Izdarīt
Latvijas Sodu izpildes kodeksā šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 5.1
pantu šādā redakcijā:
5.1
pants. Prokurora priekšraksta par sodu izpildes īpatnības
Prokurora priekšraksts par sodu ir izpildāms atbilstoši
šajā likumā noteiktajiem sodu izpildes nosacījumiem. Personai, kurai prokurors
ar priekšrakstu ir noteicis sodu, ir notiesātās personas statuss.
Likums stājas spēkā
2005.gada 1.oktobrī.
Likumprojekta Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
Grozījums likumā nepieciešams saistībā ar, 2005.gada 21.aprīlī Saeimā pieņemto, Kriminālprocesa likumu, kas paredz jauna institūta ieviešanu prokurora priekšrakstu par sodu, kas izpildes ziņā ir identisks tiesas sprieduma izpildei par attiecīga soda piemērošanu. Lai nodrošinātu Kriminālprocesa likuma korektu darbību no tā spēkā stāšanās brīža grozījumiem Krimināllikumā būtu jāstājas spēkā ar š.g. 1.oktobri.
2. Kāda var būt likuma ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts
šo jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Neparedzēti
izdevumi no valsts budžeta nav nepieciešami.
4. Kāda var būt likuma ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Likumprojekts
saistīts ar Kriminālprocesa likumu, grozījumi sagatavoti arī Krimināllikumā.
5. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?
Sagatavotais
likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot likumprojektu?
Sagatavojot likumprojektu konsultācijas notikušas ar Tieslietu ministriju, Ģenerālprokuratūru un Valsts policiju.
7. Kā tiks nodrošināta likuma
izpilde?
Likuma
izpildei nav nepieciešams radīt jaunas institūcijas, jo likuma izpilde tiks
nodrošināta ar jau esošo institūciju palīdzību, to kompetences ietvaros.
Likumprojekts indivīda tiesības neierobežo.
Juridiskās
komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš