Latvijas
Republikas
Saeimas
Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam.
Pielikumā: Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam uz 1 lapas.
Saeimas deputāti:
1. _________________________
2. _________________________
3. _________________________
4. _________________________
5. _________________________
Likumprojekts
Izdarīt likumā Par valsts budžetu 2006.gadam (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 23.nr.) šādu grozījumu:
N.p.k. |
Pielikums |
Budžeta iestādes kods |
Budžeta pozīcija |
Likums
|
Priekšlikums |
1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
1. |
2 |
|
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis
(nodokļa
prognozes palielinājums)
|
137 536 000 |
7 000 000 |
2. |
4. |
62 |
Mērķdotācijas pašvaldībām darba samaksas paaugstināšanai pirmsskolas izglītības pedagogiem, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai Resursi izdevumu segšanai Dotācijas no
vispārējiem ieņēmumiem Izdevumi kopā Uzturēšanas
izdevumi Subsīdijas un
dotācijas |
Nav |
7 000 000 7 000 000 7 000 000 7 000 000 7 000 000 7 000 000 |
2006.gada
4.septembrī
Nr._________________
Saeimas Prezidijam
Grozījumi
likumā Par valsts
budžetu
2006.gadam
(reģ.Nr.1840)
Frakcijas Jaunais
laiks Saeimas deputāti Kārlis Šadurskis, Ausma Ziedone-Kantāne, Jānis
Reirs, Viesturs Šiliņš, Kārlis Strēlis 2006.gada 30.augustā iesniedza
likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gada (reģ.Nr.1840).
Ņemot vērā iepriekš minēto, frakcija Jaunais
laiks iesniedz likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2006.gada (reģ.Nr.1840) anotāciju.
Pielikumā: Likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gada (reģ.Nr.1840) anotācija uz 4
lapām.
Frakcijas Jaunais laiks
priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis
Grozījumu likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts
ir vajadzīgs |
|
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 29.augusta rīkojumu Nr.579 apstiprināto Pedagogu (izņemot pirmsskolas izglītības pedagogu, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolai) darba samaksas paaugstināšanas programmu 2006.2010.gadam (Programma) ar 2006.gada 1.septembri ir paredzēta pedagogu darba samaksas paaugstināšana vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs vidēji par 20 latiem mēnesī par vienu darba algas likmi. Taču pedagogu sabiedrību šāds darba samaksas paaugstinājums neapmierināja, un 2006.gada 4.aprīlī tika parakstīta Vienošanās starp Ministru prezidentu Aigaru Kalvīti, izglītības un zinātnes ministri Inu Druvieti un finanšu ministru Oskaru Spurdziņu, no vienas puses, un Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētājas Astrīdas Harbacevičas personā, no otras puses, kas paredz palielināt vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksu vidēji par 50 latiem mēnesī par vienu darba algas likmi. Iepriekš minētā vienošanās neparedz darba samaksas paaugstināšanu pirmsskolas izglītības pedagogiem, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolā. Ir paredzēts, ka šo paaugstinājumu segs pašvaldības, no līdzekļiem, kas tiks gūti no pašvaldību budžeta ieņēmumiem, jo līdz ar pedagogu darba samaksas pieaugumu vispārējās izglītības un profesionālās iestādēs pieaug pašvaldību budžeta ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa. |
|
Izstrādātais likumprojekts paredz algu paaugstinājumu pirmsskolas izglītības pedagogiem, kas nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolā no 2006.gada 1.oktobra. Šāda pašvaldību dotācija no valsts budžeta ļautu pašvaldībām novirzīt līdzekļus bērnudārzu sakārtošanai, kā arī algu paaugstināšanai bērnudārzu tehniskajam personālam. |
Nav. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
1.
Ietekme uz makroekonomisko vidi. |
Darba algas paaugstinājums pozitīvi uzlabo attiecīgās pašvaldības iedzīvotāju ienākuma nodokļa bāzi. |
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
3. Sociālo seku izvērtējums |
Paaugstināsies darba samaksa pirmsskolas pedagogiem, kuri nav nodarbināti piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanā skolā. |
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Cita informācija |
Nav. |
III. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkstošos
latu) |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||
|
2006 (3 mēneši) |
2007 |
2008 |
2009 |
|
1.
Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
||||
2.
Izmaiņas budžeta izdevumos |
- 7 000 |
- 28 000 |
- 28 000 |
- 28 000 |
-28 000 |
3.
Finansiālā ietekme |
- 7 000 |
- 28 000 |
- 28 000 |
- 28 000 |
- 28 000 |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|||||
Normatīvo aktu projekts šo jomu neskar |
|||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins: |
|||||
Pamatojoties uz pārskatiem par valsts budžeta izpildi, ir iespējams izsecināt, ka valsts budžetā veidojas pārpalikums, kas ļauj finanšu līdzekļus novirzīt sociālo problēmu risināšanai. |
|||||
6.Cita informācija. Nav. |
IV. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Nav. |
2. Cita
informācija |
Nav. |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām
atbilst normatīvais akts
|
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot normatīvā akta
projektu |
||
Nav. |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav. |
|
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Nav. |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā
akta izpilde notiek, izmantojot esošās valsts institūcijas, to funkcijas
netiek paplašinātas. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Nav |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Nav. |
|
4. Cita informācija |
Nav. |
|