Izdarīt
Repatriācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 22.nr.; 1998, 2., 23.nr.; 1999, 8.nr.; 2002, 22.nr.; 2005,
5.nr.) šādu grozījumu:
Izslēgt VI
nodaļu.
Iekšlietu
ministrs
Ē.Jēkabsons
Likumprojekta Grozījums
Repatriācijas likumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs? |
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Komerclikuma spēka stāšanās
kārtības likuma pārejas noteikumu 4.punktu, Ministru kabinets izstrādā un
iesniedz projektus par nepieciešamajiem grozījumiem citos likumos. Repatriācijas likuma 22.pantā tiek lietots termins uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība), kas pēc sava juridiskā satura neatbilst Komerclikumā
lietotajam vārdam komersants. Repatriācijas
likuma VI nodaļas Nodokļu atvieglojumi repatriāciju veicinošiem fondiem un
sabiedriskajām organizācijām" 22.pantā noteiktais atvieglojums tika
piemērots atbilstoši likuma
Par uzņēmumu ienākuma nodokli 20.pantam. Sakarā ar to, ka likumā Par
uzņēmumu ienākuma nodokli 2004.gadā ir veikti grozījumi, kas izmainīja
nodokļu atlaižu ziedotājiem piemērošanu, un šobrīd likuma 20.pants neparedz
piemērot nodokļa atlaidi ziedotājiem, kas ziedo repatriāciju veicinošiem
fondiem vai sabiedriskajām organizācijām, kuras ieguvušas speciālu atļauju,
tādējādi Repatriācijas likuma 22.pants ir svītrojams. Savukārt Repatriācijas
likuma 21.pantā normai ir deklaratīvs raksturs, jo likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli jau noteikts kādos
gadījumos ir piemērojami nodokļu atvieglojumi, tādejādi kopumā Repatriācijas
likuma VI nodaļa Nodokļu atvieglojumi repatriāciju veicinošiem fondiem un
sabiedriskajām organizācijām" ir svītrojama. |
|||||||||||
2.Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz svītrot Repatriācijas
likuma VI nodaļu Nodokļu atvieglojumi repatriāciju veicinošiem fondiem un
sabiedriskajām organizācijām". Repatriācijas
likuma VI nodaļa ietver 21. un 22.panta normas, kur Repatriācijas likuma
21.panta normai ir deklaratīvs raksturs, jo likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli jau noteikts kādos
gadījumos ir piemērojami nodokļu atvieglojumi. Repatriācijas likuma 22.pantā lietots termins uzņēmums
(uzņēmējsabiedrība), kas pēc sava juridiskā satura neatbilst Komerclikumā
lietotajam vārdam komersants, vienlaikus jānorāda, ka likuma 22.pantā
noteiktais atvieglojums tika piemērots atbilstoši likuma Par uzņēmumu ienākuma nodokli 20.pantam,
kurā 2004.gadā veikti grozījumi, kas izmainīja nodokļu atlaižu ziedotājiem
piemērošanu, un šobrīd likuma 20.pants neparedz piemērot nodokļa atlaidi
ziedotājiem, kas ziedo repatriāciju veicinošiem fondiem vai sabiedriskajām
organizācijām, kuras ieguvušas speciālu atļauju, tādējādi Repatriācijas
likuma 22.pants ir svītrojams. Ņemot vērā augstākminēto, Repatriācijas likuma
VI nodaļa ir svītrojama. |
|||||||||||
3. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību? |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi. |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem? |
||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
3. Fina
nsiālā ietekme. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||
6. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
Citas informācijas nav. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu? |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts? |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
Likumprojekts šo
jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu? |
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta)? |
Konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis? |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav
veikti. |
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem. |
Konsultācijas ar starptautiskajiem ekspertiem nav notikušas |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde? |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas? |
Jaunas papildu funkcijas valsts
institūcijām neradīsies. Papildu finansējums nav nepieciešams. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu? |
Likums pēc tā pieņemšanas tiks publicēts oficiālajos laikrakstos
Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs kā arī tiks iekļauts Normatīvo aktu informācijas sistēmā. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo? |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija. |
Citas informācijas nav. |
|||||||||||
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
J.Rekšņa |
M.Rāzna |
T.Stragova |
A.Ādmīdiņa
|
|
|
|
|
02.06.2005 13:40
925
A.Ādmīdiņa
7219158, agnese.admidina@iem.gov.lv