2006. gada ___oktobrī
Nr.________________
SAEIMAS PREZIDIJAM
Aizsardzības un iekšlietu komisija savā š.g. 17.oktobra sēdē izskatīja likumprojektu Grozījumi Nacionālās drošības likumā (reģ.nr. 1804; 2.lasījums).
Komisija nolēma minēto likumprojektu virzīt izskatīšanai Saeimā 2.lasījumā un saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 51.pantu lūdz grozīt Saeimas 19.oktobra sēdes darba kārtību, iekļaujot tajā likumprojektu Grozījumi Nacionālās drošības likumā (reģ.nr. 1804; 2.lasījums).
Pielikumā:
Likumprojekta Grozījumi Nacionālās drošības likumā (reģ.nr. 1804) salīdzinošā tabulas 2.lasījumam kopija uz __ lpp.
J.Dalbiņš Komisijas priekšsēdētājs
Aizsardzības un iekšlietu komisija Likumprojekts
2.lasījumam
(reģ.nr. 1804)
Spēkā esošā redakcija |
1.lasījumā pieņemtā
redakcija |
Pr.nr. |
Priekšlikumi 2.lasījumam (2) |
Atbildīgās komisijas atzinums |
Komisijas ieteiktā
redakcija 2.lasījumam |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.;
2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1.nr.) šādus grozījumus: |
|
|
|
Izdarīt Nacionālās drošības likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 3.nr.; 2002, 1., 12.nr.; 2003, 12., 23.nr.; 2004, 9.nr.; 2005, 2., 10., 11.nr.; 2006, 1., 14. nr.) šādus grozījumus: |
7.pants. Saeimas Nacionālās drošības komisijas kompetence (1) Saeimas
Nacionālās drošības komisijā ievēlētajiem deputātiem darbam šajā komisijā
nepieciešama pirmās kategorijas speciālā atļauja pieejai valsts noslēpumam.
Ja komisijā ievēlēts deputāts, kuram nav šādas atļaujas, viņš drīkst piedalīties
komisijas sēdēs tikai pēc minētās speciālās atļaujas saņemšanas. (2) Saeimas
Nacionālās drošības komisija: 1) (izslēgts ar
07.04.2004. likumu); 2) izvērtē un
akceptē valsts drošības iestāžu budžetu projektus; 3) veic valsts
drošības iestāžu darbības un budžeta līdzekļu izlietošanas parlamentāro
kontroli; 4) noklausās
Ministru kabineta un valsts drošības iestāžu vadītāju ziņojumus par valsts
drošības iestāžu darbību, kā arī izskata šo iestāžu darbības pārbaudes
rezultātus; 5) (izslēgts ar
07.04.2004. likumu); 6) (izslēgts ar
07.04.2004. likumu); 7) izskata
priekšlikumus par Satversmes aizsardzības biroja direktora iecelšanu amatā un
atbrīvošanu no amata. |
|
1 |
8.Saeimas deputāts V.Buzajevs: papildināt
likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt 7.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā: (3) Saeimas Nacionālās drošības komisijas sastāvā ir viens deputāts
no katras Saeimas frakcijas. |
Neatbalstīts |
|
23.pants. Ministru kabineta atbildība un ministriju pienākumi (1) Ministru
kabinets atbild par valsts apdraudējuma pārvarēšanu un tā seku likvidēšanu. (2)
Ministrijas prognozē to kompetencē esošo nozaru apdraudējumus un plāno
apdraudējumu novēršanu, pārvarēšanu un iespējamo seku likvidēšanu. Nozaru
apdraudējumu prognozi un to novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku
likvidēšanas plānus ministrijas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā iesniedz
Krīzes vadības padomei - izvērtēšanai un izmantošanai padomes darbā. (3) Valsts
apdraudējuma gadījumā apdraudējuma pārvarēšanas pasākumus vada par attiecīgo
nozari atbildīgā ministrija. (4) (Izslēgta
ar 21.04.2005. likumu). (5) Valsts
apdraudējuma gadījumā Ministru kabinets ir tiesīgs pieņemt lēmumu par
Nacionālo bruņoto spēku iesaistīšanu sabiedriskās kārtības uzturēšanā un
apdraudējuma izraisīto seku likvidēšanā. (6) Pēc Krīzes
vadības padomes priekšlikuma Ministru kabinets var noteikt attiecīgās pakāpes
nacionālās drošības sistēmas ārkārtējo gatavību. |
1. Izteikt 23.panta otro daļu
šādā redakcijā: "(2) Ministrijas prognozē to kompetencē esošo nozaru
apdraudējumus un plāno apdraudējumu novēršanu, pārvarēšanu un iespējamo seku
likvidēšanu. Nozaru apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku
likvidēšanas plānus ministrijas iesniedz apstiprināšanai attiecīgajiem
Ministru kabineta locekļiem. Pirms apstiprināšanas plānu projektus
ministrijas iesniedz izvērtēšanai Krīzes vadības padomē. Apstiprinātos plānus
ministrijas iesniedz Krīzes vadības padomē izmantošanai padomes darbā." |
|
|
|
1. Izteikt 23.panta otro daļu
šādā redakcijā: "(2) Ministrijas prognozē to kompetencē esošo nozaru
apdraudējumus un plāno apdraudējumu novēršanu, pārvarēšanu un iespējamo seku
likvidēšanu. Nozaru apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku
likvidēšanas plānus ministrijas iesniedz apstiprināšanai attiecīgajiem
Ministru kabineta locekļiem. Plānu projektus pirms apstiprināšanas
ministrijas iesniedz izvērtēšanai Krīzes vadības padomē. Apstiprinātos plānus
ministrijas iesniedz Krīzes vadības padomē izmantošanai padomes darbā." |
23.3 pants. Krīzes vadības padomes kompetence Krīzes vadības
padome: 1) koordinē
valsts apdraudējuma pārvarēšanas operatīvo vadību; 2) koordinē
valsts pārvaldes institūciju valsts apdraudējuma novēršanas plānu izstrādi; 3) sagatavo
iesniegšanai Ministru kabinetam priekšlikumus par nacionālās drošības
sistēmas ārkārtējās gatavības noteikšanu; 4) valsts
apdraudējuma gadījumā koordinē politisko lēmumu vienotu un savlaicīgu izpildi
valsts pārvaldes institūcijās. |
2. Papildināt 23.3 pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: "5) sagatavo un iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par
nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības
pasākumiem." |
|
|
|
2. Papildināt 23.3 pantu ar 5.punktu šādā redakcijā: "5) sagatavo un iesniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par
nacionālajai drošībai svarīgu valsts objektu kopumu un veicamajiem drošības
pasākumiem." |
23.4 pants. Krīzes vadības padomes sekretariāts (1) Krīzes
vadības padomes darbu nodrošina Krīzes vadības padomes sekretariāts. (2) Krīzes
vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo institūciju sistemātisku,
mērķtiecīgu un pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes vadības
padomei savas kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1)
priekšlikumu sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes vadības sistēmas
attīstību un pilnveidošanu; 2)
iespējamo valsts apdraudējumu novēršanas vienotu un saskaņotu valsts
pārvaldes institūciju plānu izstrādāšanas pastāvīga koordinēšana; 3) valsts
apdraudējumu novēršanas operatīvās plānošanas un vadības koordinācija, tās
izpildes rezultātu apkopošana un analīze; 4) krīzes
vadības sistēmas stratēģiska līmeņa mācību plānošana, koordinēšana un
vadīšana. |
3. Izteikt 23.4 panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Krīzes vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo
institūciju mērķtiecīgu un pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes
vadības padomei savas kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1) priekšlikumu sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes
vadības attīstību; 2) ministriju sagatavoto nozaru apdraudējumu prognožu, to novēršanas,
pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānu izstrādes koordinēšana un
izskatīšana; 3) valsts apdraudējumu novēršanas koordinēšana un operatīvā
plānošana, tās izpildes analīze; 4) valsts un starptautiska līmeņa krīzes vadības mācību vadīšana vai
piedalīšanās mācībās." |
|
|
|
3. Izteikt 23.4 panta otro daļu šādā redakcijā: "(2) Krīzes vadības padomes sekretariāts nodrošina atbildīgo
institūciju mērķtiecīgu un pastāvīgu sadarbību un atbalsta sniegšanu Krīzes
vadības padomei savas kompetences ietvaros šādos jautājumos: 1) priekšlikumu sagatavošana Krīzes vadības padomei par krīzes
vadības attīstību; 2) ministriju sagatavoto nozaru apdraudējumu prognožu, to novēršanas,
pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānu izstrādes koordinēšana un
izskatīšana; 3) valsts apdraudējumu novēršanas koordinēšana un operatīvā
plānošana, tās izpildes analīze; 4) valsts un starptautiska līmeņa krīzes vadības mācību vadīšana vai
piedalīšanās mācībās." |
Pārejas noteikumi 1. Ar šā
likuma spēkā stāšanos spēku zaudē likums "Par valsts aizsardzību"
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 2., 21.nr.;
1996, 6.nr.; 1997, 6.nr.; 1999, 24.nr.). 2. Līdz
attiecīgo Ministru kabineta noteikumu pieņemšanai, bet ne ilgāk kā līdz
2002.gada 1.jūlijam, ir spēkā šādi Ministru kabineta noteikumi, kas izdoti
saskaņā ar likumu "Par valsts aizsardzību": 1) 1997.gada
21.janvāra noteikumi nr.37 "Militārpersonu dienesta gaitas
nolikums"; 2) 1997.gada
11.marta noteikumi nr.91 "Karavīru militārās disciplīnas reglaments". 3. Likuma
7.panta pirmā daļa stājas spēkā līdz ar 8.Saeimas sanākšanu. 4. Likuma
7.panta otrā daļa un 20.panta pirmā un trešā daļa stājas spēkā līdz ar
attiecīgiem grozījumiem Valsts drošības iestāžu likumā un Satversmes
aizsardzības biroja likumā. 5. Likuma
19.panta trešā daļa stājas spēkā 2002.gada 1.janvārī. 6. Saskaņā ar
likuma 27.pantu sagatavotā Nacionālās drošības koncepcija un saskaņā ar
29.pantu sagatavotā Valsts aizsardzības koncepcija ir apstiprināma 7.Saeimas
pilnvaru laikā līdz 2001.gada 1.oktobrim. 7. Ministru
kabinets līdz 2003.gada 1.janvārim apstiprina šā likuma 36.pantā minēto
valsts civilās aizsardzības plānu. 8. Ministru
kabinets līdz 2009.gada 1.jūnijam apstiprina šā likuma 35.pantā minēto
tautsaimniecības mobilizācijas plānu. |
|
2 |
Iekšlietu ministrs Dz.Jaundžeikars:
papildināt likumprojektu ar jaunu pantu šādā redakcijā: Papildināt pārejas noteikumus ar 9.punktu šādā redakcijā: 9. Ministru kabineta locekļi līdz 2008.gada 1.janvārim apstiprina 23. panta otrajā daļā minētos nozaru apdraudējumu novēršanas, pārvarēšanas un iespējamo seku likvidēšanas plānus. |
Neatbalstīts |
|
Margita Markevica