Likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Izteikt 148.panta
nosaukumu un ievaddaļu šādā redakcijā:
"148.pants. Elektronisko
sakaru tīklu aizsardzības noteikumu un telefona sakaru lietošanas noteikumu
pārkāpšana
Par
elektronisko sakaru tīklu aizsardzības noteikumu pārkāpšanu, kā arī par šo
tīklu bojāšanu vai normāla darba traucēšanu ".
2. Izteikt 148.1 pantu
šādā redakcijā:
"148.1 pants. Elektronisko
sakaru pakalpojumu līguma neslēgšana un normatīvajos aktos noteiktās
informācijas neietveršana elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā
Par elektronisko sakaru
pakalpojumu līguma neslēgšanu ar abonentu vai normatīvajos aktos noteiktās
informācijas neietveršanu ar abonentu noslēgtajā elektronisko sakaru
pakalpojumu līgumā
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu amatpersonām no piecdesmit līdz divsimt piecdesmit latiem,
bet juridiskām personām no simt līdz trīssimt latiem."
3. Aizstāt 149.pantā un
149.1 panta nosaukumā un pirmajā daļā vārdu
"telekomunikāciju" ar vārdiem "elektronisko sakaru".
4. Izteikt 158.2
un 158.3 pantu šādā redakcijā:
"158.2
pants. Valsts regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniegšana bez licences
vai vispārējās atļaujas vai licences vai vispārējās atļaujas noteikumu vai
nosacījumu pārkāpšana
Par valsts regulējamo
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu bez sabiedrisko pakalpojumu licences vai
vispārējās atļaujas vai par sabiedrisko pakalpojumu licences vai vispārējās
atļaujas noteikumu vai nosacījumu pārkāpšanu
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz trīssimt latiem,
amatpersonām no simt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām personām no
simt līdz piectūkstoš latiem.
Par tādām pašām darbībām, ja
tās izdarītas atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām no simt līdz piecsimt latiem, amatpersonām no divsimt
līdz tūkstoš latiem, bet juridiskajām personām no divsimt līdz
desmittūkstoš latiem.
158.3 pants.
Informācijas nesniegšana, nepatiesas informācijas sniegšana Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijai un tās likumīgo lēmumu nepildīšana
Par valsts regulējamo
sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja vai lietotāja rīcībā
esošās informācijas nesniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai
pēc tās pieprasījuma noteiktā termiņā, kā arī par nepatiesas informācijas
sniegšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai vai Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisijas likumīgo lēmumu nepildīšanu
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz trīssimt latiem,
amatpersonām no simt līdz trīssimt latiem, bet juridiskām personām
no piecsimt līdz desmittūkstoš
latiem."
5. Papildināt kodeksu
ar 158.4 pantu šādā redakcijā:
"158.4 pants.
Elektronisko sakaru tīklu nodrošināšana vai elektronisko sakaru pakalpojumu
sniegšana, nenosūtot reģistrācijas paziņojumu
Par elektronisko sakaru
tīklu nodrošināšanu vai elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu, nenosūtot
reģistrācijas paziņojumu,
izsaka brīdinājumu vai
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no piecdesmit līdz trīssimt latiem,
amatpersonām no simt līdz piecsimt latiem, bet juridiskajām
personām no piecsimt līdz
desmittūkstoš latiem."
6. Izteikt 215.10
panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija izskata šā kodeksa 148.1, 158.2,
158.3 un 158.4 pantā paredzēto administratīvo
pārkāpumu lietas."
Ekonomikas
ministrs
A.K.Kariņš
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Saskaņā ar grozījumiem likumā
Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem (spēkā stājušies 2005.gada
4.janvārī) Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk komisija)
priekšsēdētājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai ir tiesības sastādīt
administratīvo pārkāpumu protokolu ne tikai sabiedrisko pakalpojumu
sniedzējam, bet arī lietotājam. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji var būt jebkura veida
komersanti, t.sk., individuālie komersanti, bet lietotāji var būt gan
komersanti, gan fiziskas personas. Šobrīd Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodekss (turpmāk Kodekss) paredz, ka komisija var uzlikt
administratīvos sodus juridiskajām personām un 158.3 pantā
paredzētajā gadījumā arī uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) vai kapitālsabiedrību
vadītājiem vai atbildīgajām amatpersonām. Kodeksa 14.pants paredz, ka personas, kuras veic uzņēmējdarbību,
par administratīvajiem pārkāpumiem atbild tāpat kā amatpersonas. Tādēļ, lai
nodrošinātu vienlīdzīgas attieksmes principa ievērošanu, nepieciešams
paredzēt, ka par individuālo komersantu pārkāpumiem to vadītāji atbild nevis
kā fiziskās personas, bet amatpersonas. Lai saskaņotu likumā Par
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un Kodeksā noteikto, ievērojot
Komerclikuma normas, nepieciešams par noteikta veida pārkāpumiem paredzēt
administratīvos sodus ne tikai juridiskajām personām, bet arī fiziskajām
personām un amatpersonām. 2) Kodekss administratīvās sodīšanas
mērķu sasniegšanai kā sodu paredz arī brīdinājumu. Ne vienmēr pārkāpumi ir
tik nozīmīgi, lai par tiem piemērotu naudas sodu, tomēr atstāt konstatētos
pārkāpumus bez ievērības (jeb soda) no valsts institūcijas puses arī nav
pieļaujams. Ievērojot minēto un to, ka attiecīgajos pantos noteiktās
administratīvās atbildības subjektu loku paredzēts paplašināt (ietverot
fiziskās personas), vēlams papildināt minēto pantu sankcijas ar alternatīvu
soda veidu brīdinājumu. 3) Sakarā ar Elektronisko sakaru likuma spēkā stāšanos 2004.gada
1.decembrī mainījies normatīvais regulējums šajā jomā un normatīvajos aktos
lietotā terminoloģija. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta mērķi ir: 1)
saskaņot
Kodeksā un likumā Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem noteikto; 2)
noteikt sodu par pārkāpumu komisijas
kompetencē esošajā elektronisko sakaru jomā (projekta 6.pants); 3)
saskaņot
Kodeksā lietoto terminoloģiju ar Elektronisko sakaru likumā lietoto. Likumprojekts paredz: 1)
papildus
juridisko personu atbildībai par konkrētiem pārkāpumiem noteikt arī fizisko
personu un amatpersonu administratīvo atbildību; 2)
noteikt
sabiedrisko pakalpojumu lietotāju administratīvo atbildību; 3)
noteikt
atbildību par elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanu vai elektronisko sakaru
pakalpojumu sniegšanu, nenosūtot reģistrācijas paziņojumu; 4)
aizstāt
Kodeksā lietotos terminus telekomunikācijas un telekomunikāciju tīklu
līnija ar terminiem elektroniskie sakari un elektronisko sakaru tīkli. Pieņemot grozījumus Kodeksā, Anotācijas I. sadaļas
1.punktā minētās problēmas tiks atrisinātas pilnībā. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvais akts tieši attiecas uz sabiedrisko
pakalpojumu valsts regulējamās nozarēs sniedzējiem un lietotājiem, kas
pārkāpj normatīvajos aktos noteikto. Normatīvais akts veicinās normatīvo aktu sabiedrisko
pakalpojumu jomā valsts regulējamās nozarēs ievērošanu. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Izmaiņas budžeta ieņēmumos nerada |
|||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Izmaiņas budžeta izdevumos nerada |
|||||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšana |
|
|||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus izdot citus normatīvos
aktus nav nepieciešams. |
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums
u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informācija
pēc likumprojekta izsludināšanas Valsts sekretāru sanāksmē iegūstama
Internetā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas un Ministru kabineta mājas lapā. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek radītas,
kā arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā
preses izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvā akta izdošana neradīs
izmaiņas esošajā lēmumu pārsūdzēšanas kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
Ekonomikas ministrs A.K.Kariņš
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore
|
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
K.Gerhards |
Dž.Innusa |
J.Eglītis |
I.Heldorfa |
05.04.2005. 13:18
897
I.Moora
7097263 ilze.moora@sprk.gov.lv