Grozījumi likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu"
Izdarīt likumā "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 23.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izslēgt
3.punktu;
izteikt 6.punktu šādā redakcijā:
"6) novērtējums izdarāms, ievērojot ilgtspējīgas
attīstības principu, principu "piesārņotājs maksā", piesardzības
principu un izvērtēšanas principu."
2. Izteikt 3.1 pantu šādā redakcijā:
"3.1
pants. Ietekmes novērtējuma procesa
termiņi
(1) Ja lēmumu
pieņem, pamatojoties uz paredzētās darbības ietekmes sākotnējā izvērtējuma
rezultātu, atzinumu par ietekmes uz vidi novērtējuma darba ziņojumu un atzinumu
par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu, lēmuma pieņemšanas termiņš
nepārsniedz 60 dienas.
(2) Ja
paredzētās darbības īstenošanai saskaņā ar
likumu "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" nepieciešams
saņemt Eiropas Komisijas atzinumu un lēmumu pieņem, pamatojoties uz paredzētās darbības
atzinumu par noslēguma ziņojumu, tā pieņemšanas termiņš nedrīkst būt ilgāks par
60 dienām pēc Eiropas Komisijas atzinuma
saņemšanas."
3. Papildināt 4.pantu ar 1.1 un 1.2 daļu
šādā redakcijā:
"(11) Ietekmes novērtējums uz Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) ir nepieciešams
paredzētajām darbībām:
1) kuru īstenošana saskaņā ar šā likuma 6.pantā minētās
kompetentās institūcijas lēmumu var būtiski ietekmēt Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000);
2) kuras nav minētas šā likuma 1. un 2.pielikumā un kurām
saskaņā ar šā likuma 14.pantu nav jāveic ietekmes novērtējums.
(12) Kārtību, kādā novērtējama
paredzētās darbības īstenošanas ietekme uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas
teritoriju (NATURA 2000), nosaka Ministru kabinets."
4. Aizstāt 7.panta ievaddaļā vārdu "vai" ar vārdu
"un".
5. Aizstāt 8.pantā vārdu "vai" ar vārdu
"un".
6. 11.pantā:
izteikt 1.punkta "b" apakšpunktu šādā
redakcijā:
"b) paredzētās darbības un citu darbību savstarpējā un
kopējā ietekme,";
papildināt 1.punktu ar "b1" apakšpunktu
šādā redakcijā:
"b1) paredzētās darbības un plānošanas
dokumenta īstenošanas rezultāta savstarpējā un kopējā ietekme,";
papildināt 2.1 punkta
"a" apakšpunktu aiz vārdiem "piekrastes aizsargjoslu"
ar vārdiem "aizsargjoslām ap pazemes ūdens ņemšanas vietām un".
7.
Izslēgt 14.panta otro daļu.
8. Papildināt 19.pantu ar trešo, ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
"(3) Ja saskaņā ar ierosinātāja iesniegto noslēguma
ziņojumu paredzētās darbības īstenošana negatīvi ietekmēs
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000), bet paredzētā darbība ir vienīgais risinājums,
lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses,
kompetentā institūcija pirms atzinuma sniegšanas par noslēguma ziņojumu
sagatavo informatīvu ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai.
(4) Prasības šā panta trešajā daļā minētajam informatīvajam
ziņojumam nosaka Ministru kabinets.
(5) Ja saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu paredzētā darbība ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija atbilstoši likumam "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai."
9.
Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
"21.pants. Paredzētās darbības akcepta jēdziens
(1) Paredzētās darbības akcepts ir šajā likumā un citos vides, transporta, lauksaimniecības, mežsaimniecības vai zivsaimniecības jomu reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemts pašvaldības, attiecīgās valsts institūcijas vai Ministru kabineta lēmums par atļauju uzsākt paredzēto darbību.
(2) Ja
saskaņā ar noslēguma ziņojumu paredzētās darbības ietekme uz vidi vai cilvēka
veselību var skart teritoriju, kas ir lielāka par attiecīgās pašvaldības
teritoriju, un attiecīgā pašvaldība ir akceptējusi paredzēto darbību, galīgo
lēmumu par paredzēto darbību pieņem Ministru kabinets pēc tās pašvaldības
ierosinājuma, kuras teritoriju šī darbība var ietekmēt."
10. Papildināt 22.pantu ar ceturto un piekto daļu šādā
redakcijā:
"(4) Ja paredzētā darbība negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) un saskaņā ar likumu "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" ir nepieciešams saņemt Eiropas Komisijas atzinumu, attiecīgā valsts institūcija vai pašvaldība, pieņemot lēmumu par paredzētās darbības akceptēšanu, ņem vērā Eiropas Komisijas atzinumu par paredzēto darbību un likumā "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" noteiktās prasības par kompensējošiem pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamai dabas teritorijai (Natura 2000).
(5)
Paredzēto darbību akceptē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
11. Izteikt 23.1 panta pirmās daļas pirmo teikumu
šādā redakcijā:
"Uzsākot tāda plānošanas dokumenta sagatavošanu, kuram saskaņā ar šo likumu var būt būtiska ietekme uz vidi, tai skaitā uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) (izņemot šā panta trešajā daļā noteiktos plānošanas dokumentus), tā izstrādātājs iesniedz kompetentajā institūcijā rakstveida iesniegumu. Pirms rakstveida iesnieguma iesniegšanas izstrādātājs konsultējas ar ieinteresētajām vides un sabiedrības veselības institūcijām par plānošanas dokumenta īstenošanas iespējamo ietekmi uz vidi un cilvēku veselību un par stratēģiskā novērtējuma nepieciešamību."
12. 23.5 pantā:
papildināt ceturto daļu ar 5.punktu šādā redakcijā:
"5)
Eiropas
Komisijas atzinumu par plānošanas dokumentu un likumā "Par īpaši
aizsargājamām dabas teritorijām" noteiktās prasības par kompensējošiem
pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamai dabas teritorijai (Natura 2000), ja plānošanas dokumenta
īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) un saskaņā ar likumu
"Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" ir nepieciešams saņemt
Eiropas Komisijas atzinumu.";
papildināt
pantu ar 7.1, 7.2 un 7.3 daļu šādā redakcijā:
"(71) Ja saskaņā ar izstrādātāja iesniegto vides
pārskatu plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi
ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) un tas ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu
nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā
institūcija pirms atzinuma par vides pārskatu sniegšanas sagatavo informatīvu
ziņojumu Ministru kabinetam lēmuma pieņemšanai.
(72) Prasības šā panta 7.1 daļā
minētajam informatīvajam ziņojumam nosaka Ministru kabinets.
(73) Ja saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu plānošanas dokumenta īstenošana ir vienīgais risinājums, lai apmierinātu nozīmīgas sabiedrības sociālās vai ekonomiskās intereses, kompetentā institūcija atbilstoši likumam "Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām" nosūta ziņojumu Eiropas Komisijai."
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 11.punktu šādā redakcijā:
"11. Ministru kabinets līdz 2005.gada 1.oktobrim izdod
šā likuma 4.panta 1.2 daļā, 19.panta ceturtajā daļā, 22.panta
piektajā daļā un 23.5 panta 7.2 daļā minētos
noteikumus."
14. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:
Likumā iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Eiropas Padomes 1985.gada 27.jūnija Direktīvas 85/337/EEK
par dažu sabiedrisku un privātu projektu ietekmes uz vidi novērtējumu;
2) Eiropas Padomes 1997.gada 3.marta Direktīvas 97/11/EK, ar
kuru groza Direktīvu 85/337/EEK par dažu valsts un privāto projektu ietekmes uz
vidi novērtējumu;
3) Eiropas Padomes 1992.gada 21.maija Direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas faunas un floras aizsardzību;
4) Eiropas Padomes 1979.gada 2.aprīļa Direktīvas 79/409/EEK par savvaļas putnu aizsardzību;
5) Eiropas Parlamenta un Padomes 2001.gada 27.jūnija
Direktīvas 2001/42/EK par noteiktu plānu un programmu ietekmes uz vides
novērtējumu;
6) Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 26.maija
Direktīvas 2003/35/EK, ar ko paredz
sabiedrības līdzdalību dažu ar vidi saistītu plānu un programmu izstrādē un ar
ko attiecībā uz sabiedrības līdzdalību un iespēju griezties tiesās groza
Padomes Direktīvas 85/337/EEK un 96/61/EK."
15. 1.pielikumā:
aizstāt 1.punktā vārdus "Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti" ar vārdiem "Iekārtas, kas paredzētas";
izteikt 6.punktu šādā redakcijā:
"6. Integrētas čuguna vai tērauda ražotnes un
iekārtas krāsaino metālu ražošanai no rūdas, koncentrātiem vai metāllūžņiem,
izmantojot metalurģiskos, ķīmiskos vai elektrolītiskos procesus.";
aizstāt 8.punktā vārdus "Uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kas paredzēti" ar vārdiem "Iekārtas, kas paredzētas".
16. 2.pielikumā:
izteikt 4.punkta 1., 2., 3., 4. un 5.apakšpunktu šādā redakcijā:
"1) iekārtas čuguna vai tērauda iegūšanai
(pirmējā vai otrējā kausēšana), ietverot nepārtraukto metālliešanu, ja šo
iekārtu jauda pārsniedz 2,5 tonnas stundā;
2) iekārtas melno metālu apstrādei:
a) karstās
velmētavas, kurās apstrādā vairāk nekā 20 tonnas tērauda stundā,
b)
smēdes, kuru enerģija pārsniedz 50 kilodžoulus katram mehānismam, ja patērētā
siltuma jauda pārsniedz 20 megavatus,
c)
iekārtas metālu aizsargpārklājumu uzkausēšanai, kurās apstrādā vairāk nekā 2
tonnas tērauda stundā;
3) melno metālu lietuves, kuru ražošanas
jauda pārsniedz 20 tonnas diennaktī;
4) krāsaino metālu kausēšanas iekārtas (arī
krāsaino metālu sakausējumiem, izņemot dārgmetālus), kuru jauda pārsniedz
4 tonnas kausēta svina vai kadmija diennaktī vai 20 tonnas jebkura
cita kausēta metāla diennaktī (arī pārstrādes produktu bagātināšanas un metālliešanas
iekārtas);
5) metāla un plastmasas izstrādājumu virsmu
apstrādes iekārtas, kurās izmanto elektrolītiskos vai ķīmiskos procesus un kuru
elektrolīzes vannu vai ķīmiskās apstrādes tvertnes kopējais tilpums pārsniedz
30 kubikmetrus;";
izteikt 10.punkta 2.apakšpunktu šādā redakcijā:
"2) pilsētvides attīstības projekti (piemēram, tirdzniecības centri, jaunu ūdensapgādes vai kanalizācijas ārējo tīklu būvniecība, ja to kopgarums pārsniedz 20 kilometrus, vairāk nekā 300 automašīnām paredzētas autostāvvietas);";
papildināt 10.punktu ar 15. un 16.apakšpunktu šādā redakcijā:
"15) akveduktu vai maģistrālo ūdens cauruļvadu ierīkošana ūdens padevei lielos attālumos;
16) dambju, molu un citu būvju būvniecība plūdu novēršanai."
Vides
ministrs
Likumprojekta Grozījumi likumā Par ietekmes uz vidi novērtējumu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums
|
Likums Par ietekmes uz vidi novērtējumu (turpmāk - IVN likums) nosaka prasības,
kādas jāņem vērā kompetentajai institūcijai pieņemot lēmumu par ietekmes uz
vidi novērtējuma (turpmāk - IVN) un stratēģiskā ietekmes uz vidi novērtējuma
(turpmāk SVN) nepieciešamību un
nosaka arī kārtību, kādā jāveic IVN vai SVN. Kā viens no jautājumiem, kas ir
ietverts gan IVN darba ziņojuma, gan arī SVN vides pārskata izstrādes
nosacījumos, ir nepieciešamība novērtēt vai paredzētās darbības vai
plānošanas dokumenta īstenošana neradīs negatīvu ietekmi uz Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000). Saskaņā ar IVN likuma 4., 8., 9., 10., 11., 12., 13., un
14. pantu jebkurai paredzētajai darbībai, kura nav minēta IVN likuma 2.
pielikumā, bet kuras īstenošana var radīt negatīvu ietekmi tikai uz Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), ir jāveic IVN. Saskaņā
ar Eiropas Padomes 1992. gada 21. maija direktīvu 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu, savvaļas
faunas un floras aizsardzību (turpmāk direktīva 92/43/EEK)
6.panta 3. un 4. punktu šādām darbībām būtu jāveic tikai ietekmes novērtējums
uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000). Sagatavotais likumprojekts nosaka šā novērtējuma veikšanas
priekšnosacījumus un arī pašu novērtējuma veikšanas kārtību. IVN likums nosaka prasības ierosinātājam/izstrādātājam
darba ziņojumā/vides pārskatā sniegt informāciju par kompensējošiem
pasākumiem Eiropas nozīmes aizsargājamai dabas teritorijai (NATURA 2000), ja
to nosaka likums Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. Taču IVN likums
nenosaka prasības, kā tālāk
informācija par kompensējošiem pasākumiem, ietekmes novērtējums uz
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), kā arī Eiropas
Komisijas atzinums (ja tāds ir nepieciešams) ir jāņem vērā lēmuma
pieņēmējiem. Sagatavotais likumprojekts nosaka prasības informatīvā
ziņojuma iesniegšanai Ministru Kabinetā lēmuma pieņemšanai, kā arī nosaka
prasības ziņojuma nosūtīšanai uz Eiropas Komisiju. Likumprojekts nosaka arī prasības informācijai, kura jāņem
vērā valsts vai pašvaldību institūcijām pieņemot lēmumu par paredzētās
darbības akceptu vai apstiprinot plānošanas dokumentu, gadījumos, ja darbības
vai plānošanas dokumenta īstenošana negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo
dabas teritoriju (NATURA 2000) un saskaņā ar likumu Par īpaši aizsargājamām
dabas teritorijām ir jāsaņem Eiropas Komisijas atzinums. Spēkā esošā IVN likuma 1. un 2. pielikuma redakcija
nenodrošina korektu Eiropas Padomes 1997. gada 3. marta direktīvas 97/11/EK,
ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC
1.panta 6.punkta un 1. pielikuma 4.punkta, 2. pielikuma 4., 10. punkta
(b), (f) un (j) apakšpunktos minēto darbību nosaukumu interpretāciju latviešu
valodā. Likumprojekta 15. un 16. pants paredz novērst minētās
nepilnības. Spēkā esošā IVN
likuma redakcija nenosaka precīzi, kādai būtu jābūt kārtībai (piem.,
izskatāmo dokumentu secība, laika termiņi) lemjot par paredzētās darbības
akceptu. Tādēļ likumprojekta 10.pants paredz noteikt šādu kārtību. |
|||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība
|
Grozījumi ir nepieciešami, lai noteiktu kārtību,
kādā novērtē paredzētās darbības vai
plānošanas dokumenta īstenošanas ietekmi uz Eiropas nozīmes aizsargājamo
dabas teritoriju (NATURA 2000). Likumprojekts izstrādāts pamatojoties uz
direktīvas 92/43/EEK 6.panta 3.un 4. punktu un ņemot vērā Eiropas Komisijas
apstiprinātās vadlīnijas, kas skaidro direktīvas 92/43/EEK 6.panta prasības
un Eiropas Komisijas apstiprināto Metodiku direktīvas 92/43/EEK 6.panta
prasību ieviešanā. Grozījumi nemaina ietekmes uz
vidi novērtējuma procesu pēc būtības, kā to nosaka Eiropas Padomes 1985. gada
27. jūnija direktīva 85/337/EEK par dažu sabiedrisku un privātu projektu
ietekmes uz vidi novērtējumu un Eiropas Padomes 1997. gada 3. marta direktīva
97/11/EK, ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC. Likumprojektā ietvertā norma par atsevišķas novērtēšanas kārtības
piemērošanu noteiktos gadījumos, ja negatīva ietekme iespējama tikai uz
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), samazinās kopējo
IVN likumā noteikto prasību apjomu ierosinātājam. Ja ierosinātāja pieteiktā
paredzētā darbība nebūs minēta IVN likuma 2. pielikumā un saskaņā ar
sākotnējā izvērtējuma rezultātu varētu būtiski ietekmēt tikai Eiropas nozīmes
aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), sagatavojot novērtējumu, nebūs
jāizvērtē tieša vai netieša ietekme uz ikvienu vides jomu, kas noteikta IVN
likumā un arī 2004.gada 17.februāra Ministru Kabineta noteikumu Nr.87 Kārtība, kādā novērtējama
paredzētās darbības ietekme uz vidi 26.punktā. Novērtējuma kārtība būs
noteikta atsevišķos Ministru kabineta
noteikumos. Sagatavotais likumprojekts
nosaka prasības informatīvā ziņojuma iesniegšanai Ministru Kabinetā lēmuma
pieņemšanai, ja saskaņā ar ierosinātāja
vai izstrādātāja iesniegto informāciju (IVN noslēguma ziņojums vai Vides
pārskats) paredzētās darbības vai plānošanas dokumenta īstenošana
negatīvi ietekmēs Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000)
un tas ir vienīgais risinājums nozīmīgu sabiedrības sociālo vai ekonomisko
interešu apmierināšanai. Sagatavotais likumprojekts nosaka prasības ziņojuma
nosūtīšanai uz Eiropas Komisiju. Likumprojekts
paredz izslēgt likuma 3.panta 3. punktu, jo tā redakcija neatbilsts prasībām,
kādas ir noteiktas 2004.gada 17 februāra Ministru kabineta noteikumu Nr. 87
Kārtība, kādā ir novērtējama paredzētās darbības ietekme uz vidi pielikumā,
kurā ir noteiktas prasības atzinumam par noslēguma ziņojumu. Minētā atzinuma
6. punktā kompetentajai institūcijai ir jānorāda obligātie nosacījumi un
turpmākajā projektēšanā veicamie
pasākumi, kas jāievēro paredzētās darbības ierosinātājam. Sagatavotais
likumprojekts paredz izslēgt likuma 14.panta otro daļu, kurā ir noteikta
kārtība, kādā ieinteresētā persona var pārsūdzēt tiesā kompetentās
institūcijas lēmumu par ietekmes uz
vidi novērtējuma nepieciešamību paredzētajai darbībai, kurai ir veikts
sākotnējais izvērtējums. Minētā norma ir izslēgta no likuma, jo ikvienas
personas tiesības apstrīdēt jebkuru saskaņā ar šo likumu pieņemtu lēmumu ir
noteiktas likuma 26.pantā. Likumprojekts nodrošina korektu Eiropas Padomes 1997. gada
3. marta direktīvas 97/11/EK, ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC 1.panta 6.punkta un 1. pielikuma 4.punkta
un 2. pielikuma 4., 10. punkta (b), (f) un (j) apakšpunktos minēto darbību
nosaukumu interpretāciju latviešu valodā. Likumprojekts nosaka kārtību, kādā akceptē paredzēto
darbību. Pieņemot likumprojekta 10. pantā minētos Ministru kabineta
noteikumus, tiks precizēta kārtība, kādā tiek izskatīti iesniegtie dokumenti,
noteikts laika termiņš dokumentu izskatīšanai un lēmuma par paredzētās
darbības akceptēšanu pieņemšanai. |
|||||||||||||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Likumprojektā ietvertās normas samazinās
nepieciešamos resursus (piem., laika patēriņš dokumentu sagatavošanai),
kas uzņēmējam būtu jāvelta, lai veiktu
paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējumu. Ja uzņēmēja plānotā darbība
saskaņā ar kompetentās institūcijas lēmumu, varētu būtiski ietekmēt tikai
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000), uzņēmējam
nevajadzēs veikt pilnu IVN procedūru, kas ir laikietilpīga un prasa novērtēt
lielu skaitu vides jomu. Tā vietā uzņēmējam būs jāveic novērtējums, kura
galvenais mērķis ir noteikt, kāda ir plānotās darbības ietekme uz Eiropas
nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000). |
|||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts pēc būtības neietekmē šo jomu. Taču, ir
iespējams papildu pieprasījums un, tātad arī jaunas darba vietas, pēc
kompetentiem speciālistiem ar plašām zināšanām, lai varētu veikt paredzēto
darbību ietekmes uz Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA
2000) novērtējumu. |
|||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts nodrošinās Eiropas Savienības īpaši
aizsargājamo dabas teritoriju tīkla aizsardzību. Latvijā ir noteiktas 336
Natura 2000 teritorijas, no kurām 4 ir dabas rezervāti, 3 nacionālie parki,
38 dabas parki, 9 dabas pieminekļi, 9 aizsargājamo ainavu apvidi, 250 dabas
liegumi, 23 mikroliegumi. |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads (2005) |
Nākamie trīs gadi (2006 2008) |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Finansiālā ietekme
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav paredzēti |
|
||||||||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
6. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Ministru kabinets līdz
2005.gada 1.oktobrim izdod šā likuma 4.panta 12 daļā, 19.panta
ceturtajā daļā, 22.panta piektajā daļā un
23.5 panta 72 daļā minētos noteikumus. Ministru kabineta
noteikumi noteiks paredzētās darbības īstenošanas ietekmes novērtējuma uz
Eiropas nozīmes aizsargājamo dabas teritoriju (NATURA 2000) kārtību. Ministru kabineta noteikumi noteiks prasības
informatīvajam ziņojumam, kas jāiesniedz
Ministru kabinetā lēmuma pieņemšanai. Ministru kabineta noteikumi noteiks kārtību, kādā
akceptē paredzēto darbību. Prasības, kuras noteiktas direktīvas 92/43/EEK 6.panta 4.
punktā par nepieciešamajiem kompensējošiem pasākumiem, lai nodrošinātu Natura
2000 tīkla kopējās vienotības aizsardzību, tiks noteiktas ar likumprojektu Grozījumi likumā Par
īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. |
|||||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību
|
Ar likumprojektu tiek ieviestas
Eiropas Padomes
1992. gada 21. maija direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu,
savvaļas faunas un floras aizsardzību 6.panta 3.un 4. punkta prasības.
Pilnīgu atbilstību visām direktīvas 92/43/EEK 6.panta 3. un 4.punkta
minētajām prasībām nodrošinās pieņemot likumprojektu Grozījumi likumā Par
īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. Precizēti Eiropas Padomes 1997. gada 3. marta direktīvas
97/11/EK, ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC
par dažu valsts un privāto projektu ietekmes uz vidi novērtējumu 1.pielikuma
4. punktā un 2. pielikuma 4.punktā un 10. punkta (b), (f)
un (j) apakšpunktos
minēto darbību nosaukumi latviešu valodā. |
|||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju
|
Eiropas Padomes
1992. gada 21. maija direktīvas 92/43/EEK par dabisko dzīvotņu,
savvaļas faunas un floras aizsardzību 6.panta 3.un 4. punkts. Eiropas Padomes 1997. gada 3. marta direktīvas 97/11/EK,
ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC par dažu
valsts un privāto projektu ietekmes uz vidi novērtējumu 1.panta 6.punkts un
1.pielikuma 4.punkts un 2. pielikuma 4. punkts un 10. punkta (b), (f) un (j)
apakšpunkti. |
|||||||||||||
2.tabula |
||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||||
3.pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6.panta 3.punkts |
Atbilst |
Pilnīgu atbilstību visām Direktīvas 92/43/EEK
6.panta 3.punkta minētajām prasībām nodrošinās pieņemot likumprojektu
Grozījumi likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. |
|||||||||||
6., 8., 10. un 12.pants |
Direktīvas 92/43/EEK 6.panta 3.un 4.punkts |
Atbilst |
Pilnīgu atbilstību visām Direktīvas 92/43/EEK
6.panta 4.punkta minētajām prasībām nodrošinās pieņemot likumprojektu
Grozījumi likumā Par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. |
|||||||||||
15.pants |
Direktīvas 97/11/EK, ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC 1.panta 6.punkts un 1. pielikuma 4.punkts |
Atbilst |
|
|||||||||||
16.pants |
Direktīvas 97/11/EK ar kuru groza direktīvu 85/337/EEC 1.panta 6.punkts, 2.pielikuma 4.punkts
un 10.punkta (b), (f) un (j) apakšpunkti. |
Atbilst |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas
|
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
|||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Ir notikušas konsultācijas ar David Aspinwall, Eiropas Komisijas Vides Ģenerāldirektorāta 3. nodaļa |
|||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpilde tiks nodrošināta, izskaidrojot tā
būtību Vides ministrijas pārraudzībā un pakļautībā esošajām valsts
institūcijām (piemēram, Vides pārraudzības valsts birojam un Valsts vides
dienesta reģionālajām vides pārvaldēm). Likumprojekts neparedz radīt jaunas valsts institūcijas. |
|||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks ievietots Vides ministrijas mājas lapā Internetā sabiedrības informēšanai un komentāru sniegšanai. |
|||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts nemaina indivīda jau patreiz
reglamentētās tiesības. Indivīds var apstrīdēt institūcijas rīcību likumā
noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||||
Vides ministrs R. Vējonis
Valsts
sekretāra p.i. |
Juridiskā
departamenta direktore |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
A.
Eglājs |
A.
Stašāne |
J.Kovals |
E.
Zaķe- Kļaviņa |
31.05.2005 08:43
1892
S. Ruža
7026526,
Sandra.Ruza@vidm.gov.lv