Rīga
30.08.2006. Nr. 8/5
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu Grozījums Reklāmas likumā.
P i e l i k u m ā:
likumprojekts un anotācija, lpp.
Saeimas deputāti:
1. ___________________________
6. _________________________
2. ___________________________
7. _________________________
3. ___________________________
8. _________________________
4. ___________________________
9. _________________________
5. ___________________________ 10. _________________________
LIKUMPROJEKTS
Grozījums
Reklāmas likumā
Izteikt
likuma Reklāmas likums (Vēstnesis 7 2000.01.10.; ZIŅOTĀJS 3 2000.02.10.)
4.panta pirmo daļu sekojošā redakcijā:
4. pants
(1) Reklāmā nav pieļaujama vardarbības un kara
propaganda. Reklāmā nav pieļaujama
viendzimuma seksuālo attiecību propaganda.
ANOTĀCIJA
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Patreizējā likuma 4. panta
redakcija nosaka, ka reklāmā nav ieļaujama vardarbības un kara
propaganda. Normatīvais akts neparedz
aizliegumu propagandēt viendzimuma seksuālās attiecības. |
||
2. Normatīvā akta projekta
būtība |
Grozījuma projekts paredz likuma 4. panta
(1) daļu papildināt ar jaunu teikumu sekojošā redakcijā: Reklāmā nav pieļaujama viendzimuma seksuālo attiecību propaganda.
Šāds papildinājums ir nepieciešams, lai šāda reklāma nevājinātu Satversmē
nostiprinātā ģimenes institūta lomu sabiedrībā, nesašķeltu sabiedrību, kā arī papildus neradītu sabiedrībā
priekšstatu par to, ka sabiedrībā pastāv indivīdu kopa, kas pretendē uz īpašu
sabiedrības attieksmi savas pārliecības dēļ. Strikta un nepārprotama likumdevēja nostāja
šobrīd diskutablos jautājumos, kas izsauc konfrontāciju sabiedrībā, veicinās
morālo stiprību un intelektuāli pilnvērtīgas diskusijas par cilvēktiesību,
privātās dzīves un viedokļa publiskas izpausmes formām. |
||
3. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Jauni normatīvi akti papildus nav jāizdod. |
||
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav. |
||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||
Izstrādātais likuma grozījuma projekts neietekmēs
Latvijas saistības pret citām starptautiskajām organizācijām. |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||
1. Ar kurām nevalstiskajām
organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo nevalstisko
organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ir saņemtas daudzas iedzīvotāju
vēstules, kurās pausts atbalsts viendzimuma seksuālo attiecību propagandas
aizliegšanai. |
||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
- |
||
5. Cita informācija |
Atklātā vēstulē 8.Saeimas
deputātiem šīs izmaiņas likumdošanā aicināja pieņemt Romas katoļu Baznīcas
V.Em kardināls Jānis Pujats, Latvijas evaņģēliski luteriskās Baznīcas
arhibīskaps Jānis Vanags, Rīgas un visas Latvijas Pareizticīgo Baznīcas
arhibīskaps, metropolīts Aleksandrs, Latvijas Baptistu draudžu savienības
bīskaps Pēteris Sproģis. |
||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||
1. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas
jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Normatīvā akta projekta pieņemšanas rezultātā jaunas
institūcijas netiks radītas. |
||
2. Kā sabiedrība tiks
informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Publicējot to oficiālajā laikrakstā
Latvijas Vēstnesis. |
||
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo. |
Likumprojekts neierobežo indivīda
tiesības. |
||