personām līdz divtūkstoš piecsimt latiem. Nevienā no šīm sankcijām nav noteikts minimālais sods, kas tādejādi saskaņā ar APK 26.pantu var būt viens lats. Tāpat spēkā esošās
sankcijas naudas sodi uzskatāmi par pārlieku zemiem, lai ietekmētu
raidorganizācijas un stimulētu tās izvairīties no likuma pārkāpumiem. |
|
|||
|
|
|||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|
|||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav nepieciešams izdot papildus normatīvos aktus. |
|
||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|||
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar |
|
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde neietekmē valsts vai
pašvaldību institūciju funkcijas. |
|
||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks informēta, publicējot
normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|
||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda
tiesības. |
|
||