Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām" (reģ.nr.1486)
izskatīšanai 3.lasījumā
Spēkā esošā redakcija |
Otrā lasījuma redakcija |
|
Priekšlikumi (5) |
Komisijas atzinums |
Komisijas
atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt likumā
Par nodokļiem un nodevām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22.,
24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.;
2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1.nr.)
šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt likumā
Par nodokļiem un nodevām (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1995, 7.nr.; 1996, 15.nr.; 1997, 24.nr.; 1998, 2., 18., 22.,
24.nr.; 1999, 24.nr.; 2000, 11.nr.; 2001, 3., 8., 12.nr.; 2002, 2., 22.nr.;
2003, 2., 6., 8., 15., 22.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 11.nr.; 2006, 1.nr.)
šādus grozījumus: |
7.pants.
Starptautisko līgumu piemērošana (1) Ja Saeimas
apstiprinātajos starptautiskajos līgumos ir noteikta citāda nodokļu
aprēķināšanas vai maksāšanas kārtība nekā Latvijas Republikas nodokļu
likumos, piemēro šo starptautisko līgumu noteikumus. (2) Ārvalstu
diplomātiskajām un konsulārajām pārstāvniecībām, kā arī to darbiniekiem un
viņu ģimenes locekļiem, kuru pastāvīgā dzīvesvieta nav Latvijas Republikā,
nodokļu un nodevu maksājumi tiek noteikti atbilstoši prasībām, kādas
izvirzītas 1961.gada 18.aprīļa Vīnes konvencijā par diplomātiskajiem sakariem
un 1963.gada 24.aprīļa Vīnes konvencijā par konsulārajiem sakariem. (3) Ministru
kabinets ir tiesīgs izdot noteikumus par Saeimas apstiprinātajos
starptautiskajos līgumos noteikto nodokļu atvieglojumu piemērošanas kārtību. |
|
1 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 7.pantu
ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Kārtību,
kādā tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un ārvalstu
kompetentajām iestādēm, sniedzot un saņemot nodokļu administrēšanas funkciju
izpildei nepieciešamo informāciju saskaņā ar Saeimas apstiprināto
starptautisko līgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanas prasībām,
nosaka Ministru kabinets. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Papildināt 7.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā : (4) Kārtību, kādā tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un
ārvalstu kompetentajām iestādēm, sniedzot un saņemot nodokļu administrēšanas
funkciju izpildei nepieciešamo informāciju saskaņā ar Saeimas apstiprināto
starptautisko līgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas
novēršanu, nosaka Ministru kabinets. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (2) Atbalstīt |
1. Papildināt
7.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā: (4) Kārtību,
kādā tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un ārvalstu
kompetentajām iestādēm, sniedzot un saņemot nodokļu administrēšanas funkciju
izpildei nepieciešamo informāciju saskaņā ar Saeimas apstiprināto
starptautisko līgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas
novēršanas prasībām, nosaka Ministru kabinets. |
8.pants. Valsts
nodokļu veidi un tiem atbilstošie likumi Latvijas Republikā
ir šādi valsts nodokļi un tiem atbilstošie likumi par nodokļu uzlikšanu: 1) iedzīvotāju
ienākuma nodoklis - "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"; 2) uzņēmumu
ienākuma nodoklis - "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"; 3) nekustamā
īpašuma nodoklis - "Par nekustamā īpašuma nodokli"; 4) pievienotās
vērtības nodoklis - "Par pievienotās vērtības nodokli"; 5) akcīzes
nodoklis - "Par akcīzes nodokli"; 6) muitas nodoklis
- Muitas likums un citi muitas lietās noteikto kārtību reglamentējoši
normatīvie akti; |
|
|
|
|
|
7) dabas resursu
nodoklis - "Par dabas resursu nodokli"; |
1. Izteikt
8.panta 7.punktu šādā redakcijā: 7) dabas resursu
nodoklis Dabas resursu nodokļa likums;. |
|
|
|
2. Izteikt
8.panta 7.punktu šādā redakcijā: 7) dabas resursu
nodoklis Dabas resursu nodokļa likums;. |
8) izložu un
azartspēļu nodoklis - "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"; 9) valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas - "Par valsts sociālo
apdrošināšanu"; 10) vieglo
automobiļu un motociklu nodoklis - "Par vieglo automobiļu un motociklu
nodokli". |
|
|
|
|
|
11.pants. Valsts
nodevu objekti (2) Valsts nodevas
ir maksājamas par valsts sniegto nodrošinājumu, šādiem juridiskajiem
pakalpojumiem un likumos paredzētajiem speciāliem mērķiem: 36) par izziņu
izsniegšanu par nekustamo īpašumu piederību un sastāvu; |
2. 11.panta
otrajā daļā: papildināt daļu ar
36.1 punktu šādā redakcijā: 361)
par kadastra izziņas sagatavošanu un izsniegšanu;; |
|
|
|
3. 11.panta
otrajā daļā: papildināt daļu ar
36.1 punktu šādā redakcijā: 361)
par kadastra izziņas sagatavošanu un izsniegšanu;; |
58) par Ģerboņu
likumā noteikto ģerboņu reģistrāciju. |
papildināt daļu ar
59.punktu šādā redakcijā: 59) par
zemes kadastrālā uzmērītāja sertifikāta izsniegšanu vai sertifikāta darbības
termiņa pagarināšanu. |
|
|
|
papildināt daļu ar
59.punktu šādā redakcijā: 59) par
zemes kadastrālā uzmērītāja sertifikāta izsniegšanu vai sertifikāta darbības
termiņa pagarināšanu. |
18.1 pants.
Nodokļu administrācijas pienākumi attiecībā uz nodokļiem, nodevām un citiem
obligātajiem maksājumiem, kas tiek uzlikti saskaņā ar Eiropas Savienības un
tās dalībvalstu normatīvajiem aktiem
(1) Nodokļu administrācijai ir šādi pienākumi: 1) saskaņā ar Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem koordinēt un veikt
informācijas apmaiņu, sniedzot un saņemot savu funkciju izpildei nepieciešamo
informāciju no Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm; 2) veikt nodokļu prasījumu izpildi jebkuras Eiropas Savienības
dalībvalsts labā pēc šīs valsts kompetentās iestādes pamatota pieprasījuma
savas valsts vārdā; 3) iekasēt un piedzīt nodokļus, nodevas un citus obligātos maksājumus, kā
arī ar tiem saistītās pamatparāda palielinājuma un nokavējuma naudas Eiropas
Savienības budžetam. |
|
3 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 18.1 panta
pirmo daļu ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 4) koordinēt un
veikt vienlaikus nodokļu kopīgās starpvalstu pārbaudes saskaņā ar vienošanos
ar Eiropas Savienības dalībvalsts kompetento iestādi; 5) sadarboties ar
Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm, piedaloties citas
Eiropas Savienības dalībvalsts nodokļu pārbaudēs vai pēc Eiropas Savienības
dalībvalsts lūguma iesaistot nodokļu pārbaužu veikšanā Latvijā attiecīgās
dalībvalsts nodokļu administrācijas pārstāvi.. |
Atbalstīt |
4. 18.1 pantā: papildināt pirmo
daļu ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā: 4) koordinēt un
veikt vienlaikus nodokļu kopīgās starpvalstu pārbaudes saskaņā ar vienošanos
ar Eiropas Savienības dalībvalsts kompetento iestādi; 5) sadarboties ar
Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm, piedaloties citas
Eiropas Savienības dalībvalsts nodokļu pārbaudēs vai pēc Eiropas Savienības
dalībvalsts lūguma iesaistot nodokļu pārbaužu veikšanā Latvijā attiecīgās
dalībvalsts nodokļu administrācijas pārstāvi.; |
(2) Attiecībā uz
nodokļu prasījumu izpildi citu Eiropas Savienības dalībvalstu labā ir
piemērojami šā likuma noteikumi. Nodokļu prasījums ir prasījums attiecībā uz
nodokļu, nodevu un citu obligāto maksājumu pamatparāda summas, kā arī ar to
saistītās pamatparāda palielinājuma un nokavējuma naudas piedziņu. |
|
4 5 |
Finanšu ministrs O.Spurdziņš Papildināt 18.1 pantu
ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā
tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un Eiropas Savienības
dalībvalstu kompetentajām iestādēm, sniedzot un saņemot nodokļu
administrēšanas funkciju izpildei nepieciešamo informāciju tiešo nodokļu
jomā, nosaka Ministru kabinets.. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Papildināt 18.1 pantu
ar trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un
citu Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm, sniedzot un
saņemot nodokļu administrēšanas funkciju izpildei nepieciešamo informāciju
tiešo nodokļu jomā, nosaka Ministru kabinets. (4) Šā panta
izpratnē tiešie nodokļi ir nodokļi, kas uzlikti personas kopējiem ienākumiem,
kopējam kapitālam vai atsevišķiem ienākumu vai kapitāla[n1] elementiem,
ieskaitot nodokļus no ienākumiem par kustama vai nekustama īpašuma
atsavināšanu, nodokļus no ienākuma, kas gūts uz darba attiecību pamata, kā
arī kapitāla vērtības pieauguma nodokļus. |
Iestrādāts komisijas
priekšlikumā (5) Atbalstīt |
papildināt ar
trešo un ceturto daļu šādā redakcijā: (3) Kārtību, kādā tiek veikta informācijas apmaiņa starp Latvijas un
citu Eiropas Savienības dalībvalstu kompetentajām iestādēm, sniedzot un
saņemot nodokļu administrēšanas funkciju izpildei nepieciešamo informāciju
tiešo nodokļu jomā, nosaka Ministru kabinets. (4) Šā panta
izpratnē tiešie nodokļi ir nodokļi, kas uzlikti personas kopējiem ienākumiem,
kopējam kapitālam vai atsevišķiem ienākumu vai kapitāla[n2] elementiem,
ieskaitot nodokļus no ienākumiem par kustama vai nekustama īpašuma
atsavināšanu, nodokļus no ienākuma, kas gūts uz darba attiecību pamata, kā
arī kapitāla vērtības pieauguma nodokļus. |
20.pants. Konkrētu
nodokļu administrēšana Nodokļus
administrē šādas institūcijas: 1) iedzīvotāju
ienākuma nodokli - Valsts ieņēmumu dienests un pašvaldības atbilstoši likumam
"Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"; 2) uzņēmumu
ienākuma nodokli - Valsts ieņēmumu dienests; 3) nekustamā īpašuma
nodokli - Valsts ieņēmumu dienests un pašvaldības atbilstoši likumam
"Par nekustamā īpašuma nodokli"; 4) akcīzes nodokli
- Valsts ieņēmumu dienests; 5) pievienotās
vērtības nodokli - Valsts ieņēmumu dienests; |
|
|
|
|
|
6) dabas resursu
nodokli - Valsts ieņēmumu dienests, Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija un pašvaldības atbilstoši likumam "Par dabas
resursu nodokli". |
3. Izteikt
20.panta 6.punktu šādā redakcijā: 6) dabas resursu
nodokli Valsts ieņēmumu dienests, Vides ministrija un tās padotībā esošās
iestādes atbilstoši Dabas resursu nodokļa likumam;. |
|
|
|
5. Izteikt
20.panta 6.punktu šādā redakcijā: 6) dabas resursu
nodokli Valsts ieņēmumu dienests, Vides ministrija un tās padotībā esošās
iestādes atbilstoši Dabas resursu nodokļa likumam;. |
7) izložu un
azartspēļu nodokli - Valsts ieņēmumu dienests; 8) muitas nodokli
- Valsts ieņēmumu dienests; 9) valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas - Valsts ieņēmumu dienests. |
|
|
|
|
|
Pārejas noteikumi 37. Šā likuma
24.panta desmitajā un divpadsmitajā daļā[1]
un pārejas noteikumu 39.punktā[2]
paredzētās valsts īpašuma atsavināšanu veicošās institūcijas funkcijas pilda
Privatizācijas aģentūra līdz brīdim, kad Privatizācijas aģentūra saskaņā ar
Ministru kabineta rīkojumu šīs funkcijas ir nodevusi Ministru kabineta
noteiktajai valsts īpašuma atsavināšanu veicošajai institūcijai. |
4. Pārejas
noteikumos: izteikt 37.punktu
šādā redakcijā: 37. Šā
likuma 24.panta desmitajā un divpadsmitajā daļā un pārejas noteikumu
39.punktā paredzētās valsts īpašuma atsavināšanu veicošās institūcijas
funkcijas pilda Privatizācijas aģentūra.; |
|
|
|
6. Pārejas
noteikumos: izteikt 37.punktu
šādā redakcijā: 37. Šā
likuma 24.panta desmitajā un divpadsmitajā daļā un pārejas noteikumu
39.punktā paredzētās valsts īpašuma atsavināšanu veicošās institūcijas
funkcijas pilda Privatizācijas aģentūra.; |
38. Ministru
kabineta noteikumi, kas izdoti saskaņā ar šā likuma 24.panta desmito un
divpadsmito daļu, ir spēkā līdz dienai, kad stājas spēkā Ministru kabineta
noteikumi par kārtību, kādā šā likuma 24.panta desmitajā un divpadsmitajā
daļā un pārejas noteikumu 39.punktā minētās darbības pēc attiecīgo funkciju
pārņemšanas no Privatizācijas aģentūras veic šā likuma pārejas noteikumu
37.punktā minētā valsts īpašuma atsavināšanu veicošā institūcija. |
izslēgt 38.punktu; |
|
|
|
izslēgt 38.punktu; |
77. Līdz jaunu
Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz
2006.gada 31.decembrim piemērojami Ministru kabineta 2003.gada 1.jūlija
noteikumi Nr.361 Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas
elektroniskajām ierīcēm un iekārtām. |
papildināt pārejas noteikumus ar 78., 79. un 80.punktu šādā
redakcijā:
78. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.punkts zaudē spēku 2006.gada
30.jūnijā. 79. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.1 punkts stājas
spēkā 2006.gada 1.jūlijā. 80. Šā likuma 11.panta
otrās daļas 59.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
|
|
|
papildināt pārejas noteikumus ar 78., 79. un 80.punktu šādā
redakcijā:
78. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.punkts zaudē spēku 2006.gada
30.jūnijā. 79. Šā likuma 11.panta otrās daļas 36.1 punkts stājas
spēkā 2006.gada 1.jūlijā. 80. Šā likuma 11.panta
otrās daļas 59.punkts stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī. |
(10) Valsts īpašuma atsavināšanu veicošā institūcija,
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā kapitalizē valsts budžetā ieskaitāmo
nodokļu maksājumu pamatparādus, vienlaikus norakstot nokavējuma un soda naudu:
1) privatizējamiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) vai to
daļām;
2) privatizētiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kuriem
valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu parāds bija izveidojies līdz privatizācijai
un līdz šim brīdim no maksātāja neatkarīgu apstākļu dēļ nav samaksāts.
(12) Valsts īpašuma atsavināšanu veicošā institūcija
Ministru kabineta noteiktajā kārtībā var kapitalizēt īpašuma nodokļa un
iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu pamatparādus privatizētiem uzņēmumiem
(uzņēmējsabiedrībām), kuriem īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa
parāds bija izveidojies līdz privatizācijai un līdz šim brīdim no maksātāja
neatkarīgu apstākļu dēļ nav samaksāts.
[2] Pārejas noteikumi
39. Gadījumos, kad privatizētiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) valsts un
pašvaldību budžetā iemaksājamo nodokļu parāds ir izveidojies pēc privatizācijas
un nav samaksāts vai izveidojies līdz privatizācijai un nebija kapitalizējams,
finanšu ministrs ir tiesīgs pieņemt lēmumu par kapitalizāciju un valsts īpašuma
atsavināšanu veicošā institūcija kapitalizē valsts un pašvaldību budžetā
ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparādus, vienlaikus norakstot nokavējuma un
soda naudas, ja uzņēmums atbilst šādiem kritērijiem:
a) uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ražo augstas tehnoloģijas produktus un šā
uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) neto apgrozījumā Ministru kabineta noteiktie
atbalstāmie produkti pirmstaksācijas periodā ir vairāk nekā 75 procenti,
b) valsts vai pašvaldību daļa uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pamatkapitālā
nepārsniedz 25 procentus.