Grozījumi
likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas
lauku apvidos"
Izdarīt likumā "Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos" (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1990, 49.nr.; 1991, 41.nr.; 1992, 6./7., 11./12.nr.; 1993, 18./19.nr.; Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 18.panta otro daļu
šādā redakcijā:
"Piešķirtās zemes robežu uzmērīšanu, nostiprinot uzmērīto zemesgabalu robežas ar robežzīmēm un sastādot robežu noteikšanas aktus, veic zemes kadastrālajā uzmērīšanā sertificētas personas."
2.
Izteikt 21., 22. un 23.pantu šādā redakcijā:
"21.pants. Zemes
lietojuma plāna izgatavošana, reģistrācija un izsniegšana
Kad piešķirtā zeme ir norobežota un uzmērīta, zemes kadastrālajā uzmērīšanā sertificēta persona izgatavo zemes robežu plānu un pēc tā reģistrēšanas Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā izsniedz šo plānu zemes lietotājam.
22.pants. Zemes reformas darbu finansiālais un materiālais nodrošinājums
Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā zemes reformas darbus veic par valsts budžeta līdzekļiem. Pārējie zemes reformas darbi tiek veikti par zemes lietotāju līdzekļiem.
23.pants. Zemes reformas darbu izpildītāji
Zemes reformas darbus atbilstoši kompetencei veic Valsts zemes dienests un zemes ierīcībā un zemes kadastrālajā uzmērīšanā sertificētas personas sadarbībā ar vietējām pašvaldībām un zemes pieprasītājiem."
3. Papildināt
likumu ar pārejas noteikumu šādā redakcijā:
"Pārejas
noteikums
Līdz 2007.gada 31.decembrim, bet ne ilgāk kā līdz 2010.gada 31.decembrim zemes kadastrālo uzmērīšanu ir tiesīgas veikt personas, kurām ir licence zemes kadastrālās uzmērīšanas darbu veikšanai vai licence un sertifikāts zemes ierīcības vai zemes mērniecības darbu veikšanai."
Tieslietu
ministrs
Likumprojekts
Grozījumi likumā Par zemes reformu Latvijas Republikas lauku apvidos
ANOTĀCIJA
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Zemes robežu uzmērīšana (turpmāk zemes
kadastrālā uzmērīšana) ir pakalpojums jomā, kurā pastāv brīva tirgus
konkurence. Atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta otrajai
daļai, komercdarbības veikšanai publiska persona saskaņā ar likumu dibina
komercsabiedrību. Atbilstoši Komerclikumam, komercdarbību var veikt tikai
komersants, kas ir reģistrēts Komercreģistrā. Likums Par zemes reformu Latvijas Republikas
lauku apvidos (turpmāk Likums) paredz, ka zemes kadastrālo uzmērīšanu veic
Valsts zemes dienests. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir veikta Valsts zemes
dienesta reorganizācija, kā rezultātā zemes kadastrālo uzmērīšanu no 2006. gada 1. janvāra veic
personas, kas saņēmušas licenci (sertifikātus) zemes kadastrālās uzmērīšanas
(zemes mērniecības) darbu veikšanai (Nekustāmā īpašuma valsts kadastra
likuma 29. pants, Pārejas
noteikumu 3. punkts) un ar Ministru kabineta 2005.gada 9. novembra rīkojuma
Nr. 725 Par valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību Latvijas Valsts
mērnieks dibināšanu izveidotā valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību
Latvijas Valsts mērnieks. |
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts ir izstrādāts, lai
nodrošinātu likuma atbilstību Nekustāmā īpašuma valsts kadastra likumam
(pieņemts 2005. gada 1.
decembrī), likumam Grozījumi likumā Par Valsts zemes dienestu (pieņemts
2005. gada 1. decembrī un
stājās spēkā ar 2006. gada
1. janvāri), Valsts pārvaldes iekārtas likumam un Komerclikumam. Normatīvā akta projekts precizē Likuma 18. pantu, nosakot, kā tiek
veikta zemes robežu uzmērīšana. Likumā (1994. gada 10. novembra redakcijā)
noteiktā zemes ierādīšanas metode tika pielietota zemes reformas sākumposmā,
bet šīs metodes piemērošana būtu pretrunā Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 26. panta 3. punktā noteiktajai zemes
uzmērīšanas metodei Latvijas ģeodēzisko koordinātu sistēmā LKS-92. Izdarot grozījumus 21., 22., un 23. pantā, tiks
precizēta kompetence zemes robežu uzmērīšanā pēc Valsts zemes dienesta
reorganizācijas. Normatīvā akta projekts ir nepieciešams, lai nodrošinātu
zemes robežu uzmērīšanas procesa nepārtrauktību un noteiktu tiesisko pamatu
licencēto (sertificēto) personu darbībai šajā jomā. Normatīvā akta projekts papildināts ar Pārejas
noteikumu par personām izsniegtajām licencēm un sertifikātiem, saskaņojot šo
tiesību normu ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 29. pantu un Pārejas noteikumu
3. punktu. |
3. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts veicinās brīvu konkurenci mērniecības pakalpojumu
tirgū. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
||||||
|
|
(tūkst. latu) |
|
|||||
|
Rādītāji |
Kārtējais
gads |
Nākamie
trīs gadi |
Vidēji
piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
3. Finansiālā ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|
|
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
|||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie
akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru
izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi
un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Ir izdarāmi grozījumi Ministru kabineta
1993. gada 26. oktobra noteikumos Nr. 16 Par zemes reformas un zemes
privatizācijas darbu finansēšanas kārtību, lai precizētu zemes reformas
finansēšanas avotus, finansēšanas kārtību un zemes reformas izpildītājus. |
2. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4. Atbilstības izvērtējums |
|||
1. tabula |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības
normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi,
vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
2. tabula |
|||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav veiktas. |
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav veiktas. |
3. Kādi sabiedrības informēšanas
pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
5. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta izpildei
nav nepieciešams izveidot jaunas valsts vai pašvaldību institūcijas, kā arī
nav nepieciešams paplašināt esošo institūciju funkcijas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas
Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma (NAIS), masu saziņas līdzekļi
un sistēmas, kā arī Valsts zemes dienesta mājas lapa http://www.vzd.gov.lv un citi informācijas avoti. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības
var aizstāvēt tiesā. |
4. Cita informācija |
Nav citas informācijas. |
Tieslietu
ministrs G. Grīnvalds
13.04.2006 11:49
1048
S. Liepiņa
7038627,
sarmite.liepina@vzd.gov.lv
Valsts sekretārs |
Valsts sekretāra vietniece
likumdošanas jautājumos |
Par kontroli atbildīgā
amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
M. Bičevskis |
I. Nikuļceva |
L. Popova |
M.Lazdovskis |