2005.gada .maijā
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā deputāti iesniedz likumprojektu Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
Pielikumā:
1.
Likumprojekts uz vienas lapas
2.
Anotācija
1._____________________________________
2. _____________________________________
3. _____________________________________
4. _____________________________________
5. _____________________________________
Likumprojekts
Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
Izdarīt grozījumu likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās ( Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta ziņotājs 2005, nr.2; 2004, nr.18; 2002, nr.22; 2000, nr.13; 1999, nr.14; 1998, nr.22; 1997, nr8):
1. Izteikt 8.panta ceturto daļu šādā redakcijā :
8.pants (4) Uz valsts vārda
Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā
un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts selekcijas saimniecības, valsts
izmēģinājumu saimniecības, valsts zinātniskās pētniecības saimniecības un
valsts lauksaimniecības mācību saimniecības, Zemkopības ministrijas Meža
departamenta zeme pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā, un cita valstij piekrītošā
un piederošā meža zeme, izņemot šā panta otrajā daļā un 3.1 daļā
minēto meža zemi, ja tā likumā noteiktajā kārtībā nav nodota īpašumā vai pastāvīgā
lietošanā fiziskajām un juridiskajām personām, kā arī saskaņā ar attiecīgu
Ministru kabineta rīkojumu cita valstij piederošā un
piekrītošā zeme.
Anotācija
Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās reglamentē atbilstoši zemes reformas un valsts un pašvaldību zemes īpašuma privatizācijas un atsavināšanas likumiem valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesības un to nostiprināšanu zemesgrāmatās, kā arī valstij un pašvaldībām piekrītošā zemes īpašuma izmantošanu līdz īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatās. Ar šī likuma 8.panta ceturto daļu ir noteikts, ka uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un piekrītošā zeme, ko aizņem valsts selekcijas saimniecības, valsts izmēģinājumu saimniecības, valsts zinātniskās pētniecības saimniecības un valsts lauksaimniecības mācību saimniecības, valstij piederošā un piekrītošā meža zeme, izņemot šā panta otrajā daļā minēto meža zemi, ja tā likumā noteiktajā kārtībā nav nodota īpašumā vai pastāvīgā lietošanā fiziskajām un juridiskajām personām, kā arī saskaņā ar attiecīgu Ministru kabineta rīkojumu cita valstij piederošā un piekrītošā zeme. Lai uzlabotu Meža likuma darbības efektivitāti un novērstu Meža likuma 44.panta normu pretrunas ar LR Satversmē noteikto ir izstrādāts likumprojekts Grozījumi Meža likumā ar kuru ir precizēts valsts meža zemes definējums atbilstoši Meža likuma objektam un mērķim, kā rezultātā no valsts meža zemēm ir izslēgtas Zemkopības ministrijas Meža departamenta pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā lauksaimniecībā izmantojamās un citas nemeža zemes. Pamatojoties uz to, ka likuma Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās 8.panta ceturtajā daļā noteiktais attiecībā uz valstij piekrītošo un piederošo valsts meža zemi ir izstrādāts kontekstā ar Meža likuma 44.panta pirmajā daļā noteikto, tad, lai nodrošinātu Zemkopības ministrija Meža departamenta pēc stāvokļa 1940.gada 21.jūlijā lauksaimniecībā izmantojamo un citu nemeža zemju piederības pārmantojamību ir nepieciešams veikt grozījumus likumā Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķis ir saskaņā ar likumprojekta Grozījumi Meža likumā noteikto, sakārtot
normatīvo regulējumu atbilstoši attiecīgā likuma objektam un mērķim,
vienlaicīgi nodrošinot piederības pārmantojamību attiecībā par uz valsts
vārda Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatā ierakstāmajām zemēm un līdz ar to paaugstinot normatīvā akta darbības efektivitāti
. Likumprojekts paredz
precizēt uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā
zemesgrāmatās ierakstāmo valstij
piederošās un piekrītošās zemes uzskaitījumu. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo
procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Izmaiņas budžeta ieņēmumos nerada |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta izdevumos nerada |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšana |
|
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav nepieciešams izstrādāt |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas
ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un
kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts
un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas, kā arī netiek
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta izdošana neradīs izmaiņas esošajā lēmumu
pārsūdzēšanas kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||