2006.gada 18.maijā
Nr. 9/5
Saskaņā ar
Saeimas Kārtības ruļļa 79. pantu Izglītības, kultūras un zinātnes komisija
iesniedz Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījumi Doma baznīcas un klostera ansambļa likumā.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz
minēto likumprojektu nodot tikai Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai,
nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86. pantu Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz minēto likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisija lūdz
atzīt likumprojektu Grozījumi Doma baznīcas un
klostera ansambļa likumā par
steidzamu.
Pielikumā:
1)
likumprojekts, 2 lpp.;
2) likumprojekta anotācija,
3 lpp.
Ar cieņu
J.Strazdiņš
Izglītības,
kultūras un zinātnes
komisijas
priekšsēdētājs
Iesniedz Izglītības, kultūras un zinātnes komisija
Likumprojekts
Grozījumi Doma baznīcas un klostera ansambļa likumā
Izdarīt Doma
baznīcas un klostera ansambļa likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 14.nr.) šādus grozījumus:
1. 8.pantā:
izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:
8.pants. Doma
baznīcas un klostera ansambļa uzturēšanas, izpētes, konservācijas,
restaurācijas un renovācijas finansēšana;
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
(2) Latvijas valsts
piedalās Doma baznīcas un klostera ansambļa izpētes, konservācijas,
restaurācijas un renovācijas finansēšanā gadskārtējā valsts budžeta likumā šiem
mērķiem paredzēto finanšu līdzekļu apmērā.
2. 10.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Lai uzraudzītu Doma
baznīcas un klostera ansambļa izpētes, restaurācijas un renovācijas norisi un
valsts piešķirtā finansējuma izlietojumu, tiek izveidota Rīgas Doma padome,
kuras nolikumu apstiprina Ministru kabinets.;
izteikt trešo un ceturto daļu šādā redakcijā:
(3) Rīgas Doma padomes
kompetencē ir:
1) izvērtēt Doma baznīcas
un klostera ansambļa izpētes, restaurācijas un renovācijas programmu, ko
izstrādājuši ansambļa īpašnieki;
2) izvērtēt Doma baznīcas
uzturēšanai nepieciešamo ikgadējo izdevumu projektu;
3) sagatavot
priekšlikumus Kultūras ministrijai un Finanšu ministrijai par valsts
finansējuma apjomu kārtējam gadam;
4) izvērtēt pārskatus par
Doma baznīcas un klostera ansambļa izpētes, restaurācijas un renovācijas norisi
un par valsts budžeta līdzekļu izlietojumu un iesniegt atzinumus par tiem
Kultūras ministrijai un Finanšu ministrijai;
5) pieaicināt ekspertus.
(4) Šā likuma 8.panta
pirmajā un otrajā daļā Doma baznīcas un klostera ansambļa uzturēšanai, izpētei,
konservācijai, restaurācijai un renovācijai paredzētie finanšu līdzekļi nav
izlietojami Doma padomes atalgojumam.
3. 2.pielikumā:
aizstāt 3.punktā vārdus
Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā ar vārdiem Latvijas
Republikas Finanšu ministrijas personā;
aizstāt 4.punktā vārdus
Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā ar vārdiem Latvijas
Republikas Finanšu ministrijas personā;
aizstāt 5.punktā vārdus
Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā ar vārdiem Latvijas
Republikas Finanšu ministrijas personā.
Likumprojekta Grozījumi Doma baznīcas un klostera ansambļa likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Doma baznīcas un klostera ansambļa likums nosaka
Doma baznīcas un klostera ansambļa juridisko piederību. Doma baznīcas un
klostera ansambli veidojošo nekustamo īpašumu juridiskā piederība ir norādīta
likuma 2.pielikumā: 3) nekustamais īpašums Rīgā, Palasta ielā 4, kadastra numurs 01000070046, īpašnieki - Latvijas valsts Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā un Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca; 4) nekustamais
īpašums Rīgā, Palasta ielā 2, kadastra numurs 01000070047, īpašnieks - Latvijas
valsts Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā; 5) nekustamais
īpašums Rīgā, Herdera laukumā 4, kadastra numurs 01000070048, īpašnieks -
Latvijas valsts Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā. Ministru kabineta 2005.gada 28.jūlija rīkojuma Nr.493 Par Kultūras ministrijas un tās padotības iestāžu valdījumā esošu valsts nekustamo īpašumu nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā 1.punkts nosaka, ka Finanšu ministrijai jāpārņem valdījumā Kultūras ministrijas un tās padotības iestāžu valdījumā esošos valsts nekustamos īpašumus.
Doma baznīcas un klostera ansambli veidojošos nekustamos īpašumus
Kultūras ministrija uz doto brīdi nevar nodot Finanšu ministrijai, jo likumā
ir noteikts, ka šo nekustamo īpašumu īpašnieks
ir Latvijas valsts Latvijas Republikas Kultūras ministrijas personā. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts paredz, ka tiek
mainīta Doma baznīcas un klostera
ansambli veidojošo nekustamo īpašumu juridiskā piederība no Kultūras
ministrijas uz Finanšu ministriju un tiek papildināta likuma 8.panta otrā
daļa, ka valsts piedalās ne tikai Doma baznīcas, bet arī klostera ansambļa
izpētes, konservācijas, restaurācijas un renovācijas finansēšanā. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
nav |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
nav |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
nav |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
nav |
|||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
nav |
nav |
nav |
nav |
nav |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
nav |
nav |
nav |
nav |
nav |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
nav |
nav |
nav |
nav |
nav |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
nav |
nav |
nav |
nav |
nav |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
nav |
nav |
nav |
nav |
nav |
|||||||
6. Cita informācija |
nav |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav. |
|||||||||||
2. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt. |
Nav. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
- |
|||||||||
5. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav notikuši. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpilde tiks nodrošināta valsts institūciju esošo funkciju ietvaros. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedr ība gūs informāciju par likuma grozījumu spēkā stāšanos oficiālajā publikācijā Latvijas Vēstnesī. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
- |
|||||||||||