Izdarīt likumā "Par
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" (Latvijas Republikas Augstākās
Padomes un Valdības Ziņotājs, 1990, 49.nr.; 1991, 27./28.nr.; 1992, 18./19.nr.;
Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 1.nr.; 1997,
5., 11.nr.; 1998, 1.nr.; 1999, 24.nr.; 2001, 5., 15.nr.; 2002, 23.nr.; 2003,
14.nr.; 2004, 4., 8., 22.nr.; 2005, 7.nr.) šādus grozījumus:
1. Papildināt 4.pantu ar 5.1 punktu šādā redakcijā:
"51)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecina parakstus;".
2. Papildināt otro nodaļu ar 4.1 un 4.2 pantu
šādā redakcijā:
"4.1
pants. Parakstu apliecināšana
Uzņēmumu reģistra
amatpersona komersantu un zemnieku un zvejnieku saimniecību darbību reglamentējošos
normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos apliecina parakstus.
Pirms paraksta apliecināšanas
Uzņēmumu reģistra amatpersona Iedzīvotāju reģistrā
pārbauda fiziskās personas statusu un nederīgo dokumentu reģistrā personu
apliecinoša dokumenta statusu. Uzņēmumu reģistra amatpersona apliecina parakstu
tikai Latvijā reģistrētām fiziskajām personām un juridisko personu pārstāvjiem,
kuru pārstāvības tiesības reģistrētas Latvijas publiskajos reģistros.
Apliecinot paraksta īstumu,
Uzņēmumu reģistra amatpersona pārbauda parakstītāja identitāti un rīcībspēju.
Apliecinājumu raksta uz paša dokumenta, norādot, ka paraksts ir dots vai atzīts
par savu Uzņēmumu reģistra amatpersonas klātbūtnē. Uzņēmumu reģistra
amatpersona, kas apliecina parakstu, par dokumenta saturu neatbild.
Pēc paraksta
apliecināšanas Uzņēmumu reģistra amatpersona parakstu apliecināšanas
reģistrācijas žurnālā norāda:
1) kārtas numuru (katru gadu sākot jaunu
numerāciju);
2) mēnesi un dienu, kad apliecināts paraksts
vai sniegts atteikums apliecināt parakstu;
3) atzīmi par valsts nodevas samaksu;
4) personas, kuras paraksts apliecināts,
vārdu, uzvārdu, personas kodu un dzīvesvietu; juridiskās personas pārstāvim
arī juridiskās personas reģistrācijas numuru, datumu un vietu;
5) atzīmi, kam un kad dokumenti izsniegti.
4.2 pants.
Starptautisko organizāciju noteikto sankciju piemērošana
Pamatojoties uz
tiesu izpildītāju rīkojumu par starptautisko organizāciju noteikto sankciju
piemērošanu konkrētai personai, Uzņēmumu reģistra valsts notāram ir pienākums
atteikt:
1) ierakstīt
komercreģistrā komercsabiedrību vai Eiropas ekonomisko interešu grupu reģistrā Eiropas ekonomisko interešu grupu, kuras
dibinātājs vai biedrs ir persona, kurai piemērotas starptautisko organizāciju
noteiktās sankcijas;
2) ierakstīt komercreģistrā personu kā individuālo
komersantu, ja personai piemērotas starptautisko organizāciju noteiktās
sankcijas;
3) izdarīt ierakstu
komercreģistrā par grozījumiem personālsabiedrības dokumentos vai Eiropas
ekonomisko interešu grupu reģistrā par grozījumiem Eiropas ekonomisko interešu
grupas dokumentos, ja tie ir saistīti ar personas, kurai piemērotas
starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas, iesaistīšanos konkrētajā
personālsabiedrībā vai Eiropas ekonomisko interešu grupas biedra statusā;
4) izdarīt ierakstu
komercreģistrā, Eiropas ekonomisko interešu grupu reģistrā vai Uzņēmumu
reģistra žurnālā par valdes vai padomes locekļa iecelšanu, vai biedrību un
nodibinājumu reģistrā par izpildinstitūcijas vai uzraudzības institūcijas
locekli, kuram piemērotas starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas;
5) ierakstīt Uzņēmumu
reģistra žurnālā kooperatīvo sabiedrību, kuras dibinātājam ir piemērotas
starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas.
Ja starptautisko
organizāciju noteiktās sankcijas tiek piemērotas personai, kas ieguvusi
dalībnieka statusu sabiedrībā ar ierobežotu atbildību, un sabiedrība ar
ierobežotu atbildību iesniedz Uzņēmumu reģistrā precizētu dalībnieku sarakstu,
Uzņēmumu reģistrs pievieno sabiedrības ar ierobežotu atbildību reģistrācijas
lietai dalībnieku sarakstu un informē attiecīgo sabiedrību ar ierobežotu
atbildību un kompetentās iestādes par sankciju piemērošanu.
Ja starptautisko
organizāciju noteiktās sankcijas tiek piemērotas personai, kas ierakstīta
komercreģistrā kā individuālais komersants, kapitālsabiedrības valdes vai
padomes loceklis vai Eiropas ekonomisko interešu grupu reģistrā kā Eiropas
ekonomisko interešu grupas valdes vai padomes loceklis, vai biedrību un
nodibinājumu reģistrā kā izpildinstitūcijas vai uzraudzības institūcijas
loceklis, attiecīgajā reģistrā izdara ierakstu
par attiecīgās personas izslēgšanu no reģistra.
Ja starptautisko
organizāciju noteiktās sankcijas tiek piemērotas personai, kas ierakstīta
komercreģistrā kā personālsabiedrības biedrs, Uzņēmumu reģistrs informē
personālsabiedrību un kompetentās iestādes par starptautisko organizāciju
noteikto sankciju piemērošanu attiecīgajai personai. Ja starptautisko organizāciju
noteiktās sankcijas tiek piemērotas personālsabiedrības biedram, kuram ir pārstāvības
tiesības, Uzņēmumu reģistrs izdara ierakstu par attiecīgās personas pārstāvības
tiesību izslēgšanu no reģistra.
Ja starptautisko
organizāciju noteiktās sankcijas tiek piemērotas personai, par kuru ir
iesniegts pieteikums par ierakstīšanu komercķīlu reģistrā vai laulāto mantisko attiecību reģistrā, Uzņēmumu reģistrs
izdara attiecīgu ierakstu un informē attiecīgo personu un kompetentās iestādes
par starptautisko organizāciju noteikto
sankciju piemērošanu. Ja starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas tiek
piemērotas personai, kas ierakstīta komercķīlu reģistrā vai laulāto mantisko
attiecību reģistrā, Uzņēmumu reģistrs informē attiecīgo personu un kompetentās
iestādes par starptautisko organizāciju
noteikto sankciju piemērošanu."
3. Papildināt 6.pantu
ar divpadsmito daļu šādā redakcijā:
"Par ierakstu
izdarīšanu Uzņēmumu reģistra žurnālā un dokumentu reģistrāciju (pievienošanu
lietai) maksājama valsts nodeva, kuras apmēru, samaksas kārtību un
atvieglojumus nosaka Ministru kabinets."
4. 8.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā
redakcijā:
"Izskatot iesniegtos
dokumentus, Uzņēmumu reģistra valsts notārs pārbauda, vai:
1) ievērota reģistrācijas
piekritība;
2) iesniegti visi likumos paredzētie dokumenti, kurus reģistrē (pievieno lietai) vai uz kuru pamata izdara ierakstu Uzņēmumu reģistra žurnālā;
3) dokumentiem, kurus reģistrē (pievieno lietai) vai uz kuru pamata izdara ierakstu Uzņēmumu reģistra žurnālā (izņemot gada pārskatus), ir juridisks spēks un vai citas formas prasības atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī vai ziņu un noteikumu apjoms un saturs atbilst normatīvajiem aktiem un citiem reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem;
4) Uzņēmumu reģistrā nav
reģistrēts cits tiesisks šķērslis.";
izteikt trešo daļu šādā
redakcijā:
"Pēc šā panta pirmajā
daļā minēto apstākļu pārbaudes Uzņēmumu reģistra valsts notārs pieņem lēmumu
par:
1) ieraksta izdarīšanu
Uzņēmumu reģistra žurnālā vai dokumentu reģistrāciju, ja šķēršļi nav
konstatēti;
2) ieraksta izdarīšanas
vai dokumentu reģistrācijas (pievienošanas lietai) atlikšanu, ja konstatēts, ka
nav ievērotas šā panta pirmajā daļā minētās prasības, bet šie trūkumi ir
novēršami. Uzņēmumu reģistra valsts notārs lēmumā norāda saprātīgu termiņu
trūkumu novēršanai. Minētais termiņš nedrīkst būt īsāks par mēnesi. Ja dokumenti,
kuros trūkumi novērsti, tiek iesniegti pēc lēmumā norādītā termiņa, atkārtoti
jāmaksā valsts nodeva;
3) atteikumu reģistrēt
iesniegtos dokumentus vai izdarīt reģistrācijas ierakstu Uzņēmumu reģistra
žurnālā, ja dokumentos konstatētie trūkumi nav novēršami, iesniegtās ziņas nav
reģistrējamas Uzņēmumu reģistra žurnālā vai Uzņēmumu reģistram tiek iesniegti
nepārprotami pierādījumi, kas apliecina paraksta viltošanas faktu.
Valsts
nodeva šādos gadījumos netiek atmaksāta."
5. Izteikt 9.panta
ceturto daļu šādā redakcijā:
"Ministru kabinets lemj par citām juridiskajām
personām, kuras arī var sniegt informāciju par reģistrētajiem tiesību
subjektiem un juridiskajiem faktiem."
6. Izteikt 9.1 panta
trešo daļu šādā redakcijā:
"Ja dokumenti tiek
izņemti, to vietā atstājamas apliecinātas kopijas."
7. Izteikt 14.pantu šādā
redakcijā:
"14.pants. Iesniegto dokumentu izskatīšana
Izskatot iesniegtos dokumentus, Uzņēmumu reģistra valsts notārs pārbauda, vai:
1) ievērota reģistrācijas
piekritība;
2) iesniegti visi likumos paredzētie dokumenti, kurus reģistrē (pievieno lietai) vai uz kuru pamata izdara ierakstus komercreģistrā;
3) dokumentiem, kurus reģistrē (pievieno lietai) vai uz kuru pamata izdara ierakstus komercreģistrā (izņemot gada pārskatus), ir juridisks spēks un vai citas formas prasības atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī vai ziņu un noteikumu apjoms un saturs atbilst normatīvajiem aktiem un citiem reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem;
4) Uzņēmumu reģistrā
nav reģistrēts cits tiesisks šķērslis.
Uzņēmumu reģistra kompetencē
neietilpst komersanta lēmuma pieņemšanas faktisko apstākļu pārbaude.
Ja, pārbaudot šā panta
pirmajā daļā minētos apstākļus, šķēršļi nav konstatēti, Uzņēmumu reģistra
valsts notārs pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanu (15.pants) vai dokumentu
reģistrāciju (pievienošanu lietai).
Ja tiek konstatēts, ka nav
ievērotas šā panta pirmajā daļā minētās prasības, bet šie trūkumi ir novēršami,
Uzņēmumu reģistra valsts notārs pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanas vai
dokumentu reģistrācijas (pievienošanas lietai) atlikšanu un norāda saprātīgu
termiņu trūkumu novēršanai. Minētais termiņš nedrīkst būt īsāks par mēnesi. Ja
dokumenti, kuros trūkumi novērsti, tiek iesniegti pēc lēmumā norādītā termiņa,
atkārtoti jāmaksā valsts nodeva.
Pārbaudot
firmas atbilstību Komerclikuma 28.pantam, Uzņēmumu reģistra valsts notārs ir
tiesīgs pieņemt lēmumu par ieraksta izdarīšanas atlikšanu tikai tad, ja
komersanta pieteiktā firma sakrīt ar komercreģistrā vai uzņēmumu reģistrā
ierakstītu vai ierakstīšanai pieteiktu firmu.
Ja dokumentos konstatētie
trūkumi nav novēršami vai iesniegtās ziņas nav reģistrējamas komercreģistrā,
Uzņēmumu reģistra valsts notārs pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt
(pievienot lietai) dokumentus vai izdarīt ierakstu komercreģistrā. Valsts nodeva
šādos gadījumos netiek atmaksāta.
Ja Uzņēmumu reģistram tiek
iesniegti nepārprotami pierādījumi, kas apliecina paraksta viltošanas faktu,
Uzņēmumu reģistra valsts notārs pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt
(pievienot lietai) dokumentus vai izdarīt ierakstu komercreģistrā."
8. Izteikt 18.1
pantu šādā redakcijā:
"18.1 pants. Iesniegto dokumentu izskatīšana biedrību un nodibinājumu reģistra vešanai
Izskatot iesniegtos dokumentus, Uzņēmumu reģistra valsts notārs pārbauda, vai:
1) iesniegti visi likumos paredzētie dokumenti, uz kuru pamata izdara ierakstus biedrību un nodibinājumu reģistrā vai kurus reģistrē (pievieno lietai);
2) dokumentiem, uz kuru pamata izdara ierakstus biedrību un nodibinājumu reģistrā vai kurus reģistrē (pievieno lietai) (izņemot gada pārskatus), ir juridisks spēks un vai citas formas prasības atbilst normatīvajiem aktiem, kā arī ziņu un noteikumu apjoms un saturs atbilst normatīvajiem aktiem un citiem reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem;
3) biedrību un nodibinājumu
reģistrā nav reģistrēts cits tiesisks šķērslis.
Uzņēmumu reģistra kompetencē neietilpst biedrības
vai nodibinājuma lēmuma pieņemšanas faktisko apstākļu pārbaude.
Ja, pārbaudot šā panta
pirmajā daļā minētos apstākļus, šķēršļi nav konstatēti, Uzņēmumu reģistra valsts
notārs pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanu vai dokumentu reģistrāciju
(pievienošanu lietai).
Ja tiek konstatēts, ka nav ievērotas šā panta
pirmajā daļā minētās prasības, bet šie trūkumi ir novēršami, Uzņēmumu reģistra
valsts notārs pieņem lēmumu par ieraksta izdarīšanas vai dokumentu
reģistrācijas (pievienošanas lietai) atlikšanu (izņemot gadījumu, ja saskaņā ar
Biedrību un nodibinājumu likumu jāpieņem lēmums par atteikumu izdarīt
ierakstu). Lēmumā par ieraksta izdarīšanas vai dokumentu reģistrācijas
(pievienošanas lietai) atlikšanu Uzņēmumu reģistra valsts notārs norāda
saprātīgu termiņu trūkumu novēršanai. Minētais termiņš nedrīkst būt īsāks par
mēnesi. Ja dokumenti, kuros trūkumi novērsti, tiek iesniegti pēc lēmumā
norādītā termiņa, atkārtoti jāmaksā valsts nodeva.
Pārbaudot Biedrību un nodibinājumu likuma 6.panta
trešajā daļā minētos apstākļus, Uzņēmumu reģistra valsts notārs ir tiesīgs
pieņemt lēmumu par ieraksta izdarīšanas atlikšanu tikai tad, ja biedrības vai
nodibinājuma pieteiktais nosaukums sakrīt ar sabiedrisko organizāciju reģistrā
vai biedrību un nodibinājumu reģistrā ierakstītu vai ierakstīšanai pieteiktu
sabiedriskās organizācijas, sabiedrisko organizāciju apvienības, biedrības vai
nodibinājuma nosaukumu.
Ja dokumentos konstatētie trūkumi nav novēršami
vai iesniegtās ziņas nav reģistrējamas biedrību un nodibinājumu reģistrā,
Uzņēmumu reģistra valsts notārs pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt
(pievienot lietai) dokumentus vai izdarīt ierakstu biedrību un nodibinājumu
reģistrā. Valsts nodeva šādā gadījumā netiek atmaksāta.
Ja Uzņēmumu reģistram tiek iesniegti nepārprotami
pierādījumi, kas apliecina paraksta viltošanas faktu, Uzņēmumu reģistra valsts
notārs pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt (pievienot lietai) dokumentus vai
izdarīt ierakstu biedrību un nodibinājumu reģistrā."
9. Papildināt pārejas noteikumus ar 8. un
9.punktu šādā redakcijā:
"8. Šā likuma normas, kas nosaka
Uzņēmumu reģistra uzdevumu apliecināt parakstus (4.panta 5.1 punkts
un 4.1 pants), stājas spēkā 2006.gada 1.jūlijā.
9. Šā likuma 4.2 pants stājas
spēkā 2007.gada 1.janvārī."
Tieslietu ministrs
G.Grīnvalds
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par
Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|||||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likums Par Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistru šobrīd nosaka Uzņēmumu reģistra kompetenci,
valsts notāriem pārbaudot reģistrācijai iesniegtos dokumentus. Taču minēto normatīvo regulējumu ir
nepieciešams precizēt, nosakot konkrētāk, kādus dokumentus un tajos ietvertos
noteikumus un ziņas Uzņēmumu reģistra valsts notāri pārbauda. Likums Grozījumi Komerclikumā, kas Saeimā tika pieņemts 2006.gada
16.martā, nosaka parakstu apliecināšanas tiesības Uzņēmumu reģistram no
2006.gada 1.jūlija, taču ir nepieciešams noteikt detalizētāku regulējumu
parakstu apliecināšanas uzdevuma īstenošanai Uzņēmumu reģistrā. Ministru kabinetā ir iesniegts likumprojekts Par starptautisko
organizāciju sankciju ieviešanu Latvijas Republikā. Likumā Par Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistru ir nepieciešams noteikt starptautisko
organizāciju sankciju īstenošanas kārtību Uzņēmumu reģistra reģistros. |
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts precizē Uzņēmumu reģistra kompetenci attiecībā uz pārbaudāmajām ziņām un dokumentiem uzņēmumu reģistrā, komercreģistrā un biedrību un nodibinājumu reģistrā. Likumprojekts paredz, ka Uzņēmumu reģistra amatpersona pārbauda tikai tos dokumentus, kurus reģistrē (pievieno lietai) vai uz kuru pamata izdara ierakstus attiecīgajā reģistrā, kā arī precizēts pārbaudes apjoms dokumentu juridiskais spēks un citas formas prasības, kā arī ziņu un noteikumu apjoma un satura atbilstība normatīvajiem aktiem un citiem reģistrācijas lietā esošajiem dokumentiem. Likumprojekts nosaka Uzņēmumu reģistra amatpersonu uzdevumus un kompetenci, veicot parakstu apliecināšanu. Likumprojekts paredz Uzņēmumu reģistra amatpersonas pienākumu pārbaudīt attiecīgās personas statusu Iedzīvotāju reģistrā un personu apliecinoša dokumenta statusu nederīgo dokumentu reģistrā. Saskaņā ar Komerclikumu parakstu apliecināšanu Uzņēmumu reģistrā ir paredzēts ieviest ar 2006.gada 1.jūliju Likumprojektā ir iekļautas normas par Uzņēmumu reģistra veicamajām darbībām, piemērojot starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas. Saistībā ar nepieciešamību saņemt papildus finansējumu, normas par starptautisko organizāciju sankciju piemērošanu ir paredzēts ieviest ar 2007.gada 1.janvāri. Likumprojekts
nosaka speciālu pilnvarojumu Ministru kabinetam valsts nodevu noteikšanai
ierakstu izdarīšanai Uzņēmumu reģistra žurnālā, jo likuma Par nodokļiem un
nodevām 10.pants nesatur attiecīgu pilnvarojumu. |
||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Likumprojekts precizē administratīvās procedūras Uzņēmumu reģistra
kompetences jomās. |
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5. Cita informācija Nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
likumprojekts šo jomu neskar |
9,0 |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
3. Finansiālā ietekme |
likumprojekts šo jomu neskar |
- 9, 0 |
likumprojekts
šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
likumprojekts šo jomu neskar |
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Papildus finanšu līdzekļi ir nepieciešami nodrošinājumu reģistrācijas sistēmas izstrādei, lai elektroniski varētu atpazīt personas, kam piemērotas starptautisko organizāciju noteiktās sankcijas, un veikt attiecībā uz tām likumprojektā paredzētās darbības. Izmaksas: 1) darba uzdevuma izstrāde (reģistra prasību definēšana (IP pieprasījums), dokumentu paraugu izveide, saskaņošana) 116 h x 5 cilvēki x 4, 29 (apmaksa par virsstundām, ieskaitot sociālo nodokli) = 2488, 2 Ls 2) sistēmas izstrāde - lietvedības moduļa papildinājumi 40 h x 12, 5 Ls = 500 Ls - nodrošinājuma reģistrācijas moduļa papildinājumi 120 h x 12, 5 Ls = 1500 Ls - reģistrācijas moduļa papildinājumi par pārbaudi (pielietojums esošās sistēmās, gan komercreģistrā, gan laulāto mantisko attiecību reģistrā un citos reģistros) 120 h x 12, 5 Ls = 1500 Ls - meklēšanas modulis 40 h x 12, 5 Ls = 500 Ls - izziņu modulis 80 h x 12, 5 Ls = 1000 Ls - sistēmas pielāgošana, ieviešana = 80 h x 12, 5 Ls = 1000 Ls Kopā 6000 Ls 3) testēšana 60 h x 2 cilvēki x 4, 29 (apmaksa par virsstundām, ieskaitot sociālo nodokli) = 514, 8 Ls
Kopā izdevumi 9003 Ls |
||||||||||
6. Cita informācija |
Papildus nepieciešamie izdevumi tiks
segti no papildus plānotajiem ieņēmumiem no valsts nodevas par parakstu
apliecināšanu. Likumprojekts
Grozījumi Komerclikumā ir pieņemts Saeimā2006.gada 16.martā. Virzot minēto
likumprojektu 2007.gadā tika plānoti
papildu ieņēmumi no valsts nodevas par paraksta apliecināšanu 151,2 tūkst.
latu apmērā, no kuriem ar paraksta apliecināšanu saistīto izdevumu
nodrošināšanai plānoti 129,4 tūkst. latu. Attiecīgi papildu ieņēmumiem 21,8
tūkst. latu apmērā nav plānoti izdevumi. Līdz ar to izdevumus par
nodrošinājumu reģistrācijas sistēmas izveidi ir plānots segt no minētajiem
ieņēmumiem. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
1) Ir sagatavoti grozījumi Civilprocesa
likumā, kas nosaka starptautisko organizāciju noteikto sankciju ieviešanu un
kas ir iesniegts Valsts kancelejā; 2) Valsts kancelejā ir iesniegts likumprojekts Par starptautisko
organizāciju noteikto sankciju ieviešanu Latvijas Republikā. 3) Būs jāsagatavo jaunā redakcijā Ministru kabineta noteikumu projekts Valsts nodeva par ierakstu izdarīšanu Uzņēmumu reģistra žurnālā un dokumentu reģistrāciju (pievienošanu lietai) saskaņā ar likuma 6.panta 12.daļu; 4)
Saskaņā ar grozījumiem likuma 9.panta ceturtajā daļā Ministru
kabinets varēs lemt par citām
juridiskām personām, kuras arī var sniegt informāciju par reģistrētajiem
tiesību subjektiem un juridiskajiem faktiem. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts nosaka starptautisko organizāciju noteikto (ANO Drošības Padomes rezolūcija,
pamatojoties uz 1945.gada ANO Statūtu 7.nodaļu) sankciju ieviešanu Uzņēmumu
reģistra reģistros. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti
(piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas
atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
|
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
||||||||
|
|
|
|
||||||||
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
|
||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas ar nevalstiskām organizācijām nav notikušas. |
||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti
tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums |
______ |
||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir
sabiedriskās domas viedoklis |
Informēšanas pasākumi nav veikti |
||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai)
pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekts neparedz veidot jaunas valsts
institūcijas. Uzņēmumu reģistram ir paredzēti papildus uzdevumi - parakstu
apliecināšanas tiesības, darbības saistībā ar starptautisko organizāciju
noteiktajām sankcijām, kā arī precizēta Uzņēmumu reģistra kompetence. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis, ievietots Uzņēmumu reģistra mājas lapā www.ur.gov.lv, kā arī attiecīga informācija
tiks izvietota Uzņēmumu reģistra telpās apmeklētājiem redzamās vietās. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds lēmumus varēs pārsūdzēt likuma
Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru 19.pantā un Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Uzņēmumu reģistra valsts notāru lēmumus un rīcību likumā noteiktajā kārtībā
var apstrīdēt, iesniedzot Uzņēmumu reģistra galvenajam valsts notāram
attiecīgu iesniegumu. Uzņēmumu reģistra galvenā valsts notāra lēmumu un
rīcību likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt tiesā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
||||||||||
Tieslietu ministrs G.Grīnvalds
24.04.2006. 9:27
1273
K.Nešpora
7031735 kristinen@ur.gov.lv
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
dienesta vadītāja |
Par kontroli
atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
M.Bičevskis |
I.Nikuļceva |
L.Popova |
K.Nešpora |