12. 07. 2006. 9/7 - 2 -
Saeimas Prezidijam
Augsti godājamie Saeimas
Prezidija locekļi!
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija iesniedz
Saeimai izskatīšanai likumprojektu Grozījumi likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu
iecirkņu komisijām.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz iekļaut minēto likumprojektu Saeimas tuvākās ārkārtas sesijas sēdes darba kārtībā un nodot to Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Cieņā
Komisijas priekšsēdētājs Staņislavs
Šķesters
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija
Likumprojekts
Grozījumi likumā
Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu
iecirkņu komisijām
Izdarīt likumā Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu
vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 12.nr.; 1998, 15.nr.; 2000, 23.nr.; 2002,
15.nr.; 2004, 5.nr.) šādus grozījumus:
1. Izslēgt 22.
pantā vārdu darba.
2. Izteikt VI nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
VI nodaļa. Vēlēšanu komisijas vai iecirkņu
komisijas lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana
3. Izteikt 32. pantu šādā redakcijā:
32.pants. Vēlēšanu komisijas vai iecirkņu
komisijas lēmumu likumā noteiktajā kārtībā var apstrīdēt Centrālajā vēlēšanu
komisijā. Centrālās vēlēšanu komisijas lēmumu par vēlēšanu komisijas vai
iecirkņu komisijas lēmumu likumā noteiktajā kārtībā var pārsūdzēt tiesā.
4. Izteikt 33. panta ievaddaļu šādā redakcijā:
33. pants.
Tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt šā likuma 32. pantā minētos lēmumus ir:.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par pilsētu,
rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām
ANOTĀCIJA
1. Kādēļ likums ir
vajadzīgs?
Likuma Par pilsētu, rajonu, novadu un pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām 22. pants nosaka, ka balsošanas procesa un balsu skaitīšanas nodrošināšanai vēlēšanu komisijai ir tiesības pieaicināt valsts civildienesta ierēdņus un speciālistus no vēlētāju vidus, noslēdzot ar viņiem darba līgumu. Ņemot vērā to, ka minētās personas attiecīgajā komisijā parasti strādā ne vairāk kā trīs dienas, veicot kādu konkrētu uzdevumu, ar pieaicinātajām personām būtu slēdzams parastais uzņēmuma līgums. Grozījumi likumā paredz izslēgt 22. pantā vārdu darba.
Ņemot vērā, ka 2006. gada 9. martā izdarītie grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā nosaka jaunu
kārtību, kādā var apstrīdēt vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju
lēmumus, grozījumi
nepieciešami arī likuma Par pilsētu, rajonu, novadu un
pagastu vēlēšanu komisijām un vēlēšanu iecirkņu komisijām VI nodaļā, lai saskaņotu vēlēšanu komisiju un vēlēšanu iecirkņu komisiju lēmumu apstrīdēšanas
kārtību ar Saeimas vēlēšanu likumā
noteikto.
2. Kāda var būt likuma
ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību?
Likumprojekts šo jomu neskar.
3. Kāda var būt likuma ietekme uz valsts budžetu un
pašvaldību budžetiem?
Likumprojekts šo jomu neskar.
4. Kāda var būt likuma
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Likumprojekts šo jomu neskar.
5. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?
Likumprojekts izstrādāts sadarbībā ar Centrālo
vēlēšanu komisiju.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Sabiedrība tiks informēta ar laikraksta
Latvijas Vēstnesis starpniecību. Likuma izpilde tiks nodrošināta saskaņā ar likumā un normatīvajos aktos noteikto kārtību.