Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas apkopotie
priekšlikumi likumprojekta
Eiropas Savienības
Kohēzijas fonda projektu vadības likums (reģ.nr.1312) izskatīšanai 3.lasījumā
2.lasījuma redakcija |
N.p.k. |
Priekšlikumi
(3) |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
|
|
|
|
I nodaļa
Vispārīgie noteikumi
|
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) ietvara
dokuments Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas nacionālais
politikas plānošanas dokuments, kurā norādīti attiecīgās nozares mērķi, šo
mērķu sasniegšanas veidi un projektu atlases kritēriji, kā arī noteikti iespējamie Kohēzijas fonda projekti; 2)
projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kura iesniegusi projekta
iesniegumu attiecīgā projekta īstenošanai par Kohēzijas fonda līdzekļiem; 3)
ieviešanas iestāde tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas īsteno projektu; 4)
atbalsta saņēmējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas ir projekta īstenošanas
rezultātā radītā labuma saņēmēja; 5) projekta
izpildītājs fiziskā vai juridiskā persona vai šādu personu apvienība,
kas iepirkuma procedūrā ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, veikt preču
piegādes vai būvdarbus projekta īstenošanai. |
|
|
|
1.pants. Likumā lietotie
termini Likumā ir lietoti šādi termini: 1) ietvara
dokuments Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas nacionālais
politikas plānošanas dokuments, kurā norādīti attiecīgās nozares mērķi, šo
mērķu sasniegšanas veidi un projektu atlases kritēriji, kā arī noteikti iespējamie Kohēzijas fonda projekti; 2)
projekta iesniedzējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kura iesniegusi projekta
iesniegumu attiecīgā projekta īstenošanai par Kohēzijas fonda līdzekļiem; 3)
ieviešanas iestāde tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas īsteno projektu; 4)
atbalsta saņēmējs tiešās vai pastarpinātās valsts pārvaldes iestāde,
Latvijas Republikā reģistrēta juridiskā persona, kas ir projekta īstenošanas
rezultātā radītā labuma saņēmēja; 5) projekta
izpildītājs fiziskā vai juridiskā persona vai šādu personu apvienība,
kas iepirkuma procedūrā ieguvusi tiesības sniegt pakalpojumus, veikt preču
piegādes vai būvdarbus projekta īstenošanai. |
2.pants. Likuma mērķis Šā
likuma mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas Savienības
Kohēzijas fonda (turpmāk Kohēzijas fonds) projektu vadību Latvijā, ciktāl
to nenosaka Eiropas Savienības tiesību akti. |
|
|
|
2.pants. Likuma mērķis Šā
likuma mērķis ir izveidot efektīvu un caurskatāmu Eiropas Savienības
Kohēzijas fonda (turpmāk Kohēzijas fonds) projektu vadību Latvijā, ciktāl
to nenosaka Eiropas Savienības tiesību akti. |
3.pants. Likuma darbība (1) Likums
nosaka par Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto vides infrastruktūras un
transporta infrastruktūras projektu, kā arī ar to īstenošanu un v
adību
saistīto tehniskās palīdzības projektu (turpmāk projekts) sagatavošanu,
apstiprināšanu, īstenošanu un uzraudzību. (2) Šis
likums ir attiecināms uz projektiem, kurus finansē no Kohēzijas fonda un kuri
ir apstiprināti Eiropas Komisijā līdz 2006.gada 31.decembrim. |
|
|
|
3.pants. Likuma darbība (1) Likums
nosaka par Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto vides infrastruktūras un
transporta infrastruktūras projektu, kā arī ar to īstenošanu un vadību
saistīto tehniskās palīdzības projektu (turpmāk projekts) sagatavošanu,
apstiprināšanu, īstenošanu un uzraudzību. (2) Šis
likums ir attiecināms uz projektiem, kurus finansē no Kohēzijas fonda un kuri
ir apstiprināti Eiropas Komisijā līdz 2006.gada 31.decembrim. |
II nodaļa Projektu vadībā
iesaistītās institūcijas un to funkcijas projektu īstenošanā |
|
|
|
II nodaļa Projektu vadībā
iesaistītās institūcijas un to funkcijas projektu īstenošanā |
4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas administratīvo
vadību, projekta vadībā iesaistīto iestāžu
darba koordināciju un sadarbību ar Eiropas Komisiju. (2)
Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija nodalītas kompetences
ietvaros. Finanšu ministrija nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi
atbildīgo amatpersonu. (3)
Finanšu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šā likuma
noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, tiktu nodalītas no projektu finanšu
kontroles un audita funkcijām un citām tās funkcijām. |
|
|
|
4.pants. Vadošā iestāde (1) Vadošā
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas administratīvo
vadību, projekta vadībā iesaistīto iestāžu
darba koordināciju un sadarbību ar Eiropas Komisiju. (2)
Vadošās iestādes funkcijas pilda Finanšu ministrija nodalītas kompetences
ietvaros. Finanšu ministrija nosaka par vadošās iestādes funkciju izpildi
atbildīgo amatpersonu. (3)
Finanšu ministrija nodrošina, lai funkcijas, kuras tā saskaņā ar šā likuma
noteikumiem pilda kā vadošā iestāde, tiktu nodalītas no projektu finanšu
kontroles un audita funkcijām un citām tās funkcijām. |
(4) Vadošā
iestāde veic šādas funkcijas: 1)
izvērtē starpniekinstitūcijas iesniegto attiecīgās nozares ietvara dokumenta
projekta daļu vai priekšlikumus par grozījumiem tajā; 2)
sagatavo ietvara dokumenta projektu vai projektu par grozījumiem tajā un
iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā; 3) saskaņo
apstiprināto ietvara dokumentu vai grozījumus tajā ar Eiropas Komisiju; 4) iesniedz
Ministru kabinetam ar Eiropas Komisiju saskaņoto ietvara dokumentu vai
grozījumus tajā un normatīvā akta projektu,
kurā noteikti uzdevumi ietvara dokumenta īstenošanai; 5) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic starpniekinstitūcijas iesniegtā projekta
iesnieguma izvērtēšanu; 6) izvērtē
starpniekinstitūcijas sagatavotos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu (turpmāk Eiropas Komisijas
lēmums) vai finanšu memorandā un iesniedz tos apstiprināšanai Eiropas
Komisijā; 7) pārbauda
starpniekinstitūcijas iesniegtos projektu īstenošanas pārskatus; 8) nodrošina
pārskatu un informācijas par Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu valstī
sagatavošanu, pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijai; 9) pārskata
Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu reglamentējošos Latvijas Republikas
normatīvos aktus un sagatavo projektus par grozījumiem tajos, nodrošinot
minēto normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem pēc
grozījumu izdarīšanas tajos, un pilnveido Kohēzijas fonda vadības un
uzraudzības procedūras; 10) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par valstij piešķirto Kohēzijas fonda
līdzekļu izmantošanu. |
1 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt 4.panta ceturtās daļas 5.punktu šādā
redakcijā: 5) Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā izvērtē projekta iesniegumu; |
Atbalstīt |
(4) Vadošā
iestāde veic šādas funkcijas: 1)
izvērtē starpniekinstitūcijas iesniegto attiecīgās nozares ietvara dokumenta
projekta daļu vai priekšlikumus par grozījumiem tajā; 2)
sagatavo ietvara dokumenta projektu vai projektu par grozījumiem tajā un
iesniedz apstiprināšanai Ministru kabinetā; 3) saskaņo
apstiprināto ietvara dokumentu vai grozījumus tajā ar Eiropas Komisiju; 4) iesniedz
Ministru kabinetam ar Eiropas Komisiju saskaņoto ietvara dokumentu vai
grozījumus tajā un normatīvā akta projektu,
kurā noteikti uzdevumi ietvara dokumenta īstenošanai; 5) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā izvērtē projekta iesniegumu; 6) izvērtē
starpniekinstitūcijas sagatavotos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā par projekta apstiprināšanu (turpmāk Eiropas Komisijas
lēmums) vai finanšu memorandā un iesniedz tos apstiprināšanai Eiropas
Komisijā; 7) pārbauda
starpniekinstitūcijas iesniegtos projektu īstenošanas pārskatus; 8) nodrošina
pārskatu un informācijas par Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu valstī
sagatavošanu, pārbaudi un iesniegšanu Eiropas Komisijai; 9) pārskata
Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanu reglamentējošos Latvijas Republikas
normatīvos aktus un sagatavo projektus par grozījumiem tajos, nodrošinot
minēto normatīvo aktu atbilstību Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem pēc
grozījumu izdarīšanas tajos, un pilnveido Kohēzijas fonda vadības un
uzraudzības procedūras; 10) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par valstij piešķirto Kohēzijas fonda
līdzekļu izmantošanu. |
(5) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā
iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas funkcijas, nodrošinot projekta
īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
|
|
|
(5) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā
iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas funkcijas, nodrošinot projekta
īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
5.pants. Maksājumu
iestāde (1) Maksājumu
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas finanšu vadību un
izdevumu sertificēšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas Komisijas 2002.gada
29.jūlija regulā (EK) Nr.1386/2002, ar ko nosaka sīki izstrādātus
piemērošanas noteikumus Padomes regulai (EK) Nr.1164/94 attiecībā uz tās
palīdzības pārvaldības un kontroles sistēmām, kas piešķirta no Kohēzijas
fonda, kā arī kārtību finansiālu labojumu veikšanai. (2)
Maksājumu iestādes funkcijas veic Valsts kase. (3) Maksājumu
iestāde veic šādas funkcijas: 1) pieprasa
un saņem Kohēzijas fonda finansējumu no Eiropas Komisijas. Maksājumu iestāde
iesniedz Eiropas Komisijai projekta avansa pieprasījumu, starpposma izdevumu
deklarāciju un noslēguma izdevumu deklarāciju kopā ar projekta noslēguma
ziņojumu un atzinumu par projekta noslēguma izdevumu deklarāciju; 2) pamatojoties
uz starpniekinstitūcijas iesniegtajiem maksājuma dokumentiem, pēc to
atbilstības pārbaudes veic maksājumus projekta ietvaros. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas
funkcijas, nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu
iestādē. |
|
|
|
5.pan
ts. Maksājumu iestāde (1) Maksājumu
iestāde nodrošina Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas finanšu vadību un
izdevumu sertificēšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas Komisijas 2002.gada
29.jūlija regulā (EK) Nr.1386/2002, ar ko nosaka sīki izstrādātus
piemērošanas noteikumus Padomes regulai (EK) Nr.1164/94 attiecībā uz tās
palīdzības pārvaldības un kontroles sistēmām, kas piešķirta no Kohēzijas
fonda, kā arī kārtību finansiālu labojumu veikšanai. (2)
Maksājumu iestādes funkcijas veic Valsts kase. (3) Maksājumu
iestāde veic šādas funkcijas: 1) pieprasa
un saņem Kohēzijas fonda finansējumu no Eiropas Komisijas. Maksājumu iestāde
iesniedz Eiropas Komisijai projekta avansa pieprasījumu, starpposma izdevumu
deklarāciju un noslēguma izdevumu deklarāciju kopā ar projekta noslēguma
ziņojumu un atzinumu par projekta noslēguma izdevumu deklarāciju; 2) pamatojoties
uz starpniekinstitūcijas iesniegtajiem maksājuma dokumentiem, pēc to
atbilstības pārbaudes veic maksājumus projekta ietvaros. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde, tā veic starpniekinstitūcijas
funkcijas, nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu
iestādē. |
6.pants.
Starpniekinstitūcija (1) Starpniekinstitūcija
nodrošina Kohēzijas fonda projektu īstenošanas administratīvo, tehnisko un
finanšu vadību. (2)
Starpniekinstitūcijas funkcijas veic: 1)
Vides ministrija vides aizsardzības nozares infrastruktūras projektiem; 2)
Satiksmes ministrija transporta nozares infrastruktūras projektiem; 3)
vadošā iestāde un maksājumu iestāde ja tā ir projekta iesniedzējs. (3) Starpniekinstitūcija veic šādas
funkcijas: 1) izstrādā
Kohēzijas fonda attiecīgās nozares ietvara dokumenta projekta daļu un
iesniedz to vadošajai iestādei izvērtēšanai un iekļaušanai ietvara dokumenta
projektā; 2) veic
projektu atlasi; 3) izvērtē
projekta iesniegumu; 4) slēdz
līgumu par projekta īstenošanas un uzraudzības kārtību ar atbalsta saņēmēju
un ieviešanas iestādi vai tikai ar atbalsta saņēmēju; 5) iesniedz
vadošajai iestādei izvērtēšanai priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 6) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz projekta pārskatus vadošajai iestādei un
maksājumu iestādei; 7) izveido
iepirkuma komisiju un organizē iepirkuma procedūru projekta īstenošanas
vajadzībām atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām
valsts vai pašvaldību iepirkuma procedūrām; 8) slēdz
līgumu ar iepirkuma procedūrā izraudzīto projekta izpildītāju par pakalpojumu
sniegšanu, preču piegāžu vai būvdarbu veikšanu (turpmāk iepirkuma līgums); 9) ja
nepieciešams, slēdz līgumu par neatkarīgu būvuzraudzību (ja projekta
īstenošanas procesā tiek veikti būvdarbi); 10) iesniedz
vadošajai iestādei projekta avansa maksājuma pieprasījumu; 11) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā pārbauda ieviešanas iestādes iesniegtos maksājuma
dokumentus un iesniedz tos maksājumu iestādei; 12) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par nozares projektu īstenošanu. (4) Starpniekinstitūcija
pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi var deleģēt šā panta trešās daļas 7., 8.
un 9.punktā minētās funkcijas ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam. Par
deleģēto funkciju īstenošanu un kontroli ir atbildīga starpniekinstitūcija. (5) Ja
projekta iesniedzējs ir starpniekinstitūcija, tā veic savas funkcijas,
nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
|
|
|
6.pants.
Starpniekinstitūcija (1) Starpniekinstitūcija
nodrošina Kohēzijas fonda projektu īstenošanas administratīvo, tehnisko un
finanšu vadību. (2)
Starpniekinstitūcijas funkcijas veic: 1)
Vides ministrija vides aizsardzības nozares infrastruktūras projektiem; 2)
Satiksmes ministrija transporta nozares infrastruktūras projektiem; 3)
vadošā iestāde un maksājumu iestāde ja tā ir projekta iesniedzējs. (3) Starpniekinstitūcija veic šādas
funkcijas: 1) izstrādā
Kohēzijas fonda attiecīgās nozares ietvara dokumenta projekta daļu un
iesniedz to vadošajai iestādei izvērtēšanai un iekļaušanai ietvara dokumenta
projektā; 2) veic
projektu atlasi; 3) izvērtē
projekta iesniegumu; 4) slēdz
līgumu par projekta īstenošanas un uzraudzības kārtību ar atbalsta saņēmēju
un ieviešanas iestādi vai tikai ar atbalsta saņēmēju; 5) iesniedz
vadošajai iestādei izvērtēšanai priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 6) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz projekta pārskatus vadošajai iestādei un
maksājumu iestādei; 7) izveido
iepirkuma komisiju un organizē iepirkuma procedūru projekta īstenošanas
vajadzībām atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām
valsts vai pašvaldību iepirkuma procedūrām; 8) slēdz
līgumu ar iepirkuma procedūrā izraudzīto projekta izpildītāju par pakalpojumu
sniegšanu, preču piegāžu vai būvdarbu veikšanu (turpmāk iepirkuma līgums); 9) ja
nepieciešams, slēdz līgumu par neatkarīgu būvuzraudzību (ja projekta
īstenošanas procesā tiek veikti būvdarbi); 10) iesniedz
vadošajai iestādei projekta avansa maksājuma pieprasījumu; 11) Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā pārbauda ieviešanas iestādes iesniegtos maksājuma
dokumentus un iesniedz tos maksājumu iestādei; 12) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par nozares projektu īstenošanu. (4) Starpniekinstitūcija
pēc saskaņošanas ar vadošo iestādi var deleģēt šā panta trešās daļas 7., 8.
un 9.punktā minētās funkcijas ieviešanas iestādei vai atbalsta saņēmējam. Par
deleģēto funkciju īstenošanu un kontroli ir atbildīga starpniekinstitūcija. (5) Ja
projekta iesniedzējs ir starpniekinstitūcija, tā veic savas funkcijas,
nodrošinot projekta īstenošanas un kontroles funkciju nodalīšanu iestādē. |
7.pants. Sadarbība
iestāžu funkciju īstenošanā Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde un starpniekinstitūcija slēdz sadarbības līgumu
par kārtību, kādā veic funkcijas Kohēzijas fonda attiecīgās nozares projektu
īstenošanā un uzraudzībā. |
|
|
|
7.pants. Sadarbība
iestāžu funkciju īstenošanā Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde un starpniekinstitūcija slēdz sadarbības līgumu
par kārtību, kādā veic funkcijas Kohēzijas fonda attiecīgās nozares projektu
īstenošanā un uzraudzībā. |
8.pants. Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs (1) Ieviešanas
iestāde veic šādas funkcijas: 1) ja
nepieciešams, sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai izvērtēšanai
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 2) sagatavo
projekta iepirkuma dokumentāciju un iesniedz to starpniekinstitūcijai; 3) nodrošina
Eiropas Komisijas lēmuma vai finanšu memoranda speciālo nosacījumu izpildi; 4) atbilstoši
iepirkuma līgumam nodrošina projekta izpildītāja iesniegto maksājuma
dokumentu (par saņemto pakalpojumu, piegādāto preču un veikto būvdarbu
apjomu, kvalitāti un citiem iepirkuma līguma noteikumiem) pārbaudi, kā arī
sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai maksājuma dokumentus un projekta
izdevumu deklarāciju; 5) iesniedz
starpniekinstitūcijai pārskatus un informāciju par projekta īstenošanu; 6) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par īstenoto projektu. (2) Atbalsta
saņēmējs norādāms projekta iesniegumā. (3) Atbalsta
saņēmējs veic šādas funkcijas: 1) nodrošina
projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu uzskaiti savā grāmatvedībā; 2) nodrošina
projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu racionālu izmantošanu un
uzturēšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos budžeta un
finanšu jomā. (4) Ja
ieviešanas iestāde nav atbalsta saņēmējs, tā var nodot atsevišķas šajā likumā
minētās funkcijas atbalsta saņēmējam, savukārt atbalsta saņēmējs var nodot
atsevišķas šajā likumā minētās funkcijas ieviešanas iestādei, noslēdzot
līgumu par projekta īstenošanu. Par nodoto funkciju veikšanu ir atbildīga
institūcija, kurai saskaņā ar šo likumu jāveic attiecīgās funkcijas. (5) Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs šā panta ceturtajā daļā noteiktos līgumus pirms
to noslēgšanas saskaņo ar starpniekinstitūciju. |
|
|
|
8.pants. Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs (1) Ieviešanas
iestāde veic šādas funkcijas: 1) ja
nepieciešams, sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai izvērtēšanai
priekšlikumus par grozījumiem Eiropas Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā; 2) sagatavo
projekta iepirkuma dokumentāciju un iesniedz to starpniekinstitūcijai; 3) nodrošina
Eiropas Komisijas lēmuma vai finanšu memoranda speciālo nosacījumu izpildi; 4) atbilstoši
iepirkuma līgumam nodrošina projekta izpildītāja iesniegto maksājuma
dokumentu (par saņemto pakalpojumu, piegādāto preču un veikto būvdarbu
apjomu, kvalitāti un citiem iepirkuma līguma noteikumiem) pārbaudi, kā arī
sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai maksājuma dokumentus un projekta
izdevumu deklarāciju; 5) iesniedz
starpniekinstitūcijai pārskatus un informāciju par projekta īstenošanu; 6) organizē
informācijas un publicitātes pasākumus par īstenoto projektu. (2) Atbalsta
saņēmējs norādāms projekta iesniegumā. (3) Atbalsta
saņēmējs veic šādas funkcijas: 1) nodrošina
projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu uzskaiti savā grāmatvedībā; 2) nodrošina
projekta īstenošanas rezultātā radīto labumu racionālu izmantošanu un
uzturēšanu atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos budžeta un
finanšu jomā. (4) Ja
ieviešanas iestāde nav atbalsta saņēmējs, tā var nodot atsevišķas šajā likumā
minētās funkcijas atbalsta saņēmējam, savukārt atbalsta saņēmējs var nodot
atsevišķas šajā likumā minētās funkcijas ieviešanas iestādei, noslēdzot
līgumu par projekta īstenošanu. Par nodoto funkciju veikšanu ir atbildīga
institūcija, kurai saskaņā ar šo likumu jāveic attiecīgās funkcijas. (5) Ieviešanas
iestāde un atbalsta saņēmējs šā panta ceturtajā daļā noteiktos līgumus pirms
to noslēgšanas saskaņo ar starpniekinstitūciju. |
III
nodaļa Projekta
iesnieguma iesniegšana, saskaņošana un apstiprināšana |
|
|
|
III
nodaļa Projekta
iesnieguma iesniegšana, saskaņošana un apstiprināšana |
9.pants. Projekta
iesnieguma iesniegšana (1) Projekta
iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu attiecīgās nozares
starpniekinstitūcijai. (2) Projekta
iesniedzējs paredz
projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu. |
|
|
|
9.pants. Projekta
iesnieguma iesniegšana (1) Projekta
iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu attiecīgās nozares
starpniekinstitūcijai. (2) Projekta
iesniedzējs paredz
projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu. |
10.pants. Projekta
iesnieguma saskaņošana (1) Starpniekinstitūcija
izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām transporta, vides aizsardzības,
budžeta un finanšu jomā un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām, kā arī tā
tehniski ekonomisko lietderību un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma
iesniegšanu saskaņošanai vadošajā iestādē vai tā noraidīšanu. (2) Ja
projekta iesniegums ir nepilnīgs, starpniekinstitūcija sagatavo atzinumu par
projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs
precizē projekta iesniegumu atbilstoši starpniekinstitūcijas atzinumam un
atkārtoti iesniedz to starpniekinstitūcijai. (3) Vadošā
iestāde izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām budžeta un finanšu jomā un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām un
pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā vai tā noraidīšanu. (4) Ja
projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu par
projekta iesniegumu un nosūta to starpniekinstitūcijai. Starpniekinstitūcija
precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai iestādei. (5)
Starpniekinstitūcija vadošās iestādes atzinumu par projekta iesniegumu nosūta
projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs precizē projekta iesniegumu
atbilstoši vadošās iestādes atzinumam un atkārtoti iesniedz to
starpniekinstitūcijai saskaņošanai ar vadošo iestādi. |
|
|
|
10.pants. Projekta
iesnieguma saskaņošana (1) Starpniekinstitūcija
izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām transporta, vides aizsardzības,
budžeta un finanšu jomā un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām, kā arī tā
tehniski ekonomisko lietderību un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma
iesniegšanu saskaņošanai vadošajā iestādē vai tā noraidīšanu. (2) Ja
projekta iesniegums ir nepilnīgs, starpniekinstitūcija sagatavo atzinumu par
projekta iesniegumu un nosūta to projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs
precizē projekta iesniegumu atbilstoši starpniekinstitūcijas atzinumam un
atkārtoti iesniedz to starpniekinstitūcijai. (3) Vadošā
iestāde izvērtē projekta iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām
prasībām budžeta un finanšu jomā un ietvara dokumentā noteiktajām prasībām un
pieņem lēmumu par projekta iesnieguma iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā vai tā noraidīšanu. (4) Ja
projekta iesniegums ir nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu par
projekta iesniegumu un nosūta to starpniekinstitūcijai. Starpniekinstitūcija
precizē projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai iestādei. (5)
Starpniekinstitūcija vadošās iestādes atzinumu par projekta iesniegumu nosūta
projekta iesniedzējam. Projekta iesniedzējs precizē projekta iesniegumu
atbilstoši vadošās iestādes atzinumam un atkārtoti iesniedz to
starpniekinstitūcijai saskaņošanai ar vadošo iestādi. |
11.pants. Maksājumu
iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesnieguma saskaņošana (1) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija, tā
izstrādā projekta iesniegumu un iesniedz to vadošajai iestādei. (2) Vadošā
iestāde izvērtē maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta
iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām budžeta un
finanšu jomā un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā. (3) Ja
maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesniegums ir
nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu un nosūta to maksājumu iestādei
vai starpniekinstitūcijai. Maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija precizē
projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai iestādei. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā iestāde, tā nodrošina projekta iesnieguma
sagatavošanas funkcijas nodalīšanu no projekta iesnieguma pārbaudes un
apstiprināšanas funkcijas. |
|
|
|
11.pants. Maksājumu
iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesnieguma saskaņošana (1) Ja
projekta iesniedzējs ir maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija, tā
izstrādā projekta iesniegumu un iesniedz to vadošajai iestādei. (2) Vadošā
iestāde izvērtē maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta
iesnieguma atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām budžeta un
finanšu jomā un pieņem lēmumu par tā iesniegšanu apstiprināšanai Eiropas
Komisijā. (3) Ja
maksājumu iestādes vai starpniekinstitūcijas projekta iesniegums ir
nepilnīgs, vadošā iestāde sagatavo atzinumu un nosūta to maksājumu iestādei
vai starpniekinstitūcijai. Maksājumu iestāde vai starpniekinstitūcija precizē
projekta iesniegumu un atkārtoti iesniedz to vadošajai iestādei. (4) Ja
projekta iesniedzējs ir vadošā iestāde, tā nodrošina projekta iesnieguma
sagatavošanas funkcijas nodalīšanu no projekta iesnieguma pārbaudes un
apstiprināšanas funkcijas. |
12.pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas no Eiropas Komisijas
informē maksājumu iestādi (ja tā ir projekta iesniedzējs) un
starpniekinstitūciju par Eiropas Komisijas iebildumiem un komentāriem
attiecībā uz projekta iesniegumu. (2) Jebkurus
grozījumus projekta iesniegumā pēc tā iesniegšanas Eiropas Komisijai
maksājumu iestāde (ja tā ir projekta iesniedzējs) vai starpniekinstitūcija
piecu darbdienu laikā saskaņo ar vadošo iestādi. (3) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas rakstveidā paziņo
maksājumu iestādei un starpniekinstitūcijai Eiropas Komisijas lēmumu par
projekta iesniegumu. |
|
|
|
12.pants.
Projekta iesnieguma apstiprināšana (1) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas no Eiropas Komisijas
informē maksājumu iestādi (ja tā ir projekta iesniedzējs) un
starpniekinstitūciju par Eiropas Komisijas iebildumiem un komentāriem
attiecībā uz projekta iesniegumu. (2) Jebkurus
grozījumus projekta iesniegumā pēc tā iesniegšanas Eiropas Komisijai
maksājumu iestāde (ja tā ir projekta iesniedzējs) vai starpniekinstitūcija
piecu darbdienu laikā saskaņo ar vadošo iestādi. (3) Vadošā
iestāde piecu darbdienu laikā pēc dokumentu saņemšanas rakstveidā paziņo
maksājumu iestādei un starpniekinstitūcijai Eiropas Komisijas lēmumu par
projekta iesniegumu. |
IV
nodaļa Projektu
vienotā informācijas sistēma un vadības sistēma |
|
|
|
IV
nodaļa Projektu
vienotā informācijas sistēma un vadības sistēma |
13.pants. Projektu
vienotā informācijas sistēma (1) Vadošā
iestāde izveido un uztur Kohēzijas fonda projektu vienoto informācijas
sistēmu. (2) Kārtību,
kādā piešķir un anulē lietotāja tiesības Kohēzijas fonda projektu vienotajā
informācijas sistēmā, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
13.pants. Projektu
vienotā informācijas sistēma (1) Vadošā
iestāde izveido un uztur Kohēzijas fonda projektu vienoto informācijas
sistēmu. (2) Kārtību,
kādā piešķir un anulē lietotāja tiesības Kohēzijas fonda projektu vienotajā
informācijas sistēmā, nosaka Ministru kabinets. |
14.pants. Projektu
vadības un kontroles sistēma (1) Starpniekinstitūcija
ne vēlāk kā mēneša laikā pēc apstiprinoša Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas
iesniedz vadošajai iestādei projekta īstenošanā iesaistīto institūciju
iekšējās projekta vadības un kontroles sistēmas aprakstu. (2) Par
jebkuriem grozījumiem iekšējās projekta vadības un kontroles sistēmas
aprakstā starpniekinstitūcija divu nedēļu laikā informē vadošo iestādi,
vienlaikus iesniedzot dokumentus, kuros izdarīti grozījumi. (3) Kārtību,
kādā veicama Kohēzijas fonda projektu vadības un kontroles sistēmas
uzraudzība, nosaka Ministru kabinets. |
|
|
|
14.pants. Projektu
vadības un kontroles sistēma (1) Starpniekinstitūcija
ne vēlāk kā mēneša laikā pēc apstiprinoša Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas
iesniedz vadošajai iestādei projekta īstenošanā iesaistīto institūciju
iekšējās projekta vadības un kontroles sistēmas aprakstu. (2) Par
jebkuriem grozījumiem iekšējās projekta vadības un kontroles sistēmas
aprakstā starpniekinstitūcija divu nedēļu laikā informē vadošo iestādi,
vienlaikus iesniedzot dokumentus, kuros izdarīti grozījumi. (3) Kārtību,
kādā veicama Kohēzijas fonda projektu vadības un kontroles sistēmas
uzraudzība, nosaka Ministru kabinets. |
V
nodaļa Projektu
īstenošanas uzraudzība |
|
|
|
V
nodaļa Projektu
īstenošanas uzraudzība |
15.pants. Uzraudzības
komiteja (1) Projektu
īstenošanas atbilstību normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām budžeta un finanšu jomā uzrauga un izvērtē uzraudzības
komiteja. Uzraudzības komitejas lēmumiem ir rekomendējošs raksturs. (2) Uzraudzības
komitejas locekļi ir: 1) par
vadošās iestādes funkciju izpildi atbildīgā amatpersona
uzraudzības komitejas priekšsēdētājs; 2) vadošās
iestādes pārstāvis uzraudzības komitejas priekšsēdētāja vietnieks; 3) Valsts
kancelejas pārstāvis; 4) starpniekinstitūcijas
Vides ministrijas pārstāvis; 5) starpniekinstitūcijas
Satiksmes ministrijas pārstāvis; 6) maksājumu
iestādes pārstāvis; 7) Eiropas
Komisijas pārstāvis; 8) Eiropas
Investīciju bankas pārstāvis; 9) Eiropas
Rekonstrukcijas un attīstības bankas pārstāvis; 10)
citas starptautiskas finanšu institūcijas pārstāvis (ja projekta īstenošana
skar šīs institūcijas intereses). (3) Komitejas
sēdē, izskatot jautājumu par attiecīgās nozares projektiem, var piedalīties: 1) pārstāvji
no katras ieviešanas iestādes; 2) kompetentu
nevalstisko organizāciju pārstāvji; 3) pārstāvis
no katras pašvaldības,
kuras intereses skar projekta īstenošana; 4)
citas organizācijas vai iestādes pārstāvis (ja projekta īstenošana skar šīs
organizācijas vai iestādes intereses). |
|
|
|
15.pants. Uzraudzības
komiteja (1) Projektu
īstenošanas atbilstību normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām budžeta un finanšu jomā uzrauga un izvērtē uzraudzības
komiteja. Uzraudzības komitejas lēmumiem ir rekomendējošs raksturs. (2) Uzraudzības
komitejas locekļi ir: 1) par
vadošās iestādes funkciju izpildi atbildīgā amatpersona
uzraudzības komitejas priekšsēdētājs; 2) vadošās
iestādes pārstāvis uzraudzības komitejas priekšsēdētāja vietnieks; 3) Valsts
kancelejas pārstāvis; 4) starpniekinstitūcijas
Vides ministrijas pārstāvis; 5) starpniekinstitūcijas
Satiksmes ministrijas pārstāvis; 6) maksājumu
iestādes pārstāvis; 7) Eiropas
Komisijas pārstāvis; 8) Eiropas
Investīciju bankas pārstāvis; 9) Eiropas
Rekonstrukcijas un attīstības bankas pārstāvis; 10)
citas starptautiskas finanšu institūcijas pārstāvis (ja projekta īstenošana
skar šīs institūcijas intereses). (3) Komitejas
sēdē, izskatot jautājumu par attiecīgās nozares projektiem, var piedalīties: 1) pārstāvji
no katras ieviešanas iestādes; 2) kompetentu
nevalstisko organizāciju pārstāvji; 3) pārstāvis
no katras pašvaldības,
kuras intereses skar projekta īstenošana; 4)
citas organizācijas vai iestādes pārstāvis (ja projekta īstenošana skar šīs
organizācijas vai iestādes intereses). |
16.pants. Uzraudzības
komitejas darbība (1) Uzraudzības
komiteja darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. Vadošā iestāde veic
uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas. (2) Uzraudzības
komitejas sēdes notiek ne retāk kā divas reizes gadā. (3) Uzraudzības
komitejai ir šādi pienākumi: 1) uzraudzīt
un izvērtēt projektu īstenošanu vides un transporta nozarē; 2) pārraudzīt
projektu finansiālo un fizisko rādītāju izpildi saskaņā ar Eiropas Komisijai
iesniegtajiem finansēšanas un darba plāniem; 3) izvērtēt
uzraudzības komitejai iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā. (4) Uzraudzības
komitejai ir šādas tiesības: 1) ierosināt,
lai tiek veikti pasākumi projektu mērķu sasniegšanai; 2) izteikt
viedokli par sagatavotajiem projektu uzraudzības ziņojumiem vai gadskārtējiem
progresa ziņojumiem; 3) izteikt
viedokli par pasākumiem, kas veicami, lai publicētu informāciju un
nodrošinātu tās pieejamību, kā arī iesniegtu Eiropas Komisijai nepieciešamo
informāciju; 4) pieprasīt
visām iesaistītajām pusēm papildu informāciju par projektu īstenošanu. |
|
|
|
16.pants. Uzraudzības
komitejas darbība (1) Uzraudzības
komiteja darbojas saskaņā ar tās apstiprinātu nolikumu. Vadošā iestāde veic
uzraudzības komitejas sekretariāta funkcijas. (2) Uzraudzības
komitejas sēdes notiek ne retāk kā divas reizes gadā. (3) Uzraudzības
komitejai ir šādi pienākumi: 1) uzraudzīt
un izvērtēt projektu īstenošanu vides un transporta nozarē; 2) pārraudzīt
projektu finansiālo un fizisko rādītāju izpildi saskaņā ar Eiropas Komisijai
iesniegtajiem finansēšanas un darba plāniem; 3) izvērtēt
uzraudzības komitejai iesniegtos priekšlikumus par grozījumiem Eiropas
Komisijas lēmumā vai finanšu memorandā. (4) Uzraudzības
komitejai ir šādas tiesības: 1) ierosināt,
lai tiek veikti pasākumi projektu mērķu sasniegšanai; 2) izteikt
viedokli par sagatavotajiem projektu uzraudzības ziņojumiem vai gadskārtējiem
progresa ziņojumiem; 3) izteikt
viedokli par pasākumiem, kas veicami, lai publicētu informāciju un
nodrošinātu tās pieejamību, kā arī iesniegtu Eiropas Komisijai nepieciešamo
informāciju; 4) pieprasīt
visām iesaistītajām pusēm papildu informāciju par projektu īstenošanu. |
VI
nodaļa Finanšu
kontrole un audits |
|
|
|
VI
nodaļa Finanšu
kontrole un audits |
17.pants. Institūciju
funkcijas projektu īstenošanas kontrolē (1) Finanšu
ministrija iesniedz Eiropas Komisijai vadošās iestādes,
maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas
audita plānus un pārskatus. (2) Starpniekinstitūcija: 1) veic
pārbaudes projekta īstenošanas vietā; 2) veic
Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistīto institūciju iekšējo kontroles
sistēmu atbilstības un efektivitātes auditu; 3) veic
projektu izdevumu izlases pārbaudes; 4) iesniedz
vadošajai iestādei ziņojumus par šīs daļas 1.punktā minētajām pārbaudēm; 5)
iesniedz Finanšu ministrijai ziņojumu par šīs daļas 2. un 3.punktā minētajām
pārbaudēm un auditu. Finanšu ministrija iesniedz šo ziņojumu amatpersonai,
kura ir atbildīga par šajā likumā Finanšu ministrijai kā vadošajai iestādei
noteikto funkciju izpildi; 6)
katru gadu iesniedz Finanšu ministrijai iekšējā audita plānus. Finanšu
ministrija iesniedz šos plānus amatpersonai, kura ir atbildīga par šajā
likumā Finanšu ministrijai kā vadošajai iestādei noteikto funkciju izpildi; 7) iesniedz
vadošajai iestādei šīs daļas 1.punktā minēto pārbaužu metodikas aprakstu; 8) iesniedz
Finanšu ministrijai šīs daļas 2. un 3.punktā minēto pārbaužu un audita
metodikas aprakstu. (3) Šā
panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un auditu veic
starpniekinstitūcijas struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta
īstenošanā, maksājumu veikšanā, kā arī šā panta otrās daļas 1.punktā minēto
pārbaužu veikšanā. (4) Vadošā
iestāde izvērtē šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu rezultātus, un
Finanšu ministrija izvērtē šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto
pārbaužu un audita rezultātus, kā arī izmantoto metodiku, un vadošā iestāde
informē par to maksājumu iestādi. (5) Vadošajai
iestādei un maksājumu iestādei ir tiesības veikt šā panta otrās daļas
1.punktā minētās pārbaudes, un maksājumu iestādei un Finanšu ministrijai ir
tiesības veikt šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un
auditu. (6) Lai
nodrošinātu Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas vadību, Ministru kabinets
nosaka: 1) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sniedz ziņas
par konstatētajiem pārkāpumiem un neatbilstību projektu īstenošanā; 2)
kārtību, kādā uzskaita un atmaksā no Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto
projektu ietvaros neatbilstoši veiktos izdevumus; 3) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic pārbaudes
projektu īstenošanas vietā; 4) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic projektu
izdevumu izlases pārbaudes; 5) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sagatavo
un virza izskatīšanai priekšlikumus par grozījumiem
finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā. |
|
|
|
17.pants. Institūciju
funkcijas projektu īstenošanas kontrolē (1) Finanšu
ministrija iesniedz Eiropas Komisijai vadošās iestādes,
maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas
audita plānus un pārskatus. (2) Starpniekinstitūcija: 1) veic
pārbaudes projekta īstenošanas vietā; 2) veic
Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistīto institūciju iekšējo kontroles
sistēmu atbilstības un efektivitātes auditu; 3) veic
projektu izdevumu izlases pārbaudes; 4) iesniedz
vadošajai iestādei ziņojumus par šīs daļas 1.punktā minētajām pārbaudēm; 5)
iesniedz Finanšu ministrijai ziņojumu par šīs daļas 2. un 3.punktā minētajām
pārbaudēm un auditu. Finanšu ministrija iesniedz šo ziņojumu amatpersonai,
kura ir atbildīga par šajā likumā Finanšu ministrijai kā vadošajai iestādei
noteikto funkciju izpildi; 6)
katru gadu iesniedz Finanšu ministrijai iekšējā audita plānus. Finanšu
ministrija iesniedz šos plānus amatpersonai, kura ir atbildīga par šajā
likumā Finanšu ministrijai kā vadošajai iestādei noteikto funkciju izpildi; 7) iesniedz
vadošajai iestādei šīs daļas 1.punktā minēto pārbaužu metodikas aprakstu; 8) iesniedz
Finanšu ministrijai šīs daļas 2. un 3.punktā minēto pārbaužu un audita
metodikas aprakstu. (3) Šā
panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un auditu veic
starpniekinstitūcijas struktūrvienība, kas nav tieši iesaistīta projekta
īstenošanā, maksājumu veikšanā, kā arī šā panta otrās daļas 1.punktā minēto
pārbaužu veikšanā. (4) Vadošā
iestāde izvērtē šā panta otrās daļas 1.punktā minēto pārbaužu rezultātus, un
Finanšu ministrija izvērtē šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minēto
pārbaužu un audita rezultātus, kā arī izmantoto metodiku, un vadošā iestāde
informē par to maksājumu iestādi. (5) Vadošajai
iestādei un maksājumu iestādei ir tiesības veikt šā panta otrās daļas
1.punktā minētās pārbaudes, un maksājumu iestādei un Finanšu ministrijai ir
tiesības veikt šā panta otrās daļas 2. un 3.punktā minētās pārbaudes un
auditu. (6) Lai
nodrošinātu Kohēzijas fonda līdzekļu izmantošanas vadību, Ministru kabinets
nosaka: 1) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sniedz ziņas
par konstatētajiem pārkāpumiem un neatbilstību projektu īstenošanā; 2)
kārtību, kādā uzskaita un atmaksā no Kohēzijas fonda līdzekļiem finansēto
projektu ietvaros neatbilstoši veiktos izdevumus; 3) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic pārbaudes
projektu īstenošanas vietā; 4) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas veic projektu
izdevumu izlases pārbaudes; 5) kārtību,
kādā Kohēzijas fonda projektu vadībā iesaistītās institūcijas sagatavo
un virza izskatīšanai priekšlikumus par grozījumiem
finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā. |
18.pants. Projektu
īstenošanas audits (1) Projekti
ir pakļauti vadošās iestādes, maksājumu iestādes, Valsts kontroles, Eiropas
Komisijas un Eiropas Revīzijas palātas ierosinātam auditam. (2) Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde, starpniekinstitūcija, ieviešanas iestāde un
atbalsta saņēmējs: 1) uzrāda
auditoriem ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus (arī elektroniskā
veidā noformētos dokumentus); 2) nodrošina
pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām materiālajām vērtībām un
telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo auditu; 3) sagatavo
nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas; 4) sniedz
auditoriem paskaidrojumus par projektu sagatavošanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
|
|
|
18.pants. Projektu
īstenošanas audits (1) Projekti
ir pakļauti vadošās iestādes, maksājumu iestādes, Valsts kontroles, Eiropas
Komisijas un Eiropas Revīzijas palātas ierosinātam auditam. (2) Vadošā
iestāde, maksājumu iestāde, starpniekinstitūcija, ieviešanas iestāde un
atbalsta saņēmējs: 1) uzrāda
auditoriem ar projektu īstenošanu saistītos dokumentus (arī elektroniskā
veidā noformētos dokumentus); 2) nodrošina
pieeju dokumentācijai par finanšu līdzekļiem, citām materiālajām vērtībām un
telpām, ja minētā dokumentācija attiecas uz veicamo auditu; 3) sagatavo
nepieciešamo dokumentu izrakstus un kopijas; 4) sniedz
auditoriem paskaidrojumus par projektu sagatavošanu, īstenošanu un
uzraudzību. |
19.pants. Projekta
noslēguma izdevumu deklarācijas pārbaude Finanšu
ministrijas struktūrvienība, kuras funkcijas ir nodalītas no vadošās
iestādes, maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas funkcijām, Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic projekta noslēguma izdevumu deklarācijas
neatkarīgu pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to vadošajai iestādei. |
|
|
|
19.pants. Projekta
noslēguma izdevumu deklarācijas pārbaude Finanšu
ministrijas struktūrvienība, kuras funkcijas ir nodalītas no vadošās
iestādes, maksājumu iestādes un starpniekinstitūcijas funkcijām, Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā veic projekta noslēguma izdevumu deklarācijas
neatkarīgu pārbaudi, sagatavo atzinumu un iesniedz to vadošajai iestādei. |
20.pants. Projektu
dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus,
kas saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu, visas projekta
īstenošanā iesaistītās iestādes glabā atbilstoši normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām par dokumentu uzglabāšanas termiņiem. |
|
|
|
20.pants. Projektu
dokumentācijas uzglabāšana Dokumentus,
kas saistīti ar projekta sagatavošanu un īstenošanu, visas projekta
īstenošanā iesaistītās iestādes glabā atbilstoši normatīvajos aktos
noteiktajām prasībām par dokumentu uzglabāšanas termiņiem. |
|
2 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Izteikt Pārejas noteikumu šādā redakcijā: Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.novembrim
izdod šā likuma 4.panta ceturtās daļas 5.punktā, 6.panta trešās daļas 6.,
11.punktā, 13.panta otrajā daļā, 17.panta sestās daļas 1., 2., 3., 4.punktā
un 19.pantā minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk
kā līdz 2006.gada 1.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2004.gada 13.aprīļa
noteikumi Nr.298 Noteikumi par kārtību, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno un
uzrauga no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem finansētos
projektus, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
Atbalstīt |
Pārejas
noteikums Ministru kabinets līdz 2006.gada 1.novembrim izdod
šā likuma 4.panta ceturtās daļas 5.punktā, 6.panta trešās daļas 6.,
11.punktā, 13.panta otrajā daļā, 17.panta sestās daļas 1., 2., 3., 4.punktā
un 19.pantā minētos noteikumus. Līdz to spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk
kā līdz 2006.gada 1.novembrim ir spēkā Ministru kabineta 2004.gada 13.aprīļa
noteikumi Nr.298 Noteikumi par kārtību, kādā sagatavo, apstiprina, īsteno un
uzrauga no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem finansētos projektus,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
3 |
Budžeta
un finanšu (nodokļu) komisija Noteikt,
ka likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |
Atbalstīt |
Likums
stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī. |