Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
šādus grozījumus:
1. Papildināt 23.panta pirmo daļu ar 9.punktu šādā
redakcijā:
9)
piespiedu darbs.
2. Papildināt 24.panta otro daļu ar teikumu šādā
redakcijā:
Likumā noteiktos gadījumos par vienu
administratīvo pārkāpumu var uzlikt pamatsodu un divus papildsodus.
3. Izteikt 28.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
Administratīvā pārkāpuma priekšmeta vai izdarīšanas rīka konfiskācija nozīmē tā piespiedu bezatlīdzības nodošanu valsts īpašumā. Konfiscēt var tikai pārkāpēja personiskajā īpašumā esošus priekšmetus, bet lietās par pārkāpumiem ceļu satiksmē, tirdzniecībā, uzņēmējdarbībā, muitas jomā vai par pārkāpumiem saistībā ar precēm, kuras apliekamas ar akcīzes nodokli, - arī citu personu īpašumā esošus priekšmetus. Transportlīdzekli nevar konfiscēt, ja tas izgājis no transportlīdzekļa īpašnieka (turētāja, valdītāja) valdījuma citas personas prettiesiskas rīcības dēļ.
4. Aizstāt 29.pantā vārdus līdz trim gadiem ar
vārdiem līdz pieciem gadiem.
5. Papildināt kodeksu ar 31.1pantu šādā
redakcijā:
31.1pants. Piespiedu darbs
Piespiedu darbs ir piespiedu iesaistīšana
sabiedrībai nepieciešamajos darbos, ko fiziskai personai piemēro kā sodu, veicot
dzīvesvietas apvidū pašvaldības noteiktos darbus no pamatdarba vai mācībām
brīvajā laikā un bez atlīdzības. Piespiedu darbu nosaka uz simtu sešdesmit
stundām.
Piespiedu darbs nav piemērojams darbnespējīgām
personām.
Ja persona, kam piemērots piespiedu darbs,
ļaunprātīgi izvairās no soda izpildes, piespiedu darbu aizstāj ar
administratīvo arestu.
6. Izslēgt 104.pantu.
7. Izteikt 149.4 pantu šādā redakcijā:
149.4 pants. Vispārējo ceļu
satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav klāt kāda
no šādiem transportlīdzekļa vadītājam nepieciešamajiem dokumentiem:
1) dokuments, kas apliecina atbilstošas
kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
2) transportlīdzekļa reģistrācijas dokumenti;
3) dokuments (uzlīme) par transportlīdzekļa
īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu;
4) dokuments (uzlīme) par noteiktā kārtībā veiktu
valsts tehnisko apskati;
5) citi transportlīdzekļa vadītāja kvalifikāciju
apliecinoši dokumenti;
6) dokumenti, kas nepieciešami, pārvadājot
negabarīta vai smagsvara kravu;
7) pilnvara lietot ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekli, ja nav klāt īpašnieka (Latvijas iedzīvotājiem);
8) braukšanas mācību instruktora apliecība vai
braukšanas mācību atļauja (mācību braukšanas gadījumā),
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divu latu apmērā.
Par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu vai
aizsprādzētas aizsargķiveres nelietošanu, kā arī tāda pasažiera vešanu, kurš
nav piesprādzējies vai kuram galvā nav aizsprādzētas aizsargķiveres,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par tādas transportlīdzekļa vadītāja apliecības
izmantošanu, kas pieteikta kā zudusi vai nozagta, ja tās vietā saņemta jauna
transportlīdzekļa vadītāja apliecība,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
desmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir spēkā
transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, izņemot, ja izmantošanas aizliegums piemērots
pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
trīsdesmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas
kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simts latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību
(transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir
atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību
izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas
ietvaros,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divsimts latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadīšanu atkārtoti gada laikā ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību
(transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir
atņemtas);
2) ir spēkā transportlīdzekļu vadīšanas tiesību
izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas
ietvaros,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
četrsimts latu apmērā.
Par transportlīdzekļa vadītāja vai pasažiera
vietas atstāšanu bez uzaicinājuma, ja transportlīdzeklis apturēts pēc policijas
darbinieka vai robežsarga (pierobežā) pieprasījuma,-
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam vai pasažierim piecu latu apmērā.
Par ziņu nesniegšanu par transportlīdzekļa
tiesisko lietotāju
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam
(valdītājam, turētājam) fiziskajai vai juridiskajai personai no trīsdesmit
līdz simt latiem.
Par tālruņa lietošanu, ja transportlīdzeklis
atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa vadītājam, lai to
lietotu, nav jāņem rokā tālruņa klausule,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
Par transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā darba un
atpūtas laika režīma neievērošanu vai par transportlīdzekļu vadītājiem noteiktā
darba un atpūtas laika režīmu un braukšanas attālumu reglamentējošo noteikumu
un ātruma reģistrēšanas kontrolierīces lietošanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simts latu apmērā, juridiskai personai
piecsimt latu apmērā.
Par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekli,
neievērojot transportlīdzekļu vadītājiem noteikto darba un atpūtas laika
režīmu, vai darba un atpūtas laika režīmu un braukšanas attālumu reglamentējošo
noteikumu un ātruma reģistrēšanas kontrolierīces lietošanas noteikumu
pārkāpšanu
uzliek
naudas sodu personai, kas atbildīga par transportlīdzekļu ekspluatāciju, simts
latu apmērā, juridiskai personai tūkstoš latu apmērā.
Par agresīvu braukšanu, kas izpaudusies kā:
1) vairāku tādu citu citam sekojošu ceļu satiksmes
noteikumu pārkāpumu izdarīšana, kas saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai
traucējošu situāciju radīšanu;
2) transportlīdzekļa vadīšana tādā veidā, ka tiek izdarīts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums un radīti traucējumi vienmērīgai transportlīdzekļu plūsmai vai tiek ignorētas pārējo transportlīdzekļu vadītāju intereses (vairākkārtēja braukšanas joslu maiņa apsteidzot, vairāku sastrēgumā esošu vai kolonnā braucošu transportlīdzekļu apdzīšana pa pretējā virziena joslu vai apbraukšana pa sabiedriskā transporta joslu, ceļa nomali, ietvi, gājēju ceļu, velosipēdu ceļu vai citām vietām, kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai u.tml.),
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no
piecdesmit līdz divsimt latiem.
Par pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus
vadītājiem, kuri ir alkoholisko dzērienu (ja transportlīdzekļa vadītāja
alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles), narkotisko vai citu
apreibinošo vielu iespaidā,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa īpašniekam,
valdītājam vai turētājam - juridiskai personai, piecsimt latu apmērā, bet
transportlīdzekļa īpašniekam, valdītājam vai turētājam - fiziskai personai,
simt latu apmērā.
Par pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus
vadītājiem, kuri ir alkoholisko dzērienu reibumā (ja transportlīdzekļa vadītāja
alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles), narkotisko vai citu
apreibinošo vielu iespaidā,-
pasažierim, ja viņš zina un pieļauj transportlīdzekļa vadīšanu alkoholisko dzērienu reibumā, narkotisko vai citu apreibinošo vielu iespaidā, uzliek naudas sodu simt latu apmērā.
Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes
noteikumu pārkāpšanu,
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa
vadītājam piecu latu apmērā.
8. Izslēgt 149.5 panta ceturtās daļas
sankcijā vārdus bet transportlīdzekļa vadītājam, kuram nav transportlīdzekļa
vadīšanas tiesību, uzliek naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem un piemēro
aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
9. Izslēgt 149.7 panta pirmajā daļā
vārdus vai kreisajā malējā joslā uz ceļa, kur ir trīs ar ceļa apzīmējumiem
apzīmētas braukšanas joslas, no kurām vidējā josla izmantojama braukšanai abos
virzienos.
10. Izteikt 149.8 pantu šādā redakcijā:
149.8 pants.
Braukšanas ātruma, distances un intervāla neievērošana
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā,-
transportlīdzekļa vadītājam izsaka brīdinājumu.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 11
kilometriem līdz 20 kilometriem stundā ar motocikliem, tricikliem,
kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa
nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
desmit latu apmērā.
Par šā panta otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas
ātruma pārsniegšanu no 11 kilometriem līdz 20 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
Par šā panta ceturtajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas
vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 21 kilometra stundā līdz 30 kilometriem
stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem,
kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
divdesmit latu apmērā.
Par šā panta sestajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja
tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums
vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 21 kilometra stundā līdz 30 kilometriem
stundā ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa
pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par šā panta astotajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja
tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums
vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 kilometra stundā līdz 40 kilometriem
stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem,
kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
Par šā panta desmitajā daļā paredzēto pārkāpumu,
ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas
sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 kilometra stundā līdz 40 kilometriem
stundā ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa
pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par šā panta divpadsmitajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas
vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 41 kilometra stundā līdz 50 kilometriem
stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem,
kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam sešdesmit latu apmērā.
Par šā panta četrpadsmitajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas
vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 41 kilometra stundā līdz 50 kilometriem
stundā ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa
pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par šā panta sešpadsmitajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas
sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simtpiecdesmit latu apmērā.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem
stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem,
kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam astoņdesmit latu apmērā.
Par šā panta astoņpadsmitajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas
vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam simt piecdesmit latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim mēnešiem.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem
stundā ar automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa
pārsniedz 7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divsimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa
vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek naudas sodu divsimt latu apmērā un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju
uz vienu gadu.
Par šā panta divdesmitajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, uzliek naudas sodu trīssimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju uz
vienu gadu.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu vairāk par 60 kilometriem stundā ar
motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas
automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem
un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim līdz sešiem
mēnešiem.
Par šā panta divdesmit otrajā daļā paredzēto pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt piecdesmit līdz četrsimt
latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim līdz
sešiem mēnešiem.
Par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu vairāk par 60 kilometriem stundā ar
automobiļiem, kas velk piekabi, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz
7,5 tonnas, autobusiem un traktoriem
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīssimt līdz četrsimt latiem un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz
vienam gadam, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek
naudas sodu no trīssimt līdz četrsimt latiem un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, bet D
kategoriju uz diviem gadiem.
Par šā panta divdesmit ceturtajā daļā paredzēto
pārkāpumu, ja tas izdarīts vietā, kura apzīmēta ar 518.ceļa zīmi Apdzīvotas
vietas sākums vai ar 528.ceļa zīmi Dzīvojamā zona,
uzliek
naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrsimt līdz piecsimt latiem un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz
vienam gadam, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu, uzliek
naudas sodu no četrsimt līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam, bet D
kategoriju uz diviem gadiem.
Par drošas distances vai intervāla neievērošanu
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā.
11. Izteikt 149.10 panta piektās daļas
sankciju šādā redakcijā:
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
desmit latu apmērā.
12. Izteikt 149.10 panta devīto daļu
šādā redakcijā:
Par nepareizi novietotu transportlīdzekli
stāvvietā, kurā transportlīdzekļa novietošanas veids noteikts ar
825.-832.papildzīmi un ceļa apzīmējumiem, kā arī 833. un 842.papildzīmē
noteikto prasību pārkāpšanu ceļa zīmes 532. vai 533. darbības zonā,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
desmit latu apmērā.
13. Papildināt 149.10 pantu ar
vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
Par citu šajā kodeksā neminētu apstāšanās vai
stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu,-
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam
piecu latu apmērā.
14. Izslēgt 149.14 panta septītās daļas
sankcijā vārdus bet transportlīdzekļa vadītājam, kuram nav transportlīdzekļa
vadīšanas tiesību, uzliek naudas sodu no simt līdz divsimt latiem un piemēro
aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no sešiem
mēnešiem līdz vienam gadam.
15. Izteikt 149.15 pantu šādā redakcijā:
149.15 pants. Transportlīdzekļu vadīšana alkohola
reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,2 promiles, bet nepārsniedz 0,5 promiles, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa
vadītājam, kura vadītāja stāžs mazāks par diviem gadiem, divsimt latu apmērā un
atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim mēnešiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles, bet nepārsniedz 1,0 promili, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļu
vadītājiem trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
uz sešiem mēnešiem, bet transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu,
uzliek naudas sodu trīssimt latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības uz sešiem mēnešiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,0 promili, bet nepārsniedz 1,5 promiles, -
uzliek naudas sodu velosipēda un
mopēda vadītājam divdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz vienu gadu, bet D kategoriju uz pieciem
gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu piecsimt latu
apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz vienu gadu.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles, -
uzliek naudas sodu velosipēda un
mopēda vadītājam trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības uz diviem gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem
transportlīdzekļu vadītājiem piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja:
1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) un ja transportlīdzekļa vadītāja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles;
2) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) un transportlīdzekļa vadītājs atrodas narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, -
konfiscē
transportlīdzekli, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un piemēro
aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, -
uzliek naudas sodu velosipēda un
mopēda vadītājam trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas
vadījis autobusu, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem, bet D kategoriju uz
pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem uzliek naudas sodu piecsimt
latu apmērā un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem.
Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties reakcijas ātrumu un uzmanību samazinošu medikamentu iespaidā, esot slimam vai tādā mērā nogurušam, ka tas ietekmē vadītāja darbspējas un ceļu satiksmes drošību, -
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz divsimt latiem.
Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad transportlīdzeklis tiek apturēts pēc policijas darbinieku pieprasījuma, līdz pārbaudei, kas nosaka alkohola koncentrāciju asinīs vai konstatē narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmi, vai atbrīvošanai no šīs pārbaudes noteiktā kārtībā -
transportlīdzekļa vadītājam, kuram
nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības
noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas), konfiscē transportlīdzekli,
piemēro piespiedu darbu un aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas
tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda vadītājam uzliek naudas sodu
trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis autobusu,
piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim
gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem
piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim
gadiem.
Par atteikšanos no asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes -
transportlīdzekļa
vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) konfiscē
transportlīdzekli, piemēro piespiedu darbu un aizliegumu iegūt
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda
vadītājam uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa
vadītājam, kas vadījis autobusu, piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz trim gadiem, bet D kategoriju uz pieciem gadiem, citiem
transportlīdzekļu vadītājiem piemēro piespiedu darbu un atņem transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības uz trim gadiem.
16. Izteikt 149.24 panta pirmās daļas
sankciju šādā redakcijā:
uzliek naudas sodu
transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā.
17. Papildināt 213.pantu aiz skaitļa un vārdiem
139.1panta otrajā daļā ar skaitli un vārdiem 149.15panta
ceturtajā, astotajā un devītajā daļā.
18. Papildināt 214.panta pirmo daļu pēc skaitļiem
un vārda 149.4 - 149.33 pantā ar vārdiem izņemot, ja
par pārkāpumu paredzētais sods ir piespiedu darbs.
19. Aizstāt 221.pantā vārdus devītajā un
desmitajā daļā ar vārdiem vienpadsmitajā un divpadsmitajā daļā.
20. Aizstāt 226.1 panta pirmajā un
otrajā daļā skaitļus un vārdus 149.4 panta pirmajā un trešajā
sestajā daļā ar skaitļiem un vārdiem 149.4 panta pirmajā, trešajā
piektajā un astotajā daļā.
21. Izslēgt 236.pantu.
22. Papildināt 257.panta pirmo daļu pēc vārdiem
līdz brīdim, kad stājas spēkā lēmums administratīvā pārkāpuma lietā ar tekstu
(ja izdarīts administratīvais pārkāpums, kas paredzēts kodeksa 149.4
panta sestajā vai septītajā daļā vai 149.15 pantā līdz lietā
pieņemtā lēmuma izpildei.
23. Papildināt 260.panta trešo daļu pēc vārdiem un
skaitļa kad iestājas atbildība par šā kodeksa 149.10 pantā ar
skaitli un vārdiem 149.31 panta astotajā daļā.
24. Papildināt 270.panta trešo daļu pēc vārdiem
izskata diennakts laikā, par pārkāpumiem, kas paredzēti šā kodeksa ar skaitli
un vārdiem 149.15panta ceturtajā, astotajā un devītajā daļā.
25. Papildināt 274.1 pantu ar trešo
daļu šādā redakcijā:
Ja personai par izdarīto administratīvo pārkāpumu
piemērots administratīvais sods un izņemtās mantas ir realizētas vai
iznīcinātas atbilstoši 257.pantā noteiktajai kārtībai no iegūtajiem līdzekļiem
atskaita summu naudas soda samaksai un izdevumu par izņemto mantu glabāšanu,
realizāciju vai iznīcināšanu segšanai.
26. 299.1 pantā:
aizstāt pirmajā daļā skaitli un vārdu 10 dienu
ar skaitli un vārdu 30 dienu;
papildināt pantu ar jaunu ceturto daļu šādā
redakcijā:
Persona naudas
sodu par pārkāpumiem ceļu satiksmē ir tiesīga maksāt Ceļu satiksmes drošības
direkcijā. Līdzekļus,
kas iegūti, saņemot naudas soda maksājumus, Ceļu satiksmes drošības direkcija,
neieskaitot tos savā norēķinu kontā, triju dienu laikā iemaksā noteiktā valsts
budžeta kontā. Naudas soda iekasēšanas izdevumus sedz naudas soda maksātājs. Iekasējot naudas sodu maksātājam tiek izsniegts dokuments, kurā ir
norādīta informācija par maksātāju, samaksātā naudas soda apmēru un lēmuma par naudas soda uzlikšanu
numuru.;
uzskatīt līdzšinējo panta ceturto daļu par piekto daļu.
27. Papildināt 304.panta 1.punktu aiz vārdiem ja
izdarīti pārkāpumi, kas paredzēti šā kodeksa ar vārdiem un skaitļiem 149.15
panta piektajā, astotajā un devītajā daļā.
28. Izteikt 309.panta trešo
daļu šādā redakcijā:
Izpildot lēmumu par
transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu, izņem visu transportlīdzekļu
kategoriju vadītāja apliecības, izņemot velosipēda vadītāja apliecību.
29. 312.pantā:
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
Ja transportlīdzekļa vadītājs, kam atņemtas
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, izvairās nodot vadītāja apliecību un
turpina vadīt transportlīdzekli laikā, kad transportlīdzekļa vadīšanas tiesības
atņemtas Valsts policija pagarina tiesību atņemšanas termiņu par attiecīgo
laika posmu, kurā nelikumīgi izmantota vadītāja apliecība.;
aizstāt trešajā daļā vārdus personai, kas sodīta
ar šo administratīvo sodu, noteiktā kārtībā atdod tai izņemtos dokumentus ar
vārdiem persona normatīvajos aktos noteiktā kārtībā atgūst tiesības un saņem
tiesības apliecinošo dokumentu.
30. Papildināt kodeksu ar divdesmit devīto prim
nodaļu šādā redakcijā:
Divdesmit devītā prim nodaļa
Lēmuma izpildes kārtība par piespiedu darbu
312.1pants. Pārkāpēja pienākums pieteikties pašvaldībā soda
izpildei
Pārkāpējam, kuram piemērots piespiedu darbs, ir
pienākums piecu darbdienu laikā pēc lēmuma spēkā stāšanās, pieteikties pašvaldībā,
kuras teritorijā pārkāpējs dzīvo, piemērotā soda izpildei.
Ja pārkāpējs neizpilda pirmajā daļā noteikto
pienākumu un nolūkā izvairīties no soda izpildes noteiktajā termiņā nepiesakās
pašvaldībā, viņu institūcija, kas pieņēmusi lēmumu par soda piemērošanu,
brīdina par piespiedu darba aizstāšanu ar arestu.
312.2pants. Pašvaldības
dienests, kas pārzina piespiedu darba izpildīšanu
Piespiedu darba izpildīšanu pārzina pilsētas
domes, novada domes, pagasta padomes vai vairāku pagastu padomju kopīgi izveidots
Piespiedu darba uzraudzības dienests, kura darbību koordinē Valsts probācijas
dienests.
Piespiedu darba uzraudzības dienestam pēc tiesneša
vai tiesas priekšsēdētāja rīkojuma un tiesas sprieduma noraksta saņemšanas ir
pienākums:
1) kontrolēt, kad persona ierodas pieteikties soda
izciešanai;
2) reģistrēt soda izciešanai pieteikušos personu;
3) izskaidrot personai soda izciešanas nosacījumus
un kārtību;
4) izsniegt personai norīkojumu pie darba devēja
vai konkrēta darba veikšanai;
5) noslēgt līgumu ar darba devēju par personu
iesaistīšanu piespiedu darbā;
6) kontrolēt, kā persona veic darbu, un katru
dienu saņemt informāciju par to no konkrētā darba devēja;
7) uzskaitīt nostrādātās stundas par katru
iepriekšējo dienu;
8) ja persona izvairās no soda izciešanas vai
objektīvu iemeslu dēļ nav spējīga turpināt šā soda izciešanu, sagatavot un
iesniegt rajona (pilsētas) tiesai pieteikumu par nepieciešamību personai aizstāt
piemēroto sodu - piespiedu darbu - ar administratīvo arestu;
9) pēc lēmuma izpildīšanas paziņot par to tiesai,
kas pieņēmusi lēmumu, un Valsts probācijas dienestam.
312.3pants. Noteikumi, kas jāievēro pārkāpējam, izpildot
piespiedu darbu
Piespiedu darba izpildes laikā pārkāpējs ievēro
darba disciplīnu, darba drošības un darba aizsardzības noteikumus, godprātīgi
veic uzdoto darbu, izpilda darba devēja norādījumus, katru dienu nostrādā
noteikto stundu skaitu.
Ja pārkāpējs slimības vai viņam svarīgu iemeslu
dēļ nav spējīgs veikt darbu, viņš par to paziņo darba devējam un pašvaldībai,
kas, atzīstot pārkāpēja darbā neierašanās iemeslus par attaisnojošiem, var soda
izpildīšanu apturēt uz laiku, ne ilgāku par piecām darbdienām, vai uz
slimošanas laiku, izdarot par to attiecīgu ierakstu personas lietā.
312.4pants. Piespiedu
darba izciešanas laiks
Piespiedu darba izciešanas laikā ieskaita tās
stundas, kuras persona nostrādājusi Piespiedu darba uzraudzības dienesta norīkotajā
darbā.
Piespiedu darbā personu drīkst nodarbināt
darbadienās ne vairāk par divām stundām, bet ar personas piekrišanu - ne vairāk
par četrām stundām pēc darba pastāvīgajā darbavietā vai mācībām un ne vairāk
par četrām stundām izejamās dienās.
Personām, kuras iesaistītas piespiedu darbā, nedēļā
jānostrādā ne mazāk par divpadsmit stundām, bet, ja pašvaldība nevar regulāri
nodrošināt personu ar darbu, viņas piespiedu darbā drīkst nodarbināt mazāk par
divpadsmit stundām nedēļā.
312.5pants. Darba devēju pienākumi, nodarbinot personu ar
piespiedu darbu
Darba devējs, kas noslēdzis līgumu ar pašvaldības
domi (padomi) par personu nodarbināšanu vai personu nodarbina pašvaldības
interesēs bez līguma, ierāda personai konkrētu darbu, kuru viņa var veikt pēc
darba pastāvīgajā darbavietā vai pēc mācībām, un:
1) rada personai darba drošības prasībām
atbilstošus darba apstākļus, iepazīstina viņus ar darba aizsardzības un iekšējās
darba kārtības noteikumiem;
2) apgādā personu ar darba veikšanai
nepieciešamajiem darbarīkiem un instrumentiem;
3) uzrauga, kā persona veic ierādīto darbu.
Darba devējs katru dienu informē pašvaldības
Piespiedu darba uzraudzības dienestu par katras personas nostrādāto stundu
skaitu vai par izvairīšanos no soda izciešanas, ar kuru noslēgts līgums par
notiesāto nodarbināšanu.
312.6pants. Pārkāpēja atbildība par izvairīšanos no soda
izciešanas
Ja pārkāpējs soda izpildes laikā bez attaisnojuma
neievēro soda izpildes noteikumus un kārtību, ar kuru viņš tika iepazīstināts
pašvaldībā un pie darba devēja, pārkāpējs tiek rakstveidā brīdināts par
piespiedu darba aizstāšanu ar arestu atbilstoši šajā kodeksā noteiktajai
kārtībai.
Ja pārkāpējs neņem vērā izteikto brīdinājumu un
atkārtoti bez attaisnojuma pārkāpj soda izpildes noteikumus un kārtību, ar kuru
viņš tika iepazīstināts pašvaldībā un pie darba devēja, šāda rīcība uzskatāma
par ļaunprātīgu izvairīšanos no soda izpildes. Pašvaldība par izvairīšanos
informē institūciju, kas piemērojusi sodu. Institūcija, kas piemēroja sodu veic
nepieciešamās darbības piespiedu darba aizstāšanai ar arestu.
Likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss par pārkāpumiem ceļu
satiksmē paredz šādus administratīvo sodu veidus: -
brīdinājumu; -
naudas
sodu; -
transportlīdzekļu
vadītāju tiesību atņemšanu. Likuma norma par mantu un dokumentu izņemšanu ir ļoti vispārināta un
attiecībā uz pārkāpumiem ceļu satiksmē neparedz precīzu regulējumu. Arī spēkā
esošā kārtība par naudas sodu piespiedu izpildi ir jāpilnveido, jo nav
mehānisma, kas strikti nodrošinātu soda neizbēgamību. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nepieciešami, jo
situācijas analīze liecina, ka nedarbojas soda neizbēgamības princips (netiek
maksāti uzliktie sodi), kā arī sodi ir nesamērīgi mazi par atsevišķiem
pārkāpumiem, jo tie tiek izdarīti ļoti lielā skaitā. Arī pati statistika par
pārkāpumiem ceļu satiksmē un ceļu satiksmes negadījumiem ir ļoti negatīva, jo
2004.gadā uz ceļiem bojā gājuši 516, bet ievainoti 6416 cilvēki. |
|
||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Ar likumprojektu paredzēts izdarīt šādus grozījumus: 1) papildināt kodeksu ar jaunu administratīvo sodu veidu piespiedu darbs.
Tiek izskaidrota piespiedu darba piemērošanas un izpildes kārtība; 2) noteikt, ka par atsevišķiem pārkāpumiem ceļu satiksmē varēs piemērot
transportlīdzekļa konfiskāciju, neatkarīgi no piederības, līdzīgi kā tas jau noteikts par
pārkāpumiem citās jomās; Likumprojekts konfiskāciju paredz šādos
gadījumos: Par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja: 1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) un ja transportlīdzekļa vadītāja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 0,5 promiles; 2) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) un transportlīdzekļa vadītājs atrodas narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, - konfiscē
transportlīdzekli, uzliek naudas sodu piecsimt latu apmērā un piemēro
aizliegumu iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz diviem gadiem. Par alkoholisko dzērienu, narkotisko vai citu apreibinošo vielu lietošanu pēc satiksmes negadījuma, kā arī pēc tam, kad transportlīdzeklis tiek apturēts pēc policijas darbinieku pieprasījuma, līdz pārbaudei, kas nosaka alkohola koncentrāciju asinīs vai konstatē narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmi, vai atbrīvošanai no šīs pārbaudes noteiktā kārtībā - transportlīdzekļa
vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas), konfiscē
transportlīdzekli, piemēro piespiedu darbu un aizliegumu iegūt
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda
vadītājam uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa
vadītājam, kas vadījis autobusu, piemēro piespiedu darbu un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem, bet D kategoriju uz
pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem piemēro piespiedu darbu
un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Par atteikšanos no asins pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudes - transportlīdzekļa
vadītājam, kuram nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību (transportlīdzekļu
vadīšanas tiesības noteiktā kārtībā nav iegūtas vai ir atņemtas) konfiscē
transportlīdzekli, piemēro piespiedu darbu un aizliegumu iegūt
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. Velosipēda un mopēda
vadītājam uzliek naudas sodu trīsdesmit latu apmērā, transportlīdzekļa
vadītājam, kas vadījis autobusu, piemēro piespiedu darbu un atņem
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem, bet D kategoriju uz
pieciem gadiem, citiem transportlīdzekļu vadītājiem piemēro piespiedu darbu
un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz trim gadiem. 3) ievērojot nesamērīgi mazos sodus par sabiedrībai ļoti bīstamiem
pārkāpumiem tiek pastiprināti sodu piemērošanas vispārējie principi un
palielināti sodi. Piemēram, paredzēts noteikt, ka tiesības var atņemt uz
laiku līdz pieciem gadiem (esošo trīs gadu vietā), atsevišķos likumā
noteiktos gadījumos par pārkāpumu var uzlikt pamatsodu un divus papildsodus; 4) precizēti pārkāpumu sastāvi un sodi par transportlīdzekļa vadīšanu bez
tiesībā un tiesību izmantošanas aizlieguma laikā; papildināts kodekss ar
atbildību par pieļaušanu vadīt transportlīdzekļus alkohola reibumā vai
narkotisko vielu ietekmē; 5) palielināti nesamērīgi mazie sodi par atļautā ātruma pārsniegšanu;
precizēti gadījumi, kad ir tiesības sodīt transportlīdzekļu vadītājus par
apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem; 6) palielināti sodi par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā vai
narkotisko vielu ietekmē, paredzot jauno soda veidu piespiedu darbs un
gadījumā, kad transportlīdzeklis tiek vadīts bez tiesībām un alkohola reibumā
arī transportlīdzekļa konfiskācija; lielāks sods par vispārējo tiek noteikts
arī autobusu vadītājiem; 7) papildināta rajonu tiesu kompetence, nosakot ka piespiedu darbu
piemēro tiesa; 8) izslēgt 104. un 236.pantu, jo Zemkopības ministrijas Valsts tehniskās
uzraudzības inspekcija ir reorganizēta par valsts aģentūru, kas atbilstoši
Publisko aģentūru likumā noteiktajam nav tiesīga piemērot administratīvos
sodus, bez tam no praktiskā viedokļa 236.pants ir ļoti neskaidrs un faktiski
netiek piemērots; 9) noteikt, ka par atsevišķiem sabiedrībai bīstamiem pārkāpumiem, lai
nodrošinātu naudas soda izpildi, pārkāpuma konstatēšanas brīdī tiek aizturēts
transportlīdzeklis līdz lēmuma izpildei; Konkrēti, ja ir izdarīts pārkāpums,
kas paredzēts kodeksa 149.4 panta sestajā vai septītajā daļā (Par
transportlīdzekļa vadīšanu ja: 1) nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību vai
transportlīdzekļu vadīšanas tiesības atņemtas; 2) ir spēkā tiesību
izmantošanas aizliegums, kas piemērots pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas
ietvaros) vai tie paši pārkāpumi atkārtoti gada laikā vai 149.15
pantā (par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt alkohola reibumā vai
narkotisko vielu ietekmē) transportlīdzekli policijas amatpersona izņems līdz
lietā pieņemtā lēmuma izpildei; 10) paredzēts, ka izdevumus par izņemtās mantas glabāšanu, realizāciju
vai iznīcināšanu sedz pārkāpuma izdarītājs, ja tiek pierādīta pārkāpēja vaina
un viņam piemērots administratīvais sods; 11) noteiktas tiesības Ceļu satiksmes drošības direkcijā samaksāt
uzliktos naudas sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē; 12) precizēta lēmuma par transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanu
izpildes kārtība, paredzot, ka atņemot transportlīdzekļu tiesības izņem visu
transportlīdzekļu kategoriju vadītāja apliecības, izņemot velosipēda vadītāja
apliecību; precizē mehānismu gadījumiem, kad vadītāja apliecība netiek nodota
labprātīgi un tiek prettiesiski izmantota policija šādos gadījumos
pagarinās tiesību atņemšanas termiņu par attiecīgo laika posmu, kurā
nelikumīgi izmantota vadītāja apliecība. |
|
||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības
un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst.
latu) |
|
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Ieņēmumi
varētu palielināties, jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi
varētu palielināties, jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi
varētu palielināties, jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
Ieņēmumi
varētu palielināties, jo varētu pieaugt naudas sodu samaksas apmērs |
|
||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
Pozitīva, jo vajadzētu pieaugt ieņēmumiem |
|
||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav nepieciešams izdot papildus normatīvos
aktus. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
|
|||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts |
|
|||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējuma 1.tabula |
|
|||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie
akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
||||||||||||
2. tabula |
|
|||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst, neatbilst) |
Komentāri |
|
||||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
||||||||||
5. Cita informācija |
|
|
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
|||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar sabiedriskajām
organizācijām nav notikušas. |
|
||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas ar sabiedriskajām organizācijām nav notikušas. |
|
||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrība par likumprojekta izstrādi ir informēta ar radio un
televīzijas starpniecību, kā arī ar preses starpniecību. Likumprojekts
ievietots Satiksmes ministrijas un CSDD interneta mājas lapā un turpat pastāv
arī iespēja par likumprojektu izteikt viedokli. |
|
||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas
ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Notikušas konsultācijas ar Valsts policijas Ceļu
policiju. |
|
||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
|||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS), kā arī tiks ievietots Satiksmes ministrijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas mājas lapā. |
|
||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Vispārējā
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|
||||||||||||
4. Cita informācija |
|
|
||||||||||||