Likumprojekts
Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
izteikt pirmās daļas sankciju šādā redakcijā:
"uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no simt līdz divsimt piecdesmit latiem, bet
juridiskajām personām no simt piecdesmit līdz trīssimt latiem, konfiscējot
normatīvajos aktos par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti noteiktajā kārtībā
izņemtos apaļos kokmateriālus.";
izteikt otrās daļas
sankciju šādā redakcijā:
"uzliek naudas
sodu fiziskajām personām no divsimt piecdesmit līdz piecsimt latiem, bet
juridiskajām personām no trīssimt līdz diviem tūkstošiem latu, konfiscējot
normatīvajos aktos par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti noteiktajā
kārtībā izņemtos apaļos kokmateriālus."
2. Aizstāt 256.panta
trešajā daļā vārdu "muitas"
ar vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta".
3. 274.1 pantā:
papildināt
otro daļu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja
izņemtie apaļie kokmateriāli ir realizēti, īpašniekam Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā atmaksā kokmateriālu realizācijā gūtos ieņēmumus.";
izslēgt
trešo daļu.
Zemkopības
ministrs
M.Roze
Normatīvā
akta projekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā
anotācija
I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeima
2004.gada 16.decembrī ir pieņēmusi likumu Par koku un apaļo kokmateriālu
uzskaiti darījumos. Atbilstoši šī likuma 12.panta trešajai daļai, gadījumos,
kad pagaidu vai patstāvīgajā uzglabāšanas vietā tiek konstatēts, ka apaļo
kokmateriālu faktiskais apjoms ir lielāks par uzskaitīto un dokumentos
norādīto apjomu, starpība (faktiskais apjoms mīnus uzskaitītais apjoms, mīnus
pieļaujamā novirze) tiek izņemta. Administratīvo pārkāpuma kodeksa 155.13pants
Koku un apaļo kokmateriālu uzskaites noteikumu pārkāpšana darījumos,
paredz naudas sodu par noteikumu pārkāpšanu. Likuma uzraudzību un kontroli,
kā arī kokmateriālu izņemšanu jānodrošina Valsts ieņēmumu dienestam. Saskaņā
ar likumu Par Valsts ieņēmumu dienestu un saistītajiem normatīvajiem aktiem
Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas savas kompetences ietvaros veic ar
administratīvo pārkāpumu saistītās mantas izņemšanu, ja par attiecīgā
pārkāpuma izdarīšanu paredzēta konfiskācija. Tā
kā Administratīvo pārkāpumu kodeksa 155.13pants konfiskāciju
neparedz, Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonas likuma Par koku un apaļo
kokmateriālu uzskaiti darījumos 12.panta trešajā daļā noteikto sodu apaļo
kokmateriālu izņemšanu pārpalikuma gadījumā, nevar piemērot. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
paredz veikt izmaiņas Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa 155.13pantā,
256.panta trešajā daļā un 274.1panta otrajā un trešajā daļā. 155.13pants
tiek papildināts ar nosacījumu par apaļo kokmateriālu konfiskāciju gadījumos,
kad atbilstoši likuma Par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti darījumos
12.panta trešajai daļai konstatēts to pārpalikums jeb starpība (faktiskais
apjoms mīnus uzskaitītais apjoms, mīnus pieļaujamā novirze), 256.panta trešā
daļa tiek papildināta ar deleģējumu Valsts ieņēmuma dienesta amatpersonām
izdarīt mantu apskati un 274.1panta otrā un trešā daļa precizēta
nosakot, ka gadījumā, ja izņemtie un realizētie apaļie kokmateriāli nav
konfiscējami, to īpašniekam atmaksā kokmateriālu realizācijā gūtos ieņēmumus. |
|||||||||||
II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Izdarot grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, tiek
nodrošināta valsts kontrolējošo institūciju rīcība un pilnīga likuma Par
koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti darījumos uzraudzība un kontrole,
veicinot godīgu konkurenci un nodokļu iekasēšanu. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts
šo jomu neskar |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
|||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||||||
IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz
spēkā esošo tiesību normu sistēmu
|
||||||||||||
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabinetu noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Nepieciešams papildināt Ministru kabineta
2005.gada 10.maija noteikumus Nr.314 Administratīvo pārkāpumu lietās izņemto
mantu un dokumentu glabāšanas, realizācijas un iznīcināšanas kārtība, kā arī
realizētās vai iznīcinātās mantas atlīdzināšanas kārtība, nosakot, ka apaļo
kokmateriālu izņemšanas un realizācijas gadījumā, ja galīgais lēmums
administratīvo pārkāpumu lietā paredz izņemtās mantas atdošanu, īpašniekam
atmaksā kokmateriālu realizācijā gūtos ieņēmumus. Grozījumi minētajos
noteikumos tiks sagatavoti līdz likuma Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā spēkā stāšanās dienai. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst tiesību akts
|
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas |
Informēta Meža konsultatīvā padome.
|
|||||||||||
Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsts, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Meža konsultatīvā padome atbalsta sagatavoto
likumprojektu kā daļu no normatīvo aktu sistēmas koku un apaļo kokmateriālu
uzskaites sakārtošanai, kuras izstrādē ņemti vērā meža nozares ekspertu, tai
skaitā Meža konsultatīvās padomes pārstāvju, atzinumi.
|
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti.
|
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas.
|
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta
izpilde
|
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no
valsts puses un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Netiek radītas jaunas institūcijas, bet Valsts
ieņēmumu dienesta kompetence administratīvo sodu piemērošanā tiek saskaņota
ar likuma Par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti darījumos 12. un 13.pantā
noteikto.
|
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Normatīvā
akta publikācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.
|
|||||||||||
3. Kā indivīds vai uzņēmums var aizstāvēt savas
tiesības, ja likums viņu ierobežo |
Indivīds vai komersants var apstrīdēt un
pārsūdzēt Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu izdotos administratīvos aktus
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
Zemkopības ministrs M.Roze
2006.03.08. 14:39
1046
I.Silamiķele
7027548,
Ilze.Silamikele@zm.gov.lv
Valsts sekretāre |
Juridiskā departamenta direktore |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
L.Straujuma |
S.Grigaļūna |
I.Smilga |
I.Silamiķele |