2005.gada .maijā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā deputāti iesniedz likumprojektu Grozījumi Meža likumā
Pielikumā:
1.
Likumprojekts uz vienas lapas
2. Anotācija
1._____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
Likumprojekts
Grozījumi Meža likumā
Izdarīt Meža likumā ( Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs 2003, nr.8; 2005, nr.5) šādus grozījumus:
1.Izteikt 3.panta
pirmās daļas 2.punktu šādā redakcijā:
Meža zeme ir zeme
uz kuras ir mežs, zeme zem meža infrastruktūras objektiem, kā arī mežā ietilpstošie pārplūstošie klajumi,
purvi un lauces;
2.Izteikt 3.panta otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
Atsevišķi no mežiem esošas platības, kuras apaugušas ar
kokiem un kuru lielums ir 0,1 ha vai mazāks;
3.Izteikt 3.panta otrās daļas 3.punktu šādā
redakcijā:
Augļu dārzus, parkus, kapsētas, meža koku sēklu ieguves plantācijas un
kokaudzētavas.
4.Izteikt 44.panta
pirmo daļu šādā redakcijā :
44.pants(1) Valsts meža zeme ir meža zeme, kura pieder un piekrīt valstij un kura zemes reformas gaitā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām
5. Svītrot 44.panta trešo daļu;
6. Izteikt 44.panta ceturto daļu šādā redakcijā :
44.panta (4) Zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes
atsavināšana atļauta ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu normatīvajos aktos
noteiktajos gadījumos;
7. Svītrot 44.panta piekto daļu.
Anotācija
Grozījumi Meža likumā
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Meža
likuma darbības laikā ir konstatētas pretrunas, attiecībā uz likuma objektu -
meža zemi un valsts meža zemes
definējumu, kā arī ir konstatēts, ka valsts meža zemes atsavināšanas
tiesības, kas noteiktas Meža likuma 44.panta (4) un (5) daļās ir pretrunā LR
Satversmē noteiktajiem taisnīguma , likumības, varas dalīšanas un tiesiskās
paļāvības principiem, proti: 1)
LR Satversmes 1.pantā noteiktajam
varas dalīšanas principam; 2)
LR Satversmes 90.pantā noteiktajam ,
ka ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības; 3)
LR Satversmes 91.pantā noteiktajam,
ka visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi likuma priekšā; Pamatojoties
uz iepriekš minēto ir nepieciešams grozīt Meža likuma 3. un 44.panta normas |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir uzlabot Meža likuma darbības efektivitāti un
novērst pretrunas ar LR Satversmi Likumprojekts
paredz: 1)
precizēt meža zemes definējumu,
izslēdzot no meža zemes piegulošos pārplūstošos klajumus, lauces un purvus; 2)
novērst pretrunu starp meža zemes un
valsts meža zemes definējumu; 3)
izslēgt no Meža likuma 44.panta
5.daļu, kas ir pretrunā ar LR Satversmi; 4)
izslēgt no Meža likuma 44.panta
3.daļu, jo
zemes reformas 1.kārta valstī ir pabeigta un kārtība par
kompensācijas noteikšanu sakarā ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem
aizsargājamās teritorijās ir noteikta ar likumu Par īpaši aizsargājamām teritorijām 5)
saskaņā ar LR Satversmē noteikto
izpildvaras kompetenci noteikt, ka valsts meža zemes atsavināšanu veic ar
ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu
tikai normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos. |
|||||||||||
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais
akta projekts uzlabo uzņēmējdarbības vidi un vienkāršo administratīvo
procedūru, jo ir precīzi noteikti
valsts meža zemes atsavināšanas nosacījumi un ir samazināts institūciju
skaits, kas šo jautājumu risina. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu
laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Izmaiņas budžeta
ieņēmumos nerada |
|||||||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta
izdevumos nerada |
|||||||||||
3.
Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšana |
|
|||||||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Nepieciešamības gadījumā jāizstrādā grozījumi
normatīvajos aktos, kuros noteikti gadījumi, kādos ir atļauts atsavināt
valsts mežu. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā
akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības
normatīvais akts
un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas, kā arī netiek
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta izdošana neradīs izmaiņas esošajā lēmumu
pārsūdzēšanas kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||