Rīgā
2005. gada 26. maijā Nr. 8/6-2.2.-40
Saeimas Prezidijam
Lūdzam iekļaut nākamās Saeimas plenārsēdes darba
kārtībā likumprojektu Grozījums
Krimināllikumā.
Pielikumā: Likumprojekts.
Saeimas deputāti :
1.
___________________ _______________________
2.
___________________ _______________________
3.
___________________ _______________________
4.
___________________ _______________________
5. ___________________ _______________________
Likumprojekts
Grozījums Krimināllikumā
Papildināt likumu
ar jaunu 226.1 pantu šādā redakcijā:
226.1 pants. Sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises
kārtības atkārtota pārkāpšana
Par sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises
kārtības pārkāpšanu, ko izdarījis pasākuma organizētājs vai cita persona, ja
tas izdarīts atkārtoti gada laikā, - soda ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz
diviem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu līdz
četrdesmit minimālajām mēnēšalgām.
Anotācija likumprojektam
Grozījums Krimināllikumā
(Reģ.nr. 1237, dok.nr. 4293)
I. Kādēļ
tiesību akts ir vajadzīgs |
|||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Krimināllikuma 226. pants nosaka organizācijas vai citas personas atbildību par sabiedrisko pasākumu organizēšanas vai norises kārtības pārkāpšanu tikai gadījumos, kad ar to radīts būtisks kaitējums valsts varai vai pārvaldības kārtībai, vai ar likumu aizsargātām personu tiesībām un interesēm, taču nenosaka atbildību, ja šis būtiskais kaitējums nav radīts. Prakse liecina, ka atsevišķas personas ļaunprātīgi izmanto šo minētā likuma panta nepilnību, regulāri un apzināti pārkāpjot sabiedrisko pasākumu organizēšanas vai norises kārtību. |
||||
|
Likumprojekts paredz pasākuma organizētāja vai citas personas atbildību par sabiedrisko pasākumu organizēšanas un norises kārtības pārkāpšanu, ja šīs darbības veiktas atkārtoti gada laikā, arī tad, ja būtisks kaitējums valsts varai, pārvaldības kārtībai vai ar likumu aizsargātām personu tiesībām un interesēm nav radīts. |
||||
II. Kāda var
būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
4. Ietekme uz vidi |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
|||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo
tiesību normu sistēmu |
|||||
Kādi normatīvie akti likumi un Ministru kabineta noteikumi papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst
tiesību akts |
|||||
|
|
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
|
|
||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Tiesību akta projekts šo jomu neskar |
||||
3. Atbilstības
izvērtējuma tabula |
|||||
Attiecīgie EK tiesību
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi,
vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija |
Tiesību akta
projekts šo jomu neskar |
||||
Latvijas tiesību akta
projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe
(atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu |
|||||
Nav notikušas |
|||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
|
||||
Nav notikušas |
|||||
VII. Kā tiks
nodrošināta tiesību akta izpilde |
|||||
Jaunas institūcijas netiek radītas |
|||||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par tiesību akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma
(NAIS) un citi plašsaziņas līdzekļi un sistēmas |
||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja tiesību akts viņu ierobežo |
Tiesību akta projekts indivīda tiesības neierobežo |
||||