Izdarīt likumā "Par aviāciju" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 22.nr.; 1997, 13., 23.nr.; 1998, 15., 23.nr.; 1999, 23.nr.; 2002, 12.nr.; 2003, 15.nr.; 2004, 7., 10., 13., 20.nr.; 2005, 10., 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt visā likumā:
vārdus "Civilās aviācijas administrācija"
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Civilās aviācijas aģentūra"
(attiecīgā locījumā);
vārdus "Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā
reģistrētais uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)" (attiecīgā locījumā) ar vārdiem
"Uzņēmumu reģistra komercreģistrā ierakstīts komersants" (attiecīgā
locījumā);
vārdus "uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)"
(attiecīgā locījumā) ar vārdu "komersants" (attiecīgā locījumā);
vārdus "Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts uzņēmums (dienests)"
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem "Latvijas Republikas gaisa telpas
izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts komercsabiedrība"
(attiecīgā locījumā).
2. Izteikt 2.pantu šādā redakcijā:
"2.pants. Normatīvie akti, kas regulē
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu un civilās aviācijas darbību
Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanu un
civilās aviācijas darbību Latvijas Republikā valsts un tās iedzīvotāju
interesēs regulē šis likums, šā likuma
noteiktās kompetences ietvaros izdotie normatīvie akti, Latvijas Republikai
saistošie starptautiskie līgumi un Eiropas Savienības normatīvie akti.
Nacionālie normatīvie akti ir piemērojami, ciktāl
tie nav pretrunā ar Latvijas Republikai saistošajiem starptautiskajiem
līgumiem, Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem vai ciktāl attiecīgais
jautājums nav vienīgi Eiropas Savienības kompetencē."
3. Aizstāt 3.panta otrajā daļā vārdus un skaitļus
"48., 49. un 52.panta" ar vārdiem un skaitļiem "48. un
49.panta".
4. Izslēgt 4.pantu.
5. Izteikt 5.panta pirmo, otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"Valsts politiku un pārvaldi Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un civilās aviācijas darbības jomā īsteno Satiksmes ministrijas Aviācijas departaments (turpmāk - Aviācijas departaments) un valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra " (turpmāk Civilās aviācijas aģentūra).
Civilās aviācijas aģentūra ir Satiksmes ministrijas pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kura tiek finansēta no valsts budžeta līdzekļiem, kas iegūti par sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem saskaņā ar Ministru kabineta noteiktajiem publisko pakalpojumu izcenojumiem, un no ieņēmumu daļas par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par maksas noteikšanas un sadales kārtību par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā.
Maksa par Civilās aviācijas aģentūras sniegtajiem pakalpojumiem un ieņēmumu daļa par aeronavigācijas pakalpojumiem ieskaitāma Civilās aviācijas aģentūras kontā Valsts kasē un izmantojama vienīgi aģentūras darbības nodrošināšanai."
6. 6.pantā:
aizstāt pirmās daļas
2.punktā vārdu "uzņēmējdarbības" ar vārdu "komercdarbības";
izslēgt otrās daļas 3.punktu;
aizstāt otrās daļas 4.punktā
vārdus "vada Aviācijas meklēšanas un glābšanas valsts dienesta
darbību" ar vārdiem "uzrauga Aviācijas meklēšanas un glābšanas
koordinācijas centra darbību";
izteikt otrās daļas 7.punktu
šādā redakcijā:
"7) uzrauga gaisa
telpas izmantošanu;";
izslēgt otrās daļas 9.punktā
vārdus "un apstiprina".
7. Aizstāt 9.panta
otrajā daļā vārdus "Aviācijas departaments" ar vārdiem "Ministru
kabinets".
8. Aizstāt 11.panta
otrajā daļā vārdus "Nolikumā par Latvijas Republikas Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistru paredzētajā kārtībā" ar vārdiem "Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā".
9. Izteikt 13.panta
pirmās daļas 4.punktu šādā redakcijā:
"4) ja pēdējo
triju gadu laikā Civilās aviācijas aģentūra nav izsniegusi, pagarinājusi vai
atzinusi par Latvijas Republikas teritorijā spēkā esošu citas
valsts izsniegtu apliecību par gaisa kuģa derīgumu
lidojumiem un ja gaisa kuģa īpašnieks Ministru kabineta noteiktajā laikā nav
pierādījis, ka gaisa kuģis lidojumiem ir derīgs;".
10. Izslēgt 15.pantu.
11. Izteikt
16.pantu šādā redakcijā:
"Kārtību, kādā gaisa
kuģis atzīstams par derīgu lidojumiem un kādā izsniedzama vai pagarināma
apliecība par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem, nosaka Ministru kabinets."
12. Izslēgt 17.pantu.
13. 19.pantā:
izteikt pirmās daļas
3.punktu šādā redakcijā:
"3) gaisa kuģis netiek ekspluatēts vai tā tehniskā apkope (remonts) nav veikta saskaņā ar Ministru kabineta noteikto kārtību;";
aizstāt 19.panta otrajā un
ceturtajā daļā vārdus "ģenerāldirektora" ar vārdiem
"direktora".
14. Izslēgt 20. un
21.pantu.
15. Izteikt 22.panta pirmo daļu šādā redakcijā:
"Gaisa kuģu būvēšana un pārbūvēšana, atsevišķu gaisa kuģa daļu, ierīču un palīgierīču izgatavošana un gaisa kuģu tehniskā apkope (remonts) veicama Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
16. Izteikt 23. un
24.pantu šādā redakcijā:
"23.pants. Lidlauka izveidošana
Lidlauka celtniecību uzsāk
un veic Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
24.pants. Lidlauka
ekspluatācijas nosacījumi
Civilās aviācijas
lidlauka ekspluatācija atļauta tikai tad, ja tas atbilst šā likuma 27. un
62.panta noteikumiem un Ministru kabineta noteiktajām prasībām un ja ir
izsniegta apliecība par lidlauka derīgumu ekspluatācijai.
Lidlauka
ekspluatācijas kārtību nosaka Ministru kabinets."
17. 25.pantā:
izteikt pirmo un otro daļu
šādā redakcijā:
"Apliecību par
lidlauka derīgumu ekspluatācijai izsniedz un pagarina Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā.
Apliecība par
lidlauka derīgumu ekspluatācijai nav spēkā, ja izbeidzies šīs apliecības derīguma
termiņš vai tiek pārkāpta Ministru kabineta noteiktā lidlauka ekspluatācijas
kārtība.";
aizstāt trešajā daļā vārdu
"ģenerāldirektora" ar vārdu "direktora".
18. Izteikt 26.panta
pirmo daļu šādā redakcijā:
"Lai organizētu gaisa kuģu pārvietošanos uz zemes un garantētu gaisa kuģu lidojumu drošību, lidlauku un tā gaisa kuģu pacelšanās un nolaišanās sektorus marķē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
19. Izteikt 28.panta otro
daļu šādā redakcijā:
"Šā panta pirmajā daļā
minētās maksas noteikšanas un sadales kārtību nosaka Ministru kabinets."
20. Aizstāt piektajā
nodaļā vārdus "civilās aviācijas speciālists" (attiecīgā locījumā) ar
vārdiem "civilās aviācijas personāls" (attiecīgā locījumā).
21. Izteikt 30.panta
otro daļu šādā redakcijā:
"Civilās aviācijas personālam izvirzāmās prasības nosaka Ministru kabinets."
22. Izteikt 31.panta trešo daļu šādā redakcijā:
"Tiesības sagatavot un pārkvalificēt civilās aviācijas personālu, kā arī celt tā kvalifikāciju ir fiziskajām un juridiskajām personām un iestādēm, kas ir sertificētas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā."
23. 32.pantā:
aizstāt trešajā daļā vārdu
"ģenerāldirektora" ar vārdu "direktora";
izteikt piekto daļu šādā
redakcijā:
"Kārtību, kādā
izsniedzama vai pagarināma civilās aviācijas speciālista apliecība, nosaka
Ministru kabinets."
24. Izteikt 33.pantu šādā redakcijā:
"33.pants. Aviācijas
personāla pienākumi
Aviācijas personāls, pildot savas funkcijas, ievēro nacionālo normatīvo aktu, Latvijas Republikai saistošo starptautisko līgumu un Eiropas Savienības normatīvo aktu prasības."
25. Izslēgt 35.pantu.
26. Izteikt 39.panta otro daļu šādā redakcijā:
"Latvijas
Republikas gaisa telpas struktūru un tās mainīšanas kārtību nosaka Ministru
kabinets."
27. 40.pantā:
izteikt
otro daļu šādā redakcijā:
"Šā panta pirmajā daļā
paredzēto darbību, kā arī darbības, kas saistītas ar gaismas, radio un visu
veidu elektromagnētisko izstarojumu un kuras var radīt draudus gaisa kuģu un
citu materiālo objektu lidojumu drošībai, drīkst veikt tikai pēc attiecīgās
atļaujas saņemšanas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.";
izslēgt trešo daļu.
28. Izteikt 44.panta
otrās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Latvijas Republikas
gaisa telpā gaisa kuģu lidojumus veic saskaņā ar Latvijas Republikas gaisa
telpas struktūru."
29. Izteikt 45.panta otro daļu šādā redakcijā:
"Ministru
kabinets var noteikt minimālos gaisa kuģu lidojumu augstumus virs atsevišķām
apdzīvotajām vietām."
30. Izslēgt 46.pantu.
31. Izteikt 47.pantu šādā
redakcijā:
"47.pants.
Bezpilota gaisa kuģu lidojumi vai cita veida lidaparātu pārvietošanās
Bezpilota gaisa kuģu
lidojumus vai tādu cita veida lidaparātu pārvietošanos, kas nav kvalificējami
kā gaisa kuģi, ja tas nav pretrunā ar sabiedrības interesēm un neapdraud gaisa
kuģu lidojumu drošību, Latvijas Republikas gaisa telpā veic Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā."
32. Izteikt 49.pantu šādā redakcijā:
"49.pants. Gaisa kuģa piespiedu nosēdināšana Latvijas Republikas teritorijā
Ja gaisa kuģis nesankcionēti ielidojis Latvijas Republikas teritorijā, gaisa kuģa apkalpe nekavējoties veic visus nepieciešamos pasākumus, lai atjaunotu lidojumu saskaņā ar lidojuma plānu.
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā sabiedriskās kārtības un drošības interesēs var pieprasīt gaisa kuģa piespiedu nosēdināšanu."
33. 50.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdu "speciālista" ar vārdu "personāla";
izteikt otro daļā šādā redakcijā:
"Šā panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos nepieciešamās gaisa kuģa aizturēšanas un gaisa kuģa izlidošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
34. Izslēgt 52.pantu.
35. 53.pantā:
izteikt pirmās daļas
7.punktu šādā redakcijā:
"7) citiem normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem, kas nepieciešami gaisa kuģa lidojumu veikšanai.";
izslēgt otro daļu.
36. Izteikt 55.pantu
šādā redakcijā:
"55.pants.
Meteoroloģiskā informācija
Valsts
meteoroloģiskais dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā nodrošina visas
ieinteresētās personas ar gaisa kuģu lidojumiem nepieciešamo meteoroloģisko
informāciju Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO)
dokumentos paredzētajos gadījumos bez maksas, bet pārējos gadījumos - par samaksu."
37. Izteikt 56.panta otro un trešo daļu šādā redakcijā:
"Minimālos
meteoroloģiskos apstākļus, kuros Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku
aviācijas gaisa kuģi veic nosēšanos civilās aviācijas lidlaukos, nosaka
Ministru kabinets.
Meteoroloģiskā
minimuma piemērošanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
38. Aizstāt 61.panta
pirmajā daļā vārdu "vadībā" ar vārdu "uzraudzībā".
39. Izslēgt 62.panta
otro daļu.
40. Aizstāt 70.panta
ceturtajā daļā vārdu "uzņēmumu" ar vārdu "komercsabiedrību".
41. Izteikt 79.pantu
šādā redakcijā:
"79.pants. Gaisa kuģa ekspluatanta apliecības izsniegšana
Civilās aviācijas aģentūra
gaisa kuģa ekspluatanta apliecību izsniedz Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā."
42. Izslēgt 80.pantu.
43. Aizstāt 81.panta otrajā un trešajā daļā vārdu "ģenerāldirektora" ar vārdu "direktora".
44. Izteikt 82., 83. un
84.pantu pantu šādā redakcijā:
"82.pants. Licence par tiesībām veikt gaisa pārvadājumus vai speciālos
aviācijas darbus
Kompetentā iestāde, kas
īsteno Eiropas Kopienu Padomes 1992.gada 23.jūlija Regulu (EEK) Nr.2407/92 par
gaisa pārvadātāju licencēšanu, ir Satiksmes ministrija.
Licenci par tiesībām veikt
speciālos aviācijas darbus Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izsniedz
Satiksmes ministrija.
Ministru kabinets nosaka
valsts nodevas apmēru, lai saņemtu licenci par tiesībām veikt gaisa
pārvadājumus vai speciālos aviācijas darbus, un nodevas maksāšanas kārtību.
83.pants. Licences par tiesībām veikt speciālos
aviācijas darbus atzīšana par spēkā neesošu
Licenci par tiesībām veikt
speciālos aviācijas darbus var atzīt par spēkā neesošu, ja gaisa kuģa
ekspluatants neievēro tajā atļautās darbības reglamentējošos noteikumus vai
nespēj atbilstoši izmantot tam piešķirtās tiesības, vai ja pārkāpumi nav
novērsti noteiktajā laikā.
Ja Civilās aviācijas
aģentūra atzinusi par spēkā neesošu gaisa kuģa ekspluatanta apliecību vai
anulējusi to, spēku zaudē arī licence par tiesībām veikt speciālos aviācijas darbus.
84.pants. Gaisa
pārvadājumu regulēšana
Pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumus regulē šā likuma normas un Ministru kabineta noteikumi par pasažieru, bagāžas un kravas gaisa pārvadājumiem."
45. Izteikt 91.panta otro daļu šādā redakcijā:
"Speciālo aviācijas
darbu veikšanas kārtību nosaka Ministru kabinets."
46. Aizstāt 95.panta
otrajā daļā vārdu "ģenerāldirektora" ar vārdu "direktora".
47. Izteikt 111.panta
trešo daļu šādā redakcijā:
"Personas, kuras nav
gaisa kuģa apkalpes locekļi, bet kuru darbs saistīts ar atrašanos gaisa kuģī
lidojuma laikā, apdrošina organizācijas un komersanti, ar kuriem personai ir
līgums par attiecīgo darbu veikšanu gaisa kuģī."
"6. Līdz šā likuma 49.panta otrajā daļā minēto noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2006.gada 1.februārim ir spēkā Ministru kabineta 1995.gada 11.jūlija noteikumi Nr.195 "Noteikumi par apstākļiem un kārtību, kādā Nacionālo bruņoto spēku dienesti var pieprasīt civilās aviācijas gaisa kuģa piespiedu nosēšanos", ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu."
Likums stājas spēkā 2006.gada 1.janvārī.
Satiksmes ministrs
A.Šlesers
Likumprojekta Grozījumi likumā
Par aviāciju anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Pašlaik likuma Par aviāciju 5. pants nosaka, ka viena no valsts
pārvaldes institūcijām Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un
civilās aviācijas darbības jomā ir Latvijas Republikas Satiksmes ministrijai
pakļauta valsts pārvaldes institūcija Civilās aviācijas administrācija
(turpmāk - CAA). CAA saskaņā ar likuma Par aviāciju 6. panta otrās daļas
9.punktu sagatavo un apstiprina normatīvos aktus, kuri regulē civilās
aviācijas darbību. Saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8. panta pirmo daļu CAA tiek
reorganizēta un uz tās bāzes ar 2006. gada 1. janvāri izveidota valsts
Civilās aviācijas aģentūra. Valsts aģentūrai, saskaņā ar Administratīvā procesa likumā noteikto, nav
tiesību izdot ārējos normatīvos aktus un veikt vairākas citas funkcijas. |
||||||||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Likuma Par aviāciju grozījumu projektā tiek noteikts valsts
Civilās aviācijas aģentūras statuss, kā arī tās kompetence attiecībā uz
priekšlikumu izstrādāšanu un iesniegšanu Satiksmes ministrijā un citās valsts institūcijās normatīvo
aktu pilnveidošanai civilās aviācijas drošības jomā. |
||||||||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav papildu informācija. |
||||||||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||
1. Ietekme
uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
2. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
3. Sociālo
seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
4. Ietekme
uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
5. Cita
informācija: |
Nav papildu informācija. |
||||||||||||||||
|
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||||||
|
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||||||
|
Rādītāji |
Kārtē-jais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
|
||||||||||||
|
1 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
|
|
||||||||||
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos (t.sk.:
2006. gads: ieņēmumi par publiskajiem
pakalpojumiem Ls 54500; maksas daļa par
aeronavigācijas pakalpojumiem Ls 934290) |
Likum-projekts šo jomu neskar |
988,8 |
1122,9 |
1270,5 |
1239,6 |
|
||||||||||
|
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
Likum-projekts šo jomu neskar |
988,8 |
1122,9 |
1270,5 |
1239,6 |
|
||||||||||
|
3.
Finansiālā ietekme |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr.550/2004 par aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanu vienotajā Eiropas gaisa telpā 15.panta b punkts
paredz, ka izmaksas, kas rodas dalībvalsts uzraudzības iestādēm un/vai
atzītajām organizācijām, kā arī citas izmaksas, kuras rodas attiecīgajai
dalībvalstij un pakalpojumu sniedzējam, sniedzot aeronavigācijas
pakalpojumus, var tikt finansētas no maksas par aeronavigācijas
pakalpojumiem. |
|
||||||||||||||
|
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins (detalizēts izdevumu
atšifrējums 2006.gadam) |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
Atalgojumi (t.sk.: amatalga 51 št.
darbin. Ls 339980; piemaksas pie
algām Ls 141990; pabalsti un
kompensācijas Ls 1500; ārštata darbin.
atalgojums Ls 15000) |
|
498,5 |
580,8 |
671,4 |
680,1 |
|
||||||||||
|
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas |
|
120,1 |
139,9 |
161,7 |
163,8 |
|
||||||||||
|
Komandējumi (t.sk.: iekšzemes
komandējumi Ls 500; ārv.
komand. darba pienāk. Ls 92920; ārv.
komand. kvalif. celšanai Ls 41700) |
|
135,1 |
140,1 |
145,1 |
143,1 |
|
||||||||||
|
Pakalpojumu apmaksa |
|
169,0 |
182,9 |
200,0 |
156,8 |
|
||||||||||
|
-tajā skaitā: darba devēja izglītības izdevumi
jaunu inspektoru sākotnējai apmācībai, kvalifikācijas celšanai un uzturēšanai 1 reizi 2 gados (t.sk.: 3 inspektoru apmāc.pēc
programmas Gaisa satiksmes vadības radara dispečers (3 x 33852 EUR) Ls
71375; Valsts inspektoru kursi
dažādās jomās 7 inspektoriem - (7 x
3750 EUR) Ls 18449; JAR eksaminētāju un
instruktoru kursi 3 inspektoriem (3 x 3000 Ls) Ls 9000; Citi dažādi kursi Latvijā
un ārvalstīs Ls 11650) |
|
110,5 |
119,3 |
130,3 |
88,9 |
|
||||||||||
|
Ar administrācijas darbību saistīto pakalpojumu apmaksa (t.sk.: audita pakalpojumi Ls 1600; normatīvo dokumentu
abonēšana Ls 1740; kvalitātes vadības
sistēmas ieviešana Ls 7100; reprezentācijas izdevumi
Ls 1600; periodiskās preses abon.
Ls 800; juridiskie pakalpojumi
Ls 1000) |
|
13,8 |
15,0 |
16,4 |
16,2 |
|
||||||||||
|
Darba devēja apmaksātie veselības apdrošināšanas izdevumi (t.sk.: kompensācija par redzi
koriģējošo līdzekļu iegādi - (8 x 20
Ls) Ls 160; darbinieku veselības
apdrošināšanas prēmija (51 x 180 Ls)
Ls 9180) |
|
9,3 |
10,7 |
11,8 |
11,3 |
|
||||||||||
|
Sakaru pakalpojumu apmaksa (t.sk.: telefonu tīkla sakaru
pakalpojumi Ls 7905; mobilo telefonu (18
lietotāji) pakalp. Ls 5360; interneta pakalpojumi Ls
2220; pasta pakalpojumi Ls 200) |
|
15,7 |
16,5 |
17,4 |
17,0 |
|
||||||||||
|
Remonta darbu un iestāžu uzturēšanas pakalpojumu apmaksa (t.sk.: transporta līdzekļu uzturēšana
un remonts, apdrošināšana, stāvvietas Ls 5260; biroja tehnikas, inventāra
remonts un uzturēšana - Ls 5730; telpu un teritorijas
uzkopšana Ls 7260; apsardze un signalizācija
Ls 580; atkritumu izvešana - Ls 360; admin. ēkas apdrošināšana
Ls 250; citi pakalpojumi Ls 200) |
|
19,6 |
21,4 |
24,1 |
23,4 |
|
||||||||||
|
Materiālu, energoresursu, ūdens un inventāra iegāde |
|
33,6 |
37,6 |
42,1 |
41,2 |
|
||||||||||
|
Tajā skaitā: -
izdevumi apkurei, apgaismošanai un enerģētisko materiālu iegādei (siltumapgāde
Ls 7690; ūdensapgāde
un kanaliz. Ls 920; elektroenerģija
Ls 4860; degviela
Ls 7200) |
|
20,7 |
23,5 |
26,7 |
26,1 |
|
||||||||||
|
- kārtējā remonta un iestāžu
uzturēšanas materiāli, saimniecības preces |
|
4,4 |
4,6 |
5,8 |
5,6 |
|
||||||||||
|
- kancelejas preces un materiāli ( Ls 3880), inventārs (Ls 400),
grāmatas un žurnāli (speciālā literatūra Ls 4230) |
|
8,5 |
9,5 |
9,7 |
9,5 |
|
||||||||||
|
Biedru naudas iemaksas starptautiskajās organizācijās (Joint Aviation
Authorities un European Civil Aviation Conference) |
|
17,3 |
18,3 |
19,9 |
19,5 |
|
||||||||||
|
Kapitālie izdevumi (t.sk.: 10 datoru komplekti (10
x 600 Ls) Ls 6000; datortīkla aizsardzības
sistēma Ls 1000; datu bāzes paplašināšanas
sistēma Ls 4000 IBM Lotus Domino
programmatūras uzturēšana Ls 4290) |
|
15,3 |
23,3 |
30,3 |
35,1 |
|
||||||||||
|
6. Cita informācija |
Šobrīd Civilās aviācijas administrācijas ieņēmumus veido: 1) Civilās
aviācijas administrācijas pakalpojumu ņēmēju maksājumi, atbilstoši Satiksmes
ministra 1994.gada 21.martā apstiprinātajiem izcenojumiem; 2)
6.7% no maksas, ko VAS Latvijas gaisa satiksme iekasējusi par gaisa kuģu
pārlidojumiem. Pamatojoties uz paredzamo Civilās aviācijas administrācijas
reorganizāciju par valsts aģentūru, tās darbības finansēšanu paredzēts
nodrošināt no valsts pamatbudžeta līdzekļiem, kas iegūti iekasējot maksu par
publiskajiem pakalpojumiem un ieņēmumu daļas no aeronavigācijas pakalpojumiem
Rīgas lidojumu informācijas rajonā. Augstāk minētie ieņēmumi iekļaujami
valsts pamatbudžetā kā valsts aģentūras Civilās aviācijas aģentūra pašu
ieņēmumi un iekasējami atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātiem publisko
pakalpojumu izcenojumiem un Ministru kabineta apstiprinātai aeronavigācijas
pakalpojumu maksas noteikšanas un sadales kārtībai. Līdz ar to, tiktu saglabāta minēto līdzekļu atlikumu
izmantošanas iespēja nākamajā gadā, atbilstoši Publisko aģentūru likumā un
likumā Par budžetu un finansu vadību paredzētajam un atbilstība Eiropas
Parlamenta un Padomes Regulas Nr.550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu
sniegšanu vienotajā Eiropas gaisa telpā prasībām. Aviācijas nelaimes gadījumu un
incidentu izmeklēšanas nodaļas darbības finansēšana 2005.gadā tiek
nodrošināta no valsts budžeta dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem, bet
iemaksas šīs nodaļas izdevumu nodrošināšanai valsts pamatbudžeta ieņēmumos
veic Latvijas Republikas Civilās aviācijas administrācija. lAr 2006.gada
1.janvāri Civilās aviācijas administrācija tiks reorganizēta par valsts
aģentūru Civilās aviācijas aģentūra un tā tiks finansēta no pamatbudžeta,
bet atbilstoši Eiropas Padomes 1994.gada 21.novembra Direktīvas 94/56/EK
prasībām aviācijas nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas funkcijas
veikšanai tiks izveidota jauna valsts tiešās pārvaldes iestāde Aviācijas
nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs. Ņemot vērā iepriekš
minēto, Aviācijas nelaimes gadījumu
un incidentu izmeklēšanas biroja darbības finansēšanu 2006.gadā un turpmāk
varētu nodrošināt no ieņēmumu daļas par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas
lidojumu informācijas rajonā atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātai šīs
maksas noteikšanas un sadales kārtībai.
|
|
||||||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz
Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Sakarā ar Administratīvā procesa likuma prasībām, Civilās aviācijas
administrācijas un Aviācijas departamenta izstrādātie un apstiprinātie
normatīvie akti ir jāizdod kā Ministru kabineta noteikumi: 1. Civilās aviācijas
gaisa kuģu reģistrācijas kārtība: - gaisa kuģu
reģistrēšanai Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā nepieciešamie dokumenti; - nacionālās
un reģistrācijas zīmju izvietošana uz gaisa kuģiem. 2. Kārtība, kādā
gaisa kuģis atzīstams par derīgu lidojumiem un kādā izsniedzama vai
pagarināma apliecība par gaisa kuģa derīgumu lidojumiem: - apliecības
par gaisa kuģu derīgumu lidojumiem saņemšanas kārtība; - atļaujas
izsniegšana speciālo lidojumu veikšanai. 3. Gaisa kuģu
tehniskās apkopes personāla sertifikācijas kārtība: - gaisa kuģu
tehniskās apkopes personālam izvirzāmās sertifikācijas prasības, lai atzītu
tiesības veikt attiecīgā gaisa kuģa tipa tehnisko apkopi. 4. Kārtība, kādā
izsniedz sertifikātu par gaisa kuģu atbilstību vides aizsardzības prasībām: -
turboreaktīvo un turboventilatoru dzinēji, kas paredzēti lidojumu
nodrošināšanai ar ātrumu, kas nepārsniedz skaņas ātrumu. 5. Civilo lidlauku derīguma normas: -kārtība, kādā
uzsāk un veic lidlauka celtniecību; -lidlauka
ekspluatācijas kārtība. 6. Gaisa trases
ekspluatācijas prasības: -gaisa trases
ekspluatācijas sertifikāta izsniegšanas kārtība. 7. Civilās aviācijas
personālam izvirzāmās prasības: -
prasības, lai saņemtu komercpilota , privātpilota, lidotāja
inženiera, motodeltaplāna, balonpilota u.c. apliecības; -
kārtība, kādā izsniedzama vai pagarināma civilās aviācijas personāla
apliecība; -
kārtība, kādā tiek sertificētas mācību iestādes,
komercsabiedrības un fiziskās
personas, kas veic civilās aviācijas personāla sagatavošanu, pārkvalifikāciju
un kvalifikācijas celšanu. 8. Lidlauka
personālam un nelaimes gadījumā lidlaukā cietušā gaisa kuģa glābšanai
nepieciešamajam inventāram un iekārtām izvirzāmās prasības: -
nodrošināmais aizsardzības līmenis; ugunsdzēšanas vielas, glābšanas aprīkojums,
gatavības laiks. 9. Kārtība gaisa kuģu
lidojumiem ar virsskaņas ātrumu Latvijas Republikas gaisa telpā: - civilo
virsskaņas ātruma reaktīvo gaisa kuģu trokšņa emisijas ierobežošanas
nosacījimi. 10. Gaisa kuģu apkalpju
un gaisa satiksmes vadības dienesta dispečeru savstarpējo radiosakaru
uzturēšanai nepieciešamo iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtība gaisa
kuģī un uz zemes: -aviācijas
stacionāro elektrosakaru tīklos apstrādājamo ziņojumu kategorijas, ziņojumu
formāti. 11. Gaisa kuģu
lidojumu veikšanai nepieciešamās meteoroloģiskās informācijas nodrošināšanas
kārtība: -
meteoroloģisko kodu rokasgrāmata, -
minimālie meteoroloģiskie apstākļi, kuros Latvijas Republikas
Nacionālo bruņoto spēku aviācijas gaisa kuģi veic nosēšanos civilās aviācijas
lidlaukos; -
meteoroloģiskā minimuma piemērošana. 12. Kārtība, kādā lidostas aviodrošības
dienests veic gaisa kuģa pārbaudi pirms lidojuma: -
gaisa kuģu ārējā, iekšējā apskate; -
pasažieru un rokas bagāžu kontrole. 13. Latvijas Republikas gaisa telpas
struktūra un tās mainīšanas kārtība: -
gaisa kuģu ierobežoto lidojumu zonu noteikšana; -
gaisa telpas izmantošanas kārtība; -
kārtība, kādā tiek saņemta atļauja gaisa telpas izmantošanai. Kārtība, kādā tiek saņemta atļauja gaisa
telpas izmantošanai, attiecas uz šādiem subjektiem: Ārlietu ministriju,
Aizsardzības ministriju, Iekšlietu ministriju un Satiksmes ministriju. 14. Kārtība, kādā izsniedz gaisa kuģa
ekspluatanta apliecību: -
prasības ekspluatanta apliecības saņemšanai, darbības termiņa
pagarināšanai; -
ekspluatanta darbības speciālie nosacījumi. 15. Kārtība, kādā izsniedz licenci gaisa
pārvadājumu veikšanai vai attiecīgā profila speciālo aviācijas darbu
veikšanai; -licences
saņemšanai nepieciešamās dokumentācijas iesniegšana, tās izskatīšanas termiņi
un kārtība. 16. Noteikumi par maksas noteikšanas un sadales kārtību par
aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā. 17. Valsts aģentūras Civilās aviācijas aģentūra publisko
pakalpojumu izcenojumi. |
||||||||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav citas informācijas. |
||||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Eiropas Parlamenta un
Padomes 2004. gada 10. marta Regula (EK) Nr.550/2004 par aeronavigācijas
pakalpojumu sniegšanu vienotās Eiropas debesīs (pakalpojumu sniegšanas
regula). Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002. gada 15. jūlija Regula (EK) Nr. 1592/2002 par kopīgiem
noteikumiem civilās aviācijas jomā un par Eiropas Aviācijas drošības
aģentūras izveidi. Eiropas Komisijas 2003.
gada 24. septembra Regula (EK) Nr. 1702/2003, ar ko paredz īstenošanas
noteikumus par sertifikāciju attiecībā uz gaisa kuģu un ar tiem saistīto
ražojumu, daļu un ierīču lidojumderīgumu un atbilstību vides aizsardzības
prasībām, kā arī projektēšanas un ražošanas organizāciju sertifikāciju. Eiropas Komisijas 2003.
gada 2. novembra Regula (EK) Nr. 2042/2003 par gaisa kuģu un aeronavigācijas
ražojumu, daļu un ierīču pastāvīgu lidotspēju un šo uzdevumu izpildē
iesaistīto organizāciju un personāla apstiprināšanu. Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002. gada 16. decembra Regula (EK) Nr.2320/2002 par kopīgiem
noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā. |
||||||||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||||
4.
Atbilstības izvērtējums |
|
||||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 10. marta Regula (EK)
Nr.550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu vienotās Eiropas
debesīs (pakalpojumu sniegšanas regula) ( OJ L 096, 31/03/2004 P,0010-0019). Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 15. jūlija Regula (EK) Nr.
1592/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas jomā un par Eiropas
Aviācijas drošības aģentūras izveidi (OJ L240,
07/09/2002 P. 0001 0021) Eiropas Komisijas 2003.
gada 24. septembra Regula (EK) Nr. 1702/2003, ar ko paredz īstenošanas
noteikumus par sertifikāciju attiecībā uz gaisa kuģu un ar tiem saistīto
ražojumu, daļu un ierīču lidojumderīgumu un atbilstību vides aizsardzības
prasībām, kā arī projektēšanas un ražošanas organizāciju sertifikāciju (OJ L 243, 27/09/2003 P. 0006 0079) Eiropas Komisijas 2003.
gada 2. novembra Regula (EK) Nr. 2042/2003 par gaisa kuģu un aeronavigācijas
ražojumu, daļu un ierīču pastāvīgu lidotspēju un šo uzdevumu izpildē
iesaistīto organizāciju un personāla apstiprināšanu (OJ L 315, 28/11/2003 P. 0001 0165) Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 16. decembra Regula (EK)
Nr.2320/2002 par kopīgiem noteikumiem civilās aviācijas drošības jomā (OJ L 355, 30/12/2002 P. 0001 0022) |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||||||||
4.pants 18.pants 26.pants |
550/2004(EK) 15.panta 2.punkta b) apakšpunkts 1592/2002 (EK) 5.panta 1-3.punkts; 6.panta 1.-2.punkts; 8.-11.pants. 1702/2003 (EK) 2.-4.pants. 2042/2003 (EK) 3.-7.pants. 2320/2002 (EK) 4.panta 1.punkts |
atbilst atbilst atbilst atbilst atbilst |
|
|
|||||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav citas informācijas. |
|
|||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas.
|
||||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||||||||
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
||||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcija |
Tiks izveidota Valsts
Civilās aviācijas aģentūra. |
||||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Publikācija Latvijas Vēstnesī. |
||||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts indivīda tiesības neierobežo. |
||||||||||||||||
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
||||||||||||||||
Satiksmes ministrs A.Šlesers
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece, Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevumu izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
V.Legzdiņš |
A. Ļubļina |
I. Strautmane |
M.Gorodcovs |
09.02.2005 11:00
2214
M.Gorodcovs
7830936, marisg@latcaa.gov.lv