Rīgā, 2005. gada
9.jūnijā
9/4 4 - 42
Saeimas Prezidijam
Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisija lūdz iekļaut Saeimas kārtējās sēdes darba kārtībā likumprojektu
Sabiedrisko raidorganizāciju likums (reģ.nr. 1254) izskatīšanai 1.lasījumā.
Komisija izskatīja un
atbalstīja minēto likumprojektu šā gada 9.jūnijā sēdē.
Pielikumā: anotācija uz lpp.
Ar cieņu
komisijas
priekšsēdētāja
1.pants.
Likuma mērķis un uzdevums
(1)
Likuma mērķis ir nodrošināt sabiedrības interesēm atbilstošu
sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanu un apraidi.
(2)
Šā likuma uzdevums ir noteikt sabiedrisko raidorganizāciju juridisko
statusu, darbības un programmu veidošanas nosacījumus, to pārvaldi un
uzraudzības kārtību, kā arī paredzēt sabiedrisko raidorganizāciju programmu
veidošanai un apraidei nepieciešamā finansējuma avotus un finansēšanas kārtību.
2.pants.
Likumā lietotie termini
Likumā ir lietoti šādi termini:
1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmas
sabiedrībai paredzēts plašs un daudzveidīgs programmu kopums, kuru finansē un
uzrauga pati sabiedrība šajā likumā noteiktajā kārtībā. Tās īsteno tādu
programmu veidošanu, kas vienlaicīgi ievēro gan atsevišķu sabiedrības grupu,
gan visas sabiedrības intereses un kopumā veicina brīvu viedokļu veidošanos,
demokrātiskas valsts iekārtas nostiprināšanos un valsts valodas un kultūras
saglabāšanu un attīstību.
2)
Sabiedriskās
raidorganizācijas programmu gada plāns kalendārā gada ietvaros paredzētais programmas stundu
apjoms un procentuāls tā tematikas iedalījums.
3.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanas
mērķis un principi
(1) Sabiedrisko raidorganizāciju
programmu veidošanas mērķis ir veicināt sabiedrības locekļu brīvu un informētu
viedokļu veidošanos.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošana atbilst augstām ētikas un
kvalitātes prasībām un tā atspoguļo
sabiedrības uzskatu dažādību.
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās nedrīkst īstenot tikai atsevišķu
politisku, ideoloģisku, ekonomisku vai reliģisku grupu intereses.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmu veidošanā ievēro
Latvijas sabiedrības dažādību sociālā, ekonomiskā, reģionālā, izglītības un
kultūras ziņā, ņemot vērā cilvēka tiesības un pamatbrīvības, īpaši vienlīdzību
likuma priekšā, uzskatu un izteiksmes brīvību, tiesības brīvi saņemt un
izplatīt informāciju, nevainīguma prezumpciju, personiskās dzīves, kā arī goda
un cieņas neaizskaramību.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir aizliegts izvietot reklāmu un
televīzijas veikalu.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās iekļauto raidījumu sponsorēšana
veicama un sociālie paziņojumi un pašreklāma izvietojama atbilstoši Radio un
televīzijas likuma noteikumiem.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmas un raidlaiku nedrīkst iznomāt vai
nodot lietošanā.
4.pants.
Sabiedrisko raidorganizāciju programmu uzdevumi
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir jānodrošina daudzpusīgas,
neitrālas un pilnvērtīgas informācijas sniegšana sabiedrībai, pēc iespējas
plašāk atspoguļojot tās uzskatu dažādību, kā arī tajā pastāvošos politiskos,
filozofiskos, reliģiskos, zinātnes, ekonomiskos un mākslas virzienus.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir jānodrošina objektīvu,
neatkarīgu ziņu un analītisku komentāru veidošana.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās ir jānodrošina sabiedrības
vajadzības pēc informatīvi dokumentāliem, izglītojošiem, kultūras, zinātnes,
izklaides, bērnu, sporta un citiem raidījumiem, tai ir jāietver nozīmīga daļa
Latvijā veidotu oriģinālraidījumu un jārada sabiedrisko diskusiju iespējamība,
kurā tiek pausts iespējami plašs uzskatu loks.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmās iespēju robežās ir jāatspoguļo
Latvijā dzīvojošo dažādo sociālo, etnisko un kultūras grupu dzīve.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju programmām ir jāsniedz ieguldījums nacionālā
un Eiropas kultūras mantojuma novērtēšanā, saglabāšanā un izplatīšanā.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju
programmās ir jānodrošina priekšvēlēšanu un pirmsreferendumu informēšanas un
aģitācijas iespējas saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
5.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju programmu izplatīšana
(1) Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs saskaņā ar Raidorganizāciju attīstības nacionālo koncepciju nodrošina sabiedrisko raidorganizāciju veidoto programmu izplatīšanu auditorijai valsts teritorijā.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju programmu izplatīšanai nepieciešamais finansējums Latvijas
Valsts radio un televīzijas centram tiek piešķirts kā ikgadēja valsts dotācija no Satiksmes ministrijas budžeta. Pirms
finansējuma piešķiršanas Satiksmes ministrija ar Sabiedrisko raidorganizāciju
padomi saskaņo nākamajā gadā paredzēto raidlaika apjomu.
6.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju funkcijas
(1)
Sabiedriskajām raidorganizācijām ir jāveido savas programmas atbilstoši šim
likumam un Radio un televīzijas likumā noteiktajiem programmu veidošanas
noteikumiem un principiem.
(2)
Sabiedriskajām raidorganizācijām savas programmas ir jāveido vispusīgi,
nodrošinot iespēju klausītājiem un skatītājiem izteikt savus priekšlikumus un
iebildumus un tos publiski apspriežot.
(3)
Sabiedriskajām
raidorganizācijām sava pirmā programma jāveido valsts valodā. Atsevišķos
gadījumos pirmajā programmā ir atļauts iekļaut arī Latvijā veidotus
oriģinālraidījumus ar subtitriem valsts valodā un oriģinālu skaņas pavadījumu.
7.pants. Konkurences noteikumu piemērošana
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju darbībai nav piemērojami konkurenci regulējošie normatīvie
akti, izņemot tādu šo raidorganizāciju saimniecisko darbību, kas nav
sabiedriskā apraide, īpaši reklāmas tirgū.
(2)
Par
konkurenci ierobežojošu faktoru netiek uzskatīts valsts budžeta finansējums,
kas piešķirts sabiedriskās apraides
nodrošināšanai.
(3)
Sabiedriskās raidorganizācijas izstrādā reklāmas cenu noteikšanas metodiku,
kuru apstiprina Sabiedrisko raidorganizāciju padome.
(4)
Sabiedriskās raidorganizācijas drīkst piešķirt bezmaksas raidlaiku vienīgi sabiedriski
nozīmīgu notikumu sludinājumu, sociālu
paziņojumu izplatīšanai un aicinājumiem uz labdarību. Šādi sludinājumi un aicinājumi nav ieskaitāmi reklāmas
apjomā.
8.pants.
Sabiedrisko raidorganizāciju arhīvi (videokrātuves un fonotēka)
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju veidotie vai to programmām veidotie audiovizuālie darbi un
fonogrammas ar kultūrvēsturisku vērtību uzskatāmi par nacionālā kultūras
mantojuma daļu un valsts arhīva fonda sastāvdaļu, kas uzglabājami un
izmantojami atbilstoši attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajam.
(2)
Ja valsts
arhīvu sistēmas ietvaros paredzēts veikt Sabiedrisko raidorganizāciju arhīvos
esošo materiālu pārkopēšanu nolūkā tos uzglabāt pastiprinātas drošības
apstākļos, tad arhīvs sedz pārkopēšanas tehniskās izmaksas. Dubultās kopijas
izgatavojamas programmām ar īpašu kultūrvēsturisku nozīmi, to izveidošana
paredzēta tikai uzglabāšanai, un nav atļauta šo kopiju jebkāda veida lietošana
vai publiskošana.
(3)
Sabiedriskās
raidorganizācijas drīkst izmantot savus arhīva materiālus jebkurā iespējamā
veidā gan raidīšanas nolūkos, gan ikvienā citā veidā atbilstoši Autortiesību
likumam. Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības savu programmu veidošanā
izmantot valsts arhīva fondus, sedzot tikai nepieciešamās tehniskās
pavairošanas izmaksas. Pieeju var liegt
vienīgi ierobežotas pieejamības informācijai atbilstoši Informācijas
atklātības likumam.
(4)
Sabiedriskās
raidorganizācijas tiek uzskatītas par bijušās Latvijas PSR Valsts televīzijas
un radioraidījumu komitejas, Latvijas Republikas Valsts televīzijas un
radioraidījumu komitejas, valsts uzņēmumu Latvijas Radio un Latvijas
televīzija, kā arī valsts bezpeļņas SIA Latvijas Radio un valsts bezpeļņas
SIA Latvijas Televīzija, tiesību un saistību pārņēmēju.
(5) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības
iekasēt samaksu par pieeju savos arhīvos esošajiem audiovizuālajiem darbiem un
fonogrammām. Sabiedriskās raidorganizācijas
pēc pieprasījuma nodrošina savos arhīvos esošo audiovizuālo
darbu un fonogrammu publiskošanu gan analogā, gan digitālā formā jebkuros tehniskajos informācijas
nesējos un tehnoloģijās.
9.pants.
Tiesiskais statuss
(1)
Sabiedriskās
raidorganizācijas ir atvasinātas publiskas juridiskas personas, kas izveidotas
un darbojas saskaņā ar Satversmi, šo likumu, citiem normatīvajiem aktiem
un to nolikumiem, nodrošinot
sabiedrības grupu intereses savu programmu veidošanā.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju nolikumus apstiprina Sabiedrisko
raidorganizāciju padome.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju pilni nosaukumi ir:
1) sabiedriskā
raidorganizācija Latvijas Radio;
2) sabiedriskā
raidorganizācija Latvijas Televīzija.
(4)
Sabiedriskās raidorganizācijas, saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto, ir
redakcionāli neatkarīgas un finansiāli patstāvīgas. To darbība pamatojas uz
sabiedrības pārraudzību.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju uzdevums ir šajā likumā noteikto funkciju
izpilde.
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas nav privatizējamas ne kopumā, ne pa daļām,
to manta nav ieķīlājama. Tām nav tiesību garantēt citu fizisko vai juridisko
personu saistību izpildi.
(7)
Ar Sabiedrisko raidorganizāciju padomes atļauju sabiedriskās
raidorganizācijas drīkst piedalīties
komercsabiedrību dibināšanā, iegādāties, ieķīlāt tām piederošu citu
komercsabiedrību kapitāla daļas, akcijas un vērtspapīrus, ja tas tieši vai
netieši nepasliktina vai neapdraud programmas kvalitāti.
(8)
Sabiedrisko raidorganizāciju darbībā nav tiesīga iejaukties un dot
amatpersonām saistošus norādījumus neviena valsts vai pašvaldības institūcija,
to amatpersona vai citas personas, izņemot šajā likumā tieši paredzētos
gadījumus.
(9)
Sabiedriskām raidorganizācijām
nevar noteikt citu tiesisko statusu, likvidēt vai reorganizēt, atsavināt to
mantu vai uzlikt tām kādus pienākumus ar pārvaldes lēmumu (administratīvu
aktu).
(10) Ar
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes atļauju Sabiedriskās raidorganizācijas var
iestāties dažādās starptautiskās organizācijās. Par darbību šajās organizācijās
un pieņemtajiem lēmumiem Sabiedriskās raidorganizācijas informē Sabiedrisko
raidorganizāciju padomi.
(11) Radiofrekvenču spektru sabiedrisko raidorganizāciju programmu
pakalpojumu pārraidīšanai ēterā piešķir bez konkursa un bez valsts nodevas.
(12) Sabiedriskajām
raidorganizācijām ir tiesības pārraidīt programmas satelītā, kabeļtelevīzijas
tīklos vai jebkurā citā tehniskā veidā. Tās drīkst sniegt teleteksta
pakalpojumu un iesaistīties jebkurā raidīšanas tehnoloģijas jomā vai veidā.
(13) Elektronisko sakaru tīklos jānodrošina visiem abonentiem sabiedrisko raidorganizāciju programmas nemainītā veidā. Šo programmu izplatīšanai kabeļtelevīzijas tīklos retranslācijas atļauja nav vajadzīga. Šāds princips ievērojams arī uz virszemes ciparu televīzijas apraidi.
(14) Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības
izkārtot savu programmu elektroniskajos programmu gidos.
(15) Ar
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes atļauju sabiedriskās
raidorganizācijas drīkst sniegt papildu
programmu pakalpojumus neatkarīgi no to piegādes vai finansējuma veida.
10.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju manta
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju mantu veido:
1) sabiedriskajām raidorganizācijām nošķirtā kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi;
2)
kustamā un nekustamā manta, tajā skaitā finanšu līdzekļi, ko dāvinājušas
(ziedojušas) fiziskās un juridiskās personas, kā arī manta, ko sabiedriskās
raidorganizācijas iegādājušās;
3)
intelektuālais īpašums.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju mantu izmanto to darbības nodrošināšanai, lai
īstenotu savas funkcijas.
(3)
Tiesiskajās attiecībās ar citām personām sabiedriskās raidorganizācijas
atbild ar savu mantu. Ja ar to nepietiek vai sabiedrisko raidorganizāciju
saistību izpilde var traucēt to funkciju veikšanu, par saistībām atbild valsts
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
(4)
Sabiedriskajām
raidorganizācijām ir tiesības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegādāties
tās darbībai nepieciešamo kustamo mantu, kā arī atsavināt to īpašumā esošo
kustamo mantu.
(5)
Sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iegādāties un atsavināt tās darbībai
nepieciešamo nekustamo mantu. Lai iegādātos vai atsavinātu nekustamo mantu par
valsts piešķirtajiem budžeta līdzekļiem, Sabiedriskajām raidorganizācijām
jāsaņem Sabiedrisko raidorganizāciju padomes piekrišana. Nekustamais īpašums
reģistrējams zemesgrāmatā uz attiecīgās sabiedriskās raidorganizācijas vārda.
(6)
Līdzekļus, kas iegūti, atsavinot
sabiedriskās raidorganizāciju mantu, ieskaita attiecīgās sabiedriskās
raidorganizācijas budžetā.
(7)
Sabiedrisko raidorganizāciju
valdījumā esošo ēku, to daļu vai zemes nodošana nomā vai patapinājumā
pieļaujama, ja tas nepieciešams sabiedrisko raidorganizāciju funkciju
veikšanai. Ēku, to daļu vai zemes nodošana nomā pieļaujama, noslēdzot
rakstveida līgumu.
(8)
Sabiedrisko raidorganizāciju
valdījumā vai turējumā var būt citu personu kustamā un nekustamā manta.
11.pants Sabiedrisko
raidorganizāciju pārvalde
Sabiedrisko raidorganizāciju nolikumos noteiktās
kompetences apjomā vada ģenerāldirektors un valde. Ģenerāldirektoru uz pieciem
gadiem konkursa kārtībā amatā ieceļ Sabiedrisko raidorganizāciju padome. Valdes
locekļus uz trim gadiem amatos apstiprina Sabiedrisko raidorganizāciju padome
pēc ģenerāldirektora priekšlikuma. Ģenerāldirektors ir arī valdes
priekšsēdētājs.
12.pants
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors un valde
(1)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru var iecelt atkārtoti, bet ne
vairāk kā divas reizes pēc kārtas. Ģenerāldirektors nedrīkst:
1)
būt Saeimas deputāts vai Ministru kabineta loceklis;
2)
darboties politiskajās organizācijās (partijās) vai to apvienībās, bet
gadījumā, ja viņš darbojas kādā politiskajā organizācijā (partijā) vai to
apvienībā, šī darbība ir jāaptur.
(2)
Uz sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru attiecas ierobežojumi un
aizliegumi, kas paredzēti valsts amatpersonām likumā Par interešu konflikta
novēršanu valsts amatpersonu darbībā.
(3)
Par sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru nevar būt persona, kas
sodīta par tīšu noziegumu, ja tā nav reabilitēta vai sodāmība nav dzēsta vai
noņemta.
(4)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors nedrīkst ieņemt citus
algotus amatus un veikt citus algotus pienākumus, izņemot radošo, zinātnisko un
pedagoģisko darbību. Ģenerāldirektors nedrīkst būt nevienas raidorganizācijas
kapitāla daļu turētājs.
(5)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoru var atbrīvot no amata pirms
termiņa pēc viņa lūguma. Atstādināšana, atcelšana un atlaišana no amata pēc Sabiedrisko raidorganizāciju padomes
iniciatīvas pieļaujama vienīgi normatīvajos aktos vai statūtos paredzētajos
gadījumos, vai arī tad, ja tiek konstatēti normatīvajos aktos noteikti apstākļi,
kas liedz attiecīgajai personai būt par ģenerāldirektoru.
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors:
1)
atbild par sabiedriskās raidorganizācijas darbības atbilstību nolikumam,
likumu un citu normatīvo aktu prasībām;
2)
vada un organizē sabiedriskās raidorganizācijas darbību, nodrošina darbības
nepārtrauktību, bez īpaša pilnvarojuma pārstāv to un savas kompetences ietvaros
slēdz darījumus tās vārdā;
3)
pārvalda sabiedrisko raidorganizāciju mantu,
4)
nodrošina, lai sabiedriskās raidorganizācijas līdzekļi tiktu izlietoti un
manta izmantota likumīgi un lietderīgi, kā arī atbild par to finansiālo
darbību;
5)
izstrādā sabiedriskās raidorganizācijas darbības un attīstības stratēģijas
projektu pieciem gadiem, publicē un iesniedz Sabiedrisko raidorganizāciju
padomei ziņojumu par sabiedrisko raidorganizāciju programmu gada plāna izpildi
iepriekšējā gadā, kā arī izveido ikgadējā budžeta projektu;
6)
nosaka sabiedriskās raidorganizācijas struktūru, amatu sarakstu un
darbinieku atalgojumu;
7)
pieņem darbā, atbrīvo, atstādina un atlaiž no darba sabiedriskās raidorganizācijas
darbiniekus;
8)
nosaka sabiedriskās raidorganizācijas darbinieku kompetenci un atbildību;
9)
sniedz Sabiedrisko raidorganizāciju padomei informāciju par sabiedriskās
raidorganizācijas darbību un priekšlikumus tās darbības jautājumos;
10)
veic citas šajā likumā, citos normatīvajos aktos, kā arī nolikumā noteiktās
darbības;
11)
ir tiesīgs
piedalīties Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdēs.
(7)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektoram ir viens vai vairāki
vietnieki. Ģenerāldirektora prombūtnes laikā pienākumus pēc ģenerāldirektora
norādījuma pilda viens no vietniekiem.
(8)
Sabiedriskās raidorganizācijas valde izlemj jautājumus saskaņā ar nolikumu.
(9)
Sabiedriskās raidorganizācijas ģenerāldirektors tikai ar valdes piekrišanu
var rīkoties šādos gadījumos:
1)
nosakot programmu veidošanas koncepciju un pamatvirzienus;
2)
sagatavojot ikgadējo budžeta plānu;
3)
slēdzot darba koplīgumu;
4)
lemjot par nekustamās mantas iegādi vai ierosinot tās atsavināšanu;
5)
lemjot par darījumu, kura apjoms finansiālā izteiksmē pārsniedz vienu
divdesmito daļu no attiecīgās sabiedriskās raidorganizācijas iepriekšējā gada
finanšu apgrozījuma apjoma.
(10) Sabiedriskās raidorganizācijas
valdes locekļu iecelšanai, atstādināšanai, atcelšanai un atbrīvošanai no amata
piemērojami noteikumi par ģenerāldirektoru, ja vien šajā likumā nav noteikts
citādi.
13.pants. Sabiedrisko raidorganizāciju finansējuma avoti
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju finansiālā nodrošinājuma avoti ir:
1)
valsts budžeta dotācija,
2)
ieņēmumi no saimnieciskās darbības;
3)
dāvinājumi, ziedojumi un sponsorējumi.
(2)
Valsts finansējums sabiedriskajām raidorganizācijām norādāms atsevišķā
valsts budžeta apakšprogrammā.
(3)
Starp Ministru kabinetu un sabiedriskajām raidorganizācijām tiek slēgta
vienošanās, kurā tiek noteikti sabiedrisko raidorganizāciju attīstības principi
un tam nepieciešamais finansējums. Šīs vienošanās termiņš ir 5 gadi, un tā ik
reizi ir noslēdzama ne vēlāk kā četrus mēnešus pirms nākamā perioda sākuma
datuma.
(4)
Sabiedriskajām raidorganizācijām piešķirtais finansējums no valsts budžeta
nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā, ievērojot inflāciju.
(5)
Sabiedriskās raidorganizācijas var saņemt finanšu līdzekļus no
saimnieciskās darbības ieņēmumiem, kā arī dāvinājumus (ziedojumus) naudas
līdzekļu un mantiskā veidā, tajā skaitā arī ārvalstu fizisko un juridisko
personu dāvinājumus (ziedojumus).
(6)
Sabiedriskās raidorganizācijas var atvērt kontus kredītiestādēs,
kredītiestāžu filiālēs vai to pārstāvniecībās.
(7)
Sabiedriskās raidorganizācijas projektu un programmu īstenošanai var saņemt
līdzekļus arī no valsts un sabiedriskajiem fondiem, kā arī citiem avotiem
sabiedrisko raidorganizāciju funkciju izpildei.
(8)
Ja kāda
nozīmīgai sabiedrības daļai svarīga notikuma atspoguļošana nav ietverta sabiedriskās raidorganizācijas programmu gada plānā,
sabiedriskajām raidorganizācijām ir tiesības pieprasīt no attiecīgā pasākuma
organizatora savu izdevumu atmaksu.
(9)
Sabiedriskās raidorganizācijas nodrošina finanšu pārskatāmību un
grāmatvedības kontu nodalīšanu, lai skaidri norādītu izlietotā finansējuma
avotu un mērķi.
(10)
Sabiedriskās raidorganizācijas valsts budžeta līdzekļu saņemšanai un no
tiem veicamo izdevumu izdarīšanai atver kontus Valsts kasē.
(11)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome konkursa kārtībā izraugās zvērinātu
revidentu vai zvērinātu revidentu sabiedrību, kas pārbauda un apstiprina
ikgadējo publisko gada pārskatu par finansējuma izlietojumu sabiedriskajās
raidorganizācijās.
(12)
Sabiedriskās raidorganizācijas kārto grāmatvedības uzskaiti atbilstoši
normatīvo aktu prasībām un iesniedz pārskatu par finanšu līdzekļu izlietojumu
atbilstoši likuma Par grāmatvedību un citu normatīvo aktu prasībām. Par
finansējuma izlietojumu sabiedriskās raidorganizācijas vienu reizi gadā sniedz
arī publisku atskaiti Sabiedrisko raidorganizāciju padomei.
V nodaļa. Sabiedrisko raidorganizāciju uzraudzība
14.pants Sabiedrisko raidorganizāciju padomes statuss
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padome ir pilntiesīga autonoma institūcija, kas izveidota uz
sabiedrības grupu reprezentācijas pamatiem un realizē dažādu sabiedrības grupu
interešu līdzsvarošanu, pārraugot sabiedrisko raidorganizāciju darbību.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padome ir juridiska persona, tai ir zīmogs ar tās nosaukumu.
Tā darbojas saskaņā ar Latvijas republikas Satversmi, šo likumu un citu normatīvo
aktu prasībām.
(3)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes funkciju veikšanai nepieciešamo finansējumu nodrošina
no valsts budžeta.
(4)
Pārskatu par savu darbību, īpaši
finansiālo, sabiedrisko raidorganizāciju padome
vienu reizi gadā publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
15.pants Sabiedrisko raidorganizāciju padomes
sastāvs
(1)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomi septiņu locekļu sastāvā izveido Saeima. Ievēlēšanas
kārtību nosaka Saeimas kārtības rullis.
(2)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes sastāvā iekļaujams viens Latvijas Radio pilnsapulces
un viens Latvijas Televīzijas pilnsapulces izvirzīts pārstāvis un divi biedrību
un nodibinājumu izvirzīti pārstāvji, viens Valsts prezidenta izvirzīts
pārstāvis, viens Ministru kabineta izvirzīts pārstāvis un viens ne mazāk kā
vienas trešās daļas Saeimas deputātu izvirzīts pārstāvis.
(3)
Izvirzītajiem kandidātiem jābūt Latvijas Republikas pilsoņiem, ar labu
reputāciju, augstāko izglītību un vismaz piecu gadu profesionālu, vadības vai
akadēmisku darba pieredzi masu informācijas līdzekļu jomā. Kandidātiem
jāiesniedz arī savas darbības koncepcija.
(4)
Par Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekli nevar būt persona, kas sodīta par tīšu
noziegumu, ja tā nav reabilitēta vai sodāmība nav dzēsta vai noņemta.
(5)
Uz Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļiem attiecas ierobežojumi un aizliegumi,
kas paredzēti valsts amatpersonām likumā Par interešu konflikta novēršanu
valsts amatpersonu darbībā.
(6)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļu kandidatūru pieteikumus iesniedz Saeimas
Prezidijam. Pirms to izskatīšanas Saeimā, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisija izvērtē kandidatūras un pauž komisijas viedokli, aizklāti
balsojot.
(7)
Izvirzīto kandidātu
sarakstu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", norādot katra
kandidāta vārdu, uzvārdu, dzīvesvietu, darbavietu un ieņemamo amatu
(nodarbošanos).
(8)
Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi nedrīkst savienot amatu ar Saeimas deputāta
vai Ministru kabineta locekļa
pienākumiem.
(9)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi nedrīkst būt politisko
organizāciju (partiju) vai to apvienību patstāvīgi funkcionējošo vadības
institūciju amatpersonas. Patstāvīgi funkcionējoša vadības institūcija šā panta
izpratnē ir centrāla augstākā organizācijas vai to apvienības institūcija,
kurai ir tiesības rīkoties ar finanšu līdzekļiem un mantu atbilstoši likumam
Par sabiedriskām organizācijām un to apvienībām.
(10)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis nedrīkst būt nevienas
raidorganizācijas kapitāla daļu turētājs, amatpersona vai darbinieks.
16.pants Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes darbība
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu pilnvaru laiks ir pieci gadi,
tos amatā var ievēlēt ne vairāk kā divus termiņus pēc kārtas.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome aizklāti ievēlē priekšsēdētāju, to
kompetenci nosakot iekšējās darbības noteikumos.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdes notiek ne retāk kā vienu reizi
mēnesī. Informācijai par sēžu sasaukšanu un darba kārtību ir jābūt atklātai un
publicētai interneta tīklā. Ārkārtas sēdes, ja to pieprasa vismaz trīs
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi, jāsasauc nedēļas laikā.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome ir lemttiesīga, ja sēdē piedalās vairāk
nekā puse tās locekļu. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vismaz četri
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes sēdes tiek protokolētas. Sēdes
protokolu paraksta visi Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi, kas
piedalījušies sēdē. Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis, parakstot
protokolu, var tajā ierakstīt savu viedokli par izskatīto jautājumu vai izdarīt
atzīmi par sava viedokļa pievienošanu protokolam rakstveidā.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes loceklis savu darbību var izbeigt, 14
dienu laikā motivēti rakstiski informējot par to Sabiedrisko raidorganizāciju
padomi un Saeimas Prezidiju, bet gadījumos, ja tā izvirzītājs bija Valsts
prezidents vai Ministru kabinets arī attiecīgo institūciju. Šajā gadījumā
jauns loceklis apstiprināms uz pilnu termiņu.
(7)
Saeima pēc
Ministru kabineta priekšlikuma Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekli atceļ no amata pirms viņa pilnvaru
termiņa beigām vienīgi šādos gadījumos:
1)
viņš triju mēnešu laikā neattaisnoti nav piedalījies Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes darbā;
2)
ir konstatēti šajā likumā norādīti apstākļi, kas liedz attiecīgajai
personai būt par Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekli;
3)
viņš izdarījis tīšu šā likuma pārkāpumu vai pieļāvis nolaidību un tas
izraisījis būtiskas sekas.
(8) Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes darbībā nav tiesīga iejaukties un dot tās locekļiem saistošus
norādījumus neviena valsts vai pašvaldības institūcija, to amatpersona vai
citas personas, izņemot šajā likumā tieši paredzētos gadījumus.
17.Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes atbildība
(1) Sabiedrisko raidorganizāciju
padome ir atbildīga par savas
darbības likumību.
(2) Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi atbild par pieņemtajiem prettiesiskajiem
lēmumiem, ja to rezultātā sabiedriskajām raidorganizācijām radušies zaudējumi,
vai to programmu veidošana ir nonākusi pretrunā ar šī likuma noteikumiem. Šādus
zaudējumus piedzen no Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļiem.
(3) Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes loceklis, kurš
balsojis pret prettiesisko lēmumu, ja pietiekams šāda balsojuma pamatojums
atzīmēts attiecīgās sēdes protokolā vai rakstveida pamatojums pievienots
protokolam, kurā par to izdarīts attiecīgs ieraksts, atbrīvojams no zaudējumu
atlīdzības piedziņas.
(4) Sabiedrisko
raidorganizāciju padomes locekļi un sekretariāta darbinieki ir atbildīgi
arī par konfidencialitātes neievērošanu un par zaudējumiem, kas sabiedriskajām
raidorganizācijām radušies to prettiesiskas rīcības dēļ.
18.pants Sabiedrisko raidorganizāciju
padomes uzdevumi
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, konsultējoties ar sabiedriskajām
raidorganizācijām, izstrādā un apstiprina sabiedriskās raidorganizācijas
programmu gada plānu.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, konsultējoties ar sabiedriskajām
raidorganizācijām, sagatavo valsts budžeta projektu sabiedrisko raidorganizāciju
programmu gada plānu izpildei un iesniedz to Ministru kabinetam, kā arī pēc
budžeta pieņemšanas Saeimā lemj par tā sadalījumu atbilstoši apstiprinātajiem
sabiedrisko raidorganizāciju programmu gada plāniem.
(3)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome, balstoties uz sabiedrisko
raidorganizāciju programmu gada plānu, nosaka pamatotu un taisnīgu valsts
budžeta dotācijas sadalījumu starp
Latvijas Radio un Latvijas Televīziju.
(4)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome izstrādā un apstiprina Latvijas Radio
un Latvijas Televīzijas nolikumus, ieceļ un atceļ to ģenerāldirektorus un
zvērinātus revidentus, apstiprina un atceļ valdes locekļus, uzrauga
raidorganizāciju darbību, kontrolējot, vai to veidotā programma atbilst
programmas koncepcijai un vai finansu līdzekļi tiek tērēti atbilstoši
apstiprinātajam budžetam, kā arī veic citas šajā likumā paredzētās funkcijas.
(5)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes kompetence ir noteikta šajā likumā un
Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas nolikumos.
(6)
Sabiedrisko raidorganizāciju padome izstrādā un apstiprina savas darbības
iekšējo kārtību.
19.pants.
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes darbības nodrošināšana
(1)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu amatalga tiek pielīdzināta Saeimas deputāta amatalgai. Sabiedrisko raidorganizāciju padomes priekšsēdētāja
atalgojumam tiek piemērots koeficients 1,5.
(2)
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes darbības nodrošināšanai tiek izveidots sekretariāts. Sekretariāta
darbinieki nedrīkst veikt citu darbu, ieņemt citus amatus vai saņemt atalgojumu
tieši vai ar citu personu starpniecību no raidorganizācijām.
(3)
Sekretariāta
darbinieku atalgojums atbilst attiecīgās kategorijas valsts civildienesta
ierēdņu amatalgām.
Pārejas noteikumi
(1) Sabiedriskās raidorganizācijas Latvijas
Radio un Latvijas Televīzija nodibināmas, pārveidojot bezpeļņas
organizācijas sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Radio un Latvijas
Televīzija. Trīsdesmit dienu laikā pēc šī likuma spēkā stāšanās, Sabiedrisko
raidorganizāciju padomei ir jāiesn
iedz pieteikums Latvijas Republikas Uzņēmumu
reģistram par bezpeļņas organizācijas sabiedrības ar ierobežotu atbildību
Latvijas Radio un Latvijas Televīzija izslēgšanu no tā.
(2) 2006.gadā, slēdzot 13.panta trešajā daļā
minēto vienošanos, tajā tiek noteikts ikgadējs sabiedriskajām raidorganizācijām
paredzētās valsts budžeta dotācijas palielinājums desmit procentu apmērā no
iepriekšējā gada apjoma.
(3) Sākot ar 2008.gada 1.janvāri valsts budžeta
finansējums sabiedriskajām raidorganizācijām nedrīkst būt mazāks kā 0,73
procenti no kopējā valsts budžeta izdevumu apjoma.
(4) Šī likuma 3.panta ceturtā daļa stājas spēkā ar 2008.gada 1.janvāri.
Līdz šajā daļā noteiktajam
termiņam sabiedrisko raidorganizāciju programmās reklāmu un televīzijas
veikalu izvieto atbilstoši Radio un televīzijas likuma noteikumiem, bet
reklāmai atvēlētais apjoms nedrīkst pārsniegt pusi no noteiktā maksimālā
reklāmas apjoma.
(5) 2005.gadā valsts budžeta dotācija Radio un televīzijai tiek
papildināta ar Sabiedrisko raidorganizāciju padomei nepieciešamo finansējumu.
(6) No 2006.gada 1.janvāra Nacionālās radio un televīzijas padomes
locekļi turpina savu darbu kā Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi.
(7) Notekot šā likuma 16.panta pirmajā daļā noteiktajam termiņam vai
iestājoties 16.panta sestajā vai septītajā daļā paredzētajiem nosacījumiem,
jaunu Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļu kandidātu izvirzīšana notiek
šādā secībā: vispirms izvirzot vienu Latvijas Radio pilnsapulces un vienu
Latvijas Televīzijas pilnsapulces pārstāvi, divu biedrību un nodibinājumu
izvirzītus pārstāvjus, vienu Valsts prezidenta izvirzītu pārstāvi, vienu
Ministru kabineta izvirzītu pārstāvi un vienu ne mazāk kā vienas trešās daļas
Saeimas deputātu izvirzītu pārstāvi.
Likums stājas spēkā ar 2006.gada 1.janvāri.
Likumprojekta
Sabiedrisko raidorganizāciju
likums
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs |
|
|||
Radio
un televīzijas likums tika pieņemts 1995.gadā, kad
raidīšanas jomā vēl nebija ienākušas jaunās tehnoloģijas, nebija
nostabilizējies reklāmas tirgus un pilnībā nebija skaidra arī
raidorganizāciju attīstības tālākā koncepcija. Radio un televīzijas likumā
ir virkne noteikumu, kuri neatbilst šodienas realitātei un ir pretrunā ar
spēkā esošo normatīvo aktu sistēmu. Jauni likumi ir
nepārprotami nepieciešami tādēļ, lai novērstu eksistējošās pretrunas: 1) Nacionālās radio un televīzijas padomes sastāva formēšanā un darbības
modelī saskatāma pretruna ar Satversmes 1.pantu, jo
demokrātiskā valstī darbojas varas dalīšanas princips viena institūcija
pilnvērtīgi nevar nodarboties ar valsts pārvaldi attiecībā uz komerciālām
raidorganizācijām, un tajā pašā laikā pieņemt izvērstus un sabalansētus
lēmumus attiecībā uz sabiedriskām raidorganizācijām. Bez tam, saskaņā ar Radio
un televīzijas likuma 57.pantu Nacionālā radio un televīzijas padome ir
valsts kapitāla daļu turētāja Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā un veic
to dalībnieku pilnsapulces funkcijas, kas nenovēršami rada interešu
konfliktu. 2) saskaņā ar Komerclikuma reformu ir jāpārveido sabiedrisko
raidorganizāciju Latvijas Radio un Latvijas Televīzija juridiskais statuss,
kuras šobrīd ir valsts bezpeļņas sabiedrības ar ierobežotu atbildību
formācija, kāda Latvijas Republikā vairs nedrīkst pastāvēt. Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likuma pārejas noteikumos ir noteikts, ka šīs raidorganizācijas līdz
attiecīgu normatīvo aktu pieņemšanai darbojas atbilstoši tiem likumiem,
saskaņā ar kuriem tās darbojas līdz 2004.gada 31.decembrim. Šāda situācija
nevar vairs turpināties, jo likumi, saskaņā ar kuriem sabiedriskajām
raidorganizācijām būtu jādarbojas ("Par uzņēmējdarbību", "Par
sabiedrībām ar ierobežotu atbildību" "Par bezpeļņas
organizāciju"), zaudē spēku 2005.gada 1.septembrī. 3) Svarīgs un neatrisināts jautājums ir Sabiedrisko raidītāju neatkarības
nodrošināšana, jo, kamēr to eksistence būs atkarīga no subjektīva valdības
vadītāja vai finansu ministra lēmuma, tas būs līdzeklis, ar kuru ietekmēt
sabiedrisko raidorganizāciju neatkarību. Šobrīd likums uzliek sabiedriskajām
raidorganizācijām par pienākumu pildīt nacionālo pasūtījumu, bet neparedz, kā
nodrošināt tam nepieciešamo finansējumu. Lielākajā daļā Eiropas valstu pastāv
jaukts finansējums, t.i., gan amonentmaksas ienākumi, gan ienākumi no
reklāmas/sponsorēšanas. Dažās valstīs abonentmaksu vietā ir paredzēta
finansēšana no valsts budžeta, tomēr, rūpīgāk analizējot tādu situāciju,
jākonstatē, ka tāda raidorganizācija ir drīzāk valsts viedokļa paudējs, nekā
patiess sabiedrisks medijs. Likumprojekta sagatavošanas gaitā tika panākts
kompromiss, ka abonentmaksas Latvijā netiks ieviestas, taču tā vietā noteikti
ir jābūt stingri definētam budžeta apjomam (piesaistītam pie objektīviem
radītājiem IKP, valsts budžeta vai tml.). LR
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Radio un televīzijas
apakškomisijā līdz tās likvidēšanai 2004.gada aprīlī noritēja darbs pie šī
likumprojekta izstrādes, pieaicinot Nacionālo radio un televīzijas padomi, kā
arī nozares speciālistus. Pirms šī likumprojekta nosūtīšanas Ministru
kabinetam, likumprojekts tika saskaņots ar šādām institūcijām LR Tieslietu
ministrija, LR Satiksmes ministrija, Īpašu uzdevumu ministrija bērnu un
ģimenes lietās sekretariāts, LR Ekonomikas ministrija, Nacionālā radio un
televīzijas padome. Piedaloties
nozares ekspertiem, kā arī Nacionālajai radio un televīzijas padomei,
Ministru kabinetā darbs pie šī likumprojekta galīgās redakcijas izstrādes
šogad tika atsākts un pabeigts. |
|
|||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
|
|||
II. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|
|||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||
Sabiedrisko raidorganizāciju likumprojektā ir
paredzētas būtiskas izmaiņas saistībā ar sabiedrisko raidorganizāciju
finansēšanas sistēmu, kas skars arī valsts budžetu. Pirmkārt, 13.panta
ceturtajā daļā ir noteikts, ka sabiedriskajām raidorganizācijām piešķirtais
finansējums no valsts budžeta nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā,
ievērojot inflāciju. Šāds princips eksistēja arī līdz 1997.gadam pašreiz
spēkā esošajā Radio un televīzijas likumā. Tāpat, lai nekropļotu
raidorganizāciju reklāmas tirgu un nodrošinātu godīgu konkurenci,
likumprojektā paredzēts, ka sabiedrisko raidorganizāciju programmās no
2008.gada 1.janvāra netiks ievietota reklāma. Taču, tā kā šobrīd ieņēmumi no
reklāmas, veido ievērojamu daļu sabiedrisko raidorganizāciju budžeta, tad
būtu nepieciešams palielināt valsts finansējuma apjomu, vai arī ieviest
abonentmaksas. Šobrīd sabiedrisko raidorganizāciju kopā Latvijas Radio
un Latvijas Televīzijas uzdevumu veikšanai, kā arī savlaicīgai tehnisko
resursu atjaunošanai un tehniskā kompleksa uzturēšanai nepieciešamais
finansējums būtu 16 miljoni latu, pašreiz atvēlēto nepilno 8 miljonu latu
vietā. Latvijas Televīzijas gada plānotais budžets ir 7 294
763 latu, t.sk. Ls 4 474 478 valsts dotācija. Šāds ieņēmumu līmenis ir
pietiekams pašu primāro vajadzību apmierināšanai (vispār pārraides nodrošināšanai).
No šī budžeta Ls 1 734 600, kas sastāda 24% no kopējā budžeta jeb 39% no
valsts dotācijas, Latvijas Televīzija maksā Latvijas Valsts radio un
televīzijas centram par apraides nodrošināšanu. Lai tiktu apmierinātas pašas primārās Latvijas
Televīzijas saimniekošanas izmaksas, nepieciešams vēl vismaz viens miljons
latu. Tādi paši līdzekļi ir nepieciešami pamatlīdzekļu un tehnisko resursu
atjaunošanai, nemaz nerunājot par ēkas iespējamo rekonstrukciju. Apkopojot augstāk minēto, Latvijas Televīzijas
nepieciešamais budžets tuvojas 10 miljoniem latu, turklāt, arī tajos nav
ietvertas programmu uzlabošanas, atjaunošanas, u.c. izmaksas, nemaz nerunājot
par konkurētspējīgu atalgojumu nodrošināšanu tehniskajiem un radošajiem
darbiniekiem. Latvijas Radio gada plānotais
budžets ir 4 061 964 latu, t.sk. 2 795 864 latu valsts dotācija.
No šī budžeta 965 592 latu, kas sastāda 24% no kopējā budžeta jeb 34.5%
no valsts dotācijas Latvijas Radio maksā Valsts Radio un televīzijas centram
par apraides nodrošināšanu (2005.gada dati). Būtu nepieciešams vismaz
5 110 672 latu, lai pienācīgā un konkurēt spējīgā līmenī
nodrošinātu veicamo uzdevumu izpildi. Turklāt, ja jaunā likuma ietvaros, sabiedriskajām
raidorganizācijām tiek aizliegts piesaistīt reklāmu, tad šie līdzekļi pilnā
apmērā jāsaņem no valsts, jo sponsorēšanas apjomi ir samērā niecīgi. Sabiedrisko raidorganizāciju likumprojekta 13.panta
otrajā daļā ir iekļauta jauna norma, kas paredz īpašas vienošanās slēgšanu
starp Ministru kabinetu un sabiedriskajām raidorganizācijām, kurā noteiktu
sabiedrisko raidorganizāciju attīstības principus, kā arī nepieciešamo
finansējumu. Tostarp likumprojekta Pārejas noteikumu otrajā punktā paredzēts,
ka slēdzot šo vienošanos, tajā tiktu noteikts sabiedriskajām
raidorganizācijām nepieciešamā finansējuma (valsts budžeta dotācijas)
palielinājums desmit procentu apmērā no iepriekšējā gada apjoma. Pamatojoties uz to, ka sabiedrisko raidorganizāciju
primārais mērķis ir veidot sabiedrisko raidorganizāciju principiem atbilstošu
programmu, nevis nodrošināt programmu izplatīšanu, kas saskaņā ar Radio un
televīzijas likumprojektā paredzētajiem noteikumiem ir Latvijas Valsts radio
un televīzijas centra uzdevums, izstrādātajā Sabiedrisko raidorganizāciju
likumprojekta 5.pantā ir noteikts, ka šim mērķim Latvijas Valsts radio un televīzijas
centram tiek piešķirts finansējums ikgadējā valsts budžeta dotācija - no
Satiksmes ministrijas budžeta, iepriekš ar Sabiedrisko raidorganizāciju
padomi saskaņojot nākamajā gadā paredzētā raidlaika apjomu. Līdz ar to
programmu izplatīšanai līdz šim paredzētais finansējums turpmāk paliks
sabiedrisko raidorganizāciju budžetā to uzdevumu veikšanai. |
||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
|||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Sešu mēnešu laikā pēc likuma spēkā stāšanās
jāizdod Ministru kabineta noteikumi, kas noteiktu valsts atbildības
iestāšanās priekšnoteikumus un realizāciju gadījumos, kad sabiedriskās
raidorganizācijas tiesiskajās attiecībā ar trešajām personām ar savu mantu
neatbild. |
|
||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
|||
Līguma par Eiropas Konstitūciju
27.Protokols Par sabiedriskās apraides sistēmu dalībvalstīs |
|
|||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
|||
Latvijas
Raidorganizāciju Asociācija Nacionālā radio un
televīzijas padome VB SIA Latvijas
Televīzija VB SIA Latvijas
Radio |
|
|||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija |
Latvijas
Raidorganizāciju Asociācija - pilnībā atbalsta likumprojektu; Nacionālā radio un
televīzijas padome iesniegtie priekšlikumi ir iestrādāti likumprojektā; VB SIA Latvijas
Televīzija - pilnībā atbalsta likumprojektu; VB SIA Latvijas
Radio - pilnībā
atbalsta likumprojektu. |
|
||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
|||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
No 2006.gada 1.janvāra
Nacionālās radio un televīzijas padomes locekļi turpina savu darbu kā
Sabiedrisko raidorganizāciju padomes locekļi. |
|
||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība tiks
informēta, publicējot normatīvo aktu laikrakstā Latvijas Vēstnesis |
|
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Normatīvais akts
neierobežo indivīda tiesības. |
|
||