Izdarīt likumā
"Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.;
2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 13., 10., 20.nr.; Latvijas Vēstnesis, 2005, 69.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 57.pantu šādā redakcijā:
"57.pants. Civilās aviācijas drošības uzturēšanas
pamati
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā veicami civilās aviācijas drošības uzturēšanas pasākumi, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 16.decembra Regulas (EK) Nr.2320/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā (turpmāk Regula Nr.2320/2002) 5.panta izpratnē to uzskata par Nacionālās civilās aviācijas drošības programmu.
Civilās
aviācijas administrācija ir atbildīgā institūcija Regulas Nr.2320/2002 izpratnē.
Civilās aviācijas drošības politikas jautājumu un starpinstitūciju darbības koordinēšanu nodrošina koleģiāla lēmējinstitūcija Nacionālā civilās aviācijas drošības komisija. Ministru kabinets apstiprina Nacionālās civilās aviācijas drošības komisijas nolikumu un nosaka tās sastāvu."
2. Izslēgt 58. un 59.pantu.
3. Papildināt pārejas noteikumus ar 4.punktu
šādā redakcijā:
"4.
Līdz šā likuma 57.panta pirmajā daļā minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai,
bet ne ilgāk kā līdz 2005.gada 30.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2005.gada 29.marta noteikumi Nr.210
"Noteikumi par civilās aviācijas drošības garantēšanai nepieciešamo
pasākumu kompleksu", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Satiksmes ministrs
Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
aviāciju" anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma "Par aviāciju" 57. - 59.
pantos uzskaitītie pasākumi civilās aviācijas drošības uzturēšanai esošajā
redakcijā neatbilst mūsdienu prasībām, īpaši pēc 2001. gada 11. septembra
notikumiem Amerikas Savienotajās Valstīs. Pēc šiem terora aktiem Eiropas
Kopienā ir pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 16. decembra
Regula (EK) Nr.2320/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības
jomā (turpmāk Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr.2320/2002), kas tās
dalībvalstīm nosaka vienotas civilās aviācijas drošības prasības. Eiropas
Parlamenta un Padomes Regulas Nr.2320/2002 normas atšķiras no Konvencijas par
starptautisko civilo aviāciju 17. pielikuma standartiem ar detalizētu
aviācijas drošības noteikumu prasību uzstādījumu Eiropas Savienības (turpmāk
- ES) Dalībvalstīm. Pēc Latvijas uzņemšanas ES, Eiropas Parlamenta un Padomes
Regulas Nr. 2320/2002 prasību īstenošana tiešā veidā attiecas arī uz Latvijas
civilās aviācijas nozari, un visi piemērojamie tiesību akti harmonizējami ar
šo Regulu. Likuma "Par aviāciju" 57., 58. un
59.panti vairs nesniedz situācijai atbilstošu skaidrojumu par aviācijas
drošības politikas prasībām mūsdienās, un tās realizēšanu Latvijas Republikā,
tādēļ nepieciešama to grozīšana vai atcelšana. |
|||||
2.
Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvais akts paredz, ka civilās
aviācijas drošības tiesiskais regulējums Latvijas Republikā tiek veidots
atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai Nr.2320/2002, vienlaicīgi
izslēdzot no esošā likuma normas, kurās tiek atkārtotas šīs Regulas normu
prasības, kā arī ierobežojošās vai aviācijas drošības jomai neatbilstošās
norādes. Līdz ar to, aviācijas drošības valsts
politika tiek saistīta ar minēto Regulu un tās pielikumiem un
papildinājumiem. Ministru kabinetam tiek deleģēta noteikumu
izdošana par civilās aviācijas drošības pasākumu veikšanas kārtību. Šie noteikumi nosaka pienākumu sadalījumu
drošības pasākumu pildīšanā starp valsts institūcijām un komercsabiedrībām. Savukārt, Civilās aviācijas administrācija
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr.2320/2002 5. panta otrās daļas
izpratnē tiek noteikta kā attiecīgā iestāde, kas atbild par valsts civilās
aviācijas drošības programmas īstenošanas koordināciju un uzraudzību. |
|||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||
(tūkst. latu) |
||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo
jomu neskar. |
|||||
IV. Kāda var būt normatīvā dokumenta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru
kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī
termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Likumprojektā ir ietverts pilnvarojums
Ministru kabinetam noteikt: 1) civilās aviācijas
drošības uzturēšanai nepieciešamo pasākumu kompleksu; 2) Nacionālās civilās
aviācijas drošības komisijas sastāvu un kompetenci. |
|||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Nodrošina vienotas Latvijas Republikas kā Eiropas Savienības dalībvalsts civilās aviācijas drošības
politikas atbilstību Eiropas Padomes un Parlamenta 2002. gada 16. decembra
Regulas (EK) Nr. 2320/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas
drošības jomā prasībām. |
|||||
2. Saistības ar citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||
4. Atbilstības novērtējums 1. tabula |
|||
Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Kopienas tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums,
nosaukums, publikācija |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 16. decembra Regula (EK)
Nr.2320/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā",
publicētai žurnālā "Official Journal of the European Communities"
30.12.2002. |
||
2. tabula |
|||
Latvijas tiesību akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
ES tiesību akta un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. tabula |
|||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozicīja (atbalsta, iestrādāti
to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas |
||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti |
||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašināts esošo institūciju |
Lai nodrošinātu normatīvā akta izpildi,
jaunu institūciju izveide nav nepieciešama |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Satiksmes ministrs A.
Šlesers
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona Civilās aviācijas
administrācijas ģenerāldirektors |
|
|
|
|
V. Legzdiņš |
A. Ļubļina |
I.
Strautmane |
M.
Gorodcovs |
11.05.2005
13:45
1044
J.Palms
7830965, palms@latcaa.gov.lv